Tenzij je moslimhaat ziet voor wat het is: niet haat tegen moslims, maar door moslims.quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:04 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat er nog even heel geforceerd op het einde ook nog gezegd wordt dat moslimhaat niet getolereerd kan worden. Dat is toch een rare toevoeging als je een groep moslims jodenhaat ziet botvieren.
Toch is het de enige manier. Heb je een beter idee?quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de keuze helemaal niet aan hen is...
Hamas staat er niet om bekend om zachtzinnig om te gaan met weerwoord.
ja deze bossquote:Op maandag 30 oktober 2023 10:01 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, de Noordelijke Alliantie of zo was dat toch? De oorspronkelijke Mujahideen, volgens mij.
Is dat alles? Is dat alles waar het gebruikelijke groepje op aanslaat?quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:04 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat er nog even heel geforceerd op het einde ook nog gezegd wordt dat moslimhaat niet getolereerd kan worden. Dat is toch een rare toevoeging als je een groep moslims jodenhaat ziet botvieren.
quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:01 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee hoor. Na de val van Nazi-Duitsland is er ook geen Nazi partij 2.0 opgekomen.
Waarom?
Simpel: gewoon de totale vernietiging van de nazi-partij, incluis de kopstukken en aanhang. Infrastructuur in puin. Geldstromen opgedroogd. Klopjacht op levende supporters. Verbod op de partij.
Dat zal nu ook moeten gebeuren met Hamas.
alsof je een pak melk kooptquote:"gewoon de totale vernietiging"
Mwa, ik denk dat jodenhaat vooral gericht is op het jood zijn en niet zozeer op wat de (religieuze) joden doen. Wat je nu ziet opleven in de Arabische/moslim kringen is altijd al aanwezig.quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
oh zo
denk dat je ze wel met elkaar kunt vergelijken eigenlijk en minder haat is sowieso beter, ik kan me er niet druk om maken hoor
probleem wat ik ermee heb is dat het niet de moslims die vervelend doen zijn die er last van hebben, die gaan toch niet met mensen van buiten hun kring om maar je overbuurman die altijd vriendelijk gedag zegt en vieze zoetige amandelcakejes aanbied na de ramadan of met koninginnedagquote:Op maandag 30 oktober 2023 10:12 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mwa, ik denk dat jodenhaat vooral gericht is op het jood zijn en niet zozeer op wat de (religieuze) joden doen. Wat je nu ziet opleven in de Arabische/moslim kringen is altijd al aanwezig.
Moslimhaat daarentegen zie ik meer als een term die verzonnen is om rechtmatige kritiek en afkeer van aspecten van de islam en van het handelen van sommige groepen moslims te demoniseren. Er zijn denk ik maar weinig mensen die moslims intrinsiek haten om hun moslim zijn.
Maar, minder haat, meer bloemen, dat is sowieso wel goed!
Is toch vreemd man, alsof je na de Kristallnacht zegt dat je jodenhaat en duitserhaat niet wil tolereren.quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is dat alles? Is dat alles waar het gebruikelijke groepje op aanslaat?
Wellicht eens bij jezelf te rade gaan
quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:17 schreef sp3c het volgende:
en ik heb ook geen probleem met je kritiek verder hoor, de uitleg is prima, kan ik mee leven
ik sloeg meer aan op dat 'DIT KAN ALLEMAAL BIJ HET LINKSE BLOK TEGENWOORDIG MENSEN!!!' en dat leek me rijkelijk overdreven voor een vrij onschuldige tweet
Lekker racistisch hoor: Arabieren kunnen nooit iets leren kennelijk.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:49 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
En als Hamas vernietigd is (en de rest van Gaza dus ook), dan kun je erop wachten dat Hamas 2.0 in opkomst is. Rinse-repeat![]()
Toch nog maar onze Pensioenfondsen maar weer aansporen om aandeeltjes wapenindustrie te kopen, dan hoeven onze pensioentjes niet gekort te worden
Probleem is alleen dat jodenhaat standaard met de paplepel wordt ingegoten bij alle moslims.quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:01 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee hoor. Na de val van Nazi-Duitsland is er ook geen Nazi partij 2.0 opgekomen.
Waarom?
Simpel: gewoon de totale vernietiging van de nazi-partij, incluis de kopstukken en aanhang. Infrastructuur in puin. Geldstromen opgedroogd. Klopjacht op levende supporters. Verbod op de partij.
Dat zal nu ook moeten gebeuren met Hamas.
Jezus. Is dat geverifieerd?quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
https://twitter.com/MOSSADil/status/1718796445774500336?s=19
bossquote:
Israël maakt nu wel duidelijk dat de kosten om voor menselijk schild te spellen toch een beetje hoger zijn dan ingeschat.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:57 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Mijn punt is dus dat de Duitsers (en Afghanen) niet in opstand kwamen. Daar vanuit gaan, is dus niet de juiste methode.
Wat dat betreft wijs ik ook graag op Iran, waar de burgers dus wél in weerzin van alles de straat op gaan.
Ben het met je eens dat de ideologie vernietigd moet worden, maar dat is niet het doel van deze oorlog denk ik. Daarin wordt alleen de uitvalsbasis van Hamas vernietigd (samen met hopelijk het grootste deel van de Hamas strijders). De boodschap daarmee is: ga lekker lopen haten in de zandbak of zo, maar jullie raken de macht in Gaza definitief kwijt.
De ideologie vernietigen kan denk ik alleen door simpelweg te blijven bestaan als Israël zijnde.
"“get your stuff off our statues”quote:
Het probleem is dat er geen enkel goed idee is in deze situatie in dit conflict. Ik heb grote twijfels echter of het ook maar in enige mate haalbaar is om de burgers van Gaza, helemaal in deze situatie waarin ze in paniek, chaos, doodsangst en rouw verkeren, Hamas even uit het zadel te laten wippen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:07 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Toch is het de enige manier. Heb je een beter idee?
Israel is ook bepaald niet zachtzinnig bezig. Misschien dat ze een afweging moeten maken die wat realistischer is.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de keuze helemaal niet aan hen is...
Hamas staat er niet om bekend om zachtzinnig om te gaan met weerwoord.
De verhouding is 1 op 60. En ze weten om wie het gaat. Dat het niet kan is onzin. Er is altijd een keuze. Het feit dat je kunt begrijpen dat iemand liever geen risico's neemt, maakt niet dat die persoon geen keuze had.quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het probleem is dat er geen enkel goed idee is in deze situatie in dit conflict. Ik heb grote twijfels echter of het ook maar in enige mate haalbaar is om de burgers van Gaza, helemaal in deze situatie waarin ze in paniek, chaos, doodsangst en rouw verkeren, Hamas even uit het zadel te laten wippen.
En dat is denk ik wel het verschil tussen haat en afkeer; ik heb een sterke afkeer van de islam maar die heerlijke amandelcakejes accepteer ik graagquote:Op maandag 30 oktober 2023 10:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
probleem wat ik ermee heb is dat het niet de moslims die vervelend doen zijn die er last van hebben, die gaan toch niet met mensen van buiten hun kring om maar je overbuurman die altijd vriendelijk gedag zegt en vieze zoetige amandelcakejes aanbied na de ramadan of met koninginnedag
Ik denk niet dat ze statische posities gaan innemen. En ze kunnen natuurlijk van elke kant dat ze willen naar binnen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:29 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Deze vind ik interessant, want het suggereert dat ze al veel verder in Gaza actief zijn dan tot nu toe gezien.
Het is het minste van twee kwaden om te hopen dat ze de boel daar snel onder controle hebben denk ik dan maar. Ik ga er namelijk vanuit dat waar er Israëlische soldaten lopen, er geen daisycutters vallen en zulks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |