Nou ik zou ook niet helemaal blind zijn voor het feit dat er ook genoeg burgerslachtoffers vallen nu. En dat Israël ook weet dat met zoveel zwaar materiaal veel burgerslachtoffers vallen. Bijvoorbeeld die bom op de avondmarkt in vluchtelingenkamp waar de moeder van de NOS vlog jongen Mohammed kwam te overlijden (in Zuid-Gaza!). Israël weet ook wel dat daar ook veel burgers zijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is er altijd. Publieke opinie en die druk is er altijd.
En maakt voor jouw indeling niet uit. Er kunnen namelijk duizenden afwegingen zijn.
Het punt is dat ze geen ziekenhuizen bombarderen. Terwijl juist daar de hoofdkwartieren zitten. Ze ontzien burgerdoelen dus wel degelijk. En dat strookt niet met jouw keuze voor je punt twee.
Ik zou ze op jouw schaal dus geen twee geven. Meer een 1 richting anderhalf.
Net of die bommen ook niet op het zuiden vallen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hadden die mensen niet al weken geleden een oproep gekregen om naar het zuiden te gaan? Wat doen ze daar nog..
Het zuiden is ook niet safe en wat ga je daar doen met je vrouw en twee kinderen? Eindeloos kamperen zonder hulp?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hadden die mensen niet al weken geleden een oproep gekregen om naar het zuiden te gaan? Wat doen ze daar nog..
vreselijk, dat kindjequote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:09 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ twitter ]
holy shit... geen woorden
Vroeg je dit jezelf ook af na 7 oktober? Of zijn alleen de Palestijnse kindertjes zielig?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het drama stemt me vooral zo triest. Ik merk ook echt sinds ik papa ben zoiets me harder raakt. Waar last ik mijn zoontje in opgroeien vraag ik me dan vaker af
Wat cynischquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vroeg je dit jezelf ook af na 7 oktober? Of zijn alleen de Palestijnse kindertjes zielig?
Wat dat betreft maak ik me meer zorgen om de situatie in Europa, nu en in de nabije toekomst.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja,je hebt ook wel gelijk. Alleen onder de streep is het resultaat hetzelfde, wellicht iets te strak verwoord.. feit blijft dat ze die collateral damage gewoon voor lief nemen. Militair is het doelwit, dat er nog 50 kinderen in dat gebouw zitten is pech. Dat geeft mij wel een wrang gevoel en wekt niet de indruk dat het je echt interesseert. Dan kun je wel wat pamfletjes hebben gestrooid, je drukt de knop toch gewoon in.. ongeacht wat.
En ze handelen natuurlijk ook vooral uit eigen belang. Zo lang ze 'humaan' overkomen verlies je je bondgenoten niet. En die hebben ze toch echt nodig.
Het drama stemt me vooral zo triest. Ik merk ook echt sinds ik papa ben zoiets me harder raakt. Waar last ik mijn zoontje in opgroeien vraag ik me dan vaker af
Denk je echt dat Israël het aantal burgerslachtoffers tot een minimum wil beperken?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is er altijd. Publieke opinie en die druk is er altijd.
En maakt voor jouw indeling niet uit. Er kunnen namelijk duizenden afwegingen zijn.
Het punt is dat ze geen ziekenhuizen bombarderen. Terwijl juist daar de hoofdkwartieren zitten. Ze ontzien burgerdoelen dus wel degelijk. En dat strookt niet met jouw keuze voor je punt twee.
Ik zou ze op jouw schaal dus geen twee geven. Meer een 1 richting anderhalf.
Ja lijkt mij ook geen luxe, weken lang op straat slapen met je kinderen tussen duizenden vreemden. En dat in het zuiden ook gewoon bommen vallen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het zuiden is ook niet safe en wat ga je daar doen met je vrouw en twee kinderen? Eindeloos kamperen zonder hulp?
Wat is dit voor rare vraag?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vroeg je dit jezelf ook af na 7 oktober? Of zijn alleen de Palestijnse kindertjes zielig?
Er zijn artsen, verpleegkundigen en familieleden die hun patiënten en geliefden niet achter willen laten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
En als Israël A zegt denken de mensen in Gaza B (en vice versa), dat krijg je na jaren oorlog, haat en nijd.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zijn artsen, verpleegkundigen en familieleden die hun patiënten en geliefden niet achter willen laten.
Ook zijn er mensen die hun huis niet willen verlaten omdat ze juist naar Gaza zijn gevlucht, of hun voorouders, en er geen vertrouwen in hebben dat ze ooit nog terug kunnen.
En er zijn nog journalisten. Die zijn ook absoluut belangrijk.
Dit, geloof er niks van dat ze bewust bommen gooien op ziekenhuizen of andere doelen die echt enkel burgerdoelen zijn zonder vermoeden van Hamas. Maar als er een potentieel Hamas doelwit is, dan zijn die burgers een bijzaak.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Denk je echt dat Israël het aantal burgerslachtoffers tot een minimum wil beperken?
Dat strookt toch totaal niet met wat er nu gaande is. Dan zou je ze overigens ook niet afsluiten van voedsel/water. Niet dat ik vind dat je verplicht kan worden je vijand te bevoorraden overigens.
Nogmaals, ik weet ook geen andere oplossing om Hamas te decimeren. Maar laten we nu niet wegkijken voor de Israëlische werkwijze omdat ze wat ziekenhuizen rechtop laten staan.
Zo is het toch? Het vergrootglas ligt erg op het leed van Palestijnen in Gaza. Er zijn wel meer conflicten te bedenken waar veel onschuldige slachtoffers vallen. Inwoners van Oekraïne bijvoorbeeld.. die hebben het ook zwaar te verduren. Hoor ik nooit iemand over.quote:
Smakeloos vooral.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:15 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
De realiteit is zeker bitter
Nee, zo is het niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zo is het toch? Het vergrootglas ligt erg op het leed van Palestijnen in Gaza. Er zijn wel meer conflicten te bedenken waar veel onschuldige slachtoffers vallen. Inwoners van Oekraïne bijvoorbeeld.. die hebben het ook zwaar te verduren. Hoor ik nooit iemand over.
Precies.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit, geloof er niks van dat ze bewust bommen gooien op ziekenhuizen of andere doelen die echt enkel burgerdoelen zijn zonder vermoeden van Hamas. Maar als er een potentieel Hamas doelwit is, dan zijn die burgers een bijzaak.
'wat ziekenhuizen'? Volgens mij hebben ze geen enkel ziekenhuis tot puin gebombardeerd. En dat zegt heel veel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Denk je echt dat Israël het aantal burgerslachtoffers tot een minimum wil beperken?
Dat strookt toch totaal niet met wat er nu gaande is. Dan zou je ze overigens ook niet afsluiten van voedsel/water. Niet dat ik vind dat je verplicht kan worden je vijand te bevoorraden overigens.
Nogmaals, ik weet ook geen andere oplossing om Hamas te decimeren. Maar laten we nu niet wegkijken voor de Israëlische werkwijze omdat ze wat ziekenhuizen rechtop laten staan.
Waarbij ze ondertussen de hoofdkwartieren onder ziekenhuizen niet in puin leggen vanwege het feit dat het ziekenhuizen zijn, klopt niet met deze stelling.quote:Israël voert alleen aanvallen uit met een militair doel. Het gaat om het bereiken van dat militaire doel, al moet daar een hele straat voor plat. Het aantal burgerslachtoffers is collateral damage en Israël geeft er geen moer om.
Zoals je zelf zegt, moet IDF wel all in gaan om Hamas te decimeren. Als IDF dat niet doet dan zijn de overwinningskansen nihil. Zodra het Israelische volk dan in de gaten gaat krijgen dat IDF niet alles doet om hen te beschermen pakken ze zelf de wapens op en krijgen we een soort van Hutu/Tutsi verhaal of hoe ze ook heetten in Rwanda waar volkeren elkaar met mes en schep als het moet met honderduizenden om het leven helpen. De beste keuze voor alle partijen zou zijn als minstens één van de twee op geweldloos verzet over gaat, maar daar is de kans 0,0 op.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |