Oh my God is gelijk aan Allahu Akbar, ja? You sure?quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Amerikanen roepen toch ook massaal ‘oh my God’
En wij misschien ook wel vaker dan we beseffen, als er iets heftigs gebeurd.
En gelovigen zoeken elkaar dan samen op, zoeken de saamhorigheid en troost, die voor hun helpend is.
Ik heb het dus over ‘gewone’ gelovigen en niet alles wat extreem is.
Elke westerse samenleving heeft invloeden van religie, in Nederland voornamelijk uit het verleden. En daar is in beginsel niets mis mee. Ik roep ook wel eens JEZUS!!!!quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En gelovigen zoeken elkaar dan samen op, zoeken de saamhorigheid en troost, die voor hun helpend is.
ik heb altijd zoiets, nja goed, dan is maagd je fetisj, maar dan ben je ook na 72 keer klaar en dan zit je dus met 72 x "zucht in die la... druiloor" terwijl er allemaal lades zijn en je nog steeds je sok niet hebtquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Beter is het maagdelijk nieuw.
Maar sowieso. Het is te goor voor woorden om mannen maagdelijke meisjes te beloven als ze maar voor hem willen sterven. Dat is vanuit de basis zo verknipt maar goed, mensen vinden er troost in. Doe even.
Sowieso het idee dat je in een soort spiritueel leven na de dood weer een lichaam van vlees en bloed hebt met alle lichamelijke functies die bij een aards bestaan horen is wel schattig.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar sowieso. Het is te goor voor woorden om mannen maagdelijke meisjes te beloven als ze maar voor hem willen sterven. Dat is vanuit de basis zo verknipt maar goed, mensen vinden er troost in. Doe even.
Er zijn toch echt wel onderdelen waarop Isral zich gedraagt als een theocratie. Zo zijn gemengde huwelijken erg ingewikkeld en de orthodoxie heeft wel een heel grote stem over wie Joods is en wie niet. Met grote gevolgen voor de rechten m.b.t. burgerschap.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
Isral =/= judaisme. Isral is een seculiere staat, en er wonen religieuze joden, niet religieuze joden, arabieren, druzen etc.
Dat jij Isral gelijkstelt aan het joodse geloof zegt alweer genoeg.
Dat roepen de normale burgers als de bommen vallen of als ze ‘gewoon’ overlijden?quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh my God is gelijk aan Allahu Akbar, ja? You sure?
Soms wel, soms niet.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh my God is gelijk aan Allahu Akbar, ja? You sure?
Doe eens een rondje Google, dit is niet eens kloppend en staat niet zo in de Koran. Verhalen gaan een eigen leven leiden. Het wordt allemaal weer wat smeuger gemaakt.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Israel is in eerste instantie gebaseerd op het zijn van een vrije staat voor alle joden, dus het is niet zo raar dat dat ook wel een beetje terugkomt in van alles. Maar als je dan even voorbij de oppervlakte kijkt, zie je dat het allemaal wel mee valt. Moslims hebben daar ook gewoon volle rechten.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er zijn toch echt wel onderdelen waarop Isral zich gedraagt als een theocratie. Zo zijn gemengde huwelijken erg ingewikkeld en de orthodoxie heeft wel een heel grote stem over wie Joods is en wie niet. Met grote gevolgen voor de rechten m.b.t. burgerschap.
Er was ooit een islamitisch wijsgeer, ene Al-Ghazali en die wilde met de wetenschap bewijzen dat God bestond, dat lukte hem niet, hij begon eerst te twijfelen aan zijn geloof en daarna besloot hij maar dat het voor alle moslims beter is om zich compleet te wijden aan devotie en noemde de wetenschap het werk van de duivel.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Helemaal met je eens!quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Elke westerse samenleving heeft invloeden van religie, in Nederland voornamelijk uit het verleden. En daar is in beginsel niets mis mee. Ik roep ook wel eens JEZUS!!!!
Pas als de religie zich weer gaat uiten in de politiek en dus weer rechtstreeks gezag wil hebben over de samenleving gaat het (in mijn opinie) fout.
Waarom je best doen voor dit tijdelijke bestaan als je straks toch voor eeuwig gaat chillen in Djannah?quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Er was ooit een islamitisch wijsgeer, ene Al-Ghazali en die wilde met de wetenschap bewijzen dat God bestond, dat lukte hem niet, hij begon eerst te twijfelen aan zijn geloof en daarna besloot hij maar dat het voor alle moslims beter is om zich compleet te wijden aan devotie en noemde de wetenschap het werk van de duivel.
Vandaar dat ze vandaag de dag nog overwegend met stenen en kamelenpoep staan te gooien.
Troost, aan mijn ballen ja.
Dan nog, ik vraag me altijd af wat een vrouw (niet moslim opgevoed) bezield om het ook maar op te nemen voor de meest vrouwonvriendelijke ideologie op de planeet.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Doe eens een rondje Google, dit is niet eens kloppend en staat niet zo in de Koran. Verhalen gaan een eigen leven leiden. Het wordt allemaal weer wat smeuger gemaakt.
Ach ja, zo zul je ook wel christelijke hoge piefen hebben.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Er was ooit een islamitisch wijsgeer, ene Al-Ghazali en die wilde met de wetenschap bewijzen dat God bestond, dat lukte hem niet, hij begon eerst te twijfelen aan zijn geloof en daarna besloot hij maar dat het voor alle moslims beter is om zich compleet te wijden aan devotie en noemde de wetenschap het werk van de duivel.
Vandaar dat ze vandaag de dag nog overwegend met stenen en kamelenpoep staan te gooien.
Troost, aan mijn ballen ja.
quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:22 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dit zegt natuurlijk weer eens alles.
[ twitter ]
Maar.... maar.... mij is verteld dat Israel de grens tussen Egypte en Gaza dicht hieldquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:25 schreef capricia het volgende:
Het is dus Hamas die onze Nederlanders niet laten gaan.
[ twitter ]
Wel eerlijk.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:22 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Helaas omdat die bevolkingsgroep eigenlijk geen eigen mening heeft, de koran is wet en verder doe je wat de Imam je opdraagt evt aangevuld met wat Fatwa's uit Pakistan ofzo.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach ja, zo zul je ook wel christelijke hoge piefen hebben.
Waarom moet je nu meteen weer een hele bevolkingsgroep door de drek halen?
Je snapt er duidelijk niks van.
quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar.... maar.... mij is verteld dat Israel de grens tussen Egypte en Gaza dicht hield
Moet meteen denken aan die arme jongen van het Jeugdjournaal. Die zijn moeder daar verloren heeft. Bah. Nog meer gijzelaars dus.quote:Jake Sullivan, the White House’s chief security adviser, said: “The Egyptians are prepared to let Americans and other foreign nationals out of Gaza. The Israelis have no issue with that. But Hamas is preventing their departure and making a series of demands.”
Kortom, religie bedrijft iemand maar achter de eigen voordeur en laat het vooral uit het hoofd om anderen inclusief nakomelingen daartoe te willen overtuigen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Elke westerse samenleving heeft invloeden van religie, in Nederland voornamelijk uit het verleden. En daar is in beginsel niets mis mee. Ik roep ook wel eens JEZUS!!!!
Pas als de religie zich weer gaat uiten in de politiek en dus weer rechtstreeks gezag wil hebben over de samenleving gaat het (in mijn opinie) fout.
In veel landen zijn vrouwen inderdaad behoorlijk achtergesteld, of zelfs heel erg. Dat is in veel ontwikkelingslanden zo, ook waar geen moslims zijn.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan nog, ik vraag me altijd af wat een vrouw (niet moslim opgevoed) bezield om het ook maar op te nemen voor de meest vrouwonvriendelijke ideologie op de planeet.
In de Islam moet je blij zijn als je tweederangs burger bent als vrouw, zelfs in hyper progressief Saudi Arabie mag je van de goede mannen nu zelfs autorijden.
Geef maar toe, vrouwen willen gewoon graag onderdrukt worden he?.
Dit sentiment wordt helaas zelfs door velen in het Westen gedeeld, daarom ligt er ook zo'n nadruk op Isral die bijvoorbeeld 'proportioneel' moeten blijven en op alle mogelijke manieren burgerslachtoffers voorkomen.quote:
Zou dat evt te maken kunnen hebben met het feit dat hier geen moslimregime is?quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:28 schreef MissButterflyy het volgende:
.
Maar ken hier in NL toch echt best wat zelfstandige moslima’s die echt niet onderdrukt worden.
Bekeren komt meestal na het trouwen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb dat nog nooit meegemaakt, dat moslims me wilden bekeren. En ik spreek en zie ze dagelijks, oa ivm m’n werk.
Heb wel een Turkse vriend gehad en merkte na een tijdje dat we te verschillend waren. Dus zijn we onze eigen weg gegaan.
Ja maar we waren het toch eens dat een godsdienst beter los kan staan van de regeringquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zou dat evt te maken kunnen hebben met het feit dat hier geen moslimregime is?
Een heel klein beetje misschien?.
Je hoeft tegenwoordig niet meer te trouwen. Ken genoeg gemengde koppels.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Bekeren komt meestal na het trouwen.
Ja, iets dat in de moslimwereld dus ondenkbaar is.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja maar we waren het toch eens dat een godsdienst beter los kan staan van de regering
Ik bid dan ook al tevergeefs sinds de vroege jaren negentig dat daar de emancipatie vandaan zou komen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar ken hier in NL toch echt best wat zelfstandige moslima’s die echt niet onderdrukt worden.
Moslima's worden ook steeds conservatiever in NL, er worden meer, niet minder, hoofddoeken gedragen in Nederland. En ook meer en meer kinderen zie je in gewaden rondlopen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik bid dan ook al tevergeefs sinds de vroege jaren negentig dat daar de emancipatie vandaan zou komen.
zo jammer...quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Moslima's worden ook steeds conservatiever in NL, er worden meer, niet minder, hoofddoeken gedragen in Nederland. En ook meer en meer kinderen zie je in gewaden rondlopen.
Er is nooit en te nimmer plek voor emancipatie in de islam.
quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je hoeft tegenwoordig niet meer te trouwen. Ken genoeg gemengde koppels.
quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je hoeft tegenwoordig niet meer te trouwen. Ken genoeg gemengde koppels.
Queers for Palestine denkt van wel.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Moslima's worden ook steeds conservatiever in NL, er worden meer, niet minder, hoofddoeken gedragen in Nederland. En ook meer en meer kinderen zie je in gewaden rondlopen.
en ze krijgen allemaal 5 kinderenquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En onbegrijpelijk, je ervaart dagelijks de voordelen van een vrije samenleving maar je streeft een samenleving na waar je als vrouw gestenigd kan worden als jij verkracht bent.quote:
quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:25 schreef capricia het volgende:
Het is dus Hamas die onze Nederlanders niet laten gaan.
[ twitter ]
Voor de humanitaire hulp inderdaad.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar.... maar.... mij is verteld dat Israel de grens tussen Egypte en Gaza dicht hield
Nou ja, dat mag. Alleen vrees ik dat onze vrijheid uiteindelijk tegen ons gebruikt zal worden, de kans dat een moslimpartij ooit de grootste wordt is aanwezig, waarna het daarna uiteraard gedaan is met de democratie, precies wat er in Gaza gebeurd is.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en ze krijgen allemaal 5 kinderen
Onderdanigheid aan een "dominante" man is voor veel wat zwakkere vrouwen toch een erg prettig levensstandje.quote:
Nee maar heel eerlijk, ik snap de VS ook niet, dat is ook een halve theocratie he, waar een paar oude mannen beslissen dat een vrouw geen abortus mag.... compleet gek, en er is gewoon steeds 1 gemeenschappelijke gemene deler... heel gemeen... superioriteitswanen gebaseerd op de krankzinnig narcistische notie dat je op de een of andere manier een groter mirakel bent dan een naaktslak.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En onbegrijpelijk, je ervaart dagelijks de voordelen van een vrije samenleving maar je streeft een samenleving na waar je als vrouw gestenigd kan worden als jij verkracht bent.
Ik kan daar oprecht niet bij.
Dan geloof je me toch niet. Ik spreek slechts uit ervaring naar de mensen die ik in het echt ken.quote:
Dat is een vrij achterhaalde opmerking, en een standaard riedeltje van gelovigen in een poging om Atheisten klem te zetten.quote:
Daarom ben ik dus niet progressief, ik heb al jaren geleden ingezien dat "de mens" gewoon kut is en we het dus vooral niet moeten opnemen voor mensen die openbaar tegen ons zijnquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:40 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nee maar heel eerlijk, ik snap de VS ook niet, dat is ook een halve theocratie he, waar een paar oude mannen beslissen dat een vrouw geen abortus mag.... compleet gek, en er is gewoon steeds 1 gemeenschappelijke gemene deler... heel gemeen... superioriteitswanen gebaseerd op de krankzinnig narcistische notie dat je op de een of andere manier een groter mirakel bent dan een naaktslak.
Dat ben je niet
ook niet minder, maar er is geen speciale regeling voor je... echt niet, geniet gewoon van het wonder
En ze waren nog wel boos op de NLse ambassade in Isral.quote:
Dat lees ik al 20 jaar op Fok. En dat het 1 minuut voor 12 is enz.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, dat mag. Alleen vrees ik dat onze vrijheid uiteindelijk tegen ons gebruikt zal worden, de kans dat een moslimpartij ooit de grootste wordt is aanwezig, waarna het daarna uiteraard gedaan is met de democratie, precies wat er in Gaza gebeurd is.
Maar goed, dat hoort bij een democratie natuurlijk.....
Wat je denkt ben je zelf, wist je dat?quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daarom ben ik dus niet progressief, ik heb al jaren geleden ingezien dat "de mens" gewoon kut is en we het dus vooral niet moeten opnemen voor mensen die openbaar tegen ons zijn.
Daar gaan de echte VVD ers niet op stemmenquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien hebben we binnenkort wel een MP van Turkse komaf
Maar dan ook de eerste vrouwelijke. Een mooie combinatie.
Zou leuk zijn. Of ze nog te onervaren is is een andere vraag.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat lees ik al 20 jaar op Fok. En dat het 1 minuut voor 12 is enz.
Misschien hebben we binnenkort wel een MP van Turkse komaf![]()
Je probeert het te hard.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan geloof je me toch niet. Ik spreek slechts uit ervaring naar de mensen die ik in het echt ken.
dan ben ik Flash Gordonquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat je denkt ben je zelf, wist je dat?
Trumpquote:
En stonden er 20 jaar geleden ook duizenden tot jodenmoord op te roepen op de Dam, niet alleen straffeloos maar vaak ook nog gesteund vanuit de politiek (denk oa)?quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 oktober 2023 12:44 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5173273/wanneer-stopt-het-kijken/#more
Update 12:12 - De soep wordt nu NOG heter gegeten inzake Shani Louk. BILD heeft de Isralische president Yitzhak Herzog genterviewd en volgens hem hebben ze niet alleen een stukje schedel van Shani gevonden: "Het spijt me te kunnen bevestigen dat Shani Nicole Louk is vermoord. Men heeft haar schedel gevonden. Dat betekent dat deze barberen, deze sadistische dieren simpelweg haar hoofd eraf hebben gehakt, zoals ze ook Isralirs hebben aangevallen, gemarteld en vermoord. Het is een grote tragedie en ik betuig mijn diepste medeleven aan haar familie." WOW.
Wel even iets anders dan zomaar doodgegaan over natuurlijk overleden. 'Overleden' impliceert toch wel wat anders.quote:Op maandag 30 oktober 2023 12:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze is overleden, hoe je het ook wendt of keert. Altijd dat gezeik omdat niet iets wordt gezegd als "Duitse brutaal door haar hoofd geschoten en keihard doodgemarteld" ofzo.
Correct, ik weet dat ik niet heilig ben, soms fouten maak, soms verkeerde dingen denk. En daar probeer ik niet aan toe te geven, en dat is me prima gelukt.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat je denkt ben je zelf, wist je dat?
Toch zijn er best wat conservatieve lui die de islam en moslims verafschuwen, maar de prachtige conservatieve stromingen in de VS als een lichend voorbeeld zien.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:40 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nee maar heel eerlijk, ik snap de VS ook niet, dat is ook een halve theocratie he, waar een paar oude mannen beslissen dat een vrouw geen abortus mag.... compleet gek, en er is gewoon steeds 1 gemeenschappelijke gemene deler... heel gemeen... superioriteitswanen gebaseerd op de krankzinnig narcistische notie dat je op de een of andere manier een groter mirakel bent dan een naaktslak.
Dat ben je niet
ook niet minder, maar er is geen speciale regeling voor je... echt niet, geniet gewoon van het wonder
Ok, stel ik ben het met je eens.. maar vertel mij dan eens: Waarom moet het Yahweh zijn?quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij is het wetenschappelijk bewezen dat er troost en saamhorigheid kan worden gehaald uit geloof.
Er is geen bewijs dat er een God bestaat, dat wel.
Maar zo zijn er ook mensen die geloven in zweverige dingen, tsja niet mijn ding maar als ze anderen verder niet lastig vallen heb ik er geen problemen mee.
Mensen willen zich vaak ook gehoord voelen, en zoeken verbondenheid. Dat kan een kerk of een moskee wel bieden. Of een synagoge.
Maar het extremistische en fundamentalistische heb ik niks mee.
Ken die opstand niet. Voor een opmerking als "het is nu werkelijk tijd om in te grijpen" lijkt me niet te koppelen aan bruinhemden.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En stonden er 20 jaar geleden ook duizenden tot jodenmoord op te roepen op de Dam, niet alleen straffeloos maar vaak ook nog gesteund vanuit de politiek (denk oa)?
Nee he? Dus die "het is 1 voor 12" roepers hadden 100% gelijk en zijn decennia weggezet als nazi's en bruinhemden.
Ik ben niet tegen het bestaan van Isral.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:45 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Je probeert het te hard.![]()
En uiteraard ben jij wl iemand die cht om de Palestijnse bevolking geeftmaar ook hier in het topic zijn er teveel die zich zo noemen (Pro-Palestina) waar ze gewoon anti-Isral zijn. De meeste vanuit islamitisch oogpunt, sommigen om linkse redenen ("Isral is kolonisatie" oid).
Wat ik graag zou willen is, als mensen tegen (het bestaan van) Isral zijn, dat ze er gewoon voor uit komen. Dat praat een stuk eerlijker.
Neuh, de meeste nuchtere Nederlanders hebben daar ook weinig mee, religie onder kazen is al jaren minder en minder aan het worden.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch zijn er best wat conservatieve lui die de islam en moslims verafschuwen, maar de prachtige conservatieve stromingen in de VS als een lichend voorbeeld zien.
Eentje wiens vader gevlucht is vanwege het geloof, wiens hondje Moos heet en de man Joods is.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jou niet, vrouwen hebben daarin ook weer meer pech dan mannen, net als bij de islam.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh, de meeste nuchtere Nederlanders hebben daar ook weinig mee, religie onder kazen is al jaren minder en minder aan het worden.
Maar als ik moest kiezen, ja dan maar de gristenfundi's die ook achterlijke denkbeelden hebben maar me iig niet willen vermoorden als ik niet mee wil doen.
Mwah, jij mag daar in de VS best zonder kruisje om je nek lopen hoor, maar in Iran niet zonder hoofddoek.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jou niet, vrouwen hebben daarin ook weer meer pech dan mannen, net als bij de islam.
Ja dat komt door het hele begin van het krankzinnige verhaal, de schuld wordt meteen bij de vrouw gelegd, zonder Eva hadden wij mannen nog steeds in het paradijs gezeten. Maar nee, dr moest zo nodig van een appel (zie ook avalon, koning Arthur) gegeten worden waardoor ze dus nu met maandstonden en barensween zitten...quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jou niet, vrouwen hebben daarin ook weer meer pech dan mannen, net als bij de islam.
Rare behandeling door extreme christen bedoel je? Vrouwen dan.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Echt? Breaking waar?quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:55 schreef theunderdog het volgende:
Breaking: Netanyahu is in gesprek met Hamas-leiding over vredesbesprekingen.
Ik denk dat je de geloofsfanatici in de VS echt te mild ziet.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, jij mag daar in de VS best zonder kruisje om je nek lopen hoor, maar in Iran niet zonder hoofddoek.
En ja, dat gedoe over abortus is ook niet mijn ding, daar geef ik je gelijk in hoor, maar ik ben helemaal niet gelovig zelf. En het gaat om een, hopelijk, zeldzame ingreep, dat je er recht op moet hebben ben ik met je eens, maar het zou geen dealbreaker zijn. Als iemand maandelijks een abortus nodig denkt te hebben gaat er wel meer niet goed dat een geloof ergens in.
De (vooral) evangalistische christenen in de VS zijn problematisch voor elke vorm van een beetje progressief beleid. Absoluut en zeker. Maar dit maakt ze nog niet 'gelijk' qua problematiek aan de fundamentalistische islam waar homo's worden opgehangen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat je de geloofsfanatici in de VS echt te mild ziet.
Wauw, toch even nog dat laatste stukje er aan toevoegenquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, jij mag daar in de VS best zonder kruisje om je nek lopen hoor, maar in Iran niet zonder hoofddoek.
En ja, dat gedoe over abortus is ook niet mijn ding, daar geef ik je gelijk in hoor, maar ik ben helemaal niet gelovig zelf. En het gaat om een, hopelijk, zeldzame ingreep, dat je er recht op moet hebben ben ik met je eens, maar het zou geen dealbreaker zijn. Als iemand maandelijks een abortus nodig denkt te hebben gaat er wel meer niet goed dan een geloof ergens in.
quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:22 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Wij hebben een Bible Belt maar dat is Teletubbie land vergeleken met de belt daar. Die lui doen niets onder voor salafisten.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zie ze alleen niet massaal oproepen tot het uitmoorden van Joden, of Moslims.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat klopt daar niet aan dan? Moet ik een abortus zien als het prikken van oorbel gaatjes? Een alternatief voor de pil?quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wauw, toch even nog dat laatste stukje er aan toevoegen
Ik heb liever de mogelijkheid om te kiezen of niet te hoeven kiezenquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh, de meeste nuchtere Nederlanders hebben daar ook weinig mee, religie onder kazen is al jaren minder en minder aan het worden.
Maar als ik moest kiezen, ja dan maar de gristenfundi's die ook achterlijke denkbeelden hebben maar me iig niet willen vermoorden als ik niet mee wil doen.
Iets is alleen van belang als het een dagelijkse behoefte is en anders hoef je je er niet druk over te maken?quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat klopt daar niet aan dan? Moet ik een abortus zien als het prikken van oorbel gaatjes? Een alternatief voor de pil?
Een abortus moet idd gewoon kunnen, maar doen alsof het een dagelijkse behoefte is voor een vrouw is apart hoor....
Ik wist niet dat het zo erg wasquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ twitter ]
Een lange thread met allerlei bronnen over hoe Israel omgaat met de Palestijnen die in gevangenis daar zitten. Ruim duizend Palestijnen zitten in een cel zonder een aanklacht of een rechtszaak.
Nee, dat toevoegen komt toch over alsof je als vrouw maar erg dankbaar moet zijn dat het kan. Maar niet te vaak hoor, want anders…quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat klopt daar niet aan dan? Moet ik een abortus zien als het prikken van oorbel gaatjes? Een alternatief voor de pil?
Een abortus moet idd gewoon kunnen, maar doen alsof het een dagelijkse behoefte is voor een vrouw is apart hoor....
Nee, het is een recht dat een vrouw imo zou moeten hebben, maar gezien de keuze aan de andere kant is, helemaal geen keuze, geen rechten, kies ik in dit geval voor, zoals ik zei, minst van de 2 kwaden.quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Iets is alleen van belang als het een dagelijkse behoefte is en anders hoef je je er niet druk over te maken?
Tja…
Ik heb echt geen idee hoe voor hun het rechtssysteem uitziet.quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het zo erg was
Veroordelingspercentage van 99,76%![]()
![]()
Elke dictatuur is jaloers op zo'n percentage
Neehee, het was "gristen en geen abortus maar wel redelijke vrijheid" vs "moslim, helemaal geen vrijheden".quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, dat toevoegen komt toch over alsof je als vrouw maar erg dankbaar moet zijn dat het kan. Maar niet te vaak hoor, want anders…
Naar mijn weten is er ook een man nodig om zwanger te kunnen worden en zijn verantwoordelijkheid wordt weer helemaal vergeten. Maar goed, dat is een totaal andere discussie.
Het is gewoon vervelend dat je dat toevoegt. Alsof een vrouw alleen verantwoordelijk is om zwanger te worden en ze moet vooral niet denken dat een abortus normaal is hoor!
Cognitieve dissonantie is niet voorbehouden aan selecte groepquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch zijn er best wat conservatieve lui die de islam en moslims verafschuwen, maar de prachtige conservatieve stromingen in de VS als een lichend voorbeeld zien.
De ultra US rednecks verschillen niet veel van de ultra orthodoxen of de ultra islamistenquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klopt, in een samenleving heb je altijd extremen, maar er is geen redneck regering (en nee, ook onder DRUMPFFF niet). Iedereen heeft recht op eigen mening, religie etc, maar de democratie bepaalt wat er wel en niet mag en kan.quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De ultra US rednecks verschillen niet veel van de ultra orthodoxen of de ultra islamisten
Het zijn de christelijk nationalisten/MAGA-aanhangers die LGBTQ+ materiaal aan het bannen zijn op scholen in de VS.quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat klopt, in een samenleving heb je altijd extremen, maar er is geen redneck regering (en nee, ook onder DRUMPFFF niet). Iedereen heeft recht op eigen mening, religie etc, maar de democratie bepaalt wat er wel en niet mag en kan.
En juist in de VS zag je waar dat soms, legaal, toe kan leiden. Kleine stad in de VS was lekker progressief, moslims wonnen de verkiezingen en opeens was LGBTQ+ materiaal niet meer toegestaan in die stad. En de progressieveling maar weer geshockeerd en verbaasd zijn natuurlijk.
Dat is echt goed nieuws. En link zou prettig zijn.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:55 schreef theunderdog het volgende:
quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:55 schreef theunderdog het volgende:
quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:49 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is echt goed nieuws. En link zou prettig zijn.
quote:
De vrouwen wel dan?quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Iets is alleen van belang als het een dagelijkse behoefte is en anders hoef je je er niet druk over te maken?
Tja…
Overigens zijn er al Staten waar ze ook de pil en het condoom zouden willen verbieden. Dan heb je weinig keus meer h? Behalve geen seks, maar dat vinden de mannen dan ook weer niet ok.
Als deze cijfers kloppen dan is dat echt niet best en opnieuw een cruciale factor voor een oplossing voor de lange termijn.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ twitter ]
Een lange thread met allerlei bronnen over hoe Israel omgaat met de Palestijnen die in gevangenis daar zitten. Ruim duizend Palestijnen zitten in een cel zonder een aanklacht of een rechtszaak.
Fijn!quote:
ik vrees dat het in zijn geval wel microchirurgie vereistquote:Op maandag 30 oktober 2023 18:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En mannen hun pik afhakken.
Kun je normaal doen aub?
Nee met een slager in je nek verklaar je alles wel he.quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:35 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/tamars/status/1718979988802666802
Gegijzelde niet gelukkig met Netanyahu.
Goh, dat is vast zijn eigen mening die totaal niet onder dwang geventileerd wordt.quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:35 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/tamars/status/1718979988802666802
Gegijzelde niet gelukkig met Netanyahu.
Hele filmpje gekeken, masker bleef op hoor, vuige oplichterquote:Op maandag 30 oktober 2023 18:12 schreef HowardRoark het volgende:
En er valt weer een masker af. Het daadwerkelijke gedachtegoed komt al snel naar boven.
[ twitter ]
Zijn die uitspraken gedaan tijdens de gijzeling of erna?quote:Op maandag 30 oktober 2023 18:15 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Goh, dat is vast zijn eigen mening die totaal niet onder dwang geventileerd wordt.
Neonazi's zijn er altijd geweest (nou ja, sinds de echte nazi'squote:Op maandag 30 oktober 2023 18:12 schreef HowardRoark het volgende:
En er valt weer een masker af. Het daadwerkelijke gedachtegoed komt al snel naar boven.
[ twitter ]
Neo nazi in 1880 is wel een mooi concept voor een verward verhaalquote:Op maandag 30 oktober 2023 18:22 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Neonazi's zijn er altijd geweest (nou ja, sinds de echte nazi's)
Niks nieuws aan.
Ervoor natuurlijk, ik neem regelmatig mijzelf op als ik Rutte ga fileren.quote:Op maandag 30 oktober 2023 18:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zijn die uitspraken gedaan tijdens de gijzeling of erna?
Kan zo op een tegeltjequote:Op maandag 30 oktober 2023 15:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Elke religie is een variatie van dezelfde onwaarheid.
Wauw dat is knapquote:
Dit weten we al zeker na 9/11 (maar eigenlijk ook al veel eerder).quote:Op maandag 30 oktober 2023 18:12 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
quote:Op maandag 30 oktober 2023 18:58 schreef capricia het volgende:
Denk dat deze mijnheer nog liever even in Israeli detentie blijft zitten, en wat minder graag terug gaat naar Gaza:Ach een geit is wel goed voor de afwisseling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Denk dat deze mijnheer nog liever even in Israeli detentie blijft zitten, en wat minder graag terug gaat naar Gaza. Ik denk dat homoseksuele handelingen daar wat minder in de smaak vallen.Er gaat niks boven een beetje kontneuken met de imam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat deze mijnheer nog liever even in Israeli detentie blijft zitten, en wat minder graag terug gaat naar Gaza. Ik denk dat homoseksuele handelingen daar wat minder in de smaak vallen.ja ik keekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
Denk dat deze mijnheer nog liever even in Israeli detentie blijft zitten, en wat minder graag terug gaat naar Gaza. Ik denk dat homoseksuele handelingen daar wat minder in de smaak vallen.Nu begrijp ik de sympathien van uit de LBTQenz beweging voor de islamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
dit douche ik niet wegquote:Op maandag 30 oktober 2023 19:04 schreef damsco het volgende:
[..]
Had de imam een beetje soepele heupen?
Tegen sommige mensen moet je duidelijk zijn.quote:
Allemaal gelul voor de bhne.quote:
En beide opties gaan het niet worden, dus hopelijk heeft Isral zelf ook nog een optie drie in gedachte.quote:
Denk dat deze mijnheer nog liever even in Israeli detentie blijft zitten, en wat minder graag terug gaat naar Gaza. Ik denk dat homoseksuele handelingen daar wat minder in de smaak vallen.gatverdamme,die vieze ouwe kerelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Optie 2 gaat ze gewoon lukken hoor.quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En beide opties gaan het niet worden, dus hopelijk heeft Isral zelf ook nog een optie drie in gedachte.
Beste dat Hamas een Jan van Schaffelaartje doet weet je wel....quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:08 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Allemaal gelul voor de bhne.
IDF zal er een heleboel kunnen doden, maar lang niet allemaal.
En dan komt het weer terug.
Zijn vrouw zou nu een boete van de gemeente krijgen wegens illegale afvaldump.quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Beste dat Hamas een Jan van Schaffelaartje doet weet je wel....
maar goed
dat was een held
en dit zijn varkens
Wensdenken.quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:11 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Optie 2 gaat ze gewoon lukken hoor.
Nee als ik mocht wensen dan een optie 3, zo min mogelijk slachtoffers.quote:
Denk dat deze mijnheer nog liever even in Israeli detentie blijft zitten, en wat minder graag terug gaat naar Gaza. Ik denk dat homoseksuele handelingen daar wat minder in de smaak vallen.Alleen de ontvanger wordt toch als homo gezien daar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jij zegt het, ik heb me niet ingelezenquote:Op maandag 30 oktober 2023 19:27 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Alleen de ontvanger wordt toch als homo gezien daar?
Hallo OM. Ongelooflijk dit.quote:
Dan zou je dat alsnog terug moeten kunnen zien lijkt me (als tweet verwijderd). Zo'n plaatje... mja. Geloof het nog nietquote:
Late reactie ook.quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan zou je dat alsnog terug moeten kunnen zien lijkt me (als tweet verwijderd). Zo'n plaatje... mja. Geloof het nog niet
Vergeet dan ook FvD niet in dat lijstje. Of valt ie onder 'Rusland'?quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:33 schreef HeatWave het volgende:
Het lijstje pro-hamas wordt wel lang zo, Iran, Turkije, Rusland, DENK, BIJ1, etc etc.
Zoooo lastig om een kant te kiezen in dit conflict op basis van wie voor wie is.
etc. etc staat er niets voor niets, het is maar waar je bij wil horenquote:Op maandag 30 oktober 2023 19:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vergeet dan ook FvD niet in dat lijstje. Of valt ie onder 'Rusland'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |