abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211115681
Samenvatting 7 oktober tot met 28 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.

Recente frontpage berichten 28 oktober met dank aan @Jippie
Hamas heeft in Moskou onderhandeld over vrijlating gijzelaars
Joodse school Cheider weer open: 'Veiligheid van de leerlingen is verbeterd'
Erdogan: 'het Westen negeert mensenrechtenschendingen in Gaza'

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:43:35 #2
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211115682
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mwau. Ik denk nog steeds dat het van hamas een 'op goed geluk' poging was, en dat ze echt vol verbazing waren dat ze 6 uur lang Joden hebben kunnen slachten en livestreamen.
De mate van voorbereiding bij dat festival alleen al spreekt dat tegen. Uniformen, positie kiezen bij de uitgaande wegen, timing, alles.
pi_211115692
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:38 schreef Pleun2011 het volgende: [..] Isral zijn natuurlijk geen terroristen. Iemand die zo denkt maakt elke discussie zinloos.
Ik vind het komisch om te lezen dat Isral weggezet wordt als terrorist, maar zodra je Palestijnen terroristen noemt, dan moet je onderscheid maken tussen 'de Palestijn' en Hamas. Dan moet je bij Isral ook onderscheid maken tussen 'Netanyahu en IDF & co' en de Israliers.

Beide kanten hebben extremisten. En beide kanten moeten daar vanaf wil je ooit tot een acceptabele oplossing komen.
pi_211115696
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De mate van voorbereiding bij dat festival alleen al spreekt dat tegen. Uniformen, positie kiezen bij de uitgaande wegen, timing, alles.
Zou niet weten waarom dat het tegenspreekt. Het is niet alsof het niet is voorbereid. Natuurlijk was dat het.

Maar ik geloof niet dat ze dit hadden verwacht.
pi_211115699
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:36 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Ik heb het niet over de NOS, ik heb het over wat de 'Palestijnse autoriteiten' verkondigen.
Ik was incompleet. Excuus
Op een van de laatste pagina's van 't vorige topic staat een link naar een NOS-artikel over Hamas en de cijfers die zij presenteren. Hoe betrouwbaar of onbetrouwbaar die zijn.
pi_211115700
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, de VN staan eerder aan de pro-Westerse kant dan aan de moslim kant.
Het is in principe een land en grond conflict.
Door er een moslim-oorlog van te maken, doe je de zaak geen goed.
Ook voor alle moslims die gewoon de Isralische nationaliteit hebben.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211115711
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:38 schreef Geschiedkundige het volgende: Dus kap met zeggen dat Isral de burgerslachtoffers probeert te beperken en kap ook met zeggen dat Isral bewust de burger omver legt. Het interesseert ze gewoon geen biet of die Palestijn thuis was of niet. En dat is overigens ook gewoon fout.
Je bent nu gewoon aan het invullen, volledig feitenvrij. Ik zit niet bij de IDF en ze bellen mij ook niet voor uitleg. Dus ik ken hun beweegredenen niet, en ook niet of zij Palestijnse slachtoffers betreuren. Wanneer er kort geleden 1500 landgenoten bruut zijn afgeslacht, kan ik mij wel voorstellen dat de empatathie voor inwoners van Gaza een onsje minder is.
pi_211115712
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Op een van de laatste pagina's van 't vorige topic staat een link naar een NOS-artikel over Hamas en de cijfers die zij presenteren. Hoe betrouwbaar of onbetrouwbaar die zijn.
Deze:
https://nos.nl/l/2495630
pi_211115714
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:44 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ik vind het komisch om te lezen dat Isral weggezet wordt als terrorist, maar zodra je Palestijnen terroristen noemt, dan moet je onderscheid maken tussen 'de Palestijn' en Hamas. Dan moet je bij Isral ook onderscheid maken tussen 'Netanyahu en IDF & co' en de Israliers.

Beide kanten hebben extremisten. En beide kanten moeten daar vanaf wil je ooit tot een acceptabele oplossing komen.
Israel heeft de verantwoordelijkheid though. Het is de machtigste van de twee. Als Israel het echt zou willen dan was Hamas allang gesust.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:46:46 #10
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211115720
https://www.nytimes.com/2(...)EGAAX&smid=url-share

As Gazans Scrounge for Food and Water, Hamas Sits on a Rich Trove of Supplies
Hamas has spent years stockpiling desperately needed fuel, food and medicine, as well as ammo and weapons, in the miles of tunnels it has carved out under Gaza.

As supplies of virtually every basic human necessity dwindle in Gaza, one group in the besieged enclave remains well-stocked: Hamas.

Arab and Western officials say there is substance to Israeli claims of Hamas stockpiling supplies, including desperately needed food and fuel. Hamas, they say, has spent years building dozens of kilometers of tunnels under the strip where it has amassed stores of virtually everything needed for a drawn-out fight. It is a reality that Israel may soon find itself grappling with if it makes good on its threat to invade Gaza.

Hamas has hundreds of thousands of gallons of fuel for vehicles and rockets; caches of ammunition, explosives and materials to make more; and stockpiles of food, water and medicine, the officials said. A senior Lebanese official said Hamas, which is estimated to number between 35,000 and 40,000, had enough stocked away to keep fighting for three to four months without resupply.

Lees verder: https://www.nytimes.com/2(...)EGAAX&smid=url-share
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:46:57 #11
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211115721
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:32 schreef bianconeri het volgende:
Echt de pro-Israel figuren hier die weten dat ze de foute kant kiezen en zodra ze een gesprek verliezen direct op de man gaan spelen. Hoe ongelofelijk kinderachtig :')
Ben echt benieuwd of bepaalde mensen bij een aanslag in het Westen de schuld bij Israel gaan leggen (of bij het land in kwestie waar de aanslag zal plaatsvinden).

Hopelijk hoeven we daar niet achter te komen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211115725
quote]0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:38 schreef bianconeri het volgende: [..] Ik heb al 100x gezegd dat ik tegen Hamas en tegen Israel ben. Ik heb je nu al een paar keer gezegd om een quote te geven waar ik aangeef voor Hamas te zijn. En elke keer als ik dat doe ga jij mij persoonlijk aanvallen. Dat geeft denk ik wel genoeg te kennen. [/quote]

Ik val je nieteens op je geloof aan. Had ik ook nog kunnen doen. Je geeft me zoveel ammunitie nu :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2023 22:48:15 ]
pi_211115726
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk alleen niet dat Isral er geen moer om geeft. Ze strooien met pamfletten, doen oproepen etc.
Maar het interesseert ze niet genoeg om bij de afweging tussen Go en No go geen groen licht te geven als er toch nog een boel burgers in de buurt zijn inmiddels.
Dus boeit het ze geen moer, want anders gooi je geen duizenden bommen.

Dat waarschuwen en soms de 'knock knock' methode is 'netjes'. Maar dat is ook om je geweten wat zuiver te houden. Die wijk gaat plat als Isral dat militair nodig acht. Of er dan 100 kinderen zitten of niet.

Dan geef je geen fuck om wat je doet. Andersom zou de wereld te klein zijn voor Isral. En terecht.

Overigens heb ik niet een werkbare oplossing in mijn hoofd zitten hoor.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:47:28 #14
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211115732
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Er valt helaas weinig op af te dingen.

Er bestaat geen 'recht' om te bepalen met welke middelen je tegenstander terug vecht, als je net 1500 weerloze burgers hebt afgemaakt.

En als dat dan betekent dat je een bom van 200.000 USD op je hoofd krijgt,

Dan had je daar misschien over na moeten denken voordat je die 1500 weerloze burgers vermoordde.
Ja, zei ik ergens dat ik de actie van Hamas goedkeur? :?
De reactie is echter buitenproportioneel en daar moet ook rekenschap over worden gegeven.

Het verschil is dit:
Actie van Hamas was goed en wel voorbij voordat de wereld er iets aan kon doen.
Wat Isral nu aan het doen is: Daar staan we bij en kijken we naar.

En voor de duidelijkheid, en lees mijn pohi maar door: Hamas: :r
pi_211115745
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:44 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Het onderscheid wordt bij Isral niet gemaakt en de reden is simpel: antisemitisme. Na 7 oktober zijn er heel wat maskers afgevallen.
pi_211115775
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:45 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Je bent nu gewoon aan het invullen, volledig feitenvrij. Ik zit niet bij de IDF en ze bellen mij ook niet voor uitleg. Dus ik ken hun beweegredenen niet, en ook niet of zij Palestijnse slachtoffers betreuren. Wanneer er kort geleden 1500 landgenoten bruut zijn afgeslacht, kan ik mij wel voorstellen dat de empatathie voor inwoners van Gaza een onsje minder is.
IDF don't give a fuck. Dat heeft de historie allang uitgewezen. En het heden bevestigt dat alleen maar.

Individueel kan dat natuurlijk verschillen, maar qua beleid is het dit.
pi_211115823
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:51 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
IDF don't give a fuck. Dat heeft de historie allang uitgewezen. En het heden bevestigt dat alleen maar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Roof_knocking

https://stratcomcoe.org/cuploads/pfiles/hamas_human_shields.pdf
"Pools are perfect for holding water"
pi_211115844
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:51 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Waarom worden de bewoners dan genformeerd weg te gaan?
En zijn de ziekenhuizen niet gebombardeerd (behalve door die Palestijnse afzwaaier)? We weten allemaal dat Hamas daar zit met haar hoofdkwartieren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:56:33 #19
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211115880
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:47 schreef Perox het volgende:
De reactie is echter buitenproportioneel en daar moet ook rekenschap over worden gegeven.
Maar dat proportionele is een gevoelsmatigheid.
&lt;signature here&gt;.
pi_211115893
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De NOS citeert experts die zelf al niet betrouwbaar zijn. HRW is een notoir anti-israel clubje en een arts van het ziekenhuis dat als Hamas hoofdkwartier dient.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2023 22:57:24 ]
pi_211115894
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom worden de bewoners dan genformeerd weg te gaan?
En zijn de ziekenhuizen niet gebombardeerd (behalve door die Palestijnse afzwaaier)? We weten allemaal dat Hamas daar zit met haar hoofdkwartieren.
Geweten voor jezelf zuiver houden en je wilt Hamas blootleggen. Dat is makkelijker als er niemand is dan tussen 1 miljoen man.

Internationale steun is natuurlijk direct weg als je ziekenhuizen platgooit. No brainer.
pi_211115940
Ik denk dat een groot punt bij al die burgerdoden is, dat er geen Gazaanse overheid is.
Die in overleg is met Isral. Die helpt met burgers evacueren. Te vertellen en te helpen waar ze heen moeten gaan.

In het begin zagen we hier nog beelden van Hamas-gelieerde figuren die burgers tegen hielden om berhaupt te vertrekken.
En berichten van taxi chauffeurs die het 30 voudige rekende voor een rit naar het zuiden.
En 0,0 overheid die ook maar iets doet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:59:53 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211115946
twitter
pi_211115947
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:57 schreef probeer het volgende:

[..]
8)7
Hij is nogal emotioneel-verbonden met dit conflict. En probeert hier op een cynische manier een persiflage te maken van de radicaal-rechtse Israeli die inderdaad alle Palestijnen ontmenselijkt. Maar hij is volgens mij beetje vergeten dat de meerderheid van de mensen hier niet emotioneel zo betrokken is bij dit conflict, en gewoon elke burgerslachtoffer die sterft erg vind.
pi_211115958
Een ongeluk wat je niet wil zien maar waar je toch graag naar wil kijken.

Dit omschrijft dit topic wel.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:00:38 #26
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_211115964
Mocht iemand een post of wat missen: dat klopt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_211115965
Ik zie het maar gewoon als een militaire operatie. Ik zou het zelf anders doen, maar op dit moment gaat IDF gewoon all in. De doden die gaan vallen is niet alleen de schuld van IDF, ook die van Hamas die zich gewoon zou moeten overgeven. Of misschien de schuld van het buitenland, die hoop geven aan Hamas dat ze hen misschien te hulp komen, wat het de moeite waard maakt om voorlopig niet over te geven.
pi_211115970
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:59 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat een groot punt bij al die burgerdoden is, dat er geen Gazaanse overheid is.
Die in overleg is met Isral. Die helpt met burgers evacueren. Te vertellen en te helpen waar ze heen moeten gaan.

In het begin zagen we hier nog beelden van Hamas-gelieerde figuren die burgers tegen hielden om berhaupt te vertrekken.
En berichten van taxi chauffeurs die het 30 voudige rekende voor een rit naar het zuiden.
En 0,0 overheid die ook maar iets doet.
Hamas is de overheid. Tel uit je winst.
pi_211115985
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:00 schreef Netsplitter het volgende:
Bedankt :*
pi_211115987
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:00 schreef mascara-klodder het volgende:
Een ongeluk wat je niet wil zien maar waar je toch graag naar wil kijken.

Dit omschrijft dit topic wel.
Dat streamkijken was wel echt ramptoerisme tot de max.
pi_211115990
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:00 schreef Netsplitter het volgende:
Dank voor de moderatie en de FA's. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211115992
twitter
:')
pi_211115998
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:57 schreef Gehrman het volgende:

[..]
De NOS citeert experts die zelf al niet betrouwbaar zijn. HRW is een notoir anti-israel clubje en een arts van het ziekenhuis dat als Hamas hoofdkwartier dient.
En WHO, allemaal niet betrouwbaar...?

Ik denk dat die cijfers wel degelijk aardig kloppen

[ Bericht 4% gewijzigd door Hatseflats22 op 28-10-2023 23:07:54 ]
pi_211116009
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:57 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Geweten voor jezelf zuiver houden en je wilt Hamas blootleggen. Dat is makkelijker als er niemand is dan tussen 1 miljoen man.

Internationale steun is natuurlijk direct weg als je ziekenhuizen platgooit. No brainer.
Dus ze houden wel rekening met burgers.
Ook al is dat vanwege Internationale steun.

Dan klopt je aanname voor stelling nummer 2 niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211116010
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:02 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dat streamkijken was wel echt ramptoerisme tot de max.
Deze reactie was weggehaald ;)
pi_211116023
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Dank voor de moderatie en de FA's. O+
Slijmbal :D O+
pi_211116041
Tijd wordt vandaag naar achteren gehaald. Langer binge watchen dus
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:06:01 #38
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211116046
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:47 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dus boeit het ze geen moer, want anders gooi je geen duizenden bommen.

Dat waarschuwen en soms de 'knock knock' methode is 'netjes'. Maar dat is ook om je geweten wat zuiver te houden. Die wijk gaat plat als Isral dat militair nodig acht. Of er dan 100 kinderen zitten of niet.

Dan geef je geen fuck om wat je doet. Andersom zou de wereld te klein zijn voor Isral. En terecht.

Overigens heb ik niet een werkbare oplossing in mijn hoofd zitten hoor.
Misschien zitten we qua semantiek niet op n lijn? "Geen moer" en "geen fuck" zijn voor mij synoniem aan "niets". Dat lijkt me niet het geval, want ze doen wel degelijk moeite. Dat doe je niet als het je niets interesseert.

Mijn punt is dat het ze niet genoeg interesseert. Dus wel iets, genoeg om nog die moeite te doen, maar niet genoeg om het een factor te laten zijn bij de beslissing of een aanval doorgang moet vinden als er nog burgers in de weg zitten.
pi_211116051
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus ze houden wel rekening burgers.
Ook al is dat vanwege Internationale steun.
Maar dat is vooral uit eigen belang dus. Niet zozeer dat ze zo begaan zijn met de burgers.
pi_211116092
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:04 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Slijmbal :D O+
Haha! :D
Jij weet ook hoeveel werk er in een topicreeks als deze gaat zitten. Daar is een heel team soms mee bezig.
Heel veel waardering voor onze fok-community. En juist ook de users die een divers gesprek mogelijk maken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211116101
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:05 schreef koos_vriendloos het volgende:
Tijd wordt vandaag naar achteren gehaald. Langer binge watchen dus
Ook dat nog. Veel plezier met mij :D :')
pi_211116111
twitter

holy shit... geen woorden
pi_211116128
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:09 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ twitter ]

Verschrikkelijk.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:10:58 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211116145
quote:
[ twitter ]

Nachtmerrie om daar te zitten. Mensen die vastzitten in Noord-Gaza, maar ook op Zuid-Gaza vallen bommen.
pi_211116150
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:06 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Maar dat is vooral uit eigen belang dus. Niet zozeer dat ze zo begaan zijn met de burgers.
Dat is er altijd. Publieke opinie en die druk is er altijd.
En maakt voor jouw indeling niet uit. Er kunnen namelijk duizenden afwegingen zijn.

Het punt is dat ze geen ziekenhuizen bombarderen. Terwijl juist daar de hoofdkwartieren zitten. Ze ontzien burgerdoelen dus wel degelijk. En dat strookt niet met jouw keuze voor je punt twee.

Ik zou ze op jouw schaal dus geen twee geven. Meer een 1 richting anderhalf.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211116183
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Misschien zitten we qua semantiek niet op n lijn? "Geen moer" en "geen fuck" zijn voor mij synoniem aan "niets". Dat lijkt me niet het geval, want ze doen wel degelijk moeite. Dat doe je niet als het je niets interesseert.

Mijn punt is dat het ze niet genoeg interesseert. Dus wel iets, genoeg om nog die moeite te doen, maar niet genoeg om het een factor te laten zijn bij de beslissing of een aanval doorgang moet vinden als er nog burgers in de weg zitten.
Ja,je hebt ook wel gelijk. Alleen onder de streep is het resultaat hetzelfde, wellicht iets te strak verwoord.. feit blijft dat ze die collateral damage gewoon voor lief nemen. Militair is het doelwit, dat er nog 50 kinderen in dat gebouw zitten is pech. Dat geeft mij wel een wrang gevoel en wekt niet de indruk dat het je echt interesseert. Dan kun je wel wat pamfletjes hebben gestrooid, je drukt de knop toch gewoon in.. ongeacht wat.

En ze handelen natuurlijk ook vooral uit eigen belang. Zo lang ze 'humaan' overkomen verlies je je bondgenoten niet. En die hebben ze toch echt nodig.

Het drama stemt me vooral zo triest. Ik merk ook echt sinds ik papa ben zoiets me harder raakt. Waar last ik mijn zoontje in opgroeien vraag ik me dan vaker af ;(
pi_211116203
pi_211116206
quote:
[ twitter ]

Hadden die mensen niet al weken geleden een oproep gekregen om naar het zuiden te gaan? Wat doen ze daar nog..
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:13:57 #49
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211116210
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:06 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Waarom je rekening houdt met de burgerbevolking maakt niet uit, als je het maar doet. Het is natuurlijk ook met opzet dat de regels opgesteld zijn met flinke interpretatie ruimte. De opstellers wilden ook hun handen nog een beetje vrij hebben bij toekomstige oorlogen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211116215
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Hadden die mensen niet al weken geleden een oproep gekregen om naar het zuiden te gaan? Wat doen ze daar nog..
Het zuiden bombarderen ze ook.
pi_211116224
quote:
smakeloos.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:14:53 #52
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211116230
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:11 schreef capricia het volgende:

[..]
En maakt voor jouw indeling niet uit. Er kunnen namelijk duizenden afwegingen zijn.

Het punt is dat ze geen ziekenhuizen bombarderen. Terwijl juist daar de hoofdkwartieren zitten. Ze ontzien burgerdoelen dus wel degelijk. En dat strookt niet met jouw keuze voor je punt twee.

Nou ik zou ook niet helemaal blind zijn voor het feit dat er ook genoeg burgerslachtoffers vallen nu. En dat Isral ook weet dat met zoveel zwaar materiaal veel burgerslachtoffers vallen. Bijvoorbeeld die bom op de avondmarkt in vluchtelingenkamp waar de moeder van de NOS vlog jongen Mohammed kwam te overlijden (in Zuid-Gaza!). Isral weet ook wel dat daar ook veel burgers zijn.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:15:12 #53
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211116232
quote:

[..]
Net of die bommen ook niet op het zuiden vallen.
pi_211116234
quote:

[..]
Het zuiden is ook niet safe en wat ga je daar doen met je vrouw en twee kinderen? Eindeloos kamperen zonder hulp?
pi_211116239
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:14 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
smakeloos.
De realiteit is zeker bitter
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:15:59 #56
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_211116246
quote:
[ twitter ]

vreselijk, dat kindje ;(
pi_211116249
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:12 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Het drama stemt me vooral zo triest. Ik merk ook echt sinds ik papa ben zoiets me harder raakt. Waar last ik mijn zoontje in opgroeien vraag ik me dan vaker af ;(
Vroeg je dit jezelf ook af na 7 oktober? Of zijn alleen de Palestijnse kindertjes zielig?
pi_211116268
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Vroeg je dit jezelf ook af na 7 oktober? Of zijn alleen de Palestijnse kindertjes zielig?
Wat cynisch
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:17:09 #59
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211116273
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:12 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja,je hebt ook wel gelijk. Alleen onder de streep is het resultaat hetzelfde, wellicht iets te strak verwoord.. feit blijft dat ze die collateral damage gewoon voor lief nemen. Militair is het doelwit, dat er nog 50 kinderen in dat gebouw zitten is pech. Dat geeft mij wel een wrang gevoel en wekt niet de indruk dat het je echt interesseert. Dan kun je wel wat pamfletjes hebben gestrooid, je drukt de knop toch gewoon in.. ongeacht wat.

En ze handelen natuurlijk ook vooral uit eigen belang. Zo lang ze 'humaan' overkomen verlies je je bondgenoten niet. En die hebben ze toch echt nodig.

Wat dat betreft maak ik me meer zorgen om de situatie in Europa, nu en in de nabije toekomst.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_211116276
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Denk je echt dat Isral het aantal burgerslachtoffers tot een minimum wil beperken?

Dat strookt toch totaal niet met wat er nu gaande is. Dan zou je ze overigens ook niet afsluiten van voedsel/water. Niet dat ik vind dat je verplicht kan worden je vijand te bevoorraden overigens.

Nogmaals, ik weet ook geen andere oplossing om Hamas te decimeren. Maar laten we nu niet wegkijken voor de Isralische werkwijze omdat ze wat ziekenhuizen rechtop laten staan.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:17:27 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211116279
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Het zuiden is ook niet safe en wat ga je daar doen met je vrouw en twee kinderen? Eindeloos kamperen zonder hulp?
Ja lijkt mij ook geen luxe, weken lang op straat slapen met je kinderen tussen duizenden vreemden. En dat in het zuiden ook gewoon bommen vallen.
pi_211116292
https://twitter.com/AlonLeeGreen/status/1718347927108677943

Ook buiten Gaza is het gezellie. Rechtse Israeli's willen het aan de stok krijgen van Palestijnse studenten.
pi_211116294
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Wat is dit voor rare vraag?
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:18:39 #64
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211116299
quote:

[..]
Er zijn artsen, verpleegkundigen en familieleden die hun patinten en geliefden niet achter willen laten.

Ook zijn er mensen die hun huis niet willen verlaten omdat ze juist naar Gaza zijn gevlucht, of hun voorouders, en er geen vertrouwen in hebben dat ze ooit nog terug kunnen.

En er zijn nog journalisten. Die zijn ook absoluut belangrijk.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211116316
Ik denk dat Pleun's gebruikersnaam indicatief is voor z'n leeftijd. Ik zou er dus niet veel tijd aan besteden
pi_211116317
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er zijn artsen, verpleegkundigen en familieleden die hun patinten en geliefden niet achter willen laten.

Ook zijn er mensen die hun huis niet willen verlaten omdat ze juist naar Gaza zijn gevlucht, of hun voorouders, en er geen vertrouwen in hebben dat ze ooit nog terug kunnen.

En er zijn nog journalisten. Die zijn ook absoluut belangrijk.
En als Isral A zegt denken de mensen in Gaza B (en vice versa), dat krijg je na jaren oorlog, haat en nijd.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:19:44 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211116320
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:17 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Denk je echt dat Isral het aantal burgerslachtoffers tot een minimum wil beperken?

Dat strookt toch totaal niet met wat er nu gaande is. Dan zou je ze overigens ook niet afsluiten van voedsel/water. Niet dat ik vind dat je verplicht kan worden je vijand te bevoorraden overigens.

Nogmaals, ik weet ook geen andere oplossing om Hamas te decimeren. Maar laten we nu niet wegkijken voor de Isralische werkwijze omdat ze wat ziekenhuizen rechtop laten staan.
Dit, geloof er niks van dat ze bewust bommen gooien op ziekenhuizen of andere doelen die echt enkel burgerdoelen zijn zonder vermoeden van Hamas. Maar als er een potentieel Hamas doelwit is, dan zijn die burgers een bijzaak.
pi_211116326
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:16 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Wat cynisch
Zo is het toch? Het vergrootglas ligt erg op het leed van Palestijnen in Gaza. Er zijn wel meer conflicten te bedenken waar veel onschuldige slachtoffers vallen. Inwoners van Oekrane bijvoorbeeld.. die hebben het ook zwaar te verduren. Hoor ik nooit iemand over.
pi_211116331
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:15 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
De realiteit is zeker bitter
Smakeloos vooral.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:20:45 #70
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211116347
twitter
pi_211116356
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:20 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Zo is het toch? Het vergrootglas ligt erg op het leed van Palestijnen in Gaza. Er zijn wel meer conflicten te bedenken waar veel onschuldige slachtoffers vallen. Inwoners van Oekrane bijvoorbeeld.. die hebben het ook zwaar te verduren. Hoor ik nooit iemand over.
Nee, zo is het niet.

Oekrane is k verschrikkelijk.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:21:00 #72
438527 MissButterflyy
pi_211116357
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit, geloof er niks van dat ze bewust bommen gooien op ziekenhuizen of andere doelen die echt enkel burgerdoelen zijn zonder vermoeden van Hamas. Maar als er een potentieel Hamas doelwit is, dan zijn die burgers een bijzaak.
Precies.
pi_211116376
quote:

[..]

'wat ziekenhuizen'? Volgens mij hebben ze geen enkel ziekenhuis tot puin gebombardeerd. En dat zegt heel veel.
Er is geen schone manier. Maar zeggen dat:
quote:
Isral voert alleen aanvallen uit met een militair doel. Het gaat om het bereiken van dat militaire doel, al moet daar een hele straat voor plat. Het aantal burgerslachtoffers is collateral damage en Isral geeft er geen moer om.
Waarbij ze ondertussen de hoofdkwartieren onder ziekenhuizen niet in puin leggen vanwege het feit dat het ziekenhuizen zijn, klopt niet met deze stelling.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211116389
quote:

[..]

Zoals je zelf zegt, moet IDF wel all in gaan om Hamas te decimeren. Als IDF dat niet doet dan zijn de overwinningskansen nihil. Zodra het Israelische volk dan in de gaten gaat krijgen dat IDF niet alles doet om hen te beschermen pakken ze zelf de wapens op en krijgen we een soort van Hutu/Tutsi verhaal of hoe ze ook heetten in Rwanda waar volkeren elkaar met mes en schep als het moet met honderduizenden om het leven helpen. De beste keuze voor alle partijen zou zijn als minstens n van de twee op geweldloos verzet over gaat, maar daar is de kans 0,0 op.
pi_211116391
Maar @sp3c is wakker. Dus ik ben weg hier. Berg je allemaal!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:23:23 #76
438527 MissButterflyy
pi_211116395
quote:

[..]
Het sleept zich lang voort in Oekrane maar zeker in het begin was er zeer veel aandacht voor.
Ik denk dat de aandacht voor dit conflict ook gaat verslappen als het lang gaat voortduren.
pi_211116399
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:21 schreef capricia het volgende:
Waarbij ze ondertussen de hoofdkwartieren onder ziekenhuizen niet in puin leggen vanwege het feit dat het ziekenhuizen zijn, klopt niet met deze stelling.
Waarbij ze ondertussen wel andere ziekenhuizen bombarderen, klopt niet met jouw constatering.
pi_211116401
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:18 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Wat is dit voor rare vraag?
Niks raars aan.
pi_211116423
quote:

[..]
Dat is onzin. De focus ligt nu even op Isral/Gaza. En ergens misschien ook goed. Dan zijn er wat minder zeikers hoeveel geld er wordt besteed aan wapens voor Oekrane. De simpele mensen vergeten de 'andere' oorlog nu, degene die bepalen niet hoor
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_211116442
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:21 schreef capricia het volgende:

[..]
'wat ziekenhuizen'? Volgens mij hebben ze alle ziekenhuizen overeind laten staan.
Er is geen schone manier. Maar zeggen dat:
[..]
'Wat ziekenhuizen' moet je niet lezen dat ze er een paar hebben omgelegd, denk dat je die verkeerd begrepen hebt (en ook matig geformuleerd door mij).

Kijk eens voorbij de ziekenhuizen. Dan zie je wat ik bedoel.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:25:44 #81
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211116454
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:22 schreef mascara-klodder het volgende:
Maar @:sp3c is wakker. Dus ik ben weg hier. Berg je allemaal!
Die kun je hebben!
pi_211116473
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:23 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Waarbij ze ondertussen wel andere ziekenhuizen bombarderen, klopt niet met jouw constatering.
Welke ziekenhuizen zijn er dan in as gelegd de afgelopen paar weken door de IDF? En dan niet die afzwaaier van de Palestijnen zelf.
(Kan zijn dat ik iets gemist heb..)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211116499
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Niks raars aan.
Jawel, je suggereert namelijk dat ik alleen de Palestijnen zielig zou vinden. Waar haal je dat vandaan..
pi_211116515
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:25 schreef nixxx het volgende:

[..]
Die kun je hebben!
That was what he said :7
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:28:46 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211116519
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:25 schreef nixxx het volgende:

[..]
Die kun je hebben!
Promises, promises...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211116540
Hij is er :9
pi_211116541
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Welke ziekenhuizen zijn er dan in as gelegd de afgelopen paar weken door de IDF? En dan niet die afzwaaier van de Palestijnen zelf.
https://www.bmj.com/content/373/bmj.n1300

Waarom zouden we kijken naar de afgelopen weken en vooral de afgelopen dagen waarbij de communicatie met de buitenwereld is afgesloten?
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:30:29 #88
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211116546
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Geen idee over getroffen ziekenhuizen nu. Informatie is ook lastig te verifiren nu. Maar bijvoorbeeld die avondmarkt die ook vol met burgers was?
pi_211116553
Vrij forse kans dat er over een week of 2 nog maar een stuk of 200.000 Gazanen in leven over zijn.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:31:39 #90
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211116572
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:30 schreef UitStraling het volgende:
Vrij forse kans dat er over een week of 2 nog maar een stuk of 200.000 Gazanen in leven over zijn.
Ik hoop op sarcasme, 2,2 miljoen doden lijkt mij sterk.
pi_211116584
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:25 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
'Wat ziekenhuizen' moet je niet lezen dat ze er een paar hebben omgelegd, denk dat je die verkeerd begrepen hebt (en ook matig geformuleerd door mij).

Kijk eens voorbij de ziekenhuizen. Dan zie je wat ik bedoel.
Blijft staan dat die hoofdkwartieren onder die ziekenhuizen liggen. En dat Isral dat niet in as heeft gelegd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211116585
quote:
Dan hoop ik toch dat de VS Netanyahu al uit z'n ambt heeft gezet ;(
pi_211116590
quote:
Nee hoor.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:32:36 #94
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211116595
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:32 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dat kan de VS helemaal niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211116601
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Geen idee over getroffen ziekenhuizen nu. Informatie is ook lastig te verifiren nu. Maar bijvoorbeeld die avondmarkt die ook vol met burgers was?
Ik reageerde op 'andere ziekenhuizen bombarderen'.
Die zijn er dus niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:33:16 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211116605
quote:
Grotere kans dat er dan 200.000 dood zijn als het zo doorgaat
pi_211116611
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Die zijn er dus niet.
Ik heb zojuist een bron gestuurd
pi_211116612
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:22 schreef mascara-klodder het volgende:
Maar @:sp3c is wakker. Dus ik ben weg hier. Berg je allemaal!
Kak.

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_211116620
quote:

[..]
Blijft staan dat die hoofdkwartieren onder die ziekenhuizen liggen. En dat Isral dat niet in as heeft gelegd.
Nogmaals, internationale steun. Soms moet je iets slechts niet doen om er beter/niet slechter van te worden.

Dat hoeft niet altijd uit goedheid. Kijk voorbij die ziekenhuizen, je focust je daar veel te veel op.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:34:54 #100
236264 crew  capricia
pi_211116630
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:33 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Ik heb zojuist een bron gestuurd
Van voor deze Hamas pogrom.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211116637
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom moet het voor de hamas pogrom? Het is duidelijk dat Israel bereid is om ziekenhuizen te bombarderen vanuit mijn bron. Jouw stelling dat ze dat nu niet doen is not holding water
pi_211116638
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:33 schreef Salina het volgende:

[..]
Kak.

[ afbeelding ]
Ik heb liever teckel-gifjes.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:36:55 #103
438527 MissButterflyy
pi_211116649
quote:
Dat lijkt me sterk.

Ben wel benieuwd wat er nog overblijft van Gaza stad.
Op de livestream gaat het flink tekeer, ook steeds straaljagers te horen.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:37:44 #104
236264 crew  capricia
pi_211116667
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:34 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Nogmaals, internationale steun. Soms moet je iets slechts niet doen om er beter/niet slechter van te worden.

Dat hoeft niet altijd uit goedheid. Kijk voorbij die ziekenhuizen, je focust je daar veel te veel op.
Jouw lijstje gaat toch helemaal niet om 'goedheid'? Het gaat om wat er daadwerkelijk gebeurt.
Ik vind het echt raar dat je 'goedheid' erbij haalt.
Er kunnen 1000 en 1 overwegingen zijn. Ondertussen heeft Isral geen enkel ziekenhuis met een Hamas hoofdkwartier in as gelegd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211116670
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Mja geen idee. Denk dat de VS hem wel kan laten vervangen uiteindelijk als ze echt willen. Zijn politieke carrire is al enorm wankel.

Deze oorlog komt ook Bibi goed uit. Geen theorie erover verder, is gewoon zo dat het hem niet slecht uit komt. Land heeft nu behoefte aan een 'sterk man'.
pi_211116677
Smultopic :9
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:39:05 #107
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211116682
quote:

[..]
VS heeft over het algemeen weinig moeite met een staatshoofd/leider van een buitenlandse natie afzetten hoor.
pi_211116687
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:38 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Mja geen idee. Denk dat de VS hem wel kan laten vervangen uiteindelijk als ze echt willen. Zijn politieke carrire is al enorm wankel.

Deze oorlog komt ook Bibi goed uit. Geen theorie erover verder, is gewoon zo dat het hem niet slecht uit komt. Land heeft nu behoefte aan een 'sterk man'.
BNW O+
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:39:30 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211116690
quote:

[..]
Lol
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:39:53 #110
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211116698
quote:
Inwoners van Oekrane bijvoorbeeld.. die hebben het ook zwaar te verduren. Hoor ik nooit iemand over.
haha wtf
pi_211116701
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Jouw lijstje gaat toch helemaal niet om 'goedheid'? Het gaat om wat er daadwerkelijk gebeurt.
Ik vind het echt raar dat je 'goedheid' erbij haalt.
Er kunnen 1000 en 1 overwegingen zijn. Ondertussen heeft Isral geen enkel ziekenhuis met een Hamas hoofdkwartier in as gelegd.
'Het interesseert ze geen moer' betekent niet automatisch dat je alles met je domme kop platgooit omdat 'I don't give a fuck'. Ze denken echt wel na in Isral wat dat voor gevolgen heeft voor hun positie. Dat heeft niks met interesse in de Gazanen te maken.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:40:16 #112
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211116702
quote:

[..]
Die zijn er dus niet.
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom zo ontwijkend gedrag op dit vlak? Er vallen ook gewoon veel burgerslachtoffers, ook door Isral. Zijn genoeg geverifieerde beelden van situaties waar veel burgerslachtoffers vielen. En IDF wist natuurlijk ook wel gewoon dat op die plekken veel burgers zijn. Waarom kan daar niks van gezegd worden omdat nu geen ziekenhuizen gebombardeerd werden?
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:40:59 #113
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211116712
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:40 schreef Momo het volgende:
Er vallen ook gewoon veel burgerslachtoffers, ook door Isral.
Gemiddeld 24 Palestijnse slachtoffers voor 1 Israelische zelfs.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:41:03 #114
236264 crew  capricia
pi_211116713
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:40 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
'Het interesseert ze geen moer' betekent niet automatisch dat je alles met je domme kop platgooit omdat 'I don't give a fuck'. Ze denken echt wel na in Isral wat dat voor gevolgen heeft voor hun positie. Dat heeft niks met interesse in de Gazanen te maken.
Okay.
We verschillen hierin van mening.
Ik begrijp je standpunt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211116721
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:39 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
BNW O+
Waarom? Ik zeg toch dat het geen theorie is verder. Soms lopen dingen als ze lopen. Deze oorlog verlengt Bibi's politieke carrire waarschijnlijk. Oorlog maakt vaak populair.
pi_211116729
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Okay.
We verschillen hierin van mening.
Ik begrijp je standpunt.
Dat kan :P
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:41:53 #117
236264 crew  capricia
pi_211116737
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:40 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Waarom zo ontwijkend gedrag op dit vlak? Er vallen ook gewoon veel burgerslachtoffers, ook door Isral. Zijn genoeg geverifieerde beelden van situaties waar veel burgerslachtoffers vielen. En IDF wist natuurlijk ook wel gewoon dat op die plekken veel burgers zijn. Waarom kan daar niks van gezegd worden omdat nu geen ziekenhuizen gebombardeerd werden?
Huh?
Ik heb daar geen moeite mee hoor.

Om te erkennen dat er burgerslachtoffers vallen.
En nu?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211116739
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:39 schreef Bezsen het volgende:

[..]
VS heeft over het algemeen weinig moeite met een staatshoofd/leider van een buitenlandse natie afzetten hoor.
Ze hebben dat gedaan met alleen maar zwakke landen. Discutabel? Absoluut.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:42:43 #119
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211116751
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:41 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ze hebben dat gedaan met alleen maar zwakke landen. Discutabel? Absoluut.
Het was ook enigszins met een kwinkslag in deze.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:43:15 #120
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211116760
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:38 schreef mascara-klodder het volgende:
Smultopic :9
Beetje doods hoor, zit meer F1 Quali te kijken dan hier.. start jij eens een relletje.
pi_211116772
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:42 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Het was ook enigszins met een kwinkslag in deze.
Ik weet :) :*
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:47:06 #122
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211116817
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Huh?
Ik heb daar geen moeite mee hoor.

Om te erkennen dat er burgerslachtoffers vallen.
En nu?
En nu? Is wel een makkelijke manier om met honderden/duizenden burgerdoden om te gaan. Om dat artikel van eerder vandaag van de BBC te quoten. 4-jarige Omer wordt geslacht door de barbaren van Hamas. 4-jarige Omar krijgt een bom van Isral/afzwaaier Hamas op zijn hoofd.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:48:14 #123
236264 crew  capricia
pi_211116839
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:47 schreef Momo het volgende:

[..]
En nu? Is wel een makkelijke manier om met honderden/duizenden burgerdoden om te gaan. Om dat artikel van eerder vandaag van de BBC te quoten. 4-jarige Omer wordt geslacht door de barbaren van Hamas. 4-jarige Omar krijgt een bom van Isral/afzwaaier Hamas op zijn hoofd.
Maar wat wil je daarin precies van mij horen?
Ik vind het verschrikkelijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:48:53 #124
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211116854
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Isral is niks te verwijten aan al die burgerdoden?
pi_211116867
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211116871
Ik zet al mijn geld in op Momo.
Capricia gaat dit nooit winnen.
pi_211116878
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Waar is je UI
pi_211116882
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:43 schreef nixxx het volgende:

[..]
Beetje doods hoor, zit meer F1 Quali te kijken dan hier.. start jij eens een relletje.
Een relletje? :?

SPOILER
@mascara-klodder
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:51:31 #129
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211116897
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:50 schreef mascara-klodder het volgende:
Het is geen strijd hoor, we zijn het gewoon oneens

@capricia O+
pi_211116899
quote:

[..]
Definieer kunnen.
zie email 27 oktober
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:52:49 #131
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211116941
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:50 schreef Salina het volgende:

[..]
Een relletje? :?

SPOILER
@:mascara-klodder
:D

https://9gag.com/gag/a6qgBAe
pi_211116947
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is geen strijd hoor, we zijn het gewoon oneens

@:Capricia O+
Daarom blijft het nog wel leuk om naar te kijken/lezen.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:53:22 #133
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211116956
https://www.timesofisrael(...)th-october-7-attack/
‘Son of Hamas’ in interview: Terrorists brought wrath of God with October 7 attack
In passionate conversation with British television journalist Piers Morgan, Mosab Hassan Yousef, the disowned son of Hamas co-founder, advocates for war to topple bloody regime

twitter
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:53:45 #134
330914 Sherlock_Holmes
pi_211116970
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:50 schreef mascara-klodder het volgende:
pi_211116977
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:32 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Netanyahu is veel te slim om zomaar afgezet te worden. Zeer intelligente kerel met een helder doel, 30 jaar geleden al. Maar ik kan me een gesprek met een aantal Israli wel herinneren van een jaar geleden (kennissen uit Isral van mij) dat ze bui al wel een zagen hangen dat hij herkozen zou worden en wat daarop zou volgen. Israli en Joden die overigens geen vuil woordje over de Palestijnen hadden en nog steeds niet hebben, maar vooral verdrietig omdat iedereen wel iemand kent die iemand verloren is bij de aanslag en angstig zijn om wat nog meer gaat komen
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:55:26 #136
236264 crew  capricia
pi_211117003
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Isral is niks te verwijten aan al die burgerdoden?
De druk op de knop in deze komt bij Isral vandaan (Isral/afzwaaier Hamas in het midden, even van Isral uitgaand).

Dus ja. Hij is altijd een direct burgerslachtoffer van Isral.
Of het een legitiem collateral damage is, kan ik niet beoordelen. Jij wel?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:57:01 #137
236264 crew  capricia
pi_211117026
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:50 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Waar is je UI
Goede vraag. :D
Gisteren weer de oude UI terug gezet. Life goes on. En ik wil me eigenlijk weer meer met Oekrane bezighouden. Iets wat op ons continent plaats vindt.
En waar nu te weinig aandacht voor is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211117045
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:55 schreef capricia het volgende:

[..]
De druk op de knop in deze komt bij Isral vandaan (Isral/afzwaaier Hamas in het midden, even van Isral uitgaand).

Laten we het erop houden dat Isral bepaald geen vlekkeloze reputatie heeft op dit vlak en dat als je de rapporten wil bestuderen van onafhankelijke ngo’s daarover je eerst extra kastruimte moet huren. Natuurlijk valt nu niet van elk individueel geval te zeggen of het legitiem is of niet. Maar de fase van voordeel van de twijfel zijn we wel voorbij.

En dat elke keer het ‘ja maar 7 oktober’ argument voorbij komt vanuit Isralische zijde helpt dan niet. De ernst van de gepleegde misdrijven mag bij dat soort afwegingen namelijk geen rol spelen.
zie email 27 oktober
pi_211117085
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Gisteren weer de oude UI terug gezet. Life goes on. En ik wil me eigenlijk weer meer met Oekrane bezighouden. Iets wat op ons continent plaats vindt.
Leuke hobby
pi_211117099
Ik had zo erg graag dikke sigaren gerookt nu :7
  zondag 29 oktober 2023 @ 00:01:51 #141
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211117112
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is los van de morele discussie sowieso lastig te beoordelen want welke aanwijzingen had IDF dat er Hamas strijders waren? Was IDF op de hoogte hoeveel burgers daar nog zaten? Hoe maken ze die beslissingen? We hebben heel veel informatie niet. Beide partijen zijn ook bezig met online campagne, ik krijg op twitter allemaal reclames van Isralische sources over de oorlog.

Moreel gezien vind ik wel lastig om te zien hoe hele reeks gebouwen plat liggen en er ook veel kinderen slachtoffer zijn, hoe de burgers van voorzieningen worden afgesneden. Een bom op een avondmarkt waar veel burgers zijn op dat moment, zelfs als er ook Hamas is, is dat echt nodig? Ik zou zeker ook kritisch blijven op Isral, dit is brut geweld.
pi_211117126
Duidelijke genocidale taal van Netanyahu.

Netanyahu declaring invasion: "You must remember what Amalek has done to you, says our Holy Bible"

1 Samuel 15:3

"Now go and smite Amalek, and utterly destroy all that they have, and spare them not; but slay both man and woman, infant and suckling, ox and sheep, camel and ass"

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211117129
:9
pi_211117143
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:02 schreef Slayage het volgende:

Netanyahu declaring invasion: "You must remember what Amalek has done to you, says our Holy Bible"

"Now go and smite Amalek, and utterly destroy all that they have, and spare them not; but slay both man and woman, infant and suckling, ox and sheep, camel and ass"

[ twitter ]
Ga eens weg.
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 00:04:00 #145
236264 crew  capricia
pi_211117152
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laten we het erop houden dat Isral bepaald geen vlekkeloze reputatie heeft op dit vlak en dat als je de rapporten wil bestuderen van onafhankelijke ngo’s daarover je eerst extra kastruimte moet huren. Natuurlijk valt nu niet van elk individueel geval te zeggen of het legitiem is of niet. Maar de fase van voordeel van de twijfel zijn we wel voorbij.

En dat elke keer het ‘ja maar 7 oktober’ argument voorbij komt vanuit Isralische zijde helpt dan niet. De ernst van de gepleegde misdrijven mag bij dat soort afwegingen namelijk geen rol spelen.
Ik denk dat het grote probleem is dat er geen internationale vertegenwoordiging is voor de mensen in Gaza, of de Palestijnen in zijn algemeen.
Ik proef uit jouw woorden dat jij vindt dat er oorlogsmisdaden plaats vinden. Dat kan zo zijn. Ik weet het niet.
Maar er gaat niemand Netanyahu aanklagen in Den Haag (als ze het al erkend zouden hebben). Er is niemand die het internationaal voor de Palestijnse zaak opneemt, behalve wat losse landen voor hun eigen binnenlandse politiek.

Daar zit wat mij betreft het probleem.
Dit gaat gewoon helemaal niet goed.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 29 oktober 2023 @ 00:04:36 #146
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211117161
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:03 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ga eens weg.
Mss moet jij eigenlijk maar gewoon je blauwe kleurtje terug vragen.
&lt;signature here&gt;.
pi_211117175
De Leviathan gasveld, wat Gaza een kleine Qatar zou moeten maken ;) https://nl.wikipedia.org/wiki/Leviathan_(gasveld)

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211117185
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat het grote probleem is dat er geen internationale vertegenwoordiging is voor de mensen in Gaza, of de Palestijnen in zijn algemeen.
Ik proef uit jouw woorden dat jij vindt dat er oorlogsmisdaden plaats vinden. Dat kan zo zijn. Ik weet het niet.
Maar er gaat niemand Netanyahu aanklagen in Den Haag (als ze het al erkend zouden hebben). Er is niemand die het internationaal voor de Palestijnse zaak opneemt, behalve wat losse landen voor hun eigen binnenlandse politiek.

Daar zit wat mij betreft het probleem.
Dit gaat gewoon helemaal niet goed.
Dat er dingen gebeuren die niet in overeenstemming zijn met het internationale recht weet ik wel zeker. Ik hoef alleen maar te wijzen op die belegering. De precieze omvang van de misstanden ken ik niet. Dat kun je pas achteraf vaststellen, maar ik heb al wel een aantal gevallen zien langskomen waar ik grote twijfels bij heb.
zie email 27 oktober
  zondag 29 oktober 2023 @ 00:10:26 #149
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211117234
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:06 schreef trein2000 het volgende:
Ik hoef alleen maar te wijzen op die belegering.
Belegeringen zijn volstrekt legitiem. Tenzij het gebied onverdedigd is. Dat is het niet.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 29 oktober 2023 @ 00:10:32 #150
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211117236
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik had zo erg graag dikke sigaren gerookt nu :7
Wat houd je tegen? (Fucking Ferraris :( )
pi_211117237
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Festivallocatie was volgens mij 48 uur voor aanvang gewijzigd en lag op de route tussen Gaza en de militaire basis in Re'im wat waarschijnlijk het daadwerkelijke doel was omdat daar de algehele surveillance van de IDF over de Gazastrook plaatsvond door o.a. Gaza Division en waar zeer zwaar gevochten is
pi_211117273
quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mss moet jij eigenlijk maar gewoon je blauwe kleurtje terug vragen.
Nee. Altijd nee

Ik durf nu eindelijk mijn mening te ventileren.
Alles zeggen wat ik altijd wilde.

Het heeft me pas 17 jaar gekost van mijn FOK!leven :')
pi_211117286
quote:

[..]

Daarom stel ik voor 1 oorlog tegelijk ;)
  zondag 29 oktober 2023 @ 00:15:20 #154
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_211117291
quote:

[ twitter ]
Of het 'genocide taal' is weet ik niet. Maar zijn doel was 30 jaar geleden toch al duidelijk? Volgens mij heb jij zelfs dat filmpje gepost van de 28-jarige Netanyahu. Of dat wel of niet goed is weet ik niet, dat gaat veel dieper dan een simpel antwoord. En dat begrijp jij net zo min als ik.

Het enige wat jij doet is verdeeldheid proberen te zaaien samen met @BansheeBoy en @Slayage (wat je overigens niet lukt) door 1 kant van het verhaal te posten tot vermoeiens toe
pi_211117296
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211117302
quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Belegeringen zijn volstrekt legitiem. Tenzij het gebied onverdedigd is. Dat is het niet.
Leesvoer: https://puc.overheid.nl/d(...)21-9d63-1cd978cdcba5
Een belegering op zichzelf is inderdaad niet verboden. Maar het is wel aan heel veel eisen gebonden, waar Isral overduidelijk niet aan voldeed. Zeker in het begin.
zie email 27 oktober
  zondag 29 oktober 2023 @ 00:16:54 #157
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_211117314
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:05 schreef Slayage het volgende:
De Leviathan gasveld, wat Gaza een kleine Qatar zou moeten maken ;) https://nl.wikipedia.org/wiki/Leviathan_(gasveld)

[ twitter ]
BNW is een paar deurtjes verder
pi_211117318
quote:

[..]
Europa is de kaap van Azi.
pi_211117341
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211117342
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:15 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
ja maar islam superioriteitsgevoel slachtofferrol niet-westers sharia menselijk schild hamas
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 00:20:54 #161
236264 crew  capricia
pi_211117356
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:15 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Het enige wat jij doet is verdeeldheid proberen te zaaien samen met @:Bansheeboy en @:Slayage (wat je overigens niet lukt) door 1 kant van het verhaal te posten tot vermoeiens toe
Sws mensen die er een moslims tegen de joden ding van maken. :r Waardoor je niet eens meer met een keppeltje over straat kan in Amsterdam. En er scholen dicht moeten.
Groepen die dit conflict voor eigen gewin gebruiken (dat zijn er veel). :r

Het is in wezen een grondconflict.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 29 oktober 2023 @ 00:21:44 #162
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211117361
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Leesvoer: https://puc.overheid.nl/d(...)21-9d63-1cd978cdcba5
Een belegering op zichzelf is inderdaad niet verboden. Maar het is wel aan heel veel eisen gebonden, waar Isral overduidelijk niet aan voldeed. Zeker in het begin.
Eisen?
&lt;signature here&gt;.
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 00:22:02 #163
236264 crew  capricia
pi_211117367
quote:
16s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:17 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Europa is de kaap van Azi.
Te veel geklets is Europa en te weinig daden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211117368
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:19 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Jouw bronnen blijven discutabel.
pi_211117376
quote:
10s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eisen?
Ja. Eisen. Als in voorwaardes.
zie email 27 oktober
  zondag 29 oktober 2023 @ 00:24:15 #166
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211117390
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Te veel geklets is Europa en te weinig daden.
De slapende reus, die je als je:

- Franse krijgsgeschiedenis
- Duitse krijgsgeschiedenis
- Engelse krijgsgeschiedenis

Kent,

Nooit meer wakker wil maken.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 00:34:13 #167
236264 crew  capricia
pi_211117455
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja. Eisen. Als in voorwaardes.
Ik denk, je streeft altijd naar beter als juridische beroepsgroep. En wij, Europeanen, als voorvechters voor de rule based order.

Maar het feit dat niemand de Gazanen vertegenwoordigt (en er zijn wel meer volkeren op deze aarde waarvoor het zelfde geldt, Oeigoeren etc), maakt dat het internationaal recht kennelijk heel moeilijk uit te voeren is. Er wordt namelijk niemand verantwoordelijk gehouden op internationaal niveau.

Dit is toch een lacune van onze wereldorde tot en met? Van de VN tot onze rule based order.
We kunnen kennelijk alleen met natie-staten overweg.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211117477
quote:
Zakdoekje?
Intolerant voor intolerantie
pi_211117480
quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
De slapende reus, die je als je:

- Franse krijgsgeschiedenis
- Duitse krijgsgeschiedenis
- Engelse krijgsgeschiedenis

Kent,

Nooit meer wakker wil maken.
Je vergeet de onze. :)

17e en vroeg 18e eeuws Nederland schopte serieus kont *O*
  zondag 29 oktober 2023 @ 00:40:30 #170
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_211117484
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Sws mensen die er een moslims tegen de joden ding van maken. :r Waardoor je niet eens meer met een keppeltje over straat kan in Amsterdam. En er scholen dicht moeten.

Vooral dit. Maar het maakt wel helder hoe wereldvreemd deze groepen zijn. Kleine greep; XR voor Palestina, Queers voor Palestina :? Als die andere groepen die maar iets roepen omdat ze zich gehoord willen voelen.

Die van die 'queers' vind ik trouwens wel een interressante. Misschien moeten die even een dagje meelopen in de Arabische wereld

*ik heb overigens niets tegen queers ofzo, en degene die met die spandoeken lopen zullen vast niet voor de hele groep spreken
  zondag 29 oktober 2023 @ 00:44:10 #171
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211117499
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:34 schreef capricia het volgende:
Maar het feit dat niemand de Gazanen vertegenwoordigt (en er zijn wel meer volkeren op deze aarde waarvoor het zelfde geldt, Oeigoeren etc), maakt dat het internationaal recht kennelijk heel moeilijk uit te voeren is. Er wordt namelijk niemand verantwoordelijk gehouden op internationaal niveau.

Dit is toch een lacune van onze wereldorde tot en met? Van de VN tot onze rule based order.
We kunnen kennelijk alleen met natie-staten overweg.
De VN is geen wereldregering, a'la Halo.
&lt;signature here&gt;.
pi_211117509
quote:

[..]

Nee, niet met je eens.

Het is wel degelijk een islam-versus-jodendom conflict in beginsel. Ik heb al wel vaker betoogd dat moslims in de wereld verenigd zijn in hun haat tegen Isral. Lang niet alle, gelukkig, maar als je moslims ziet die zogenaamd pro-Palestijns zijn, zijn ze in feite anti-Isral.

En dat heeft te maken met wat er in de kern is gebeurd: het eerste succes van de islam waardoor het 'bewees de ware religie te zijn', was de verovering van de Tempelberg. En die is in 1948 'terugveroverd' door het jodendom, waardoor de islam op zijn grondvesten davert.

Alle moslimextremisten willen primair de vernietiging van Isral en, zoals we hebben gemerkt, van de joden. En dat is wel degelijk een religieus probleem.
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 00:46:48 #173
236264 crew  capricia
pi_211117510
quote:
12s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
De VN is geen wereldregering, a'la Halo.
I know.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211117511
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:39 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Je vergeet de onze. :)

17e en vroeg 18e eeuws Nederland schopte serieus kont *O*
Wel met een zachte G
  zondag 29 oktober 2023 @ 00:48:01 #175
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211117519
Het zou zomaar allemaal niet waar kunnen zijn, natuurlijk.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  zondag 29 oktober 2023 @ 00:50:09 #176
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 29 oktober 2023 @ 00:51:50 #177
16715 Mylene
*schatje*
pi_211117538
quote:

[..]

Joodse Amsterdammers worden uitgescholden, gepest en bespuugd. Een 63-jarige vrouw met om haar nek een kleine David ster werd bij verlaten van de tram uitgescholden voor kech. Gebedskokers die Joodse mensen aan de deuren hebben worden eraf gesloopt. En zo zijn er meer incidenten. (Parool)
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 00:52:22 #178
236264 crew  capricia
pi_211117541
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee, niet met je eens.

Het is wel degelijk een islam-versus-jodendom conflict in beginsel. Ik heb al wel vaker betoogd dat moslims in de wereld verenigd zijn in hun haat tegen Isral. Lang niet alle, gelukkig, maar als je moslims ziet die zogenaamd pro-Palestijns zijn, zijn ze in feite anti-Isral.

En dat heeft te maken met wat er in de kern is gebeurd: het eerste succes van de islam waardoor het 'bewees de ware religie te zijn', was de verovering van de Tempelberg. En die is in 1948 'terugveroverd' door het jodendom, waardoor de islam op zijn grondvesten davert.

Alle moslimextremisten willen primair de vernietiging van Isral en, zoals we hebben gemerkt, van de joden. En dat is wel degelijk een religieus probleem.
Ik lees wat je zegt.
Zo wordt het gemaakt. Door iedere stroming die denkt daar voordeel uit te halen.
Maar het is in wezen een grond conflict.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 29 oktober 2023 @ 00:52:57 #179
330914 Sherlock_Holmes
pi_211117542
quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:48 schreef ExTec het volgende:
Het zou zomaar allemaal niet waar kunnen zijn, natuurlijk.

[ twitter ]
Ik verlies gewoon hersencellen bij het lezen van dit soort berichten.
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 00:57:27 #180
236264 crew  capricia
pi_211117575
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:51 schreef Mylene het volgende:

[..]
Joodse Amsterdammers worden uitgescholden, gepest en bespuugd. Een 63-jarige vrouw met om haar nek een kleine David ster werd bij verlaten van de tram uitgescholden voor kech. Gebedskokers die Joodse mensen aan de deuren hebben worden eraf gesloopt. En zo zijn er meer incidenten. (Parool)
Ik begrijp dit dan ook niet goed. Zou er wel een gedegen analyse over willen lezen.
Want over de onderdrukking van de Oeigoeren lees je niet dat moslims de straat op gaan of Chinezen lastig vallen.

Die fixie op Isral is heel bijzonder. En dan ook dat afreageren op alle joden die hier gewoon naar school gaan. Of over straat lopen. Ik vind het echt absurd.
Die onderstroming begrijp ik niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211117583
quote:

[..] Er zijn wel meer conflicten te bedenken waar veel onschuldige slachtoffers vallen. Inwoners van Oekrane bijvoorbeeld.. die hebben het ook zwaar te verduren. Hoor ik nooit iemand over.
Jij bent doof?
pi_211117587
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik begrijp dit dan ook niet goed. Zou er wel een gedegen analyse over willen lezen.
Want over de onderdrukking van de Oeigoeren lees je niet dat moslims de straat op gaan of Chinezen lastig vallen.

Die fixie op Isral is heel bijzonder. En dan ook dat afreageren op alle joden die hier gewoon naar school gaan. Of over straat lopen. Ik vind het echt absurd.
Die onderstroming begrijp ik niet.
die 'onderstroming' is al eeuwen oud
pi_211117590
quote:

[..]
Nee. Echt verzwegen hier. Topic na topic na topic.....
pi_211117596
quote:
Een Arabier die wl zelf de Koran heeft gelezen en niet door de lokale haatimam is omgepraat _O_

Al is zijn oplossing een beetje jammer weer natuurlijk :')
Nieuw is niet altijd beter.
  zondag 29 oktober 2023 @ 01:35:27 #185
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211117681
https://www.al-monitor.co(...)s-israel-pounds-gaza
Trump threatens to deport Pro-Palestinian protestors as Israel pounds Gaza
As the Israeli army announced an expansion of operations Friday evening, Palestinian media and an internet watchdog noted a complete "collapse of connectivity" in communications within Gaza.

twitter
  zondag 29 oktober 2023 @ 01:37:31 #186
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 29 oktober 2023 @ 01:44:48 #187
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211117714
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 01:01 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Al
gaat dit over Artificial Intelligence ? Ai of Al
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_211117717
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:19 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
En bij de daden van Hamas de handen wassen in onschuld...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 29 oktober 2023 @ 01:50:31 #189
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211117728
https://www.timesofisrael(...)under-gaza-hospital/
In interrogation video, Hamas terrorists confirm group’s hideout under Gaza hospital
One captured gunman says terror group uses tunnels under Shifa hospital to move weapons, explosives because it knows Israel won’t target site

twitter
  zondag 29 oktober 2023 @ 01:55:06 #190
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211117735
Die gevangen genomen Hamas leden kunnen nu wel mooi een beschrijving geven van de tunnels onder Gaza en waar Israel op moet letten.
  zondag 29 oktober 2023 @ 02:11:29 #191
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211117760
Dit heeft Hamas slim gedaan. Hun militaire basis die onder het ziekenhuis zit is verbonden aan hun stroom.
Dus al die oproepen voor brandstof voor het ziekenhuis daar profiteren zij direct van mee.

The hospital’s energy infrastructure is also used by Hamas’s underground base, Hagari said, accusing the terror group of using the hospital and its occupants — with 1,500 beds and some 4,000 staff — as human shields.
pi_211117762
quote:
Persoonlijk vind ik een sprookjesboek geen goede reden om alle Palestijnen te verdrijven.
  zondag 29 oktober 2023 @ 02:26:00 #193
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211117781
voordat Israel gesticht werd was 't land grotendeels van de arabieren qua tijdlijn en bezetting.
na de Tweede Wereldoorlog, dacht men dat 't nodig was om joden te huisvesten, zie nu 't resultaat
pi_211117782
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 02:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit heeft Hamas slim gedaan. Hun militaire basis die onder het ziekenhuis zit is verbonden aan hun stroom.
Dus al die oproepen voor brandstof voor het ziekenhuis daar profiteren zij direct van mee.

The hospital’s energy infrastructure is also used by Hamas’s underground base, Hagari said, accusing the terror group of using the hospital and its occupants — with 1,500 beds and some 4,000 staff — as human shields.
Maar volgens clubjes als Amnesty is het gebruik van menselijke schilden niet bewezen hoor.
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 02:26:41 #195
236264 crew  capricia
pi_211117783
quote:

Ja dat is gewoon een grote klusterfuck.

Wat moet je nou als Isral zijnde?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 29 oktober 2023 @ 02:33:37 #196
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211117794

[ Bericht 100% gewijzigd door Ciclon op 29-10-2023 02:34:03 ]
  zondag 29 oktober 2023 @ 02:37:43 #197
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211117806
"Stop bombing hospitals"

The disinformation campaign against Israel is going strong.

This is dangerous.

The reason they're blaming Israel for "bombing hospitals" is to create manufactured outrage, leading to civil unrest, violence, Antisemitism & Islamophobia in Canada.

twitter
  zondag 29 oktober 2023 @ 02:42:34 #198
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211117814
ik vind dat men eerst internationaal op het niveau van de UN & NATO moet kijken of er sprake is van geestesziekte en massapsychose mbt HAMAS omdat sinds 75 jaar wordt die bevolking onderdrukt en dat kan leiden tot massale geestesziekte die zich kan uiten in woede en inhumaniteiten.

Als men internationaal van mening is dat de palestijnse bevolking dusdanig lang is blootgesteld aan onderdrukking dat alle terroristische acties die daaruit voortvloeien als psychotisch mogen worden beschouwd.
pi_211117833
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 02:37 schreef slashdotter3 het volgende:
"Stop bombing hospitals"

The disinformation campaign against Israel is going strong.

This is dangerous.

The reason they're blaming Israel for "bombing hospitals" is to create manufactured outrage, leading to civil unrest, violence, Antisemitism & Islamophobia in Canada.

[ twitter ]
Goldie heeft natuurlijk gelijk. De Pro-Palestina kant is helaas extreem vaak volkomen te kwader trouw. Neem alleen al die maroc nl Telegram kanalen, of Denk of een Erdogan. Is alleen maar antisemitisme.
  zondag 29 oktober 2023 @ 02:39:07 #200
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211117935
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 00:05 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Dat zou onder een Hamas regime betekenen dat ze nog luxere auto's rijden, nog duurdere appartementen in Qatar bewonen en nog meer raketten bouwen van dat geld.
  zondag 29 oktober 2023 @ 03:19:55 #201
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211117956
Greetings Humanity, Greetings Elon Musk,
This message goes out to @elonmusk, and to anyone who cares to listen.

The people of Gaza are in total darkness, blacked out by Israel, without internet access and they are segregated from the world. There are many Palestinians who do not support Hamas but are suffering at the hands of collective punishment wrought by Israel. We ask Elon to give the people of Gaza access to the internet, so that they may report from the ground about the atrocities taking place, so that they may reach out to their relatives around the globe and let them know they’re still alive.

Come on Elon, make us look like we’re the assholes here. Make us look like we don’t know what we’re talking about, and show you actually have a heart instead of playing the pro-apartheid card. If you give the people in Gaza Starlink, you’ll be helping people in need.

A lot of us activists see you as a megalomaniac who doesn’t care about the poor, or the struggling. Do something for these struggling people who need help. We do not have the power to give the people internet access since all of the lines have been cut or bombed. We’d usually go the route of giving free VPN access, or giving out dial up phone numbers - but since there is a lack of infrastructure at the moment this is impossible.

Show some humanity, Elon. Prove all of our tweets wrong about you with this one action. The people need your help. They are desperate. We know nothing of the horrors in Gaza because they have been completely cut off from the world.
We are Anonymous,
We are Legion.
We do not forgive,
We do not forget.
Expect us.

twitter
  zondag 29 oktober 2023 @ 03:24:57 #202
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211117962
Naast Frankrijk dringen ze ook in New York de Islam aan mensen op door met een enorme groep op straat te bidden. Geen politie of burgemeester die hun hierop durft aan te spreken.

twitter
  zondag 29 oktober 2023 @ 03:30:24 #203
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 29 oktober 2023 @ 03:32:41 #204
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211118039
Check de video van de fat guy, die vol trots beschrijft hoe het israelische bezettingsleger leger op de bezette west bank "in hartje Hebron, 24/7, met de knie in de nek van de Palestijnen hun aanwezigheid doet voelen"

"The people of light" ladies and gentlemen :Y)

twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 29 oktober 2023 @ 05:48:03 #206
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211118070
twitter

quote:
The Gaza siege plan
**
Siege of Gaza, suffocation of Hamas operatives in tunnels, and occupation of a security strip inside Gaza until Hamas surrenders, the demilitarization of the strip and the release of the abductees.
*Not to act in the way that Hamas expects us to act and prepared for*

*Publicizing the siege plan scares and stresses Hamas leaders and will be a catalyst to bring about results*
**
base assumption:
- For 15 years, Hamas prepared a vast tunnel system, an underground state, precisely against the entry of Israeli forces.

- When Hamas carried out Black Sabbath, it was exactly expecting a "cast lead" style ground response and the other operations.

- Hamas is counting on us entering every bunker and every tunnel with tweezers in order to exact a heavy blood price from us.

- Iran, Hezbollah and Hamas want us to invest many forces deep in the Gaza Strip so that we have fewer forces available for another campaign, in the north and also in Judea and Samaria and more.

- Hamas wants us to get involved during the entry, which will force us to cause heavy collateral damage of killing Gazan children, etc., so that the world will force us to stop.

- Hamas has probably removed many assets, including leadership and commanders to the south of the Gaza Strip, leaving simple activists in the north of the Gaza Strip to quarrel with us.
-
- ** We must not act according to the expectation of Hamas **
**
The siege plan for Hamas in northern Gaza:
1. To surprise *and not go deep into the Gaza Strip as Hamas expects us to do*, but to impose a complete siege on the north of the Gaza Strip, dry up and suffocate the Hamas terrorists in the tunnels until they are forced to leave.
2. To create a new security strip 2 km deep into the territory of the strip along our entire border, a permanent strip. This is through the use of massive firepower and ground forces, and engineering. Imagine bulldozers simply leveling the area.
3. Continuously use firepower on Hamas all over the Strip. Israel conducts a continuous series of targeted ground operations with enormous firepower, to separate neighborhood from neighborhood from Hamas. There is no need to hunt down every Hamasnik in a hole and a tunnel.
4. The residents of Gaza stay in the southern half of the Strip or outside the Strip until the end of the war: when Hamas disarms unilaterally and releases all the hostages. This, of course, according to international law, to preserve their lives. Countries around the world can take in the refugees--temporarily, of course--until Hamas surrenders and the war ends. Between 6 months and 5 years.
5. In the south of the Gaza Strip, humanitarian corridors are allowed, and we allow (but do not give ourselves): water, food, medicine. This is as required by international law.
6. Do not allow any drop of fuel to enter the entire strip. Without fuel there are no tunnels because there is no ventilation and no lighting. Every drop that enters the Gaza Strip goes to Hamas. Fuel = fighting. So not a bit.
7. Strategic patience: make the passing time work in our favor. We have all the time in the world.
8. After initial ground operations, 250,000 military personnel must be released home as soon as possible, in order to release economic-civil pressure, to restore the economy and life to order. We must not just stress ourselves artificially just because we called up 350,000 reservists.
9. Any country in the world that expresses pain over the situation of the refugees in the south is invited to temporarily host refugees (Scotland, Egypt, Turkey, etc.).
10. Avoid collateral damage as much as possible, which could interrupt the Israeli operation before achieving Hamas's surrender.

**
Advantages of the program:
- Trickery and surprise: this is exactly the opposite of what Hamas has been preparing for for a decade. Contrary to what he expects us to do. Hamas believes that we have a breathing space of 4-5 weeks inside Gaza and then we will leave, as has always happened in the last decade.

- Dehydrates Hamas operatives. Imagine "Muhammad" a Hamas operative who is currently waiting for us in the tunnel, alert and ready. Under siege, he will be forced to wait for months in his humid tunnel, wet, hungry, depressed, and when the fuel runs out, the tunnel will go dark, and there will be no oxygen: his family may be in the mud in the south of the Gaza Strip or in Egypt or Belgium: what am I doing here?

- transfers the pressure from Israel to Hamas; Passing the lever from Hamas to us. Right now all the leverage is with them. the abductees They will play and play us. This thing turns the bowl and basically the lever goes to us.

- The Hamas leadership will find itself in a dilemma: either Hamas or the state of Gaza. If Sinuar does not disarm he will go down in history as the one who destroyed his country and brought a historical disaster on his people.

- Dramatically reduces the chances of Hezbollah involvement: a. They have no specific trigger to go to war. B. Israeli forces are kept fresh and free to strike in Lebanon.

- A sustainable political line of defense: until the Israelis do not return home, neither will the Gazans return home. Everyone is going home together: Israeli hostages are returning home to Israel, families from the Gaza enclave will return only with the disappearance of Hamas, and the residents of Gaza will also be able to return because the war is over and the danger to their lives has passed.

- The program was tested by DBA experts and meets all the tests of international law.
als ratten... het zijn toevallig ook ratten...

O+
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211118108
quote:

Ik zie geen oproepen richting Hamas om te stoppen met het gebruiken van het ziekenhuis als schild door de verontwaardigde meute die zo kritisch is op Israls vermeende oorlogsmisdaden.

Heel bijzonder.
pi_211118111
quote:
Erdogan threatened the West with a war of the “cross and crescent.”

Turkish President Recep Tayyip Erdogan said at a large pro-Palestinian rally in Istanbul on Saturday that Israel is doomed to stand alone amid the UN vote on a resolution on the Gaza Strip, and wondered whether the West wants a war of “the cross and the crescent.”

Earlier, the UN General Assembly adopted a resolution of Arab countries calling for an immediate truce in the Palestinian-Israeli conflict zone, leading to a cessation of hostilities. 120 countries voted for the document, 14 were against, 45 abstained.

“West, I appeal to you! Do you want to spark a new war between the cross and the crescent? If you are making such efforts for this, then know that this people is not dead, it is firmly on its feet. We are filled with the same determination as in Libya, in Karabakh, know that we are like that in the Middle East,” Erdogan said at a rally with a Palestinian keffiyeh around his neck. According to him, the number of participants in the rally at Ataturk Airport was about 1.5 million.

Commenting on the vote at the UN, Erdogan noted that only “13-14” countries supported Israel’s position.

“So, Israel, you are doomed to be alone in the world and after that you will be doomed no matter what you do. The UN took a good step by adopting this resolution,” the Turkish president noted.

Erdogan complained about opposition members who consider Hamas terrorists and about those who vote for these politicians. He repeated that, in his opinion, it is Israel that behaves like a group, and Hamas are not terrorists.

According to him, the West is responsible for the massacre in the Gaza Strip, this is also the legacy of Western countries. Erdogan said that Israel is “committing real war crimes,” Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu is a “true terrorist,” and the West has mobilized all forces, including the media, to legitimize these “war crimes.”

Protesters shouted anti-Israeli slogans while waving Turkish and Palestinian flags. Increased interest in the rally was facilitated by the fact that in connection with the event and the centenary of the founding of Turkey celebrated on Sunday, public transport in the city became free, and the air temperature reached +25. The meeting was attended by the President of the Turkish Republic of Northern Cyprus Ersin Tatar, leaders of a number of Turkish parties, the Palestinian Ambassador to Turkey and the Speaker of the UAE Parliament Saqr Ghobash.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211118120
Oost vs West, het gaat beginnen, over 5 jaar WW3.
  zondag 29 oktober 2023 @ 06:35:31 #210
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211118122
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 06:33 schreef Scorpie het volgende:
Ok Nostradamus
pi_211118128
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:57 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Er zijn meer ziekenhuizen h. Er zijn er zelf al zeven 'dicht'.

Maar als dat het is, een HRW is anti-israel en een Verenigde Naties is ook al anti-Israel dan zal dat 't wel zijn en zit daar 't probleem en niet bij Isral. Het voelt hier wel goed, het zijn 1.000 minder dode kindjes, gogo IDF
pi_211118226
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 03:19 schreef slashdotter3 het volgende:
This message goes out to @:elonmusk, and to anyone who cares to listen.

The people of Gaza are in total darkness, blacked out by Israel, without internet access and they are segregated from the world. There are many Palestinians who do not support Hamas but are suffering at the hands of collective punishment wrought by Israel. We ask Elon to give the people of Gaza access to the internet, so that they may report from the ground about the atrocities taking place, so that they may reach out to their relatives around the globe and let them know they’re still alive.

Come on Elon, make us look like we’re the assholes here. Make us look like we don’t know what we’re talking about, and show you actually have a heart instead of playing the pro-apartheid card. If you give the people in Gaza Starlink, you’ll be helping people in need.

A lot of us activists see you as a megalomaniac who doesn’t care about the poor, or the struggling. Do something for these struggling people who need help. We do not have the power to give the people internet access since all of the lines have been cut or bombed. We’d usually go the route of giving free VPN access, or giving out dial up phone numbers - but since there is a lack of infrastructure at the moment this is impossible.

Show some humanity, Elon. Prove all of our tweets wrong about you with this one action. The people need your help. They are desperate. We know nothing of the horrors in Gaza because they have been completely cut off from the world.
We are Anonymous,
We are Legion.
We do not forgive,
We do not forget.
Expect us.

[ twitter ]
Je bent eigenlijk een lul maar zet ff starlink aan voor ons want dat willen we graag. Koekoek.
  zondag 29 oktober 2023 @ 07:36:22 #213
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211118279
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 03:19 schreef slashdotter3 het volgende:
This message goes out to @:elonmusk, and to anyone who cares to listen.

We are Anonymous,
We are Legion.
We do not forgive,
We do not forget.
Expect us.

[ twitter ]
Geen water, geen voedsel, geen medicijnen, geen brandstof maar internet! Zodat we mee kunnen kijken in de ellende. Go Elon!
pi_211118327
Welke rotsvaste claim hebben de Nederlanders eigenlijk dat Nederland van hen is, kijk naar de Joden, die spelen een vrij grote rol in het bestverkochte boek aller tijden, de Bijbel en nog zijn er onwetende mensen die denken dat ze daar niet thuishoren, ze hebben ook nog eens Jezus, Jood in hart en nieren, onvrijwillig gestorven in het jaar nul.

Free Palestina, mijn kont ja, oprotten met de Arabieren daar.
  zondag 29 oktober 2023 @ 07:55:38 #215
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_211118367
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 07:36 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Geen water, geen voedsel, geen medicijnen, geen brandstof maar internet! Zodat we mee kunnen kijken in de ellende. Go Elon!
Kwestie van prioriteiten, zonder beelden van kapotgeschoten gebouwen krijgen je verontwaardigde posts een stuk minder likes.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 29 oktober 2023 @ 08:09:50 #216
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211118453
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:49 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Kanttekening: als we op dit punt al zitten met jongemannen die als beesten tekeer gaan in die pogrom dat ze mensen onthoofden, in brand steken en kinderen verkrachten dat de botten in hun bekkens breken, als we al op het punt zitten dat basisschoolkinderen al in de lesstof te horen krijgen dat Joden doden een wiskundige handeling is en dat hele toneelstukken en choreografien worden opgevoerd waarbij Joden worden gexecuteerd, als we op het punt zitten dat de kinderen hun ouders tot tranen geroerd zien jubelen als er Joden zijn gedood en hun ouders de getroffen dorpen intrekken om die te plunderen, als alles in de media door Hamas wordt gecontroleerd tot al kleuterprogamma's toe met het gevolg dat 7-jarigen al weten dat het hoogste goed is om Joden om te brengen in naam van Allah...

...dan is het argument "ja maar anders radicaliseren de kinderen tot Hamas 2.0" niet zo'n ding eigelijk. De kinderen werden en waren al in extreme mate geconditioneerd tot dit punt.

Laten we ons gewoon bezighouden met dat het niet kan om burgers in deze mate te onderwerpen aan geweld, niet dit loze argument.
  zondag 29 oktober 2023 @ 08:17:54 #217
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211118511
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 06:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zie geen oproepen richting Hamas om te stoppen met het gebruiken van het ziekenhuis als schild door de verontwaardigde meute die zo kritisch is op Israls vermeende oorlogsmisdaden.

Heel bijzonder.
Da's een beetje hetzelfde als dat er niet opgeroepen wordt om de gijzelaars vrij te laten vanuit dezelfde mensen die zich wel zo druk maken om de Palestijnse burgers.
pi_211118519
Als je graag puntjes uit de geschiedenis met elkaar verbind zoals ik dat kan moet je jezelf eens inlezen in de werken van Al-Ghazali, de theoloog die de islam en de westerse wereld voorgoed veranderde door zijn eigen twijfels in God, hij kon het bestaan van God niet aantonen en bewijzen met de wetenschap en uit wanhoop stelde hij daarom maar dat wetenschap des duivels is en dat alle intellect van de islamiet aangewend dient te worden in het aanbidden van God.

In Europa hadden we bijna gelijktijdig een (op)volger van hem, Averroes, tevens een islamitisch schriftgeleerde, de bedenker van het secularisme en daarmee ook een van de spirituele stichters en vader van het moderne Europa.

Sjabloneer dit eens op de huidige tijd, godsdienstwaanzinnige Palestijnen die stenen gooien naar Joodse tanks, het verschil zit hem in deze twee heren die nog steeds een enorme invloed hebben op de moderne tijd.
pi_211118538
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 08:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Kanttekening: als we op dit punt al zitten met jongemannen die als beesten tekeer gaan in die pogrom dat ze mensen onthoofden, in brand steken en kinderen verkrachten dat de botten in hun bekkens breken, als we al op het punt zitten dat basisschoolkinderen al in de lesstof te horen krijgen dat Joden doden een wiskundige handeling is en dat hele toneelstukken en choreografien worden opgevoerd waarbij Joden worden gexecuteerd, als we op het punt zitten dat de kinderen hun ouders tot tranen geroerd zien jubelen als er Joden zijn gedood en hun ouders de getroffen dorpen intrekken om die te plunderen, als alles in de media door Hamas wordt gecontroleerd tot al kleuterprogamma's toe met het gevolg dat 7-jarigen al weten dat het hoogste goed is om Joden om te brengen in naam van Allah...

...dan is het argument "ja maar anders radicaliseren de kinderen tot Hamas 2.0" niet zo'n ding eigelijk. De kinderen werden en waren al in extreme mate geconditioneerd tot dit punt.

Laten we ons gewoon bezighouden met dat het niet kan om burgers in deze mate te onderwerpen aan geweld, niet dit loze argument.
Ok wow, jouw brein maakt hoogbegaafde sprongen.
  zondag 29 oktober 2023 @ 08:31:23 #220
498210 KoningWouter
pi_211118607
twitter

Egyptenaren ook al. Wat is het ook een primitief zooitje. :')
  zondag 29 oktober 2023 @ 08:34:42 #221
22565 asco
Los in deze tent
pi_211118634
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 08:31 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]

Het is eigenlijk maar goed dat dat volk verder niet veel kan.
Stel je voor.
pi_211118716
Als het halve Midden-Oosten maar niet naar ons komt vluchten zometeen lol.
  zondag 29 oktober 2023 @ 08:48:04 #223
498210 KoningWouter
pi_211118725
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 08:47 schreef Fietsenrek het volgende:
Daar vind ik maar weinig lol aan want dat gaat natuurlijk wel weer gebeuren.
  zondag 29 oktober 2023 @ 08:49:36 #224
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211118735
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 08:34 schreef asco het volgende:

[..]
Het is eigenlijk maar goed dat dat volk verder niet veel kan.
Stel je voor.
Als die lui de economie en wapens hadden die Isral heeft was er weinig van de niet-moslim wereld meer over..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211118752
quote:
[ twitter ]

Allemaal landen met het geloof van de vrede...

Als dit zo doorgaat wordt het een oorlog van islam tegen de rest.

Tsjechi wil ook al de VN verlaten hierdoor.
pi_211118764
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 08:48 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Daar vind ik maar weinig lol aan want dat gaat natuurlijk wel weer gebeuren.
Uiteraard.
  zondag 29 oktober 2023 @ 08:54:18 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211118765
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 08:18 schreef UitStraling het volgende:
Als je graag puntjes uit de geschiedenis met elkaar verbind zoals ik dat kan moet je jezelf eens inlezen in de werken van Al-Ghazali, de theoloog die de islam en de westerse wereld voorgoed veranderde door zijn eigen twijfels in God, hij kon het bestaan van God niet aantonen en bewijzen met de wetenschap en uit wanhoop stelde hij daarom maar dat wetenschap des duivels is en dat alle intellect van de islamiet aangewend dient te worden in het aanbidden van God.

In Europa hadden we bijna gelijktijdig een (op)volger van hem, Averroes, tevens een islamitisch schriftgeleerde, de bedenker van het secularisme en daarmee ook een van de spirituele stichters en vader van het moderne Europa.

Sjabloneer dit eens op de huidige tijd, godsdienstwaanzinnige Palestijnen die stenen gooien naar Joodse tanks, het verschil zit hem in deze twee heren die nog steeds een enorme invloed hebben op de moderne tijd.
‘Joodse tanks’??
Het is geen godsdienstconflict maar een conflict om territorium.
The End Times are wild
pi_211118766
quote:
9s.gif Op zondag 29 oktober 2023 07:55 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Kwestie van prioriteiten, zonder beelden van kapotgeschoten gebouwen krijgen je verontwaardigde posts een stuk minder likes.
En krijg je minder mensen op de been in het Westen die voor jouw zaak op zouden willen staan.
pi_211118776
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 08:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
‘Joodse tanks’??
Neen.
pi_211118784
quote:
[ twitter ]

Dit is geen Palestina vs Isral iets. Dit is midden-oosten vs de Joden.
pi_211118797
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 08:52 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Tsjechi is based af. Die zien ook WW3 aankomen.
  zondag 29 oktober 2023 @ 08:59:59 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211118816
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:09 schreef Slayage het volgende:
Etnische zuiveringen gaan door in de west bank.

[ twitter ]

[ twitter ]
Over bouwen gesproken. Wat vind je er nu van dat turkije nederzettingen bouwt op koerdisch land en de koerden onderdrukt?

Een dikke week inmiddels en nog steeds geen antwoord
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211118819
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 08:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
‘Joodse tanks’??
Een territoriumconflict tussen partijen die zich van elkander onderscheiden op basis van met name...?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211118835
Die TT :{

Nooit meer vrede met Hamas.
pi_211118843
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 08:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit is islam vs de joden. :{
pi_211118876
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 08:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat Allah is groot geschreeuw wordt altijd gevolgd door een enorme k(r)ater wanneer de aangevallen partij van zich laat horen en ipv God westerse wapens gebruikt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211118877
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 08:47 schreef Fietsenrek het volgende:
Ja laat ze daar maar lekker midden in de oorlog wegrotten :{
Zolang 'wij' er van achter ons toetsenbord maar geen last van hebben ^O^
pi_211118893
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:06 schreef Remco het volgende:

[..]
Sorry maar we willen niet nog meer haat importeren.
pi_211118899
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 08:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat is jouw achtergrond eigenlijk?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_211118922
quote:

[..]
Je verwoord het uitstekend. Wij hoeven niet de problemen van het midden-oosten te importeren, of enig ander land. Hulp op afstand prima, haatdragende culturen die overhoop liggen met andersdenkenden - daar is geen plek voor.
pi_211118935
quote:

[..]
Het hele Midden Oosten verheerlijkt die aanslagen toch, laat ze daar maar heen vluchten. Maar nee, die omringende landen willen ze niet, zie Egypte bijvoorbeeld.
pi_211118942
quote:
14s.gif Op zondag 29 oktober 2023 05:48 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]
[..]
als ratten... het zijn toevallig ook ratten...

O+
Dit klinkt heel logisch en lijkt idd op wat ze nu doen.

Zouden ze zo'n plan al klaar hebben liggen?
pi_211118947
quote:

[..]
Dan is er straks in de hele wereld oorlog, dan ben je ook niet blij, denk ik.
  zondag 29 oktober 2023 @ 09:14:49 #244
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211118949
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit klinkt heel logisch en lijkt idd op wat ze nu doen.

Zouden ze zo'n plan al klaar hebben liggen?
Hoe moet ik dat weten :+ ik heb schoenen met klittenband, want veters zijn al te lastig
pi_211118950
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 08:52 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Tsjechi de VN verlaten? Heb je daar een bron voor?
  zondag 29 oktober 2023 @ 09:15:52 #246
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211118956
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:15 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik zat net ook al even te zoeken, zag zo snel niets, denk ik zal wel wat gemist hebben ofzo
pi_211118974
quote:

[..]
https://english.radio.cz/(...)tion-calling-8798529
pi_211118979
quote:

[..]
Eerst gaan ze formeel de VN verlaten en dan stappen ze op een ruimteschip denk ik
pi_211118999
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 02:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja dat is gewoon een grote klusterfuck.

Wat moet je nou als Isral zijnde?
Volgens internationaal recht dat ziekenhuis bombarderen. Die bescherming geldt alleen wanneer je het niet voor militaire zaken misbruikt.

Pr technisch en voor de bevolking natuurlijk een drama.
pi_211119000
quote:
Jana Černochov, say no more, say no more.
pi_211119003
quote:
[ twitter ]

Maar Palestijnen willen opnemen in eigen land, ho maar.
  zondag 29 oktober 2023 @ 09:24:51 #253
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211119019
quote:
[ twitter ]

Ah toch, verspreekt die goede man zich toch zomaar. Hij bedoelde natuurlijk niet "Yahud" te zeggen maar "Zionist".
  zondag 29 oktober 2023 @ 09:25:45 #254
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211119029
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:22 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Maar Palestijnen willen opnemen in eigen land, ho maar.
De solidariteit van de geloofsbroeders bestaat nu eenmaal voornamelijk uit antisemitisme, veel meer is het niet.
pi_211119038
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:13 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Het hele Midden Oosten verheerlijkt die aanslagen toch, laat ze daar maar heen vluchten. Maar nee, die omringende landen willen ze niet, zie Egypte bijvoorbeeld.
Isral nodigt ook elk buurland dat nu protesteert en oproept tot een beperking van het aantal burgerdoden uit om zoveel mogelijk vluchtelingen op te nemen.

De teller op dit moment staat op 0 buurlanden die hun grenzen openen voor vluchtelingen.
  zondag 29 oktober 2023 @ 09:30:15 #256
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211119053
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wat is jouw achtergrond eigenlijk?
Indo, Zwitsers, Tukkers en zeer waarschijnlijk Joods via mijn moeder, maar daar zit een naar verhaal achter met een boze gristelijke stiefmoeder die dat eruit heeft proberen te poetsen cq rammen anders zou ze naar de hel gaan. Was dus geen factor ooit. Heb biculturele kindertjes met een voormalig asielzoeker (Armeens/Azeri) dus met een beetje fantasie krijg je drie genocides voor de prijs van n in mijn gezin. Zeer diverse omgeving dus. Tweede generatie athest.

Specifiek genoeg?
  zondag 29 oktober 2023 @ 09:30:23 #257
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211119055
En jij?
  zondag 29 oktober 2023 @ 09:31:48 #258
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211119062
https://www.unrwa.org/new(...)heat-flour-and-basic

Dat zag je ook aankomen. Geef ze groot gelijk.
pi_211119070
twitter

White trash vinden ze ons. :')
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211119079
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:31 schreef Qarrad het volgende:
https://www.unrwa.org/new(...)heat-flour-and-basic

Dat zag je ook aankomen. Geef ze groot gelijk.
Hoeveel daarvan is Hamas denk je?
  zondag 29 oktober 2023 @ 09:35:04 #261
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211119093
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hoeveel daarvan is Hamas denk je?
Geen idee, maar vast niet allemaal.
Hamas zit als een draak op hun voorraden voor maanden dus ik denk eigenlijk dat dit vooral burgers zijn.
pi_211119099
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:32 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]

White trash vinden ze ons. :')
Hoop maskers vallen nu wel af.
  zondag 29 oktober 2023 @ 09:36:30 #263
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211119103
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 06:33 schreef Scorpie het volgende:
op wallstreetbets (reddit) lees je dan altijd posities of ban. Vind dat wel een mooie.

Als je dat al weet kan je namelijk erg veel geld verdienen.

Scheelt wel dat het nu 5 jaar verder is. Toen Rusland inviel was het nog 1 jaar. Toch weer 4 jaar mooi bijgekomen. ^O^
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211119112
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Indo, Zwitsers, Tukkers en zeer waarschijnlijk Joods via mijn moeder, maar daar zit een naar verhaal achter met een boze gristelijke stiefmoeder die dat eruit heeft proberen te poetsen cq rammen anders zou ze naar de hel gaan. Was dus geen factor ooit. Heb biculturele kindertjes met een voormalig asielzoeker (Armeens/Azeri) dus met een beetje fantasie krijg je drie genocides voor de prijs van n in mijn gezin. Zeer diverse omgeving dus. Tweede generatie athest.

Specifiek genoeg?
Soort menselijke Pok Bowl.
  zondag 29 oktober 2023 @ 09:38:36 #265
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211119120
quote:
10s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:37 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Soort menselijke Pok Bowl.
Die houd ik erin. Beter dan "vuilnisbakkie" toch? :D
pi_211119128
Ik ga een impopulaire mening verkondigen, maar zo lang als de Ayatollahs aan de macht zijn in Iran, is elke vredespoging kansloos omdat Iran Hamas en Hezbollah ondersteunt. Een uitgeschakeld Iran is de enige manier om de Palestijnen naar de onderhandelingstafel te dwingen.
  zondag 29 oktober 2023 @ 09:41:05 #267
16715 Mylene
*schatje*
pi_211119142
Nederland hekelt ‘onevenredige focus’ op Isral in VN-Mensenrechtenraad

Voormalig Secretaris-generaal van de VN zei het in 2006 al.

quote:
Annan kapittelt Mensenrechtenraad
(Novum/AP) - VN-secretaris-generaal Kofi Annan heeft de VN-Mensenrechtenraad woensdag opgeroepen een onpartijdige houding aan te nemen in het conflict tussen Isral en de Palestijnen en gezegd dat het hoog tijd wordt aandacht te besteden aan 'ernstiger' conflicten zoals Darfur.

Meer dan een derde van de landen in de raad behoren tot de 57 landen tellende Organisatie van de Islamitische Conferentie. Met steun van China, Rusland, India, Cuba, Afrikaanse landen en - soms - Latijns-Amerikaanse landen kunnen zij het beleid bepalen.
volledig artikel
  zondag 29 oktober 2023 @ 09:41:58 #268
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_211119150
In de grote steden momenteel grote legers met moslims met Al Queda vlaggen waar ALLAHU AKHBAR gescandeerd wordt.

En dan nog heb je hier Westerse mensen die dit allemaal goedpraten.
Man man man. Alsof je vrijwillig kanker in je lichaam toelaat.
pi_211119153
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:18 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Eerst gaan ze formeel de VN verlaten en dan stappen ze op een ruimteschip denk ik
Laat ze er liever in stappen, anders heb je er nog niets aan als ie opstijgt :{
pi_211119171
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Die houd ik erin. Beter dan "vuilnisbakkie" toch? :D
Voortaan jezelf voorstellen als Pok, Bowl voor de volledigheid, aangenaam kennis te maken.
  zondag 29 oktober 2023 @ 09:46:07 #271
38496 Perrin
pi_211119188
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hoop maskers vallen nu wel af.
Turbo-polarisatie.
pi_211119193
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:41 schreef Rickocum het volgende:
In de grote steden momenteel grote legers met moslims met Al Queda vlaggen waar ALLAHU AKHBAR gescandeerd wordt.

"We hebben die kanker ook verdiend."
pi_211119213
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ah toch, verspreekt die goede man zich toch zomaar. Hij bedoelde natuurlijk niet "Yahud" te zeggen maar "Zionist".
Waarom zou hij het onderscheid moeten maken, als het zionisme dat zelf ook niet doet?
  zondag 29 oktober 2023 @ 09:49:45 #274
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211119221
quote:

Cucks zijn het.
pi_211119233
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:39 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik ga een impopulaire mening verkondigen, maar zo lang als de Ayatollahs aan de macht zijn in Iran, is elke vredespoging kansloos omdat Iran Hamas en Hezbollah ondersteunt. Een uitgeschakeld Iran is de enige manier om de Palestijnen naar de onderhandelingstafel te dwingen.
Klopt. Want als dat eenmaal realiteit is, denken Ben Gvir, Smotrich en Netanyahu: ach goss, die Palestijnen verdienen ook best wat grondgebied.
pi_211119234
Mijn eerste vriendinnetje had Nederlands, Turks, Frans en Egyptisch bloed en dat was me een fel wezen, zat me van de week nog af te vragen wat dat voor een woordenwisselingen op zou leveren nu :')
pi_211119236
quote:
Waarom is dit impopulair?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211119258
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je weet toch dat de hele wereld dol is op de ayatollahs?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_211119259
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Een oorlog met Iran leidt geheid tot de Derde Wereldoorlog.
pi_211119268
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:53 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
En je bent daartoe bereid, omdat?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 29 oktober 2023 @ 09:55:08 #281
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_211119277
quote:
Waarom noemen mensen de meest voor de hand liggende en algemeen geaccepteerde meningen altijd een impopulaire of controversile mening? ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211119281
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:53 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik denk zelf dat dit wel meevalt, een groot deel van de bevolking daar is helemaal klaar met de oude harige mannen in jurken, ze hebben nog maar een klein zetje en steun nodig voor een succesvolle volksopstand.
pi_211119283
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Klopt. Want als dat eenmaal realiteit is, denken Ben Gvir, Smotrich en Netanyahu: ach goss, die Palestijnen verdienen ook best wat grondgebied.
De Palestijnen hebben elk concreet voorstel voor een tweestatenoplossing verworpen.
  zondag 29 oktober 2023 @ 09:56:24 #284
16715 Mylene
*schatje*
pi_211119286
quote:

Ja, nog even en de Palestijnse vlag kan ook worden toegevoegd aan de regenboog vlag.
pi_211119287
https://twitter.com/mtracey/status/1718360354764238929

Netanyahu dacht: Pr? de internationale wereld nog laten geloven dat ik rationeel ben? nah...

Hamas religieus-fascistisch, ik religieus fascistisch !
pi_211119289
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
De Palestijnen hebben elk concreet voorstel voor een tweestatenoplossing verworpen.
Zeker. Net zoals 'de Isralirs' dat deden.
  zondag 29 oktober 2023 @ 09:57:20 #287
16715 Mylene
*schatje*
pi_211119294
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat zegt hij toch helemaal niet? :')
pi_211119300
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je weet toch dat de hele wereld dol is op de ayatollahs?
nee, vertel?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211119314
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Waarom noemen mensen de meest voor de hand liggende en algemeen geaccepteerde meningen altijd een impopulaire of controversile mening? ;(
vaak is dat namelijk ook zo
pi_211119316
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Iran een grote destabiliserende factor is in het Midden Oosten.
  zondag 29 oktober 2023 @ 10:00:24 #291
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_211119325
quote:
Niet impopulair maar de waarheid wil men niet zien, eraan toevoegend dat de Jodenhaat onder moslims moet verdwijnen en dat men moet leren inzien dat we samen van de wereld iets moois moeten maken.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211119329
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:59 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
en wat er voor in de plaats komt wordt dat niet?
pi_211119334
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee, vertel?
Dat noemt men ook wel sarcasme, beste Sjorsie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 29 oktober 2023 @ 10:01:35 #294
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_211119335
Het wordt pas echt een teringzooi daar als de olie op is.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 29 oktober 2023 @ 10:02:45 #295
38496 Perrin
pi_211119342
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:56 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/mtracey/status/1718360354764238929

Netanyahu dacht: Pr? de internationale wereld nog laten geloven dat ik rationeel ben? nah...

Hamas religieus-fascistisch, ik religieus fascistisch !
Duidelijk toch?

twitter
pi_211119343
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 10:01 schreef TweedeKlum het volgende:
Het wordt pas echt een teringzooi daar als de olie op is.
Toerisme zal dan groot worden, moeten ze wel bijtijds stoppen met het vermoorden van toeristen.
pi_211119345
het is voor mij niet te volgen dat er zo goed als nul demonstraties/protestacties tegen Hamas zijn.
of mis ik iets? Hebben ze daar net als Rusland een soort consequentie aan verbonden aan tegendemonstraties.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_211119355
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 10:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Duidelijk toch?

[ twitter ]
ah de oorlog tegen het kwaad kaart wordt weer eens getrokken. Best snel nadat oekraine deze kaart ook al trok.
  zondag 29 oktober 2023 @ 10:04:32 #299
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211119357
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 10:03 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Toerisme zal dan groot worden, moeten ze wel bijtijds stoppen met het vermoorden van toeristen.
Of vooraf laten betalen
pi_211119360
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:59 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Een grootschalige oorlog brengt stabiliteit, inderdaad.
pi_211119361
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 10:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
het is voor mij niet te volgen dat er zo goed als nul demonstraties/protestacties tegen Hamas zijn.
of mis ik iets? Hebben ze daar net als Rusland een soort consequentie aan verbonden aan tegendemonstraties.
als je leven je lief is dan doe je dat ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')