Jij snapt geopolitiek niet zo goed, denk ik.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daar zitten meerdere jaren tussen waarin men er geen last van heeft.
Wel lekker vertoeven in het verderfelijke westen hypocriet vullis. Ik volg dat clubje al een aantal jaar, nooit een positief woord over Nederland of het westen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:14 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[..]
En dan denk je dat het niet erger kan:
[..]
Hopelijk pakken ze die oorlogshitsende terroristen van dat blogje snel op.
Nou ja, deze gozer strijd met open vizier, ik denk dat een hele hoop moslims er hetzelfde instaan en dit zien als een heilige oorlog, maar ze zullen het niet zo snel toegeven.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:14 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[..]
En dan denk je dat het niet erger kan:
[..]
Hopelijk pakken ze die oorlogshitsende terroristen van dat blogje snel op.
dat is logisch, die weten wat er echt gebeurd is bij de stichting van israel.....quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar zijn best wat onderzoeken naar gedaan, hoor. Het fel pro-Israel zijn is voornamelijk een boomer tot bejaarde ding.
Zelfs de jonge evangelisten in Amerika zijn minder pro-Israel dan hun vaders, opa's.
dat mag je denkenquote:Op maandag 23 oktober 2023 20:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij snapt geopolitiek niet zo goed, denk ik.
Nederland is ook een pauperland hoor. Alleen dan ergeren we ons aan andere dingen dan geen water of elektriciteit hebben. Of wat dan ook.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:16 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Wel lekker vertoeven in het verderfelijke westen hypocriet vullis. Ik volg dat clubje al een aantal jaar, nooit een positief woord over Nederland of het westen.
nu kunnen de hamasplebs in deze pauze weer naar peuterspeelzalen, bassisscholen en speeltuinen gaan met de wapens die ze vanhet het lokale ziekenhuis hebben opgehaald.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:20 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom zou je die gegijzelden vrijlaten? Als ze weer terecht zijn gaat Israël toch wel verder met de boel plat bombarderen. Zo krijg je nooit garanties. De wrok jegens elkaar is toch al naar het kookpunt.
Khaled en zijn gezin moeten asap daarvandaan gehaald worden, maar dat zei ik vorige week al.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is het niet zaak om Khaled heel erg in de gaten te houden?
de nederlandse staat kennende gebeurt dit gelukkig al.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is het niet zaak om Khaled heel erg in de gaten te houden?
rood reisadvies betekent: in geval van nood wordt er niet geholpen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Khaled en zijn gezin moeten asap daarvandaan gehaald worden, maar dat zei ik vorige week al.
Maar waarom dan? en naar waar? naar Nederland? kans is reeeel dat het Hamas sympathisanten zijn.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Khaled en zijn gezin moeten asap daarvandaan gehaald worden, maar dat zei ik vorige week al.
Ik hoop het maar. Levensgevaarlijk.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de nederlandse staat kennende gebeurt dit gelukkig al.
https://www.telegraaf.nl/(...)weede-keer-de-deurenquote:Joodse school in Amsterdam sluit voor tweede keer de deuren
AMSTERDAM - De Joodse school Cheider in Amsterdam sluit voor de tweede keer de deuren sinds het uitbreken van de oorlog tussen Israël en Hamas. Het schoolbestuur zegt de veiligheid van de leerlingen niet langer te kunnen waarborgen. De leerlingen kregen zondag te horen dat ze maandag niet meer naar school konden komen. Vanaf dinsdag krijgen ze onlineles.
Chanan Hertzberger, voorzitter van het Centraal Joods Overleg (CJO), zegt dat de school heeft geoordeeld „dat de beveiligingsmaatregelen op dit moment onvoldoende zijn voor de dreiging die er is.” Hertzberger verwijst niet naar „specifieke nieuwe bedreigingen”, wel naar „een algemeen gevoel van onveiligheid.”
Eerder deze maand gingen drie Amsterdamse Joodse scholen even dicht. Na overleg tussen het CJO en de gemeente Amsterdam werd overeengekomen om de beveiliging op te schroeven, zodat de leerlingen weer naar school konden.
Cheider is op dit moment de enige van de drie Joodse scholen in Amsterdam die opnieuw de deuren sluit. Rosj Pina en Maimonides blijven vooralsnog open. „Volgens de ene school komt de overheid met voldoende veiligheidsmaatregelen, maar een andere school schat dat dus anders in”, verklaart de CJO-voorzitter de uiteenlopende aanpak. De Joodse scholen hebben deze week geen herfstvakantie, omdat ze eerder in oktober al een week vrij hadden naar aanleiding van het Loofhuttenfeest.
Hertzberger zegt dat „Cheider zich bewust is van de ontzettende impact van de schoolsluiting op leerlingen en ouders”, maar dat het veiligheidsrisico in dit geval zwaarder weegt. Hij verwijst naar de „gigantische antisemitische commentaren op sociale media die hebben geleid tot een hoger dreigingsniveau” sinds het uitbreken van de oorlog tussen Israël en Hamas.
Het CJO is in gesprek met de gemeente om zo spoedig mogelijk tot een regeling te komen om de school opnieuw te kunnen laten openen.
Hekken bouwen is dan wel weer volgens Israelische traditie.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:29 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)weede-keer-de-deuren
Goed gedaan Nederland.Sinds 2016 staat er een hoge hek om dat gebouw en overal camera's dus ga vooral zo door.
is er al een islamitische school gesloten vanwege gevaar uit de joodse hoek?quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:29 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)weede-keer-de-deuren
Goed gedaan Nederland.Sinds 2016 staat er een hoge hek om dat gebouw en overal camera's dus ga vooral zo door.
Word er gewaarschuwd om maar zonder hoofddoekje over straat te gaan?quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
is er al een islamitische school gesloten vanwege gevaar uit de joodse hoek?
Nee. Dat is het verschil tussen de trotse Israelische-Jood en de Jood die nog leeft in diaspora.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
is er al een islamitische school gesloten vanwege gevaar uit de joodse hoek?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |