quote:Op zondag 5 november 2023 20:23 schreef Tele6 het volgende:
Wij noemen die beesten altijd Chaamse Vlaaien.
Mag ook niks meer zeggenquote:Op zondag 5 november 2023 20:24 schreef Blues het volgende:
[..]
De term 'Vlaamse' wordt niet meer gebruikt
Sniemijnschuldquote:Op zondag 5 november 2023 20:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mag ook niks meer zeggen
Wokewokegendergender
Ik vind het ook netjes! Mag je best jezelf een flinke schouderklop voor geven!quote:Op zondag 5 november 2023 20:25 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb weer een sollicitatie ingestuurd. Dat is brief nr 3 sinds ik heb gehoord dat m'n contract niet verlengd wordt. Ik vind 't netjes van mezelf. Echt makkelijker wordt het nog niet, deze brief heeft me wéér een half weekend gekost![]()
Donderdag heb ik een gesprek van de plek waar ik het eerst op gesolliciteerd heb 2,5 week geleden. Snelle reactie en positieve reactie dus
Yeah babyquote:Op zondag 5 november 2023 20:25 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb weer een sollicitatie ingestuurd. Dat is brief nr 3 sinds ik heb gehoord dat m'n contract niet verlengd wordt. Ik vind 't netjes van mezelf. Echt makkelijker wordt het nog niet, deze brief heeft me wéér een half weekend gekost![]()
Donderdag heb ik een gesprek van de plek waar ik het eerst op gesolliciteerd heb 2,5 week geleden. Snelle reactie en positieve reactie dus
Ik heb nu 3-4 alinea's die ik voor elke brief iets aanpas. Alleen was dit weer heel een andere functie, dus ik kon 1 alinea in z'n geheel recyclen maar ik heb er 2 helemaal nieuwe dingen bij bedacht. Dat duurt even. Ik vind het veel te lastig dat ze in die vacatures om tig dingen vragen en ik altijd tig min één dingen kan en dan om dat ene ding heen te moeten pratenquote:Op zondag 5 november 2023 20:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind het ook netjes! Mag je best jezelf een flinke schouderklop voor geven!
Ik heb op een gegeven moment alle alineas waar ik tevreden mee was, onder elkaar in een document gezet, geordend op logische volgorde van een brief. Dat maakt elke vervolgbrief zoveel makkelijker
Manmanmanmanmanman.quote:Op zondag 5 november 2023 20:29 schreef Blues het volgende:
Onze nieuwe coll hoorde na 3 weken al dat ze wegbezuinigd werd als recruiter in ons zkhEcht zo idioot weer... dus onze vacature stond nog open.. en daar is ze ingesprongen na eerst heeeeel boos te zijn geweest en daarna vol energie en positief ons team te willen versterken. Respect voor haar, echt
Heeft iemand al ikea gezegd.quote:Op zondag 5 november 2023 20:42 schreef Lonaa het volgende:
Tele voor sollicitatie.
Ik deed een rondje "wat voor dekbed wil ik" en nu weet ik nog niks behalve dat er 23950131 keuzes zijn.
Dan maak je het ook wel ingewikkeld.quote:Op zondag 5 november 2023 20:42 schreef Lonaa het volgende:
Tele voor sollicitatie.
Ik deed een rondje "wat voor dekbed wil ik" en nu weet ik nog niks behalve dat er 23950131 keuzes zijn.
Ik kan dat heel goed ja.quote:Op zondag 5 november 2023 20:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dan maak je het ook wel ingewikkeld.
Ik heb gewoon het eerste beste dekbed dat bij de HEMA in de aanbieding was gekocht. Niet dons want allergisch. Vierseizoenendinges. Maar ik heb alleen nog onder het zomerdekbed gelegen en het herfstdekbed ligt nog in de kast.
Ingewikkeld-maak-talent boksquote:Op zondag 5 november 2023 20:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik kan dat heel goed ja.![]()
Van de week maar even tripje Ikea.
Ik vergat niet de rosti de laatste keerquote:Op zondag 5 november 2023 20:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ingewikkeld-maak-talent boks![]()
Tripje ikea altijd leuk.
Ik ben de laatste keer dat ik er was vergeten om de afbak-kaneelbroodjes mee te nemen
En wij waren mee gegaanquote:Op zondag 5 november 2023 20:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gemist dat Rotterdam Terror corps gisteren in de Laurenskerk was. Als ik dat geweten had was ik er heen gegaan
Dons voelt nooit synthetischquote:Op zondag 5 november 2023 20:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vergat niet de rosti de laatste keer![]()
Ding met dekbedden is (en ook beddengoed) is dat ik het eigenlijk wil voelen voor ik het koop. Want synthetisch gevoel is superkut.
Ik heb nu ook een mix van katoen en viscose (van ikea) en dat beddengoed vind ik ook heerlijk. Net iets zachter/gladder dan alleen katoen. Lijkt wat koeler in de zomerquote:Op zondag 5 november 2023 21:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dons voelt nooit synthetisch![]()
Vind vooral het beddengoed uitmaken voor het synthetische gevoel. Gewoon katoen is het fijnst
#teamkatoenquote:Op zondag 5 november 2023 21:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dons voelt nooit synthetisch![]()
Vind vooral het beddengoed uitmaken voor het synthetische gevoel. Gewoon katoen is het fijnst
Ja, ik weet precies welke je bedoeld.quote:Op zondag 5 november 2023 21:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb nu ook een mix van katoen en viscose (van ikea) en dat beddengoed vind ik ook heerlijk. Net iets zachter/gladder dan alleen katoen. Lijkt wat koeler in de zomer
@Vanyelquote:Op zondag 5 november 2023 21:20 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Groeten vanuit een Spaans hotel in the fucking middle of … tja, niks eigenlijk![]()
We vonden de ligging onweerstaanbaar.
De reis duurt lang. Zware kar, omwegje via zeeland. Maar hond houdt zich kranig, liefste doet al het rijden en ik zorg voor eten onderweg. Beetje last van m’n schouder.
Morgen komen we aan op onze finca. Nog 3 uurtjes rijden ofzo. Ben benieuwd hoe het erbij ligt.
Goeie reis!quote:Op zondag 5 november 2023 21:20 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Groeten vanuit een Spaans hotel in the fucking middle of … tja, niks eigenlijk![]()
We vonden de ligging onweerstaanbaar.
De reis duurt lang. Zware kar, omwegje via zeeland. Maar hond houdt zich kranig, liefste doet al het rijden en ik zorg voor eten onderweg. Beetje last van m’n schouder.
Morgen komen we aan op onze finca. Nog 3 uurtjes rijden ofzo. Ben benieuwd hoe het erbij ligt.
Serieus?quote:Op zondag 5 november 2023 21:31 schreef sigme het volgende:
Oh ja, ‘vlaams’ is van de gaai gesloopt om de Vlamingen niet langer voor het hoofd te stoten met de associatie met ‘gajes’ (schorriemorrie).
Terwijl het ‘vlaams’ in dit geval komt van de mooie kleurrijke vlaamse lakense wol van vroeger.
quote:Op zondag 5 november 2023 21:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Serieus?
Was die associatie er dan bij ook maar íemand?
Gaai staat dus voor gajes begrijp ik? Wist ik niet
quote:Garrulus glandarius, betekent in het Latijn dan ook ‘schreeuwerige eikelzoeker’
Is de gemiddelde Rotterdammer of parenclubbezoeker ook, vind dat niet per se een grove beledigingquote:Op zondag 5 november 2023 21:38 schreef sigme het volgende:
[..]quote:Garrulus glandarius, betekent in het Latijn dan ook ‘schreeuwerige eikelzoeker’
Ik dacht op Kreadoe juist dat het wel wat voor mij zou zijn, want ik hou niet van improvisatie en veel keuzes hebbenquote:Op zondag 5 november 2023 20:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Op de socials zag ik dat paintbynumbervoorvolwassenen ineens helemaal hip wordt gemaaktLike, ga gewoon drinken mensen, doe normaal.
Het argument was eigenlijk dat gaaien niet uit Vlaanderen komen.quote:Op zondag 5 november 2023 21:39 schreef Molo het volgende:
Is de gemiddelde Rotterdammer of parenclubbezoeker ook, vind dat niet per se een grove belediging
quote:Is de gemiddelde Rotterdammer of parenclubbezoeker ook, vind dat niet per se een grove belediging
Omdat ons zkhquote:Op zondag 5 november 2023 20:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Manmanmanmanmanman.
Wel fijn dat ze bij jullie aan de slag wil. Maar waarom neem je iemand aan om 'm na 3 weken weer weg te bezuinigen. Manmanman![]()
Een oud collega die indertijd in het buitenland woonde kreeg een zoon, wij feliciteerden hem en vroegen naar de naam van het jong. “We hebben hem genoemd naar een romeinse keizer Gaius (fonetisch gajoesj). Wij vielen stil, het arme jochiequote:Op zondag 5 november 2023 21:31 schreef sigme het volgende:
Oh ja, ‘vlaams’ is van de gaai gesloopt om de Vlamingen niet langer voor het hoofd te stoten met de associatie met ‘gajes’ (schorriemorrie).
Terwijl het ‘vlaams’ in dit geval komt van de mooie kleurrijke vlaamse lakense wol van vroeger.
quote:Op zondag 5 november 2023 22:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vorige maand zag ik een geboorteaankondiging voor Jizz. Ook heelmaal mooi.
Dat klinkt echt enorm onpraktisch allemaal.quote:Op zondag 5 november 2023 22:14 schreef borisz het volgende:
Geen zin in komende week.
De RvA* komt langs. We hebben te maken met een nieuwe 'Lead Assesor' waar de vorige een beetje eindelijk eens met een vrijzinnige blik naar ISO-normen (voor de liefhebber 17065) wilde kijken, zit de huidige strak in de normen.
*Raad voor de Accreditatie, ze certificeren certificatie-instellingen. Alleen de ISO normen zijn gebouwd voor lab-tests en hoe wij willen werken past maar half binnen deze ISO-normen. Ze hebben eerder vorige maand een bijwoning meegemaakt en daar kwam al heel veel geneuzel uit. Dus benieuwd waar ze nog meer gaan komen.
Aan de andere kant weten we ook weer hoe goede doelen zich voelen als wij langs komen. Aan de andere kant zijn de opmerkingen van de RvA juist gericht op een kant waar we niet op willen.
quote:Op zondag 5 november 2023 21:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Het argument was eigenlijk dat gaaien niet uit Vlaanderen komen.
Alleen een foto vanuit Westervoort, 5 km verderopquote:Op zondag 5 november 2023 22:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Iemand van jullie het noorderlicht al gespot? Mooie foto's op social media gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |