Sorry?quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die zijn er zeker, alleen niet in NL. In Israël en New York wonen grote gemeenschappen orthodoxe joden die nauwelijks contact hebben met mensen buiten hun gemeenschap.
Op Netflix staan documentaires over mensen die uit die gemeenschap zijn gestapt. Die mensen hebben het heel zwaar.
Ik ben nog geen joden of moslims tegen gekomen die me willen bekeren of vermoorden.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, liever een groep die niets met met te maken wil hebben en dus zich dus ook niet met mij bemoeit dan een groep die ook niets met me te maken wil hebben, maar me ook wil bekeren of vermoorden.
Joden niet neequote:Op maandag 30 oktober 2023 15:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben nog geen joden of moslims tegen gekomen die me willen bekeren of vermoorden.
Maar jij wel?
Klopt, dat ontken ik ook niet.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Sorry?
Ik ken een aantal joodse families en sommige doen wel wat qua joodse feestdagen en verders niets. En anderen eerbiedigen de sabbat en gaan naar de sjoel. Allemaal verschillend dus.
En ja, er zijn ook gemeenschappen (bijv in Antwerpen) waar ze orthodox zijn.
Gewoon net zo divers als in ieder ander geloof.
Whether it's God or the bomb, it's just the same, it's only fear under another name.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Elke religie is gewoon een variatie van dezelfde onwaarheid.
Okay.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt, dat ontken ik ook niet.
Israël =/= judaisme. Israël is een seculiere staat, en er wonen religieuze joden, niet religieuze joden, arabieren, druzen etc.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:23 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je hiermee de vraag hebt beantwoord.
Dus jij kan wel vertellen hoe Judaisme in elkaar steekt, wat hun doel is, hun missie, hun feestdagen en wat ze vieren, hoe ze over ons denken, etc etc? Dat kan jij?
Hoe er over Joodse mensen wordt gedacht, helaas, dat zie je elke dag.
Maar andersom dan? (en dan wordt het vaak stil.. heel stil)
Mensen kunnen ook veel troost halen uit hun geloof. Ik verbaas me altijd een beetje over atheïsten die geloven het liefst uitgeroeid zien worden en de voordelen ervan niet zien. Want die zijn er zeker.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Whether it's God or the bomb, it's just the same, it's only fear under another name.
Klopt.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay.
De meeste joden in NL zijn gewoon seculier.
Denk dat dat ook ligt aan het hogere opleidingsniveau in deze groep, nu zeg ik niet dat religie en een hoger opleidingsniveau niet samengaat, ik denk wel dat de kans dat je fundamentalistisch conservatief religieus blijft kleiner wordt.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay.
De meeste joden in NL zijn gewoon seculier.
geldt ook voor alcoholquote:Op maandag 30 oktober 2023 15:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mensen kunnen ook veel troost halen uit hun geloof.
Precies. En dat denk ik ook.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Denk dat dat ook ligt aan het hoge opleidingsniveau in deze groep, nu zeg ik niet dat religie en een hoge opleiding niet samengaat, ik denk wel dat de kans dat je fundamentalistisch conservatief religieus blijft kleiner wordt.
We hebben allemaal onze rituelen en gebruiken
Wel, laten we eens beginnen bij dat moment, dat Israel werd ontworpen en er een klap op werd gegeven.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Ik begrijp je niet. Leg eens uit..wie is dat dan?
er komt een dag, dan waarderen we elkaarquote:Op maandag 30 oktober 2023 15:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Precies. En dat denk ik ook.
Die voordelen zouden ook gewoon gehaald kunnen worden uit weldegelijk bewezen zaken als therapie of gewoon "don't be a dick" denken.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mensen kunnen ook veel troost halen uit hun geloof. Ik verbaas me altijd een beetje over atheïsten die geloven het liefst uitgeroeid zien worden en de voordelen ervan niet zien. Want die zijn er zeker.
Nee maar ik stel dat troost aan iets ontlenen niet per definitie een legitimering hoeft te zijn, het is geen argument voor mijquote:Op maandag 30 oktober 2023 15:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is geen verstandige coping.
Inb4 Stalin, Mao &Pol Pot.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die voordelen zouden ook gewoon gehaald kunnen worden uit weldegelijk bewezen zaken als therapie of gewoon "don't be a dick" denken.
Dat Marietje zich toevallig een keer goed voelde na het opbiechten van een affaire weegt echt totaal niet op tegen de inmiddels miljarden doden in de naam van God of Allah.
Klopt, maar religie ook niet. Anderen willen doden omdat ze niet of in een ander denkbeeldig vriendje geloven is nooit ergens een "coping".quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is geen verstandige coping.
zolang ieder Uktra Orthodox 7 kinderen krijgt gaat dat steeds minder opquote:Op maandag 30 oktober 2023 15:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
Israël =/= judaisme. Israël is een seculiere staat, en er wonen religieuze joden, niet religieuze joden, arabieren, druzen etc.
Dat jij Israël gelijkstelt aan het joodse geloof zegt alweer genoeg.
Ik beweer nergens dat er zonder religie geen haat zou zijn he?quote:
Talloze moslims die me probeerden te bekeren meegemaakt, in Nederland.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben nog geen joden of moslims tegen gekomen die me willen bekeren of vermoorden.
Maar jij wel?
Je kan veel interessante debatten bekijken tussen bijv. de Atheisten (Hitchens, Dawkins, Harris), en Gelovigen. Als je niet overtuigt raakt, soit, dan nog blijven de debatten relevant en imho zeker geen tijdsverspilling, doe er je voordeel mee.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mensen kunnen ook veel troost halen uit hun geloof. Ik verbaas me altijd een beetje over atheïsten die geloven het liefst uitgeroeid zien worden en de voordelen ervan niet zien. Want die zijn er zeker.
Volgens mij is het wetenschappelijk bewezen dat er troost en saamhorigheid kan worden gehaald uit geloof.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die voordelen zouden ook gewoon gehaald kunnen worden uit weldegelijk bewezen zaken als therapie of gewoon "don't be a dick" denken.
Dat Marietje zich toevallig een keer goed voelde na het opbiechten van een affaire weegt echt totaal niet op tegen de inmiddels miljarden doden in de naam van God of Allah.
Ja, en dat kan en mag in Nederland dan ook gewoon, al eeuwen. Niets staat je in de weg om Moslim te zijn in Nederland, maar inmiddels is Joods zijn in Nederland wederom gevaarlijk.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij is het wetenschappelijk bewezen dat er troost en saamhorigheid kan worden gehaald uit geloof.
Er is geen bewijs dat er een God bestaat, dat wel.
Maar zo zijn er ook mensen die geloven in zweverige dingen, tsja niet mijn ding maar als ze anderen verder niet lastig vallen heb ik er geen problemen mee.
Mensen willen zich vaak ook gehoord voelen, en zoeken verbondenheid. Dat kan een kerk of een moskee wel bieden. Of een synagoge.
Maar het extremistische en fundamentalistische heb ik niks mee.
Zeg ik ook allemaal niet.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik beweer nergens dat er zonder religie geen haat zou zijn he?.
Ik ben alleen niet zo progressief dat ik anno 2023 nog uit ga van het goede in de mens, ik erken daadwerkelijk dat heel veel mensen gewoon kut zijn.
Ik heb dat nog nooit meegemaakt, dat moslims me wilden bekeren. En ik spreek en zie ze dagelijks, oa ivm m’n werk.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Talloze moslims die me probeerden te bekeren meegemaakt, in Nederland.
Nog nooit met een jood gebeurd maar die leven er ook niet zo gek veel meer in Nederland sinds een aantal decennia geleden.
Orthodoxe joden zijn er trouwens wel in Nederland, specifiek vooral Amsterdam
Overigens wel eerlijk te zeggen dat ik ook weleens gepoogd ben te bekeren door gristengekkies, die lopen er ook zat rond in Nederland
Blijkbaar zagen ze dreigend onheil in me èn de potentie die door goddelijk ingrijpen te verbeteren![]()
Niet gelukt en toen vond ik Fok
Sja, communisme is dan ook gewoon net zo gevaarlijk als de islamquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zeg ik ook allemaal niet.![]()
In een dergelijke discussie worden de namen die ik noemde nogal vaak gedropt om aan te tonen dat atheisten even of nog dodelijker zijn dan gelovigen
2,5 miljoen niet. Maar wel enkele tienduizenden met ruim een miljoen die het toejuichen, dat is er al erg genoeg.quote:
Dus het grote kwaad is het ontstaan van de staat Israël, is dat wat je probeert te zeggen?quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:57 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Wel, laten we eens beginnen bij dat moment, dat Israel werd ontworpen en er een klap op werd gegeven.
Er zijn tal van situaties geweest in het verleden, waar het aankwam op 1 beslissing, 1 pennenstreek door 1 of hooguit een paar personen, op het juiste moment, op de juiste plek. En wat daarna geschiedde, zeggen we dan vaak achteraf: Hoe heb je dat zo kunnen bedenken, hoeveel leed bespaard had kunnen zijn als..
Ik denk dat die stelling overeind blijft, dat alle Hamas-Palestijnen niet de ellende kunnen veroorzaken, die 1 verkeerde beslissing doet.. het is notabene precies zo'n beslissing, waardoor zij allemaal daar in de ellende zitten, Palestijn, of Israeli.
nee communisme op zich nietquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, communisme is dan ook gewoon net zo gevaarlijk als de islam.
quote:Lenin wordt gezien als de grondlegger van het communistisch partijwezen in Rusland.
De Russische Communistische Partij (zoals de bolsjewistische partij sinds 1918 heette) werd door Lenin een strak en centraal geleide politiek waar het democratisch centralisme werd ingevoerd.
Dat is een hele glibberige.. dat is meen ik, een punt van de IHRA definitie Antisemitisme die je hier nu tegen me gebruikt.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
Israël =/= judaisme. Israël is een seculiere staat, en er wonen religieuze joden, niet religieuze joden, arabieren, druzen etc.
Dat jij Israël gelijkstelt aan het joodse geloof zegt alweer genoeg.
Dit dus, precies, het maakt mij dus ook echt geen zak uit, al ren je in je blote bips door het bos met een bezem, of verkoop je gekleurde stukjes glas om al je chackra's gelijkmatig te laten vibreren.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij is het wetenschappelijk bewezen dat er troost en saamhorigheid kan worden gehaald uit geloof.
Er is geen bewijs dat er een God bestaat, dat wel.
Maar zo zijn er ook mensen die geloven in zweverige dingen, tsja niet mijn ding maar als ze anderen verder niet lastig vallen heb ik er geen problemen mee.
Mensen willen zich vaak ook gehoord voelen, en zoeken verbondenheid. Dat kan een kerk of een moskee wel bieden. Of een synagoge.
Maar het extremistische en fundamentalistische heb ik niks mee.
Daar ben ik het niet mee eens, maar snap wel dat het je om de oorspronkelijke intentie gaat.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee communisme op zich niet
Helaas is communisme altijd een dekmantel voor een dictatoriaal regime ,
want communisme heeft geen bestaansrecht omdat de mens niet een communistisch stelsel kan opbrengen
Eeen communistisch regime bestaat niet op de wereld , MAO heeft een poging gedaan
Nee, dat lees je niet goed, dat zou je heel graag WILLEN dat ik dat zeg, dan kan je het afserveren.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus het grote kwaad is het ontstaan van de staat Israël, is dat wat je probeert te zeggen?
En dat "dat alle Hamas-Palestijnen niet de ellende kunnen veroorzaken" die door het ontstaan van Israël is veroorzaakt.
Lees ik je zo goed?
Omdat ze liever worden geconfronteerd met de waarheid.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, je roept al een tijdje dat jij wel weet wat "die Joden" allemaal denken, bekokstoven, eigenlijk zijn ze heel erg!quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:08 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Nee, dat lees je niet goed, dat zou je heel graag WILLEN dat ik dat zeg, dan kan je het afserveren.
Dat is het enige waar jij geinteresseerd in ben: Jij wilt lekker kunnen slapen met het (valse) idee over dit onderwerp, ik wil gewoon de waarheid weten, de rauwe waarheid.
Dat betekent, dat ik de uren/meters heb gemaakt, over een jaar of 12 om precies te doen wat ik vind dat ik moest doen: Het Judaisme beter leren kennen.
Ik weet wat ik steun, en wat ik niet steun, en waarom. Jij ook?
Waarom zou ik dat willen?quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:08 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Nee, dat lees je niet goed, dat zou je heel graag WILLEN dat ik dat zeg, dan kan je het afserveren.
Dat is het enige waar jij geinteresseerd in ben: Jij wilt lekker kunnen slapen met het (valse) idee over dit onderwerp, ik wil gewoon de waarheid weten, de rauwe waarheid.
Dat betekent, dat ik de uren/meters heb gemaakt, over een jaar of 12 om precies te doen wat ik vind dat ik moest doen: Het Judaisme beter leren kennen.
Ik weet wat ik steun, en wat ik niet steun, en waarom. Jij ook?
Dat zien we aan de Red-Green alliance. Extreemlinks en de fundamentalistische Islam hebben gewoon banden. Zij waren in de jaren 70 en 80 al verantwoordelijk voor bloedige aanslagen in Israël, onder andere op een school in het noorden van het land, waar tientallen kinderen werden omgebracht.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, communisme is dan ook gewoon net zo gevaarlijk als de islam.
Misschien krijgt een dood kind wel 72 stukken speelgoed in de hemel?quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Omdat ze liever worden geconfronteerd met de waarheid.
Geloof lijkt al eeuwen lang vooral ellende te veroorzaken. Net als de Palestijnen die maar om Allah schreeuwen.
Geen idee of ze troost willen maar krijgen doen ze het niet. Die bom raakt hen net zo hard.
Ik vind het intens sneu dat je maar om hulp blijft schreeuwen en bidden terwijl er niks gebeurt. Kunnen ze je maagden gaan beloven maar wat moet een kind met al die maagden.
Het is gewoon krankzinnig als je erover nadenkt.
Sja, om het simpel te houden, links en religie eisen 1 "woord", 1 mening, afwijken is niet toegestaan. of het nou communisme de bijbel of de klimaatkerk isquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zien we aan de Red-Green alliance. Extreemlinks en de fundamentalistische Islam hebben gewoon banden. Zij waren in de jaren 70 en 80 al verantwoordelijk voor bloedige aanslagen in Israël, onder andere op een school in het noorden van het land, waar tientallen kinderen werden omgebracht.
Het is ook niet voor niets dat we nu weer vanuit het Linkse kamp een directe reflex zien om op passionele wijze de kant van de Palestijnen te kiezen, waarbij geregeld ook terrorisme wordt goedgepraat of zelfs verheerlijkt.
Na een eeuwigheid gaat dat ook vervelen hoor. Mijn zoon heeft wel meer en die is dat na een weekje al beu.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien krijgt een dood kind wel 72 stukken speelgoed in de hemel?
Amerikanen roepen toch ook massaal ‘oh my God’quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Omdat ze liever worden geconfronteerd met de waarheid.
Geloof lijkt al eeuwen lang vooral ellende te veroorzaken. Net als de Palestijnen die maar om Allah schreeuwen.
Geen idee of ze troost willen maar krijgen doen ze het niet. Die bom raakt hen net zo hard.
Ik vind het intens sneu dat je maar om hulp blijft schreeuwen en bidden terwijl er niks gebeurt. Kunnen ze je maagden gaan beloven maar wat moet een kind met al die maagden.
Het is gewoon krankzinnig als je erover nadenkt.
Beter is het maagdelijk nieuw.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien krijgt een dood kind wel 72 stukken speelgoed in de hemel?
Nu je het zo stelt twijfel ik of ik me toch niet eventjes moet aanmelden bij de islam.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Beter is het maagdelijk nieuw.
Maar sowieso. Het is te goor voor woorden om mannen maagdelijke meisjes te beloven als ze maar voor hem willen sterven. Dat is vanuit de basis zo verknipt maar goed, mensen vinden er troost in. Doe even.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |