Jij snapt geopolitiek niet zo goed, denk ik.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daar zitten meerdere jaren tussen waarin men er geen last van heeft.
Wel lekker vertoeven in het verderfelijke westen hypocriet vullis. Ik volg dat clubje al een aantal jaar, nooit een positief woord over Nederland of het westen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:14 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[..]
En dan denk je dat het niet erger kan:
[..]
Hopelijk pakken ze die oorlogshitsende terroristen van dat blogje snel op.
Nou ja, deze gozer strijd met open vizier, ik denk dat een hele hoop moslims er hetzelfde instaan en dit zien als een heilige oorlog, maar ze zullen het niet zo snel toegeven.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:14 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[..]
En dan denk je dat het niet erger kan:
[..]
Hopelijk pakken ze die oorlogshitsende terroristen van dat blogje snel op.
dat is logisch, die weten wat er echt gebeurd is bij de stichting van israel.....quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar zijn best wat onderzoeken naar gedaan, hoor. Het fel pro-Israel zijn is voornamelijk een boomer tot bejaarde ding.
Zelfs de jonge evangelisten in Amerika zijn minder pro-Israel dan hun vaders, opa's.
dat mag je denkenquote:Op maandag 23 oktober 2023 20:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij snapt geopolitiek niet zo goed, denk ik.
Nederland is ook een pauperland hoor. Alleen dan ergeren we ons aan andere dingen dan geen water of elektriciteit hebben. Of wat dan ook.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:16 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Wel lekker vertoeven in het verderfelijke westen hypocriet vullis. Ik volg dat clubje al een aantal jaar, nooit een positief woord over Nederland of het westen.
nu kunnen de hamasplebs in deze pauze weer naar peuterspeelzalen, bassisscholen en speeltuinen gaan met de wapens die ze vanhet het lokale ziekenhuis hebben opgehaald.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:20 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom zou je die gegijzelden vrijlaten? Als ze weer terecht zijn gaat Isral toch wel verder met de boel plat bombarderen. Zo krijg je nooit garanties. De wrok jegens elkaar is toch al naar het kookpunt.
Khaled en zijn gezin moeten asap daarvandaan gehaald worden, maar dat zei ik vorige week al.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is het niet zaak om Khaled heel erg in de gaten te houden?
de nederlandse staat kennende gebeurt dit gelukkig al.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is het niet zaak om Khaled heel erg in de gaten te houden?
rood reisadvies betekent: in geval van nood wordt er niet geholpen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Khaled en zijn gezin moeten asap daarvandaan gehaald worden, maar dat zei ik vorige week al.
Maar waarom dan? en naar waar? naar Nederland? kans is reeeel dat het Hamas sympathisanten zijn.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Khaled en zijn gezin moeten asap daarvandaan gehaald worden, maar dat zei ik vorige week al.
Ik hoop het maar. Levensgevaarlijk.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de nederlandse staat kennende gebeurt dit gelukkig al.
https://www.telegraaf.nl/(...)weede-keer-de-deurenquote:Joodse school in Amsterdam sluit voor tweede keer de deuren
AMSTERDAM - De Joodse school Cheider in Amsterdam sluit voor de tweede keer de deuren sinds het uitbreken van de oorlog tussen Isral en Hamas. Het schoolbestuur zegt de veiligheid van de leerlingen niet langer te kunnen waarborgen. De leerlingen kregen zondag te horen dat ze maandag niet meer naar school konden komen. Vanaf dinsdag krijgen ze onlineles.
Chanan Hertzberger, voorzitter van het Centraal Joods Overleg (CJO), zegt dat de school heeft geoordeeld „dat de beveiligingsmaatregelen op dit moment onvoldoende zijn voor de dreiging die er is.” Hertzberger verwijst niet naar „specifieke nieuwe bedreigingen”, wel naar „een algemeen gevoel van onveiligheid.”
Eerder deze maand gingen drie Amsterdamse Joodse scholen even dicht. Na overleg tussen het CJO en de gemeente Amsterdam werd overeengekomen om de beveiliging op te schroeven, zodat de leerlingen weer naar school konden.
Cheider is op dit moment de enige van de drie Joodse scholen in Amsterdam die opnieuw de deuren sluit. Rosj Pina en Maimonides blijven vooralsnog open. „Volgens de ene school komt de overheid met voldoende veiligheidsmaatregelen, maar een andere school schat dat dus anders in”, verklaart de CJO-voorzitter de uiteenlopende aanpak. De Joodse scholen hebben deze week geen herfstvakantie, omdat ze eerder in oktober al een week vrij hadden naar aanleiding van het Loofhuttenfeest.
Hertzberger zegt dat „Cheider zich bewust is van de ontzettende impact van de schoolsluiting op leerlingen en ouders”, maar dat het veiligheidsrisico in dit geval zwaarder weegt. Hij verwijst naar de „gigantische antisemitische commentaren op sociale media die hebben geleid tot een hoger dreigingsniveau” sinds het uitbreken van de oorlog tussen Isral en Hamas.
Het CJO is in gesprek met de gemeente om zo spoedig mogelijk tot een regeling te komen om de school opnieuw te kunnen laten openen.
Hekken bouwen is dan wel weer volgens Israelische traditie.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:29 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)weede-keer-de-deuren
Goed gedaan Nederland.Sinds 2016 staat er een hoge hek om dat gebouw en overal camera's dus ga vooral zo door.
is er al een islamitische school gesloten vanwege gevaar uit de joodse hoek?quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:29 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)weede-keer-de-deuren
Goed gedaan Nederland.Sinds 2016 staat er een hoge hek om dat gebouw en overal camera's dus ga vooral zo door.
Word er gewaarschuwd om maar zonder hoofddoekje over straat te gaan?quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
is er al een islamitische school gesloten vanwege gevaar uit de joodse hoek?
Nee. Dat is het verschil tussen de trotse Israelische-Jood en de Jood die nog leeft in diaspora.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
is er al een islamitische school gesloten vanwege gevaar uit de joodse hoek?
Bij moslims is het juist exact andersom. Komen in diaspora onwijs voor elkaar op. Maar laten in geopolitieke context, land vs land elkaar grandioos in de steek.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
moslims doen inderdaad in hun eigen land hetzelfde als de moslims die geimporteerd worden in de westerse wereld.
Nooit een protest gezien voor de oorlog in Jemen of Sudanquote:Op maandag 23 oktober 2023 20:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bij moslims is het juist exact andersom. Komen in diaspora onwijs voor elkaar op. Maar laten in geopolitieke context, land vs land elkaar grandioos in de steek.
Dat zeg ik.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:38 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Nooit een protest gezien voor de oorlog in Jemen of Sudan
Acht, zo blijven ze hun publieke zaak als eigenbelang tot uiting brengen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uiteraard staat onze XR wappie er ook tussen: "Carice van Houten , acteur/producent"
Overigens wel bijzonder dat Carice en Georgina plotseling "acteurs" zijn... Zijn ze omgebouwd ofzo?
Moslims als homogene groep zien met een of andere hyve mind is ook niet echt hoe het werkt.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bij moslims is het juist exact andersom. Komen in diaspora onwijs voor elkaar op. Maar laten in geopolitieke context, land vs land elkaar grandioos in de steek.
Misschien ook een tactiek die Hugo de Jonge kan gebruiken om de jeugd te laten stemmen op zijn partij in november.quote:
Er zijn overlappingen van gedragingen binnen bepaalde subgroepen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Moslims als homogene groep zien met een of andere hyve mind is ook niet echt hoe het werkt.
Gek genoeg is het geen enkel probleem als moslims het over het hele "westen" hebben, dat is namelijk echt 1 grote hive mindquote:Op maandag 23 oktober 2023 20:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn overlappingen van gedragingen binnen bepaalde subgroepen.
Die moet je niet ontkennen uit angst om te generaliseren.
Ze hebben in ieder geval hun geloof wat ze met elkaar in verbinding zet.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Moslims als homogene groep zien met een of andere hyve mind is ook niet echt hoe het werkt.
Oprecht fijn om te horen. Ook geen 'river to the sea' gedoe?quote:Op maandag 23 oktober 2023 19:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
@:Qarrad heeft een keurige reactie verwoord op je post, waar ik mij volledig in kan vinden.
Gister ook voor het eerst meegelopen in een demonstratie in Rotterdam. Normaal is dat niets voor mij, maar er is een grens overschreden in dit conflict. Aan beide kanten overigens. Het was allemaal zeer gemoedelijk en goed georganiseerd. Diverse sprekers, geen haatbaardvlaggen gezien.
Ergerde me alleen aan de hoeveelheid Turkse vlaggen. Zouden er Hamas aanhangers tussen hebben gelopen? Geen idee, mogelijk. Net als jij kan ik niet in hoofden van mensen kijken.
Er zijn ook enorme verschillen tussen stromingen in de islam, laat staan individuele interpretatie.Dit soort generalisaties maakt dat dit onderwerp nooit serieus kan worden besproken laat staan opgelost.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn overlappingen van gedragingen binnen bepaalde subgroepen.
Die moet je niet ontkennen uit angst om te generaliseren.
Ja volgens de berichten de twee vrouwen waarvan Hamas eerder zei dat Israel ze geweigerd zou hebben. Op 'humanitaire gronden'.quote:
En een appartement.quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:20 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.jpost.com/israel-news/article-769825
Hamas terrorists: We were told 'whoever brings a hostage gets $10,000'
The footage showed selected clips from six separate interrogations • all said that "Islam does not permit the killing of women and children."
Het gaat niet om de islam.quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zijn ook enorme verschillen tussen stromingen in de islam, laat staan individuele interpretatie.Dit soort generalisaties maakt dat dit onderwerp nooit serieus kan worden besproken laat staan opgelost.
Hopelijk is Poetin dood, maar dat is off topicquote:Op maandag 23 oktober 2023 21:32 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Biden was iets aan het vertellen over economie ergens.
Luierwissel?quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:32 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
"It's the economy stupid"quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:32 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Och och.. wat sneu.quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Rutte meeting met de familie van Ofir Engel (met Venco drop)
Ik vraag nog maar eens voor de zoveelste keer: wat vind je dan wel proportioneel?quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:36 schreef Slayage het volgende:
Over proportionaliteit gesproken![]()
[ twitter ]
Israel die daar rondloopt met nerf guns.quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:46 schreef Alov het volgende:
[..]
Ik vraag nog maar eens voor de zoveelste keer: wat vind je dan wel proportioneel?
Naar binnen gaan en Hamas leden doden.quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:46 schreef Alov het volgende:
[..]
Ik vraag nog maar eens voor de zoveelste keer: wat vind je dan wel proportioneel?
Dat is toch het plan? Moeten ze wel eerst de verstopplekken, uitkijktorens, tunnels en munitievoorraden van Hamas wegbombarderen, anders is het een zelfmoordactie. Wat ze dus doen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Naar binnen gaan en Hamas leden doden.
Onderhandelen met terroristen blijft een complex fenomeen.quote:
Die in het midden. Is dat die zanger van Twisted Sister?quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Rutte meeting met de familie van Ofir Engel (met Venco drop)
quote:Rutte is de eerste westerse regeringsleider die sinds het begin van de oorlog op gesprek komt bij Abbas
No shit! Als die fuel weer gebruikt gaat worden om raketten van brandstof/explosieven te voorzien waarmee weer 50 Israeliers gedood worden dan ben je er nog niets mee opgeschoten met 50 gijzelaars vrijkrijgen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Earlier today, there were negotiations for the release of 50 hostages but those talks fell apart because Hamas demanded fuel deliveries into Gaza - WSJ
Ik vind dat heel goed. Dat hij beiden bezoekt op dezelfde dag.quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:56 schreef slashdotter3 het volgende:
![]()
![]()
![]()
https://www.nu.nl/buitenl(...)t-mag-escaleren.html
[..]
En hetzelfde zegt tegen beide.quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat heel goed. Dat hij beiden bezoekt op dezelfde dag.
Die man let niet op, ik wel: rusland in 2023.quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:10 schreef Slayage het volgende:
Golda Meir: "we will never forgive the Arabs for forcing us to kill their children"![]()
[ twitter ]
Zeker goed dat hij dat doet, eens. Maar Abbas is helaas nauwelijks een partij hierin, heeft geen reet te vertellen in Gaza.quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat heel goed. Dat hij beiden bezoekt op dezelfde dag.
Dat ja. Hij had net zo goed bij de plaatselijke hotdogverkoper langs kunnen gaan.quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zeker goed dat hij dat doet, eens. Maar Abbas is helaas nauwelijks een partij hierin, heeft geen reet te vertellen in Gaza.
Als hamas enigszinds is verzwakt, abbas naar binnen duwen is een hele slimme optie. Palestijnen winnen daarmee dat ze weer "1 land" (kuche kuche) hebben.quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat ja. Hij had net zo goed bij de plaatselijke hotdogverkoper langs kunnen gaan.
Dames die jarenlang Palestijnse kankerpatienten naar Isralische ziekenhuizen vervoerden zodat ze daar behandeld konden worden.quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:19 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Deze dames zijn dus vrijgelaten. Vast een bewuste keuze om geen jeugd terug te geven.
Is dat niet haram?quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat ja. Hij had net zo goed bij de plaatselijke hotdogverkoper langs kunnen gaan.
Het is wel goed dat hij het doet, wat mij betreft. Maar ja, de-escalatie is niet in handen van Abbas.quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat een randdebielen daar toch ook manquote:
Dan weten we gelijk de reden dat Biden naar de situation room moest.quote:
Ik heb het gehoord maar inhoudelijk voor de rest niet meegekregen. Hij was vast niet kritisch naar Netanyahu?quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:31 schreef Momo het volgende:
Nederlanders in Isral en de Palestijnse gebieden over het bezoek van Mark Rutte (Nieuwsuur)
Gooi je net als Steve een stuk zalm of chicken parmasan 5 minuten in de airfyer als avondeten?quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:54 schreef Ali_boo het volgende:
Kijk ik even geen nieuws, gebeurt er weer van alles
Waarschijnlijk fake news of tenminste we komen het nooit echt te weten.quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:59 schreef Molo het volgende:
En precies nu ligt Poetin wellicht wel op apegapen
https://www.skynews.com.a(...)79a4c8e53bec6ae8f3d8
Alweer?quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:59 schreef Molo het volgende:
En precies nu ligt Poetin wellicht wel op apegapen
https://www.skynews.com.a(...)79a4c8e53bec6ae8f3d8
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |