In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.
Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas.
Recente frontpage berichten 23 oktober met dank aan @Jippie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
De Palestijnse beweging Hamas heeft nog altijd geen enkel bewijs geleverd voor de bewering dat Isral verantwoordelijk is voor de explosie bij een ziekenhuis in Gaza. The New York Times meldt dat ruim een week na het bloedbad bij het Al-Ahli-ziekenhuis. "De raket is opgelost als zout in water", aldus een Hamas-commandant die de krant citeert.
Volgens The New York Times zijn waarschijnlijk alle resten van het gebruikte explosief verwijderd. Hamas stelt dat er geen brokstukken zijn als gevolg van de zware ontploffing, maar experts betwijfelen dat er geen sporen zijn achtergebleven. "Wie zegt dat we verplicht zijn om de restanten te tonen van elke raket die onze mensen heeft gedood?", zegt een woordvoerder van de militante beweging tegen de krant. Ook wil Hamas geen inzicht geven hoe het bij het dodental van 471 komt, wat door experts onrealistisch wordt genoemd.
[ Bericht 27% gewijzigd door Aether op 23-10-2023 18:24:04 ]
When the student is ready, the teacher will appear. When the student is truly ready, the teacher will disappear.
De Palestijnse beweging Hamas heeft nog altijd geen enkel bewijs geleverd voor de bewering dat Isral verantwoordelijk is voor de explosie bij een ziekenhuis in Gaza. The New York Times meldt dat ruim een week na het bloedbad bij het Al-Ahli-ziekenhuis. "De raket is opgelost als zout in water", aldus een Hamas-commandant die de krant citeert.
Bespottelijk en typisch
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
Treurige situatie. En het mag duidelijk zijn vanuit welke hoek deze bedreigingen waarschijnlijk zullen komen.
Jezidi's zijn een van oorsprong Koerdisch volk, dat is ook al zo'n minderheid waar in de "barmhartige" en "vredelievende" Islamtische wereld zo goed mee is omgesprongen. Oh wacht, toch niet. Nog geen tien jaar geleden nog vreselijke genocide tegen gepleegd en in een land als Turkije nagenoeg verdreven.
Hamas levert nergens bewijzen voor, ook niet voor het vermeende aantal gewonden en doden. En toch staan deze cijfers als feiten bij menig Westerse media outlet op de voorpagina.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Treurige situatie. En het mag duidelijk zijn vanuit welke hoek deze bedreigingen waarschijnlijk zullen komen.
Jezidi's zijn een van oorsprong Koerdisch volk, dat is ook al zo'n minderheid waar in de "barmhartige" en "vredelievende" Islamtische wereld zo goed mee is omgesprongen. Oh wacht, toch niet. Nog geen tien jaar geleden nog vreselijke genocide tegen gepleegd en in een land als Turkije nagenoeg verdreven. [..] Hamas levert nergens bewijzen voor, ook niet voor het vermeende aantal gewonden en doden. En toch staan deze cijfers als feiten bij menig Westerse media outlet op de voorpagina.
Niemand op straat gezien toen, vlagvretend dat ISIS kapot moest of iets... of nou goed, heel erg weinig.... waarschijnlijk omdat men geen Joden kon haten.... wat denken jullie?
Thread over de evangelicals die Isral steunen omdat ze de apocalyps willen triggeren. Overigens zal "de hoofd van de Eu" de antichrist zijn
twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Op maandag 23 oktober 2023 18:29 schreef Slayage het volgende: Thread over de evangelicals die Isral steunen omdat ze de apocalyps willen triggeren. Overigens zal "de hoofd van de Eu" de antichrist zijn
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
[..] Wordt tijd dat mensen zich gaan uitspreken, tijd voor harde taal vanuit de politiek en in de media. Het wordt hier met de dag gekker in dit land.
Nog hardere taal? Wat versta jij daaronder?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Op maandag 23 oktober 2023 18:25 schreef HowardRoark het volgende: [..] Hamas levert nergens bewijzen voor, ook niet voor het vermeende aantal gewonden en doden. En toch staan deze cijfers als feiten bij menig Westerse media outlet op de voorpagina.
Nou we kunnen eens beginnen met wekenlang hetzelfde gekrijs in de media als ze weer eens een gevalletje racisme hebben gezien tegen een door hun goed gekeurde minderheid.
Maar ik mis harde woorden van Rutte, of in het geval van Amsterdam Halsema. Joden zijn op dit moment niet veilig in Europa, en weer kijkt Europa weg. Dat moet stoppen voordat het uit de hand loopt en zij zich verschuilen achter " Wir haben es nicht gewut".
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Ter illustratie hoe de Arabische leiders zich verhouden tot de Palestijnse zaak
twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
SA is niet zo'n kutland met kutvolk dat alleen maar in sprookjes gelooft. Nou ja, het is nog steeds een kutland, maar op een andere manier. Het is niet voor niets dat ze toetreding zochten tot Isral, in tegenstelling tot heel veel andere moslimleiders kunnen zij nog een beetje fatsoenlijk nadenken.
[..] SA is niet zo'n kutland met kutvolk dat alleen maar in sprookjes gelooft. Nou ja, het is nog steeds een kutland, maar op een andere manier. Het is niet voor niets dat ze toetreding zochten tot Isral, in tegenstelling tot heel veel andere moslimleiders kunnen zij nog een beetje fatsoenlijk nadenken.
Ik heb er alle begrip voor dat je bin Salman waardeert omdat hij bezig was met het oraal bevredigen van Netanyahu
[..] Ik heb er alle begrip voor dat je bin Salman waardeert omdat hij bezig was met het oraal bevredigen van Netanyahu
Ik kan dan weer weinig begrip opbrengen voor mensen die zo vast in hun bubbel zitten dat ze per definitie aan de kant van de moslims staan. Niet omdat dat moreel juist is, maar puur omdat het moslims zijn.
[..] Nou we kunnen eens beginnen met wekenlang hetzelfde gekrijs in de media als ze weer eens een gevalletje racisme hebben gezien tegen een door hun goed gekeurde minderheid.
Maar ik mis harde woorden van Rutte, of in het geval van Amsterdam Halsema. Joden zijn op dit moment niet veilig in Europa, en weer kijkt Europa weg. Dat moet stoppen voordat het uit de hand loopt en zij zich verschuilen achter " Wir haben es nicht gewut".
Ik haal hier niks concreets uit eigenlijk.
[..] Ik kan dan weer weinig begrip opbrengen voor mensen die zo vast in hun bubbel zitten dat ze per definitie aan de kant van de moslims staan. Niet omdat dat moreel juist is, maar puur omdat het moslims zijn.
Tribalisme is altijd een factor bij mensen.
Het is onmogelijk dat dit mogelijk is zonder een collectieve waanzin bij de Palestijnen. Die beelden zijn massaal verspreid onder de Palestijnen zonder enige schaamte of schuld. We hebben dergelijke massale kwaadaardigheid al gezien bij Nazi-Duitsland, Imperialistisch Japan, Rusland nu.
Zouden de Palestijnen zo goed zijn dat ze hier niet achter staan?
Collectieve afstraffing kan daarom een heel nobel doel dienen. Dat is ook gebeurt bij de genoemde landen hierboven, en uiteindelijk niet slecht uitgepakt voor de bevolking van die landen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2023 18:59:44 ]
[..] Het issue is dat wanneer je Israeli miljarden geeft ze iets gaan bouwen en als je Hamas miljarden geeft ze iets opblazen.
Er mag wat mij betreft echt eens flinke internationale druk worden uitgeoefend op Isral om de internationaal erkende grenzen te respecteren als Hamas eenmaal opgetyft is, het zou niet de eerste keer zijn dat ze zich terugtrekken.
Benoemen en uitspreken, laten we daar eens mee beginnen. Dan in overleg met islam vertegenwoordigers en imams die hun volgelingen toespreken te kappen met het geweld en hard optreden tegen mensen die over de schreef gaan. Zet ze maar eens een tijdje vast, ook als ze opruiend bezig zijn met genocidale uitspraken op social media en demonstraties.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] SA is niet zo'n kutland met kutvolk dat alleen maar in sprookjes gelooft. Nou ja, het is nog steeds een kutland, maar op een andere manier. Het is niet voor niets dat ze toetreding zochten tot Isral, in tegenstelling tot heel veel andere moslimleiders kunnen zij nog een beetje fatsoenlijk nadenken.
Die vent is een psychopaat waar je geeb zaken mee zou moeten doen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
[..] Er mag wat mij betreft echt eens flinke internationale druk worden uitgeoefend op Isral om de internationaal erkende grenzen te respecteren als Hamas eenmaal opgetyft is, het zou niet de eerste keer zijn dat ze zich terugtrekken.
[..] Benoemen en uitspreken, laten we daar eens mee beginnen. Dan in overleg met islam vertegenwoordigers en imams die hun volgelingen toespreken te kappen met het geweld en hard optreden tegen mensen die over de schreef gaan. Zet ze maar eens een tijdje vast, ook als ze opruiend bezig zijn met genocidale uitspraken op social media en demonstraties.
Dit is Nederland, hier geven we onvoorwaardelijk toe aan een kleine groep jankers als de progressievelingen daartoe oproepen.
[..] Er mag wat mij betreft echt eens flinke internationale druk worden uitgeoefend op Isral om de internationaal erkende grenzen te respecteren als Hamas eenmaal opgetyft is, het zou niet de eerste keer zijn dat ze zich terugtrekken.
Als een land niet officieel erkend wordt, heeft het dan wel internationaal erkende grenzen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Ja, ik ben ook geen voorstander van de kolonisten in de Westoever. De vergelijking was alleen te goed om niet te trekken.
En stel dat dit echt is en de hostages worden vrij gegeven? Is dat niet een vrijbrief voor grond offensief of pas als alle hostages vrij zijn? Waarschijnlijk wel meer groen licht uit andere landen...
[..] Als een land niet officieel erkend wordt, heeft het dan wel internationaal erkende grenzen?
Een territorium kan niet als staat erkend worden, maar kan nog steeds grenzen hebben. Nederland houdt gewoon de VN grenzen aan. Dat gebied behoort dus niet aan Isral toe volgens Nederland.
Op maandag 23 oktober 2023 19:10 schreef Momo het volgende: En stel dat dit echt is en de hostages worden vrij gegeven? Is dat niet een vrijbrief voor grond offensief of pas als alle hostages vrij zijn? Waarschijnlijk wel meer groen licht uit andere landen...
Isral heeft vandaag ofzo gesteld, alle gijzelaars vrij en Hamas geeft zich onvoorwaardelijk over, dan komt er geen oorlog, geen ter land, ter zee en in de lucht fierljeppen
Dus ik denk dat het duidelijk is, de oplossing is eenvoudig en klaar, en redelijk
het is nu aan Hamas/Palestijnen
[..] Benoemen en uitspreken, laten we daar eens mee beginnen. Dan in overleg met islam vertegenwoordigers en imams die hun volgelingen toespreken te kappen met het geweld en hard optreden tegen mensen die over de schreef gaan. Zet ze maar eens een tijdje vast, ook als ze opruiend bezig zijn met genocidale uitspraken op social media en demonstraties.
hetgeen wat nu dus eigenlijk al gebeurt?
[..] Als een land niet officieel erkend wordt, heeft het dan wel internationaal erkende grenzen?
Palestina wordt door 138 van de 193 lidstaten van de Verenigde Naties erkend (sinds 2019), echter niet door de meeste westerse landen en niet door Isral, dat in de Zesdaagse Oorlog van 1967 een groot deel van het grondgebied van Palestina heeft bezet en sindsdien onder militaire controle houdt.
Je zou zeggen de meerderheid bepaalt... maar dat geldt natuurlijk alleen als het de machthebbers uitkomt. De meerderheid bepaalt geldt uiteraard alleen als het jezelf uitkomt, en anders niet.
Op maandag 23 oktober 2023 19:10 schreef Momo het volgende: En stel dat dit echt is en de hostages worden vrij gegeven? Is dat niet een vrijbrief voor grond offensief of pas als alle hostages vrij zijn? Waarschijnlijk wel meer groen licht uit andere landen...
Las vandaag ergens dat ze wachten tot Amerika meer troepen in de buurt heeft ter ondersteuning. Dit op verzoek van Amerika.
Dus :; Isral heeft in 1967 de verenigde legers van zijn Arabische buren kunnen verslaan, maar in 2023, na honderden miljarden dollars aan Amerikaanse financiering, is Isral militair minder uitgerust dan 56 jaar geleden?
Dus :; Isral heeft in 1967 de verenigde legers van zijn Arabische buren kunnen verslaan, maar in 2023, na honderden miljarden dollars aan Amerikaanse financiering, is Isral militair minder uitgerust dan 56 jaar geleden?
Wat hebben ze precies met al het geld gedaan?
Waterleidingen gemaakt van hun raketten ofzo? ... ik weet niet hoe dat werkt in die regio
[..] Ik heb 5 voorbeelden in die draad gelezen en heb het daarna weggeklikt. Ik trek het niet, deze gruwelijkheden.
Ik kan het idee niet verwerken in mijn hoofd dat mijn zoon mij op zou bellen en helemaal hyper zou vertellen van "Moet je horen mam! Ik heb 10 joden met mijn eigen handen gedood! Het is me gelukt! Ik bel met de telefoon van n jodin die ik de hersens in heb geslagen hahaha! Ben je nu niet trots op me?" en dat ik dan zou zeggen van "Jongen toch, wat goed!"
Hoe trek je die conclusie aan de hand van dit artikel?
Daarin geven ze aan bereid te zijn op 2 fronten of meer te gaan vechten..
Charlie: How's it going in there? Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers. Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
[..] Ik kan het idee niet verwerken in mijn hoofd dat mijn zoon mij op zou bellen en helemaal hyper zou vertellen van "Moet je horen mam! Ik heb 10 joden met mijn eigen handen gedood! Het is me gelukt! Ik bel met de telefoon van n jodin die ik de hersens in heb geslagen hahaha! Ben je nu niet trots op me?" en dat ik dan zou zeggen van "Jongen toch, wat goed!"
Extra toetje voor je snoetje jochie
pappa is trots
je vergelijkt een feit van vroeger nu met een mening van iemand? Beter wacht je af tot het weer gebeurt wat in 1967 gebeurde en daarna kan je je conclusies trekken.
Ik gok dat dat dan eerder te maken heeft met enige inhaalslag die de buren sinds 67 gemaakt hebben?
Ik denk eerder dat het andersom is. Hoogwaardige technologie is voor elke pipo te verkrijgen dus ook militaire technologie. Je ziet ook de allergrootste debielen nu influencen. Vroeger kregen die echt geen filmpje in elkaar geknutseld want dat moest je iets kunnen.
[..] Ik gok dat dat dan eerder te maken heeft met enige inhaalslag die de buren sinds 67 gemaakt hebben?
nee maar met de mening van de auteur.
Sure. Ik bedoel gewoon te zeggen dat de capaciteit om op meerdere fronten een oorlog vol te houden, niet alleen af hangt van het eigen leger maar ook van dat van je vijand.
[..] Sure. Ik bedoel gewoon te zeggen dat de capaciteit om op meerdere fronten een oorlog vol te houden, niet alleen af hangt van het eigen leger maar ook van dat van je vijand.
6 dagen is niet volhouden....
We hadden gisteren hier een nogal morbide lachbui over een tweet van Hezbollah met daarin een foto van een van hun gesneuvelde strijders. Werkelijk waar een perfecte kopie van mijn jongste zoon, tot aan de oogopslag en de krul in de baard aan toe. Dus ik: "Potverdorie, wat had ik nou gezegd over sneuvelen bij Hezbollah op het slagveld?! Geen toetje voor jou, jongen!" Hij: "Oooeeeee ik ben ontmaskerd!"
Later denk je dan: zo'n joch dat van mij had kunnen zijn staat daar vrolijk te zwaaien met een Kalashnikov naar de lens terwijl ie gewoon op school had moeten zitten om iets nuttigs te leren en om naar meisjes te kijken.
Jongetje die enig overlevende is van zijn familie neemt afscheid. Ik denk dat dit jongetje zal opgroeien tot iemand die het zionistische project volledig begrijpt en er ook veel begrip voor heeft.
Jongetje die enig overlevende is van zijn familie neemt afscheid. Ik denk dat dit jongetje zal opgroeien tot iemand die het zionistische project volledig begrijpt en er ook veel begrip voor heeft.
Gezien men de neiging heeft om te denken dat de moslim minderheid in Isral onderdrukt oid wordt.
dit laat toch heel duidelijk zien dat er apartheid is in israel!
Op maandag 23 oktober 2023 19:32 schreef aloa het volgende: Waarom is het de oorlog tussen Israel en Hamas? Moet andersom zijn volgens mij..
not this shit again.....
Allemachtig, de massa van de pro-Palestina demonstraties...
Ik ben echt wel benieuwd naar de pro-Israel tactieken de komende jaren. Want de 'from the river to the sea = antisemitisch' werkt niet meer'. Los van of dat nu waar is of niet.
Mensen sympathiseren massaal met de Palestijnse kant. Bovenstaande demonstraties ga je nooit vanuit pro-Israelische hoek zien.