abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:36:33 #1
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211136357
Samenvatting 7 oktober tot met 28 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.

Recente frontpage berichten 28 oktober met dank aan @Jippie
Hamas heeft in Moskou onderhandeld over vrijlating gijzelaars
Joodse school Cheider weer open: 'Veiligheid van de leerlingen is verbeterd'
Erdogan: 'het Westen negeert mensenrechtenschendingen in Gaza'

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

maandag 30 oktober 2023 @ 13:37:55 #2
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211136364
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Bewijs vragen aan de linkdumpkoning?
Hij moet op dit punt ook gewoon een bot maken. Die periodiek iets uit z'n nogal pro-palestijnse twitter feed post. Scheelt moeite.
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:41:09 #3
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211136390
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hij moet op dit punt ook gewoon een bot maken. Die periodiek iets uit z'n nogal pro-palestijnse anti-Isralische twitter feed post. Scheelt moeite.
Ik vind dat dit verschil nu wel eens benoemd mag worden.
Intolerant voor intolerantie
pi_211136407
D66 en CDA vliegen elkaar in de haren om debat over Gaza: ’Walgelijk gepolariseer’

Discussie over Gaza, niks discussie over Gaza een discussie graag over de nieuwe nazi's die door onze straten marcheren, een groter gevaar dan het klimaat, daar dient de discussie over te gaan en niet het gehuil over Gaza op basis van wat Hamas propaganda.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:46:51 #6
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211136431
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
"Goed te vorderen" wel, maar dan wel met dit soort dingen :X
Onvermijdelijk in de oorlog en zulks, maar de mensen in zowel de personenwagen als de vluchtende wagen lijken me geen geharde strijders of zo en dus geen legitieme doelen.

[ twitter ]
Van de vluchtende auto die opgeblazen wordt kun je helemaal niets zien, dus of daar een gezinnetje in zit of een paar hamassers met een RPG weten we niet. Je kunt hoogstens zeggen dat het waarschijnlijk geen zelfmoord aanslag was met een auto volgepakt met explosieven. Dan was er een grotere Boem geweest.

De auto waarvan uit de opnames gemaakt zijn en waar ook een fotograaf in zit, daar weten we eigenlijk ook niets van. Ik vind het zelf wel een beetje apart om zo te filmen en fotograferen als het zomaar een willekeurige auto is die voor je rijdt. Het zou ook Hamas PR kunnen zijn die mooie fotos van een martelaar aan het maken was.

Of het was wel iemand onschuldigs die op de verkeerde plek was en misschien instructies niet volgde of in paniek was. Je weet het gewoon niet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211136435
Och och, de progressief linkse, "antifascistische" gutmenschen van deze wereld. Als je er jezelf zo hebt overtuigd dat het hol van de leeuw eigenlijk geen hol van de leeuw is, maar een paradijs vol knuffelberen, thee en koekjes is dit het resultaat.

"Ze bedoelen het niet zo"
"Dit komt door externe factoren"
"Isral is een apartheidsstaat"
"Dit zijn welwillende mensen, net zoals jij en ik"

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:49:16 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211136448
Deze kan ik in beide topics plaatsen eigenlijk :P

Russian Foreign Ministry accusing Ukraine in plotting pogrom in Mahachkala

whehe.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:51:25 #9
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211136459
quote:
13s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
Och och, de progressief linkse, "antifascistische" gutmenschen van deze wereld. Als je er jezelf zo hebt overtuigd dat het hol van de leeuw eigenlijk geen hol van de leeuw is, maar een paradijs vol knuffelberen, thee en koekjes is dit het resultaat.

"Ze bedoelen het niet zo"
"Dit komt door externe factoren"
"Isral is een apartheidsstaat"
"Dit zijn welwillende mensen, net zoals jij en ik"

[ twitter ]
2011.

Maar ga je lekker? Snel, snel verder scrollen door je X-feed en alle negativiteit hier dumpen.
Daar gaan we ons allemaal beter door voelen.
Ben je je messen al aan het slijpen?
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:54:27 #10
6484 ExTec
pi_211136488
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
2011.
Ja, want ze doen dat vast niet meer. Sinds die tijd hebben ze het licht gezien. Ofzo.
pi_211136504
quote:

[..]
2011.

Maar ga je lekker? Snel, snel verder scrollen door je X-feed en alle negativiteit hier dumpen.
Het gaat om de verrotte en primitieve cultuur, en die is al decennia hetzelfde. Dat heeft niets te maken met 'messen slijpen' of 'negativiteit'. Ik zou jezelf eerder afvragen waarom men hier niet zou mogen benoemen hoe de cultuur daar in elkaar zit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:58:23 #12
438527 MissButterflyy
pi_211136523
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat om de verrotte en primitieve cultuur, en die is al decennia hetzelfde. Dat heeft niets te maken met 'messen slijpen' of 'negativiteit'. Ik zou jezelf eerder afvragen waarom men hier niet zou mogen benoemen hoe de cultuur daar in elkaar zit.
We weten het nu wel. Door het 100.000 keer te herhalen, wordt de stemming hier er niet echt beter op.
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:59:01 #13
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211136530
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:44 schreef Tekaschi het volgende:
D66 en CDA vliegen elkaar in de haren om debat over Gaza: ’Walgelijk gepolariseer’

Discussie over Gaza, niks discussie over Gaza een discussie graag over de nieuwe nazi's die door onze straten marcheren, een groter gevaar dan het klimaat, daar dient de discussie over te gaan en niet het gehuil over Gaza op basis van wat Hamas propaganda.
Nieuwe nazi's :')

Mijn god zeg
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 oktober 2023 @ 13:59:30 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_211136535
quote:

[..]
2011.

Het heeft ook helemaal niks met Hamas te maken, zelfs die waren tegen deze moord _O-

Maar goed, even de onderbuik gevoed.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:00:08 #15
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211136541
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
We weten het nu wel. Door het 100.000 keer te herhalen, wordt de stemming hier er niet echt beter op.
Als je hier voor de goeie stemming bent is er iets niet helemaal goed met je.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:00:58 #16
6484 ExTec
pi_211136547
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het heeft ook helemaal niks met Hamas te maken, zelfs die waren tegen deze moord _O-

Maar goed, even de onderbuik gevoed.
Zo. Babies in ovens draaien ze hun handen niet voor om, maar dit was een brug te ver. Wow.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:02:14 #17
438527 MissButterflyy
pi_211136560
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
Als je hier voor de goeie stemming bent is er iets niet helemaal goed met je.
Graag lees ik hier het laatste nieuws en niet steeds tirades tegen moslims.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:06:48 #18
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211136593
https://www.reddit.com/r/(...)half_a_meter_inside/
Hezbullah terrorist made it half a meter inside Israeli territory before getting shot in the head. Now laying horizontally, he remains about 2 meters inside Israel.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:07:22 #19
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211136599
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
In dit geval was het geen tirade tegen moslims maar een tirade tegen moslimterroristen, dat is toch wel een verschil.
pi_211136628
Ach jammer,

Door Hamas ontvoerde Shani (22) overleden.

quote:
De jonge Duitse vrouw Shani Louk (22), die op 7 oktober aanwezig was op het Supernova-muziekfestival in Isral en door Hamas-militanten naar de Gazastrook ontvoerd werd, is overleden. Dat heeft haar moeder Riccarda maandag bevestigd aan het Duitse persagentschap DPA.
Het meisje is overleden, ontvoerd door Hamas, neergeschoten door Hamas, als een trofee rondgereden door Hamas en dan vlak daarna overlijden. Waar zou deze jongedame aan overleden zijn? In ieder geval niet de opwarming van het klimaat, want dan had er wel "vermoord" gestaan.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:11:47 #21
438527 MissButterflyy
pi_211136631
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:07 schreef Tarado het volgende:

[..]
In dit geval was het geen tirade tegen moslims maar een tirade tegen moslimterroristen, dat is toch wel een verschil.
De betreffende user trekt het al snel door naar Europa (nazis’s) en heeft nooit een goed woord over moslims.
Ken m al langer als vandaag.

Het is een obsessie voor hem. Net als ‘links’, NRC en de NOS. Oh ja, en de oorlog die gaat uitbreken tussen westerlingen en moslims, in Europa . Want hij meent dat diep van binnen bijna elke moslim een radicale is.

Net als die Techgekkie of zoiets. Die kan er ook wat van.

Vandaar dus m’n reactie en ik hou er verder over op. Negeren is het beste. :)
pi_211136646
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:11 schreef Tekaschi het volgende:
Waar zou deze jongedame aan overleden zijn? In ieder geval niet de opwarming van het klimaat, want dan had er wel "vermoord" gestaan.
Gezien je post 327 hierover bent, gok ik dat ze intussen aan ouderdom is overleden.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_211136662
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Van tirades tegen moslims is helemaal geen sprake. Maar wel is er kritiek op de barbaarse excessen binnen Arabische en Islamtische culturen. Juist binnen de Westerse wereld heeft men dit veel te lang verzwegen, weggekeken of met de mantel der liefde bedekt hoe verrot en gevaarlijk dit fundamentalistische gedachtegoed eigenlijk is.

En ook mbt deze huidige oorlog is er te lang gedacht binnen bepaalde kringen dat als we maar krampachtig via allerlei halve waarheden of hele leugens een beeld scheppen van twee moreel gelijken, dan komt het wel goed. Nee, het creert een hele gevaarlijke wereld, die bruist van de geweldverheerlijking, martelaarschap, haat jegens het Westen en het antisemitisme.
pi_211136673
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:44 schreef Tekaschi het volgende:

Ben dan toch even benieuwd: zijn deze joden die afgelopen vrijdag in New York protesteerden voor vrede dan ook nazi's in jouw ogen?

quote:
‘Not in our name’: New Yorkers bezetten station en eisen staakt-het-vuren

Een grote betoging, georganiseerd door Jewish Voice for Peace (‘Joodse stem voor vrede’) stuurde vrijdag de avondspits in Manhattan in de war. Honderden mensen vulden Grand Central Terminal en zongen ‘laat Gaza leven’ en ‘staakt-het-vuren nu’.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:17:42 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211136689
https://www.cnbc.com/2023(...)-war-in-ukraine.html

Wel bizar hoe hard poetin hier op in gaat. Was toch niet helemaal de bedoeling wat er in dagestan gebeurde
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:18:00 #26
438527 MissButterflyy
pi_211136691
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ben dan toch even benieuwd: zijn deze joden die afgelopen vrijdag in New York protesteerden voor vrede dan ook nazi's in jouw ogen?
[..]

Dat vind ik dan wel grappig :)
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:19:31 #27
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211136709
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat vind ik dan wel grappig :)
Grappig? :?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211136712
"Hamas al-Qassam Brigades say they will soon released a message by Israeli hostages to Netanyahu"
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:20:29 #29
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211136717
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:19 schreef UitStraling het volgende:
"Hamas al-Qassam Brigades say they will soon released a message by Israeli hostages to Netanyahu"
Terreur
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:21:13 #30
438527 MissButterflyy
pi_211136719
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Grappig? :?
Ja, wat ik lees hebben demonstranten bestaande uit Joden gezongen voor vrede in Gaza. Alleen lag Manhattan een beetje plat erna.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 oktober 2023 @ 14:23:31 #31
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_211136737
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zo. Babies in ovens draaien ze hun handen niet voor om, maar dit was een brug te ver. Wow.
Oh, het was niet als pro-Hamas bedoeld hoor. Dat spreekt voor zich, me dunkt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211136747
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:11 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
De betreffende user trekt het al snel door naar Europa (nazis’s) en heeft nooit een goed woord over moslims.
Ken m al langer als vandaag.

Het is een obsessie voor hem. Net als ‘links’, NRC en de NOS. Oh ja, en de oorlog die gaat uitbreken tussen westerlingen en moslims, in Europa . Want hij meent dat diep van binnen bijna elke moslim een radicale is.

Net als die Techgekkie of zoiets. Die kan er ook wat van.

Vandaar dus m’n reactie en ik hou er verder over op. Negeren is het beste. :)
Dat zijn jouw woorden, niet die van mij. Er zijn op social media zat mensen uit de Arabische en Islamtische wereld die zich uitspreken tegen de culturen waar ik het over heb. En die mensen ontbeert het echt niet aan volgers en lofbetuigingen.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:26:46 #33
6484 ExTec
pi_211136759
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Oh, het was niet als pro-Hamas bedoeld hoor. Dat spreekt voor zich, me dunkt.
Ik vind het lastig om te bepalen hoe ik: ja, ze moorden er weliswaar lukraak op los, maar met deze moord waren ze het niet eens! - moet interpreteren.
pi_211136762
quote:

[..]
[..]

Belagen ze Joden, roepen ze antisemitische leuzen? Maken ze zich alleen druk om een zeer selectief aantal slachtoffers waarbij de afkomst of ideologie van de "dader" de belangrijkste factor is om deze daden te veroordelen? Zijn deze Joden verantwoordelijk voor het feit dat Joden niet meer veilig over straat kunnen? Indien het antwoord op deze vragen "ja" is dan is mijn antwoord ook "ja".
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:27:29 #35
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211136768
Shani Luke's aunt Ruthi told @kereneubach
in an interview about the news about her niece's death: "It can be assumed that she was shot on the spot. For us right now, death is certain. The parents are comforted by the fact that it is likely that she died quickly and did not suffer."
twitter
pi_211136776
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:26 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Belagen ze Joden, roepen ze antisemitische leuzen? Maken ze zich alleen druk om een zeer selectief aantal slachtoffers waarbij de afkomst of ideologie van de "dader" de belangrijkste factor is om deze daden te veroordelen? Zijn deze Joden verantwoordelijk voor het feit dat Joden niet meer veilig over straat kunnen? Indien het antwoord op deze vragen "ja" is dan is mijn antwoord ook "ja".
Helder, dus een beperkt deel van de mensen die protesterend door onze straat marcheren is 'nazi'. Dan is dat tenminste duidelijk.

Dacht heel even dat je de suggestie proberen te wekken dat de pro-Palestina demonstraties in ons land een of ander nazistische betoging zijn.
pi_211136793
quote:

[..]
[..]

Joden die "Never again for anyone" zeggen, leggen dus ook de link met genocide en wat er in Palestina gebeurt.
Gelukkig weten we het hier op Fok allemaal veel beter.

twitter
pi_211136810
quote:

[..]
[..]

Voor vrede demonstreren is wel heel wat anders dan om uitroeiing van de joden demonstreren he.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 14:37:38 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211136834
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:31 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Joden die "Never again for anyone" zeggen, leggen dus ook de link met genocide en wat er in Palestina gebeurt.
Gelukkig weten we het hier op Fok allemaal veel beter.

[ twitter ]
Die mensen zijn en autoriteit puur omdat ze joods zijn? Of omdat ze een mening hebben die aansluit bij de jouwe?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211136865
Ik lees dat onze Rutte ook Isralische propaganda papegaait. Maw volstrekt niet te onderbouwen onzin over een existentile dreiging van een organisatie gewapend met Kalashnikovs :')

‘Maar ik zeg daar wel bij dat als Isral de dreiging (van Hamas, red.) niet wegneemt, dat dan het einde van Isral is.’

https://www.volkskrant.nl(...)re-kabinet~b71c6479/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211136878
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:34 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Voor vrede demonstreren is wel heel wat anders dan om uitroeiing van de joden demonstreren he.
Zeker, helemaal mee eens.

Maar de betreffende user wekt de suggestie dat er hordes nazi's door onze straten marcheren. En hoewel er ongetwijfeld tuig tussenzit, zie ik overwegend mensen demonstreren voor vrede.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:46:45 #43
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211136903
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zeker, helemaal mee eens.

Maar de betreffende user wekt de suggestie dat er hordes nazi's door onze straten marcheren. En hoewel er ongetwijfeld tuig tussenzit, zie ik overwegend mensen demonstreren voor vrede.
"zie ik".

Wereldwijd massale oproepen tot het doden van joden, ja, ik kan er zo tig posten, maar Ome Koos ziet weer overal vrede en liefde hoor :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211136913
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]
"zie ik".

Wereldwijd massale oproepen tot het doden van joden, ja, ik kan er zo tig posten, maar Ome Koos ziet weer overal vrede en liefde hoor :').
Het ging over 'onze straten'. Wat schuimbekkende antisemieten uitspoken in Dagestan is weliswaar verwerpelijk, maar dat is niet hier.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:48:14 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_211136914
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hou op hoor. Er is daar gewoon drinkwater en ook stroom. Hoe denk je dat al die Palestijnen anders de hele tijd op TikTok en andere sociale media kunnen zitten? Het is verder aan de beleidsbepalers om te zorgen dat er meer welvaart komt, maar die steken alles in terrorisme. Dat zijn toch echt keuzes.
Oh okay als jij het zegt

Haha not.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gaza_electricity_crisis
quote:
The Gaza electricity crisis is an ongoing and growing electricity crisis faced by nearly two million residents of the Gaza Strip, with regular power supply being provided only for a few hours a day on a rolling blackout schedule.
https://islamic-relief.org/news/gazas-water-crisis-explained
quote:
In June, UNICEF reported that 96% of water in Gaza was not safe for human consumption. On top of the poor quality of the water, there were also severe issues with maintaining a reliable supply of water to households and facilities due to a lack of fuel and electricity.
Maar houd op hoor, volkomen gek dat Gaza niet een groot toeristisch oord is. Moeten ze zich maar wat meer aan de bootstraps omhoog trekken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:49:56 #46
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211136922
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het ging over 'onze straten'. Wat schuimbekkende antisemieten uitspoken in Dagestan is weliswaar verwerpelijk, maar dat is niet hier.
Frankrijk, UK, VS, allemaal ook niet relevant? En ook hier staan hele groepen Hamas te verheerlijken:

twitter

Ik vraag me oprecht af of jij nou gespeeld naief bent of oprecht kwaadaardig :').
Get woke, go broke!
pi_211136937
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee nee, nu heb je kleur bekend maat! Eenmaal daar ben je voor sommige hier een hamas-knuffelaar. :')

Moet toch eigenlijk heerlijk zijn om zo simpel zwart/wit te kunnen denken..
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_211136953
Zou een aardige prestatie zijn van de Christenen in de VS, dat de Christenen in Gaza uitsterven door bommen geleverd door de Amerikanen.

Een van de christenen in Gaza is zuster Pilar, die deel uitmaakt van de kleine gemeenschap van de Blauwe Zusters. Ze vertelde dat ze “deze week achttien christenen hebben begraven”. De Bethlehemse dominee Mitri Raheb reageerde: “Misschien sterft het christendom in Gaza nu uit.”

Deelt u Rahebs sombere prognose?

“Ja. Op elk conflict volgt een uittocht, ook nu, daar twijfel ik niet aan. Wie weg kan, gaat weg. Het is geen leven daar. Ook al zijn er families en organisaties die uit diepe overtuiging zullen blijven.”

https://www.trouw.nl/reli(...)rven-staat~b18fcc9f/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211136963
quote:
15s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Frankrijk, UK, VS, allemaal ook niet relevant? En ook hier staan hele groepen Hamas te verheerlijken:

[ twitter ]

Ik vraag me oprecht af of jij nou gespeeld naief bent of oprecht kwaadaardig :').
Vooropgesteld: dat er groepen zijn binnen onze samenleving die geweld tegen joden toejuichen en Hamas prijzen omwille van 6 oktober, is zorgwekkend en alarmerend.

Maar wat ik bemerk - vooral op sociale media - is dat demonstraties tegen het geweld in Gaza al heel snel worden geframed als een collectieve oproep tot het uitroeien van alle joden. Nogmaals, er zit absoluut tuig tussen, maar er lopen ook gewoon heel veel mensen die willen dat er een einde komt aan het geweld.

En dat is wat mij dus ook een beetje dwarszit. Figuren zoals jij grijpen dit hele gebeuren net iets te enthousiast aan om naar 'de ander' te wijzen.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:57:41 #50
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211136965
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:11 schreef Tekaschi het volgende:
Ach jammer,

Door Hamas ontvoerde Shani (22) overleden.
[..]
Het meisje is overleden, ontvoerd door Hamas, neergeschoten door Hamas, als een trofee rondgereden door Hamas en dan vlak daarna overlijden. Waar zou deze jongedame aan overleden zijn? In ieder geval niet de opwarming van het klimaat, want dan had er wel "vermoord" gestaan.
Heel verdrietig :'( en inmiddels bevestigd door meerdere nieuwsoutlets.

Het meisje is bruut vermoord door de terroristische Hamas organisatie, die het lijk halfnaakt tentoonstelde, dat voorts onterend meenam naar Gaza en daarmee de suggestie in stand hield dat ze zou worden verpleegd in een ziekenhuis.

Wat mij nu nog invalt: Breng Haar Thuis
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:57:59 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211136968
quote:
De Tweede Kamer komt voorlopig niet terug van reces voor een spoeddebat over de situatie in Gaza. SP en D66 hadden zaterdag om een spoeddebat gevraagd, maar er is geen meerderheid voor.

De partijen eisten een debat, nadat bekend was geworden dat Nederland niet heeft gestemd over een VN-resolutie die oproept tot een humanitair staakt-het-vuren tussen Isral en Hamas.

Onder meer VVD, CDA, PVV, FVD, BBB en de ChristenUnie willen op dit moment geen debat, zo geven zij aan via een e-mailprocedure.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-kamer-debat-cda-vvd

Goedzo. De SP en D66 zullen daar wel een veredeld verkiezingsdebat van willen maken, dus mooi dat dat niet doorgaat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:59:05 #52
346939 Janneke141
pi_211136972
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Vooropgesteld: dat er groepen zijn binnen onze samenleving die geweld tegen joden toejuichen en Hamas prijzen omwille van 6 oktober, is zorgwekkend en alarmerend.

Maar wat ik bemerk - vooral op sociale media - is dat demonstraties tegen het geweld in Gaza al heel snel worden geframed als een collectieve oproep tot het uitroeien van alle joden. Nogmaals, er zit absoluut tuig tussen, maar er lopen ook gewoon heel veel mensen die willen dat er een einde komt aan het geweld.

En dat is wat mij dus ook een beetje dwarszit. Figuren zoals jij grijpen dit hele gebeuren net iets te enthousiast aan om naar 'de ander' te wijzen.
George Bush-tactiek h. Wie niet voor ons is, is voor de terroristen.
pi_211136976
quote:
Ze is boos op Netanyahu en stelt dat het allemaal zijn schuld is en hij hun nu bewust laat sterven. Maar ze refereert ook naar de gevangenen aan Palestijnse kant (kortom, terroristen die Isral heeft opgepakt), dus dit is natuurlijk duidelijk een tekst die ze gedwongen moet opdreunen.
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:48 schreef speknek het volgende:

[..]
Oh okay als jij het zegt

Haha not.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gaza_electricity_crisis
[..]
https://islamic-relief.org/news/gazas-water-crisis-explained
[..]
Maar houd op hoor, volkomen gek dat Gaza niet een groot toeristisch oord is. Moeten ze zich maar wat meer aan de bootstraps omhoog trekken.
Wikipedia en 'Islamic Relief'. Ja, dat klinkt als twee hele betrouwbare bronnen.

En inderdaad, met al het geld dat er binnenkomt daar zou je verwachten dat ze hun zaken wat beter hebben geregeld. Maar wat blijkt? Een terreurgroepering als beleidsmarkers komt de kwaliteit van het leven van de burgers niet ten goede. Joh.
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:01:03 #54
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211136979
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Massale wereldwijde oproepen tot het doden van joden, maar figuren zoals ik, die niet meelopen met de gazaantjes zijn lief-propaganda, daar zal het gevaar wel weer vandaan komen hoor :').

Je bevindt je in het kamp samen met Erdo, Ayatollah, achterlijke jodenhaters en oproepers tot het uitroeien van alle joden, maar die figuren die daar tegen zijn, DIE zijn erg joh!

Apart, maar hey :').
Get woke, go broke!
pi_211136981
quote:
samenvatting van wat ze zegt:

- netanyahu had een deal met hamas moeten maken om alle gegijzelden vrij te laten in ruil voor alle palestijnse gevangenen
- alles is de schuld van netanyahu (7 october, gijzeling etc..)

op het einde schreeuwt ze “laat ons terugkomen naar onze families, nu”
pi_211136988
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:52 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Nee nee, nu heb je kleur bekend maat! Eenmaal daar ben je voor sommige hier een hamas-knuffelaar. :')

Moet toch eigenlijk heerlijk zijn om zo simpel zwart/wit te kunnen denken..
Ik zal het maar gewoon onomwonden zeggen. Ik verdenk menig roeptoeter ervan geen ene reet te geven om joden die op beestachtige wijze door Hamas-terroristen zijn vermoord. Deze vreselijke gebeurtenis biedt vooral een fijne stok om een bevolkingsgroep te slaan waar ze toch al een pesthekel aan hadden.

Dat zie je ook aan het totale gebrek aan empathie met slachtoffers in Gaza. Anderen de maat nemen omdat ze niet bedroefd genoeg reageren op de massamoord op 7/10 om zelf schuimbekkend te schreeuwen dat heel Gaza kapotgebombardeerd moet worden.

Neem een voorbeeld aan de grote groep joden die zich keren tegen de zware bombardementen. Zie ook dit opiniestuk in Haaretz:

If Israel Must Be More Brutal Than Hamas to Win the War, It's Not Worth It
pi_211136990
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:01 schreef oblo het volgende:

[..]

- netanyahu had een deal met hamas moeten maken om alle gegijzelden vrij te laten in ruil voor alle palestijnse gevangenen

Dit is een oorlogsmisdaad, gijzelaars voor je eigen propaganda inzetten.
pi_211136995
quote:

[..]

[ twitter ]

Vele jaren geleden eens bij een pro Palestijnse demo geweest.

Heel erg in de verte wel iets gezien dat later pro Hamas shit bleek te zijn.
Maar daar krijg je bij grote demo"s zelf heel erg weinig van mee.
Het zijn hoeken en groepjes die dat doen. Sta je ergens anders tussen de wel vrede roepers dan hoor je het vooral pas later op het nieuws.

Voor mij was het een reden om niet meer naar dat soort demo's te gaan, maar in eerste instantie gold voor de meesten daar dat ze wel degelijk voor vrede waren en ook tegen terrorisme waren.
Het wordt vooral verpest door de groepen die pro terrorisme zijn die hun best doen de aandacht op zich te vestigen en de groepen eromheen die hun best doen om daar de focus op te leggen.

Marcheren er ontzettend foute gasten door onze straten? Ja!
Gaat dat over de gehele demonstratie? Godzijdank niet. Vaak is het gelukkig een minderheid, soms niet
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 15:04:58 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211136996
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:01 schreef oblo het volgende:

[..]

Niet serieus nemen dus.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211137002
quote:

[..]

[ twitter ]

Mag ik je er even aan herinneren, hoe meneer Baruch Goldstein wordt geprezen door Ministers, Rabbi's, etc ? https://nl.wikipedia.org/wiki/Baruch_Goldstein

Het schijnt dat 1 van de huidige ministers in het kabinet van Netanyahu, een poster van Baruch aan de muur heeft, alsjeblieft.

Verder, zijn er nog meer Fokkers, die het echt helemaal zat zijn dat werkelijk ALLES lijkt te worden gewogen op de Schaal-der-Nazi ??

Het lijkt wel alsof "Nazi" het ankerpunt is, en werkelijk lles wat er gebeurt, moet daaraan worden getoetst. Met de zekerheid, dat je daar never-ever overheen gaat immers: Niets kan, en mag, en zal erger zijn dan de Holocaust.

Nazi's, waren netals zoveel religieuzen op deze aardbol, ook volledig misleidde en (op ernstige manier) gehersenspoelde mensen. Van mij zal je nergens op dit Forum, licht me gerust volledig door, posts vinden met Hitler of Nazi verheerlijking, en daar zal ik ook niet mee beginnen.

Maar moeten we nu echt alles toetsen aan de Schaal-der-Nazi? :{w

Ik zie steeds meer van die "je bent met ons of tegen ons" achtige houding de kop opsteken.. mag ik een ieder eraan herinneren waar dat "nogal sterk op lijkt" mwoah: "Bless those who bless us, curse those who curse us".

Dat is precies hetzelfde! :D :D
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:08:53 #61
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137025
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:06 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Mag ik je er even aan herinneren, hoe meneer Baruch Goldstein wordt geprezen door Ministers, Rabbi's, etc ? https://nl.wikipedia.org/wiki/Baruch_Goldstein

Verder, zijn er nog meer Fokkers, die het echt helemaal zat zijn dat werkelijk ALLES lijkt te worden gewogen op de Schaal-der-Nazi ??

Het lijkt wel alsof "Nazi" het ankerpunt is, en werkelijk lles wat er gebeurt, moet daaraan worden getoetst. Met de zekerheid, dat je daar never-ever overheen mag immers: Niets kan, en mag, en zal erger zijn dan de Holocaust.

Nazi's, waren netals zoveel religieuzen op deze aardbol, ook volledig misleidde en (op ernstige manier) gehersenspoelde mensen. Van mij zal je nergens op dit Forum, licht me gerust volledig door, posts vinden met Hitler of Nazi verheerlijking, en daar zal ik ook niet mee beginnen.

Maar moeten we nu echt alles toetsen aan de Schaal-der-Nazi? :{w
Ah, na decennia alles en iedereen dat een hint van rechtsdenken liet zien uit te maken voor bruinhemd, nazi etc is het nu opeens niet meer de bedoeling :').

Dat de vergelijking vrijwel nooit opging, dat is detail, nu het "ons" imago aan kan tasten, nu moeten we er maar eens mee stoppen jongens!

Ok.
Get woke, go broke!
pi_211137037
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Niet serieus nemen dus.
Nee, psychologische oorlogsvoering van hamas. Walgelijk.
pi_211137041
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Massale wereldwijde oproepen tot het doden van joden, maar figuren zoals ik, die niet meelopen met de gazaantjes zijn lief-propaganda, daar zal het gevaar wel weer vandaan komen hoor :').

Je bevindt je in het kamp samen met Erdo, Ayatollah, achterlijke jodenhaters en oproepers tot het uitroeien van alle joden, maar die figuren die daar tegen zijn, DIE zijn erg joh!

Apart, maar hey :').
Ik zal je uitleggen in welk kamp ik mij bevind:

Isral is here to stay, ongeacht wat boze Arabieren daarvan vinden. Na de eeuwenlange vervolging in Europa - met als trieste climax de Holocaust - zochten joden een plek waar ze dachten veilig te zijn. Dat was Palestina. Na WOII kreeg ze hun eigen staat. Daar kun je van alles van vinden, maar de situatie is zoals die is. Persoonlijk gun ik de joden hun eigen land na al het leed dat ze is aangedaan.

Dus ja, ik steun Isral. En ik verafschuw de Hamas-terroristen voor wat zij de joden hebben aangedaan op 7/10 (en de talloze aanslagen die daarvoor hebben plaatsgevonden).

Maar tegelijkertijd ben ik voorstander van Isralische terughoudendheid. Ja, ga achter Hamas aan, maar probeer in godsnaam onschuldige burgers te sparen. En heb ook oog voor het leed en de uitzichtloosheid van de mensen in Gaza. En roep die kolonisten op de westoever in godsnaam eens een halt toe.

Ik ben pro-Isral, absoluut. Maar ik ben ook kritisch op het handelen van datzelfde Isral en vindt dat de Palestijnen een beter bestaan verdienen dan wat ze nu hebben, mede als gevolg van de beperkingen die Isral aan ze oplegt.

Als ik volgens jou hiermee in het kamp zit van 'oom Erdo' en de ayatollahs, dan zij dat maar zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 30-10-2023 17:18:05 ]
pi_211137044
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik zal het maar gewoon onomwonden zeggen. Ik verdenk menig roeptoeter ervan geen ene reet te geven om joden die op beestachtige wijze door Hamas-terroristen zijn vermoord. Deze vreselijke gebeurtenis biedt vooral een fijne stok om een bevolkingsgroep te slaan waar ze toch al een pesthekel aan hadden.

Dat zie je ook aan het totale gebrek aan empathie met slachtoffers in Gaza. Anderen de maat nemen omdat ze niet bedroefd genoeg reageren op de massamoord op 7/10 om zelf schuimbekkend te schreeuwen dat heel Gaza kapotgebombardeerd moet worden.

Neem een voorbeeld aan de grote groep joden die zich keren tegen de zware bombardementen. Zie ook dit opiniestuk in Haaretz:

If Israel Must Be More Brutal Than Hamas to Win the War, It's Not Worth It
Je draait het om, Koos.

De realiteit is dat velen geen ruk geven om de Palestijnen, maar deze mensen gebruiken om hun gal te kunnen spuwen op Isral en Joden. Want waar was de grootschalige publieke verontwaardiging over bijvoorbeeld de Syrische burgerslachtoffers, de Oeigoeren, de Jezidi's of de Palestijnen die zijn afgemaakt of verdreven uit andere plekke in de Arabische wereld?

Gek genoeg gaat men alleen massaal de straat op als Isral, de enige Joodse staat ter wereld, een factor in de kwestie is.
pi_211137046
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ah, na decennia alles en iedereen dat een hint van rechtsdenken liet zien uit te maken voor bruinhemd, nazi etc is het nu opeens niet meer de bedoeling :').

Dat de vergelijking vrijwel nooit opging, dat is detail, nu het "ons" imago aan kan tasten, nu moeten we er maar eens mee stoppen jongens!

Ok.
eh, talking to me? Zulke uitspraken heb ik nooit gedaan.

Maargoed, jij wilt lekker alles blijven wegen op de Schaal-der-Nazi, ga lekker je gang je wordt er geen steek wijzer van.

Er is wel 1 manier waarop ik volledig erin mee zou gaan, maar dan wil ik ook alles over "Nazi" kunnen zeggen wat ik wil, op mijn manier. Gezien dat niet kan, niet mag, en je al heel snel niet begrepen wordt.. heeft het geen zin "Nazi" te blijven noemen.

Dan moet dat onderwerp worden vrijgegeven, dat is het niet, dus.. wat bereik je dan?
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:11:30 #66
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137050
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als ik volgens jou hiermee in het kamp zit van 'oom Erdo' en de ayatollahs, dan zij dat maar zo.
We know.
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:14:42 #67
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137088
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:11 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
eh, talking to me? Zulke uitspraken heb ik nooit gedaan.

Maargoed, jij wilt lekker alles blijven wegen op de Schaal-der-Nazi, ga lekker je gang je wordt er geen steek wijzer van.

Er is wel 1 manier waarop ik volledig erin mee zou gaan, maar dan wil ik ook alles over "Nazi" kunnen zeggen wat ik wil, op mijn manier. Gezien dat niet kan, niet mag, en je al heel snel niet begrepen wordt.. heeft het geen zin "Nazi" te blijven noemen.

Dan moet dat onderwerp worden vrijgegeven, dat is het niet, dus.. wat bereik je dan?
Wat ik wil is helemaal niet relevant. Er worden mbt dit conflict van allerlei kanten Nazi-vergelijkingen gemaakt, voornamelijk door mensen die wel invloed hebben. Waarom zouden wij op FOK! ons taalgebruik dan moeten aanpassen? Omdat buikbrein dat wil?

Ik zei al dat de vergelijkingen in het verleden over bijv Wilders/Baudet of zelfs BBB niet opgingen en ook fout waren, maar het moment dat het de "andere kant" niet uitkomt, precies op dat moment moeten we er mee ophouden?
Get woke, go broke!
pi_211137118
quote:

[..]
Ik zal je uitleggen in welk kamp ik mij bevindt:

Isral is here to stay, ongeacht wat boze Arabieren daarvan vinden. Na de eeuwenlange vervolging in Europa - met als trieste climax de Holocaust - zochten joden een plek waar ze dachten veilig te zijn. Dat was Palestina. Na WOII kreeg ze hun eigen staat. Daar kun je van alles van vinden, maar de situatie is zoals die is. Persoonlijk gun ik de joden hun eigen land na al het leed dat ze is aangedaan.

Dus ja, ik steun Isral. En ik verafschuw de Hamas-terroristen voor wat zij de joden hebben aangedaan op 7/10 (en de talloze aanslagen die daarvoor hebben plaatsgevonden).

Maar tegelijkertijd ben ik voorstander van Isralische terughoudendheid. Ja, ga achter Hamas aan, maar probeer in godsnaam onschuldige burgers te sparen. En heb ook oog voor het leed en de uitzichtloosheid van de mensen in Gaza. En roep die kolonisten op de westoever in godsnaam eens een halt toe.

Ik ben pro-Isral, absoluut. Maar ik ben ook kritisch op het handelen van datzelfde Isral en vindt dat de Palestijnen een beter bestaan verdienen dan wat ze nu hebben, mede als gevolg van de beperkingen die Isral aan ze oplegt.

Los van of ik, of wie dan ook, het hiermee eens is.. zou ik je mogen vragen: Met hoeveel kennis over Joden en het Judaisme, zeg jij wat je zegt?

Kortom, is het niet cruciaal om dan wel ALLES te weten wat er te weten valt, over Joden en Judaisme, om zo'n uitspraak voor je rekening te nemen?

Stel nu.. dat je ernaast zit? Dan treedt het vervelende fenomeen op, dat je er in zo'n geval niet een klein beetje naast zit.. maar kolossaal, gruwelijk naast zit, en je eigenlijk de vijand steunt (ik zeg bewust even niet, waar zij dan de vijand van zouden zijn.. dat kan dus zelfs zo zijn, dat ze een "vijand van zichzelf zijn")

Wie kan er hier met 100% zekerheid zeggen, dat als je volledig pro-Israel / Judaisme danwel philo-semitisch bent (is hier neutrale grond mogelijk?), dat je er dan verdorie WEL wat vanaf moet weten?

Je wilt toch zeker wel weten, wie of wat je precies steunt? :D Waar komt bij jou, dat rotsvaste vertrouwen vandaan? Hoe weet jij dat allemaal zo zeker?

Dat is het probleem, dat zie je dus nooit als mensen wat plaatsen.. waar haalt iedereen het vandaan, die steun, die keuze, en hoeveel weet je nu eigenlijk over Judaisme?
pi_211137124
quote:

[..]
Ik zal je uitleggen in welk kamp ik mij bevindt:

Een sleutel tot een beter bestaan voor de Palestijnen ligt bij hun eigen beleid. Als je een terreurbeweging op democratische wijze verkiest, is dit wat je krijgt. Dat is ook zo opvallend als het om de Palestijnen gaat, dat diens vermeende sympathisanten alleen maar naar Isral kunnen wijzen als het vermeende obstakel voor een betere welvaart. Dit weet mijn punt in de vorige post te bevestigen. Het gaat niet om de Palestijnen, het gaat om Isral.
pi_211137128
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:14 schreef HeatWave het volgende:
. Er worden mbt dit conflict van allerlei kanten Nazi-vergelijkingen gemaakt,
Waar schrijf ik dat je ermee moet stoppen?

Ik vraag: zijn er nog meer Fokkers die a,b,c, helemaal zat zijn?

Jij hebt geantwoord, jij dus niet. En daarmee is het klaar toch ?
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:18:50 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211137132
https://www.timesofisrael.com/liveblog-october-29-2023/
Elon Musk speaks to Shin Bet chief on supplying internet to Gaza
X owner Elon Musk has spoken to Israel’s Shin Bet head Ronen Bar after saying he would enable some internet in Gaza through his Starlink satellite network, Hebrew media outlets report.

Musk told Bar he would only grant access to recognized aid organizations, the reports say.

Israeli is believed to have cut off much of the Strip’s internet and phone access to limit Hamas’s communications capabilities as it expands its ground operations in the territory.

According to Channel 12, Musk said he would doublecheck with Israeli and American security officials before enabling any connections.
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:19:31 #72
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211137137
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:18 schreef HowardRoark het volgende:
Het gaat niet om de Palestijnen, het gaat om Isral.
Het gaat om beide. Het is niet of of maar en en.
pi_211137138
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:17 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Los van of ik, of wie dan ook, het hiermee eens is.. zou ik je mogen vragen: Met hoeveel kennis over Joden en het Judaisme, zeg jij wat je zegt?

Kortom, is het niet cruciaal om dan wel ALLES te weten wat er te weten valt, over Joden en Judaisme, om zo'n uitspraak voor je rekening te nemen?

Stel nu.. dat je ernaast zit? Dan treedt het vervelende fenomeen op, dat je er in zo'n geval niet een klein beetje naast zit.. maar kolossaal, gruwelijk naast zit, en je eigenlijk de vijand steunt.

Wie kan er hier met 100% zekerheid zeggen, dat als je volledig pro-Judaisme bent (hier is geen neutrale grond!), dat je er dan verdorie WEL wat vanaf moet weten?

Je wilt toch zeker wel weten, wie of wat je precies steunt? :D Waar komt bij jou, dat rotsvaste vertrouwen vandaan? Hoe weet jij dat allemaal zo zeker.
Bij de VN stemming aangaande het veroordelen van de daden van Hamas kun je precies zien wie je steunt, je moet wel wat doen met dat soort informatie, je kunt dat niet negeren, dat is het leven.
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:20:44 #74
6484 ExTec
pi_211137149
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:18 schreef slashdotter3 het volgende:
According to Channel 12, Musk said he would doublecheck with Israeli and American security officials before enabling any connections.
Geen internet dus.

Ze kunnen met de beste intentie van de wereld daar toegang aanvragen, als het er is, komt hamas langs om het te jatten.
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:23:07 #75
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211137167
twitter

Enkel haar hoofd gevonden dus? Je zal als ouder maar dit soort berichten moeten lezen :X
pi_211137168
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:19 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Bij de VN stemming aangaande het veroordelen van de daden van Hamas kun je precies zien wie je steunt, je moet wel wat doen met dat soort informatie, je kunt dat niet negeren, dat is het leven.
Ik denk niet dat je hiermee de vraag hebt beantwoord.

Dus jij kan wel vertellen hoe Judaisme in elkaar steekt, wat hun doel is, hun missie, hun feestdagen en wat ze vieren, hoe ze over ons denken, etc etc? Dat kan jij?

Hoe er over Joodse mensen wordt gedacht, helaas, dat zie je elke dag.

Maar andersom dan? (en dan wordt het vaak stil.. heel stil)
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:24:38 #77
6484 ExTec
pi_211137178
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:23 schreef Buikbrein het volgende:
hoe ze over ons denken, etc etc? Dat kan jij?
Dogwhistle much, h?
pi_211137185
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dogwhistle much, h?
Wat heeft dit nu weer met een DogWhistle te maken?? Ik ben zo direct als het maar kan, ik heb helemaal geen hondenfluitje nodig :D Je beantwoordt eigenlijk toch de vraag, zelfs als je niets zegt.

Je zegt zonder woorden: Ik heb geen idee, en durf mijn account niet op het spel te zetten, om ook maar 1 poging doen die valide vraag te beantwoorden.

Beantwoord hem eens dan? Hoe denken zij over ons? go for it.

Ik zie het nu al weer gebeuren: Terug op de persoon, nu sta ik ineens centraal i.p.v. de vraag, Ad hominems, vooral NIET de vraag beantwoorden.

Kortom, stilte, zoals verwacht. Zeg dan gewoon: Ik weet het niet.
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:26:58 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_211137192
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:00 schreef HowardRoark het volgende:
Wikipedia en 'Islamic Relief'. Ja, dat klinkt als twee hele betrouwbare bronnen.
Wikipedia en islamic relief zijn de links, de bronnen zijn de UN-OHCA en UNICEF. Voor de rest weet ik niet waarom ik mijn best doe met bronnen te komen, als extreem hersenloos getrol als dat van jou ook gewoon mag van de mods. Schijnbaar is dat de kwaliteit waar we naar streven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:28:46 #80
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137204
quote:

[..]

Dus jij kan wel vertellen hoe Judaisme in elkaar steekt, wat hun doel is, hun missie, hun feestdagen en wat ze vieren, hoe ze over ons denken, etc etc? Dat kan jij?

Sja, aangezien ik op school Joodse klasgenoten had, zelf een tijdje gescharreld hebt met een Joodse heb ik iig iets van ervaring met Joodse mensen, zou ze hooguit wat "apart" noemen soms.

En wat mensen denken dat zal me worst zijn, wat mensen doen dat doet me in dit geval een "kant kiezen" en als de kant kiezen van de groep die niet massaal oproept tot doden van mensen, geen moordenaars verheerlijkt op de straat etc fout zou zijn, dan klopt er iets niet. Maar hey, dat zal wel weer een dog whistle zijn, ofzo...
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:30:22 #81
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137215
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:25 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Wat heeft dit nu weer met een DogWhistle te maken?? Ik ben zo direct als het maar kan, ik heb helemaal geen hondenfluitje nodig :D Je beantwoordt eigenlijk toch de vraag, zelfs als je niets zegt.

Je zegt zonder woorden: Ik heb geen idee, en durf mijn account niet op het spel te zetten, om ook maar 1 poging doen die valide vraag te beantwoorden.

Beantwoord hem eens dan? Hoe denken zij over ons? go for it.

Ik zie het nu al weer gebeuren: Terug op de persoon, nu sta ik ineens centraal i.p.v. de vraag, Ad hominems, vooral NIET de vraag beantwoorden.

Kortom, stilte, zoals verwacht. Zeg dan gewoon: Ik weet het niet.
Gek, je doet een sneaky suggetie dat Joden ook wel eens heel naar over "ons" kunnen denken. Daar is verder weinig bewijs voor en al helemaal geen overal online en op straat uitgesproken haat jegens westerlingen.

Ik weet het wel iig :).
Get woke, go broke!
pi_211137222
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sja, aangezien ik op school Joodse klasgenoten had, zelf een tijdje gescharreld hebt met een Joodse heb ik iig iets van ervaring met Joodse mensen, zou ze hooguit wat "apart" noemen soms.

En wat mensen denken dat zal me worst zijn, wat mensen doen dat doet me in dit geval een "kant kiezen" en als de kant kiezen van de groep die niet massaal oproept tot doden van mensen, geen moordenaars verheerlijkt op de straat etc fout zou zijn, dan klopt er iets niet. Maar hey, dat zal wel weer een dog whistle zijn, ofzo...
Wat mensen denken zal me een worst wezen.. right. Daarom zijn er -hoeveel?- al zoveel Topics over Israel en Gaza :D omdat het er niet toe doet, kom op zeg.
pi_211137232
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:26 schreef speknek het volgende:

[..]
Wikipedia en islamic relief zijn de links, de bronnen zijn de UN-OHCA en UNICEF. Voor de rest weet ik niet waarom ik mijn best doe met bronnen te komen, als extreem hersenloos getrol als dat van jou ook gewoon mag van de mods. Schijnbaar is dat de kwaliteit waar we naar streven.
Dat heeft niets met trollen te maken, wel met dat je geen betrouwbare en/of partijdige bronnen linkt. Wikipedia kan zoals je vast weet iedereen zelf wat toevoegen en 'Islamic Relief' dat spreekt voor zich natuurlijk.

Je denkt toch niet serieus dat 2,5 miljoen mensen eigenlijk geen toegang hebben tot normaal drinkwater? Bijna 10% komt rechtstreeks uit Isral nota bene, dus dan zou het drinkwater daar ook vervuild moeten zijn (wat niet zo is).
pi_211137234
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Gek, je doet een sneaky suggetie dat Joden ook wel eens heel naar over "ons" kunnen denken. Daar is verder weinig bewijs voor en al helemaal geen overal online en op straat uitgesproken haat jegens westerlingen.

Ik weet het wel iig :).
Geen bewijs voor?? holy moly.. bedankt, je hebt toch de vraag beantwoord eigenlijk.

Vrij weinig mensen hebben dus een idee over Judaisme, en denken dat als ze een Joods persoon als vriend/vriendin hebben, of hebben gehad, dat je wel alles erover weet. (ik heb ook Joodse vrienden en vriendinnen gekend, heel goed zelfs, en dat zegt helemaal NIETS!)

Helder, I rest my case, zo istie goed :D
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:33:27 #85
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137240
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:31 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Wat mensen denken zal me een worst wezen.. right. Daarom zijn er -hoeveel?- al zoveel Topics over Israel en Gaza :D omdat het er niet toe doet, kom op zeg.
Als ze het alleen denken kan er niet over gesproken worden, want je hebt geen idee he?

Het gaat om de uitingen op straat, op social media, daar zie je vornamelijk jodenhaat, anti-westers denken. Uiteraard zitten er ook nare reacties tussen van de "jodenkant" maar ik heb nog geen 100.000 mensen in Londen op de been gezien die oproepen tot het uitroeien van Gazanen :').
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:35:25 #86
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137255
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:32 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Geen bewijs voor?? holy moly.. bedankt, je hebt toch de vraag beantwoord eigenlijk.

Vrij weinig mensen hebben dus een idee over Judaisme, en denken dat als ze een Joods persoon als vriend/vriendin hebben, of hebben gehad, dat je wel alles erover weet. (ik heb ook Joodse vrienden en vriendinnen gekend, heel goed zelfs, en dat zegt helemaal NIETS!)

Helder, I rest my case, zo istie goed :D
Ah, waar is het bewijs dat? Waar zijn de massale oproepen, de hordes die door de straten macheren? En als die joden zo over "ons" denken, waarom is dat niet veel eerder tot uiting gekomen in bijv Amsterdam waar al eeuwen heel veel joden wonen?

Je verzint zaken vrind.
Get woke, go broke!
pi_211137257
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Als ze het alleen denken kan er niet over gesproken worden, want je hebt geen idee he?

Het gaat om de uitingen op straat, op social media, daar zie je vornamelijk jodenhaat, anti-westers denken. Uiteraard zitten er ook nare reacties tussen van de "jodenkant" maar ik heb nog geen 100.000 mensen in Londen op de been gezien die oproepen tot het uitroeien van Gazanen :').
Ik ga het toch een keer proberen: 1 persoon, op de juiste plek, op het juiste moment.. kan (met 1 pennenstreek of beslissing) mr ellende veroorzaken, dan lle opgehitste Hamas-Palestijnen bij elkaar.

En dan hoop ik, dat je begrijpt wat ik bedoel, denk er eens over na.
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:35:48 #88
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211137258
enige zinnige standpunt is volgens mij gewoon anti-hamas.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211137265
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ah, waar is het bewijs dat? Waar zijn de massale oproepen, de hordes die door de straten macheren? En als die joden zo over "ons" denken, waarom is dat niet veel eerder tot uiting gekomen in bijv Amsterdam waar al eeuwen heel veel joden wonen?

Je verzint zaken vrind.
Ik weet niet, hoe denken ze dan over ons? Zeg jij of jullie het maar, jullie steunen klaarblijkelijk iets waarvan je bij "Hashem" geen idee hebt wat het is :D

Ik steun ook van alles, maar dan alleen als ik 100% zeker weet, wt ik dan steun (in the end, voeg ik toe). Bij twijfel, trek ik liever steun in, dan dat ik ergens Blind op steun.. en dan achteraf moet zeggen: shit, ik heb de verkeerde gesteund, ik zat er niet een beetje naast.. ik zat er kolossaal naast.
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:37:59 #90
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137272
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:35 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Ik ga het toch een keer proberen: 1 persoon, op de juiste plek, op het juiste moment.. kan (met 1 pennenstreek of beslissing) mr ellende veroorzaken, dan lle opgehitste Hamas-Palestijnen bij elkaar.

Ja, alles kan. Maar de kans dat de bom barst bij massale protesten en steunbetuigingen voor Hamas is een heel klein beetje groter :').

Je hoopt wellicht iets, doet vage beschuldigingen jegens Joden en komt als argument dat 1 foute jood wel eens........

Ja, het is goed :).
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 15:38:51 #91
236264 crew  capricia
pi_211137277
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je verzint zaken vrind.
Echt. Alsof joden ook niet net als de rest van de mensheid soms streng gelovig zijn, en soms niet gelovig. En alles er tussen in. Met diverse stromingen etc.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:39:08 #92
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137283
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:36 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Ik weet niet, hoe denken ze dan over ons? Zeg jij of jullie het maar, jullie steunen klaarblijkelijk iets waarvan je bij "Hashem" geen idee hebt wat het is :D

Ik steun ook van alles, maar dan alleen als ik 100% zeker weet, wt ik dan steun (in the end, voeg ik toe). Bij twijfel, trek ik liever steun in, dan dat ik ergens Blind op steun.. en dan achteraf moet zeggen: shit, ik heb de verkeerde gesteund, ik zat er niet een beetje naast.. ik zat er kolossaal naast.
Dus jij weet het ook niet, maarrrrrrr het zou evt wel eens kunnen zijn dat, wellicht, eventueel, misschien!
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 15:39:49 #93
236264 crew  capricia
pi_211137288
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:35 schreef Buikbrein het volgende:

[..]

Nee. Ik begrijp je niet. Leg eens uit..wie is dat dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211137306
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dus jij weet het ook niet, maarrrrrrr het zou evt wel eens kunnen zijn dat, wellicht, eventueel, misschien!
Dat zeg ik niet, ik begon met posten met de vragen: Weten jullie wel wat je steunt? Waar baseer je het rotsvaste vertrouwen op?

En daar heb je gewoon antwoord op gegeven, het probleem is, dat jij vanuit de welgevallige kant reageert en alles in mag zetten.. ik, zit met mijn vraagstelling (vraagstelling is niet perse wat ik denk) aan de onwelgevallige kant, ik zet mijn account op het spel en moet onwijs opletten wat ik zeg.

Kortom, ik sta aan de lage kant en heb sowieso de zwaartekracht niet mee, dat besef je toch wel hoop ik? Als ik 1 foutje maak, ben ik af. Jij kan doen en zeggen wat je wilt, als je Israel en Joden steunt.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 15:42:48 #95
5428 crew  miss_sly
pi_211137314
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:41 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet, ik begon met posten met de vragen: Weten jullie wel wat je steunt? Waar baseer je het rotsvaste vertrouwen op?

En daar heb je gewoon antwoord op gegeven, het probleem is, dat jij vanuit de welgevallige kant reageert en alles in mag zetten.. ik, zit met mijn vraagstelling (vraagstelling is niet perse wat ik denk) aan de onwelgevallige kant, ik zet mijn account op het spel en moet onwijs opletten wat ik zeg.

Kortom, ik sta aan de lage kant en heb sowieso de zwaartekracht niet mee, dat besef je toch wel hoop ik?
Met andere woorden: "je stelt alleen maar vragen".
Toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211137329
quote:

[..]

Kortom, ik sta aan de lage kant en heb sowieso de zwaartekracht niet mee, dat besef je toch wel hoop ik? Als ik 1 foutje maak, ben ik af. Jij kan doen en zeggen wat je wilt, als je Israel Palestina en Joden Arabieren steunt.
Ik zie geen verschil eigenlijk...
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:46:00 #97
438527 MissButterflyy
pi_211137343
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Echt. Alsof joden ook niet net als de rest van de mensheid soms streng gelovig zijn, en soms niet gelovig. En alles er tussen in. Met diverse stromingen etc.
Die zijn er zeker, alleen niet in NL. In Isral en New York wonen grote gemeenschappen orthodoxe joden die nauwelijks contact hebben met mensen buiten hun gemeenschap.
Op Netflix staan documentaires over mensen die uit die gemeenschap zijn gestapt. Die mensen hebben het heel zwaar.
pi_211137345
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Met andere woorden: "je stelt alleen maar vragen".
Toch?
Geloof me, ik heb al deze ad hominems al eens gezien en gehoord :') het is een kansloze manier om het beantwoorden van een vraag te ontwijken.

Waarom duik je ervoor weg? Waar ben je bang voor?
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:46:45 #99
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137354
quote:

[..]

Kortom, ik sta aan de lage kant en heb sowieso de zwaartekracht niet mee, dat besef je toch wel hoop ik?
Ik weet wel wat ik iig niet steun, Hamas, Gaza en de Islam.

Als het aan mij lag was er helemaal geen religie, maar hey, zo zit de wereld niet in elkaar.

En ik heb helemaal geen rotsvast vertrouwen of onvoorwaardelijke steun voor Isreal, ik heb al vaker geschreven dat de situatie daar me na decennia ellende niet eens zo heel veel meer kan boeien.

Het gaat me over de situatie "hier" in het westen. En de Hamas aanhangers rellen, moorden en roepen op tot uitroeien etc. En in dat kamp zie ik vrijwel niets dat me zou overtuigen om aan die kant te moeten staan.

Maar hey, je hoeft je echt niet druk te maken om je account hoor, ook jij mag een mening hebben.
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:48:03 #100
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137365
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Die zijn er zeker, alleen niet in NL. In Isral en New York wonen grote gemeenschappen orthodoxe joden die nauwelijks contact hebben met mensen buiten hun gemeenschap.
Op Netflix staan documentaires over mensen die uit die gemeenschap zijn gestapt. Die mensen hebben het heel zwaar.
Sja, liever een groep die niets met met te maken wil hebben en dus zich dus ook niet met mij bemoeit dan een groep die ook niets met me te maken wil hebben, maar me ook wil bekeren of vermoorden :').
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 15:48:57 #101
236264 crew  capricia
pi_211137377
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Sorry?
Ik ken een aantal joodse families en sommige doen wel wat qua joodse feestdagen en verders niets. En anderen eerbiedigen de sabbat en gaan naar de sjoel. Allemaal verschillend dus.
En ja, er zijn ook gemeenschappen (bijv in Antwerpen) waar ze orthodox zijn.

Gewoon net zo divers als in ieder ander geloof.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:49:11 #102
438527 MissButterflyy
pi_211137380
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sja, liever een groep die niets met met te maken wil hebben en dus zich dus ook niet met mij bemoeit dan een groep die ook niets met me te maken wil hebben, maar me ook wil bekeren of vermoorden :').
Ik ben nog geen joden of moslims tegen gekomen die me willen bekeren of vermoorden.
Maar jij wel?
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:49:40 #103
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211137388
Elke religie is een variatie van dezelfde onwaarheid.
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:49:41 #104
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137389
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik ben nog geen joden of moslims tegen gekomen die me willen bekeren of vermoorden.
Maar jij wel?
Joden niet nee :).
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:50:11 #105
438527 MissButterflyy
pi_211137395
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Sorry?
Ik ken een aantal joodse families en sommige doen wel wat qua joodse feestdagen en verders niets. En anderen eerbiedigen de sabbat en gaan naar de sjoel. Allemaal verschillend dus.
En ja, er zijn ook gemeenschappen (bijv in Antwerpen) waar ze orthodox zijn.

Gewoon net zo divers als in ieder ander geloof.
Klopt, dat ontken ik ook niet.
pi_211137400
quote:
2s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Elke religie is gewoon een variatie van dezelfde onwaarheid.
Whether it's God or the bomb, it's just the same, it's only fear under another name.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 15:53:52 #107
236264 crew  capricia
pi_211137415
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Klopt, dat ontken ik ook niet.
Okay.
De meeste joden in NL zijn gewoon seculier.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:54:36 #108
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211137424
quote:

[..]

Isral =/= judaisme. Isral is een seculiere staat, en er wonen religieuze joden, niet religieuze joden, arabieren, druzen etc.

Dat jij Isral gelijkstelt aan het joodse geloof zegt alweer genoeg.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:54:45 #109
438527 MissButterflyy
pi_211137425
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Whether it's God or the bomb, it's just the same, it's only fear under another name.
Mensen kunnen ook veel troost halen uit hun geloof. Ik verbaas me altijd een beetje over athesten die geloven het liefst uitgeroeid zien worden en de voordelen ervan niet zien. Want die zijn er zeker.
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:55:06 #110
438527 MissButterflyy
pi_211137428
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Okay.
Klopt.
pi_211137436
Hoogmoed komt voor de val. We krijgen steeds meer informatie over hoe niet alleen de Isralische inlichtingen hebben gefaald maar de Amerikaanse.

Israel’s signal intel agency Unit 8200 stopped eavesdropping on hand-held radios used by Hamas a year earlier, because they saw it as a waste of effort.

But on October 7, when Hamas broke through the barrier, Israeli military found the same radios on the bodies of Hamas fighters.

• “The most powerful military force in the Middle East had not only completely underestimated the magnitude of the attack, it had totally failed in its intelligence-gathering efforts, mostly due to hubris and the mistaken assumption that Hamas was a threat contained.”

• “Despite Israel’s sophisticated technological prowess in espionage, Hamas gunmen had undergone extensive training for the assault, virtually undetected for at least a year. The fighters, who were divided into different units with specific goals, had meticulous information on Israel’s military bases and the layout of kibbutzim.”

• “American spy agencies in recent years had largely stopped collecting intelligence on Hamas and its plans, believing the group was a regional threat that Israel was managing.”

• “Overall, arrogance among Israeli political and security officials convinced them that the country’s military and technological superiority to Hamas would keep the terrorist group in check.”

• “They were able to trick our collection, our analysis, our conclusions and our strategic understanding,” Eyal Hulata, Israel’s national security adviser from 2021 until early this year.

https://www.nytimes.com/2(...)ce-hamas-attack.html
-Rabia Al-Basri
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:56:35 #112
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211137442
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Okay.
Denk dat dat ook ligt aan het hogere opleidingsniveau in deze groep, nu zeg ik niet dat religie en een hoger opleidingsniveau niet samengaat, ik denk wel dat de kans dat je fundamentalistisch conservatief religieus blijft kleiner wordt.

We hebben allemaal onze rituelen en gebruiken
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:57:02 #113
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211137447
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Mensen kunnen ook veel troost halen uit hun geloof.
geldt ook voor alcohol :D
pi_211137449
twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:57:39 #115
438527 MissButterflyy
pi_211137450
quote:
2s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Denk dat dat ook ligt aan het hoge opleidingsniveau in deze groep, nu zeg ik niet dat religie en een hoge opleiding niet samengaat, ik denk wel dat de kans dat je fundamentalistisch conservatief religieus blijft kleiner wordt.

We hebben allemaal onze rituelen en gebruiken
Precies. En dat denk ik ook.
pi_211137453
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee. Ik begrijp je niet. Leg eens uit..wie is dat dan?
Wel, laten we eens beginnen bij dat moment, dat Israel werd ontworpen en er een klap op werd gegeven.

Er zijn tal van situaties geweest in het verleden, waar het aankwam op 1 beslissing, 1 pennenstreek door 1 of hooguit een paar personen, op het juiste moment, op de juiste plek. En wat daarna geschiedde, zeggen we dan vaak achteraf: Hoe heb je dat zo kunnen bedenken, hoeveel leed bespaard had kunnen zijn als..

Ik denk dat die stelling overeind blijft, dat alle Hamas-Palestijnen niet de ellende kunnen veroorzaken, die 1 verkeerde beslissing doet.. het is notabene precies zo'n beslissing, waardoor zij allemaal daar in de ellende zitten, Palestijn, of Israeli.
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:58:10 #117
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211137455
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Precies. En dat denk ik ook.
er komt een dag, dan waarderen we elkaar :D
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:58:13 #118
438527 MissButterflyy
pi_211137456
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
geldt ook voor alcohol :D
Dat is geen verstandige coping.
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:58:22 #119
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137458
quote:

[..]
Mensen kunnen ook veel troost halen uit hun geloof. Ik verbaas me altijd een beetje over athesten die geloven het liefst uitgeroeid zien worden en de voordelen ervan niet zien. Want die zijn er zeker.
Die voordelen zouden ook gewoon gehaald kunnen worden uit weldegelijk bewezen zaken als therapie of gewoon "don't be a dick" denken.

Dat Marietje zich toevallig een keer goed voelde na het opbiechten van een affaire weegt echt totaal niet op tegen de inmiddels miljarden doden in de naam van God of Allah :').
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:58:42 #120
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211137462
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:57 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ja dat is best wel achterlijk
pi_211137466
quote:
[ twitter ]
Bah
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:59:02 #122
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211137468
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee maar ik stel dat troost aan iets ontlenen niet per definitie een legitimering hoeft te zijn, het is geen argument voor mij
pi_211137472
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Die voordelen zouden ook gewoon gehaald kunnen worden uit weldegelijk bewezen zaken als therapie of gewoon "don't be a dick" denken.

Dat Marietje zich toevallig een keer goed voelde na het opbiechten van een affaire weegt echt totaal niet op tegen de inmiddels miljarden doden in de naam van God of Allah :').
Inb4 Stalin, Mao &Pol Pot.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:59:39 #124
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137479
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Klopt, maar religie ook niet. Anderen willen doden omdat ze niet of in een ander denkbeeldig vriendje geloven is nooit ergens een "coping".
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:00:15 #125
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211137486
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:54 schreef nixxx het volgende:

[..]
Isral =/= judaisme. Isral is een seculiere staat, en er wonen religieuze joden, niet religieuze joden, arabieren, druzen etc.

zolang ieder Uktra Orthodox 7 kinderen krijgt gaat dat steeds minder op
die vormen nu al 15% van de bevolking
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:02:10 #126
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137505
quote:
6s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik beweer nergens dat er zonder religie geen haat zou zijn he? :).

Ik ben alleen niet zo progressief dat ik anno 2023 nog uit ga van het goede in de mens, ik erken daadwerkelijk dat heel veel mensen gewoon kut zijn.
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:02:16 #127
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211137507
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Maar jij wel?
Talloze moslims die me probeerden te bekeren meegemaakt, in Nederland.
Nog nooit met een jood gebeurd maar die leven er ook niet zo gek veel meer in Nederland sinds een aantal decennia geleden.
Orthodoxe joden zijn er trouwens wel in Nederland, specifiek vooral Amsterdam

Overigens wel eerlijk te zeggen dat ik ook weleens gepoogd ben te bekeren door gristengekkies, die lopen er ook zat rond in Nederland

Blijkbaar zagen ze dreigend onheil in me n de potentie dat door goddelijk ingrijpen te verbeteren _O_

Niet gelukt en toen vond ik Fok
pi_211137509
quote:

[..]
Je kan veel interessante debatten bekijken tussen bijv. de Atheisten (Hitchens, Dawkins, Harris), en Gelovigen. Als je niet overtuigt raakt, soit, dan nog blijven de debatten relevant en imho zeker geen tijdsverspilling, doe er je voordeel mee.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:02:22 #129
438527 MissButterflyy
pi_211137510
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Volgens mij is het wetenschappelijk bewezen dat er troost en saamhorigheid kan worden gehaald uit geloof.
Er is geen bewijs dat er een God bestaat, dat wel.

Maar zo zijn er ook mensen die geloven in zweverige dingen, tsja niet mijn ding maar als ze anderen verder niet lastig vallen heb ik er geen problemen mee.
Mensen willen zich vaak ook gehoord voelen, en zoeken verbondenheid. Dat kan een kerk of een moskee wel bieden. Of een synagoge.

Maar het extremistische en fundamentalistische heb ik niks mee.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:03:54 #130
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137519
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Volgens mij is het wetenschappelijk bewezen dat er troost en saamhorigheid kan worden gehaald uit geloof.

Maar zo zijn er ook mensen die geloven in zweverige dingen, tsja niet mijn ding maar als ze anderen verder niet lastig vallen heb ik er geen problemen mee.
Mensen willen zich vaak ook gehoord voelen, en zoeken verbondenheid. Dat kan een kerk of een moskee wel bieden. Of een synagoge.

Ja, en dat kan en mag in Nederland dan ook gewoon, al eeuwen. Niets staat je in de weg om Moslim te zijn in Nederland, maar inmiddels is Joods zijn in Nederland wederom gevaarlijk.
Get woke, go broke!
pi_211137520
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik beweer nergens dat er zonder religie geen haat zou zijn he? :).

Ik ben alleen niet zo progressief dat ik anno 2023 nog uit ga van het goede in de mens, ik erken daadwerkelijk dat heel veel mensen gewoon kut zijn.
Zeg ik ook allemaal niet. :)

In een dergelijke discussie worden de namen die ik noemde nogal vaak gedropt om aan te tonen dat atheisten even of nog dodelijker zijn dan gelovigen ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:04:35 #132
438527 MissButterflyy
pi_211137526
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:02 schreef Molo het volgende:

[..]
Talloze moslims die me probeerden te bekeren meegemaakt, in Nederland.
Nog nooit met een jood gebeurd maar die leven er ook niet zo gek veel meer in Nederland sinds een aantal decennia geleden.
Orthodoxe joden zijn er trouwens wel in Nederland, specifiek vooral Amsterdam

Overigens wel eerlijk te zeggen dat ik ook weleens gepoogd ben te bekeren door gristengekkies, die lopen er ook zat rond in Nederland

Blijkbaar zagen ze dreigend onheil in me n de potentie die door goddelijk ingrijpen te verbeteren _O_

Niet gelukt en toen vond ik Fok
Ik heb dat nog nooit meegemaakt, dat moslims me wilden bekeren. En ik spreek en zie ze dagelijks, oa ivm m’n werk.

Heb wel een Turkse vriend gehad en merkte na een tijdje dat we te verschillend waren. Dus zijn we onze eigen weg gegaan.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:04:37 #133
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137527
quote:
2s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zeg ik ook allemaal niet. :)

In een dergelijke discussie worden de namen die ik noemde nogal vaak gedropt om aan te tonen dat atheisten even of nog dodelijker zijn dan gelovigen ;)
Sja, communisme is dan ook gewoon net zo gevaarlijk als de islam :7.
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:05:58 #134
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211137540
quote:
[ twitter ]
2,5 miljoen niet. Maar wel enkele tienduizenden met ruim een miljoen die het toejuichen, dat is er al erg genoeg.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 16:06:08 #135
236264 crew  capricia
pi_211137542
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:57 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Wel, laten we eens beginnen bij dat moment, dat Israel werd ontworpen en er een klap op werd gegeven.

Er zijn tal van situaties geweest in het verleden, waar het aankwam op 1 beslissing, 1 pennenstreek door 1 of hooguit een paar personen, op het juiste moment, op de juiste plek. En wat daarna geschiedde, zeggen we dan vaak achteraf: Hoe heb je dat zo kunnen bedenken, hoeveel leed bespaard had kunnen zijn als..

Ik denk dat die stelling overeind blijft, dat alle Hamas-Palestijnen niet de ellende kunnen veroorzaken, die 1 verkeerde beslissing doet.. het is notabene precies zo'n beslissing, waardoor zij allemaal daar in de ellende zitten, Palestijn, of Israeli.
Dus het grote kwaad is het ontstaan van de staat Isral, is dat wat je probeert te zeggen?

En dat "dat alle Hamas-Palestijnen niet de ellende kunnen veroorzaken" die door het ontstaan van Isral is veroorzaakt.

Lees ik je zo goed?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:06:31 #136
323876 michaelmoore
pi_211137545
quote:
6s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]
nee communisme op zich niet

Helaas is communisme altijd een dekmantel voor een dictatoriaal regime ,
want communisme heeft geen bestaansrecht omdat de mens niet een communistisch stelsel kan opbrengen

Een communistisch regime bestaat niet op de wereld , MAO heeft een poging gedaan

quote:
Lenin wordt gezien als de grondlegger van het communistisch partijwezen in Rusland.
De Russische Communistische Partij (zoals de bolsjewistische partij sinds 1918 heette) werd door Lenin een strak en centraal geleide politiek waar het democratisch centralisme werd ingevoerd.

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 30-10-2023 17:01:14 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211137552
quote:

[..]

Dat is een hele glibberige.. dat is meen ik, een punt van de IHRA definitie Antisemitisme die je hier nu tegen me gebruikt.

Sowieso ontwijk je de vraag, je speelt op de persoon, dat zegt meteen al meer over jou.. het is iets dat je in veel debatten tussen Atheisten en Gelovigen terug ziet, dat de Gelovige meteen op de tour gaat "Zo, en hoeveel verdien je nu aan die boeken van je?" of "dat is antisemitisch!" enz enz

Het komt erop neer, dat ik hier geen Quotes ga neerzetten uit geschriften, dat weiger ik maar je zou het bijna gaan doen..

Je kan niet zeggen: Dit boek staat centraal voor onze religie, maar als je er iets uit quote, dan is dat allemaal niet belangrijk, cherry-picking, etc

Hej: IK heb die shit niet geschreven, niet verzonnen, ik mutileer en hersenspoel m'n kinderen niet, IK heb geen tweedeling in mijn hoofd zoals "BuikBrein, en de rest", ik voed mijn kind niet op met ingebakken haat,

Als er potdorie iemand zich moet verdedigen, dan zijn het wel de gelovigen, gaan we nou krijgen! :D
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:08:36 #138
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211137564
quote:

[..]

Dit dus, precies, het maakt mij dus ook echt geen zak uit, al ren je in je blote bips door het bos met een bezem, of verkoop je gekleurde stukjes glas om al je chackra's gelijkmatig te laten vibreren.

Ik vind het helemaal mooi, je doet maar

Waar ik op tegen ben, en volgens mij heb ik dat ook wel voldoende duidelijk gemaakt is wanneer de ene overtuiging de andere gaat belemmeren.

Dat er mensen zijn die met een hoofddoekje willen rondlopen moet een even groot recht zijn als mensen die een keppeltje op hun hoofd willen, of een makreel.

Ik vind het werkelijk afstotelijk dat wij hier in Nederland joden adviseren om niet herkenbaar over straat te gaan. Dat is onbestaanbaar, zelfs voor mij als anti-thest, niet omdat ik nou die religie zo nodig wil verdedigen, het gaat mij om de vrijheid, en die geldt voor iedereen, tot je dus iemand in de weg gaat zitten.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:08:53 #139
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137565
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee communisme op zich niet

Helaas is communisme altijd een dekmantel voor een dictatoriaal regime ,
want communisme heeft geen bestaansrecht omdat de mens niet een communistisch stelsel kan opbrengen

Eeen communistisch regime bestaat niet op de wereld , MAO heeft een poging gedaan
Daar ben ik het niet mee eens, maar snap wel dat het je om de oorspronkelijke intentie gaat.

Maar ja, Islam is ook de religie van de vrede ;).
Get woke, go broke!
pi_211137566
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus het grote kwaad is het ontstaan van de staat Isral, is dat wat je probeert te zeggen?

En dat "dat alle Hamas-Palestijnen niet de ellende kunnen veroorzaken" die door het ontstaan van Isral is veroorzaakt.

Lees ik je zo goed?
Nee, dat lees je niet goed, dat zou je heel graag WILLEN dat ik dat zeg, dan kan je het afserveren.

Dat is het enige waar jij geinteresseerd in ben: Jij wilt lekker kunnen slapen met het (valse) idee over dit onderwerp, ik wil gewoon de waarheid weten, de rauwe waarheid.

Dat betekent, dat ik de uren/meters heb gemaakt, over een jaar of 12 om precies te doen wat ik vind dat ik moest doen: Het Judaisme beter leren kennen.

Ik weet wat ik steun, en wat ik niet steun, en waarom. Jij ook?
pi_211137573
quote:

[..]
Omdat ze liever worden geconfronteerd met de waarheid.
Geloof lijkt al eeuwen lang vooral ellende te veroorzaken. Net als de Palestijnen die maar om Allah schreeuwen.
Geen idee of ze troost willen maar krijgen doen ze het niet. Die bom raakt hen net zo hard.

Ik vind het intens sneu dat je maar om hulp blijft schreeuwen en bidden terwijl er niks gebeurt. Kunnen ze je maagden gaan beloven maar wat moet een kind met al die maagden.
Het is gewoon krankzinnig als je erover nadenkt.
Go hard or go home
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:11:01 #142
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137578
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:08 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Nee, dat lees je niet goed, dat zou je heel graag WILLEN dat ik dat zeg, dan kan je het afserveren.

Dat is het enige waar jij geinteresseerd in ben: Jij wilt lekker kunnen slapen met het (valse) idee over dit onderwerp, ik wil gewoon de waarheid weten, de rauwe waarheid.

Dat betekent, dat ik de uren/meters heb gemaakt, over een jaar of 12 om precies te doen wat ik vind dat ik moest doen: Het Judaisme beter leren kennen.

Ja, je roept al een tijdje dat jij wel weet wat "die Joden" allemaal denken, bekokstoven, eigenlijk zijn ze heel erg!

Maar enig bewijs daarvoor, dat moeten we van je aannemen?
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 16:11:01 #143
236264 crew  capricia
pi_211137579
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:08 schreef Buikbrein het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat willen?
Ik begrijp steeds minder van je posts. :N
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:11:41 #144
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211137587
quote:
6s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat zien we aan de Red-Green alliance. Extreemlinks en de fundamentalistische Islam hebben gewoon banden. Zij waren in de jaren 70 en 80 al verantwoordelijk voor bloedige aanslagen in Isral, onder andere op een school in het noorden van het land, waar tientallen kinderen werden omgebracht.

