abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211134343
Samenvatting 7 oktober tot met 28 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.

Recente frontpage berichten 28 oktober met dank aan @Jippie
Hamas heeft in Moskou onderhandeld over vrijlating gijzelaars
Joodse school Cheider weer open: 'Veiligheid van de leerlingen is verbeterd'
Erdogan: 'het Westen negeert mensenrechtenschendingen in Gaza'

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

pi_211134350
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
AI gecreerde content?
Waarom zou het AI gecreerd zijn?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211134353
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:45 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Jeetje. Alles kapot dus? Goed idee, origineel ook.
En als Hamas vernietigd is (en de rest van Gaza dus ook), dan kun je erop wachten dat Hamas 2.0 in opkomst is. Rinse-repeat -O-

Toch nog maar onze Pensioenfondsen maar weer aansporen om aandeeltjes wapenindustrie te kopen, dan hoeven onze pensioentjes niet gekort te worden :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_211134355
Kill the father and put the baby in the oven, then at least three times they raped the mother one after another while filming it and the baby is burning.
  maandag 30 oktober 2023 @ 09:50:03 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211134359
quote:

[..]
AI gecreerde content?
Gezien een aantal accounts die ik vertrouw dit retweeten denk ik niet.
pi_211134368
quote:
15s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:49 schreef UitStraling het volgende:
Kill the father and put the baby in the oven, then at least three times they raped the mother one after another while filming it and the baby is burning.
Maakt niet uit hoor jongens, niets te zien hier. Deze "vrijheidsstrijders" willen slechts een tweestatenoplossing.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211134372
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:49 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
En als Hamas vernietigd is (en de rest van Gaza dus ook), dan kun je erop wachten dat Hamas 2.0 in opkomst is. Rinse-repeat -O-

Toch nog maar onze Pensioenfondsen maar weer aansporen om aandeeltjes wapenindustrie te kopen, dan hoeven onze pensioentjes niet gekort te worden :')
Heb ik tijdens covidpaniek gedaan ja :+
  maandag 30 oktober 2023 @ 09:52:07 #8
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211134374
quote:

[..]
AI gecreerde content?
Dat zal het vast zijn. Want dat soort dingen doen ze anders nooit, h.
pi_211134382
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:45 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Jeetje. Alles kapot dus? Goed idee, origineel ook.
Er is mijns inziens geen andere methode.

Hoe zou jij het dan aanpakken?
Intolerant voor intolerantie
pi_211134385
Dit zal vast al zijn gedeeld hier, maar mijn hemel wat steek je dan doelbewust je kop in het zand zeg. En ook nog even de daders een slachtofferrol gaan toedichten :')_!. Dit kan gewoon bij het nieuwe Linkse blok in Nederland.

twitter
  maandag 30 oktober 2023 @ 09:55:51 #11
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211134404
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:17 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik herhaal het weer:

Hamas heeft voor 4 maanden voedsel, brandstof, water en medicijnen.

Laat ze maar baar Hamas aankloppen voor eten.

Alleen zo kan het Palestijnse volk een revolutie ontketenen en het Hamas regime omverwerpen of ze scharen zich achter Hamas. De keuze is aan hen.
Ik ben bang dat de keuze helemaal niet aan hen is...
Hamas staat er niet om bekend om zachtzinnig om te gaan met weerwoord.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 09:56:48 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211134411
quote:
13s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:53 schreef HowardRoark het volgende:
Dit zal vast al zijn gedeeld hier, maar mijn hemel wat steek je dan doelbewust je kop in het zand zeg. En ook nog even de daders een slachtofferrol gaan toedichten :')_!. Dit kan gewoon bij het nieuwe Linkse blok in Nederland.

[ twitter ]
ik zie ff niet wat er mis mee is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211134413
quote:

[ twitter ]
Dat vliegtuig op Schiphol uit Casablanca gemist, waar boze Joden op zoek gingen naar Marokkanen om te lynchen?
pi_211134414
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:52 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zal het vast zijn. Want dat soort dingen doen ze anders nooit, h.
Goh net een dame die zus is van twee priesters die wordt verkracht en heet Ruth. De suggestie wordt volledig gewekt dat er een racistisch motief aanwezig was.

En als je dan googelt op haar naam dan vinden we.... Niks. Helemaal niks.

Kan het nog steeds gebeurd zijn natuurlijk. Of iemand wil ons iets doen geloven. Ik krijg zomaar de indruk dat je het graag wil geloven want het is inderdaad vast al wel eens vaker gebeurd.
pi_211134422
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:48 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Zo werkt het wel. Als de Duitsers extreem ontevreden waren geweest over het Nazi regime komen ze in opstand. Het zelfde geldt voor de Taliban.

De ideologie moet vernietigd worden. Niet Hamas als groep. Door alle burgerslachtoffers staat er zo een Hamas v2.0 op.
Mijn punt is dus dat de Duitsers (en Afghanen) niet in opstand kwamen. Daar vanuit gaan, is dus niet de juiste methode.

Wat dat betreft wijs ik ook graag op Iran, waar de burgers dus wl in weerzin van alles de straat op gaan. :)

Ben het met je eens dat de ideologie vernietigd moet worden, maar dat is niet het doel van deze oorlog denk ik. Daarin wordt alleen de uitvalsbasis van Hamas vernietigd (samen met hopelijk het grootste deel van de Hamas strijders). De boodschap daarmee is: ga lekker lopen haten in de zandbak of zo, maar jullie raken de macht in Gaza definitief kwijt.

De ideologie vernietigen kan denk ik alleen door simpelweg te blijven bestaan als Isral zijnde. :)
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 09:59:03 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211134441
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:57 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Mijn punt is dus dat de Duitsers (en Afghanen) niet in opstand kwamen. Daar vanuit gaan, is dus niet de juiste methode.

Wat dat betreft wijs ik ook graag op Iran, waar de burgers dus wl in weerzin van alles de straat op gaan. :)

Ben het met je eens dat de ideologie vernietigd moet worden, maar dat is niet het doel van deze oorlog denk ik. Daarin wordt alleen de uitvalsbasis van Hamas vernietigd (samen met hopelijk het grootste deel van de Hamas strijders). De boodschap daarmee is: ga lekker lopen haten in de zandbak of zo, maar jullie raken de macht in Gaza definitief kwijt.

De ideologie vernietigen kan denk ik alleen door simpelweg te blijven bestaan als Isral zijnde. :)
Afghanen wel hoor
  Overall beste user 2022 maandag 30 oktober 2023 @ 09:59:13 #17
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211134442
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:01:07 #18
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211134457
quote:

[ twitter ]
Ik denk dat deze dame nog niet van mening verandert als haar eigen baby in de oven ligt. Een plaat voor haar hoofd waar een bunker buster nog niet doorheen komt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211134458
quote:

[..]

Nee hoor. Na de val van Nazi-Duitsland is er ook geen Nazi partij 2.0 opgekomen.

Waarom?

Simpel: gewoon de totale vernietiging van de nazi-partij, incluis de kopstukken en aanhang. Infrastructuur in puin. Geldstromen opgedroogd. Klopjacht op levende supporters. Verbod op de partij.

Dat zal nu ook moeten gebeuren met Hamas.
pi_211134462
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Afghanen wel hoor
Ja dat is ook zo, de Noordelijke Alliantie of zo was dat toch? De oorspronkelijke Mujahideen, volgens mij.
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:02:35 #21
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211134468
quote:
15s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:49 schreef UitStraling het volgende:
Eh wat? :{
pi_211134478
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:01 schreef Homey het volgende:

[..]
Nee hoor. Na de val van Nazi-Duitsland is er ook geen Nazi partij 2.0 opgekomen.

Waarom?

Simpel: gewoon de totale vernietiging van de nazi-partij, incluis de kopstukken en aanhang. Infrastructuur in puin. Geldstromen opgedroogd. Klopjacht op levende supporters. Verbod op de partij.

Zat natuurlijk een stuk bezetting van Duitsland bij. Misschien moet dat in Gaza ook gebeuren, maar Isral heeft al aangegeven daar geen zin in te hebben.

Aan de andere kant, als het de enige methode is...
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:04:21 #23
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211134491
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat er nog even heel geforceerd op het einde ook nog gezegd wordt dat moslimhaat niet getolereerd kan worden. Dat is toch een rare toevoeging als je een groep moslims jodenhaat ziet botvieren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 10:05:51 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211134502
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:04 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat er nog even heel geforceerd op het einde ook nog gezegd wordt dat moslimhaat niet getolereerd kan worden. Dat is toch een rare toevoeging als je een groep moslims jodenhaat ziet botvieren.
oh zo :')

denk dat je ze wel met elkaar kunt vergelijken eigenlijk en minder haat is sowieso beter, ik kan me er niet druk om maken hoor
pi_211134512
quote:

[..]
Tenzij je moslimhaat ziet voor wat het is: niet haat tegen moslims, maar door moslims. ;)

Want zolang moslims niet worden vervolgd, opgejaagd, bedreigd etc. vanwege hun moslim-zijn, denk ik dat de haat tegen ze wel losloopt.

De afschuw tegen die religie neemt echter halsoverkop toe. En in tegenstelling tot jodenhaat is dat de verdienste van extremistische moslims zelf.
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:07:39 #27
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211134519
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Toch is het de enige manier. Heb je een beter idee?
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 10:09:04 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211134536
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:01 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ja dat is ook zo, de Noordelijke Alliantie of zo was dat toch? De oorspronkelijke Mujahideen, volgens mij.
ja deze boss

https://en.wikipedia.org/wiki/Ahmad_Shah_Massoud
pi_211134542
quote:

[..]
Is dat alles? Is dat alles waar het gebruikelijke groepje op aanslaat?

Wellicht eens bij jezelf te rade gaan
pi_211134544
quote:

[..]

Waarom?

quote:
"gewoon de totale vernietiging"
alsof je een pak melk koopt _O-

Ja, succes met alle landen / regimes / organisaties die Hamas 2.0 een helpende hand gaan bieden. (of al lang geboden hebben)

Eens hoor, dat Hamas pleite moet, maar ik denk niet dat dat zomaar gaat. Ook niet als je heel Gaza platgooit.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:12:35 #31
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211134568
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:05 schreef sp3c het volgende:

[..]
oh zo :')

denk dat je ze wel met elkaar kunt vergelijken eigenlijk en minder haat is sowieso beter, ik kan me er niet druk om maken hoor
Mwa, ik denk dat jodenhaat vooral gericht is op het jood zijn en niet zozeer op wat de (religieuze) joden doen. Wat je nu ziet opleven in de Arabische/moslim kringen is altijd al aanwezig.
Moslimhaat daarentegen zie ik meer als een term die verzonnen is om rechtmatige kritiek en afkeer van aspecten van de islam en van het handelen van sommige groepen moslims te demoniseren. Er zijn denk ik maar weinig mensen die moslims intrinsiek haten om hun moslim zijn.

Maar, minder haat, meer bloemen, dat is sowieso wel goed!
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:15:39 #32
22565 asco
Los in deze tent
pi_211134602
Kunnen al die gl-dames (m/v) niet gewoon vertrekken naar het midden-oosten? Maak er een vlog van, hebben we nog wat te glimlachen.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 10:15:56 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211134605
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:12 schreef nixxx het volgende:

[..]
Mwa, ik denk dat jodenhaat vooral gericht is op het jood zijn en niet zozeer op wat de (religieuze) joden doen. Wat je nu ziet opleven in de Arabische/moslim kringen is altijd al aanwezig.
Moslimhaat daarentegen zie ik meer als een term die verzonnen is om rechtmatige kritiek en afkeer van aspecten van de islam en van het handelen van sommige groepen moslims te demoniseren. Er zijn denk ik maar weinig mensen die moslims intrinsiek haten om hun moslim zijn.

Maar, minder haat, meer bloemen, dat is sowieso wel goed!
probleem wat ik ermee heb is dat het niet de moslims die vervelend doen zijn die er last van hebben, die gaan toch niet met mensen van buiten hun kring om maar je overbuurman die altijd vriendelijk gedag zegt en vieze zoetige amandelcakejes aanbied na de ramadan of met koninginnedag

maar goed, die tweet heb ik geen enkel probleem mee
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:16:17 #34
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211134613
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Is dat alles? Is dat alles waar het gebruikelijke groepje op aanslaat?

Wellicht eens bij jezelf te rade gaan
Is toch vreemd man, alsof je na de Kristallnacht zegt dat je jodenhaat en duitserhaat niet wil tolereren.

Waarom zou je dat in deze omstandigheden zo specifiek melden. Dat is het rare
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 10:17:51 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211134630
en ik heb ook geen probleem met je kritiek verder hoor, de uitleg is prima, kan ik mee leven

ik sloeg meer aan op dat 'DIT KAN ALLEMAAL BIJ HET LINKSE BLOK TEGENWOORDIG MENSEN!!!' en dat leek me rijkelijk overdreven voor een vrij onschuldige tweet
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:18:53 #36
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211134640
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:17 schreef sp3c het volgende:
en ik heb ook geen probleem met je kritiek verder hoor, de uitleg is prima, kan ik mee leven

ik sloeg meer aan op dat 'DIT KAN ALLEMAAL BIJ HET LINKSE BLOK TEGENWOORDIG MENSEN!!!' en dat leek me rijkelijk overdreven voor een vrij onschuldige tweet
*;
pi_211134642
twitter
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211134645
quote:

[..]

Lekker racistisch hoor: Arabieren kunnen nooit iets leren kennelijk.
pi_211134648
quote:

[..]

Waarom?

Probleem is alleen dat jodenhaat standaard met de paplepel wordt ingegoten bij alle moslims.
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:19:56 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 10:20:32 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211134656
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:19 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
boss
pi_211134658
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:57 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Isral maakt nu wel duidelijk dat de kosten om voor menselijk schild te spellen toch een beetje hoger zijn dan ingeschat.
pi_211134666
quote:
[ twitter ]
"“get your stuff off our statues”
Ik hoor echt niemand "stuff" zeggen hoor. Fakenews :{w

Verder gewoon een baas natuurlijk, oprotten met die troep.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:22:11 #44
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211134679
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:07 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Toch is het de enige manier. Heb je een beter idee?
Het probleem is dat er geen enkel goed idee is in deze situatie in dit conflict. Ik heb grote twijfels echter of het ook maar in enige mate haalbaar is om de burgers van Gaza, helemaal in deze situatie waarin ze in paniek, chaos, doodsangst en rouw verkeren, Hamas even uit het zadel te laten wippen.
pi_211134695
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Israel is ook bepaald niet zachtzinnig bezig. Misschien dat ze een afweging moeten maken die wat realistischer is.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 10:26:21 #46
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211134714
quote:
[ twitter ]
Baas.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211134727
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het probleem is dat er geen enkel goed idee is in deze situatie in dit conflict. Ik heb grote twijfels echter of het ook maar in enige mate haalbaar is om de burgers van Gaza, helemaal in deze situatie waarin ze in paniek, chaos, doodsangst en rouw verkeren, Hamas even uit het zadel te laten wippen.
De verhouding is 1 op 60. En ze weten om wie het gaat. Dat het niet kan is onzin. Er is altijd een keuze. Het feit dat je kunt begrijpen dat iemand liever geen risico's neemt, maakt niet dat die persoon geen keuze had.

En zoals ik al eerder heb gezegd: wat is het grotere risico? Die Jdam raketten maken volgens mij meer kapot en dood dan een hamas terrorist.
pi_211134729
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
probleem wat ik ermee heb is dat het niet de moslims die vervelend doen zijn die er last van hebben, die gaan toch niet met mensen van buiten hun kring om maar je overbuurman die altijd vriendelijk gedag zegt en vieze zoetige amandelcakejes aanbied na de ramadan of met koninginnedag
En dat is denk ik wel het verschil tussen haat en afkeer; ik heb een sterke afkeer van de islam maar die heerlijke amandelcakejes accepteer ik graag :)
Die vervelende moslims zou ik het liefst omverspuiten met een goeie brandweerslang. :Y

met pis
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:29:04 #49
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211134741
twitter

Deze vind ik interessant, want het suggereert dat ze al veel verder in Gaza actief zijn dan tot nu toe gezien.
Het is het minste van twee kwaden om te hopen dat ze de boel daar snel onder controle hebben denk ik dan maar. Ik ga er namelijk vanuit dat waar er Isralische soldaten lopen, er geen daisycutters vallen en zulks.
pi_211134777
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:29 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Deze vind ik interessant, want het suggereert dat ze al veel verder in Gaza actief zijn dan tot nu toe gezien.
Het is het minste van twee kwaden om te hopen dat ze de boel daar snel onder controle hebben denk ik dan maar. Ik ga er namelijk vanuit dat waar er Isralische soldaten lopen, er geen daisycutters vallen en zulks.
Ik denk niet dat ze statische posities gaan innemen. En ze kunnen natuurlijk van elke kant dat ze willen naar binnen.
pi_211134782
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Jezus. Is dat geverifieerd?
Weet ik niet, was al op zoek naar wat bevestiging.
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:34:06 #52
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211134783
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:27 schreef HiZ het volgende:

[..]
De verhouding is 1 op 60. En ze weten om wie het gaat. Dat het niet kan is onzin. Er is altijd een keuze. Het feit dat je kunt begrijpen dat iemand liever geen risico's neemt, maakt niet dat die persoon geen keuze had.

En zoals ik al eerder heb gezegd: wat is het grotere risico? Die Jdam raketten maken volgens mij meer kapot en dood dan een hamas terrorist.
De risico's zijn:
-dat jezelf neergeknald wordt, in het beste geval zonder dat je eerst gemarteld wordt
-dat je zoals de Fatah-leden achter jeeps door de straten gesleept wordt
-dat je familie meegenomen wordt want als je tot verrader wordt verklaard, dan kunnen jij en je familie wel inpakken
-dat je medeburgers uit angst om met je geassocieerd te worden de klus alvast voor Hamas klaren
-dat je medeburgers dezelfde overtuigingen hebben als Hamas en alles wat riekt naar een collaborateur aanvallen

En dan vergeet ik vast nog een boel want ik ben gelukkig niet ziek genoeg in mijn hoofd en heb geen ervaring met leven in de Gazastrook
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 10:35:24 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211134799
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:28 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
En dat is denk ik wel het verschil tussen haat en afkeer; ik heb een sterke afkeer van de islam maar die heerlijke amandelcakejes accepteer ik graag :)
Die vervelende moslims zou ik het liefst omverspuiten met een goeie brandweerslang. :Y

met pis
terecht ook
pi_211134823
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Jezus. Is dat geverifieerd?
Nou niet 1,2,3. Maar als dit echt is - mijn maag draait er echt van om.
pi_211134824
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De risico's zijn:
-dat jezelf neergeknald wordt, in het beste geval zonder dat je eerst gemarteld wordt
-dat je zoals de Fatah-leden achter jeeps door de straten gesleept wordt
-dat je familie meegenomen wordt want als je tot verrader wordt verklaard, dan kunnen jij en je familie wel inpakken
-dat je medeburgers uit angst om met je geassocieerd te worden de klus alvast voor Hamas klaren
-dat je medeburgers dezelfde overtuigingen hebben als Hamas en alles wat riekt naar een collaborateur aanvallen

En dan vergeet ik vast nog een boel want ik ben gelukkig niet ziek genoeg in mijn hoofd en heb geen ervaring met leven in de Gazastrook
Ja, dat was het tot 7 oktober. Vanaf toen werd het alternatief:

Met je hele buurt uit huis en haard worden gebombardeerd plus het verliezen van diverse familieleden tegelijkertijd. Diverse weken zonder eten, drinkwater, medicijnen en stroom zitten.

Op YouTube kun je filmpjes vinden met beelden van Gaza voor de bombardementen. Toen zag het er uit als een gemiddelde stad in het midden oosten.
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:38:41 #56
6484 ExTec
pi_211134825
pi_211134832
Was te verwachten, maar Shani Louk is niet meer. Gruwelijk detail: het lichaam van Shani is nog niet gevonden, maar er is een stuk schedel(bot) gevonden. Uit een DNA-test is gebleken dat het om Shani gaat.

Zie: https://m.bild.de/politik(...)6186.bildMobile.html
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:40:32 #58
6484 ExTec
pi_211134837
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:38 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ja, dat was het tot 7 oktober. Vanaf toen werd het alternatief:

Met je hele buurt uit huis en haard worden gebombardeerd plus het verliezen van diverse familieleden tegelijkertijd. Diverse weken zonder eten, drinkwater, medicijnen en stroom zitten.

Op YouTube kun je filmpjes vinden met beelden van Gaza voor de bombardementen. Toen zag het er uit als een gemiddelde stad in het midden oosten.
Hoe graag ik ook zou willen dat 'normale' palestijnen in opstand komen tegen hamas, ik zie het niet gebeuren.

Israel mag ze gewoon allemaal afmaken, daarna hebben de normale palestijnen een kans.
pi_211134857
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hoe graag ik ook zou willen dat 'normale' palestijnen in opstand komen tegen hamas, ik zie het niet gebeuren.

Israel mag ze gewoon allemaal afmaken, daarna hebben de normale palestijnen een kans.
Het is wat pijnlijk om te zeggen, maar van mij mag Isral doorgaan tot Hamas tot de laatste man dood is, of ze zich onvoorwaardelijk overgeven.
pi_211134858
quote:
15s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:39 schreef Regilio_ het volgende:
Was te verwachten, maar Shani Louk is niet meer. Gruwelijk detail: het lichaam van Shani is nog niet gevonden, maar er is een stuk schedel(bot) gevonden. Uit een DNA-test is gebleken dat het om Shani gaat.

Zie: https://m.bild.de/politik(...)6186.bildMobile.html
Maar ik dacht dat ze juist achter in de auto was gelegd zodat ze medische hulp kon krijgen van de heldhaftige vrijheidstrijders.
pi_211134867
quote:
9s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maar ik dacht dat ze juist achter in de auto was gelegd zodat ze medische hulp kon krijgen van de heldhaftige vrijheidstrijders.
:'(

Oh die haat...
pi_211134875
quote:

[..]
En al die spugende en feestende 'normale' palestijnen om de auto heen wilde dat arme meisje alleen maar vocht geven ;(
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:45:52 #63
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211134877
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:59 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ach jee, wat triest. De ouders hadden idd nog hoop dat ze in leven was. :{
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:46:14 #64
6484 ExTec
pi_211134878
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:42 schreef HiZ het volgende:

[..]
Het is wat pijnlijk om te zeggen, maar van mij mag Isral doorgaan tot Hamas tot de laatste man dood is, of ze zich onvoorwaardelijk overgeven.
Niks pijnlijks aan.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 10:46:55 #65
236264 crew  capricia
pi_211134880
Hoe oud zou zo'n jongen zijn?
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:47:39 #66
438527 MissButterflyy
pi_211134882
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:46 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
14 of 15?
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 10:47:59 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211134885
quote:

[..]
naja ze hebben haar gewoon gegijzeld natuurlijk maar het kan best dat ze haar naar een ziekenhuis hebben gebracht waar ze is komen te overlijden lijkt me
pi_211134887
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:46 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Jong genoeg om nu 1 van de 72 maagden van zijn medestrijders te zijn. Success met zeepjes rapen in het naleven brr :*
pi_211134891
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
14 of 15?
Tja, en toch mooi dat het dood is.
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:50:29 #70
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211134899
bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:14 schreef opgebaarde het volgende: Nieuwsuur uitzending Overtreedt Isral het internationaal recht met hulpblokkades? Gaza bezwijkt onder het gebrek aan humanitaire hulp. Ondertussen neemt de druk op Isral, dat die hulp grotendeels tegenhoudt. In hoeverre schendt Isral hiermee het internationale recht? Te gast is Marieke de Hoon, universitair docent internationaal recht aan de UvA https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ht-met-hulpblokkades
Ik heb die uitzending toevallig gisteren gezien en het was inhoudelijk een draak van een stuk.
Mevrouw de Hoon antwoordde vooral vanuit aannames en eigen kleuring van wat ze dacht dat daar gebeurde.
Dat was niet de jurist in haar die sprak daar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 10:50:36 #71
236264 crew  capricia
pi_211134901
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
14 of 15?
Bizar joh. Een kind nog. En dan zo bezig met terrorisme.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 10:52:29 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211134908
Jenin is in de Westbank toch?
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 10:52:30 #73
236264 crew  capricia
pi_211134909
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:48 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Jong genoeg om nu 1 van de 72 maagden van zijn medestrijders te zijn. Success met zeepjes rapen in het naleven brr :*
Geeft wel aan dat kinderen niet alleen slachtoffer zijn. Ze kunnen net zo goed dader zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211134910
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het is bespottelijk om over 'moslimhaat' te beginnen als moslims hier de daders zijn.
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:38 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Op de NOS staat er ook alweer n of andere jammerende Palestijnse vrouw op de voorpagina.
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:52:47 #75
438527 MissButterflyy
pi_211134911
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:49 schreef HiZ het volgende:

[..]
Tja, en toch mooi dat het dood is.
Het heeft ook iets treurigs. Zo’n jonge knul, van de leeftijd van mijn zoon. Zijn leven had nog moeten beginnen en hij had zich helemaal niet met zulke dingen moeten bezighouden.
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:53:20 #76
438527 MissButterflyy
pi_211134913
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:52 schreef sp3c het volgende:
Jenin is in de Westbank toch?
Klopt.
pi_211134914
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Geeft wel aan dat kinderen niet alleen slachtoffer zijn. Ze kunnen net zo goed dader zijn.
Volgens vele media zijn dit allemaal onderdrukte, vredelievende slachtoffers die slechts een tweestatenoplossing willen.
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:54:36 #78
498210 KoningWouter
pi_211134920
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Je bent niet bekend met de filmpjes waaruit blijkt dat de jodenhaat al vanaf 3-4-5 jarige leeftijd ingegoten wordt?

Dat waren filmpjes waarin kinderen joden wilden doodsteken en met auto's overrijden.

Heel bizar en eng.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 10:55:15 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211134925
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:52 schreef HowardRoark het volgende:
Het is bespottelijk om over 'moslimhaat' te beginnen als moslims hier de daders zijn.
vreselijk is het, afschuwelijk

dit is het grote probleem in de wereld op dit moment ... gekkigheid!
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:55:19 #80
438527 MissButterflyy
pi_211134928
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Alleen zijn ze op die leeftijd wel lekker makkelijk te benvloeden en te manipuleren. Dus triest is het wel.
Net als die kindsoldaten in Afrika of jongens van 16 die door de nazi’s werden ingezet. Het is triest en onbeschaafd zo met je jeugd om te gaan.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 10:56:17 #81
236264 crew  capricia
pi_211134938
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het heeft ook iets treurigs. Zo’n jonge knul, van de leeftijd van mijn zoon. Zijn leven had nog moeten beginnen en hij had zich helemaal niet met zulke dingen moeten bezighouden.
Ja dat is zeker treurig. Dader en slachtofferschap loopt hier door elkaar.
Wat heb je voor bewuste keuze kunnen maken als kind van 14?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 10:56:56 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211134944
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:53 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Klopt.
maar die kunnen Hamas niet uitleveren of de gijzelaars vrijlaten

das eenbeetje lullig _O-
pi_211134952
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja dat is zeker treurig. Dader en slachtofferschap loopt hier door elkaar.
Wat heb je voor bewuste keuze kunnen maken als kind van 14?
Terroristen zijn vaak zwakbegaafd, degenen die de troep in de hoofden plaatsen niet.
pi_211134958
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik had gisteren juist te horen gekregen dat alle kinderen tegen Hamas waren en daarom mee moesten worden geteld als het gaat om de draagvlak van Hamas te duiden.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:00:06 #85
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211134962
quote:
5s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik had gisteren juist te horen gekregen dat alle kinderen tegen Hamas waren en daarom mee moesten worden geteld als het gaat om de draagvlak van Hamas te duiden.
Ik had over kleine kinderen in die post onder de 12 jaar. Gelukkig nog geen beelden gezien van kinderen van 10 jaar met een geweer.
pi_211134972
Moet weer denken aan die Franse vrouw die Bataclan ternauwernood overleefd heeft met haar opvallend schrille stem "ik wilde echt niet doodgaan door zo'n zwakzinnige in een trainingspak"
pi_211134976
Dan heb je ook een klap van de molen gehad hoor.

De bereidheid in sommige kringen om terrorisme te verheerlijken is ziekelijk.

twitter
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:04:41 #88
438527 MissButterflyy
pi_211134999
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Terroristen zijn vaak zwakbegaafd, degenen die de troep in de hoofden plaatsen niet.
Weggehaald. Ik las het verkeerd.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:08:02 #89
498210 KoningWouter
pi_211135024
quote:
13s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:01 schreef HowardRoark het volgende:

[ twitter ]
De wereld is ziek.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:09:19 #90
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211135038
Het kan een familie zijn in de auto maar het kan ook een zelfmoord terrorist zijn die ziet dat ie de IDF troepen niet meer kan verrassen (dichtbij komen en autobom laten ontploffen) en probeert weg te komen om het later opnieuw te proberen...

https://www.geenstijl.nl/5173273/wanneer-stopt-het-kijken/#more
Update 9:15 - Onbevestigd maar te gewichtig om niet te noemen: de Isralische troepen zouden controle hebben over een deel van de weg Salah Al Deen (ook geschreven als Salah Al-Dinn). Dat is de belangrijkste route van Gaza-Stad naar het zuiden, zeg maar wat wij in Nederland in ieder dorp de 'Hoofdstraat' noemen: in deze afbeelding hebben we de Salah Al Deen stijlloos roze gekleurd en dan ziet u meteen het belang van die weg. Er duiken ook beelden op van gevechten op die straat. Althans, gevechten: een auto probeert om te keren, maar voordat het is gelukt wordt het ding opgeblazen, mogelijk door een Merkava-tank.

twitter

I verified this video. Israeli army and tanks are now in the very vital and important Salah Al Din road in the Gaza Strip. It's the main highway and stretches 45km along the strip, starting from the Erez crossing in the North to the Rafah crossing in the South. This means that the Israeli army has indeed divided the North from the South through Erez crossing, which is militarily an area of weakness to Hamas and the Palestinian factions.

In this video, taken by Palestinian photojournalist Hossam Al Saifi, a journalist says 'they are shooting at a whole family', as the driver of the car at the end was trying to escape the scene. The Palestinian journalists then started speeding off quickly, as one of them was shouting loudly to warn other civilian cars not to approach this area. Poor Israeli military rules of engagement on the ground.
twitter

GeenStijl comment:
Hoe triest het ook is als daar een compleet gezin in omkwam, het is zeker geen ongebruikelijke ROE door de Isralis.
Er zijn redelijk veel van die zelfmoord haatbaarden die met een auto op een checkpoint of tank af rijden om het geheel vervolgens te laten ontploffen op het moment dat de auto tot stilstand komt.
Op het moment dat ze een tank zien waarvan de geschutskoepel naar ze toe gedraaid wordt weten ze dat ze die niet gaan winnen en proberen ze er vandoor te gaan.
Wederom een triest gevolg van de terroristische tactieken van Hamas en consorten.

[ Bericht 12% gewijzigd door slashdotter3 op 30-10-2023 11:28:40 ]
pi_211135045
Laten we voorzichtig stellen dat het experiment om de Palestijnen een eigen land te laten besturen vrij slecht gelukt is.

Ze hadden de Gazastrook ook vol kunnen bouwen met hotels, welness centra, ziekenhuizen, shopping malls, waterglijbanen, een Jurassic Theme Park, aanlegsteigers voor Disney cruiseschepen, ijssalons, falafelbarretjes, beschaafde massagesalons, scholen, universiteiten, kraamklinieken, een reuzenrad, sterrenrestaurants en luxe zwembaden.

De keuze lag al vrij snel op aanslagen plegen om den Jood uit te roeien waardoor het hek om de landstrook steeds hoger werd.
pi_211135049
quote:
13s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:01 schreef HowardRoark het volgende:

[ twitter ]
Kijk die vredelievende vrijheidsstrijders eens lekker genieten van de wind door hun haren na al die tijd gedwongen in een tunnel te hebben gezeten! O+
pi_211135072
quote:

[..]
En dan staat er niet een nieuwe groep extremisten op?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:12:18 #94
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211135079
quote:

[..]
Meest vredelievende zionist
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:12:33 #95
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211135082
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:11 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Nee. Dan heeft Isral weer haar veilige haven!!!
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 11:12:33 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211135083
'Gegijzelde Shani Louk overleden'

#werkenbijdenos
Gewoon ontvoerd en/of meteen afgerekend. Ze brengen het alsof ze na 7 oktober nog leefde.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 11:13:34 #97
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211135091
Isral heeft naar het schijnt Gaza-stad bereikt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:13:37 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135092
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:12 schreef Nattekat het volgende:

#werkenbijdenos
Gewoon ontvoerd en/of meteen afgerekend. Ze brengen het alsof ze na 7 oktober nog leefde.
dat bracht de familie naar buiten toch, die zou daar bewijs van hebben gezien ofzo
pi_211135094
quote:

[..]
Dat is helemaal waar. Ik neem aan dat jij je zoon niet zo vergiftigd hebt dat hij het soort dingen verheerlijkt waar dit zich aan schuldig heeft gemaakt?

Ik vind het nogal wat dat zelfs de beschrijving in zwart en wit te erg is om te lezen en je aan het twijfelen maakt of er inderdaad geen dingen zijn die erger zijn dan de dood.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:14:34 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135101
quote:

[..]
ja maar die weten dan iig wat er gebeurt als ze dingen als 7 oktober uitvoeren
pi_211135103
quote:

[..]
Misschien wel, misschien niet. Ik ben niet zo racistisch als jij kennelijk.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:14:59 #102
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211135105
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:10 schreef UitStraling het volgende:
Laten we voorzichtig stellen dat het experiment om de Palestijnen een eigen land te laten besturen vrij slecht gelukt is.

Ze hadden de Gazastrook ook vol kunnen bouwen met hotels, welness centra, ziekenhuizen, shopping malls, waterglijbanen, een Jurassic Theme Park, aanlegsteigers voor Disney cruiseschepen, ijssalons, falafelbarretjes, beschaafde massagesalons, scholen, universiteiten, kraamklinieken, een reuzenrad, sterrenrestaurants en luxe zwembaden.

De keuze lag al vrij snel op aanslagen plegen om den Jood uit te roeien waardoor het hek om de landstrook steeds hoger werd.
Een groep mensen met een onderontwikkelde cultuur, die dan ook nog eens voor een aanzienlijk deel terrorisme praktiseren, omarmen en verheerlijken en hun kinderen als martelaren wilt laten sterven vanuit een diep gewortelde Jodenhaat, valt geen land mee te bezeilen helaas.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:15:22 #103
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211135108
quote:

#werkenbijdenos
Niet vermoord maar overleden idd

Uhuh
pi_211135114
One shot two kills toch. Lekker op zwangere vrouwen schieten. Israel mag dat gewoon. Koop vandaag nog je eigen tshirt!
pi_211135121
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:14 schreef HiZ het volgende:

[..]
Misschien wel, misschien niet. Ik ben niet zo racistisch als jij kennelijk.
Pardon? :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:17:18 #106
438527 MissButterflyy
pi_211135123
quote:

Dat vind ik wat kort door de bocht, want Isral had alsnog veel controle over Gaza, over het luchtruim, de zee en de grenzen. Zo vrij was het allemaal nu ook weer niet
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:13 schreef HiZ het volgende:

[..]
Dat is helemaal waar. Ik neem aan dat jij je zoon niet zo vergiftigd hebt dat hij het soort dingen verheerlijkt waar dit zich aan schuldig heeft gemaakt?

Ik vind het nogal wat dat zelfs de beschrijving in zwart en wit te erg is om te lezen en je aan het twijfelen maakt of er inderdaad geen dingen zijn die erger zijn dan de dood.
Wat bedoel je met het tweede deel? Ik heb de beschrijving niet gelezen.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:17:23 #107
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:17:24 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135125
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:16 schreef Selenophilia het volgende:
One shot two kills toch. Lekker op zwangere vrouwen schieten. Israel mag dat gewoon. Koop vandaag nog je eigen tshirt!
iedereen mag dat gewoon

het is niet alsof een kind in je buik een beschermde status oplevert
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:19:40 #109
236264 crew  capricia
pi_211135137
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:15 schreef Molo het volgende:

[..]
Niet vermoord maar overleden idd

Uhuh
Idd.
En dan ook omdat ze bot gevonden hebben van haar schedel.
Brr.

quote:
the family received an official notice from the IDF and ZAKA that a bone from the base of Louk's skull had been found matched with Louk's DNA. Doctors determined that a person cannot live without the bone found and concluded that Louk could not possibly still be alive.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211135139
quote:
13s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een groep mensen met een onderontwikkelde cultuur, die dan ook nog eens voor een aanzienlijk deel terrorisme praktiseren, omarmen en verheerlijken en hun kinderen als martelaren wilt laten sterven vanuit een diep gewortelde Jodenhaat, valt geen land mee te bezeilen helaas.
Ja en goedgelovigen het maar "de grootste gevangenis ter wereld" noemen, die zin klopt niet en is ingegeven door veel te weinig kennis van zaken en simpele onderbuikgevoelens, het is "de grootste bunker te wereld waar ze mensen gijzelen, martelen en vermoorden"

Daarom is Geschiedenis als vak ook zoveel belangrijker dan menigeen denkt.
pi_211135140
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:50 schreef Molo het volgende:
bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Ik heb die uitzending toevallig gisteren gezien en het was inhoudelijk een draak van een stuk.
Mevrouw de Hoon antwoordde vooral vanuit aannames en eigen kleuring van wat ze dacht dat daar gebeurde.
Dat was niet de jurist in haar die sprak daar
Ik denk dat ik weet waar je het over hebt. In het begin was het voor mijn gevoel nog 'feitelijk' en kon ik haar volgen maar halverwege leek haar persoonlijke voorkeur naar boven te komen. Ze lulde zich vast (rond minuut 6:30) met "het is onrecht op onrecht. Het is geweld op geweld. Overwin je dan Hamas echt of creer je meer weerstand (knip Amerika Afghanistan) buiten het feit dat het juridisch niet mag, is dat recht er niet voor niks. Omdat het bewezen is dat het niet werkt".

Dat was niet best. Helaas ook geen antwoord wat te doen net Hamas die in en onder een ziekenhuis zit, behalve dat er genoeg 'juridische handvatten zouden zijn'
pi_211135150
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
iedereen mag dat gewoon

het is niet alsof een kind in je buik een beschermde status oplevert

“Terroristen bestrijden”
Mooie training wel
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:22:25 #113
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211135157
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Idd.
Brr.
[..]

Al die vreselijkheden joh, fucking kut
pi_211135158
Weken wordt er geroepen en geflyerd dat men naar het zuiden moet en al net zo lang vallen er bommen in het noorden. Wat moet je met je gezin in die auto dan nu nog richting het noorden doen?
Beetje hetzelfde als je hand door een hek steken waarvan je weet dat er een bijtende hond achter zit.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_211135161
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Zo vrij was het allemaal nu ook weer niet
De draaiboeken lagen er allemaal al voor gefaseerde versoepeling terwijl de autonomie zou toenemen. Maar omdat die gekken binnen weken van het terugtrekken uit Gaza, alweer israel liepen te bestoken met raketten, werden die versoepelingen veranderd in sancties.

Vreemd :')
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:22:51 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135163
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:21 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]

“Terroristen bestrijden”
Mooie training wel
lol
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:23:29 #117
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211135171
quote:

#werkenbijdenos
Alles voor het narratief.

Terrorisme = "verzet"
Pogrom = "demonstratie"
Hamas = "Palestijnse overheid/autoriteit"
Terroristen = "vrijheidsstrijders/verzetsstrijders"
Burgers die terrorisme toejuichen = "onschuldige burgers"
Jodenhaat = "Frustratie over een tweestatenoplossing en kolonisten"
Een afgeslagen raket van Hamas = "Bombardement van het Isralische leger"
Je eigen burgers voor terroristen via de bouw van een muur = "openluchtgevangenis"
Gericht bombarderen om terroristen uit te schakelen en mensen vooraf waarschuwen = "genocide"

En dit zijn nog slechts een paar voorbeelden. De Orwelliaanse teksten van sommige media zoals de NOS en NRC, zijn oprecht schrikbarend. Er zijn heel wat maskers afgevallen de afgelopen weken.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:23:36 #118
438527 MissButterflyy
pi_211135173
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:21 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]

“Terroristen bestrijden”
Mooie training wel
Is dit echt?
pi_211135176
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
lol
Zo grappig vinden ze het daar ook om burgers te vermoorden ja.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:24:45 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135190
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:23 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
wat is het argument nu hier

ze maken matig grappige tshirts ... nou en
pi_211135192
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:23 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Ach. De 1 draagt een shirt die hij grappig vind en de andere schiet raketten vanaf de speelplaats van een kindercreche.

Ieder zijn hobby
pi_211135196
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik denk dat ik weet waar je het over hebt. In het begin was het voor mijn gevoel nog 'feitelijk' en kon ik haar volgen maar halverwege leek haar persoonlijke voorkeur naar boven te komen. Ze lulde zich vast (rond minuut 6:30) met "het is onrecht op onrecht. Het is geweld op geweld. Overwin je dan Hamas echt of creer je meer weerstand (knip Amerika Afghanistan) buiten het feit dat het juridisch niet mag, is dat recht er niet voor niks. Omdat het bewezen is dat het niet werkt".

Dat was niet best. Helaas ook geen antwoord wat te doen net Hamas die in en onder een ziekenhuis zit, behalve dat er genoeg 'juridische handvatten zouden zijn'
Ff terugkijken.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:25:35 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135199
sowieso is het geen burger want ze heeft een gun
pi_211135203
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:25 schreef sp3c het volgende:
Volgens een handje vol gekken in deze draad is dat ook een "burger" :') Stofjes bedrukken echter, straight to jail :7
pi_211135211
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
wat is het argument nu hier

ze maken matig grappige tshirts ... nou en
Hahaha ja, who cares
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:27:05 #126
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211135214
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Klopt

Dat heeft werkelijk niets met internationaal recht te maken wat ze hier zei.
Prima, voor aan de informele borreltafel, maar niet als je als expert op gebied van internationaal recht wordt uitgenodigd voor je formele duiding

Hoe je Hamas zou kunnen uitschakelen of onschadelijk zou kunnen maken kan zij niet beantwoorden op deze wijze. Hier zou ze kunnen aangeven wat de juridische mogelijkheden en onmogelijkheden zijn en hoe de scenario's die gekozen worden hierin wel of niet passen.
Dat miste echt heel erg hier
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:27:22 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135219
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:26 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Volgens een handje vol gekken in deze draad is dat ook een "burger" :') Stofjes bedrukken echter, straight to jail :7
ja en dat ding in je UI is een infanterist _O-
pi_211135223
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:25 schreef sp3c het volgende:
:') Als je burgers wil afbeelden als het zijn allemaal terroristen dan is dat wel een leuke toevoeging natuurlijk.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:27:51 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135226
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:26 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Hahaha ja, who cares
niemand

hopelijk levert het nog wat geld op
pi_211135230
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:24 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Ach. De 1 draagt een shirt die hij grappig vind en de andere schiet raketten vanaf de speelplaats van een kindercreche.

Ieder zijn hobby
Het zijn de soldaten die dit gedragen hebben he
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:28:39 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135233
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:27 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
:') Als je burgers wil afbeelden als het zijn allemaal terroristen dan is dat wel een leuke toevoeging natuurlijk.
als je die toevoeging erbij doet dan wil je duidelijk geen burger afbeelden
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:28:46 #132
438527 MissButterflyy
pi_211135234
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:26 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Hahaha ja, who cares
Heel grappig ja, hoe het wordt goedgepraat. Hahaha, wat een lol.

Maar wel janken over bepaalde vlaggen, dat mag natuurlijk niet en is heeeel erg fout.
Ik schaar dit in dezelfde categorie.

Maskers vallen af O+
pi_211135235
Maar jullie geven daar toch geen ene neuk om. Andersom was het gelijk omg jodenhaat :'( :'(
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 11:29:41 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211135241
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat bracht de familie naar buiten toch, die zou daar bewijs van hebben gezien ofzo
Waarschijnlijk neergeschoten op het festivalterrein, daarna pas naar Gaza gebracht voor die propagandafilmpjes.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211135243
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Maar wel janken over bepaalde vlaggen, dat mag natuurlijk niet en is heeeel erg fout.

Maskers vallen af O+
Welke vlaggen? Waar hebben we het nu over?
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:30:35 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135254
ik heb het nog nooit over die vlaggen of over jodenhaat gehad dus ga alstjeblieft tegen een andere windmolen aanzeiken :{w
pi_211135262
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:30 schreef sp3c het volgende:
ik heb het nog nooit over die vlaggen of over jodenhaat gehad dus ga alstjeblieft tegen een andere windmolen aanzeiken :{w
Reageer dan ook maar niet op mij met je bagatelliseerde shit schijnheil
pi_211135263
https://www.volkskrant.nl(...)heeft-toch~be62ede7/

quote:
Niet alleen de vlag, maar ook de zwart-wit geblokte sjaal, de keffiyeh, waardoor het uiten van solidariteit met de mensen in Gaza vrijwel onmogelijk is. Burgemeester Kai Wegner (CDU) verklaarde dat hij met zijn harde optreden wil laten zien dat ‘nie wieder meer is dan zomaar een kreet’.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:31:37 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135265
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Waarschijnlijk neergeschoten op het festivalterrein, daarna pas naar Gaza gebracht voor die propagandafilmpjes.
ze is sowieso neergeschoten op dat festivalterrein maar volgens de familie was er bewijs dat ze daar niet direct aan is overleden

ik heb ff geen reden om daar aan te twijfelen
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 11:31:38 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211135266
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Maskers vallen af O+
Maar het zijn echt anderen die haat en verdeeldheid zaaien hier en het verdienen verwijderd te worden. Echt waar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211135268
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Het kan een journalist met z'n familie zijn in de auto maar het kan ook een zelfmoord terrorist zijn die ziet dat ie de tank niet meer kan verrassen (dichtbij komen en autobom laten ontploffen) en probeert weg te komen om het later opnieuw te proberen...

Update 9:15 - Onbevestigd maar te gewichtig om niet te noemen: de Isralische troepen zouden controle hebben over een deel van de weg Salah Al Deen (ook geschreven als Salah Al-Dinn). Dat is de belangrijkste route van Gaza-Stad naar het zuiden, zeg maar wat wij in Nederland in ieder dorp de 'Hoofdstraat' noemen: in deze afbeelding hebben we de Salah Al Deen stijlloos roze gekleurd en dan ziet u meteen het belang van die weg. Er duiken ook beelden op van gevechten op die straat. Althans, gevechten: een auto probeert om te keren, maar voordat het is gelukt wordt het ding opgeblazen, mogelijk door een Merkava-tank.

[ twitter ]

I verified this video. Israeli army and tanks are now in the very vital and important Salah Al Din road in the Gaza Strip. It's the main highway and stretches 45km along the strip, starting from the Erez crossing in the North to the Rafah crossing in the South. This means that the Israeli army has indeed divided the North from the South through Erez crossing, which is militarily an area of weakness to Hamas and the Palestinian factions.

In this video, taken by Palestinian photojournalist Hossam Al Saifi, a journalist says 'they are shooting at a whole family', as the driver of the car at the end was trying to escape the scene. The Palestinian journalists then started speeding off quickly, as one of them was shouting loudly to warn other civilian cars not to approach this area. Poor Israeli military rules of engagement on the ground.
[ twitter ]

GeenStijl comment:
Hoe triest het ook is als daar een compleet gezin in omkwam, het is zeker geen ongebruikelijke ROE door de Isralis.
Er zijn redelijk veel van die zelfmoord haatbaarden die met een auto op een checkpoint of tank af rijden om het geheel vervolgens te laten ontploffen op het moment dat de auto tot stilstand komt.
Op het moment dat ze een tank zien waarvan de geschutskoepel naar ze toe gedraaid wordt weten ze dat ze die niet gaan winnen en proberen ze er vandoor te gaan.
Wederom een triest gevolg van de terroristische tactieken van Hamas en consorten.
Goede nuance over die zelfmoordterroristen, alleen deze auto probeert is aan het keren. Wat is de dreiging? Kan het niet gewoon een burger zijn die verkeerd rijdt!? Wtf

Die MummyisTired denkt dat benzine/diesel in een stilstaande auto verdampt? Ik kan haar mijn SpritMonitor laten zien
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:32:03 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135271
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:31 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Reageer dan ook maar niet op mij met je bagatelliseerde shit schijnheil
post dan niet _O-
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:33:04 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135279
sterker nog ik vind dit tshirt nog vrij mild

ik gok zomaar dat er bij jan soldaat in het veld wat straffere teksten te vinden zijn
pi_211135288
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:28 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Het zijn de soldaten die dit gedragen hebben he
Die foto van je hoort bij een artikel uit 2009.

Lopen er nog steeds figuren rond met soortgelijke shirts? Vast.

Net als dat ik dwaze een paraglider met Palestijnse vlag op een t-shirt zie zetten, of is die wel acceptabel?
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:33:52 #145
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211135292
Ze was dus al dood op 7 okt

Shani Louk's family was notified by @IDF that she is confirmed to be dead.

According to reports, a bone from her skull was found on the field and traced by DNA. After three experts' opinions on the matter, a human cannot live without this critical part of the skull -- so she was confirmed to be dead.

Shani Louk was a tourist that came to a peace and love festival in Re'eim ("Nova Festival").

She has found her death celebrating peace, and her corpse mutilated and tortured by Gazans and Hamas members.

Shani Louk R.I.P. 2001-2023
May God avenge her death.
twitter
pi_211135293
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
post dan niet _O-
Oh jawel hoor, dat maak ik wel uit. We gaan niet alleen maar posten wat jij leuk vindt
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 11:34:11 #147
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211135294
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
ze is sowieso neergeschoten op dat festivalterrein maar volgens de familie was er bewijs dat ze daar niet direct aan is overleden

ik heb ff geen reden om daar aan te twijfelen
De familie had hoop dat ze nog leefde op basis van die video die we allemaal kennen. Zelfs voor vandaag waren er stevige vermoedens dat ze op die video al overleden was door die schotwond midden op haar achterhoofd. Haar dood is vastgesteld aan de hand van een schedelfragment die gevonden is, ik heb geen reden om te twijfelen aan die conclusie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211135297
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:33 schreef sp3c het volgende:
sterker nog ik vind dit tshirt nog vrij mild

ik gok zomaar dat er bij jan soldaat in het veld wat straffere teksten te vinden zijn
Vroeger in het Nederlandse leger droegen ze T-shirts met "liever dood dan rood"
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:35:25 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135316
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De familie had hoop dat ze nog leefde op basis van die video die we allemaal kennen. Zelfs voor vandaag waren er stevige vermoedens dat ze op die video al overleden was door die schotwond midden op haar achterhoofd. Haar dood is vastgesteld aan de hand van een schedelfragment die gevonden is, ik heb geen reden om te twijfelen aan die conclusie.
ik ook niet maar het een sluit het ander niet direct uit hier
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:35:39 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135319
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:34 schreef UitStraling het volgende:

[..]
terecht
pi_211135333
Goeie vergelijking :')
pi_211135334
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Terrorisme = "verzet"
Pogrom = "demonstratie"
Je eigen burgers voor terroristen via de bouw van een muur = "openluchtgevangenis"
Gericht bombarderen om terroristen uit te schakelen en mensen vooraf waarschuwen = "genocide"

En dit zijn nog slechts een paar voorbeelden. De Orwelliaanse teksten van sommige media zoals de NOS en NRC, zijn oprecht schrikbarend. Er zijn heel wat maskers afgevallen de afgelopen weken.
Gelukkig hebben we met internet een mooi archief wie we na de oorlog kaal moeten scheren.

[ Bericht 0% gewijzigd door ReplaR op 30-10-2023 12:29:29 ]
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:37:35 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135336
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:33 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Oh jawel hoor, dat maak ik wel uit. We gaan niet alleen maar posten wat jij leuk vindt
hoeft ook niet maar dan kan ik niet garanderen dat ik er niet op reageer hoor
pi_211135346
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:34 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ah toen waren er al gekkies die tegen zonnebrandcreme zijn.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:38:51 #155
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211135355
GeenStijl comment, zou best eens kunnen werken... 🤔

Ze kunnen ook een paar grote scheepshoorns in de tunnels laten zakken en die lekker met 140dB door de buizen laten toeteren. Reken maar dat er dan wat trommelvliezen gaan scheuren.
pi_211135367
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:38 schreef slashdotter3 het volgende:
GeenStijl comment, zou best eens kunnen werken... 🤔

Ze kunnen ook een paar grote scheepshoorns in de tunnels laten zakken en die lekker met 140dB door de buizen laten toeteren. Reken maar dat er dan wat trommelvliezen gaan scheuren.
Dan staan er binnen 30 seconden weer 20 subsidiesponsclubjes te janken bij de VN dat de gijzelaars en de paargestipte naakratmol er last van hebben.
pi_211135368
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:37 schreef Selenophilia het volgende:
Goeie vergelijking :')
Tijden veranderen en het IDF moet ook een beetje meegaan met Hamas die baby's bakken in ovens terwijl mamma de terroristenpiel krijgt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 11:40:33 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211135379
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik ook niet maar het een sluit het ander niet direct uit hier
Het enige scenario wat ik dan kan bedenken is dat ze levend naar Gaza is gebracht, daarna terug naar het festivalterrein om neergeschoten te worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:41:36 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135390
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het enige scenario wat ik dan kan bedenken is dat ze levend naar Gaza is gebracht, daarna terug naar het festivalterrein om neergeschoten te worden.
dit klinkt wat onhandig
pi_211135397
Misschien was deze al gepost:

twitter
pi_211135398
twitter
Volgens Isral is het lichaam wl gevonden.
pi_211135399
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Tijden veranderen en het IDF moet ook een beetje meegaan met Hamas die baby's bakken in ovens terwijl mamma de terroristenpiel krijgt.
En dat is natuurlijk precies wat er nu afspeelt daar, alle terroristen wegvegen.

Wat doe ik ook hier. Simpele zieltjes :r
pi_211135404
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:42 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
En dat is natuurlijk precies wat er nu afspeelt daar, alle terroristen wegvegen.

Wat doe ik ook hier. Simpele zieltjes :r
Nou DOEI :W
pi_211135407
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Terrorisme = "verzet"
Pogrom = "demonstratie"

Hoofdkwartier terroristen = "ziekenhuis"
Gebruik human shields = "familiebezoek"
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:43:35 #165
438527 MissButterflyy
pi_211135408
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ze hebben het stuk van haar schedel dus op het festival terrein gevonden? Dan is ze inderdaad weer terug gebracht.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 11:43:57 #166
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211135413
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
dit klinkt wat onhandig
Vind ik ook, maar jij wil de optie niet uitsluiten, en ik kan echt niets anders verzinnen met het gegeven dat ze op het festivalterrein is overleden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 11:45:14 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135418
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Vind ik ook, maar jij wil de optie niet uitsluiten, en ik kan echt niets anders verzinnen met het gegeven dat ze op het festivalterrein is overleden.
ik wil de optie niet uitsluiten dat ze in Gaza in het ziekenhuis is overleden
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:45:44 #168
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211135422
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:42 schreef Scorpie het volgende:

[ twitter ]
'bud israel is bad hurududurudur'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:46:32 #169
438527 MissButterflyy
pi_211135430
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik vermoed dat ze na het rondje Gaza terug zijn gegaan naar het festivalterrein, haar op de grond hebben gesmeten en haar aan haar lot overgelaten. Zoiets.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:46:44 #170
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211135432
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Idd.
Brr.
[..]

Walgelijk hoe mensen om kunnen gaan met mensen uit haat die ze niet kennen omdat ze enkel bij een grote groep horen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 11:47:20 #171
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211135435
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
JFK is officieel ook pas in het ziekenhuis overleden, het wordt dan een beetje zo'n verhaal. Volgens deskundigen is het gewoon direct klaar met de schade die is vastgesteld.

Snap eerlijk gezegd ook niet waarom dit een goed discussiepunt is, maar goed.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:47:50 #172
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211135437
quote:

[..]
We hadden hier anderhalve week geleden of zo zo'n moment toen we een bericht over een gesneuvelde Hezbollah-strijder doorgestuurd kregen. Spitting image van mijn jongste zoon. Zo'n joch als op deze foto zou op school moeten zitten met puberdromen over Messi worden of zo.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:49:48 #173
3542 Gia
User under construction
pi_211135453
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
Want dat maakt iets uit? Ze is overleden door een terroristische aanval. Of vind jij het een natuurlijke dood, omdat ze misschien nog even geleefd heeft?
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:50:35 #174
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211135458
quote:
Dit vind ik dan echt belachelijk. Hamas- en Taliban- en IS-vlaggen, mensen die oproepen tot het aanvallen en doden van joden: weg ermee. Maar er moet gewoon ruimte zijn voor protesten. De zorg voor de toestand van de burgers in Gaza is meer dan terecht.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:51:09 #175
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211135462
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Want dat maakt iets uit? Ze is overleden door een terroristische aanval. Of vind jij het een natuurlijke dood, omdat ze misschien nog even geleefd heeft?
"Deze mensen zijn niet echt aan Corona overleden maar aan een tekort aan elektrolyten"
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:51:14 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211135463
quote:
Terecht.
Oprotten met die terroristenvlaggen en uitingen.
1947-2016
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:52:05 #177
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211135470
quote:
13s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En toch, ik ben met je eens hoe je de huidige situatie beschrijft, maar ik zou ze niet voor eeuwig af willen schrijven.
Terwijl ik in Saudi werkte ook gewoon redelijke Arabieren tegen gekomen die er echt wel wat van willen maken en niet heel extreem religieus waren. Ja een heel kleine minderheid, maar toch.
pi_211135474
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Walgelijk hoe mensen mannen om kunnen gaan met mensen uit haat die ze niet kennen omdat ze enkel bij een grote groep horen.
;(
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:53:21 #179
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211135478
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]
;(
Verbied snel alle mannen!
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:54:19 #180
438527 MissButterflyy
pi_211135485
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Dan zou de wereld een stuk vredelievender zijn. O+
pi_211135495
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Tsja, ben er zelf ook 1, maar ben hier allerminst tevreden over wat dit aspect betreft :{
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:55:42 #182
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211135497
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan zou de wereld een stuk vredelievender zijn. O+
Ik wil niet leven in een borsthaarloze wereld ;(
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:57:32 #183
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211135505
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Meer testosteron spuiten dan :)
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:02:00 #185
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211135537
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
U vraagt…

https://www.indy100.com/i(...)r-esther-calixte-bea
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:02:11 #186
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211135538
quote:

Idd, na 15 jaar kunnen we rustig concluderen dat het wat naief was om Gaza met rust te laten en te hopen op vrede.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211135541
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat vind ik wat kort door de bocht, want Isral had alsnog veel controle over Gaza, over het luchtruim, de zee en de grenzen. Zo vrij was het allemaal nu ook weer niet
[..]
Wat bedoel je met het tweede deel? Ik heb de beschrijving niet gelezen.
Oh, ok, dode man, baby in de oven, moeder groepsverkrachting.
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:02:58 #188
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211135542
quote:

Was het wel echt een echt land? Een echt erkend land, een eigen staat? Waarin ze eigen recht konden spreken, waarin ze eigen voorzieningen hadden? Waarin ze makkelijk goederen konden verhandelen naar het buitenland (zonder dat Israel erop toeziet). Nee. Dan ga je gewoon voorbij aan hele geschiedenis van Westelijke Jordaanoever en Gaza.
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:04:15 #189
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211135549
quote:
Dat is niet wat ik bedoelde en dat weet je best :6
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:04:59 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_211135551
quote:

#hoedan, Gaza is sinds 2007 hermetisch afgesloten. Ze hebben niet eens veilig drinkwater of meer dan drie uur stroom op een dag. Wie gaat er naar een hotel zonder stroom en drinkwater.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:05:19 #191
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_211135552
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Was het wel echt een echt land? Een echt erkend land, een eigen staat? Dat was het niet.
Ja omdat ze elk voorstel daartoe tot nu toe nog altijd hebben getorpedeerd.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 12:05:38 #192
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211135554
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Was het wel echt een echt land? Een echt erkend land, een eigen staat? Waarin ze eigen recht konden spreken, waarin ze eigen voorzieningen hadden? Waarin ze makkelijk goederen konden verhandelen naar het buitenland (zonder dat Israel erop toeziet). Nee.
Ze kregen de kans, de eerste stappen werden gezet, en daarna verneukten ze het.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:06:18 #193
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211135559
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:05 schreef SilverMane het volgende:

[..]
Ja omdat ze elk voorstel daartoe tot nu toe nog altijd hebben getorpedeerd.
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ze kregen de kans, de eerste stappen werden gezet, en daarna verneukten ze het.
Ach ja, de simplistische eenzijdige visie dat het alleen maar aan Palestina lag. Israel heeft nooit iets fouts gedaan uiteraard.
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:06:52 #194
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_211135564
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
[..]
Ach ja, de simplistische eenzijdige visie dat het alleen maar aan Palestina lag. Israel heeft nooit iets fouts gedaan uiteraard.
Waar zeg ik dat?
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:07:30 #195
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211135566
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik bedoelde en dat weet je best :6
Ik was mijn handen in onschuld (beter dan in het bloed van onschuldigen) en droog ze af aan mijn harige borst.
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:07:47 #196
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211135567
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:06 schreef SilverMane het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat?
Tsja, uit je post laat je beetje lijken dat het aan Palestina lag.
pi_211135570
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:08:20 #198
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211135573
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:52 schreef nixxx het volgende:

[..]
En toch, ik ben met je eens hoe je de huidige situatie beschrijft, maar ik zou ze niet voor eeuwig af willen schrijven.
Terwijl ik in Saudi werkte ook gewoon redelijke Arabieren tegen gekomen die er echt wel wat van willen maken en niet heel extreem religieus waren. Ja een heel kleine minderheid, maar toch.
Uiteraard. Als mensen een cultuur veranderen en andere keuzes gaan maken is er altijd verbetering mogelijk.
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Tsja, uit je post laat je beetje lijken dat het aan Palestina lag.
Palestina bestaat niet eens. Je hebt Isral en de Palestijnse gebieden.
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:08:40 #199
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211135578
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:42 schreef Scorpie het volgende:

[ twitter ]
Waren grotendeels VN gefinancierde scholen toch daar? :{
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:11:52 #200
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211135603
quote:
Je hormoonhuishoudingsstoornis kun je tegenwoordig ook omzetten naar 'empowering feature' blijkbaar
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:11:59 #201
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211135604
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:04 schreef speknek het volgende:

[..]
#hoedan, Gaza is sinds 2007 hermetisch afgesloten. Ze hebben niet eens veilig drinkwater of meer dan drie uur stroom op een dag. Wie gaat er naar een hotel zonder stroom en drinkwater.
Hou op hoor. Er is daar gewoon drinkwater en ook stroom. Hoe denk je dat al die Palestijnen anders de hele tijd op TikTok en andere sociale media kunnen zitten? Het is verder aan de beleidsbepalers om te zorgen dat er meer welvaart komt, maar die steken alles in terrorisme. Dat zijn toch echt keuzes.
pi_211135606
Ik kom net tot de conclusie dat ik geen Arabieren ken die enige hoop hebben dat het ooit goed gaat komen in het midden oosten. Het meest positieve commentaar was: 'Ik ben blij dat ik niet meer tussen die gekken hoef te leven'.

Hij heeft zich in Oostenrijk laten omscholen tot verzorger/verpleger in de geriatrie.
pi_211135610
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:42 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]Volgens Isral is het lichaam wl gevonden.
Ik hoop dat het verhaal van de ouders waar is. Want dan heeft het arme kind iig niets meer mee gekregen van alles na het geraakt worden.

Hoe verschrikkelijk om maar te hopen dat iemand snel dood is gegaan eigenlijk. Ik had graag anders gehad dan dit als beste hoop in deze situatie.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 12:13:07 #204
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211135611
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ach ja, de simplistische eenzijdige visie dat het alleen maar aan Palestina lag. Israel heeft nooit iets fouts gedaan uiteraard
Ze kozen een terroristische organisatie die vervolgens oorlog ging voeren met de bestaande regering. Donderflikkerstraal op met dat zwart-wit denken. Moeilijk h? Toegeven dat niet alles aan Isral ligt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:13:07 #205
38496 Perrin
pi_211135612
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hou op hoor. Er is daar gewoon drinkwater en ook stroom. Hoe denk je dat al die Palestijnen anders de hele tijd op TikTok en andere sociale media kunnen zitten? Het is verder aan de beleidsbepalers om te zorgen dat er meer welvaart komt, maar die steken alles in terrorisme. Dat zijn toch echt keuzes.
Er zijn ook wel wat hotelletjes enzo:
https://maps.app.goo.gl/czNJ6SwpNreKe7nPA

Maar de focus lag kwa economie nu eenmaal meer op Isral uitroeien dan een vreedzame samenleving opbouwen.
pi_211135613
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:08 schreef Molo het volgende:

[..]
Waren grotendeels VN gefinancierde scholen toch daar? :{
Ze hebben ook al jong vrij dikke welvaartskoppen voor wat betreft de grootste gevangenis ter wereld.
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:13:37 #207
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211135618
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ze kozen een terroristische organisatie die vervolgens oorlog ging voeren met de bestaande regering. Donderflikkerstraal op met dat zwart-wit denken. Moeilijk h? Toegeven dat niet alles aan Isral ligt.
Je hoeft niet gelijk te schelden. Wat een niveau weer.

Ik probeer juist hele tijd dingen erin te brengen zodat er hier NIET zwart-wit wordt gedacht.
pi_211135624
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Even laten zien hoe de 'gevangenis' was dan maar?
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:15:08 #209
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211135628
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:04 schreef speknek het volgende:

[..]
Er gingen wel Nederlandse gezinnen naartoe voor o.a. een gezellige bruiloft en om voor oma te zorgen

Gaven aan dat code kneiterrood hen niet bekend was en het was ,l fijn hun familie weer te zien
Geen vuiltje aan de lucht

Blijkbaar is die perceptie toch ook wisselend

SPOILER
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 12:15:15 #210
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211135630
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:13 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je hoeft niet gelijk te schelden. Wat een niveau weer.

Ik probeer juist hele tijd dingen erin te brengen zodat er hier NIET zwart-wit wordt gedacht.
Tuuuuuuurlijk. Dan kan je ook gewoon hier nu meteen netjes toegeven dat Isral vrij weinig te maken had met de mislukte verkiezingen in 2005 toch?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:15:37 #211
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211135633
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar de focus lag kwa economie nu eenmaal meer op Isral uitroeien dan een vreedzame samenleving opbouwen.
Correct. Er is daar ook een enorme ongelijkheid. Ken je de juiste mensen? Dan heb je een redelijk goed of zelfs luxe leven, anders is het een leven van armoede. Ook dit zijn weer dingen die te maken hebben met de beleidsbepalers.
pi_211135636
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De Joden kijken wel op de Palestijnen neer en ze hebben niet eens dezelfde basisrechten dan de Isralische bevolking.
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:15:50 #213
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211135638
7 okt, Hamas groep heeft een hinderlaag voorbereid, 1 mannetje vermomt als IDF soldaat ligt 'gewond' op de grond terwijl er 7 verstopt zitten om te hulp schietende IDF troepen te ambushen. Het plan wordt gelukkig doorzien

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 30-10-2023 12:22:39 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 12:16:01 #214
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211135641
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:15 schreef Molo het volgende:

[..]
Er gingen wel Nederlandse gezinnen naartoe voor o.a. een gezellige bruiloft en om voor oma te zorgen

Gaven aan dat code kneiterrood hen niet bekend was en het was ,l fijn hun familie weer te zien

SPOILER
Hoe kom je per ongeluk in een hermetisch afgesloten gebied?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211135644
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:12 schreef HiZ het volgende:
Ik kom net tot de conclusie dat ik geen Arabieren ken die enige hoop hebben dat het ooit goed gaat komen in het midden oosten. Het meest positieve commentaar was: 'Ik ben blij dat ik niet meer tussen die gekken hoef te leven'.

Hij heeft zich in Oostenrijk laten omscholen tot verzorger/verpleger in de geriatrie.
Daar hoef je geen arabier voor te zijn. Gezien de huidige geopolitieke situatie is er geen oplossing voor dit conflict.
Het enige wat blijft is proberen de status quo te handhaven, dit betekent dat Israel voortdurend de dreigingen vanuit de buurlanden preventief moet bestrijden: zo nu en dan blijven bombarderen dus
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:16:23 #216
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211135645
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Tuuuuuuurlijk. Dan kan je ook gewoon hier nu meteen netjes toegeven dat Isral vrij weinig te maken had met de mislukte verkiezingen in 2005 toch?
Ik heb nooit iets gezegd daarover. Ik weet oprecht niet waarom je daarover begint.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 12:16:49 #217
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211135655
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:15 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De Joden kijken wel op de Palestijnen neer en ze hebben niet eens dezelfde basisrechten dan de Isralische bevolking.
De Arabieren en joden leven zij-aan-zij in Isral. Ze zijn allemaal Isralirs.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 12:18:37 #218
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211135674
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik heb nooit iets gezegd daarover. Ik weet oprecht niet waarom je daarover begint.
Je zei dat het de schuld van Isral is op een reactie van mij dat de Palestijnen het zelf verneukt hebben :')

Als je iemand wil gaan beschuldigen van zwart-wit denken, pak dan iemand anders dan mij voortaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211135677
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:16 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Daar hoef je geen arabier voor te zijn.
Klopt! Er zijn ook niet-Arabieren werkzaam in de geriatrie. :Y
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:19:05 #220
8369 speknek
Another day another slay
pi_211135680
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:19:31 #221
38496 Perrin
pi_211135683
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:12 schreef HiZ het volgende:

Je moet ook wel echt heel optimistisch zijn als je hier nog ruimte ziet voor een compromis. Het best haalbare is een poosje zo min mogelijk bloedvergieten.
pi_211135684
"The children of light" be like

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:20:01 #223
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211135687
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hoe kom je per ongeluk in een hermetisch afgesloten gebied?
Als je dus echt totaal naef rondwandelt en je middels een taxi naar de grens laat brengen is dat dus mogelijk blijkbaar met een smetteloos paspoort
Is 6 jaar terug trouwens

Ze hadden het pas door toen ze vanuit hun Airbnb op een 'ziekenhuis' uit keken waar gewonden werden geopereerd in een pand zonder glas of kozijnen in de muren
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 12:21:52 #224
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211135701
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Als je dus echt totaal naef rondwandelt en je middels een taxi naar de grens laat brengen is dat dus mogelijk blijkbaar met een smetteloos paspoort
Is 6 jaar terug trouwens

Ze hadden het pas door toen ze vanuit hun Airbnb op een 'ziekenhuis' uit keken waar gewonden werden geopereerd in een pand zonder glas of kozijnen in de muren
Dus je gaat met de taxi naar de grens, gaat die grens over met paspoort controle en al, en er gaat pas een lichtje branden als je een kapot ziekenhuis ziet? :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:22:31 #225
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211135708
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De Arabieren en joden leven zij-aan-zij in Isral. Ze zijn allemaal Isralirs.
quote:
An October 2010 poll by the Dahaf polling agency found that 36% of Israeli Jews favor eliminating voting rights for non-Jews
quote:
In a poll published this week, nearly half of ultra-Orthodox and national religious Israeli youth expressed hatred toward Arabs and noted support for stripping them of their citizenship, a sentiment shared by 23 percent of secular youth.

Forty-nine percent of all religious Israelis and 23% of secular Israelis indicated support for stripping Arab Israelis of their citizenship, the poll showed.
quote:
60 Percent of Israeli Jews Favor Segregation From Arabs, Survey Finds
Zij aan zij, vrienden voor het leven ;(
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:23:01 #226
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211135713
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:15 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Belgen in Nederland ook niet, wat is je punt?
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:23:53 #227
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211135721
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus je gaat met de taxi naar de grens, gaat die grens over met paspoort controle en al, en er gaat pas een lichtje branden als je een kapot ziekenhuis ziet? :D
We hebben het hier zeg maar over licht zwakbegaafden :+
En yep, dat is exact hoe dat ging

De verhalen erna over enerzijds superlekker eten en anderzijds kapot geschoten shitholes de paar dagen dat ze er zaten waren achteraf ook wel bizar.

Hermetisch afgesloten was het iig niet.
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:24:41 #228
38496 Perrin
pi_211135730
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct. Er is daar ook een enorme ongelijkheid. Ken je de juiste mensen? Dan heb je een redelijk goed of zelfs luxe leven, anders is het een leven van armoede. Ook dit zijn weer dingen die te maken hebben met de beleidsbepalers.
Hoe dichter bij de Qatarese (of EU) geldstromen, hoe beter.
pi_211135731
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:19 schreef Slayage het volgende:
"The children of light" be like

[ twitter ]
quote:
but all of the Israelis we met were explicitly genocidal
Ik hoor toch echt de helft van die lui zeggen dat ze Amerikaan zijn, net als die genocidale kudt journalist zelf.
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:25:28 #230
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211135735
Koekoek. Gewoon het openlijk oproepen tot pogroms. En dit is schijnbaar iemand met een Brits paspoort.

twitter
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:25:44 #231
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211135738

YT comment, op hun 4e worden kinderen al gebrainwashed om te sterven als martyr

I'll never forget an interview with a young IDF officer after the last War in Lebanon, he was with a small squad of guys scouting out the terrain. They found an abandoned kindergarten and entered cautiously, hoping it was empty and they could rest a while. Down the corridor with rooms left and tight on the wall were photos of maybe 25 kids none were older than 4 yrs old, the age of one of his own children. Next to each of the photos were their names and what they wanted to be when they grew up. Over half said "A, Shahid" (Martyr) It really stunned him. The hate that festers within militant Islam is cancerous. It has to be cut out and destroyed.

[ Bericht 26% gewijzigd door slashdotter3 op 30-10-2023 12:39:35 ]
pi_211135742
quote:
13s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:25 schreef HowardRoark het volgende:
Koekoek. Gewoon het openlijk oproepen tot pogroms. En dit is schijnbaar iemand met een Brits paspoort.

[ twitter ]
Moet je eens posten dat we moslims zo moesten behandelen... _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:26:49 #233
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211135748
quote:
99s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Moet je eens posten dat we moslims zo moesten behandelen... _O-
Dat gebeurd hier ook aan de lopende band, maak je niet druk.
pi_211135750
quote:

[ twitter ]
En dan achteraf weer zeggen "wir haben es nicht gewusst"
Exaudi orationem meam
pi_211135755
quote:
12s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:37 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we met internet een mooi archief wie we na de oorlog kaal moeten scheten.
Dan moet je ze wel aansteken :Y
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:27:25 #236
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211135756
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je zei dat het de schuld van Isral is op een reactie van mij dat de Palestijnen het zelf verneukt hebben :')

Als je iemand wil gaan beschuldigen van zwart-wit denken, pak dan iemand anders dan mij voortaan.
https://www.timesofisrael(...)own-up-in-our-faces/

Een prima stuk over hoe onder Netanyahu er alles aan gedaan is om geen Palestijnse Staat te krijgen en tegelijkertijd financierde hij indirect Hamas.
pi_211135758
Die NRCgast wordt aangepakt door de NRC, zeggen ze...

https://www.geenstijl.nl/(...)rorist-jan-vollaard/
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211135760
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:26 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Dat gebeurd hier ook aan de lopende band, maak je niet druk.
Bron?
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:27:58 #239
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211135765
quote:
'Ja, maar ... *externe factor naar keuze*'
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 12:28:05 #240
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211135767
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:22 schreef Bezsen het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Zij aan zij, vrienden voor het leven ;(
Je hebt het nu over niet-Isralirs die in Isral niet dezelfde rechten hebben als Isralirs.

*zet sarcastische toon aan*
Wat raaaaaaaar
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:30:13 #241
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211135790
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:24 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
[..]
Ik hoor toch echt de helft van die lui zeggen dat ze Amerikaan zijn, net als die genocidale kudt journalist zelf.

En ik hoor helemaal geen genocidale shit ook
Maar goed, we zien wie het weer post
pi_211135794
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Is 6 jaar terug trouwens

Bijzonder dat je dat kan zien zonder glas of kozijnen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 12:31:02 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135800
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
JFK is officieel ook pas in het ziekenhuis overleden, het wordt dan een beetje zo'n verhaal. Volgens deskundigen is het gewoon direct klaar met de schade die is vastgesteld.

Snap eerlijk gezegd ook niet waarom dit een goed discussiepunt is, maar goed.
Hoeft ook niet, gewoon niet reageren als je geen zin hebt?
pi_211135803
quote:

[ twitter ]
Ze zijn terug, alleen noemen we ze nu anders ipv Nazi's...

En zulke figuren lopen dus ook in NL rond, getuige deze mafklapper..

https://twitter.com/SilSchoonhoven/status/1718555048232489168

En dan heb je nog die debielen met hun IS vlaggen en Hamas vlaggen en leuzen tijdens "demonstraties"

Dat dit nog toegestaan wordt in NL, en een Wilders krijgt een proces aan de broek met zijn minder, minder uitspraak...
:r
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:31:31 #245
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211135806
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:27 schreef TweedeKlum het volgende:

Geen kerstpakket voor Jan dit jaar
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:32:09 #246
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211135812
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Bijzonder dat je dat kan zien zonder glas of kozijnen
Je keek direct de OK in dus ja

Of bedoelde je dat niet
pi_211135814
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:30 schreef Molo het volgende:

[..]
En ik hoor helemaal geen genocidale shit ook

Nahja, die ene apartsheid dikzak die gemengde huwelijken wilt verbieden mag even een badslipper tegen zijn achterhoofd en daarna weer normaal doen. Maar verder weinig spannends ja.
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:33:45 #248
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211135828
quote:

[ twitter ]
Rupibma had het een paar topics terug nog over dat “ze” niet zulke formaliteiten nodig hadden om het hier over te nemen.. nou, laten we dat Britse paspoort van deze haatzaaier dan ook maar als een formaliteit beschouwen.
pi_211135833
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:12 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ik hoop dat het verhaal van de ouders waar is. Want dan heeft het arme kind iig niets meer mee gekregen van alles na het geraakt worden.

Hoe verschrikkelijk om maar te hopen dat iemand snel dood is gegaan eigenlijk. Ik had graag anders gehad dan dit als beste hoop in deze situatie.
Die halve gare barbaren schijnen haar hoofd te hebben afgehakt :r :r :r

Als je die vreselijke beelden van de pick up truck zag, heeft ze dit niet bewust meegemaakt lijkt me.

https://m.bild.de/politik(...)8778.bildMobile.html
pi_211135836
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:27 schreef TweedeKlum het volgende:

Nou, whoehoe zeg..
"Aangepakt"

NRC, linkse kutkrant, nog te min om mijn katten erop te laten schijten in de kattebak...
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:35:12 #251
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211135845
crap https://israelpalestine.liveuamap.com/ is down nu opeens. Server issue zo te zien. Hopelijk geen hack oid.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211135846
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:31 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ze zijn terug, alleen noemen we ze nu anders ipv Nazi's...

En zulke figuren lopen dus ook in NL rond, getuige deze mafklapper..

https://twitter.com/SilSchoonhoven/status/1718555048232489168

En dan heb je nog die debielen met hun IS vlaggen en Hamas vlaggen en leuzen tijdens "demonstraties"

Dat dit nog toegestaan wordt in NL, en een Wilders krijgt een proces aan de broek met zijn minder, minder uitspraak...
:r
Dit is wel pijnlijk waar.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 12:36:27 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135856
quote:

[..]
Moet je ff teruglezen hoor het weer zo'n wazige aanklacht richting de bewoording van de nos

Mij maakt het verder niet heel veel uit hoe ze precies om het leven is gekomen
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:37:15 #254
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211135864
quote:

[..]
Was ze gevaccineerd????
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211135865
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit ziet er idyllisch uit!

Zou alleen een likje verf doen hier en daar. Denk niet dat de (Arabische) bezoekers dit nu kunnen waarderen althans:

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_211135878
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:32 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Nahja, die ene apartsheid dikzak die gemenge huwelijken wilt verbieden mag even een badslipper tegen zijn achterhoofd en daarna weer normaal doen. Maar verder weinig spannends ja.
Kill the Arabs, carpet bombing, never trust een Arab. Give them their own land so a big bomb wil solve the problem? Allemaal niet zo heel spannend?

Het gesprek begint meestal op iets dat redelijk lijkt, maar eindigt niet zo best.
Die 'lief blozende' meisjes bv. Waarbij de een heel verstandig niet wil vertalen en uiteindelijk zegt dat ze het er later wel over zal hebben met haar vriendin.

Dat dingen niet schuimbekkend eruit geschreeuwd worden maakt het niet beter.
Ijskoud en doodleuk wordt in het gezelschap van anderen gezegd dat alle Arabs dood mogen, dat zonder afkeur bij die anderen. Enkel dat ene meisje die op mij (mening van mijn kant) vooral overkwam alsof ze het niet zo handig vond dat het gefilmd werd.
pi_211135880
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:37 schreef Salina het volgende:

[..]
Dit ziet er idyllisch uit!

Zou alleen een likje verf doen hier en daar. Denk niet dat de (Arabische) bezoekers dit nu kunnen waarderen althans:

[ afbeelding ]
Gratis raketten afschieten zit bij de prijs inbegrepen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211135888
Gesneuveld.

twitter
pi_211135898
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Moet je ff teruglezen hoor het weer zo'n wazige aanklacht richting de bewoording van de nos

Mij maakt het verder niet heel veel uit hoe ze precies om het leven is gekomen
Ze hebben haar onthoofd, niet alleen een stukje schedel maar haar hoofd is gevonden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 12:41:12 #260
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211135901
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
https://www.timesofisrael(...)own-up-in-our-faces/

Een prima stuk over hoe onder Netanyahu er alles aan gedaan is om geen Palestijnse Staat te krijgen en tegelijkertijd financierde hij indirect Hamas.
Hij was toen geen premier.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:41:14 #261
6484 ExTec
pi_211135902
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:39 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Kill the Arabs
Ze zijn gewoon fan van The Cure, moet je voor de rest niet zo zwaar aan tillen.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 12:41:32 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211135904
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ze hebben haar onthoofd, niet alleen een stukje schedel maar haar hoofd is gevonden.
Das nieuw voor mij
pi_211135906
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:40 schreef Nober het volgende:
Gesneuveld.

[ twitter ]
Ge executeerd onthoofd, dus niet overleden. Wat moet die newspeak hier :(
Exaudi orationem meam
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:42:55 #264
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211135918
Ja of haar hoofd is eraf gevallen na een IDF bombardement terwijl ze het best goed naar haar zin had.
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:44:06 #266
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211135924
Update 12:12 - De soep wordt nu NOG heter gegeten inzake Shani Louk. BILD heeft de Isralische president Yitzhak Herzog genterviewd en volgens hem hebben ze niet alleen een stukje schedel van Shani gevonden: "Het spijt me te kunnen bevestigen dat Shani Nicole Louk is vermoord. Men heeft haar schedel gevonden. Dat betekent dat deze barberen, deze sadistische dieren simpelweg haar hoofd eraf hebben gehakt, zoals ze ook Isralirs hebben aangevallen, gemarteld en vermoord. Het is een grote tragedie en ik betuig mijn diepste medeleven aan haar familie." WOW.
pi_211135931
Zoals de Russen in Oekrane, Oekranse culturele uitingen vernietigen als onderdeel van hun genocide op de "niet bestaande Oekranse natie, doen de Isralis exact hetzelfde op de west bank. Begint steeds meer en meer de kenmerken te krijgen van wat Netanyahus matties op stuurden nog voor 7 oktober, een tweede nakba of zoals Netanyahu nu zegt, "onze tweede onafhankelijkheidsoorlog".

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:45:17 #268
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211135938
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:40 schreef Nober het volgende:
Gesneuveld.

[ twitter ]
NLse beeldvorming.
Werkelijk om te kotsen :r
1947-2016
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:47:28 #269
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211135949
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:44 schreef Slayage het volgende:
Zoals de Russen in Oekrane, Oekranse culturele uitingen vernietigen als onderdeel van hun genocide op de "niet bestaande Oekranse natie, doen de Isralis exact hetzelfde op de west bank. Begint steeds meer en meer de kenmerken te krijgen van wat Netanyahus matties op stuurden nog voor 7 oktober, een tweede nakba of zoals Netanyahu nu zegt, "onze tweede onafhankelijkheidsoorlog".

[ twitter ]
Wacht nog steeds op antwoord bij die post over de bouw van turkse nederzettingen in koerdisch gebied.

.....
1947-2016
pi_211135963
quote:
8s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:34 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Die halve gare barbaren schijnen haar hoofd te hebben afgehakt :r :r :r

Als je die vreselijke beelden van de pick up truck zag, heeft ze dit niet bewust meegemaakt lijkt me.

https://m.bild.de/politik(...)8778.bildMobile.html
Dat is toch wel wat anders dan de ouders zelf zeggen.
Als er een los hoofd gevonden wordt lijkt het me wat overdadig dat drie onafhankelijke artsen moeten bepalen dat ze dood is.

Er wordt door de ouders gesproken over een fragment en dat na onderzoek door verschillende artsen er bepaald is dat ze door die verwonding overleden is.

Nogmaals, bij het vinden van een onthoofding is dat niet echt een vraag die onderzocht hoeft te worden.

Wat er na haar dood nog met haar lichaam gebeurt is weet ik niet. Maar persoonlijk neem ik het nieuws wat vanuit haar ouders komt als leidend.
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:48:59 #271
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211135966
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Update 12:12 - De soep wordt nu NOG heter gegeten inzake Shani Louk. BILD heeft de Isralische president Yitzhak Herzog genterviewd en volgens hem hebben ze niet alleen een stukje schedel van Shani gevonden: "Het spijt me te kunnen bevestigen dat Shani Nicole Louk is vermoord. Men heeft haar schedel gevonden. Dat betekent dat deze barberen, deze sadistische dieren simpelweg haar hoofd eraf hebben gehakt, zoals ze ook Isralirs hebben aangevallen, gemarteld en vermoord. Het is een grote tragedie en ik betuig mijn diepste medeleven aan haar familie." WOW.
Beesten zijn het die Palestijnen.
pi_211135987
Krijgen we dat weer, "ja die meisje is helemaal niet onthoofd dus alle Palestijnen zijn lief en staan in hun recht en zijn supergeweldig en verdienen onze steun"
pi_211136010
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:51 schreef UitStraling het volgende:
Krijgen we dat weer, "ja die meisje is helemaal niet onthoofd dus alle Palestijnen zijn lief en staan in hun recht en zijn supergeweldig en verdienen onze steun"
Waarheidsbevinding is antisemitisch.
pi_211136019
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:44 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Tsja. Dit is al jaren aan de gang

twitter

Via https://www.timesofisrael(...)d-gaza-at-un-speech/
pi_211136021
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:51 schreef UitStraling het volgende:
Pardon?

Nee dus.
Enkel welk verhaal geloof je eerder?
In mijn geval geloof ik het verhaal van de ouders eerder. Wat niet spreekt van een onthoofding.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 oktober 2023 @ 12:54:55 #276
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_211136024
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:34 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nou, whoehoe zeg..
"Aangepakt"

NRC, linkse kutkrant, nog te min om mijn katten erop te laten schijten in de kattebak...
Boh, stoere taal!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 oktober 2023 @ 12:56:49 #277
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_211136039
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
NLse beeldvorming.
Werkelijk om te kotsen :r
Ze is overleden, hoe je het ook wendt of keert. Altijd dat gezeik omdat niet iets wordt gezegd als "Duitse brutaal door haar hoofd geschoten en keihard doodgemarteld" ofzo.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211136042
quote:
Toen ze achterin die pickup lag was haar hoofd er nog wel
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 13:00:41 #279
236264 crew  capricia
pi_211136070
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:48 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Dat is toch wel wat anders dan de ouders zelf zeggen.
Als er een los hoofd gevonden wordt lijkt het me wat overdadig dat drie onafhankelijke artsen moeten bepalen dat ze dood is.

Er wordt door de ouders gesproken over een fragment en dat na onderzoek door verschillende artsen er bepaald is dat ze door die verwonding overleden is.

Nogmaals, bij het vinden van een onthoofding is dat niet echt een vraag die onderzocht hoeft te worden.

Wat er na haar dood nog met haar lichaam gebeurt is weet ik niet. Maar persoonlijk neem ik het nieuws wat vanuit haar ouders komt als leidend.
Als je een losse schedel vindt, zul je toch echt via tanden of DNA moeten onderzoeken van wie dat was.

En dat is inderdaad een stuk bot, onverenigbaar met leven.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211136074
quote:
Haar schedel :{ , loopt er een Palestijnse versie van Jeffrey Dahmer daar rond?
pi_211136088
Arme Netanyahu ;(

Reporters were promised that Netanyahu would answer 12 questions, but they harried him mercilessly and he gave up after just seven. At one point, his voice went up the octave scale as he squeaked at them: “Hamas wants to kill all of us!” He then took refuge in his usual incitement against political opponents, as he recycled the libel of the protesters against his government’s antidemocratic legislation having “refused” to serve.
His eyes darted around the room, searching in vain for a friendly face. But when he realized no one was there to make his life easier, he abruptly ended proceedings. “We have go and continue working,” he said, and started heading for the exit. However, one reporter said he had a question for the defense minister, so Netanyahu sat back down. If they were going to cross-examine someone else, he had time for that.

He realized his mistake seconds later as Gallant was asked why he had earlier expressed confidence in the IDF chief of staff and the directors of the Shin Bet and Mossad, but not in the prime minister.
“I spoke about what I’m responsible for, the security establishment,” answered Gallant, refraining from expressing confidence in the ashen-faced premier sitting beside him.

It’s unclear what the three members of the war cabinet hoped to achieve with their hollow words and obvious distrust of each other. What they made abundantly clear is how detached they are from the determined, creative and life-desiring Israeli society they claim to lead. Israel’s leaders are not in the war cabinet.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211136120
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ze is overleden, hoe je het ook wendt of keert. Altijd dat gezeik omdat niet iets wordt gezegd als "Duitse brutaal door haar hoofd geschoten en keihard doodgemarteld" ofzo.
Overleden wordt doorgaans gebruikt bij dood door ziekte, natuurlijke dood ook al heeft het officieel ook de betekenis van dood. Bij ongelukken vaak 'omgekomen' als het direct is, overleden als het in het ziekenhuis later gebeurt. Als het door een misdrijf is en men zegt niet 'vermoord' maar overleden dan wel met 'slachtoffer van .... (bijv steekpartij of van Hamas terreur) overleden'. Slechts -naam van iemand- is overleden komt dus niet over als dood als gevolg van een misdrijf. Je kan dan beter zeggen 'Shani Louk dood' in je headline. Er zijn echt wel nuances in gebruik van woorden.
pi_211136122
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je een losse schedel vindt, zul je toch echt via tanden of DNA moeten onderzoeken van wie dat was.
Er wordt simpelweg gesproken over een fragment ipv een hele schedel.
Over of ze nog kon leven ipv of zij het was.

Misschien is ze na haar dood ook nog eens onthoofd. Wat ik zeg is niet bedoeld als verzachtende omstandigheden voor de daders he? We hebben allemaal gezien hoe ze op gruwelijke wijze rond hebben gereden met iemand die naar ons weten op dat moment zeer ernstig gewond was en een totaal onschuldig slachtoffer was.
Daar zat geen enkel respect voor leven of de doden bij.

Het enige wat ik zeg is dat ik het verhaal van de ouders zelf als leidend zie.
En dat ik het een (gruwelijke) opluchting vind dat het kind niets meer mee heeft gekregen van dat rondrijden en gedoe. Mogelijk nog erger bespaard is gebleven.
pi_211136132
Hij is vader geworden. :D
twitter
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 13:08:01 #285
236264 crew  capricia
pi_211136133
Hier het artikel.
quote:
Israels Prsident Herzog ber ermordete Shani:
Diese Tiere haben ihr den Kopf abgehackt

[..]
"Es tut mir wirklich leid, berichten zu mssen, dass wir jetzt die Nachricht erhalten haben, dass Shani Nicole Louk als ermordet und tot besttigt wurde. Man hat ihren Schdel gefunden“, sagte Prsident Herzog.

„Das bedeutet, dass diese barbarischen, sadistischen Tiere ihr einfach den Kopf abgehackt haben, als sie Israelis angriffen, folterten und tteten. Es ist eine groe Tragdie, und ich spreche ihrer Familie mein tiefes Beileid aus.“
https://m.bild.de/politik(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211136142
quote:
17s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:07 schreef Doler12 het volgende:
Hij is vader geworden. :D
[ twitter ]
Het gaat hier volgens mij niet om dezelfde persoon.
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:10:17 #287
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211136162
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:07 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Misschien is ze na haar dood ook nog eens onthoofd. Wat ik zeg is niet bedoeld als verzachtende omstandigheden voor de daders he? We hebben allemaal gezien hoe ze op gruwelijke wijze rond hebben gereden met iemand die naar ons weten op dat moment zeer ernstig gewond was en een totaal onschuldig slachtoffer was.

En dat ik het een (gruwelijke) opluchting vind dat het kind niets meer mee heeft gekregen van dat rondrijden en gedoe. Mogelijk nog erger bespaard is gebleven.
Dat sowieso niet want als je been erbij ligt zoals dat van haar toen is iemand meestal dood. Buiten bewustzijn zou nog kunnen maar die rare slag erin betekent meestal dat echt alle spanning in het lichaam weg is.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 13:14:18 #289
236264 crew  capricia
pi_211136172
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:07 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Ja. Het was allemaal al ziek genoeg.

Ik lees ook berichten dat Palestijnen met haar telefoon haar moeder gebeld hebben. Gezegd hebben dat ze nog leefde, ze zou in een ziekenhuis liggen. En op die manier geld afgetroggeld hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211136195
Biden/Kirby be like: we moeten de cijfers van Hamas media over de burger slachtoffers in Gaza niet vertrouwen

Isral be like: wij hebben 7546 terroristen gedood. (Ze maken immers geen onderscheid tussen militanten en burgers)

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211136208
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:16 schreef Slayage het volgende:
Biden/Kirby be like: we moeten de cijfers van Hamas media over de burger slachtoffers in Gaza niet vertrouwen

Isral be like: wij hebben 7546 terroristen gedood. (Ze maken immers geen onderscheid tussen militanten en burgers)

[ twitter ]
Israel doet nu in elk geval zijn best om er geen rond getal van te maken. Wat ze eerder beide deden (zowel Hamas als Israel).

Het niveau qua propaganda gaat er op vooruit.
pi_211136209
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:16 schreef Slayage het volgende:
Bewijs dat ze dode kinderen tellen als terrorist?
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 oktober 2023 @ 13:18:50 #293
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211136215
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:18 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Bewijs dat ze dode kinderen tellen als terrorist?
Bewijs vragen aan de linkdumpkoning?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211136217
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Bewijs vragen aan de linkdumpkoning?
Duh
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:21:58 #295
438527 MissButterflyy
pi_211136241
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 12:15 schreef Molo het volgende:

[..]

SPOILER
Whahahaha die spoiler! Hoe was het daar?
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:24:26 #296
438527 MissButterflyy
pi_211136257
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:06 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Overleden wordt doorgaans gebruikt bij dood door ziekte, natuurlijke dood ook al heeft het officieel ook de betekenis van dood. Bij ongelukken vaak 'omgekomen' als het direct is, overleden als het in het ziekenhuis later gebeurt. Als het door een misdrijf is en men zegt niet 'vermoord' maar overleden dan wel met 'slachtoffer van .... (bijv steekpartij of van Hamas terreur) overleden'. Slechts -naam van iemand- is overleden komt dus niet over als dood als gevolg van een misdrijf. Je kan dan beter zeggen 'Shani Louk dood' in je headline. Er zijn echt wel nuances in gebruik van woorden.
Je leest toch vaak genoeg in het nieuws: man of vrouw of slachtoffer na steekpartij/schietpartij/ mishandeling whatever overleden.
pi_211136284
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je leest toch vaak genoeg in het nieuws: man of vrouw of slachtoffer na steekpartij/schietpartij/ mishandeling whatever overleden.
Dat zeg ik toch, dan staat erbij slachtoffer van mishandeling/steekpartij/schietpartij/Hamasterreur. Niet slechts -naam van persoon- is overleden.
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:29:08 #298
38496 Perrin
pi_211136304
Splitsen gazastrook lijkt goed te vorderen:
twitter
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:30:00 #299
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211136310
Kijk even hoe die voorste gebouwen erbij liggen. :X
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:34:46 #300
438527 MissButterflyy
pi_211136344
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:30 schreef Qarrad het volgende:
Kijk even hoe die voorste gebouwen erbij liggen. :X
Kan het niet echt goed zien.
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:36:00 #301
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211136351
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:29 schreef Perrin het volgende:
Splitsen gazastrook lijkt goed te vorderen:
[ twitter ]
"Goed te vorderen" wel, maar dan wel met dit soort dingen :X
Onvermijdelijk in de oorlog en zulks, maar de mensen in zowel de personenwagen als de vluchtende wagen lijken me geen geharde strijders of zo en dus geen legitieme doelen.

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')