abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:07:42 #176
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211057417
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:06 schreef theunderdog het volgende:
Het blijft interessant wat Rutte heeft gezegd na het bezoek van Israel en Palestijns gebied. Dat hij nog steeds vurig voor een twee-staten oplossing is. En uiteraard heeft hij gelijk. Een twee-staten oplossing is de enige weg tot vrede.

Alleen het lijkt wel dat hij niet helemaal beseft hoe diep de haat is van beide volkeren (Joodse-Israeli's en Palestijnen buiten de groene lijnen) tegenover elkaar.
Ik denk dat we af moeten van het idee dat die tweestatenoplossing twee staten precies naast elkaar beschrijft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211057418
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de huidige regering van Israël geeft om PR. Ik denk dat wij ons eerder moeten afvragen wat we hiermee aan moeten.
Dan denk je dat fout. Israel geeft altijd om pr. Zelfs een Ben Gvir.

Want hoe ultra rechts of links je ook bent, iedereen begrijpt dat je het toch moet doen met de internationale wereld.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:07:54 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_211057427
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik denk dat we af moeten van het idee dat die tweestatenoplossing twee staten precies naast elkaar beschrijft.
Cryptisch. Kun je het nader verklaren?
pi_211057440
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:06 schreef theunderdog het volgende:
Het blijft interessant wat Rutte heeft gezegd na het bezoek van Israel en Palestijns gebied. Dat hij nog steeds vurig voor een twee-staten oplossing is. En uiteraard heeft hij gelijk. Een twee-staten oplossing is de enige weg tot vrede.

Alleen het lijkt wel dat hij niet helemaal beseft hoe diep de haat is van beide volkeren (Joodse-Israeli's en Palestijnen buiten de groene lijnen) tegenover elkaar.
ik denk dat we af moeten stappen om een weg tot vrede te zoeken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:09:38 #181
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211057462
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
het gaat om jeruzalem , en daar is maar een plek voor
De Al aksha moskee
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211057465
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik denk dat we af moeten stappen om een weg tot vrede te zoeken.
Nee. Want destabilisatie in het Midden-Oosten is negatief voor Europa.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:09:57 #183
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211057469
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dan denk je dat fout. Israel geeft altijd om pr. Zelfs een Ben Gvir.

Want hoe ultra rechts of links je ook bent, iedereen begrijpt dat je het toch moet doen met de internationale wereld.
Natuurlijk geven ze wel om PR maar ze geven niet om dit soort demonstraties zolang deze niet leiden tot ander beleid in de landen waar wordt gedemonstreerd. 10.000 mensen op de been zegt alsnog niet dat er in het parlement ineens een anti-Israël beleid komt he.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:10:40 #184
346939 Janneke141
pi_211057485
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Cryptisch. Kun je het nader verklaren?
Ik denk niet dat Israël van plan is om duurzaam naast een terroristenkwekerij te blijven wonen. En er is (terecht) ook niemand te vinden die het een goed idee vindt om een heel volk uit te moorden, dus dan blijft de optie over om ergens anders een plek te vinden. Op zich is dat eerder gelukt. In 1948, meen ik.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:10:41 #185
396550 Richestorags
pi_211057488
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:07 schreef AchJa het volgende:
Dus na de "rijksambtenaren" komen nu ook een zooi filmmakers en acteurs met een brief???

Open brief van Nederlandse filmmakers en acteurs aan het demissionair kabinet: stop de genocide

:') _!!!
Wat een hoop idioten lopen er toch rond. Vroeger lekker een Mao, Lenin en Pol Pot postertje op de muur ja toch.
pi_211057489
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Want destabilisatie in het Midden-Oosten is negatief voor Europa.
daarom ook terug naar de status quo
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211057509
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Israël van plan is om duurzaam naast een terroristenkwekerij te blijven wonen. En er is (terecht) ook niemand te vinden die het een goed idee vindt om een heel volk uit te moorden, dus dan blijft de optie over om ergens anders een plek te vinden. Op zich is dat eerder gelukt. In 1948, meen ik.
de maan is nog beschikbaar. Zullen we de palestijnen daar plaatsen?
pi_211057519
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Natuurlijk geven ze wel om PR maar ze geven niet om dit soort demonstraties zolang deze niet leiden tot ander beleid in de landen waar wordt gedemonstreerd. 10.000 mensen op de been zegt alsnog niet dat er in het parlement ineens een anti-Israël beleid komt he.
Op den duur kan dat wel degelijk invloed hebben. Zeker als je je focus richt op Amerika.

Geloof je nu werkelijk dat als Israel de statistieken leest over hoe het Amerikaanse volk denkt over het conflict, dat ze niet denken: ja, daar moeten we wel iets mee ..?

Natuurlijk wel. Niet morgen al. Ook niet overmorgen. Maar op den duur..
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:12:47 #189
346939 Janneke141
pi_211057535
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
de maan is nog beschikbaar. Zullen we de palestijnen daar plaatsen?
Daar is geen water. Van de andere kant, dat is er in de Gazastrook ook niet.
pi_211057538
quote:

[..]
Je bent nog niet echt concreet. Je wil alle Palestijnen richting Jordanie?
pi_211057542
quote:
6s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Daar is geen water. Van de andere kant, dat is er in de Gazastrook ook niet.
op de zuidpool is er wel ijs.
pi_211057549
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
daarom ook terug naar de status quo
Ook negatief. Want je zit dan nog steeds met een conflict opgesleept. Die op elk moment weer status quo-af kan gaan.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:14:01 #193
396550 Richestorags
pi_211057564
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Op den duur kan dat wel degelijk invloed hebben. Zeker als je je focus richt op Amerika.

Geloof je nu werkelijk dat als Israel de statistieken leest over hoe het Amerikaanse volk denkt over het conflict, dat ze niet denken: ja, daar moeten we wel iets mee ..?

Natuurlijk wel. Niet morgen al. Ook niet overmorgen. Maar op den duur..
Dan zouden we de statistieken moeten lezen over de daadwerkelijke steun. Degenen die pro-Israël zijn zijn waarschijnlijk minder snel geneigd te demonstreren maar dat betekent dus niet dat de steun kleiner is.
pi_211057567
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ook negatief. Want je zit dan nog steeds met een conflict opgesleept. Die op elk moment weer status quo-af kan gaan.
daar zitten meerdere jaren tussen waarin men er geen last van heeft.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:14:38 #195
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211057578
quote:

[..]
wie en wat is israel ?
Israel gaat nooit weg van Jeruzalem

Palestijnen mogen soms bidden in de Al Aksha mosq
https://www.timesofisrael(...)elis-by-decades-end/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211057587
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:51 schreef Ciclon het volgende:
leesvoer van een megalomaan mannetje:
https://www.hizb-ut-tahri(...)van-de-geschiedenis/
quote:
Wanneer het om Oekraïne gaat, wordt Zelensky een hart onder de riem gestoken in de strijd tegen de Russische agressor en bezetter. Deze selectieve verontwaardiging laat zien welk standpunt de Nederlandse overheid inneemt. De bezetter is een trouwe bondgenoot en zelfs een kleine militie die zich ertegen verzet, wordt als terroristisch bestempeld.
En dan denk je dat het niet erger kan:

quote:
Wat we nu nodig hebben, is een krachtige mobilisatie van de moslimlegers uit de gehele islamitische wereld. Dit zou een cruciale stap zijn om de Islamitische zaak te ondersteunen en de bezetting te beëindigen. De bevrijding van Palestina door de moslims zal het begin zijn van de bevrijding van de mensheid uit de greep van het Westen, en die dag is Insha Allah dichterbij dan we denken.
Hopelijk pakken ze die oorlogshitsende terroristen van dat blogje snel op.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211057591
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
@:Qarrad heeft een keurige reactie verwoord op je post, waar ik mij volledig in kan vinden.

Gister ook voor het eerst meegelopen in een demonstratie in Rotterdam. Normaal is dat niets voor mij, maar er is een grens overschreden in dit conflict. Aan beide kanten overigens. Het was allemaal zeer gemoedelijk en goed georganiseerd. Diverse sprekers, geen haatbaardvlaggen gezien.

Ergerde me alleen aan de hoeveelheid Turkse vlaggen. Zouden er Hamas aanhangers tussen hebben gelopen? Geen idee, mogelijk. Net als jij kan ik niet in hoofden van mensen kijken.
Als je het geweld van beide kanten afkeurt, loop je dan ook in een Israël demonstratie mee?
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:15:11 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_211057595
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat een hoop idioten lopen er toch rond. Vroeger lekker een Mao, Lenin en Pol Pot postertje op de muur ja toch.
Uiteraard staat onze XR wappie er ook tussen: "Carice van Houten , acteur/producent"

Overigens wel bijzonder dat Carice en Georgina plotseling "acteurs" zijn... Zijn ze omgebouwd ofzo?
pi_211057600
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dan zouden we de statistieken moeten lezen over de daadwerkelijke steun. Degenen die pro-Israël zijn zijn waarschijnlijk minder snel geneigd te demonstreren maar dat betekent dus niet dat de steun kleiner is.
Daar zijn best wat onderzoeken naar gedaan, hoor. Het fel pro-Israel zijn is voornamelijk een boomer tot bejaarde ding.

Zelfs de jonge evangelisten in Amerika zijn minder pro-Israel dan hun vaders, opa's.
pi_211057606
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:14 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
[..]
En dan denk je dat het niet erger kan:
[..]
Hopelijk pakken ze die oorlogshitsende terroristen van dat blogje snel op.
het valt me echt van je tegen dat je uberhaupt op dit link hebt geklikt\\
@Ciclon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')