Het is ook niet voor niets dat we nu weer vanuit het Linkse kamp een directe reflex zien om op passionele wijze de kant van de Palestijnen te kiezen, waarbij geregeld ook terrorisme wordt gebagatelliseerd, goedgepraat of zelfs verheerlijkt.
pi_211137597
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:10 schreef Noek het volgende:

[..]
Geloof lijkt al eeuwen lang vooral ellende te veroorzaken. Net als de Palestijnen die maar om Allah schreeuwen.
Geen idee of ze troost willen maar krijgen doen ze het niet. Die bom raakt hen net zo hard.

Ik vind het intens sneu dat je maar om hulp blijft schreeuwen en bidden terwijl er niks gebeurt. Kunnen ze je maagden gaan beloven maar wat moet een kind met al die maagden.
Misschien krijgt een dood kind wel 72 stukken speelgoed in de hemel?
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:13:46 #146
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137601
quote:
13s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zien we aan de Red-Green alliance. Extreemlinks en de fundamentalistische Islam hebben gewoon banden. Zij waren in de jaren 70 en 80 al verantwoordelijk voor bloedige aanslagen in Isral, onder andere op een school in het noorden van het land, waar tientallen kinderen werden omgebracht.

Het is ook niet voor niets dat we nu weer vanuit het Linkse kamp een directe reflex zien om op passionele wijze de kant van de Palestijnen te kiezen, waarbij geregeld ook terrorisme wordt goedgepraat of zelfs verheerlijkt.
Sja, om het simpel te houden, links en religie eisen 1 "woord", 1 mening, afwijken is niet toegestaan. of het nou communisme de bijbel of de klimaatkerk is :7.
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:13:50 #147
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211137603
quote:
9s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Na een eeuwigheid gaat dat ook vervelen hoor. Mijn zoon heeft wel meer en die is dat na een weekje al beu.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:14:22 #148
438527 MissButterflyy
pi_211137606
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:10 schreef Noek het volgende:

[..]

Amerikanen roepen toch ook massaal ‘oh my God’
En wij misschien ook wel vaker dan we beseffen, als er iets heftigs gebeurd.

En gelovigen zoeken elkaar dan samen op, zoeken de saamhorigheid en troost, die voor hun helpend is.

Ik heb het dus over ‘gewone’ gelovigen en niet alles wat extreem is.
pi_211137610
quote:
9s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Beter is het maagdelijk nieuw.

Maar sowieso. Het is te goor voor woorden om mannen maagdelijke meisjes te beloven als ze maar voor hem willen sterven. Dat is vanuit de basis zo verknipt maar goed, mensen vinden er troost in. Doe even.
Go hard or go home
pi_211137617
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:14 schreef Noek het volgende:

[..]

Maar sowieso. Het is te goor voor woorden om mannen maagdelijke meisjes te beloven als ze maar voor hem willen sterven. Dat is vanuit de basis zo verknipt maar goed, mensen vinden er troost in. Doe even.
Nu je het zo stelt twijfel ik of ik me toch niet eventjes moet aanmelden bij de islam.
pi_211137621
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

En gelovigen zoeken elkaar dan samen op, zoeken de saamhorigheid en troost, die voor hun helpend is.

Oh my God is gelijk aan Allahu Akbar, ja? You sure?
Go hard or go home
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:16:43 #152
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137625
quote:

[..]

Elke westerse samenleving heeft invloeden van religie, in Nederland voornamelijk uit het verleden. En daar is in beginsel niets mis mee. Ik roep ook wel eens JEZUS!!!!

Pas als de religie zich weer gaat uiten in de politiek en dus weer rechtstreeks gezag wil hebben over de samenleving gaat het (in mijn opinie) fout.
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:17:16 #153
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211137627
quote:

[..]

ik heb altijd zoiets, nja goed, dan is maagd je fetisj, maar dan ben je ook na 72 keer klaar en dan zit je dus met 72 x "zucht in die la... druiloor" terwijl er allemaal lades zijn en je nog steeds je sok niet hebt ;(
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:18:49 #154
38496 Perrin
pi_211137637
quote:

[..]

Sowieso het idee dat je in een soort spiritueel leven na de dood weer een lichaam van vlees en bloed hebt met alle lichamelijke functies die bij een aards bestaan horen is wel schattig.
pi_211137638
quote:

[..]

Er zijn toch echt wel onderdelen waarop Isral zich gedraagt als een theocratie. Zo zijn gemengde huwelijken erg ingewikkeld en de orthodoxie heeft wel een heel grote stem over wie Joods is en wie niet. Met grote gevolgen voor de rechten m.b.t. burgerschap.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:19:24 #156
438527 MissButterflyy
pi_211137640
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:16 schreef Noek het volgende:

[..]
Dat roepen de normale burgers als de bommen vallen of als ze ‘gewoon’ overlijden?
pi_211137645
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:16 schreef Noek het volgende:

[..]
Soms wel, soms niet.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:20:20 #158
438527 MissButterflyy
pi_211137648
quote:

[..]

Doe eens een rondje Google, dit is niet eens kloppend en staat niet zo in de Koran. Verhalen gaan een eigen leven leiden. Het wordt allemaal weer wat smeuger gemaakt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 16:20:39 #159
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211137651
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:18 schreef HiZ het volgende:

[..]
Er zijn toch echt wel onderdelen waarop Isral zich gedraagt als een theocratie. Zo zijn gemengde huwelijken erg ingewikkeld en de orthodoxie heeft wel een heel grote stem over wie Joods is en wie niet. Met grote gevolgen voor de rechten m.b.t. burgerschap.
Israel is in eerste instantie gebaseerd op het zijn van een vrije staat voor alle joden, dus het is niet zo raar dat dat ook wel een beetje terugkomt in van alles. Maar als je dan even voorbij de oppervlakte kijkt, zie je dat het allemaal wel mee valt. Moslims hebben daar ook gewoon volle rechten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211137654
quote:

[..]

Er was ooit een islamitisch wijsgeer, ene Al-Ghazali en die wilde met de wetenschap bewijzen dat God bestond, dat lukte hem niet, hij begon eerst te twijfelen aan zijn geloof en daarna besloot hij maar dat het voor alle moslims beter is om zich compleet te wijden aan devotie en noemde de wetenschap het werk van de duivel.

Vandaar dat ze vandaag de dag nog overwegend met stenen en kamelenpoep staan te gooien.

Troost, aan mijn ballen ja.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:21:08 #161
438527 MissButterflyy
pi_211137656
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Elke westerse samenleving heeft invloeden van religie, in Nederland voornamelijk uit het verleden. En daar is in beginsel niets mis mee. Ik roep ook wel eens JEZUS!!!!

Pas als de religie zich weer gaat uiten in de politiek en dus weer rechtstreeks gezag wil hebben over de samenleving gaat het (in mijn opinie) fout.
Helemaal met je eens! :D
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:22:34 #162
38496 Perrin
pi_211137668
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:20 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Er was ooit een islamitisch wijsgeer, ene Al-Ghazali en die wilde met de wetenschap bewijzen dat God bestond, dat lukte hem niet, hij begon eerst te twijfelen aan zijn geloof en daarna besloot hij maar dat het voor alle moslims beter is om zich compleet te wijden aan devotie en noemde de wetenschap het werk van de duivel.

Vandaar dat ze vandaag de dag nog overwegend met stenen en kamelenpoep staan te gooien.

Waarom je best doen voor dit tijdelijke bestaan als je straks toch voor eeuwig gaat chillen in Djannah?
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:22:41 #163
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211137669
Tja, dit zegt natuurlijk weer eens alles.

twitter
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:23:27 #164
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137676
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Doe eens een rondje Google, dit is niet eens kloppend en staat niet zo in de Koran. Verhalen gaan een eigen leven leiden. Het wordt allemaal weer wat smeuger gemaakt.
Dan nog, ik vraag me altijd af wat een vrouw (niet moslim opgevoed) bezield om het ook maar op te nemen voor de meest vrouwonvriendelijke ideologie op de planeet.

In de Islam moet je blij zijn als je tweederangs burger bent als vrouw, zelfs in hyper progressief Saudi Arabie mag je van de goede mannen nu zelfs autorijden _O_.

Geef maar toe, vrouwen willen gewoon graag onderdrukt worden he? B-).
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:23:36 #165
438527 MissButterflyy
pi_211137677
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:20 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Ach ja, zo zul je ook wel christelijke hoge piefen hebben.
Waarom moet je nu meteen weer een hele bevolkingsgroep door de drek halen?

Je snapt er duidelijk niks van.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 16:25:34 #166
236264 crew  capricia
pi_211137690
Het is dus Hamas die onze Nederlanders niet laten gaan.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 16:25:41 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211137694
quote:
13s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:22 schreef HowardRoark het volgende:

[ twitter ]
8)7
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 16:26:19 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211137698
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:25 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
Maar.... maar.... mij is verteld dat Israel de grens tussen Egypte en Gaza dicht hield -O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:26:51 #169
38496 Perrin
pi_211137703
quote:

[ twitter ]
Wel eerlijk.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:27:15 #170
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137709
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ach ja, zo zul je ook wel christelijke hoge piefen hebben.
Waarom moet je nu meteen weer een hele bevolkingsgroep door de drek halen?

Je snapt er duidelijk niks van.
Helaas omdat die bevolkingsgroep eigenlijk geen eigen mening heeft, de koran is wet en verder doe je wat de Imam je opdraagt evt aangevuld met wat Fatwa's uit Pakistan ofzo.

Daarom zie je vrijwel geen moslim die zich echt uit durft te spreken, wellicht in het westen een paar, maar in het MO zeker niet.

Dan hang je namelijk.
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 16:28:00 #171
236264 crew  capricia
pi_211137714
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Maar.... maar.... mij is verteld dat Israel de grens tussen Egypte en Gaza dicht hield -O-
quote:
Jake Sullivan, the White House’s chief security adviser, said: “The Egyptians are prepared to let Americans and other foreign nationals out of Gaza. The Israelis have no issue with that. But Hamas is preventing their departure and making a series of demands.”
Moet meteen denken aan die arme jongen van het Jeugdjournaal. Die zijn moeder daar verloren heeft. Bah. Nog meer gijzelaars dus.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:28:21 #172
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211137715
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Kortom, religie bedrijft iemand maar achter de eigen voordeur en laat het vooral uit het hoofd om anderen inclusief nakomelingen daartoe te willen overtuigen.
Waneer iets fijn en goed is, zijn de mensen mans genoeg om daar dan zelf hun volwassen keuze voor te maken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:28:24 #173
438527 MissButterflyy
pi_211137716
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dan nog, ik vraag me altijd af wat een vrouw (niet moslim opgevoed) bezield om het ook maar op te nemen voor de meest vrouwonvriendelijke ideologie op de planeet.

In de Islam moet je blij zijn als je tweederangs burger bent als vrouw, zelfs in hyper progressief Saudi Arabie mag je van de goede mannen nu zelfs autorijden _O_.

Geef maar toe, vrouwen willen gewoon graag onderdrukt worden he? B-).
In veel landen zijn vrouwen inderdaad behoorlijk achtergesteld, of zelfs heel erg. Dat is in veel ontwikkelingslanden zo, ook waar geen moslims zijn.
Maar ken hier in NL toch echt best wat zelfstandige moslima’s die echt niet onderdrukt worden.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:29:19 #174
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211137724
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
8)7
Dit sentiment wordt helaas zelfs door velen in het Westen gedeeld, daarom ligt er ook zo'n nadruk op Isral die bijvoorbeeld 'proportioneel' moeten blijven en op alle mogelijke manieren burgerslachtoffers voorkomen.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:29:26 #175
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137725
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:28 schreef MissButterflyy het volgende:

.
Maar ken hier in NL toch echt best wat zelfstandige moslima’s die echt niet onderdrukt worden.
Zou dat evt te maken kunnen hebben met het feit dat hier geen moslimregime is?

Een heel klein beetje misschien? :P.
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:29:30 #176
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211137726
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:04 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik heb dat nog nooit meegemaakt, dat moslims me wilden bekeren. En ik spreek en zie ze dagelijks, oa ivm m’n werk.

Heb wel een Turkse vriend gehad en merkte na een tijdje dat we te verschillend waren. Dus zijn we onze eigen weg gegaan.
Bekeren komt meestal na het trouwen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:31:47 #177
438527 MissButterflyy
pi_211137739
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Zou dat evt te maken kunnen hebben met het feit dat hier geen moslimregime is?

Een heel klein beetje misschien? :P.
Ja maar we waren het toch eens dat een godsdienst beter los kan staan van de regering
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:32:36 #178
438527 MissButterflyy
pi_211137745
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Bekeren komt meestal na het trouwen.
Je hoeft tegenwoordig niet meer te trouwen. Ken genoeg gemengde koppels.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:33:07 #179
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137752
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja maar we waren het toch eens dat een godsdienst beter los kan staan van de regering
Ja, iets dat in de moslimwereld dus ondenkbaar is.

Probeer even een zelfstandige moslima te zijn in Afghanistan of Iran, we kunnen allemaal zien wat er dan met je gebeurt.
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:33:43 #180
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211137757
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik bid dan ook al tevergeefs sinds de vroege jaren negentig dat daar de emancipatie vandaan zou komen.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:35:22 #181
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137766
quote:
9s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ik bid dan ook al tevergeefs sinds de vroege jaren negentig dat daar de emancipatie vandaan zou komen.
Moslima's worden ook steeds conservatiever in NL, er worden meer, niet minder, hoofddoeken gedragen in Nederland. En ook meer en meer kinderen zie je in gewaden rondlopen.

Er is nooit en te nimmer plek voor emancipatie in de islam.
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:36:23 #182
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211137771
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Moslima's worden ook steeds conservatiever in NL, er worden meer, niet minder, hoofddoeken gedragen in Nederland. En ook meer en meer kinderen zie je in gewaden rondlopen.

zo jammer...
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:36:40 #183
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211137772
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
:?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211137773
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
:')
pi_211137780
quote:

[..]

Queers for Palestine denkt van wel.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:37:55 #186
323876 michaelmoore
pi_211137786
quote:

[..]

en ze krijgen allemaal 5 kinderen
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:38:00 #187
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137787
quote:
9s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
zo jammer...
En onbegrijpelijk, je ervaart dagelijks de voordelen van een vrije samenleving maar je streeft een samenleving na waar je als vrouw gestenigd kan worden als jij verkracht bent.

Ik kan daar oprecht niet bij :').
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:39:04 #188
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211137800
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:25 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
:o Dus Hamas zijn niet de good guys? :o
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:39:13 #189
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211137805
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Voor de humanitaire hulp inderdaad.

WASHINGTON, Oct 29 (Reuters) - The United States on Sunday pressed Israel to protect civilians in Gaza and pushed for an immediate increase in humanitarian aid, amid a growing outcry over the human costs of Israel's three-week bombardment of the enclave.

The White House said Biden also "underscored the need to immediately and significantly increase the flow of humanitarian assistance to meet the needs of civilians in Gaza," as supplies dwindle in the besieged coastal enclave.

https://www.reuters.com/w(...)TON%2C%20Oct%2029%20(Reuters),week%20bombardment%20of%20the%20enclave.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:39:47 #190
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137812
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en ze krijgen allemaal 5 kinderen
Nou ja, dat mag. Alleen vrees ik dat onze vrijheid uiteindelijk tegen ons gebruikt zal worden, de kans dat een moslimpartij ooit de grootste wordt is aanwezig, waarna het daarna uiteraard gedaan is met de democratie, precies wat er in Gaza gebeurd is.

Maar goed, dat hoort bij een democratie natuurlijk.....
Get woke, go broke!
pi_211137815
quote:
9s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
zo jammer...
Onderdanigheid aan een "dominante" man is voor veel wat zwakkere vrouwen toch een erg prettig levensstandje.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:40:40 #192
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211137819
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En onbegrijpelijk, je ervaart dagelijks de voordelen van een vrije samenleving maar je streeft een samenleving na waar je als vrouw gestenigd kan worden als jij verkracht bent.

Ik kan daar oprecht niet bij :').
Nee maar heel eerlijk, ik snap de VS ook niet, dat is ook een halve theocratie he, waar een paar oude mannen beslissen dat een vrouw geen abortus mag.... compleet gek, en er is gewoon steeds 1 gemeenschappelijke gemene deler... heel gemeen... superioriteitswanen gebaseerd op de krankzinnig narcistische notie dat je op de een of andere manier een groter mirakel bent dan een naaktslak.

Dat ben je niet

ook niet minder, maar er is geen speciale regeling voor je... echt niet, geniet gewoon van het wonder
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:41:15 #193
438527 MissButterflyy
pi_211137825
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:36 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
:')
Dan geloof je me toch niet. Ik spreek slechts uit ervaring naar de mensen die ik in het echt ken. :*
pi_211137829
quote:

[..]
Dat is een vrij achterhaalde opmerking, en een standaard riedeltje van gelovigen in een poging om Atheisten klem te zetten.

Bekijk de debatten van Hitchens, daar komt dit vrijwel altijd voorbij. Ik verwijs naar Hitchens, die kan het veel beter en mooier uitleggen dan ik. Christendom c.q. religie danwel een God-idee zit vrijwel altijd "door de soep geroerd". Leuk geprobeerd.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:42:03 #195
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137830
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:40 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nee maar heel eerlijk, ik snap de VS ook niet, dat is ook een halve theocratie he, waar een paar oude mannen beslissen dat een vrouw geen abortus mag.... compleet gek, en er is gewoon steeds 1 gemeenschappelijke gemene deler... heel gemeen... superioriteitswanen gebaseerd op de krankzinnig narcistische notie dat je op de een of andere manier een groter mirakel bent dan een naaktslak.

Dat ben je niet

ook niet minder, maar er is geen speciale regeling voor je... echt niet, geniet gewoon van het wonder
Daarom ben ik dus niet progressief, ik heb al jaren geleden ingezien dat "de mens" gewoon kut is en we het dus vooral niet moeten opnemen voor mensen die openbaar tegen ons zijn :7.
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 16:42:09 #196
236264 crew  capricia
pi_211137831
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:39 schreef nixxx het volgende:

[..]
:o Dus Hamas zijn niet de good guys? :o
En ze waren nog wel boos op de NLse ambassade in Isral.

Fijne bruiloft. Daar ging die ene gast toch voor?
En dat andere gezin met kinderen en al om een zieke oma te verzorgen.
Naar een rood gebied. En kijk nu eens... Echt sneu allemaal.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:43:50 #197
438527 MissButterflyy
pi_211137842
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou ja, dat mag. Alleen vrees ik dat onze vrijheid uiteindelijk tegen ons gebruikt zal worden, de kans dat een moslimpartij ooit de grootste wordt is aanwezig, waarna het daarna uiteraard gedaan is met de democratie, precies wat er in Gaza gebeurd is.

Maar goed, dat hoort bij een democratie natuurlijk.....
Dat lees ik al 20 jaar op Fok. En dat het 1 minuut voor 12 is enz.

Misschien hebben we binnenkort wel een MP van Turkse komaf :D
Maar dan ook de eerste vrouwelijke. Een mooie combinatie.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:44:30 #198
438527 MissButterflyy
pi_211137848
quote:
6s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Daarom ben ik dus niet progressief, ik heb al jaren geleden ingezien dat "de mens" gewoon kut is en we het dus vooral niet moeten opnemen voor mensen die openbaar tegen ons zijn :7.
Wat je denkt ben je zelf, wist je dat?
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:44:55 #199
323876 michaelmoore
pi_211137852
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien hebben we binnenkort wel een MP van Turkse komaf
Daar gaan de echte VVD ers niet op stemmen
pi_211137854
quote:

[..]

Zou leuk zijn. Of ze nog te onervaren is is een andere vraag.
pi_211137856
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan geloof je me toch niet. Ik spreek slechts uit ervaring naar de mensen die ik in het echt ken. :*
Je probeert het te hard. :*

En uiteraard ben jij wl iemand die cht om de Palestijnse bevolking geeft ;( maar ook hier in het topic zijn er teveel die zich zo noemen (Pro-Palestina) waar ze gewoon anti-Isral zijn. De meeste vanuit islamitisch oogpunt, sommigen om linkse redenen ("Isral is kolonisatie" oid).

Wat ik graag zou willen is, als mensen tegen (het bestaan van) Isral zijn, dat ze er gewoon voor uit komen. Dat praat een stuk eerlijker.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:45:38 #202
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211137860
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
dan ben ik Flash Gordon
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:45:52 #203
323876 michaelmoore
pi_211137863
quote:

[..]
Trump
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:46:25 #204
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137866
quote:

[..]

En stonden er 20 jaar geleden ook duizenden tot jodenmoord op te roepen op de Dam, niet alleen straffeloos maar vaak ook nog gesteund vanuit de politiek (denk oa)?

Nee he? Dus die "het is 1 voor 12" roepers hadden 100% gelijk en zijn decennia weggezet als nazi's en bruinhemden.
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:47:01 #205
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211137873
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:44 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5173273/wanneer-stopt-het-kijken/#more
Update 12:12 - De soep wordt nu NOG heter gegeten inzake Shani Louk. BILD heeft de Isralische president Yitzhak Herzog genterviewd en volgens hem hebben ze niet alleen een stukje schedel van Shani gevonden: "Het spijt me te kunnen bevestigen dat Shani Nicole Louk is vermoord. Men heeft haar schedel gevonden. Dat betekent dat deze barberen, deze sadistische dieren simpelweg haar hoofd eraf hebben gehakt, zoals ze ook Isralirs hebben aangevallen, gemarteld en vermoord. Het is een grote tragedie en ik betuig mijn diepste medeleven aan haar familie." WOW.
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ze is overleden, hoe je het ook wendt of keert. Altijd dat gezeik omdat niet iets wordt gezegd als "Duitse brutaal door haar hoofd geschoten en keihard doodgemarteld" ofzo.
Wel even iets anders dan zomaar doodgegaan over natuurlijk overleden. 'Overleden' impliceert toch wel wat anders.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:47:27 #206
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137876
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Correct, ik weet dat ik niet heilig ben, soms fouten maak, soms verkeerde dingen denk. En daar probeer ik niet aan toe te geven, en dat is me prima gelukt.

En daar heb ik geen boek, geen imam, geen grote leider voor nodig.
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:47:45 #207
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137879
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Trump
Gast :').
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 16:47:47 #208
5428 crew  miss_sly
pi_211137880
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:40 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

Dat ben je niet

Toch zijn er best wat conservatieve lui die de islam en moslims verafschuwen, maar de prachtige conservatieve stromingen in de VS als een lichend voorbeeld zien.
pi_211137884
quote:

[..]

Ok, stel ik ben het met je eens.. maar vertel mij dan eens: Waarom moet het Yahweh zijn? :{w

Als je nu een kind bent, dat omhoog kijkt naar de sterren, en fantaseert over of er meer is tussen hemel en aarde.. volledig gezond, niks mis mee.

Als je van zingen houdt, en vooral in een mooie grote galmende ruimte, samen met anderen. Niks mis mee, waarom zou het.

Als je van saamhorigheid houdt, en graag naar mooie verhalen luistert, fine! niks mis mee.

Maar.. waarom Yahweh? Het mag werkelijk overal over gaan, de liederen, de verhalen, de saamhorigheid, het gebouw met die mooie galm, etc.. waarom nu juist DIE God?
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:48:14 #210
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211137886
twitter

Een lange thread met allerlei bronnen over hoe Israel omgaat met de Palestijnen die in gevangenis daar zitten. Ruim duizend Palestijnen zitten in een cel zonder een aanklacht of een rechtszaak.
pi_211137888
quote:
4s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En stonden er 20 jaar geleden ook duizenden tot jodenmoord op te roepen op de Dam, niet alleen straffeloos maar vaak ook nog gesteund vanuit de politiek (denk oa)?

Nee he? Dus die "het is 1 voor 12" roepers hadden 100% gelijk en zijn decennia weggezet als nazi's en bruinhemden.
Ken die opstand niet. Voor een opmerking als "het is nu werkelijk tijd om in te grijpen" lijkt me niet te koppelen aan bruinhemden.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:48:59 #212
438527 MissButterflyy
pi_211137891
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:45 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Je probeert het te hard. :*

En uiteraard ben jij wl iemand die cht om de Palestijnse bevolking geeft ;( maar ook hier in het topic zijn er teveel die zich zo noemen (Pro-Palestina) waar ze gewoon anti-Isral zijn. De meeste vanuit islamitisch oogpunt, sommigen om linkse redenen ("Isral is kolonisatie" oid).

Wat ik graag zou willen is, als mensen tegen (het bestaan van) Isral zijn, dat ze er gewoon voor uit komen. Dat praat een stuk eerlijker.
Ik ben niet tegen het bestaan van Isral.

Misschien moet je niet zo zwart-wit denken en wat meer genuanceerd. En jij bepaald niet welke meningen ‘te veel’ zijn.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:50:18 #213
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137897
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Toch zijn er best wat conservatieve lui die de islam en moslims verafschuwen, maar de prachtige conservatieve stromingen in de VS als een lichend voorbeeld zien.
Neuh, de meeste nuchtere Nederlanders hebben daar ook weinig mee, religie onder kazen is al jaren minder en minder aan het worden.

Maar als ik moest kiezen, ja dan maar de gristenfundi's die ook achterlijke denkbeelden hebben maar me iig niet willen vermoorden als ik niet mee wil doen ;).
Get woke, go broke!
pi_211137902
quote:

[..]

Eentje wiens vader gevlucht is vanwege het geloof, wiens hondje Moos heet en de man Joods is.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 16:51:40 #215
5428 crew  miss_sly
pi_211137905
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Neuh, de meeste nuchtere Nederlanders hebben daar ook weinig mee, religie onder kazen is al jaren minder en minder aan het worden.

Maar als ik moest kiezen, ja dan maar de gristenfundi's die ook achterlijke denkbeelden hebben maar me iig niet willen vermoorden als ik niet mee wil doen ;).
Jou niet, vrouwen hebben daarin ook weer meer pech dan mannen, net als bij de islam.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:55:07 #216
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137938
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jou niet, vrouwen hebben daarin ook weer meer pech dan mannen, net als bij de islam.
Mwah, jij mag daar in de VS best zonder kruisje om je nek lopen hoor, maar in Iran niet zonder hoofddoek.

En ja, dat gedoe over abortus is ook niet mijn ding, daar geef ik je gelijk in hoor, maar ik ben helemaal niet gelovig zelf. En het gaat om een, hopelijk, zeldzame ingreep, dat je er recht op moet hebben ben ik met je eens, maar het zou geen dealbreaker zijn. Als iemand maandelijks een abortus nodig denkt te hebben gaat er wel meer niet goed dan een geloof ergens in ;).
Get woke, go broke!
pi_211137943
Breaking: Netanyahu is in gesprek met Hamas-leiding over vredesbesprekingen.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:55:46 #218
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211137947
quote:

[..]
Ja dat komt door het hele begin van het krankzinnige verhaal, de schuld wordt meteen bij de vrouw gelegd, zonder Eva hadden wij mannen nog steeds in het paradijs gezeten. Maar nee, dr moest zo nodig van een appel (zie ook avalon, koning Arthur) gegeten worden waardoor ze dus nu met maandstonden en barensween zitten...

Vrouwen zijn in de Abrahamistische traditie gewoon de hoofdschuldige

bizar, maar ja... ik heb het niet verzonnen

ben het er overigens wel roerend mee eens!

stomme grieten allemaal
pi_211137949
quote:

[..]
Rare behandeling door extreme christen bedoel je? Vrouwen dan.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:56:40 #220
438527 MissButterflyy
pi_211137957
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:55 schreef theunderdog het volgende:
Echt? Breaking waar?
pi_211137962
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Echt? Breaking waar?
Nee. Glapje
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 16:57:27 #222
5428 crew  miss_sly
pi_211137967
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Mwah, jij mag daar in de VS best zonder kruisje om je nek lopen hoor, maar in Iran niet zonder hoofddoek.

En ja, dat gedoe over abortus is ook niet mijn ding, daar geef ik je gelijk in hoor, maar ik ben helemaal niet gelovig zelf. En het gaat om een, hopelijk, zeldzame ingreep, dat je er recht op moet hebben ben ik met je eens, maar het zou geen dealbreaker zijn. Als iemand maandelijks een abortus nodig denkt te hebben gaat er wel meer niet goed dat een geloof ergens in ;).
Ik denk dat je de geloofsfanatici in de VS echt te mild ziet.
pi_211137977
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De (vooral) evangalistische christenen in de VS zijn problematisch voor elke vorm van een beetje progressief beleid. Absoluut en zeker. Maar dit maakt ze nog niet 'gelijk' qua problematiek aan de fundamentalistische islam waar homo's worden opgehangen.
  maandag 30 oktober 2023 @ 16:59:21 #224
438527 MissButterflyy
pi_211137978
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En ja, dat gedoe over abortus is ook niet mijn ding, daar geef ik je gelijk in hoor, maar ik ben helemaal niet gelovig zelf. En het gaat om een, hopelijk, zeldzame ingreep, dat je er recht op moet hebben ben ik met je eens, maar het zou geen dealbreaker zijn. Als iemand maandelijks een abortus nodig denkt te hebben gaat er wel meer niet goed dan een geloof ergens in ;).
Wauw, toch even nog dat laatste stukje er aan toevoegen :X
  maandag 30 oktober 2023 @ 17:00:38 #225
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211137988
quote:

[ twitter ]
:D
Ow my.

Maar israel is slecht hoor hurdurdurdurdur
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin maandag 30 oktober 2023 @ 17:00:41 #226
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211137990
quote:

[..]
Wij hebben een Bible Belt maar dat is Teletubbie land vergeleken met de belt daar. Die lui doen niets onder voor salafisten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 30 oktober 2023 @ 17:01:30 #227
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211137994
quote:

[..]
Nee hoor, ik zie ze alleen niet massaal oproepen tot het uitmoorden van Joden, of Moslims.

Dat geloof kut is, dat had ik ook al eerder gezegd, maar de dagelijkse invloed van een geloof, dat is belangrijk voor mij. in de VS mag je als moslim oproepen tot de ondergang van de VS, om maar 1 klein verschil aan te geven:

twitter

Noem het desnoods de minst kwade van de 2 ;).
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 17:02:42 #228
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211138007
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wauw, toch even nog dat laatste stukje er aan toevoegen :X
Wat klopt daar niet aan dan? Moet ik een abortus zien als het prikken van oorbel gaatjes? Een alternatief voor de pil?

Een abortus moet idd gewoon kunnen, maar doen alsof het een dagelijkse behoefte is voor een vrouw is apart hoor....
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 17:03:35 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211138015
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb liever de mogelijkheid om te kiezen of niet te hoeven kiezen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 17:05:05 #230
5428 crew  miss_sly
pi_211138019
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 17:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Wat klopt daar niet aan dan? Moet ik een abortus zien als het prikken van oorbel gaatjes? Een alternatief voor de pil?

Een abortus moet idd gewoon kunnen, maar doen alsof het een dagelijkse behoefte is voor een vrouw is apart hoor....
Iets is alleen van belang als het een dagelijkse behoefte is en anders hoef je je er niet druk over te maken?

Tja…

Overigens zijn er al Staten waar ze ook de pil en het condoom zouden willen verbieden. Dan heb je weinig keus meer h? Behalve geen seks, maar dat vinden de mannen dan ook weer niet ok.
pi_211138028
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ twitter ]

Een lange thread met allerlei bronnen over hoe Israel omgaat met de Palestijnen die in gevangenis daar zitten. Ruim duizend Palestijnen zitten in een cel zonder een aanklacht of een rechtszaak.
Ik wist niet dat het zo erg was
Veroordelingspercentage van 99,76% _O- :')
Elke dictatuur is jaloers op zo'n percentage
  maandag 30 oktober 2023 @ 17:07:22 #232
438527 MissButterflyy
pi_211138038
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 17:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, dat toevoegen komt toch over alsof je als vrouw maar erg dankbaar moet zijn dat het kan. Maar niet te vaak hoor, want anders…

Naar mijn weten is er ook een man nodig om zwanger te kunnen worden en zijn verantwoordelijkheid wordt weer helemaal vergeten. Maar goed, dat is een totaal andere discussie.

Het is gewoon vervelend dat je dat toevoegt. Alsof een vrouw alleen verantwoordelijk is om zwanger te worden en ze moet vooral niet denken dat een abortus normaal is hoor!
  maandag 30 oktober 2023 @ 17:07:24 #233
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211138039
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 17:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Iets is alleen van belang als het een dagelijkse behoefte is en anders hoef je je er niet druk over te maken?

Tja…
Nee, het is een recht dat een vrouw imo zou moeten hebben, maar gezien de keuze aan de andere kant is, helemaal geen keuze, geen rechten, kies ik in dit geval voor, zoals ik zei, minst van de 2 kwaden.

En uiteraard hoef je niet te kiezen ofzo, maar where is the fun in that? :7.
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 17:09:03 #234
438527 MissButterflyy
pi_211138051
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 17:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik wist niet dat het zo erg was
Veroordelingspercentage van 99,76% _O- :')
Elke dictatuur is jaloers op zo'n percentage
Ik heb echt geen idee hoe voor hun het rechtssysteem uitziet.
  maandag 30 oktober 2023 @ 17:09:13 #235
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211138053
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 17:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee, dat toevoegen komt toch over alsof je als vrouw maar erg dankbaar moet zijn dat het kan. Maar niet te vaak hoor, want anders…

Naar mijn weten is er ook een man nodig om zwanger te kunnen worden en zijn verantwoordelijkheid wordt weer helemaal vergeten. Maar goed, dat is een totaal andere discussie.

Het is gewoon vervelend dat je dat toevoegt. Alsof een vrouw alleen verantwoordelijk is om zwanger te worden en ze moet vooral niet denken dat een abortus normaal is hoor!
Neehee, het was "gristen en geen abortus maar wel redelijke vrijheid" vs "moslim, helemaal geen vrijheden".

En een abortus lijkt me iig niet normaal nee, maar dat is een mening, die hoef ik niet te onderbouwen toch?
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 17:10:01 #236
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211138059
quote:

[..]
Cognitieve dissonantie is niet voorbehouden aan selecte groep
  maandag 30 oktober 2023 @ 17:13:06 #237
323876 michaelmoore
pi_211138079
quote:

[..]
De ultra US rednecks verschillen niet veel van de ultra orthodoxen of de ultra islamisten
  maandag 30 oktober 2023 @ 17:14:02 #238
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211138081
lama ik had al gereageerd haha :')
  maandag 30 oktober 2023 @ 17:17:27 #239
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211138106
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 17:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De ultra US rednecks verschillen niet veel van de ultra orthodoxen of de ultra islamisten
Dat klopt, in een samenleving heb je altijd extremen, maar er is geen redneck regering (en nee, ook onder DRUMPFFF niet). Iedereen heeft recht op eigen mening, religie etc, maar de democratie bepaalt wat er wel en niet mag en kan.

En juist in de VS zag je waar dat soms, legaal, toe kan leiden. Kleine stad in de VS was lekker progressief, moslims wonnen de verkiezingen en opeens was LGBTQ+ materiaal niet meer toegestaan in die stad. En de progressieveling maar weer geshockeerd en verbaasd zijn natuurlijk :').
Get woke, go broke!
pi_211138227
https://twitter.com/tamars/status/1718979988802666802

Gegijzelde niet gelukkig met Netanyahu.
pi_211138287
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 17:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat klopt, in een samenleving heb je altijd extremen, maar er is geen redneck regering (en nee, ook onder DRUMPFFF niet). Iedereen heeft recht op eigen mening, religie etc, maar de democratie bepaalt wat er wel en niet mag en kan.

En juist in de VS zag je waar dat soms, legaal, toe kan leiden. Kleine stad in de VS was lekker progressief, moslims wonnen de verkiezingen en opeens was LGBTQ+ materiaal niet meer toegestaan in die stad. En de progressieveling maar weer geshockeerd en verbaasd zijn natuurlijk :').
Het zijn de christelijk nationalisten/MAGA-aanhangers die LGBTQ+ materiaal aan het bannen zijn op scholen in de VS.

Over welke kleine stad heb je het waar de moslims wonnen?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 30 oktober 2023 @ 17:48:32 #242
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211138299
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211138314
quote:
Dat is echt goed nieuws. En link zou prettig zijn.
pi_211138341
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 17:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat is echt goed nieuws. En link zou prettig zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Glapje
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 30 oktober 2023 @ 17:58:36 #245
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211138366
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 17:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tja…

Overigens zijn er al Staten waar ze ook de pil en het condoom zouden willen verbieden. Dan heb je weinig keus meer h? Behalve geen seks, maar dat vinden de mannen dan ook weer niet ok.
De vrouwen wel dan? :)

Het is een retorische vraag.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 30 oktober 2023 @ 18:00:02 #246
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211138373
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 16:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ twitter ]

Als deze cijfers kloppen dan is dat echt niet best en opnieuw een cruciale factor voor een oplossing voor de lange termijn.
  maandag 30 oktober 2023 @ 18:05:18 #247
438527 MissButterflyy
pi_211138420
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 17:48 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Fijn! ^O^

Ben wel benieuwd wat deze mensen meegemaakt hebben. :{ Geweldig dat er nu nog mensen gered worden.
pi_211138437
twitter
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  maandag 30 oktober 2023 @ 18:07:33 #249
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211138441
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 18:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En mannen hun pik afhakken.

Kun je normaal doen aub?
ik vrees dat het in zijn geval wel microchirurgie vereist
  maandag 30 oktober 2023 @ 18:07:43 #250
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211138469
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 18:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[ twitter ]
Ouch.
  maandag 30 oktober 2023 @ 18:12:03 #252
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211138486
En er valt weer een masker af. Het daadwerkelijke gedachtegoed komt al snel naar boven.

twitter
pi_211138503
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 17:35 schreef theunderdog het volgende:

Nee met een slager in je nek verklaar je alles wel he.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_211138516
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 17:35 schreef theunderdog het volgende:

Goh, dat is vast zijn eigen mening die totaal niet onder dwang geventileerd wordt. :')
  maandag 30 oktober 2023 @ 18:18:12 #255
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211138535
quote:
13s.gif Op maandag 30 oktober 2023 18:12 schreef HowardRoark het volgende:
En er valt weer een masker af. Het daadwerkelijke gedachtegoed komt al snel naar boven.

[ twitter ]
Hele filmpje gekeken, masker bleef op hoor, vuige oplichter

en, daarbij, dit is een eenzame gek die wat loopt te gillen.. die hebben we hier ook, Tim, hij verzamelt blikjes... en hij stinkt
pi_211138560
De nageboorte van het Britse imperialisme dient beschermd te worden. })

twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 30 oktober 2023 @ 18:20:39 #257
438527 MissButterflyy
pi_211138562
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 18:15 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Goh, dat is vast zijn eigen mening die totaal niet onder dwang geventileerd wordt. :')
Zijn die uitspraken gedaan tijdens de gijzeling of erna?
pi_211138586
quote:

[ twitter ]
Neonazi's zijn er altijd geweest (nou ja, sinds de echte nazi's :P )

Niks nieuws aan.
  maandag 30 oktober 2023 @ 18:25:04 #259
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211138617
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 18:22 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Neonazi's zijn er altijd geweest (nou ja, sinds de echte nazi's :P )

Niks nieuws aan.
Neo nazi in 1880 is wel een mooi concept voor een verward verhaal O+
pi_211138635
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 18:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zijn die uitspraken gedaan tijdens de gijzeling of erna?
Ervoor natuurlijk, ik neem regelmatig mijzelf op als ik Rutte ga fileren. :+
pi_211138638
Israli "self defence" be like

twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 30 oktober 2023 @ 18:47:34 #262
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211138869
quote:
[ twitter ]
Fantastisch nieuws en maximaal respect voor IDF in deze moeilijke tijden.
pi_211138892
quote:
2s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Elke religie is een variatie van dezelfde onwaarheid.
Kan zo op een tegeltje _O_
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_211138907
quote:
[ twitter ]
Nog 200+ te gaan.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211138926
quote:
[ twitter ]
Wauw dat is knap
Is IDF gestopt met die Hannibal Directive?

Bizar wat een afspraak die militairen maken of maakte. De dood is beter dan levend in handen van Hamas https://www.newyorker.com(...)n-hannibal-directive
pi_211138931
quote:

[ twitter ]
Dit weten we al zeker na 9/11 (maar eigenlijk ook al veel eerder).
Blijkbaar doen de westerse overheden er niets aan.
Als het straks te laat is dan helpen draconische maatgegelen (zoals) deportatie) ook niet meer
Exaudi orationem meam
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 18:58:28 #267
236264 crew  capricia
pi_211138959
Denk dat deze mijnheer nog liever even in Israeli detentie blijft zitten, en wat minder graag terug gaat naar Gaza. Ik denk dat homoseksuele handelingen daar wat minder in de smaak vallen.

SPOILER
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211138972
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 18:58 schreef capricia het volgende:
Denk dat deze mijnheer nog liever even in Israeli detentie blijft zitten, en wat minder graag terug gaat naar Gaza:
SPOILER
Ach een geit is wel goed voor de afwisseling.
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:03:31 #269
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211138998
quote:
Denk dat deze mijnheer nog liever even in Israeli detentie blijft zitten, en wat minder graag terug gaat naar Gaza. Ik denk dat homoseksuele handelingen daar wat minder in de smaak vallen.

SPOILER
Er gaat niks boven een beetje kontneuken met de imam.
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:03:45 #270
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211139001
quote:

SPOILER
ja ik keek

;(
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:04:45 #271
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211139019
quote:
9s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:03 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
ja ik keek

;(
Had de imam een beetje soepele heupen?
pi_211139020
quote:

SPOILER
Nu begrijp ik de sympathien van uit de LBTQenz beweging voor de islam
Exaudi orationem meam
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:05:14 #273
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211139023
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:04 schreef damsco het volgende:

[..]
Had de imam een beetje soepele heupen?
dit douche ik niet weg
pi_211139029
twitter
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:06:26 #275
38496 Perrin
pi_211139030
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:05 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Tegen sommige mensen moet je duidelijk zijn.
pi_211139057
quote:
[ twitter ]
Allemaal gelul voor de bhne.

IDF zal er een heleboel kunnen doden, maar lang niet allemaal.

En dan komt het weer terug.
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:09:48 #277
346939 Janneke141
pi_211139064
quote:
[ twitter ]
En beide opties gaan het niet worden, dus hopelijk heeft Isral zelf ook nog een optie drie in gedachte.
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:10:19 #278
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_211139072
quote:

SPOILER
gatverdamme,die vieze ouwe kerel :r :{w :D :+
pi_211139085
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En beide opties gaan het niet worden, dus hopelijk heeft Isral zelf ook nog een optie drie in gedachte.
Optie 2 gaat ze gewoon lukken hoor.
pi_211139097
Ik ben nog even aan het nagenieten hoor. 99,67%. Het veroordelingspercentage was gewoon 99,67% _O- :')

99,67%. Die ene zaak dat moet een administratief foutje zijn _O-
Hamas is vast jaloers op zijn superieure buurman.
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:12:45 #281
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211139101
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:08 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Allemaal gelul voor de bhne.

IDF zal er een heleboel kunnen doden, maar lang niet allemaal.

En dan komt het weer terug.
Beste dat Hamas een Jan van Schaffelaartje doet weet je wel....

maar goed

dat was een held

en dit zijn varkens
pi_211139117
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Beste dat Hamas een Jan van Schaffelaartje doet weet je wel....

maar goed

dat was een held

en dit zijn varkens
Zijn vrouw zou nu een boete van de gemeente krijgen wegens illegale afvaldump.
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:18:18 #283
346939 Janneke141
pi_211139146
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:11 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Optie 2 gaat ze gewoon lukken hoor.
Wensdenken.
pi_211139184
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wensdenken.
Nee als ik mocht wensen dan een optie 3, zo min mogelijk slachtoffers.
pi_211139193
twitter
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:24:09 #286
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211139199
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:15 schreef TweedeKlum het volgende:
illegale afvaldump.
Hamas idem...
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:25:02 #287
438527 MissButterflyy
pi_211139206
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:23 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Ze mag ook huilen. Waarom zou dat niet mogen.
pi_211139226
quote:

SPOILER
Alleen de ontvanger wordt toch als homo gezien daar?
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:29:12 #289
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211139248
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:27 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Alleen de ontvanger wordt toch als homo gezien daar?
jij zegt het, ik heb me niet ingelezen
pi_211139256

Inmiddels verwijderd.
pi_211139277
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:29 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]

Inmiddels verwijderd.
Hallo OM. Ongelooflijk dit.
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:31:51 #292
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211139281
quote:
[ afbeelding ]

Inmiddels verwijderd.
Dan zou je dat alsnog terug moeten kunnen zien lijkt me (als tweet verwijderd). Zo'n plaatje... mja. Geloof het nog niet
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:32:46 #293
438527 MissButterflyy
pi_211139291
quote:
2s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dan zou je dat alsnog terug moeten kunnen zien lijkt me (als tweet verwijderd). Zo'n plaatje... mja. Geloof het nog niet
Late reactie ook.
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:33:49 #294
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211139306
Het lijstje pro-hamas wordt wel lang zo, Iran, Turkije, Rusland, DENK, BIJ1, etc etc.

Zoooo lastig om een kant te kiezen in dit conflict op basis van wie voor wie is B-).
Get woke, go broke!
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:34:41 #295
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211139313
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:33 schreef HeatWave het volgende:
Het lijstje pro-hamas wordt wel lang zo, Iran, Turkije, Rusland, DENK, BIJ1, etc etc.

Zoooo lastig om een kant te kiezen in dit conflict op basis van wie voor wie is B-).
Vergeet dan ook FvD niet in dat lijstje. Of valt ie onder 'Rusland'?
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:35:34 #296
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211139333
quote:
2s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Vergeet dan ook FvD niet in dat lijstje. Of valt ie onder 'Rusland'?
etc. etc staat er niets voor niets, het is maar waar je bij wil horen :7.
Get woke, go broke!
pi_211139337
quote:
[ afbeelding ]

Inmiddels verwijderd.
Wat is je bron?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: