Joodse Amsterdammers worden uitgescholden, gepest en bespuugd. Een 63-jarige vrouw met om haar nek een kleine David ster werd bij verlaten van de tram uitgescholden voor kech. Gebedskokers die Joodse mensen aan de deuren hebben worden eraf gesloopt. En zo zijn er meer incidenten. (Parool)quote:Op zondag 29 oktober 2023 00:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Sws mensen die er een moslims tegen de joden ding van maken.Waardoor je niet eens meer met een keppeltje over straat kan in Amsterdam. En er scholen dicht moeten.
Groepen die dit conflict voor eigen gewin gebruiken (dat zijn er veel).![]()
Het is in wezen een grondconflict.
Ik lees wat je zegt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 00:46 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee, niet met je eens.
Het is wel degelijk een islam-versus-jodendom conflict in beginsel. Ik heb al wel vaker betoogd dat moslims in de wereld verenigd zijn in hun haat tegen Israël. Lang niet alle, gelukkig, maar als je moslims ziet die zogenaamd pro-Palestijns zijn, zijn ze in feite anti-Israël.
En dat heeft te maken met wat er in de kern is gebeurd: het eerste succes van de islam waardoor het 'bewees de ware religie te zijn', was de verovering van de Tempelberg. En die is in 1948 'terugveroverd' door het jodendom, waardoor de islam op zijn grondvesten davert.
Alle moslimextremisten willen primair de vernietiging van Israël en, zoals we hebben gemerkt, van de joden. En dat is wel degelijk een religieus probleem.
Ik verlies gewoon hersencellen bij het lezen van dit soort berichten.quote:Op zondag 29 oktober 2023 00:48 schreef ExTec het volgende:
Het zou zomaar allemaal niet waar kunnen zijn, natuurlijk.
[ twitter ]
Ik begrijp dit dan ook niet goed. Zou er wel een gedegen analyse over willen lezen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 00:51 schreef Mylene het volgende:
[..]
Joodse Amsterdammers worden uitgescholden, gepest en bespuugd. Een 63-jarige vrouw met om haar nek een kleine David ster werd bij verlaten van de tram uitgescholden voor kech. Gebedskokers die Joodse mensen aan de deuren hebben worden eraf gesloopt. En zo zijn er meer incidenten. (Parool)
Jij bent doof?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..] Er zijn wel meer conflicten te bedenken waar veel onschuldige slachtoffers vallen. Inwoners van Oekraïne bijvoorbeeld.. die hebben het ook zwaar te verduren. Hoor ik nooit iemand over.
die 'onderstroming' is al eeuwen oudquote:Op zondag 29 oktober 2023 00:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp dit dan ook niet goed. Zou er wel een gedegen analyse over willen lezen.
Want over de onderdrukking van de Oeigoeren lees je niet dat moslims de straat op gaan of Chinezen lastig vallen.
Die fixie op Israël is heel bijzonder. En dan ook dat afreageren op alle joden die hier gewoon naar school gaan. Of over straat lopen. Ik vind het echt absurd.
Die onderstroming begrijp ik niet.
Nee. Echt verzwegen hier. Topic na topic na topic.....quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zo is het toch? Het vergrootglas ligt erg op het leed van Palestijnen in Gaza. Er zijn wel meer conflicten te bedenken waar veel onschuldige slachtoffers vallen. Inwoners van Oekraïne bijvoorbeeld.. die hebben het ook zwaar te verduren. Hoor ik nooit iemand over.
Een Arabier die wél zelf de Koran heeft gelezen en niet door de lokale haatimam is omgepraatquote:
gaat dit over Artificial Intelligence ? Ai of Alquote:
En bij de daden van Hamas de handen wassen in onschuld...quote:
Maar volgens clubjes als Amnesty is het gebruik van menselijke schilden niet bewezen hoor.quote:Op zondag 29 oktober 2023 02:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit heeft Hamas slim gedaan. Hun militaire basis die onder het ziekenhuis zit is verbonden aan hun stroom.
Dus al die oproepen voor brandstof voor het ziekenhuis daar profiteren zij direct van mee.
https://www.timesofisrael(...)under-gaza-hospital/
The hospital’s energy infrastructure is also used by Hamas’s underground base, Hagari said, accusing the terror group of using the hospital and its occupants — with 1,500 beds and some 4,000 staff — as human shields.
Ja dat is gewoon een grote klusterfuck.quote:Op zondag 29 oktober 2023 02:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit heeft Hamas slim gedaan. Hun militaire basis die onder het ziekenhuis zit is verbonden aan hun stroom.
Dus al die oproepen voor brandstof voor het ziekenhuis daar profiteren zij direct van mee.
https://www.timesofisrael(...)under-gaza-hospital/
The hospital’s energy infrastructure is also used by Hamas’s underground base, Hagari said, accusing the terror group of using the hospital and its occupants — with 1,500 beds and some 4,000 staff — as human shields.
Goldie heeft natuurlijk gelijk. De Pro-Palestina kant is helaas extreem vaak volkomen te kwader trouw. Neem alleen al die maroc nl Telegram kanalen, of Denk of een Erdogan. Is alleen maar antisemitisme.quote:Op zondag 29 oktober 2023 02:37 schreef slashdotter3 het volgende:
"Stop bombing hospitals"
The disinformation campaign against Israel is going strong.
This is dangerous.
The reason they're blaming Israel for "bombing hospitals" is to create manufactured outrage, leading to civil unrest, violence, Antisemitism & Islamophobia in Canada.
[ twitter ]
Dat zou onder een Hamas regime betekenen dat ze nog luxere auto's rijden, nog duurdere appartementen in Qatar bewonen en nog meer raketten bouwen van dat geld.quote:Op zondag 29 oktober 2023 00:05 schreef Slayage het volgende:
De Leviathan gasveld, wat Gaza een kleine Qatar zou moeten makenhttps://nl.wikipedia.org/wiki/Leviathan_(gasveld)
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |