abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:36:33 #1
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211136357
Samenvatting 7 oktober tot met 28 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.

Recente frontpage berichten 28 oktober met dank aan @Jippie
Hamas heeft in Moskou onderhandeld over vrijlating gijzelaars
Joodse school Cheider weer open: 'Veiligheid van de leerlingen is verbeterd'
Erdogan: 'het Westen negeert mensenrechtenschendingen in Gaza'

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

maandag 30 oktober 2023 @ 13:37:55 #2
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211136364
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Bewijs vragen aan de linkdumpkoning?
Hij moet op dit punt ook gewoon een bot maken. Die periodiek iets uit z'n nogal pro-palestijnse twitter feed post. Scheelt moeite.
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:41:09 #3
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211136390
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hij moet op dit punt ook gewoon een bot maken. Die periodiek iets uit z'n nogal pro-palestijnse anti-Isralische twitter feed post. Scheelt moeite.
Ik vind dat dit verschil nu wel eens benoemd mag worden.
Intolerant voor intolerantie
pi_211136407
D66 en CDA vliegen elkaar in de haren om debat over Gaza: ’Walgelijk gepolariseer’

Discussie over Gaza, niks discussie over Gaza een discussie graag over de nieuwe nazi's die door onze straten marcheren, een groter gevaar dan het klimaat, daar dient de discussie over te gaan en niet het gehuil over Gaza op basis van wat Hamas propaganda.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:46:51 #6
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211136431
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
"Goed te vorderen" wel, maar dan wel met dit soort dingen :X
Onvermijdelijk in de oorlog en zulks, maar de mensen in zowel de personenwagen als de vluchtende wagen lijken me geen geharde strijders of zo en dus geen legitieme doelen.

[ twitter ]
Van de vluchtende auto die opgeblazen wordt kun je helemaal niets zien, dus of daar een gezinnetje in zit of een paar hamassers met een RPG weten we niet. Je kunt hoogstens zeggen dat het waarschijnlijk geen zelfmoord aanslag was met een auto volgepakt met explosieven. Dan was er een grotere Boem geweest.

De auto waarvan uit de opnames gemaakt zijn en waar ook een fotograaf in zit, daar weten we eigenlijk ook niets van. Ik vind het zelf wel een beetje apart om zo te filmen en fotograferen als het zomaar een willekeurige auto is die voor je rijdt. Het zou ook Hamas PR kunnen zijn die mooie fotos van een martelaar aan het maken was.

Of het was wel iemand onschuldigs die op de verkeerde plek was en misschien instructies niet volgde of in paniek was. Je weet het gewoon niet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211136435
Och och, de progressief linkse, "antifascistische" gutmenschen van deze wereld. Als je er jezelf zo hebt overtuigd dat het hol van de leeuw eigenlijk geen hol van de leeuw is, maar een paradijs vol knuffelberen, thee en koekjes is dit het resultaat.

"Ze bedoelen het niet zo"
"Dit komt door externe factoren"
"Isral is een apartheidsstaat"
"Dit zijn welwillende mensen, net zoals jij en ik"

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:49:16 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211136448
Deze kan ik in beide topics plaatsen eigenlijk :P

Russian Foreign Ministry accusing Ukraine in plotting pogrom in Mahachkala

whehe.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:51:25 #9
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211136459
quote:
13s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
Och och, de progressief linkse, "antifascistische" gutmenschen van deze wereld. Als je er jezelf zo hebt overtuigd dat het hol van de leeuw eigenlijk geen hol van de leeuw is, maar een paradijs vol knuffelberen, thee en koekjes is dit het resultaat.

"Ze bedoelen het niet zo"
"Dit komt door externe factoren"
"Isral is een apartheidsstaat"
"Dit zijn welwillende mensen, net zoals jij en ik"

[ twitter ]
2011.

Maar ga je lekker? Snel, snel verder scrollen door je X-feed en alle negativiteit hier dumpen.
Daar gaan we ons allemaal beter door voelen.
Ben je je messen al aan het slijpen?
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:54:27 #10
6484 ExTec
pi_211136488
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
2011.
Ja, want ze doen dat vast niet meer. Sinds die tijd hebben ze het licht gezien. Ofzo.
pi_211136504
quote:

[..]
2011.

Maar ga je lekker? Snel, snel verder scrollen door je X-feed en alle negativiteit hier dumpen.
Het gaat om de verrotte en primitieve cultuur, en die is al decennia hetzelfde. Dat heeft niets te maken met 'messen slijpen' of 'negativiteit'. Ik zou jezelf eerder afvragen waarom men hier niet zou mogen benoemen hoe de cultuur daar in elkaar zit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:58:23 #12
438527 MissButterflyy
pi_211136523
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat om de verrotte en primitieve cultuur, en die is al decennia hetzelfde. Dat heeft niets te maken met 'messen slijpen' of 'negativiteit'. Ik zou jezelf eerder afvragen waarom men hier niet zou mogen benoemen hoe de cultuur daar in elkaar zit.
We weten het nu wel. Door het 100.000 keer te herhalen, wordt de stemming hier er niet echt beter op.
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:59:01 #13
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211136530
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:44 schreef Tekaschi het volgende:
D66 en CDA vliegen elkaar in de haren om debat over Gaza: ’Walgelijk gepolariseer’

Discussie over Gaza, niks discussie over Gaza een discussie graag over de nieuwe nazi's die door onze straten marcheren, een groter gevaar dan het klimaat, daar dient de discussie over te gaan en niet het gehuil over Gaza op basis van wat Hamas propaganda.
Nieuwe nazi's :')

Mijn god zeg
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 oktober 2023 @ 13:59:30 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_211136535
quote:

[..]
2011.

Het heeft ook helemaal niks met Hamas te maken, zelfs die waren tegen deze moord _O-

Maar goed, even de onderbuik gevoed.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:00:08 #15
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211136541
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
We weten het nu wel. Door het 100.000 keer te herhalen, wordt de stemming hier er niet echt beter op.
Als je hier voor de goeie stemming bent is er iets niet helemaal goed met je.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:00:58 #16
6484 ExTec
pi_211136547
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het heeft ook helemaal niks met Hamas te maken, zelfs die waren tegen deze moord _O-

Maar goed, even de onderbuik gevoed.
Zo. Babies in ovens draaien ze hun handen niet voor om, maar dit was een brug te ver. Wow.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:02:14 #17
438527 MissButterflyy
pi_211136560
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
Als je hier voor de goeie stemming bent is er iets niet helemaal goed met je.
Graag lees ik hier het laatste nieuws en niet steeds tirades tegen moslims.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:06:48 #18
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211136593
https://www.reddit.com/r/(...)half_a_meter_inside/
Hezbullah terrorist made it half a meter inside Israeli territory before getting shot in the head. Now laying horizontally, he remains about 2 meters inside Israel.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:07:22 #19
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211136599
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
In dit geval was het geen tirade tegen moslims maar een tirade tegen moslimterroristen, dat is toch wel een verschil.
pi_211136628
Ach jammer,

Door Hamas ontvoerde Shani (22) overleden.

quote:
De jonge Duitse vrouw Shani Louk (22), die op 7 oktober aanwezig was op het Supernova-muziekfestival in Isral en door Hamas-militanten naar de Gazastrook ontvoerd werd, is overleden. Dat heeft haar moeder Riccarda maandag bevestigd aan het Duitse persagentschap DPA.
Het meisje is overleden, ontvoerd door Hamas, neergeschoten door Hamas, als een trofee rondgereden door Hamas en dan vlak daarna overlijden. Waar zou deze jongedame aan overleden zijn? In ieder geval niet de opwarming van het klimaat, want dan had er wel "vermoord" gestaan.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:11:47 #21
438527 MissButterflyy
pi_211136631
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:07 schreef Tarado het volgende:

[..]
In dit geval was het geen tirade tegen moslims maar een tirade tegen moslimterroristen, dat is toch wel een verschil.
De betreffende user trekt het al snel door naar Europa (nazis’s) en heeft nooit een goed woord over moslims.
Ken m al langer als vandaag.

Het is een obsessie voor hem. Net als ‘links’, NRC en de NOS. Oh ja, en de oorlog die gaat uitbreken tussen westerlingen en moslims, in Europa . Want hij meent dat diep van binnen bijna elke moslim een radicale is.

Net als die Techgekkie of zoiets. Die kan er ook wat van.

Vandaar dus m’n reactie en ik hou er verder over op. Negeren is het beste. :)
pi_211136646
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:11 schreef Tekaschi het volgende:
Waar zou deze jongedame aan overleden zijn? In ieder geval niet de opwarming van het klimaat, want dan had er wel "vermoord" gestaan.
Gezien je post 327 hierover bent, gok ik dat ze intussen aan ouderdom is overleden.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_211136662
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Van tirades tegen moslims is helemaal geen sprake. Maar wel is er kritiek op de barbaarse excessen binnen Arabische en Islamtische culturen. Juist binnen de Westerse wereld heeft men dit veel te lang verzwegen, weggekeken of met de mantel der liefde bedekt hoe verrot en gevaarlijk dit fundamentalistische gedachtegoed eigenlijk is.

En ook mbt deze huidige oorlog is er te lang gedacht binnen bepaalde kringen dat als we maar krampachtig via allerlei halve waarheden of hele leugens een beeld scheppen van twee moreel gelijken, dan komt het wel goed. Nee, het creert een hele gevaarlijke wereld, die bruist van de geweldverheerlijking, martelaarschap, haat jegens het Westen en het antisemitisme.
pi_211136673
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:44 schreef Tekaschi het volgende:

Ben dan toch even benieuwd: zijn deze joden die afgelopen vrijdag in New York protesteerden voor vrede dan ook nazi's in jouw ogen?

quote:
‘Not in our name’: New Yorkers bezetten station en eisen staakt-het-vuren

Een grote betoging, georganiseerd door Jewish Voice for Peace (‘Joodse stem voor vrede’) stuurde vrijdag de avondspits in Manhattan in de war. Honderden mensen vulden Grand Central Terminal en zongen ‘laat Gaza leven’ en ‘staakt-het-vuren nu’.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:17:42 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211136689
https://www.cnbc.com/2023(...)-war-in-ukraine.html

Wel bizar hoe hard poetin hier op in gaat. Was toch niet helemaal de bedoeling wat er in dagestan gebeurde
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:18:00 #26
438527 MissButterflyy
pi_211136691
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ben dan toch even benieuwd: zijn deze joden die afgelopen vrijdag in New York protesteerden voor vrede dan ook nazi's in jouw ogen?
[..]

Dat vind ik dan wel grappig :)
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:19:31 #27
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211136709
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat vind ik dan wel grappig :)
Grappig? :?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211136712
"Hamas al-Qassam Brigades say they will soon released a message by Israeli hostages to Netanyahu"
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:20:29 #29
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211136717
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:19 schreef UitStraling het volgende:
"Hamas al-Qassam Brigades say they will soon released a message by Israeli hostages to Netanyahu"
Terreur
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:21:13 #30
438527 MissButterflyy
pi_211136719
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Grappig? :?
Ja, wat ik lees hebben demonstranten bestaande uit Joden gezongen voor vrede in Gaza. Alleen lag Manhattan een beetje plat erna.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 oktober 2023 @ 14:23:31 #31
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_211136737
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zo. Babies in ovens draaien ze hun handen niet voor om, maar dit was een brug te ver. Wow.
Oh, het was niet als pro-Hamas bedoeld hoor. Dat spreekt voor zich, me dunkt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211136747
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:11 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
De betreffende user trekt het al snel door naar Europa (nazis’s) en heeft nooit een goed woord over moslims.
Ken m al langer als vandaag.

Het is een obsessie voor hem. Net als ‘links’, NRC en de NOS. Oh ja, en de oorlog die gaat uitbreken tussen westerlingen en moslims, in Europa . Want hij meent dat diep van binnen bijna elke moslim een radicale is.

Net als die Techgekkie of zoiets. Die kan er ook wat van.

Vandaar dus m’n reactie en ik hou er verder over op. Negeren is het beste. :)
Dat zijn jouw woorden, niet die van mij. Er zijn op social media zat mensen uit de Arabische en Islamtische wereld die zich uitspreken tegen de culturen waar ik het over heb. En die mensen ontbeert het echt niet aan volgers en lofbetuigingen.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:26:46 #33
6484 ExTec
pi_211136759
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Oh, het was niet als pro-Hamas bedoeld hoor. Dat spreekt voor zich, me dunkt.
Ik vind het lastig om te bepalen hoe ik: ja, ze moorden er weliswaar lukraak op los, maar met deze moord waren ze het niet eens! - moet interpreteren.
pi_211136762
quote:

[..]
[..]

Belagen ze Joden, roepen ze antisemitische leuzen? Maken ze zich alleen druk om een zeer selectief aantal slachtoffers waarbij de afkomst of ideologie van de "dader" de belangrijkste factor is om deze daden te veroordelen? Zijn deze Joden verantwoordelijk voor het feit dat Joden niet meer veilig over straat kunnen? Indien het antwoord op deze vragen "ja" is dan is mijn antwoord ook "ja".
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:27:29 #35
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211136768
Shani Luke's aunt Ruthi told @kereneubach
in an interview about the news about her niece's death: "It can be assumed that she was shot on the spot. For us right now, death is certain. The parents are comforted by the fact that it is likely that she died quickly and did not suffer."
twitter
pi_211136776
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:26 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Belagen ze Joden, roepen ze antisemitische leuzen? Maken ze zich alleen druk om een zeer selectief aantal slachtoffers waarbij de afkomst of ideologie van de "dader" de belangrijkste factor is om deze daden te veroordelen? Zijn deze Joden verantwoordelijk voor het feit dat Joden niet meer veilig over straat kunnen? Indien het antwoord op deze vragen "ja" is dan is mijn antwoord ook "ja".
Helder, dus een beperkt deel van de mensen die protesterend door onze straat marcheren is 'nazi'. Dan is dat tenminste duidelijk.

Dacht heel even dat je de suggestie proberen te wekken dat de pro-Palestina demonstraties in ons land een of ander nazistische betoging zijn.
pi_211136793
quote:

[..]
[..]

Joden die "Never again for anyone" zeggen, leggen dus ook de link met genocide en wat er in Palestina gebeurt.
Gelukkig weten we het hier op Fok allemaal veel beter.

twitter
pi_211136810
quote:

[..]
[..]

Voor vrede demonstreren is wel heel wat anders dan om uitroeiing van de joden demonstreren he.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 14:37:38 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211136834
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:31 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Joden die "Never again for anyone" zeggen, leggen dus ook de link met genocide en wat er in Palestina gebeurt.
Gelukkig weten we het hier op Fok allemaal veel beter.

[ twitter ]
Die mensen zijn en autoriteit puur omdat ze joods zijn? Of omdat ze een mening hebben die aansluit bij de jouwe?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211136865
Ik lees dat onze Rutte ook Isralische propaganda papegaait. Maw volstrekt niet te onderbouwen onzin over een existentile dreiging van een organisatie gewapend met Kalashnikovs :')

‘Maar ik zeg daar wel bij dat als Isral de dreiging (van Hamas, red.) niet wegneemt, dat dan het einde van Isral is.’

https://www.volkskrant.nl(...)re-kabinet~b71c6479/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211136878
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:34 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Voor vrede demonstreren is wel heel wat anders dan om uitroeiing van de joden demonstreren he.
Zeker, helemaal mee eens.

Maar de betreffende user wekt de suggestie dat er hordes nazi's door onze straten marcheren. En hoewel er ongetwijfeld tuig tussenzit, zie ik overwegend mensen demonstreren voor vrede.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:46:45 #43
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211136903
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zeker, helemaal mee eens.

Maar de betreffende user wekt de suggestie dat er hordes nazi's door onze straten marcheren. En hoewel er ongetwijfeld tuig tussenzit, zie ik overwegend mensen demonstreren voor vrede.
"zie ik".

Wereldwijd massale oproepen tot het doden van joden, ja, ik kan er zo tig posten, maar Ome Koos ziet weer overal vrede en liefde hoor :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211136913
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]
"zie ik".

Wereldwijd massale oproepen tot het doden van joden, ja, ik kan er zo tig posten, maar Ome Koos ziet weer overal vrede en liefde hoor :').
Het ging over 'onze straten'. Wat schuimbekkende antisemieten uitspoken in Dagestan is weliswaar verwerpelijk, maar dat is niet hier.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:48:14 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_211136914
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hou op hoor. Er is daar gewoon drinkwater en ook stroom. Hoe denk je dat al die Palestijnen anders de hele tijd op TikTok en andere sociale media kunnen zitten? Het is verder aan de beleidsbepalers om te zorgen dat er meer welvaart komt, maar die steken alles in terrorisme. Dat zijn toch echt keuzes.
Oh okay als jij het zegt

Haha not.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gaza_electricity_crisis
quote:
The Gaza electricity crisis is an ongoing and growing electricity crisis faced by nearly two million residents of the Gaza Strip, with regular power supply being provided only for a few hours a day on a rolling blackout schedule.
https://islamic-relief.org/news/gazas-water-crisis-explained
quote:
In June, UNICEF reported that 96% of water in Gaza was not safe for human consumption. On top of the poor quality of the water, there were also severe issues with maintaining a reliable supply of water to households and facilities due to a lack of fuel and electricity.
Maar houd op hoor, volkomen gek dat Gaza niet een groot toeristisch oord is. Moeten ze zich maar wat meer aan de bootstraps omhoog trekken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:49:56 #46
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211136922
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het ging over 'onze straten'. Wat schuimbekkende antisemieten uitspoken in Dagestan is weliswaar verwerpelijk, maar dat is niet hier.
Frankrijk, UK, VS, allemaal ook niet relevant? En ook hier staan hele groepen Hamas te verheerlijken:

twitter

Ik vraag me oprecht af of jij nou gespeeld naief bent of oprecht kwaadaardig :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211136937
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee nee, nu heb je kleur bekend maat! Eenmaal daar ben je voor sommige hier een hamas-knuffelaar. :')

Moet toch eigenlijk heerlijk zijn om zo simpel zwart/wit te kunnen denken..
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_211136953
Zou een aardige prestatie zijn van de Christenen in de VS, dat de Christenen in Gaza uitsterven door bommen geleverd door de Amerikanen.

Een van de christenen in Gaza is zuster Pilar, die deel uitmaakt van de kleine gemeenschap van de Blauwe Zusters. Ze vertelde dat ze “deze week achttien christenen hebben begraven”. De Bethlehemse dominee Mitri Raheb reageerde: “Misschien sterft het christendom in Gaza nu uit.”

Deelt u Rahebs sombere prognose?

“Ja. Op elk conflict volgt een uittocht, ook nu, daar twijfel ik niet aan. Wie weg kan, gaat weg. Het is geen leven daar. Ook al zijn er families en organisaties die uit diepe overtuiging zullen blijven.”

https://www.trouw.nl/reli(...)rven-staat~b18fcc9f/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211136963
quote:
15s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Frankrijk, UK, VS, allemaal ook niet relevant? En ook hier staan hele groepen Hamas te verheerlijken:

[ twitter ]

Ik vraag me oprecht af of jij nou gespeeld naief bent of oprecht kwaadaardig :').
Vooropgesteld: dat er groepen zijn binnen onze samenleving die geweld tegen joden toejuichen en Hamas prijzen omwille van 6 oktober, is zorgwekkend en alarmerend.

Maar wat ik bemerk - vooral op sociale media - is dat demonstraties tegen het geweld in Gaza al heel snel worden geframed als een collectieve oproep tot het uitroeien van alle joden. Nogmaals, er zit absoluut tuig tussen, maar er lopen ook gewoon heel veel mensen die willen dat er een einde komt aan het geweld.

En dat is wat mij dus ook een beetje dwarszit. Figuren zoals jij grijpen dit hele gebeuren net iets te enthousiast aan om naar 'de ander' te wijzen.
  maandag 30 oktober 2023 @ 14:57:41 #50
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211136965
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:11 schreef Tekaschi het volgende:
Ach jammer,

Door Hamas ontvoerde Shani (22) overleden.
[..]
Het meisje is overleden, ontvoerd door Hamas, neergeschoten door Hamas, als een trofee rondgereden door Hamas en dan vlak daarna overlijden. Waar zou deze jongedame aan overleden zijn? In ieder geval niet de opwarming van het klimaat, want dan had er wel "vermoord" gestaan.
Heel verdrietig :'( en inmiddels bevestigd door meerdere nieuwsoutlets.

Het meisje is bruut vermoord door de terroristische Hamas organisatie, die het lijk halfnaakt tentoonstelde, dat voorts onterend meenam naar Gaza en daarmee de suggestie in stand hield dat ze zou worden verpleegd in een ziekenhuis.

Wat mij nu nog invalt: Breng Haar Thuis
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')