abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211222313
Lekker bezemen *O* al die -op zn best- minder dan middelmatige mannen, van wie een groot deel gewoon de geboorteloterij heeft gewonnen in een realistischer dagbeeld *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 13:25:27 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211222446
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:07 schreef Troel het volgende:
Jongens jongens. Hoe gaan we onze straten straks noemen als iedereen gecanceld wordt :?

Lol en alsof CF zo fijn is :D
Wat zou CF zijn dan? Enige associatie die ik met CF is

12e laan. Derde dwarsdiep, Noorderdiep, Hoofdkanaal.

We zijn onze tijd ver vooruit in de Veenkoloniën :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 7 november 2023 @ 13:31:11 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_211222524
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wat zou CF zijn dan? Enige associatie die ik met CF is
[ afbeelding ]

12e laan. Derde dwarsdiep, Noorderdiep, Hoofdkanaal.

We zijn onze tijd ver vooruit in de Veenkoloniën :D
Cystic Fibrosis
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211222632
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:31 schreef Troel het volgende:

[..]
Cystic Fibrosis
Als we die kant op gaan, dan kun je echt niks meer , want vrijwel elke lettercombinatie is wel een afkorting voor een ziekte/aandoening.

Ik associeer CF trouwens met Castle Fest :+
  dinsdag 7 november 2023 @ 13:39:17 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_211222653
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Als we die kant op gaan, dan kun je echt niks meer , want vrijwel elke lettercombinatie is wel een afkorting voor een ziekte/aandoening.

Ik associeer CF trouwens met Castle Fest :+
Nouja, dat dus :) Er is overal wel wat mis mee. Misschien moeten we dat gewoon als gegeven zien en het accepteren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 november 2023 @ 13:40:08 #156
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211222667
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:12 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar alle zeevaarders mogen ongeveer niet meer. Alle Oranjes en aanverwanten niet. Vogels heten anders, dus die straten moeten anders. De schilders en de componisten waren vast ook niet allemaal even fijn. Misschien maar terug naar de goede oude tijd waar je huis gewoon een nummer had? Wijk C, huis nummer 182

Maar dat zal volgend jaar wel komen, want daar moet eerst een commissie wat van vinden natuurlijk en dan t college en de raad ook nog eens.

En ondertussen oordelen we allemaal over elkaar en zien we onze eigen tekortkomingen niet. Jammer weer.
Vergeet de Indische buurten niet :+....

Zie het beeld van Coen in Hoorn. Ik snap alle kritiek, maar voor mij geen reden om dat beeld nu te slopen of te verplaatsen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_211222799
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Nouja, dat dus :) Er is overal wel wat mis mee. Misschien moeten we dat gewoon als gegeven zien en het accepteren.
Nah, ik denk dat juist een van onze grootste tekortkomingen is om niet te willen leren en herzien. Om bepaalde machtsstructuren en bijbehorende personen te (blijven) verheerlijken en weg te blijven kijken.

Het is nooit helemaal zwart/wit, maar er is imho wel verschil tussen een afkorting gebruiken die met 1001 dingen geassocieerd kan worden, of een naam gebruiken die echt voor één bepaald persoon staat/stond en waarvan we weten dat het echt geen zuivere koffie was.
pi_211222823
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:47 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nah, ik denk dat juist een van onze grootste tekortkomingen is om niet te willen leren en herzien. Om bepaalde machtsstructuren en bijbehorende personen te (blijven) verheerlijken en weg te blijven kijken.

Het is nooit helemaal zwart/wit, maar er is imho wel verschil tussen een afkorting gebruiken die met 1001 dingen geassocieerd kan worden, of een naam gebruiken die echt voor één bepaald persoon staat/stond en waarvan we weten dat het echt geen zuivere koffie was.
O+
Spoilers!
pi_211222828
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:40 schreef borisz het volgende:

[..]
Vergeet de Indische buurten niet :+....

Zie het beeld van Coen in Hoorn. Ik snap alle kritiek, maar voor mij geen reden om dat beeld nu te slopen of te verplaatsen.
Zet'm binnen, in het museum, en een bord erbij met wat hij gedaan heeft (het bloedband van banda, oa). Er is geen enkele reden om die kerel letterlijk op een voetstuk te zetten.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_211223023
Zo maar eens aankleden, boodschappen doen en nog even kalm aan. Heel veel zieken op het werk, dus ik val nog een nachtje in. Had alleen niet gezien dat er momenteel 16 patiënten zitten, dat wordt hard werken :o :D
pi_211223108
quote:

[..]

Wat ben jij toch altijd lief en geduldig en eloquent O+ love it en ben er -deels- jaloers op
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_211223118
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Zet'm binnen, in het museum, en een bord erbij met wat hij gedaan heeft (het bloedband van banda, oa). Er is geen enkele reden om die kerel letterlijk op een voetstuk te zetten.
En dan zeggen dat je dat gaat doen, maar dan stiekem omsmelten O+
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:23:08 #163
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211223192
Back home, na een supersonische vlucht van slechts 8 uur (+ 5 uur tijdverschil).
Door een verrekte spier in mijn nek na het uitladen van de bagage uit de taxi op Curaçao niet veel geslapen onderweg (ondanks een flinke lading paracetamol, uitgereikt door de stewardess mevrouwen), dus flink brak nu.

Nog tot maandag vrij, dus we overleven het wel…
pi_211223214
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:23 schreef MadMaster het volgende:
Back home, na een supersonische vlucht van slechts 8 uur (+ 5 uur tijdverschil).
Door een verrekte spier in mijn nek na het uitladen van de bagage uit de taxi op Curaçao niet veel geslapen onderweg (ondanks een flinke lading paracetamol, uitgereikt door de stewardess mevrouwen), dus flink brak nu.

Hoeveel paracatamol?
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:28:55 #165
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:33:41 #166
35189 Troel
scherp en bot
pi_211223272
quote:

[..]

Over het algemeen wordt pas 10 jaar na overlijden een naam gebruikt van iemand. Blijkbaar is dat dan te vroeg. Maar je kunt ook leren zonder al die straatnamen en dergelijke te veranderen. Ik neem aan dat in de geschiedenisboeken inmiddels ook duidelijk beschreven staat dat de VOC-tijd niet voor alle partijen even plezierig was. (En anders zijn ze druk bezig met herschrijven).

Juist door het te laten zijn en aandacht aan te schenken dat het niet allemaal positief is, blijft het in beeld. Als je het allemaal weghaalt, is er ook geen reden meer om aandacht te schenken aan de dingen die er mis zijn gegaan. Wat ik dus probeer te zeggen: je kunt ook leren door de dingen niet allemaal weg te halen, maar het gesprek erover aan te gaan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211223356
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:28 schreef MadMaster het volgende:

[..]
4 x 500mg in 2 porties…
Akkoord
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:45:33 #168
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211223372
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:33 schreef Troel het volgende:
Over het algemeen wordt pas 10 jaar na overlijden een naam gebruikt van iemand. Blijkbaar is dat dan te vroeg. Maar je kunt ook leren zonder al die straatnamen en dergelijke te veranderen. Ik neem aan dat in de geschiedenisboeken inmiddels ook duidelijk beschreven staat dat de VOC-tijd niet voor alle partijen even plezierig was. (En anders zijn ze druk bezig met herschrijven).

Juist door het te laten zijn en aandacht aan te schenken dat het niet allemaal positief is, blijft het in beeld. Als je het allemaal weghaalt, is er ook geen reden meer om aandacht te schenken aan de dingen die er mis zijn gegaan. Wat ik dus probeer te zeggen: je kunt ook leren door de dingen niet allemaal weg te halen, maar het gesprek erover aan te gaan.
Wat een kromme redenering.

Dus als je in de A. Hitler straat woont, dan moet die naam vooral blijven bestaan omdat je er dan steeds over in dialoog kan dat dat toch echt een fout persoon was. Whut?

Nee echt, als we met de bril van nu besluiten dat moord op inheemse bewoners, marteling en slavenhandel fout was, dan hoef je die mensen wat mij betreft nu ook geen standbeeld te laten behouden. Ja, dat waren andere tijden. Maar dit is nu en nu vinden we die dingen fout. Dat hadden ze toen eigenlijk ook moeten vinden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211223385
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:23 schreef MadMaster het volgende:

Klinkt pijnlijk en vervelend :X Hete douche, water lekker laten stromen over je nek, wil mij wel eens helpen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:52:09 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_211223454
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat een kromme redenering.

Dus als je in de A. Hitler straat woont, dan moet die naam vooral blijven bestaan omdat je er dan steeds over in dialoog kan dat dat toch echt een fout persoon was. Whut?

Nee echt, als we met de bril van nu besluiten dat moord op inheemse bewoners, marteling en slavenhandel fout was, dan hoef je die mensen wat mij betreft nu ook geen standbeeld te laten behouden. Ja, dat waren andere tijden. Maar dit is nu en nu vinden we die dingen fout. Dat hadden ze toen eigenlijk ook moeten vinden.
Je moet het niet zien als standbeeld, maar als schandpaal :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211223457
Nee hoor, moeten we dus niet :D
pi_211223458
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 08:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Sterkte Whiskers, en wat ontzettend sneu voor je moeder, veel beterschap voor haar!

Ik had, behalve even een uur wakker liggen, best een goede nacht. Voelt alsof ik echt wat rustiger en meer ontspannen heb kunnen slapen, en wat mn smartwatch zegt is daar ook mooi mee in lijn. Die meet ook stress (hartslagvariabiliteit)
Dat kun je ook trainen, al dan niet met een hrv-meter met app.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:54:45 #174
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211223487
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Klinkt pijnlijk en vervelend :X Hete douche, water lekker laten stromen over je nek, wil mij wel eens helpen.
Goed idee, maar de badkamer/douche ligt momenteel vol met te wassen kleding en uit te spoelen duikspullen die net uit de koffers zijn gekomen. Ik ben ook bang dat als ik nu ga douchen ik onder de douche in slaap val…

Gelukkig hadden we een late vlucht vanaf Curaçao (23.00u gisteravond vertrokken, om 12.00u vanmiddag zijn we op Schiphol geland), dus vandaag is niet zo heel lang meer en over een uurtje 7 of zo kan ik naar bed…
pi_211223501
Welkom thuis @MadMaster en sterkte meteen maar!!
pi_211223504
Ik weet even niet meer welke schietpartij het was, volgens mij een Scandinavische? Of een nieuw zeelandse? Iig volgens mij een vrouwelijk staatshoofd, die recent ook gewoon zei "we noemen de naam van de schutter niet, we gaan deze persoon geen roem geven". Vond ik heel erg sterk.

Geen idee of het uiteindelijk gelukt is om die naam ook daadwerkelijk uit de analen te houden, maar mooie gedachte "we zwijgen je dood ipv dat we je op een schild hijsen"
pi_211223509
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:52 schreef Troel het volgende:

Eh nee.
pi_211223519
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:54 schreef MadMaster het volgende:
Goed idee, maar de badkamer/douche ligt momenteel vol met te wassen kleding en uit te spoelen duikspullen die net uit de koffers zijn gekomen. Ik ben ook bang dat als ik nu ga douchen ik onder de douche in slaap val…

Gelukkig hadden we een late vlucht vanaf Curaçao (23.00u gisteravond vertrokken, om 12.00u vanmiddag zijn we op Schiphol geland), dus vandaag is niet zo heel lang meer en over een uurtje 7 of zo kan ik naar bed…
Oef, je zal wel moe zijn. Nog een keer pijnstillers voor je gaat slapen en dan hoop ik dat je eigen bed heilzaam is :*
pi_211223637
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik weet even niet meer welke schietpartij het was, volgens mij een Scandinavische? Of een nieuw zeelandse? Iig volgens mij een vrouwelijk staatshoofd, die recent ook gewoon zei "we noemen de naam van de schutter niet, we gaan deze persoon geen roem geven". Vond ik heel erg sterk.

Geen idee of het uiteindelijk gelukt is om die naam ook daadwerkelijk uit de analen te houden, maar mooie gedachte "we zwijgen je dood ipv dat we je op een schild hijsen"
Waar het hart van vol is
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211223697
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:52 schreef Troel het volgende:

[..]
Even los van de vraag of standbeelden en straatnamen bijdragen aan bewustzijn (ik woon op een knakker van adel maar ik heb me nooit in zijn leven verder verdiept…en ik denk dat ik hierin niet de enige ben) vind ik dat enkel een goed idee bv als we die persoon dan in elk geval niet statig, als een held op een voetstuk etaleren.

Maak dan een nieuw standbeeld waar hij/zij in een schavot geëtaleerd wordt, of waarop je diegene met kettingen in zijn ene hand, een paar slaven (mijn autocorrect kent dit woord niet eens… :o ) afranselt met een zweep in de andere hand. Zoiets. Niet de held, maar de verrader. Niet de man/vrouw, maar het monster.

Of zwijg diegene dood, zoals DP schrijft. O+

Vernoem straten naar belangrijke gebeurtenissen (Bevrijdingslaan, Vrijheidsstraat, etc) ipv naar personen.
(Maar laat de Marjolein straat in Amsterdam wel bestaan natuurlijk *) )
pi_211223839
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waar het hart van vol is
Stroomt de boks van over O+
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:34:23 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_211223928
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Even los van de vraag of standbeelden en straatnamen bijdragen aan bewustzijn (ik woon op een knakker van adel maar ik heb me nooit in zijn leven verder verdiept…en ik denk dat ik hierin niet de enige ben) vind ik dat enkel een goed idee bv als we die persoon dan in elk geval niet statig, als een held op een voetstuk etaleren.

Maak dan een nieuw standbeeld waar hij/zij in een schavot geëtaleerd wordt, of waarop je diegene met kettingen in zijn ene hand, een paar slaven (mijn autocorrect kent dit woord niet eens… :o ) afranselt met een zweep in de andere hand. Zoiets. Niet de held, maar de verrader. Niet de man/vrouw, maar het monster.
Ik vind het geloof ik heel lastig dat iemand die in een bepaalde tijd handelde volgens de normen toentertijd, nu afgerekend wordt op de normen die nu gelden.
Ik weet niet hoe ik zou zijn in zo'n situatie. Ik weet niet of ik het verzet in zou gaan tijdens een oorlog en of ik niet iemand dood zou schieten om mijn eigen leven te redden. Ik weet niet wat ik zou doen als ik zou moeten kiezen tussen een rijk leven met slaven, of een armzalig leven omdat ik geen slaven wil hebben. Denk dat het ook afhankelijk is van hoe je opgevoed bent. Nou wil ik niet zeggen dat in alle gevallen men niet had kunnen weten dat het verwerpelijk was wat ze deden, maar tja, ik vind dat dus lastig.
Het is net zoiets als iemand nu ontzettend omlaag halen omdat ie vroeger bij verjaardagen een glas met sigaretten op tafel had staan. Hoef je nu niet meer mee aan te komen zeg maar. Dat was toen heel normaal toch?

En als het niet begrijpelijk is: sorry, dan moeten we maar agreeen to disagreeen :)

En de marjoleinstraat kan altijd nog van de plant afkomen toch O-)

[ Bericht 4% gewijzigd door Troel op 07-11-2023 15:41:22 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211223935
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Of zwijg diegene dood, zoals DP schrijft. O+

Vernoem straten naar belangrijke gebeurtenissen (Bevrijdingslaan, Vrijheidsstraat, etc) ipv naar personen.
(Maar laat de Marjolein straat in Amsterdam wel bestaan natuurlijk *) )
Ik kwam laatst langs een kruiden/ingrediëntenbuurt waar ze een Sesamstraat hadden _O_
(En een Marjoleinstraat, volgens mij, maar dat viel minder op)
pi_211223948
-

[ Bericht 100% gewijzigd door DancingPhoebe op 07-11-2023 15:36:21 ]
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:37:08 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_211223967
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik kwam laatst langs een kruiden/ingrediëntenbuurt waar ze een Sesamstraat hadden _O_
(En een Marjoleinstraat, volgens mij, maar dat viel minder op)
In Enschede hebben ze ook een Sesamstraat, maar daar zit het bedrijf Sesam gevestigd ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211224172
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik vind het geloof ik heel lastig dat iemand die in een bepaalde tijd handelde volgens de normen toentertijd, nu afgerekend wordt op de normen die nu gelden.
Ik weet niet hoe ik zou zijn in zo'n situatie. Ik weet niet of ik het verzet in zou gaan tijdens een oorlog en of ik niet iemand dood zou schieten om mijn eigen leven te redden. Ik weet niet wat ik zou doen als ik zou moeten kiezen tussen een rijk leven met slaven, of een armzalig leven omdat ik geen slaven wil hebben. Denk dat het ook afhankelijk is van hoe je opgevoed bent. Nou wil ik niet zeggen dat in alle gevallen men niet had kunnen weten dat het verwerpelijk was wat ze deden, maar tja, ik vind dat dus lastig.
Het is net zoiets als iemand nu ontzettend omlaag halen omdat ie vroeger bij verjaardagen een glas met sigaretten op tafel had staan. Hoef je nu niet meer mee aan te komen zeg maar. Dat was toen heel normaal toch?

En als het niet begrijpelijk is: sorry, dan moeten we maar agreeen to disagreeen :)

En de marjoleinstraat kan altijd nog van de plant afkomen toch O-)
Ja maar diegene wordt niet gestraft door een straat niet meer naar m te vernoemen toch? Het wegnemen van een beloning/prijs is toch anders dan iemand aan een schandpaal nagelen vind ik.

Bovendien zijn die mensen er helemaal niet meer zelf bij.

Ik denk iig niet dat hij vanuit het hiernamaals toe zit te kijken hoe z'n standbeeld verplaatst wordt of z'n straatnaam veranderd wordt. :+
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:57:27 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_211224277
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:49 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja maar diegene wordt niet gestraft door een straat niet meer naar m te vernoemen toch? Het wegnemen van een beloning/prijs is toch anders dan iemand aan een schandpaal nagelen vind ik.

Bovendien zijn die mensen er helemaal niet meer zelf bij.

Ik denk iig niet dat hij vanuit het hiernamaals toe zit te kijken hoe z'n standbeeld verplaatst wordt of z'n straatnaam veranderd wordt. :+
Dat ligt er ook nog weer aan of je gelooft in een hemel en zo ;) (maar die discussie ga ik al helemaaaaaaal niet aan :P )

Nee, de persoon wordt m.i. gestraft door gedrag verwerpelijk te vinden wat in zijn of haar tijd (mogelijk) niet verwerpelijk was, maar de standaard. (En ja, ik zet de mogelijk tussen haakjes, want er zullen echt wel voorbeelden zijn waarbij dat echt ook wel duidelijk was.)
Ik ben dus echt gewoon meer voor duidelijk maken wat iemand gedaan heeft, maar wel de kanttekening erbij plaatsen dat het in een andere tijd was met andere standaarden en dat we tegenwoordig van mening zijn dat die standaarden om 324289374 redenen niet meer juist zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211224713
Euh, die meneer Coen werd in zijn eigen tijd ook verafschuwd en gezien als een monster door grote groepen Nederlanders.

De lokale inlanders hadden er destijds ook al geen bewondering voor. Dus die normen van nu op de tijd van toen zijn niet echt anders dan die van toen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211224732
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:57 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat ligt er ook nog weer aan of je gelooft in een hemel en zo ;) (maar die discussie ga ik al helemaaaaaaal niet aan :P )

Nee, de persoon wordt m.i. gestraft door gedrag verwerpelijk te vinden wat in zijn of haar tijd (mogelijk) niet verwerpelijk was, maar de standaard. (En ja, ik zet de mogelijk tussen haakjes, want er zullen echt wel voorbeelden zijn waarbij dat echt ook wel duidelijk was.)
Ik ben dus echt gewoon meer voor duidelijk maken wat iemand gedaan heeft, maar wel de kanttekening erbij plaatsen dat het in een andere tijd was met andere standaarden en dat we tegenwoordig van mening zijn dat die standaarden om 324289374 redenen niet meer juist zijn.
Moord op massale schaal is toch nooit niet verwerpelijk geweest?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_211224861
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:32 schreef sigme het volgende:
Euh, die meneer Coen werd in zijn eigen tijd ook verafschuwd en gezien als een monster door grote groepen Nederlanders.

De lokale inlanders hadden er destijds ook al geen bewondering voor. Dus die normen van nu op de tijd van toen zijn niet echt anders dan die van toen.
Sommige mensen laten zich lekker in de kaarten kijken :D
pi_211224901
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Moord op massale schaal is toch nooit niet verwerpelijk geweest?
Mwoah, zolang het maar niet OSM zijn... geneuzel in de marge...
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:56:48 #193
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211224959
Ik snap de ophef over "teken hier" Bennie niet zo, hoe veel poep in je oren en ogen moet je hebben om niet door te hebben dat de man fout was voor de oorlog? Lid van de SA, later de SS, Horst Wessel lied op de bruiloft, en dan opeens verbaasd zijn dat ie lid was van de NSDAP?
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:59:57 #194
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211224998
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik snap de ophef over "teken hier" Bennie niet zo, hoe veel poep in je oren en ogen moet je hebben om niet door te hebben dat de man fout was voor de oorlog? Lid van de SA, later de SS, Horst Wessel lied op de bruiloft, en dan opeens verbaasd zijn dat ie lid was van de NSDAP?
Inclusief al eerder opgedoken tekenen dat dat documentje er zou zijn.

Het lijkt meer een groep verslaggevers die niets zinnigs bij te dragen hebben en dus maar eens lekker hierin zijn gaan zitten frotten want succesgarantie, dan nieuwsgaring...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:01:26 #195
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211225018
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Dit dus, Atjeh laat groeten.
Zit olie in de grond, en koninklijke olie wilde dat exploiteren (grootaandeelhouder, het koningshuis) en dus werd het koninklijk indisch leger ff ingezet om de wilden wat beschaving bij te brengen. (let op, sarcasme).
Colijn reeg vrouwen en kinderen aan de bajonet in ons indie, werd er premier mee
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:13:32 #196
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211225100
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:59 schreef fietsie het volgende:

[..]
Inclusief al eerder opgedoken tekenen dat dat documentje er zou zijn.

Het lijkt meer een groep verslaggevers die niets zinnigs bij te dragen hebben en dus maar eens lekker hierin zijn gaan zitten frotten want succesgarantie, dan nieuwsgaring...
En dat het vorig jaar ineens bekend zou zijn geworden is ook onzin. In de biografie van Prins Bernhard door E Varekamp en M Peer Uitgeverij van Praag in 2004 werden kopieën van het inschrijvingsregister, met zijn naam, en een brief van het Gauleiter amt en een brief van Freeman Mathew van het Department of State afgedrukt waaruit ondubbelzinnig duidelijk wordt dat hij lid was van de NSDAP
pi_211225142
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:57 schreef Troel het volgende:

[..]

Het was niet zo dat Coen maar gewoon deed wat normaal was in die tijd. Hij maakte het tot normaal en schepte de precedent.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 18:00:30 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211225490
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit dus, Atjeh laat groeten.
Zit olie in de grond, en koninklijke olie wilde dat exploiteren (grootaandeelhouder, het koningshuis) en dus werd het koninklijk indisch leger ff ingezet om de wilden wat beschaving bij te brengen. (let op, sarcasme).
Colijn reeg vrouwen en kinderen aan de bajonet in ons indie, werd er premier mee
En omdat m'n opa daarvoor heeft bedankt mocht hij een paar jaar in het gevang - na enige tijd te zijn ondergedoken.

Juliana verleende gratie, maar ja alsnog kon je bij de overheid oid niet aan het werk. Neef van m'n pa kreeg er toen ie begon bij de Belastingdienst nog een opmerking over "uw oom is Indië-weigeraar"?
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 18:03:54 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211225519
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Vandale kent dit niet. Google zegt online soccer manager. Volgens Urban dictionary is het "awesome"
pi_211225573
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Vandale kent dit niet. Google zegt online soccer manager. Volgens Urban dictionary is het "awesome"
Ons Soort Mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')