In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.
Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.
Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Israëlische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Israël trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Kill the father and put the baby in the oven, then at least three times they raped the mother one after another while filming it and the baby is burning.
Op maandag 30 oktober 2023 09:49 schreef UitStraling het volgende: Kill the father and put the baby in the oven, then at least three times they raped the mother one after another while filming it and the baby is burning.
Maakt niet uit hoor jongens, niets te zien hier. Deze "vrijheidsstrijders" willen slechts een tweestatenoplossing.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Dit zal vast al zijn gedeeld hier, maar mijn hemel wat steek je dan doelbewust je kop in het zand zeg. En ook nog even de daders een slachtofferrol gaan toedichten _!. Dit kan gewoon bij het nieuwe Linkse blok in Nederland.
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Op maandag 30 oktober 2023 09:53 schreef HowardRoark het volgende: Dit zal vast al zijn gedeeld hier, maar mijn hemel wat steek je dan doelbewust je kop in het zand zeg. En ook nog even de daders een slachtofferrol gaan toedichten _!. Dit kan gewoon bij het nieuwe Linkse blok in Nederland.
Op maandag 30 oktober 2023 09:53 schreef HowardRoark het volgende: Dit zal vast al zijn gedeeld hier, maar mijn hemel wat steek je dan doelbewust je kop in het zand zeg. En ook nog even de daders een slachtofferrol gaan toedichten _!. Dit kan gewoon bij het nieuwe Linkse blok in Nederland.
[..] Dat zal het vast zijn. Want dat soort dingen doen ze anders nooit, hé.
Goh net een dame die zus is van twee priesters die wordt verkracht en heet Ruth. De suggestie wordt volledig gewekt dat er een racistisch motief aanwezig was.
En als je dan googelt op haar naam dan vinden we.... Niks. Helemaal niks.
Kan het nog steeds gebeurd zijn natuurlijk. Of iemand wil ons iets doen geloven. Ik krijg zomaar de indruk dat je het graag wil geloven want het is inderdaad vast al wel eens vaker gebeurd.
[..] Zo werkt het wel. Als de Duitsers extreem ontevreden waren geweest over het Nazi regime komen ze in opstand. Het zelfde geldt voor de Taliban.
De ideologie moet vernietigd worden. Niet Hamas als groep. Door alle burgerslachtoffers staat er zo een Hamas v2.0 op.
Mijn punt is dus dat de Duitsers (en Afghanen) niet in opstand kwamen. Daar vanuit gaan, is dus niet de juiste methode.
Wat dat betreft wijs ik ook graag op Iran, waar de burgers dus wél in weerzin van alles de straat op gaan.
Ben het met je eens dat de ideologie vernietigd moet worden, maar dat is niet het doel van deze oorlog denk ik. Daarin wordt alleen de uitvalsbasis van Hamas vernietigd (samen met hopelijk het grootste deel van de Hamas strijders). De boodschap daarmee is: ga lekker lopen haten in de zandbak of zo, maar jullie raken de macht in Gaza definitief kwijt.
De ideologie vernietigen kan denk ik alleen door simpelweg te blijven bestaan als Israël zijnde.
[..] Mijn punt is dus dat de Duitsers (en Afghanen) niet in opstand kwamen. Daar vanuit gaan, is dus niet de juiste methode.
Wat dat betreft wijs ik ook graag op Iran, waar de burgers dus wél in weerzin van alles de straat op gaan.
Ben het met je eens dat de ideologie vernietigd moet worden, maar dat is niet het doel van deze oorlog denk ik. Daarin wordt alleen de uitvalsbasis van Hamas vernietigd (samen met hopelijk het grootste deel van de Hamas strijders). De boodschap daarmee is: ga lekker lopen haten in de zandbak of zo, maar jullie raken de macht in Gaza definitief kwijt.
De ideologie vernietigen kan denk ik alleen door simpelweg te blijven bestaan als Israël zijnde.
Ik denk dat deze dame nog niet van mening verandert als haar eigen baby in de oven ligt. Een plaat voor haar hoofd waar een bunker buster nog niet doorheen komt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
[..] En als Hamas vernietigd is (en de rest van Gaza dus ook), dan kun je erop wachten dat Hamas 2.0 in opkomst is. Rinse-repeat
Nee hoor. Na de val van Nazi-Duitsland is er ook geen Nazi partij 2.0 opgekomen.
Waarom?
Simpel: gewoon de totale vernietiging van de nazi-partij, incluis de kopstukken en aanhang. Infrastructuur in puin. Geldstromen opgedroogd. Klopjacht op levende supporters. Verbod op de partij.
Op maandag 30 oktober 2023 09:49 schreef UitStraling het volgende: Kill the father and put the baby in the oven, then at least three times they raped the mother one after another while filming it and the baby is burning.
[..] Nee hoor. Na de val van Nazi-Duitsland is er ook geen Nazi partij 2.0 opgekomen.
Waarom?
Simpel: gewoon de totale vernietiging van de nazi-partij, incluis de kopstukken en aanhang. Infrastructuur in puin. Geldstromen opgedroogd. Klopjacht op levende supporters. Verbod op de partij.
Dat zal nu ook moeten gebeuren met Hamas.
Zat natuurlijk een stuk bezetting van Duitsland bij. Misschien moet dat in Gaza ook gebeuren, maar Israël heeft al aangegeven daar geen zin in te hebben.
Aan de andere kant, als het de enige methode is...
Dat er nog even heel geforceerd op het einde ook nog gezegd wordt dat moslimhaat niet getolereerd kan worden. Dat is toch een rare toevoeging als je een groep moslims jodenhaat ziet botvieren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
[..] Dat er nog even heel geforceerd op het einde ook nog gezegd wordt dat moslimhaat niet getolereerd kan worden. Dat is toch een rare toevoeging als je een groep moslims jodenhaat ziet botvieren.
oh zo
denk dat je ze wel met elkaar kunt vergelijken eigenlijk en minder haat is sowieso beter, ik kan me er niet druk om maken hoor