abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 18:17:53 #201
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211225659
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:08 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ons Soort Mensen.
Aha, mijn soort doet niet aan niet algemene afkortings :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:39:00 #202
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211225841
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]
En omdat m'n opa daarvoor heeft bedankt mocht hij een paar jaar in het gevang - na enige tijd te zijn ondergedoken.

Juliana verleende gratie, maar ja alsnog kon je bij de overheid oid niet aan het werk. Neef van m'n pa kreeg er toen ie begon bij de Belastingdienst nog een opmerking over "uw oom is Indië-weigeraar"?
Ik denk dat dit later was bij de politionele acties?
pi_211225897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Sommige mensen laten zich lekker in de kaarten kijken :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211225938
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:43 schreef sigme het volgende:

[..]

De viel-allemaal-wel-mee-toen-was-alles-anders-roepers doen niet zo moeilijk over een beetje volkerenmoord, want dat was toen allemaal anders, en maak helemaal niks uit.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211225961
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
De viel-allemaal-wel-mee-toen-was-alles-anders-roepers doen niet zo moeilijk over een beetje volkerenmoord, want dat was toen allemaal anders, en maak helemaal niks uit.
Oh zo.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211226080
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Vandale kent dit niet. Google zegt online soccer manager. Volgens Urban dictionary is het "awesome"
Google weet het prima:
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 18:57:33 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211226096
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik denk dat dit later was bij de politionele acties?
Ja klopt.
pi_211226148
Ik geloof dat ik wat cruciale geschiedenislessen gemist heb, want heb bij 80% van de afgelopen pagina's geen flauw idee wie de betreffende namen zijn en wat ze gedaan hebben.

Ik heb niet per se het idee dat er hier mensen roepen dat volkerenmoord toen oke was dus dat het niet zo uitmaakt, maar dat dat wel heel kort door de bocht interpretatie is van wat er gezegd werd. Maargoed, misschien begrijp ik het niet goed genoeg gezien missende achtergrondkennis, dat kan.
pi_211226205
Welkom terug in Nederland, @MadMaster! Ik ben nu in Spanje, met...

:9
pi_211226210
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik vind het geloof ik heel lastig dat iemand die in een bepaalde tijd handelde volgens de normen toentertijd, nu afgerekend wordt op de normen die nu gelden.
Ik weet niet hoe ik zou zijn in zo'n situatie. Ik weet niet of ik het verzet in zou gaan tijdens een oorlog en of ik niet iemand dood zou schieten om mijn eigen leven te redden. Ik weet niet wat ik zou doen als ik zou moeten kiezen tussen een rijk leven met slaven, of een armzalig leven omdat ik geen slaven wil hebben. Denk dat het ook afhankelijk is van hoe je opgevoed bent. Nou wil ik niet zeggen dat in alle gevallen men niet had kunnen weten dat het verwerpelijk was wat ze deden, maar tja, ik vind dat dus lastig.
Het is net zoiets als iemand nu ontzettend omlaag halen omdat ie vroeger bij verjaardagen een glas met sigaretten op tafel had staan. Hoef je nu niet meer mee aan te komen zeg maar. Dat was toen heel normaal toch?

En als het niet begrijpelijk is: sorry, dan moeten we maar agreeen to disagreeen :)

En de marjoleinstraat kan altijd nog van de plant afkomen toch O-)
Maar dit ben ik wel met je eens hoor. Ik denk (en hoop) dat we ons over 50 jaar (liever eerder…) ook weer kapotschamen over wat we nu normaal vinden (of niet normaal vinden maar wel doen/aan bijdragen).

Zienswijzen veranderen, en geweld normaliseren is denk ik ook wel iets is dat altijd al plaatsvindt.

Maar of het nu in die tijd iets was dat als prima werd beschouwd, of toch ook al met afgrijzen werd bekeken; iemand die dingen gedaan heeft die nu als misdaad worden beschouwd, zou in onze tijd niet meer een toneel moeten krijgen waarop hij/zij als held wordt tentoongesteld.

Dat voorbeeld van nieuwe beelden bedoelde ik niet echt als serieus plan. Niet dat ik denk dat diegene daaronder lijdt (is immers dood ) maar daar zitten ook weer zoveel haken en ogen aan. De beelden verplaatsten naar een museum (waarbij nog wel het verhaal verteld kan worden in boeken, musea, etc) lijkt me een mooiere optie :)
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:06:11 #211
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211226220
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:05 schreef sigme het volgende:
Welkom terug in Nederland, @:madmaster! Ik ben nu in Spanje, met...
[ afbeelding ]
:9
Veel plezier, hopelijk ook qua whisky…
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:15:20 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_211226327
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Maar dit ben ik wel met je eens hoor. Ik denk (en hoop) dat we ons over 50 jaar (liever eerder…) ook weer kapotschamen over wat we nu normaal vinden (of niet normaal vinden maar wel doen/aan bijdragen).

Zienswijzen veranderen, en geweld normaliseren is denk ik ook wel iets is dat altijd al plaatsvindt.

Maar of het nu in die tijd iets was dat als prima werd beschouwd, of toch ook al met afgrijzen werd bekeken; iemand die dingen gedaan heeft die nu als misdaad worden beschouwd, zou in onze tijd niet meer een toneel moeten krijgen waarop hij/zij als held wordt tentoongesteld.

Dat voorbeeld van nieuwe beelden bedoelde ik niet echt als serieus plan. Niet dat ik denk dat diegene daaronder lijdt (is immers dood ) maar daar zitten ook weer zoveel haken en ogen aan. De beelden verplaatsten naar een museum (waarbij nog wel het verhaal verteld kan worden in boeken, musea, etc) lijkt me een mooiere optie :)
Dat laatste juich ik ook toe hoor. Wat mij betreft hoeven standbeelden sowieso niet. En juist in een museum kun je meer over de achtergrond vertellen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211226576
Welkom thuis @madmaster. Vervelend van de pijn in je nek, hopelijk is dat snel over.

Standbeelden in musea vind ik sowieso een goed idee. Uitleg is uitgebreider te geven want geschiedenis moet wel verteld worden al is het wel enorm duidelijk dat mensen er geen fuck van leren, of eigenlijk, zich er geen moer van aantrekken.

Zware dag achter de rug bij vwn. Het is natuurlijk hartstikke druk maar mensen die al 2 jaar wachten op een 2e gesprek (en lang daarna komt pas een beslissing of ze mogen blijven en dan is het nog zeker 15 maanden wachten totdat het gezin mag overkomen ) dat is nauwelijks uit te leggen. Mensen met gezin in Gaza, etc.
We have far more in common than that which devides us..
pi_211226849
Ik heb bijzonder weinig nuttigs in te brengen verder: er heerste noro op de opvang. Dan is het een kwestie van tijd natuurlijk :') het was hangen en wurgen om de dag door te komen maar we liggen weer in bed ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 20:09:27 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211227221
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:15 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat laatste juich ik ook toe hoor. Wat mij betreft hoeven standbeelden sowieso niet. En juist in een museum kun je meer over de achtergrond vertellen.
En maak je de verhalen voor een kleiner publiek beschikbaar, misschien juist de mensen die het niet zo nodig zijn :)
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:21:27 #216
35189 Troel
scherp en bot
pi_211227414
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]
En maak je de verhalen voor een kleiner publiek beschikbaar, misschien juist de mensen die het niet zo nodig zijn :)
Dat is ook wel weer waar. Hoe dan ook doe je het toch nooit goed natuurlijk :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211227436
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:48 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb bijzonder weinig nuttigs in te brengen verder: er heerste noro op de opvang. Dan is het een kwestie van tijd natuurlijk :') het was hangen en wurgen om de dag door te komen maar we liggen weer in bed ^O^
Oh, na bloed en kots kon dat er nog wel bij zeker? Genoeg wc-papier in huis?

Beterschap :*
pi_211227463
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Of je maakt het juist makkelijker. Bijvoorbeeld voor schoolklassen om naar een Ellende uit de Gouden Eeuw-museum te gaan, net als dat klassen vaak naar Westerbork gaan.
Spoilers!
pi_211227498
Ik had ooit het norovirus op mijn verpleegafdeling met dementerenden.

Het was 🙈 🙈

Sterkte met baby!

[ Bericht 9% gewijzigd door Blues op 07-11-2023 21:25:27 ]
pi_211227739
Ik had vandaag een vrije dag, dus gewerkt tot 17.00 uur :')
Niet gepland maar nu kan ik die uren mooi aan het einde van het jaar inzetten.

Tussendoor met kater naar de dierenarts, want het oude baasje at al een dag niet en vanaf vanmorgen kwamen de hapjes die er wel in ging net zo hard weer uit. Is verder zijn blije zelfje dus -zoals verwacht- kon hij weer huiswaarts met iets tegen de misselijkheid, een eetlustopwekker en een maagbeschermer voor een paar dagen. Kijken wat dat doet.

Of het het extraspeciale blikje Gourmet tonijn was, de realisatie dat hij weer die helse rit moest maken als hij niet normaal ging doen, of toch de medicatie: vanavond werd er weer beter gegeten en bleef het binnen.
Wat mooi is. Want morgen ben ik een groot deel van de dag en aansluitend avond weg.

Ook mooi: eigenlijk had ik vanavond een vergadering, maar die is afgezegd (Corona, anyone?) dus vanavond bankhangen O+ Enige vrije avond deze week.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_211227812
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:48 schreef Clubsoda het volgende:
Oei! Beterschap!!! Arme baby
pi_211229637
Ik had ineens zo'n zin in een gevuld eitje, nou zegt g dan maak ik die toch ff O+ :D :9~
pi_211229879
*O* 7 november vuurwerk *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211229984
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 22:52 schreef Blues het volgende:
Ik had ineens zo'n zin in een gevuld eitje, nou zegt g dan maak ik die toch ff O+ :D :9~ [ afbeelding ]
O+
Spoilers!
  dinsdag 7 november 2023 @ 23:54:43 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211230294
quote:
Ik had ineens zo'n zin in een gevuld eitje, nou zegt g dan maak ik die toch ff O+ :D :9~ [ afbeelding ]
Lief! O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211230308
Morgen vroeger opstaan dan gebruikelijk.
Wekker gezet. Na een uurtje valt mijn oog op de wekker: staat-ie stil 8)7
pi_211230387
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 8 november 2023 @ 06:46:38 #228
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211230877
quote:
Nu wil ik die ook…
pi_211230918
Moggel, g is al vroeg opgehaald door taxi.
Rare ochtend in mn hoofd als de routine wordt verstoord :+ , zo maar naar werk en proberen of de concentratie een zetje kan krijgen.
pi_211231051
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 07:15 schreef Blues het volgende:
Rare ochtend in mn hoofd als de routine wordt verstoord :+ , zo maar naar werk en proberen of de concentratie een zetje kan krijgen.
Sterkte....moet wel raar zijn dat je er niet bij bent...zijn eerste tatoeage :P
pi_211231121
Mogge!

Gisteravond trok de lucht wat dicht en lichtten de olijfbomen op in het strijklicht van de avondzon.
pi_211231270
Mijn matras komt vrijdag *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_211231337
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 07:15 schreef Blues het volgende:
:*
Spoilers!
pi_211231377
Mogge

Hopelijk is de tatoeage niet al te pijnlijk. En zo’n verstoorde routine is best lastig

Yeuh voor matras, waar slaap je nu dan eigenlijk op?

Hier weer herrie buiten. Ze zijn het dakterras aan het leeghalen met een enorme hoogwerker ende eerste container zit al vol.

Lijf doet vandaag beter dan gisteren toen deed zelfs nietsdoen pijn, da’s nu niet zo.
pi_211231407
@Kaatje1 ik heb van iemand zo'n opklaplogeerbedje geleend. Daar slaap ik nu op. Dun latex matrasje en wieltjes eronder. Echt feest :') Onder m'n slaapzak.
pi_211231413
quote:
2s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:04 schreef Lonaa het volgende:
@:Kaatje1 ik heb van iemand zo'n opklaplogeerbedje geleend. Daar slaap ik nu op. Dun latex matrasje en wieltjes eronder. Echt feest :') Onder m'n slaapzak.
Oeh dat klinkt niet best. Wat zal jij vrijdag lekker slapen
pi_211231422
Gisteren waren m'n ouders en zusje hier voor mijn verjaardag. Was heel fijn. O+ Huisgenoot en ik vonden het allebei wel wat spannend want was de eerste keer bezoek, maar ging heel natuurlijk/normaal.

Was sowieso fijne dag gisteren. Flink wat uren gewerkt met nieuwe collega en dat gaat goed. Werkschoenen waren al binnen dus kreeg ook cadeautje van de baas :+ Huisgenoot had slingers opgehangen, gekookt voor me, fles wijn gekocht en een cadeautje. Mijn ouders hebben bedrijfskleding laten drukken, met logo alles. O+

Vandaag vrij. Zo dekbed ophalen en vanavond even beddengoed kopen bij de Ikea.
pi_211231469
quote:
2s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:06 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren waren m'n ouders en zusje hier voor mijn verjaardag. Was heel fijn. O+ Huisgenoot en ik vonden het allebei wel wat spannend want was de eerste keer bezoek, maar ging heel natuurlijk/normaal.

Was sowieso fijne dag gisteren. Flink wat uren gewerkt met nieuwe collega en dat gaat goed. Werkschoenen waren al binnen dus kreeg ook cadeautje van de baas :+ Huisgenoot had slingers opgehangen, gekookt voor me, fles wijn gekocht en een cadeautje. Mijn ouders hebben bedrijfskleding laten drukken, met logo alles. O+

Vandaag vrij. Zo dekbed ophalen en vanavond even beddengoed kopen bij de Ikea.
Fijn joh, want het zal best wel een rare eerste verjaardag zonder F zijn geweest
pi_211231477
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Fijn joh, want het zal best wel een rare eerste verjaardag zonder F zijn geweest
Het was sowieso wel, weer, een rare verjaardag. Maar dat is oke. Hij was in ieder geval duizend beter dan die van vorig jaar. :+
  woensdag 8 november 2023 @ 09:15:38 #240
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211231492
Wat tof van je ouders!
Een echte professionele outfit !

En fijn een echt matras Loon! Dat kan je slaap zo enorm bevorderen! O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 8 november 2023 @ 09:20:12 #241
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211231514
Hier ook een bedrijfsdagje voor de boeg.
Naar de accountant om bedrijf 1 te starten, en vanmiddag met een ontwerper om de tafel om huisstijl(en) en website te bedenken :7 ^O^

Daarna de bevestiging naar de advocaat voor de bedrijfsnamen voor bedrijf 2 en 3,en dan hopelijk volgende week die bedrijven met de accountant opstarten.

En ergens tussendoor een mailtje naar de start-up coördinator voor een gesprek met mn partner over bedrijf 4..
:Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_211231566
Hoe ging het met de poezen, is nu gelukt?
pi_211231600
Ontbijt met taart.
pi_211231676
quote:
2s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:32 schreef Lonaa het volgende:
Ontbijt met taart.
Hoera.
Spoilers!
  woensdag 8 november 2023 @ 09:48:00 #245
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211231698
quote:
2s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:32 schreef Lonaa het volgende:
Ontbijt met taart.
Alsnog gefeliciteerd!
Is je eigen bedrijf nu rond?
Las iets over een logo. Ben benieuwd wat het is geworden…
pi_211231834
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:48 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Alsnog gefeliciteerd!
Is je eigen bedrijf nu rond?
Las iets over een logo. Ben benieuwd wat het is geworden…
Danku!
Mijn eigen bedrijf is al rond sinds eind september. Ben er niet heel actief mee op het moment maar er staan wel wat klusjes de komende tijd. En dat is ook precies zoals ik het wil. Ga denk ik nog wel wat lobbyen voor december, maar mijn loondienst loopt ook wel gewoon lekker. :+

Logo ga ik niet delen want mijn achternaam staat erin. :+

[ Bericht 12% gewijzigd door Lonaa op 08-11-2023 10:13:12 ]
pi_211232028
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:20 schreef Barreltje het volgende:
Hier ook een bedrijfsdagje voor de boeg.
Naar de accountant om bedrijf 1 te starten, en vanmiddag met een ontwerper om de tafel om huisstijl(en) en website te bedenken :7 ^O^

Daarna de bevestiging naar de advocaat voor de bedrijfsnamen voor bedrijf 2 en 3,en dan hopelijk volgende week die bedrijven met de accountant opstarten.

En ergens tussendoor een mailtje naar de start-up coördinator voor een gesprek met mn partner over bedrijf 4..
:Y)
Zo dan, jij pakt het gelijk goed aan met je ontwerper, advocaat en accountant :D

Echt leuk dat je dingen gevonden hebt waar je beter je ei in kwijt kunt.
Spoilers!
  woensdag 8 november 2023 @ 10:32:55 #248
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211232056
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 10:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Danku!
Mijn eigen bedrijf is al rond sinds eind september. Ben er niet heel actief mee op het moment maar er staan wel wat klusjes de komende tijd. En dat is ook precies zoals ik het wil. Ga denk ik nog wel wat lobbyen voor december, maar mijn loondienst loopt ook wel gewoon lekker. :+

Logo ga ik niet delen want mijn achternaam staat erin. :+
Logo mag ook per DM/PM, je achternaam ken ik al… :P
pi_211232339
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2023 10:32 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Logo mag ook per DM/PM, je achternaam ken ik al… :P
Oh ja. :')

Ga ik regelen
pi_211232708
Nog gefeliciteerd @Lonaa! Wat lief van je huisgenootje allemaal, en fijn dat het bezoek goed ging en fijn was. Wat een toffe kadootjes ook!!

@Barreltje ook al druk met eigen bedrijven, meerdere ook meteen! Goed bezig hoor ^O^ en wat goed dat de diagnose slaapapneu er nu is, ik duim voor je dat het je slaap enorm gaat verbeteren nu je dat kunt behandelen!

@sigme geniet er van daar!

@Blues gekke ochtend zo voor je. Succes op werk!

@Kaatje1 ik heb geloof ik iets gemist, wat had je zo'n last van? Fijn dat het wel al iets beter is nu.

Ik had een online kennismakingsgesprek met nieuwe thesisstudent die best wel knap bleek. Daarna bracht ik mijn zieke buurvrouwen crompouces en nu lig ik op de bank bij te komen van een intensieve ochtend ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')