abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211055497
Samenvatting 7 oktober tot met 23 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas.

Recente frontpage berichten 23 oktober met dank aan @Jippie

Netanyahu waarschuwt Hezbollah voor verwoestende gevolgen inmenging oorlog
Amerikaanse regering bezorgd over mogelijke uitbreiding conflict Midden-Oosten
Isral in oorlog met Hamas, welke landen steunen elkaar?
Palestijnen mishandelen ezel om zelf opgeplakt Isral vlaggetje
Hamas laat 2 Amerikaanse gegijzelden vrij
"De werkwijze van Hamas'

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

[ Bericht 1% gewijzigd door Momo op 23-10-2023 18:32:34 ]
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_211055499
New York Times: Hamas levert geen bewijs over explosie bij ziekenhuis
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-72903945

De Palestijnse beweging Hamas heeft nog altijd geen enkel bewijs geleverd voor de bewering dat Isral verantwoordelijk is voor de explosie bij een ziekenhuis in Gaza. The New York Times meldt dat ruim een week na het bloedbad bij het Al-Ahli-ziekenhuis. "De raket is opgelost als zout in water", aldus een Hamas-commandant die de krant citeert.

Volgens The New York Times zijn waarschijnlijk alle resten van het gebruikte explosief verwijderd. Hamas stelt dat er geen brokstukken zijn als gevolg van de zware ontploffing, maar experts betwijfelen dat er geen sporen zijn achtergebleven. "Wie zegt dat we verplicht zijn om de restanten te tonen van elke raket die onze mensen heeft gedood?", zegt een woordvoerder van de militante beweging tegen de krant. Ook wil Hamas geen inzicht geven hoe het bij het dodental van 471 komt, wat door experts onrealistisch wordt genoemd.

[ Bericht 27% gewijzigd door Aether op 23-10-2023 18:24:04 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Overall beste user 2022 maandag 23 oktober 2023 @ 18:19:35 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211055510
Betere draad van een journalist die de hamasopnames mocht zien:

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 23 oktober 2023 @ 18:20:25 #4
3928 Ulx
pi_211055522
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 23 oktober 2023 @ 18:21:27 #5
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211055534
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:18 schreef Aether het volgende:
New York Times: Hamas levert geen bewijs over explosie bij ziekenhuis
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-72903945

De Palestijnse beweging Hamas heeft nog altijd geen enkel bewijs geleverd voor de bewering dat Isral verantwoordelijk is voor de explosie bij een ziekenhuis in Gaza. The New York Times meldt dat ruim een week na het bloedbad bij het Al-Ahli-ziekenhuis. "De raket is opgelost als zout in water", aldus een Hamas-commandant die de krant citeert.
Bespottelijk en typisch
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  Overall beste user 2022 maandag 23 oktober 2023 @ 18:24:15 #6
3928 Ulx
pi_211055560
twitter
pi_211055583
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:03 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Treurige situatie. En het mag duidelijk zijn vanuit welke hoek deze bedreigingen waarschijnlijk zullen komen.

Jezidi's zijn een van oorsprong Koerdisch volk, dat is ook al zo'n minderheid waar in de "barmhartige" en "vredelievende" Islamtische wereld zo goed mee is omgesprongen. Oh wacht, toch niet. Nog geen tien jaar geleden nog vreselijke genocide tegen gepleegd en in een land als Turkije nagenoeg verdreven.
quote:
10s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:21 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Bespottelijk en typisch
Hamas levert nergens bewijzen voor, ook niet voor het vermeende aantal gewonden en doden. En toch staan deze cijfers als feiten bij menig Westerse media outlet op de voorpagina.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 23 oktober 2023 @ 18:27:57 #8
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211055614
quote:
13s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Treurige situatie. En het mag duidelijk zijn vanuit welke hoek deze bedreigingen waarschijnlijk zullen komen.

Jezidi's zijn een van oorsprong Koerdisch volk, dat is ook al zo'n minderheid waar in de "barmhartige" en "vredelievende" Islamtische wereld zo goed mee is omgesprongen. Oh wacht, toch niet. Nog geen tien jaar geleden nog vreselijke genocide tegen gepleegd en in een land als Turkije nagenoeg verdreven.
[..]
Hamas levert nergens bewijzen voor, ook niet voor het vermeende aantal gewonden en doden. En toch staan deze cijfers als feiten bij menig Westerse media outlet op de voorpagina.
Niemand op straat gezien toen, vlagvretend dat ISIS kapot moest of iets... of nou goed, heel erg weinig.... waarschijnlijk omdat men geen Joden kon haten.... wat denken jullie?
pi_211055626
twitter
  maandag 23 oktober 2023 @ 18:29:25 #10
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211055630
Thread over de evangelicals die Isral steunen omdat ze de apocalyps willen triggeren. Overigens zal "de hoofd van de Eu" de antichrist zijn :')

twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211055648
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:29 schreef Slayage het volgende:
Thread over de evangelicals die Isral steunen omdat ze de apocalyps willen triggeren. Overigens zal "de hoofd van de Eu" de antichrist zijn :')

[ twitter ][ twitter ]
Dat moeten hun weten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211055666
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:03 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wordt tijd dat mensen zich gaan uitspreken, tijd voor harde taal vanuit de politiek en in de media. Het wordt hier met de dag gekker in dit land.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211055712
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:32 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Wordt tijd dat mensen zich gaan uitspreken, tijd voor harde taal vanuit de politiek en in de media. Het wordt hier met de dag gekker in dit land.
Nog hardere taal? Wat versta jij daaronder?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 23 oktober 2023 @ 18:36:49 #15
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211055713
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:32 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
De bezem erdoor is wel heel wenselijk inmiddels
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 18:38:24 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211055735
quote:
13s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is dat zo?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Overall beste user 2022 maandag 23 oktober 2023 @ 18:40:35 #17
3928 Ulx
pi_211055773
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Is dat zo?
Doen ze zelden tot nooit.
pi_211055824
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nog hardere taal? Wat versta jij daaronder?
Nou we kunnen eens beginnen met wekenlang hetzelfde gekrijs in de media als ze weer eens een gevalletje racisme hebben gezien tegen een door hun goed gekeurde minderheid.

Maar ik mis harde woorden van Rutte, of in het geval van Amsterdam Halsema. Joden zijn op dit moment niet veilig in Europa, en weer kijkt Europa weg. Dat moet stoppen voordat het uit de hand loopt en zij zich verschuilen achter " Wir haben es nicht gewut".
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211055833
Ter illustratie hoe de Arabische leiders zich verhouden tot de Palestijnse zaak :')

twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 18:46:07 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211055848
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja ik dacht ik geef hem gewoon gelijk de kans om terug te krabbelen, dan hoef ik niet steeds te googelen
  maandag 23 oktober 2023 @ 18:46:53 #21
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211055860
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nou ik weet nog drie verschoven stoeptegels laatst
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 18:47:46 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211055872
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:44 schreef Slayage het volgende:
Ter illustratie hoe de Arabische leiders zich verhouden tot de Palestijnse zaak :')

[ twitter ]

[ twitter ]
SA is niet zo'n kutland met kutvolk dat alleen maar in sprookjes gelooft. Nou ja, het is nog steeds een kutland, maar op een andere manier. Het is niet voor niets dat ze toetreding zochten tot Isral, in tegenstelling tot heel veel andere moslimleiders kunnen zij nog een beetje fatsoenlijk nadenken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211055901
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211055926
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
SA is niet zo'n kutland met kutvolk dat alleen maar in sprookjes gelooft. Nou ja, het is nog steeds een kutland, maar op een andere manier. Het is niet voor niets dat ze toetreding zochten tot Isral, in tegenstelling tot heel veel andere moslimleiders kunnen zij nog een beetje fatsoenlijk nadenken.
Ik heb er alle begrip voor dat je bin Salman waardeert omdat hij bezig was met het oraal bevredigen van Netanyahu ;)
-Rabia Al-Basri
  maandag 23 oktober 2023 @ 18:51:54 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211055944
quote:
9s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:29 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
Een tweestatenoplossing op die plek is inderdaad niet meer erg waarschijnlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 18:53:05 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211055970
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:51 schreef Slayage het volgende:

[..]
Ik heb er alle begrip voor dat je bin Salman waardeert omdat hij bezig was met het oraal bevredigen van Netanyahu ;)
Ik kan dan weer weinig begrip opbrengen voor mensen die zo vast in hun bubbel zitten dat ze per definitie aan de kant van de moslims staan. Niet omdat dat moreel juist is, maar puur omdat het moslims zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211056003
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:43 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nou we kunnen eens beginnen met wekenlang hetzelfde gekrijs in de media als ze weer eens een gevalletje racisme hebben gezien tegen een door hun goed gekeurde minderheid.

Maar ik mis harde woorden van Rutte, of in het geval van Amsterdam Halsema. Joden zijn op dit moment niet veilig in Europa, en weer kijkt Europa weg. Dat moet stoppen voordat het uit de hand loopt en zij zich verschuilen achter " Wir haben es nicht gewut".
Ik haal hier niks concreets uit eigenlijk.
  maandag 23 oktober 2023 @ 18:55:35 #28
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211056025
quote:
9s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:29 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
Het issue is dat wanneer je Israeli miljarden geeft ze iets gaan bouwen en als je Hamas miljarden geeft ze iets opblazen.
pi_211056047
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een tweestatenoplossing op die plek is inderdaad niet meer erg waarschijnlijk.
er is geen twee staten oplossing

alleen in woorden
pi_211056069
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik kan dan weer weinig begrip opbrengen voor mensen die zo vast in hun bubbel zitten dat ze per definitie aan de kant van de moslims staan. Niet omdat dat moreel juist is, maar puur omdat het moslims zijn.
Tribalisme is altijd een factor bij mensen.
-Rabia Al-Basri
pi_211056073
twitter

Voor eventuele mensen die de slachtpartij van Hamas nog proberen te downplayen.
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 18:59:07 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211056088
quote:
14s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:56 schreef aTypisch het volgende:

[..]
er is geen twee staten oplossing

alleen in woorden
Natuurlijk wel

Er is op dit moment alleen niemand voor
pi_211056093
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:19 schreef Ulx het volgende:
Betere draad van een journalist die de hamasopnames mocht zien:

[ twitter ]
Het is onmogelijk dat dit mogelijk is zonder een collectieve waanzin bij de Palestijnen. Die beelden zijn massaal verspreid onder de Palestijnen zonder enige schaamte of schuld.
We hebben dergelijke massale kwaadaardigheid al gezien bij Nazi-Duitsland, Imperialistisch Japan, Rusland nu.

Zouden de Palestijnen zo goed zijn dat ze hier niet achter staan?

Collectieve afstraffing kan daarom een heel nobel doel dienen. Dat is ook gebeurt bij de genoemde landen hierboven, en uiteindelijk niet slecht uitgepakt voor de bevolking van die landen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2023 18:59:44 ]
  maandag 23 oktober 2023 @ 18:59:24 #34
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211056097
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:57 schreef Slayage het volgende:

[..]
Tribalisme is altijd een factor bij mensen.
Omgekeerd evenredig aan welvaart & ontwikkeling.

Dus tot zover je: maar iedereen doet het.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 19:00:02 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211056108
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het issue is dat wanneer je Israeli miljarden geeft ze iets gaan bouwen en als je Hamas miljarden geeft ze iets opblazen.
Er mag wat mij betreft echt eens flinke internationale druk worden uitgeoefend op Isral om de internationaal erkende grenzen te respecteren als Hamas eenmaal opgetyft is, het zou niet de eerste keer zijn dat ze zich terugtrekken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211056112
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:58 schreef Scorpie het volgende:
[ twitter ]

Die doen net alsof het niet gebeurd is...
pi_211056118
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik haal hier niks concreets uit eigenlijk.
Benoemen en uitspreken, laten we daar eens mee beginnen. Dan in overleg met islam vertegenwoordigers en imams die hun volgelingen toespreken te kappen met het geweld en hard optreden tegen mensen die over de schreef gaan. Zet ze maar eens een tijdje vast, ook als ze opruiend bezig zijn met genocidale uitspraken op social media en demonstraties.
pi_211056133
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die vent is een psychopaat waar je geeb zaken mee zou moeten doen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 19:01:44 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211056139
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Er mag wat mij betreft echt eens flinke internationale druk worden uitgeoefend op Isral om de internationaal erkende grenzen te respecteren als Hamas eenmaal opgetyft is, het zou niet de eerste keer zijn dat ze zich terugtrekken.
Ja maar Hamas gaat niet optyften
pi_211056146
50 hostages worden vrijgelaten???
Info Steve stream
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 19:02:22 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211056154
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:00 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Benoemen en uitspreken, laten we daar eens mee beginnen. Dan in overleg met islam vertegenwoordigers en imams die hun volgelingen toespreken te kappen met het geweld en hard optreden tegen mensen die over de schreef gaan. Zet ze maar eens een tijdje vast, ook als ze opruiend bezig zijn met genocidale uitspraken op social media en demonstraties.
Dit is Nederland, hier geven we onvoorwaardelijk toe aan een kleine groep jankers als de progressievelingen daartoe oproepen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211056158
twitter

Uiteraard pas juichen zodra ze echt uit handen van Hamas zijn.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:03:56 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211056185
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:02 schreef Ebinas het volgende:
50 hostages worden vrijgelaten???
Info Steve stream
[ afbeelding ]
Volgens mij nog wel wat vraagtekens bij deze bron
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 19:04:03 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211056187
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:01 schreef marsan het volgende:

[..]
Die vent is een psychopaat waar je geeb zaken mee zou moeten doen.
Vergeleken met andere staatshoofden in die omgeving is hij nog de minst erge. Al lijkt Egypte inmiddels ook wel redelijk de boel in orde te hebben.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211056196
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:03 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mij nog wel wat vraagtekens bij deze bron
Ja klopt
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 19:05:04 #46
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211056206
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja maar Hamas gaat niet optyften
Hun ideen niet, maar de organisatie zelf en al hun infrastructuur kan je zeker mee afrekenen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:05:11 #47
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211056209
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:02 schreef KinKiJan het volgende:
[ twitter ]

dat gaat de goede kant op nu nog alle overige gijzelaars vrij, en onvoorwaardelijke overgave Hamas.
pi_211056211
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Natuurlijk wel

Er is op dit moment alleen niemand voor
Ja, gelul dus.
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:05:24 #49
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211056215
Maar stel dat het wel klopt, waarom 50? Leven er nog 50? 50 buitenlanders?
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:05:28 #50
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211056218
quote:
[ twitter ]

Komt goed. Als hamas op dit punt gekke dingen doet met die gijzelaars kan israel gaza gewoon nuken, en zegt de rest van de wereld slechts: foei.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:06:18 #51
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211056231
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:05 schreef Momo het volgende:
Maar stel dat het wel klopt, waarom 50? Leven er nog 50? 50 buitenlanders?
50 dual citizens
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:06:36 #52
346939 Janneke141
pi_211056237
quote:

[..]
Als een land niet officieel erkend wordt, heeft het dan wel internationaal erkende grenzen?
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:07:08 #53
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211056243
quote:
2s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:06 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
50 dual citizens
Zou dat alle dual citizens zijn?
pi_211056250
Red Cross says in contact with Hamas, Israel over hostages

Vond alleen dit erover, ken de bron verder ook niet, maar dit is ~8 uur geleden op 12 oktober al op die site gemeld.

[ Bericht 3% gewijzigd door KinKiJan op 23-10-2023 19:14:05 ]
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:09:21 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211056265
quote:

[..]
Ja, ik ben ook geen voorstander van de kolonisten in de Westoever. De vergelijking was alleen te goed om niet te trekken.
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:09:46 #56
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211056271
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Zou dat alle dual citizens zijn?
Ik heb werkelijk, zoals vaak, geen flauw benul
pi_211056273
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:07 schreef KinKiJan het volgende:
Red Cross says in contact with Hamas, Israel over hostages

Vond alleen dit erover, ken de bron verder ook niet, maar dit is ~8 uur geleden op die site gemeld.
Dat is ook best een tijd geleden en dan geen verdere betrouwbaardere bronnen.
Afwachten maar
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:10:29 #58
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211056283
En stel dat dit echt is en de hostages worden vrij gegeven? Is dat niet een vrijbrief voor grond offensief of pas als alle hostages vrij zijn? Waarschijnlijk wel meer groen licht uit andere landen...
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 19:12:31 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211056317
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als een land niet officieel erkend wordt, heeft het dan wel internationaal erkende grenzen?
Een territorium kan niet als staat erkend worden, maar kan nog steeds grenzen hebben. Nederland houdt gewoon de VN grenzen aan. Dat gebied behoort dus niet aan Isral toe volgens Nederland.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:12:39 #60
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211056320
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:10 schreef Momo het volgende:
En stel dat dit echt is en de hostages worden vrij gegeven? Is dat niet een vrijbrief voor grond offensief of pas als alle hostages vrij zijn? Waarschijnlijk wel meer groen licht uit andere landen...
Isral heeft vandaag ofzo gesteld, alle gijzelaars vrij en Hamas geeft zich onvoorwaardelijk over, dan komt er geen oorlog, geen ter land, ter zee en in de lucht fierljeppen

Dus ik denk dat het duidelijk is, de oplossing is eenvoudig en klaar, en redelijk

het is nu aan Hamas/Palestijnen
pi_211056322
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:00 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
hetgeen wat nu dus eigenlijk al gebeurt?
pi_211056359
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hetgeen wat nu dus eigenlijk al gebeurt?
Nee.
pi_211056362
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Palestina wordt door 138 van de 193 lidstaten van de Verenigde Naties erkend (sinds 2019), echter niet door de meeste westerse landen en niet door Isral, dat in de Zesdaagse Oorlog van 1967 een groot deel van het grondgebied van Palestina heeft bezet en sindsdien onder militaire controle houdt.

Je zou zeggen de meerderheid bepaalt... maar dat geldt natuurlijk alleen als het de machthebbers uitkomt. De meerderheid bepaalt geldt uiteraard alleen als het jezelf uitkomt, en anders niet.
pi_211056367
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:10 schreef Momo het volgende:
Las vandaag ergens dat ze wachten tot Amerika meer troepen in de buurt heeft ter ondersteuning. Dit op verzoek van Amerika.
pi_211056373
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:58 schreef Scorpie het volgende:
[ twitter ]

Ik heb 5 voorbeelden in die draad gelezen en heb het daarna weggeklikt. Ik trek het niet, deze gruwelijkheden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 19:17:27 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211056381
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:05 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ja, gelul dus.
Nee, een meerendeel daar zal sowieso niet voor vrede stemmen atm

Wil niet zeggen dat vrede niet bestaat natuurlijk
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:17:28 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211056382
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:16 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Las vandaag ergens dat ze wachten tot Amerika meer troepen in de buurt heeft ter ondersteuning. Dit op verzoek van Amerika.
Denk dat het niet goed gaat zijn als Amerika zich fysiek gaat mengen in dit conflict.
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:19:01 #68
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211056405
twitter

Onvoorstelbaar...
pi_211056412
quote:
13s.gif Op maandag 23 oktober 2023 17:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Rebellen ook echt. Dit begint op cultuurmarxisme te lijken.
Zoals ik al eerder schreef; XR is net zo'n kwaadaardige beweging als Antifa, de NSDAP en Hamas.
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:20:22 #70
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211056426
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Denk dat het niet goed gaat zijn als Amerika zich fysiek gaat mengen in dit conflict.
En dat gaan ze ook echt niet doen. Niemand gaat zich in dat wespennest steken.
&lt;signature here&gt;.
pi_211056440
https://www.reuters.com/w(...)ary-says-2023-10-15/

Dus :; Isral heeft in 1967 de verenigde legers van zijn Arabische buren kunnen verslaan, maar in 2023, na honderden miljarden dollars aan Amerikaanse financiering, is Isral militair minder uitgerust dan 56 jaar geleden?

Wat hebben ze precies met al het geld gedaan?
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:21:34 #72
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211056447
quote:
7s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dat gaan ze ook echt niet doen. Niemand gaat zich in dat wespennest steken.
Dit dus, louter contragewicht voor Iraans ingrijpen
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:22:39 #73
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211056459
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:21 schreef theunderdog het volgende:

Dus :; Isral heeft in 1967 de verenigde legers van zijn Arabische buren kunnen verslaan, maar in 2023, na honderden miljarden dollars aan Amerikaanse financiering, is Isral militair minder uitgerust dan 56 jaar geleden?

Waterleidingen gemaakt van hun raketten ofzo? ... ik weet niet hoe dat werkt in die regio
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:22:43 #74
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211056461
quote:
2s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:16 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ik heb 5 voorbeelden in die draad gelezen en heb het daarna weggeklikt. Ik trek het niet, deze gruwelijkheden.
Ik kan het idee niet verwerken in mijn hoofd dat mijn zoon mij op zou bellen en helemaal hyper zou vertellen van "Moet je horen mam! Ik heb 10 joden met mijn eigen handen gedood! Het is me gelukt! Ik bel met de telefoon van n jodin die ik de hersens in heb geslagen hahaha! Ben je nu niet trots op me?" en dat ik dan zou zeggen van "Jongen toch, wat goed!"
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:22:48 #75
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211056464
quote:

Hoe trek je die conclusie aan de hand van dit artikel?

Daarin geven ze aan bereid te zijn op 2 fronten of meer te gaan vechten..
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:24:02 #76
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211056474
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik kan het idee niet verwerken in mijn hoofd dat mijn zoon mij op zou bellen en helemaal hyper zou vertellen van "Moet je horen mam! Ik heb 10 joden met mijn eigen handen gedood! Het is me gelukt! Ik bel met de telefoon van n jodin die ik de hersens in heb geslagen hahaha! Ben je nu niet trots op me?" en dat ik dan zou zeggen van "Jongen toch, wat goed!"
Extra toetje voor je snoetje jochie

pappa is trots
pi_211056475
quote:

je vergelijkt een feit van vroeger nu met een mening van iemand?
Beter wacht je af tot het weer gebeurt wat in 1967 gebeurde en daarna kan je je conclusies trekken.
pi_211056477
quote:

Ik gok dat dat dan eerder te maken heeft met enige inhaalslag die de buren sinds 67 gemaakt hebben?
"Pools are perfect for holding water"
pi_211056481
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:22 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hoe trek je die conclusie aan de hand van dit artikel?

Daarin geven ze aan bereid te zijn op 2 fronten of meer te gaan vechten..
Lees even goed.
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:24:32 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211056482
quote:

Ik denk eerder dat het andersom is. Hoogwaardige technologie is voor elke pipo te verkrijgen dus ook militaire technologie. Je ziet ook de allergrootste debielen nu influencen. Vroeger kregen die echt geen filmpje in elkaar geknutseld want dat moest je iets kunnen.
pi_211056484
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik gok dat dat dan eerder te maken heeft met enige inhaalslag die de buren sinds 67 gemaakt hebben?
nee maar met de mening van de auteur.
pi_211056497
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee maar met de mening van de auteur.
Sure. Ik bedoel gewoon te zeggen dat de capaciteit om op meerdere fronten een oorlog vol te houden, niet alleen af hangt van het eigen leger maar ook van dat van je vijand.
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 19:26:11 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211056507
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:24 schreef probeer het volgende:

[..]
En raketten voor verdediging en aanvallen op langere afstand enzo

De wereld ziet er heel anders uit nu
pi_211056514
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Sure. Ik bedoel gewoon te zeggen dat de capaciteit om op meerdere fronten een oorlog vol te houden, niet alleen af hangt van het eigen leger maar ook van dat van je vijand.
6 dagen is niet volhouden....
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:27:50 #85
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211056527
quote:
10s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:24 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Extra toetje voor je snoetje jochie

pappa is trots
We hadden gisteren hier een nogal morbide lachbui over een tweet van Hezbollah met daarin een foto van een van hun gesneuvelde strijders. Werkelijk waar een perfecte kopie van mijn jongste zoon, tot aan de oogopslag en de krul in de baard aan toe.
Dus ik: "Potverdorie, wat had ik nou gezegd over sneuvelen bij Hezbollah op het slagveld?! Geen toetje voor jou, jongen!"
Hij: "Oooeeeee ik ben ontmaskerd!"

Later denk je dan: zo'n joch dat van mij had kunnen zijn staat daar vrolijk te zwaaien met een Kalashnikov naar de lens terwijl ie gewoon op school had moeten zitten om iets nuttigs te leren en om naar meisjes te kijken.
pi_211056544
https://twitter.com/wengng/likes

Jongetje die enig overlevende is van zijn familie neemt afscheid. Ik denk dat dit jongetje zal opgroeien tot iemand die het zionistische project volledig begrijpt en er ook veel begrip voor heeft.

Vrede is dichterbij.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 19:29:24 #87
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211056549

Gezien men de neiging heeft om te denken dat de moslim minderheid in Isral onderdrukt oid wordt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211056563
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:29 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Gezien men de neiging heeft om te denken dat de moslim minderheid in Isral onderdrukt oid wordt.
Stropop. Niemand met een beetje basis kennis denkt dit.

Arabieren binnen de groene lijnen hebben het even goed/slecht als iedereen binnen die groene lijnen.
pi_211056570
quote:
[ twitter ]

Zou onze nieuwe landgenoot er bij zitten?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:31:30 #90
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211056578
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:29 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/wengng/likes

Jongetje die enig overlevende is van zijn familie neemt afscheid. Ik denk dat dit jongetje zal opgroeien tot iemand die het zionistische project volledig begrijpt en er ook veel begrip voor heeft.

Vrede is dichterbij.
Je linkt niet naar een specifieke tweet geloof ik :?
pi_211056579
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:29 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]

dit laat toch heel duidelijk zien dat er apartheid is in israel!
pi_211056586
Waarom is het de oorlog tussen Israel en Hamas?
Moet andersom zijn volgens mij..
pi_211056603
quote:
4s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:32 schreef aloa het volgende:
not this shit again..... :X
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 19:34:15 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211056617
quote:
4s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:32 schreef aloa het volgende:
Lijkt erop dat ze oorlog hebben met elkaar
pi_211056626
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je linkt niet naar een specifieke tweet geloof ik :?
Foutje. Ging hierom: https://twitter.com/EyeonPalestine/status/1715996184358056409
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:35:56 #96
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211056651
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Fijn ook dat je dit breed gedragen feit met cijfers en onderzoeken onderbouwt, dat siert je echt.
pi_211056657
De vraag is wat die terroristen hiervoor terugkrijgen. Dat moet substantieel zijn.
pi_211056664
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
not this shit again..... :X
Het is al eerder ter sprake gekomen?
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 19:37:03 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211056673
quote:
14s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:35 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Fijn ook dat je dit breed gedragen feit met cijfers en onderzoeken onderbouwt, dat siert je echt.
User waar hij op reageerde houdt de boel ook bewust vaag
pi_211056675
https://twitter.com/visegrad24/status/1716142075442311190

Allemachtig, de massa van de pro-Palestina demonstraties...

Ik ben echt wel benieuwd naar de pro-Israel tactieken de komende jaren. Want de 'from the river to the sea = antisemitisch' werkt niet meer'. Los van of dat nu waar is of niet.

Mensen sympathiseren massaal met de Palestijnse kant. Bovenstaande demonstraties ga je nooit vanuit pro-Israelische hoek zien.
pi_211056677
quote:
4s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:36 schreef aloa het volgende:

[..]
Het is al eerder ter sprake gekomen?
zinlose semantiek komt overal altijd te vaak voor door zogenaamde intelligente mensen die dit heel graag willen uiten.
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 19:37:50 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211056683
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:36 schreef Confetti het volgende:
De vraag is wat die terroristen hiervoor terugkrijgen. Dat moet substantieel zijn.
JDAMs momenteel
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:38:15 #103
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211056690
Dit is wat dat account zegt

twitter
pi_211056693
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:36 schreef Confetti het volgende:
ze houden hun bestaansrecht en hun rijkdom in qatar
pi_211056700
quote:
14s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:35 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Je zinopbouw is wat vreemd.
  Overall beste user 2022 maandag 23 oktober 2023 @ 19:39:21 #106
3928 Ulx
pi_211056713
quote:
Tja, vervelend. Maar hij zal wel voor een wapenstilstand zijn als ik de pro-palestina lui mag geloven.
pi_211056714
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:37 schreef theunderdog het volgende:

Ik ben echt wel benieuwd naar de pro-Israel tactieken de komende jaren. Want de 'from the river to the sea = antisemitisch' werkt niet meer'. Los van of dat nu waar is of niet.

Mensen sympathiseren massaal met de Palestijnse kant. Bovenstaande demonstraties ga je nooit vanuit pro-Israelische hoek zien.
Als je ze vraagt waar Palestina ligt wijzen ze waarschijnlijk Venezuela aan.
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:39:51 #108
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211056725
Nouja we zullen zien of het account werkelijk een primeur heeft of het op de onzin stapel kan.
pi_211056728
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Is dat zo?
Dat was in het begin wel zeker zo. Met het constant citeren van het 'ministerie van Volksgezondheid' van Gaza. Alsof dat niet gewoon de PR van Hamas was. Daar werd wel heel makkelijk overheen gestapt.

Of de bbc die bij Isralische persberichten wel vermeldde dat de informatie niet door onpartijdige bron kon worden bevestigd en bij Hamas persberichten plotseling verificatie niet nodig vond.
pi_211056731
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
zinlose semantiek komt overal altijd te vaak voor door zogenaamde intelligente mensen die dit heel graag willen uiten.
Hamas is deze oorlog begonnen, laten we dat nooit vergeten...
pi_211056735
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Tja, vervelend. Maar hij zal wel voor een wapenstilstand zijn als ik de pro-palestina lui mag geloven.
Wat bedoel je, pop?
pi_211056743
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als je ze vraagt waar Palestina ligt wijzen ze waarschijnlijk Venezuela aan.
Irrelevant.
pi_211056745
quote:
4s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:40 schreef aloa het volgende:

[..]
Hamas is deze oorlog begonnen, laten we dat nooit vergeten...
goed dat je mij eraan helpt herinneren, ik was het eigenlijk alweer vergeten.
pi_211056754
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Irrelevant.
Alleszeggend.
pi_211056766
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Alleszeggend.
Neen
pi_211056767
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
toen ik het zag was het eerste wat in mij opkomt: "in welk jaartal en waar is dit filmpje gemaakt"
pi_211056775
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
goed dat je mij eraan helpt herinneren, ik was het eigenlijk alweer vergeten.
Apart wel.
pi_211056780
Joodse school in Amsterdam opnieuw dicht: 'Veiligheid niet gegarandeerd'

De Joodse basis- en middelbare school Cheider in Amsterdam is opnieuw gesloten. Dat bevestigt de school na berichtgeving van Het Parool.

"De veiligheid van onze leerlingen kan niet meer worden gegarandeerd", zegt bestuursvoorzitter Herman Loonstein. "Overal in de stad nemen de antisemitische incidenten toe, bij alle Joodse gebouwen. Joden worden uitgescholden of bedreigd." Loonstein zegt dat de school graag open wil en dat de leerlingen ook graag naar school willen, "maar dat moet wel veilig kunnen".

Kort na het uitbreken van de oorlog tussen Hamas en Isral sloot Cheider ook al een dag de deuren in verband met de veiligheid, net als de Joodse scholen Rosj Pina en JSG Maimonides. Nadat de gemeente extra beveiliging had toegezegd, gingen de scholen weer open. "Toen was het verantwoord om weer open te gaan, maar nu is de beveiliging onvoldoende", zegt Loonstein. Wat er precies veranderd is, kan de bestuursvoorzitter niet zeggen.

'Algemeen gevoel van onveiligheid'
Chanan Hertzberger van het Centraal Joods Overleg (CJO) zegt dat het gaat om een "algemeen gevoel van onveiligheid" en verwijst niet naar "nieuwe specifieke dreigingen". Hij laat weten dat het bestuur van de andere Joodse scholen in Amsterdam de beveiliging voldoende vinden en daarom wel open blijven. "Maar als de dreiging verandert, kan de situatie morgen anders zijn", zegt Hertzberger.

Een woordvoerder van burgemeester Halsema laat weten uit veiligheidsoverwegingen weinig te kunnen zeggen over de beveiliging van de scholen, maar zegt opnieuw dat de gemeente Amsterdam en de Nationaal Cordinator Terrorismebedreiging en Veiligheid extra alert zijn sinds de oorlog tussen Isral en Hamas. "Waar nodig nemen we extra maatregelen, zowel zichtbaar als onzichtbaar."

Online les
Voor het schoolbestuur van Cheider is dat dus niet voldoende. Daarom krijgen de leerlingen vanaf morgen online les. "We hebben bij de gemeente aangegeven wat er nodig is om open te kunnen. Maar als er niets verandert, vrees ik dat de school dicht blijft", zegt bestuursvoorzitter Loonstein.

De gemeente bevestigt dat er afgelopen weekend met het bestuur van Cheider overleg is geweest over veiligheidsmaatregelen. Ook het CJO laat weten in gesprek te zijn met de gemeente om ervoor te zorgen dat de school weer zo snel mogelijk open kan.

https://nos.nl/artikel/24(...)id-niet-gegarandeerd

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2023 19:42:46 ]
pi_211056781
quote:

Even een vraagje h, waar liggen de grenzen precies van dat vrije Palestina tussen de rivier en de zee?
pi_211056786
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:39 schreef Momo het volgende:
Nouja we zullen zien of het account werkelijk een primeur heeft of het op de onzin stapel kan.
Nog nergens lees ik een betrouwbare bron.
Die hadden het toch wel kunnen verifiren nu, na min 8 uur lijkt mij?
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:43:06 #121
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211056790
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je zinopbouw is wat vreemd.
Dat is slechts het begin van de diagnose, maar dat is hier niet de vraag
pi_211056799
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Even een vraagje h, waar liggen de grenzen precies van dat vrije Palestina tussen de rivier en de zee?
Waarom stel je die vraag aan mij? ik ben gematigd pro-Israel. Zeer gematigd, maar ik voel mij in elk geval niet verbonden met deze demonstranten.
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:44:19 #123
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211056819
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:42 schreef Ebinas het volgende:

[..]
Nog nergens lees ik een betrouwbare bron.
Die hadden het toch wel kunnen verifiren nu, na min 8 uur lijkt mij?
Ja mijn gevoel neigt meer naar dat dit onzin is. Maar laten we nog even afwachten...
pi_211056834
quote:
14s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:43 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dat is slechts het begin van de diagnose, maar dat is hier niet de vraag
Je vraag is niet helder, vanwege je zinopbouw.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 19:46:02 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211056852
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Arabieren binnen de groene lijnen hebben het even goed/slecht als iedereen binnen die groene lijnen.
*ratelt iets over apartheidstaat*

Met je stropop.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:46:18 #126
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211056859
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
User waar hij op reageerde houdt de boel ook bewust vaag
ik zie nu pas dat je dat zelf was...

oh nee niet gewoon een ander blauwe

:')

ik ga echt wat anders doen
pi_211056874
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]
*ratelt iets over apartheidstaat*

Met je stropop.
Die definitie wordt gegeven aan de hand van bijvoorbeeld de situatie in Hebron.

Dus ja, je voert een stropop op.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 19:47:42 #128
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211056887
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Die definitie wordt gegeven aan de hand van bijvoorbeeld de situatie in Hebron.

Dus ja, je voert een stropop op.
Je erkent de VN grenzen niet als zodanig?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:48:21 #129
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211056909
twitter
pi_211056915
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 16:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hey hoe zat dat @:Mutant01 ? Het was stigmatiserend als ik dit zei.
@Qarrad heeft een keurige reactie verwoord op je post, waar ik mij volledig in kan vinden.

Gister ook voor het eerst meegelopen in een demonstratie in Rotterdam. Normaal is dat niets voor mij, maar er is een grens overschreden in dit conflict. Aan beide kanten overigens. Het was allemaal zeer gemoedelijk en goed georganiseerd. Diverse sprekers, geen haatbaardvlaggen gezien.

Ergerde me alleen aan de hoeveelheid Turkse vlaggen. Zouden er Hamas aanhangers tussen hebben gelopen? Geen idee, mogelijk. Net als jij kan ik niet in hoofden van mensen kijken.
Allah Al Watan Al Malik
  Overall beste user 2022 maandag 23 oktober 2023 @ 19:49:11 #131
3928 Ulx
pi_211056934
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat bedoel je, pop?
Nou, de onschuldige palestijnen willen niets liever dan vrede. Ik neen aan dat dit onschuldige kind daar ook bij hoort.
pi_211056938
twitter

Dat filmpje vergeet ik nooit meer.
pi_211056948
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je erkent de VN grenzen niet als zodanig?
De WestBank valt niet binnen die groene lijnen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 19:50:29 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211056974
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De WestBank valt niet binnen die groene lijnen.
En hoe precies is Isral een apartheidsstaat als de betreffende misstanden niet op Isralisch grondgebied noch richting Isralirs gebeuren?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211056987
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
@:Qarrad heeft een keurige reactie verwoord op je post, waar ik mij volledig in kan vinden.

Gister ook voor het eerst meegelopen in een demonstratie in Rotterdam. Normaal is dat niets voor mij, maar er is een grens overschreden in dit conflict. Aan beide kanten overigens. Het was allemaal zeer gemoedelijk en goed georganiseerd. Diverse sprekers, geen haatbaardvlaggen gezien.

Ergerde me alleen aan de hoeveelheid Turkse vlaggen. Zouden er Hamas aanhangers tussen hebben gelopen? Geen idee, mogelijk. Net als jij kan ik niet in hoofden van mensen kijken.
Ik geloof direct dat deze demonstratie gemoedelijk was. Maar erken jij dat de gemiddelde 'optics' van pro-Palestina demonstraties nogal belabberd is?
pi_211057001
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nou, de onschuldige palestijnen willen niets liever dan vrede. Ik neen aan dat dit onschuldige kind daar ook bij hoort.
Wat is de relevantie?
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:51:36 #137
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211057005
leesvoer van een megalomaan mannetje:
https://www.hizb-ut-tahri(...)van-de-geschiedenis/
  Overall beste user 2022 maandag 23 oktober 2023 @ 19:51:45 #138
3928 Ulx
pi_211057013
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ze kunnen stroom en water krijgen voor de burgers zodra ze allemaal worden vrijgelaten.
pi_211057021
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En hoe precies is Isral een apartheidsstaat als de betreffende misstanden niet op Isralisch grondgebied noch richting Isralirs gebeuren?
Israel is geen apartheidsstaat.

Het is alleen wel zo dat een groot deel van de Israelische politici de WestBank wel als hun grondgebied zien.
pi_211057028
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:51 schreef Ciclon het volgende:
hell no, ik kijk wel uit
pi_211057030
quote:

[..]
@:Qarrad heeft een keurige reactie verwoord op je post, waar ik mij volledig in kan vinden.

Hamas is u zeer erkentelijk voor de geboden blijk van steun.
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:52:37 #142
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211057037
quote:
10s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:21 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Bespottelijk en typisch
Blijft opvallend hoe deze strontkorrel: dat Isral dat ziekenhuis zou hebben aangevallen en 500 doden op haar geweten heeft, in een poel van stinkend water; nog steeds serieus wordt genomen.

Het lijkt intussen zelfs of dat er geen aanslag heeft plaatsgevonden en Isral vanuit /door de gemeenschap wordt wordt gesmeekt om Hamas weer van middelen te voorzien om haar terreur te kunnen laten bedrijven.

Zelf hoop dat Isral geen echte aanval inzet, hooguit dreigt, simpelweg blijft vasthouden aan omheinen en alleen wat pleisters, mondjesmaat voedsel en druppeltjes water doorlaat.
's Kijken welke muizen uit de huizen over de rug van hun jonge nageslacht uit hun holletjes gaan kruipen.
Voordeel van invoerbeperkingen zijn voor Isral is dat er steeds minder gevaar voor raketten is te duchten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211057042
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik geloof direct dat deze demonstratie gemoedelijk was. Maar erken jij dat de gemiddelde 'optics' van pro-Palestina demonstraties nogal belabberd is?
Wat bedoel je met optics?
Allah Al Watan Al Malik
pi_211057045
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:52 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Hamas is u zeer erkentelijk voor de geboden blijk van steun.
die piesen in hun broek van het lachen in hun villa in qatar.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 19:52:56 #145
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211057046
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Israel is geen apartheidsstaat.
Dat werd wel hier beweerd en dat is precies waarom ik die plaatjes plaatste.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 19:54:10 #146
236264 crew  capricia
pi_211057077
Ik zie de twee staten oplossing niet goed voor me met Gaza apart van de westbank.

Moet er een snelweg komen dan, door Isralisch grondgebied? Om beide gebieden te verbinden?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211057080
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Wat bedoel je met optics?
Beeld dat ze naar buiten brengen.

Ik associeer pro-Palestina demonstraties met bivakmutsen, vlaggen van allerlei nationaliteiten (vooral Turks inderdaad) en soms ook de vlag van de jihad (wat mensen toch met IS of andere mujahideen groepen associren'.
pi_211057097
NU.nl: https://www.nu.nl/buitenl(...)gekomen-in-gaza.html

1 minuten geleden
Isralische zender: 'Vrijlating 50 gijzelaars dichtbij'
Volgens de Isralische nieuwszender i24News wordt er onderhandeld met Hamas over de vrijlating van ongeveer vijftig gijzelaars met een dubbele nationaliteit. De zender baseert zich op bronnen in de Gazastrook.

Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan een mogelijke deal, waarbij bemiddeling door Qatar een cruciale rol speelt, zegt i24News. Het Rode Kruis zou onderweg zijn om een groep vrijgelaten personen te ontvangen.

Volgens de bronnen zal de overdracht plaatsvinden in het zuiden van de Gazastrook. Als er geen obstakels zijn, zou de overeenkomst in de komende uren worden bereikt. Als onderdeel van de afspraken en om het personeel van het Rode Kruis in staat te stellen het gebied veilig te bereiken, melden de bronnen dat er de afgelopen uren geen Isralische luchtaanvallen op Gaza zijn geweest, zegt i24News.
pi_211057101
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat werd wel hier beweerd en dat is precies waarom ik die plaatjes plaatste.
Jij plaatst die plaatje a sahbi
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:55:29 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_211057112
quote:

Zweden was al een tijdje verloren natuurlijk...
pi_211057132
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je ziet dit in heel veel westerse landen.
pi_211057133
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
dat hebben ze zelf gedaan met hun importsysteem
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:56:22 #153
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211057137
twitter

Mooi draadje voor de extreem rechts conservatieve hamas apologisten alhier

slaap lekker

uitschot O+
pi_211057147
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:54 schreef capricia het volgende:
Ik zie de twee staten oplossing niet goed voor me met Gaza apart van de westbank.

Moet er een snelweg komen dan, door Isralisch grondgebied? Om beide gebieden te verbinden?
Dit is ook wel eens door mijn hoofd geschoten :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 19:57:17 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211057159
quote:

Isral heeft natuurlijk helemaal zelf hun goedwil weggepleurd met dat koloniseren. Die progressieve gekkies hadden veel minder poten om op te staan als dat geen ding was.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211057169
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Beeld dat ze naar buiten brengen.

Ik associeer pro-Palestina demonstraties met bivakmutsen, vlaggen van allerlei nationaliteiten (vooral Turks inderdaad) en soms ook de vlag van de jihad (wat mensen toch met IS of andere mujahideen groepen associren'.
Er zullen vast van dat soort demonstraties zijn, dat zijn veelal de wat spontanere varianten. Daarom heb ik ook bewust voor deze specifieke demo gekozen, dat was namelijk nadrukkelijk verboden.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:57:43 #157
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211057171
quote:

[..]

Prima, ik ben het ook eens met wat Qarrad zegt. Het ging mij erom dat ik nooit heb benoemd dat meelopen = antisemiet / Hamas-aanhanger maar dat we niet naef moeten zijn dat dit er wel degelijk is. Dat is dus ondersteund door dit bericht uit Engeland. Jouw ervaring geeft aan dat niet iedereen die meeloopt een Hamas-aanhanger is.
pi_211057178
twitter
pi_211057191
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Isral heeft natuurlijk helemaal zelf hun goedwil weggepleurd met dat koloniseren. Die progressieve gekkies hadden veel minder poten om op te staan als dat geen ding was.
Klopt.
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:59:23 #160
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211057206
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:58 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Uitroeien, met wortel en tak die hele Hamas, zolang zij zich niet overgeven is er geen discussie mogelijk
pi_211057209
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Er zullen vast van dat soort demonstraties zijn, dat zijn veelal de wat spontanere varianten. Daarom heb ik ook bewust voor deze specifieke demo gekozen, dat was namelijk nadrukkelijk verboden.
Oke, heel goed.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 19:59:42 #162
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211057213
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:58 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Ik wacht nog altijd met smart op de NOS dat hierover bericht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:00:26 #163
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211057228
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Welnee die zoeken nog steeds onder die stoeptegels naar de duizenden doden
  Overall beste user 2022 maandag 23 oktober 2023 @ 20:00:31 #164
3928 Ulx
pi_211057231
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik ben ook altijd tegen die nederzettingen geweest. Nog steeds trouwens. Voor mijn part maken ze van Gaza een parkeerplaats.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:00:56 #165
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211057248
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:54 schreef capricia het volgende:

Zie dat even niet voor mij.
From the river to the sea zou ik zeggen om vanuit Gaza via Egyptische rivieren en de Dode Zee te Jordani op de Westbank te kunnen stranden.
pi_211057250
quote:

[..]
waarom wacht je op fakenews bij de NOS?
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 20:02:06 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211057276
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
waarom wacht je op fakenews bij de NOS?
:D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:02:13 #168
396550 Richestorags
pi_211057280
quote:
Koekoek. Dit soort mensen moeten we gewoon deporteren.
pi_211057295
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]
:D
dit is fakenews vanwege 2 redenen:
- het staat op twitter
- zie hierboven
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:02:53 #170
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211057299
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hopla naar Vlieland
pi_211057310
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
je wilt toch niet zeggen dat je uberhaupt op die link geklikt hebt toch?
@Ciclon
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:04:22 #172
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211057335
quote:

[..]
NOS is behoorlijk door het diversiteiten plafond gezakt.

Dan nog liever BBC die tenminste openlijk zegt dat ze vanwege hun "reportagevrijheden" een erkende terreur organisatie niet zo willen aanmerken.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:05:32 #173
396550 Richestorags
pi_211057367
quote:

Ik denk niet dat de huidige regering van Isral geeft om PR. Ik denk dat wij ons eerder moeten afvragen wat we hiermee aan moeten.
pi_211057393
Het blijft interessant wat Rutte heeft gezegd na het bezoek van Israel en Palestijns gebied. Dat hij nog steeds vurig voor een twee-staten oplossing is. En uiteraard heeft hij gelijk. Een twee-staten oplossing is de enige weg tot vrede.

Alleen het lijkt wel dat hij niet helemaal beseft hoe diep de haat is van beide volkeren (Joodse-Israeli's en Palestijnen buiten de groene lijnen) tegenover elkaar.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:07:34 #175
396550 Richestorags
pi_211057412
quote:
2s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:02 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Hopla naar Vlieland
Hoe groot is dat ten opzichte van Gaza?
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:07:42 #176
346939 Janneke141
pi_211057417
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:06 schreef theunderdog het volgende:
Het blijft interessant wat Rutte heeft gezegd na het bezoek van Israel en Palestijns gebied. Dat hij nog steeds vurig voor een twee-staten oplossing is. En uiteraard heeft hij gelijk. Een twee-staten oplossing is de enige weg tot vrede.

Alleen het lijkt wel dat hij niet helemaal beseft hoe diep de haat is van beide volkeren (Joodse-Israeli's en Palestijnen buiten de groene lijnen) tegenover elkaar.
Ik denk dat we af moeten van het idee dat die tweestatenoplossing twee staten precies naast elkaar beschrijft.
pi_211057418
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de huidige regering van Isral geeft om PR. Ik denk dat wij ons eerder moeten afvragen wat we hiermee aan moeten.
Dan denk je dat fout. Israel geeft altijd om pr. Zelfs een Ben Gvir.

Want hoe ultra rechts of links je ook bent, iedereen begrijpt dat je het toch moet doen met de internationale wereld.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:07:54 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_211057427
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik denk dat we af moeten van het idee dat die tweestatenoplossing twee staten precies naast elkaar beschrijft.
Cryptisch. Kun je het nader verklaren?
pi_211057440
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:06 schreef theunderdog het volgende:

ik denk dat we af moeten stappen om een weg tot vrede te zoeken.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:09:38 #181
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211057462
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
het gaat om jeruzalem , en daar is maar een plek voor
De Al aksha moskee
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211057465
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik denk dat we af moeten stappen om een weg tot vrede te zoeken.
Nee. Want destabilisatie in het Midden-Oosten is negatief voor Europa.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:09:57 #183
396550 Richestorags
pi_211057469
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dan denk je dat fout. Israel geeft altijd om pr. Zelfs een Ben Gvir.

Want hoe ultra rechts of links je ook bent, iedereen begrijpt dat je het toch moet doen met de internationale wereld.
Natuurlijk geven ze wel om PR maar ze geven niet om dit soort demonstraties zolang deze niet leiden tot ander beleid in de landen waar wordt gedemonstreerd. 10.000 mensen op de been zegt alsnog niet dat er in het parlement ineens een anti-Isral beleid komt he.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:10:40 #184
346939 Janneke141
pi_211057485
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Cryptisch. Kun je het nader verklaren?
Ik denk niet dat Isral van plan is om duurzaam naast een terroristenkwekerij te blijven wonen. En er is (terecht) ook niemand te vinden die het een goed idee vindt om een heel volk uit te moorden, dus dan blijft de optie over om ergens anders een plek te vinden. Op zich is dat eerder gelukt. In 1948, meen ik.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:10:41 #185
396550 Richestorags
pi_211057488
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:07 schreef AchJa het volgende:
Dus na de "rijksambtenaren" komen nu ook een zooi filmmakers en acteurs met een brief???

Open brief van Nederlandse filmmakers en acteurs aan het demissionair kabinet: stop de genocide

:') _!!!
Wat een hoop idioten lopen er toch rond. Vroeger lekker een Mao, Lenin en Pol Pot postertje op de muur ja toch.
pi_211057489
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Want destabilisatie in het Midden-Oosten is negatief voor Europa.
daarom ook terug naar de status quo
pi_211057509
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Isral van plan is om duurzaam naast een terroristenkwekerij te blijven wonen. En er is (terecht) ook niemand te vinden die het een goed idee vindt om een heel volk uit te moorden, dus dan blijft de optie over om ergens anders een plek te vinden. Op zich is dat eerder gelukt. In 1948, meen ik.
de maan is nog beschikbaar. Zullen we de palestijnen daar plaatsen?
pi_211057519
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Natuurlijk geven ze wel om PR maar ze geven niet om dit soort demonstraties zolang deze niet leiden tot ander beleid in de landen waar wordt gedemonstreerd. 10.000 mensen op de been zegt alsnog niet dat er in het parlement ineens een anti-Isral beleid komt he.
Op den duur kan dat wel degelijk invloed hebben. Zeker als je je focus richt op Amerika.

Geloof je nu werkelijk dat als Israel de statistieken leest over hoe het Amerikaanse volk denkt over het conflict, dat ze niet denken: ja, daar moeten we wel iets mee ..?

Natuurlijk wel. Niet morgen al. Ook niet overmorgen. Maar op den duur..
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:12:47 #189
346939 Janneke141
pi_211057535
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
de maan is nog beschikbaar. Zullen we de palestijnen daar plaatsen?
Daar is geen water. Van de andere kant, dat is er in de Gazastrook ook niet.
pi_211057538
quote:

[..]
Je bent nog niet echt concreet. Je wil alle Palestijnen richting Jordanie?
pi_211057542
quote:
6s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Daar is geen water. Van de andere kant, dat is er in de Gazastrook ook niet.
op de zuidpool is er wel ijs.
pi_211057549
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
daarom ook terug naar de status quo
Ook negatief. Want je zit dan nog steeds met een conflict opgesleept. Die op elk moment weer status quo-af kan gaan.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:14:01 #193
396550 Richestorags
pi_211057564
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Op den duur kan dat wel degelijk invloed hebben. Zeker als je je focus richt op Amerika.

Geloof je nu werkelijk dat als Israel de statistieken leest over hoe het Amerikaanse volk denkt over het conflict, dat ze niet denken: ja, daar moeten we wel iets mee ..?

Natuurlijk wel. Niet morgen al. Ook niet overmorgen. Maar op den duur..
Dan zouden we de statistieken moeten lezen over de daadwerkelijke steun. Degenen die pro-Isral zijn zijn waarschijnlijk minder snel geneigd te demonstreren maar dat betekent dus niet dat de steun kleiner is.
pi_211057567
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ook negatief. Want je zit dan nog steeds met een conflict opgesleept. Die op elk moment weer status quo-af kan gaan.
daar zitten meerdere jaren tussen waarin men er geen last van heeft.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:14:38 #195
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211057578
quote:

[..]
wie en wat is israel ?
Israel gaat nooit weg van Jeruzalem

Palestijnen mogen soms bidden in de Al Aksha mosq
https://www.timesofisrael(...)elis-by-decades-end/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211057587
quote:
quote:
Wanneer het om Oekrane gaat, wordt Zelensky een hart onder de riem gestoken in de strijd tegen de Russische agressor en bezetter. Deze selectieve verontwaardiging laat zien welk standpunt de Nederlandse overheid inneemt. De bezetter is een trouwe bondgenoot en zelfs een kleine militie die zich ertegen verzet, wordt als terroristisch bestempeld.
En dan denk je dat het niet erger kan:

quote:
Wat we nu nodig hebben, is een krachtige mobilisatie van de moslimlegers uit de gehele islamitische wereld. Dit zou een cruciale stap zijn om de Islamitische zaak te ondersteunen en de bezetting te beindigen. De bevrijding van Palestina door de moslims zal het begin zijn van de bevrijding van de mensheid uit de greep van het Westen, en die dag is Insha Allah dichterbij dan we denken.
Hopelijk pakken ze die oorlogshitsende terroristen van dat blogje snel op.
pi_211057591
quote:

[..]

Als je het geweld van beide kanten afkeurt, loop je dan ook in een Isral demonstratie mee?
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:15:11 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_211057595
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat een hoop idioten lopen er toch rond. Vroeger lekker een Mao, Lenin en Pol Pot postertje op de muur ja toch.
Uiteraard staat onze XR wappie er ook tussen: "Carice van Houten , acteur/producent"

Overigens wel bijzonder dat Carice en Georgina plotseling "acteurs" zijn... Zijn ze omgebouwd ofzo?
pi_211057600
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dan zouden we de statistieken moeten lezen over de daadwerkelijke steun. Degenen die pro-Isral zijn zijn waarschijnlijk minder snel geneigd te demonstreren maar dat betekent dus niet dat de steun kleiner is.
Daar zijn best wat onderzoeken naar gedaan, hoor. Het fel pro-Israel zijn is voornamelijk een boomer tot bejaarde ding.

Zelfs de jonge evangelisten in Amerika zijn minder pro-Israel dan hun vaders, opa's.
pi_211057606
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:14 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
[..]
[..]
het valt me echt van je tegen dat je uberhaupt op dit link hebt geklikt\\
@Ciclon
pi_211057609
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
daar zitten meerdere jaren tussen waarin men er geen last van heeft.
Jij snapt geopolitiek niet zo goed, denk ik.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:16:08 #202
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211057610
quote:

[..]
[..]
[..]
Wel lekker vertoeven in het verderfelijke westen hypocriet vullis. Ik volg dat clubje al een aantal jaar, nooit een positief woord over Nederland of het westen.
pi_211057616
quote:

[..]
[..]
[..]
Nou ja, deze gozer strijd met open vizier, ik denk dat een hele hoop moslims er hetzelfde instaan en dit zien als een heilige oorlog, maar ze zullen het niet zo snel toegeven.
pi_211057627
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Daar zijn best wat onderzoeken naar gedaan, hoor. Het fel pro-Israel zijn is voornamelijk een boomer tot bejaarde ding.

Zelfs de jonge evangelisten in Amerika zijn minder pro-Israel dan hun vaders, opa's.
dat is logisch, die weten wat er echt gebeurd is bij de stichting van israel.....
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:17:48 #205
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211057642
twitter
pi_211057647
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij snapt geopolitiek niet zo goed, denk ik.
dat mag je denken :Y
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:18:19 #207
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211057660
twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211057665
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:16 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Wel lekker vertoeven in het verderfelijke westen hypocriet vullis. Ik volg dat clubje al een aantal jaar, nooit een positief woord over Nederland of het westen.
Nederland is ook een pauperland hoor. Alleen dan ergeren we ons aan andere dingen dan geen water of elektriciteit hebben. Of wat dan ook.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211057674
https://www.i24news.tv/en(...)eleasing-of-hostages
Source in Gaza speaks to i24NEWS

According to sources within Gaza, the finalization of a potential deal is currently underway, with Qatari mediation playing a crucial role. The Red Cross are on their way to receive a group of about 50 of the abductees with dual citizenship. According to the sources, their transfer will take place in the Khan Yunis area in the south of the Gaza Strip. Should no new obstacles emerge, a deal is anticipated to be reached in the hours ahead. Israel will not be an official party in negotiations for the release of hostages with a dual citizenship. As part of the understandings and in order to allow the Red Cross personnel to reach the area safely, the sources report that there have been no Israeli airstrikes on Gaza during these recent hours.
pi_211057692
Waarom zou je die gegijzelden vrijlaten? Als ze weer terecht zijn gaat Isral toch wel verder met de boel plat bombarderen. Zo krijg je nooit garanties. De wrok jegens elkaar is toch al naar het kookpunt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211057708
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:18 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Treurig, heel treurig. 😞
pi_211057719
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:20 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom zou je die gegijzelden vrijlaten? Als ze weer terecht zijn gaat Isral toch wel verder met de boel plat bombarderen. Zo krijg je nooit garanties. De wrok jegens elkaar is toch al naar het kookpunt.
nu kunnen de hamasplebs in deze pauze weer naar peuterspeelzalen, bassisscholen en speeltuinen gaan met de wapens die ze vanhet het lokale ziekenhuis hebben opgehaald.
pi_211057737
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211057751
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Treurig, heel treurig. 😞
Is het niet zaak om Khaled heel erg in de gaten te houden?
pi_211057764
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Khaled en zijn gezin moeten asap daarvandaan gehaald worden, maar dat zei ik vorige week al.
pi_211057765
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
de nederlandse staat kennende gebeurt dit gelukkig al.
pi_211057773
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Khaled en zijn gezin moeten asap daarvandaan gehaald worden, maar dat zei ik vorige week al.
rood reisadvies betekent: in geval van nood wordt er niet geholpen.

Gelukkig maar....
pi_211057785
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maar waarom dan? en naar waar? naar Nederland? kans is reeeel dat het Hamas sympathisanten zijn.
pi_211057789
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
de nederlandse staat kennende gebeurt dit gelukkig al.
Ik hoop het maar. Levensgevaarlijk.
pi_211057810
quote:
Joodse school in Amsterdam sluit voor tweede keer de deuren

AMSTERDAM - De Joodse school Cheider in Amsterdam sluit voor de tweede keer de deuren sinds het uitbreken van de oorlog tussen Isral en Hamas. Het schoolbestuur zegt de veiligheid van de leerlingen niet langer te kunnen waarborgen. De leerlingen kregen zondag te horen dat ze maandag niet meer naar school konden komen. Vanaf dinsdag krijgen ze onlineles.

Chanan Hertzberger, voorzitter van het Centraal Joods Overleg (CJO), zegt dat de school heeft geoordeeld „dat de beveiligingsmaatregelen op dit moment onvoldoende zijn voor de dreiging die er is.” Hertzberger verwijst niet naar „specifieke nieuwe bedreigingen”, wel naar „een algemeen gevoel van onveiligheid.”

Eerder deze maand gingen drie Amsterdamse Joodse scholen even dicht. Na overleg tussen het CJO en de gemeente Amsterdam werd overeengekomen om de beveiliging op te schroeven, zodat de leerlingen weer naar school konden.

Cheider is op dit moment de enige van de drie Joodse scholen in Amsterdam die opnieuw de deuren sluit. Rosj Pina en Maimonides blijven vooralsnog open. „Volgens de ene school komt de overheid met voldoende veiligheidsmaatregelen, maar een andere school schat dat dus anders in”, verklaart de CJO-voorzitter de uiteenlopende aanpak. De Joodse scholen hebben deze week geen herfstvakantie, omdat ze eerder in oktober al een week vrij hadden naar aanleiding van het Loofhuttenfeest.

Hertzberger zegt dat „Cheider zich bewust is van de ontzettende impact van de schoolsluiting op leerlingen en ouders”, maar dat het veiligheidsrisico in dit geval zwaarder weegt. Hij verwijst naar de „gigantische antisemitische commentaren op sociale media die hebben geleid tot een hoger dreigingsniveau” sinds het uitbreken van de oorlog tussen Isral en Hamas.

Het CJO is in gesprek met de gemeente om zo spoedig mogelijk tot een regeling te komen om de school opnieuw te kunnen laten openen.
https://www.telegraaf.nl/(...)weede-keer-de-deuren

Goed gedaan Nederland. *O* Sinds 2016 staat er een hoge hek om dat gebouw en overal camera's dus ga vooral zo door. :')
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_211057821
quote:
7s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:29 schreef HSG het volgende:

[..]

Goed gedaan Nederland. *O* Sinds 2016 staat er een hoge hek om dat gebouw en overal camera's dus ga vooral zo door. :')
Hekken bouwen is dan wel weer volgens Israelische traditie.
pi_211057823
quote:
7s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:29 schreef HSG het volgende:

[..]

is er al een islamitische school gesloten vanwege gevaar uit de joodse hoek?
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:31:44 #224
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211057851
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Word er gewaarschuwd om maar zonder hoofddoekje over straat te gaan?
pi_211057855
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee. Dat is het verschil tussen de trotse Israelische-Jood en de Jood die nog leeft in diaspora.
pi_211057884

[ Bericht 100% gewijzigd door sjorsie1982 op 23-10-2023 20:35:52 ]
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:36:26 #227
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211057906
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
moslims doen inderdaad in hun eigen land hetzelfde als de moslims die geimporteerd worden in de westerse wereld.
Bij moslims is het juist exact andersom. Komen in diaspora onwijs voor elkaar op. Maar laten in geopolitieke context, land vs land elkaar grandioos in de steek.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:38:01 #229
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211057919
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Bij moslims is het juist exact andersom. Komen in diaspora onwijs voor elkaar op. Maar laten in geopolitieke context, land vs land elkaar grandioos in de steek.
Nooit een protest gezien voor de oorlog in Jemen of Sudan
pi_211057925
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:38 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Nooit een protest gezien voor de oorlog in Jemen of Sudan
Dat zeg ik.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:39:20 #231
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211057930
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:15 schreef AchJa het volgende:

[..]
Uiteraard staat onze XR wappie er ook tussen: "Carice van Houten , acteur/producent"

Overigens wel bijzonder dat Carice en Georgina plotseling "acteurs" zijn... Zijn ze omgebouwd ofzo?
Acht, zo blijven ze hun publieke zaak als eigenbelang tot uiting brengen.

Heb zelf nooit zo goed begrepen waarom iemand bekend van het n ineens aan meerwaarde wint op een ander onderwerp.
  Forum Admin maandag 23 oktober 2023 @ 20:39:23 #232
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211057931
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Moslims als homogene groep zien met een of andere hyve mind is ook niet echt hoe het werkt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:41:29 #233
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211057947
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:38 schreef Momo het volgende:
Dit is wat dat account zegt

[ twitter ]
Misschien ook een tactiek die Hugo de Jonge kan gebruiken om de jeugd te laten stemmen op zijn partij in november.
Gezien de woningnood moet dat toch een aanlokkelijk aanbod zijn

Pffffff
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:41:37 #234
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211057948
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat zeg ik.
Ik bevestig wat ik zie van datgene wat je zegt ;)
pi_211057949
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Moslims als homogene groep zien met een of andere hyve mind is ook niet echt hoe het werkt.
Er zijn overlappingen van gedragingen binnen bepaalde subgroepen.

Die moet je niet ontkennen uit angst om te generaliseren.
  maandag 23 oktober 2023 @ 21:07:02 #236
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211058157
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Gek genoeg is het geen enkel probleem als moslims het over het hele "westen" hebben, dat is namelijk echt 1 grote hive mind :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211058163
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 23 oktober 2023 @ 21:12:58 #238
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211058217
twitter
  maandag 23 oktober 2023 @ 21:13:51 #239
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211058226
Steve zegt 2 vrouwen in de achtig?
  maandag 23 oktober 2023 @ 21:16:00 #240
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211058246
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ze hebben in ieder geval hun geloof wat ze met elkaar in verbinding zet.

Dat heeft de Westerse wereld natuurlijk niet echt(behalve bepaalde gebieden in landen).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211058247
quote:

[..]

Oprecht fijn om te horen. Ook geen 'river to the sea' gedoe?
pi_211058262
twitter
  Forum Admin maandag 23 oktober 2023 @ 21:18:32 #243
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211058274
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er zijn ook enorme verschillen tussen stromingen in de islam, laat staan individuele interpretatie.Dit soort generalisaties maakt dat dit onderwerp nooit serieus kan worden besproken laat staan opgelost.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211058285
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 21:13 schreef Momo het volgende:
Steve zegt 2 vrouwen in de achtig?
Ja volgens de berichten de twee vrouwen waarvan Hamas eerder zei dat Israel ze geweigerd zou hebben. Op 'humanitaire gronden'.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 23 oktober 2023 @ 21:20:00 #245
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211058298
https://www.jpost.com/israel-news/article-769825
Hamas terrorists: We were told 'whoever brings a hostage gets $10,000'
The footage showed selected clips from six separate interrogations • all said that "Islam does not permit the killing of women and children."
pi_211058349
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 21:20 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.jpost.com/israel-news/article-769825
Hamas terrorists: We were told 'whoever brings a hostage gets $10,000'
The footage showed selected clips from six separate interrogations • all said that "Islam does not permit the killing of women and children."
En een appartement.

Het appartement:
pi_211058351
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er zijn ook enorme verschillen tussen stromingen in de islam, laat staan individuele interpretatie.Dit soort generalisaties maakt dat dit onderwerp nooit serieus kan worden besproken laat staan opgelost.
Het gaat niet om de islam.
pi_211058441
:%
twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 23 oktober 2023 @ 21:32:23 #249
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211058456
twitter

Biden was iets aan het vertellen over economie ergens.
pi_211058477
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 21:32 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Hopelijk is Poetin dood, maar dat is off topic
pi_211058490
quote:
[ twitter ]

Luierwissel?
pi_211058494
quote:
[ twitter ]

"It's the economy stupid"

-bill Clinton
-Rabia Al-Basri
  maandag 23 oktober 2023 @ 21:35:55 #253
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211058506
twitter
pi_211058519
Over proportionaliteit gesproken :{

twitter

Asking Israel to "respect international law" and "protect civilians" is also a form of manipulation, propaganda, and fake news, deflecting from the fact that Israel has never done either and is certainly not doing so now.

What political leaders should be saying is "stop bombing and starving Palestinians".

twitter

[ Bericht 20% gewijzigd door Slayage op 23-10-2023 21:50:10 ]
-Rabia Al-Basri
  maandag 23 oktober 2023 @ 21:38:20 #255
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211058544

Rutte meeting met de familie van Ofir Engel (met Venco drop)
  maandag 23 oktober 2023 @ 21:41:41 #256
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211058585
twitter
pi_211058628
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 21:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Och och.. wat sneu.
pi_211058632
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 21:36 schreef Slayage het volgende:
Over proportionaliteit gesproken :{

[ twitter ]
Ik vraag nog maar eens voor de zoveelste keer: wat vind je dan wel proportioneel?
  maandag 23 oktober 2023 @ 21:47:37 #259
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211058643
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 21:46 schreef Alov het volgende:

[..]
Ik vraag nog maar eens voor de zoveelste keer: wat vind je dan wel proportioneel?
Israel die daar rondloopt met nerf guns.
&lt;signature here&gt;.
pi_211058648
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 21:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Er is ook meteen weer wat meer activiteit te horen op de stream lijkt het.
  maandag 23 oktober 2023 @ 21:49:06 #261
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211058663
twitter
  maandag 23 oktober 2023 @ 21:49:22 #262
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211058666
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 21:46 schreef Alov het volgende:

[..]
Naar binnen gaan en Hamas leden doden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211058690
quote:
2s.gif Op maandag 23 oktober 2023 21:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Naar binnen gaan en Hamas leden doden.
Dat is toch het plan? Moeten ze wel eerst de verstopplekken, uitkijktorens, tunnels en munitievoorraden van Hamas wegbombarderen, anders is het een zelfmoordactie. Wat ze dus doen.
  maandag 23 oktober 2023 @ 21:52:43 #264
346939 Janneke141
pi_211058692
quote:
[ twitter ]
Onderhandelen met terroristen blijft een complex fenomeen.
  maandag 23 oktober 2023 @ 21:55:33 #265
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211058732
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 21:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Die in het midden. Is dat die zanger van Twisted Sister?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 23 oktober 2023 @ 21:56:05 #266
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 23 oktober 2023 @ 21:58:05 #267
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211058765
quote:
[ twitter ]
Earlier today, there were negotiations for the release of 50 hostages but those talks fell apart because Hamas demanded fuel deliveries into Gaza - WSJ
No shit! Als die fuel weer gebruikt gaat worden om raketten van brandstof/explosieven te voorzien waarmee weer 50 Israeliers gedood worden dan ben je er nog niets mee opgeschoten met 50 gijzelaars vrijkrijgen.
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 21:59:07 #268
236264 crew  capricia
pi_211058777
quote:
Ik vind dat heel goed. Dat hij beiden bezoekt op dezelfde dag.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211058787
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
En hetzelfde zegt tegen beide.
pi_211058855
twitter

twitter
pi_211058893
twitter
pi_211058920
Golda Meir: "we will never forgive the Arabs for forcing us to kill their children" _O-

twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:12:59 #273
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211058945
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 22:10 schreef Slayage het volgende:
Golda Meir: "we will never forgive the Arabs for forcing us to kill their children" _O-

[ twitter ]
Die man let niet op, ik wel: rusland in 2023.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 maandag 23 oktober 2023 @ 22:16:07 #274
3928 Ulx
pi_211058972
twitter
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:17:43 #275
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211058982
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Zeker goed dat hij dat doet, eens. Maar Abbas is helaas nauwelijks een partij hierin, heeft geen reet te vertellen in Gaza.
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:19:47 #276
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211058997
twitter

Deze dames zijn dus vrijgelaten. Vast een bewuste keuze om geen jeugd terug te geven.
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:20:56 #277
346939 Janneke141
pi_211059015
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 22:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zeker goed dat hij dat doet, eens. Maar Abbas is helaas nauwelijks een partij hierin, heeft geen reet te vertellen in Gaza.
Dat ja. Hij had net zo goed bij de plaatselijke hotdogverkoper langs kunnen gaan.
pi_211059047
twitter
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:25:40 #279
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211059054
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 22:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat ja. Hij had net zo goed bij de plaatselijke hotdogverkoper langs kunnen gaan.
Als hamas enigszinds is verzwakt, abbas naar binnen duwen is een hele slimme optie. Palestijnen winnen daarmee dat ze weer "1 land" (kuche kuche) hebben.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:26:15 #280
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211059056
Spann0nd!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:27:52 #281
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211059072
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 22:19 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Deze dames zijn dus vrijgelaten. Vast een bewuste keuze om geen jeugd terug te geven.
Dames die jarenlang Palestijnse kankerpatienten naar Isralische ziekenhuizen vervoerden zodat ze daar behandeld konden worden.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:28:37 #282
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211059076
quote:

[..]
Is dat niet haram?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:29:37 #283
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211059086
quote:

[..]
Het is wel goed dat hij het doet, wat mij betreft. Maar ja, de-escalatie is niet in handen van Abbas.
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:29:48 #284
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211059088
twitter
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:31:26 #285
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211059103
Nederlanders in Isral en de Palestijnse gebieden over het bezoek van Mark Rutte (Nieuwsuur)

Hoe kijken Nederlanders in Isral en de Palestijnse gebieden naar het bezoek van Mark Rutte vandaag? Sommigen brengt het terug naar tijd van de Tweede Wereldoorlog.

Een Nederlands bejaardentehuis in Isral.
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:33:30 #286
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211059129
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 22:08 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Wat een randdebielen daar toch ook man

In het mooie Zweden ;(
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:38:28 #287
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_211059170
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 22:24 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Dan weten we gelijk de reden dat Biden naar de situation room moest.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_211059186
twitter
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:49:27 #289
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211059268
quote:
Ik heb het gehoord maar inhoudelijk voor de rest niet meegekregen. Hij was vast niet kritisch naar Netanyahu?

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:50:44 #290
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211059295
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211059336
Kijk ik even geen nieuws, gebeurt er weer van alles
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211059350
Ze nemen de dreigin igg wel serieus

twitter
pi_211059356
Voor het moment lijkt de oorlog uit te pieteren in veel bedreigingen, maar weinig wol om die bedreigingen waar te maken.
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:56:23 #295
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211059361
quote:
16s.gif Op maandag 23 oktober 2023 22:54 schreef Ali_boo het volgende:
Kijk ik even geen nieuws, gebeurt er weer van alles
Gooi je net als Steve een stuk zalm of chicken parmasan 5 minuten in de airfyer als avondeten?
pi_211059369
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 22:41 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Iran wil kennelijk ondervinden waarom de Amerikanen geen healthcare hebben.
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:58:00 #297
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211059372
twitter

Fake news op twitter
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:59:58 #298
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211059390
En precies nu ligt Poetin wellicht wel op apegapen

https://www.skynews.com.a(...)79a4c8e53bec6ae8f3d8
  maandag 23 oktober 2023 @ 23:00:41 #299
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211059400
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 22:59 schreef Molo het volgende:

Waarschijnlijk fake news of tenminste we komen het nooit echt te weten.
pi_211059401
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 22:59 schreef Molo het volgende:

Alweer?
pi_211059414
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 22:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Gooi je net als Steve een stuk zalm of chicken parmasan 5 minuten in de airfyer als avondeten?
Wel dat idee maar net iets andere uitvoering. Zo neem ik een stuk entreqote uit de koelkast, kook wat broccoli voor een min of twee, bak het vlees

En een minuut of 7 a 8 later heb ik lekker warm eten c_/
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 00:04:40 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211060021
quote:
10s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:46 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
ik zie nu pas dat je dat zelf was...

oh nee niet gewoon een ander blauwe

:')

ik ga echt wat anders doen

Ik ben altijd scherp als een mes brr
SPOILER
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 00:05:06 #303
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211060025
Lol

Al ūren vl
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 00:05:58 #304
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211060033
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 00:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik ben altijd scherp als een mes brr
SPOILER
Isnt that ironic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')