Oh my God is gelijk aan Allahu Akbar, ja? You sure?quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Amerikanen roepen toch ook massaal ‘oh my God’
En wij misschien ook wel vaker dan we beseffen, als er iets heftigs gebeurd.
En gelovigen zoeken elkaar dan samen op, zoeken de saamhorigheid en troost, die voor hun helpend is.
Ik heb het dus over ‘gewone’ gelovigen en niet alles wat extreem is.
Elke westerse samenleving heeft invloeden van religie, in Nederland voornamelijk uit het verleden. En daar is in beginsel niets mis mee. Ik roep ook wel eens JEZUS!!!!quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En gelovigen zoeken elkaar dan samen op, zoeken de saamhorigheid en troost, die voor hun helpend is.
ik heb altijd zoiets, nja goed, dan is maagd je fetisj, maar dan ben je ook na 72 keer klaar en dan zit je dus met 72 x "zucht in die la... druiloor" terwijl er allemaal lades zijn en je nog steeds je sok niet hebtquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Beter is het maagdelijk nieuw.
Maar sowieso. Het is te goor voor woorden om mannen maagdelijke meisjes te beloven als ze maar voor hem willen sterven. Dat is vanuit de basis zo verknipt maar goed, mensen vinden er troost in. Doe even.
Sowieso het idee dat je in een soort spiritueel leven na de dood weer een lichaam van vlees en bloed hebt met alle lichamelijke functies die bij een aards bestaan horen is wel schattig.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar sowieso. Het is te goor voor woorden om mannen maagdelijke meisjes te beloven als ze maar voor hem willen sterven. Dat is vanuit de basis zo verknipt maar goed, mensen vinden er troost in. Doe even.
Er zijn toch echt wel onderdelen waarop Isral zich gedraagt als een theocratie. Zo zijn gemengde huwelijken erg ingewikkeld en de orthodoxie heeft wel een heel grote stem over wie Joods is en wie niet. Met grote gevolgen voor de rechten m.b.t. burgerschap.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
Isral =/= judaisme. Isral is een seculiere staat, en er wonen religieuze joden, niet religieuze joden, arabieren, druzen etc.
Dat jij Isral gelijkstelt aan het joodse geloof zegt alweer genoeg.
Dat roepen de normale burgers als de bommen vallen of als ze ‘gewoon’ overlijden?quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh my God is gelijk aan Allahu Akbar, ja? You sure?
Soms wel, soms niet.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh my God is gelijk aan Allahu Akbar, ja? You sure?
Doe eens een rondje Google, dit is niet eens kloppend en staat niet zo in de Koran. Verhalen gaan een eigen leven leiden. Het wordt allemaal weer wat smeuger gemaakt.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Israel is in eerste instantie gebaseerd op het zijn van een vrije staat voor alle joden, dus het is niet zo raar dat dat ook wel een beetje terugkomt in van alles. Maar als je dan even voorbij de oppervlakte kijkt, zie je dat het allemaal wel mee valt. Moslims hebben daar ook gewoon volle rechten.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er zijn toch echt wel onderdelen waarop Isral zich gedraagt als een theocratie. Zo zijn gemengde huwelijken erg ingewikkeld en de orthodoxie heeft wel een heel grote stem over wie Joods is en wie niet. Met grote gevolgen voor de rechten m.b.t. burgerschap.
Er was ooit een islamitisch wijsgeer, ene Al-Ghazali en die wilde met de wetenschap bewijzen dat God bestond, dat lukte hem niet, hij begon eerst te twijfelen aan zijn geloof en daarna besloot hij maar dat het voor alle moslims beter is om zich compleet te wijden aan devotie en noemde de wetenschap het werk van de duivel.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Helemaal met je eens!quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Elke westerse samenleving heeft invloeden van religie, in Nederland voornamelijk uit het verleden. En daar is in beginsel niets mis mee. Ik roep ook wel eens JEZUS!!!!
Pas als de religie zich weer gaat uiten in de politiek en dus weer rechtstreeks gezag wil hebben over de samenleving gaat het (in mijn opinie) fout.
Waarom je best doen voor dit tijdelijke bestaan als je straks toch voor eeuwig gaat chillen in Djannah?quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Er was ooit een islamitisch wijsgeer, ene Al-Ghazali en die wilde met de wetenschap bewijzen dat God bestond, dat lukte hem niet, hij begon eerst te twijfelen aan zijn geloof en daarna besloot hij maar dat het voor alle moslims beter is om zich compleet te wijden aan devotie en noemde de wetenschap het werk van de duivel.
Vandaar dat ze vandaag de dag nog overwegend met stenen en kamelenpoep staan te gooien.
Troost, aan mijn ballen ja.
Dan nog, ik vraag me altijd af wat een vrouw (niet moslim opgevoed) bezield om het ook maar op te nemen voor de meest vrouwonvriendelijke ideologie op de planeet.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Doe eens een rondje Google, dit is niet eens kloppend en staat niet zo in de Koran. Verhalen gaan een eigen leven leiden. Het wordt allemaal weer wat smeuger gemaakt.
Ach ja, zo zul je ook wel christelijke hoge piefen hebben.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Er was ooit een islamitisch wijsgeer, ene Al-Ghazali en die wilde met de wetenschap bewijzen dat God bestond, dat lukte hem niet, hij begon eerst te twijfelen aan zijn geloof en daarna besloot hij maar dat het voor alle moslims beter is om zich compleet te wijden aan devotie en noemde de wetenschap het werk van de duivel.
Vandaar dat ze vandaag de dag nog overwegend met stenen en kamelenpoep staan te gooien.
Troost, aan mijn ballen ja.
quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:22 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dit zegt natuurlijk weer eens alles.
[ twitter ]
Maar.... maar.... mij is verteld dat Israel de grens tussen Egypte en Gaza dicht hieldquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:25 schreef capricia het volgende:
Het is dus Hamas die onze Nederlanders niet laten gaan.
[ twitter ]
Wel eerlijk.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:22 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dit zegt natuurlijk weer eens alles.
[ twitter ]
Helaas omdat die bevolkingsgroep eigenlijk geen eigen mening heeft, de koran is wet en verder doe je wat de Imam je opdraagt evt aangevuld met wat Fatwa's uit Pakistan ofzo.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach ja, zo zul je ook wel christelijke hoge piefen hebben.
Waarom moet je nu meteen weer een hele bevolkingsgroep door de drek halen?
Je snapt er duidelijk niks van.
quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar.... maar.... mij is verteld dat Israel de grens tussen Egypte en Gaza dicht hield
Moet meteen denken aan die arme jongen van het Jeugdjournaal. Die zijn moeder daar verloren heeft. Bah. Nog meer gijzelaars dus.quote:Jake Sullivan, the White House’s chief security adviser, said: “The Egyptians are prepared to let Americans and other foreign nationals out of Gaza. The Israelis have no issue with that. But Hamas is preventing their departure and making a series of demands.”
Kortom, religie bedrijft iemand maar achter de eigen voordeur en laat het vooral uit het hoofd om anderen inclusief nakomelingen daartoe te willen overtuigen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Elke westerse samenleving heeft invloeden van religie, in Nederland voornamelijk uit het verleden. En daar is in beginsel niets mis mee. Ik roep ook wel eens JEZUS!!!!
Pas als de religie zich weer gaat uiten in de politiek en dus weer rechtstreeks gezag wil hebben over de samenleving gaat het (in mijn opinie) fout.
In veel landen zijn vrouwen inderdaad behoorlijk achtergesteld, of zelfs heel erg. Dat is in veel ontwikkelingslanden zo, ook waar geen moslims zijn.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan nog, ik vraag me altijd af wat een vrouw (niet moslim opgevoed) bezield om het ook maar op te nemen voor de meest vrouwonvriendelijke ideologie op de planeet.
In de Islam moet je blij zijn als je tweederangs burger bent als vrouw, zelfs in hyper progressief Saudi Arabie mag je van de goede mannen nu zelfs autorijden.
Geef maar toe, vrouwen willen gewoon graag onderdrukt worden he?.
Dit sentiment wordt helaas zelfs door velen in het Westen gedeeld, daarom ligt er ook zo'n nadruk op Isral die bijvoorbeeld 'proportioneel' moeten blijven en op alle mogelijke manieren burgerslachtoffers voorkomen.quote:
Zou dat evt te maken kunnen hebben met het feit dat hier geen moslimregime is?quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:28 schreef MissButterflyy het volgende:
.
Maar ken hier in NL toch echt best wat zelfstandige moslima’s die echt niet onderdrukt worden.
Bekeren komt meestal na het trouwen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb dat nog nooit meegemaakt, dat moslims me wilden bekeren. En ik spreek en zie ze dagelijks, oa ivm m’n werk.
Heb wel een Turkse vriend gehad en merkte na een tijdje dat we te verschillend waren. Dus zijn we onze eigen weg gegaan.
Ja maar we waren het toch eens dat een godsdienst beter los kan staan van de regeringquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zou dat evt te maken kunnen hebben met het feit dat hier geen moslimregime is?
Een heel klein beetje misschien?.
Je hoeft tegenwoordig niet meer te trouwen. Ken genoeg gemengde koppels.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Bekeren komt meestal na het trouwen.
Ja, iets dat in de moslimwereld dus ondenkbaar is.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja maar we waren het toch eens dat een godsdienst beter los kan staan van de regering
Ik bid dan ook al tevergeefs sinds de vroege jaren negentig dat daar de emancipatie vandaan zou komen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar ken hier in NL toch echt best wat zelfstandige moslima’s die echt niet onderdrukt worden.
Moslima's worden ook steeds conservatiever in NL, er worden meer, niet minder, hoofddoeken gedragen in Nederland. En ook meer en meer kinderen zie je in gewaden rondlopen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik bid dan ook al tevergeefs sinds de vroege jaren negentig dat daar de emancipatie vandaan zou komen.
zo jammer...quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Moslima's worden ook steeds conservatiever in NL, er worden meer, niet minder, hoofddoeken gedragen in Nederland. En ook meer en meer kinderen zie je in gewaden rondlopen.
Er is nooit en te nimmer plek voor emancipatie in de islam.
quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je hoeft tegenwoordig niet meer te trouwen. Ken genoeg gemengde koppels.
quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je hoeft tegenwoordig niet meer te trouwen. Ken genoeg gemengde koppels.
Queers for Palestine denkt van wel.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Moslima's worden ook steeds conservatiever in NL, er worden meer, niet minder, hoofddoeken gedragen in Nederland. En ook meer en meer kinderen zie je in gewaden rondlopen.
en ze krijgen allemaal 5 kinderenquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En onbegrijpelijk, je ervaart dagelijks de voordelen van een vrije samenleving maar je streeft een samenleving na waar je als vrouw gestenigd kan worden als jij verkracht bent.quote:
quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:25 schreef capricia het volgende:
Het is dus Hamas die onze Nederlanders niet laten gaan.
[ twitter ]
Voor de humanitaire hulp inderdaad.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar.... maar.... mij is verteld dat Israel de grens tussen Egypte en Gaza dicht hield
Nou ja, dat mag. Alleen vrees ik dat onze vrijheid uiteindelijk tegen ons gebruikt zal worden, de kans dat een moslimpartij ooit de grootste wordt is aanwezig, waarna het daarna uiteraard gedaan is met de democratie, precies wat er in Gaza gebeurd is.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en ze krijgen allemaal 5 kinderen
Onderdanigheid aan een "dominante" man is voor veel wat zwakkere vrouwen toch een erg prettig levensstandje.quote:
Nee maar heel eerlijk, ik snap de VS ook niet, dat is ook een halve theocratie he, waar een paar oude mannen beslissen dat een vrouw geen abortus mag.... compleet gek, en er is gewoon steeds 1 gemeenschappelijke gemene deler... heel gemeen... superioriteitswanen gebaseerd op de krankzinnig narcistische notie dat je op de een of andere manier een groter mirakel bent dan een naaktslak.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En onbegrijpelijk, je ervaart dagelijks de voordelen van een vrije samenleving maar je streeft een samenleving na waar je als vrouw gestenigd kan worden als jij verkracht bent.
Ik kan daar oprecht niet bij.
Dan geloof je me toch niet. Ik spreek slechts uit ervaring naar de mensen die ik in het echt ken.quote:
Dat is een vrij achterhaalde opmerking, en een standaard riedeltje van gelovigen in een poging om Atheisten klem te zetten.quote:
Daarom ben ik dus niet progressief, ik heb al jaren geleden ingezien dat "de mens" gewoon kut is en we het dus vooral niet moeten opnemen voor mensen die openbaar tegen ons zijnquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:40 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nee maar heel eerlijk, ik snap de VS ook niet, dat is ook een halve theocratie he, waar een paar oude mannen beslissen dat een vrouw geen abortus mag.... compleet gek, en er is gewoon steeds 1 gemeenschappelijke gemene deler... heel gemeen... superioriteitswanen gebaseerd op de krankzinnig narcistische notie dat je op de een of andere manier een groter mirakel bent dan een naaktslak.
Dat ben je niet
ook niet minder, maar er is geen speciale regeling voor je... echt niet, geniet gewoon van het wonder
En ze waren nog wel boos op de NLse ambassade in Isral.quote:
Dat lees ik al 20 jaar op Fok. En dat het 1 minuut voor 12 is enz.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, dat mag. Alleen vrees ik dat onze vrijheid uiteindelijk tegen ons gebruikt zal worden, de kans dat een moslimpartij ooit de grootste wordt is aanwezig, waarna het daarna uiteraard gedaan is met de democratie, precies wat er in Gaza gebeurd is.
Maar goed, dat hoort bij een democratie natuurlijk.....
Wat je denkt ben je zelf, wist je dat?quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daarom ben ik dus niet progressief, ik heb al jaren geleden ingezien dat "de mens" gewoon kut is en we het dus vooral niet moeten opnemen voor mensen die openbaar tegen ons zijn.
Daar gaan de echte VVD ers niet op stemmenquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien hebben we binnenkort wel een MP van Turkse komaf
Maar dan ook de eerste vrouwelijke. Een mooie combinatie.
Zou leuk zijn. Of ze nog te onervaren is is een andere vraag.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat lees ik al 20 jaar op Fok. En dat het 1 minuut voor 12 is enz.
Misschien hebben we binnenkort wel een MP van Turkse komaf![]()
Maar dan ook de eerste vrouwelijke. Een mooie combinatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |