abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211055497
Samenvatting 7 oktober tot met 23 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas.

Recente frontpage berichten 23 oktober met dank aan @Jippie

Netanyahu waarschuwt Hezbollah voor verwoestende gevolgen inmenging oorlog
Amerikaanse regering bezorgd over mogelijke uitbreiding conflict Midden-Oosten
Isral in oorlog met Hamas, welke landen steunen elkaar?
Palestijnen mishandelen ezel om zelf opgeplakt Isral vlaggetje
Hamas laat 2 Amerikaanse gegijzelden vrij
"De werkwijze van Hamas'

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

[ Bericht 1% gewijzigd door Momo op 23-10-2023 18:32:34 ]
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_211055499
New York Times: Hamas levert geen bewijs over explosie bij ziekenhuis
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-72903945

De Palestijnse beweging Hamas heeft nog altijd geen enkel bewijs geleverd voor de bewering dat Isral verantwoordelijk is voor de explosie bij een ziekenhuis in Gaza. The New York Times meldt dat ruim een week na het bloedbad bij het Al-Ahli-ziekenhuis. "De raket is opgelost als zout in water", aldus een Hamas-commandant die de krant citeert.

Volgens The New York Times zijn waarschijnlijk alle resten van het gebruikte explosief verwijderd. Hamas stelt dat er geen brokstukken zijn als gevolg van de zware ontploffing, maar experts betwijfelen dat er geen sporen zijn achtergebleven. "Wie zegt dat we verplicht zijn om de restanten te tonen van elke raket die onze mensen heeft gedood?", zegt een woordvoerder van de militante beweging tegen de krant. Ook wil Hamas geen inzicht geven hoe het bij het dodental van 471 komt, wat door experts onrealistisch wordt genoemd.

[ Bericht 27% gewijzigd door Aether op 23-10-2023 18:24:04 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Overall beste user 2022 maandag 23 oktober 2023 @ 18:19:35 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211055510
Betere draad van een journalist die de hamasopnames mocht zien:

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 23 oktober 2023 @ 18:20:25 #4
3928 Ulx
pi_211055522
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 23 oktober 2023 @ 18:21:27 #5
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211055534
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:18 schreef Aether het volgende:
New York Times: Hamas levert geen bewijs over explosie bij ziekenhuis
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-72903945

De Palestijnse beweging Hamas heeft nog altijd geen enkel bewijs geleverd voor de bewering dat Isral verantwoordelijk is voor de explosie bij een ziekenhuis in Gaza. The New York Times meldt dat ruim een week na het bloedbad bij het Al-Ahli-ziekenhuis. "De raket is opgelost als zout in water", aldus een Hamas-commandant die de krant citeert.
Bespottelijk en typisch
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  Overall beste user 2022 maandag 23 oktober 2023 @ 18:24:15 #6
3928 Ulx
pi_211055560
twitter
pi_211055583
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:03 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Treurige situatie. En het mag duidelijk zijn vanuit welke hoek deze bedreigingen waarschijnlijk zullen komen.

Jezidi's zijn een van oorsprong Koerdisch volk, dat is ook al zo'n minderheid waar in de "barmhartige" en "vredelievende" Islamtische wereld zo goed mee is omgesprongen. Oh wacht, toch niet. Nog geen tien jaar geleden nog vreselijke genocide tegen gepleegd en in een land als Turkije nagenoeg verdreven.
quote:
10s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:21 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Bespottelijk en typisch
Hamas levert nergens bewijzen voor, ook niet voor het vermeende aantal gewonden en doden. En toch staan deze cijfers als feiten bij menig Westerse media outlet op de voorpagina.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 23 oktober 2023 @ 18:27:57 #8
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211055614
quote:
13s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Treurige situatie. En het mag duidelijk zijn vanuit welke hoek deze bedreigingen waarschijnlijk zullen komen.

Jezidi's zijn een van oorsprong Koerdisch volk, dat is ook al zo'n minderheid waar in de "barmhartige" en "vredelievende" Islamtische wereld zo goed mee is omgesprongen. Oh wacht, toch niet. Nog geen tien jaar geleden nog vreselijke genocide tegen gepleegd en in een land als Turkije nagenoeg verdreven.
[..]
Hamas levert nergens bewijzen voor, ook niet voor het vermeende aantal gewonden en doden. En toch staan deze cijfers als feiten bij menig Westerse media outlet op de voorpagina.
Niemand op straat gezien toen, vlagvretend dat ISIS kapot moest of iets... of nou goed, heel erg weinig.... waarschijnlijk omdat men geen Joden kon haten.... wat denken jullie?
pi_211055626
twitter
  maandag 23 oktober 2023 @ 18:29:25 #10
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211055630
Thread over de evangelicals die Isral steunen omdat ze de apocalyps willen triggeren. Overigens zal "de hoofd van de Eu" de antichrist zijn :')

twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211055648
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:29 schreef Slayage het volgende:
Thread over de evangelicals die Isral steunen omdat ze de apocalyps willen triggeren. Overigens zal "de hoofd van de Eu" de antichrist zijn :')

[ twitter ][ twitter ]
Dat moeten hun weten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211055666
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:03 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wordt tijd dat mensen zich gaan uitspreken, tijd voor harde taal vanuit de politiek en in de media. Het wordt hier met de dag gekker in dit land.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211055712
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:32 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Wordt tijd dat mensen zich gaan uitspreken, tijd voor harde taal vanuit de politiek en in de media. Het wordt hier met de dag gekker in dit land.
Nog hardere taal? Wat versta jij daaronder?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 23 oktober 2023 @ 18:36:49 #15
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211055713
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:32 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
De bezem erdoor is wel heel wenselijk inmiddels
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 18:38:24 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211055735
quote:
13s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is dat zo?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Overall beste user 2022 maandag 23 oktober 2023 @ 18:40:35 #17
3928 Ulx
pi_211055773
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Is dat zo?
Doen ze zelden tot nooit.
pi_211055824
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nog hardere taal? Wat versta jij daaronder?
Nou we kunnen eens beginnen met wekenlang hetzelfde gekrijs in de media als ze weer eens een gevalletje racisme hebben gezien tegen een door hun goed gekeurde minderheid.

Maar ik mis harde woorden van Rutte, of in het geval van Amsterdam Halsema. Joden zijn op dit moment niet veilig in Europa, en weer kijkt Europa weg. Dat moet stoppen voordat het uit de hand loopt en zij zich verschuilen achter " Wir haben es nicht gewut".
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211055833
Ter illustratie hoe de Arabische leiders zich verhouden tot de Palestijnse zaak :')

twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 18:46:07 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211055848
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja ik dacht ik geef hem gewoon gelijk de kans om terug te krabbelen, dan hoef ik niet steeds te googelen
  maandag 23 oktober 2023 @ 18:46:53 #21
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211055860
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nou ik weet nog drie verschoven stoeptegels laatst
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 18:47:46 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211055872
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:44 schreef Slayage het volgende:
Ter illustratie hoe de Arabische leiders zich verhouden tot de Palestijnse zaak :')

[ twitter ]

[ twitter ]
SA is niet zo'n kutland met kutvolk dat alleen maar in sprookjes gelooft. Nou ja, het is nog steeds een kutland, maar op een andere manier. Het is niet voor niets dat ze toetreding zochten tot Isral, in tegenstelling tot heel veel andere moslimleiders kunnen zij nog een beetje fatsoenlijk nadenken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211055901
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211055926
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
SA is niet zo'n kutland met kutvolk dat alleen maar in sprookjes gelooft. Nou ja, het is nog steeds een kutland, maar op een andere manier. Het is niet voor niets dat ze toetreding zochten tot Isral, in tegenstelling tot heel veel andere moslimleiders kunnen zij nog een beetje fatsoenlijk nadenken.
Ik heb er alle begrip voor dat je bin Salman waardeert omdat hij bezig was met het oraal bevredigen van Netanyahu ;)
-Rabia Al-Basri
  maandag 23 oktober 2023 @ 18:51:54 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211055944
quote:
9s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:29 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
Een tweestatenoplossing op die plek is inderdaad niet meer erg waarschijnlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 18:53:05 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211055970
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:51 schreef Slayage het volgende:

[..]
Ik heb er alle begrip voor dat je bin Salman waardeert omdat hij bezig was met het oraal bevredigen van Netanyahu ;)
Ik kan dan weer weinig begrip opbrengen voor mensen die zo vast in hun bubbel zitten dat ze per definitie aan de kant van de moslims staan. Niet omdat dat moreel juist is, maar puur omdat het moslims zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211056003
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:43 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nou we kunnen eens beginnen met wekenlang hetzelfde gekrijs in de media als ze weer eens een gevalletje racisme hebben gezien tegen een door hun goed gekeurde minderheid.

Maar ik mis harde woorden van Rutte, of in het geval van Amsterdam Halsema. Joden zijn op dit moment niet veilig in Europa, en weer kijkt Europa weg. Dat moet stoppen voordat het uit de hand loopt en zij zich verschuilen achter " Wir haben es nicht gewut".
Ik haal hier niks concreets uit eigenlijk.
  maandag 23 oktober 2023 @ 18:55:35 #28
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211056025
quote:
9s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:29 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
Het issue is dat wanneer je Israeli miljarden geeft ze iets gaan bouwen en als je Hamas miljarden geeft ze iets opblazen.
pi_211056047
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een tweestatenoplossing op die plek is inderdaad niet meer erg waarschijnlijk.
er is geen twee staten oplossing

alleen in woorden
pi_211056069
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik kan dan weer weinig begrip opbrengen voor mensen die zo vast in hun bubbel zitten dat ze per definitie aan de kant van de moslims staan. Niet omdat dat moreel juist is, maar puur omdat het moslims zijn.
Tribalisme is altijd een factor bij mensen.
-Rabia Al-Basri
pi_211056073
twitter

Voor eventuele mensen die de slachtpartij van Hamas nog proberen te downplayen.
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 18:59:07 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211056088
quote:
14s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:56 schreef aTypisch het volgende:

[..]
er is geen twee staten oplossing

alleen in woorden
Natuurlijk wel

Er is op dit moment alleen niemand voor
pi_211056093
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:19 schreef Ulx het volgende:
Betere draad van een journalist die de hamasopnames mocht zien:

[ twitter ]
Het is onmogelijk dat dit mogelijk is zonder een collectieve waanzin bij de Palestijnen. Die beelden zijn massaal verspreid onder de Palestijnen zonder enige schaamte of schuld.
We hebben dergelijke massale kwaadaardigheid al gezien bij Nazi-Duitsland, Imperialistisch Japan, Rusland nu.

Zouden de Palestijnen zo goed zijn dat ze hier niet achter staan?

Collectieve afstraffing kan daarom een heel nobel doel dienen. Dat is ook gebeurt bij de genoemde landen hierboven, en uiteindelijk niet slecht uitgepakt voor de bevolking van die landen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2023 18:59:44 ]
  maandag 23 oktober 2023 @ 18:59:24 #34
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211056097
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:57 schreef Slayage het volgende:

[..]
Tribalisme is altijd een factor bij mensen.
Omgekeerd evenredig aan welvaart & ontwikkeling.

Dus tot zover je: maar iedereen doet het.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 19:00:02 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211056108
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het issue is dat wanneer je Israeli miljarden geeft ze iets gaan bouwen en als je Hamas miljarden geeft ze iets opblazen.
Er mag wat mij betreft echt eens flinke internationale druk worden uitgeoefend op Isral om de internationaal erkende grenzen te respecteren als Hamas eenmaal opgetyft is, het zou niet de eerste keer zijn dat ze zich terugtrekken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211056112
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:58 schreef Scorpie het volgende:
[ twitter ]

Die doen net alsof het niet gebeurd is...
pi_211056118
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik haal hier niks concreets uit eigenlijk.
Benoemen en uitspreken, laten we daar eens mee beginnen. Dan in overleg met islam vertegenwoordigers en imams die hun volgelingen toespreken te kappen met het geweld en hard optreden tegen mensen die over de schreef gaan. Zet ze maar eens een tijdje vast, ook als ze opruiend bezig zijn met genocidale uitspraken op social media en demonstraties.
pi_211056133
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die vent is een psychopaat waar je geeb zaken mee zou moeten doen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 19:01:44 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211056139
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Er mag wat mij betreft echt eens flinke internationale druk worden uitgeoefend op Isral om de internationaal erkende grenzen te respecteren als Hamas eenmaal opgetyft is, het zou niet de eerste keer zijn dat ze zich terugtrekken.
Ja maar Hamas gaat niet optyften
pi_211056146
50 hostages worden vrijgelaten???
Info Steve stream
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 19:02:22 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211056154
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:00 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Benoemen en uitspreken, laten we daar eens mee beginnen. Dan in overleg met islam vertegenwoordigers en imams die hun volgelingen toespreken te kappen met het geweld en hard optreden tegen mensen die over de schreef gaan. Zet ze maar eens een tijdje vast, ook als ze opruiend bezig zijn met genocidale uitspraken op social media en demonstraties.
Dit is Nederland, hier geven we onvoorwaardelijk toe aan een kleine groep jankers als de progressievelingen daartoe oproepen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211056158
twitter

Uiteraard pas juichen zodra ze echt uit handen van Hamas zijn.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:03:56 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211056185
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:02 schreef Ebinas het volgende:
50 hostages worden vrijgelaten???
Info Steve stream
[ afbeelding ]
Volgens mij nog wel wat vraagtekens bij deze bron
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 19:04:03 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211056187
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:01 schreef marsan het volgende:

[..]
Die vent is een psychopaat waar je geeb zaken mee zou moeten doen.
Vergeleken met andere staatshoofden in die omgeving is hij nog de minst erge. Al lijkt Egypte inmiddels ook wel redelijk de boel in orde te hebben.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211056196
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:03 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mij nog wel wat vraagtekens bij deze bron
Ja klopt
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 19:05:04 #46
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211056206
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja maar Hamas gaat niet optyften
Hun ideen niet, maar de organisatie zelf en al hun infrastructuur kan je zeker mee afrekenen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:05:11 #47
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211056209
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:02 schreef KinKiJan het volgende:
[ twitter ]

dat gaat de goede kant op nu nog alle overige gijzelaars vrij, en onvoorwaardelijke overgave Hamas.
pi_211056211
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Natuurlijk wel

Er is op dit moment alleen niemand voor
Ja, gelul dus.
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:05:24 #49
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211056215
Maar stel dat het wel klopt, waarom 50? Leven er nog 50? 50 buitenlanders?
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:05:28 #50
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211056218
quote:
[ twitter ]

Komt goed. Als hamas op dit punt gekke dingen doet met die gijzelaars kan israel gaza gewoon nuken, en zegt de rest van de wereld slechts: foei.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:06:18 #51
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211056231
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:05 schreef Momo het volgende:
Maar stel dat het wel klopt, waarom 50? Leven er nog 50? 50 buitenlanders?
50 dual citizens
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:06:36 #52
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211056237
quote:

[..]
Als een land niet officieel erkend wordt, heeft het dan wel internationaal erkende grenzen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:07:08 #53
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211056243
quote:
2s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:06 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
50 dual citizens
Zou dat alle dual citizens zijn?
pi_211056250
Red Cross says in contact with Hamas, Israel over hostages

Vond alleen dit erover, ken de bron verder ook niet, maar dit is ~8 uur geleden op 12 oktober al op die site gemeld.

[ Bericht 3% gewijzigd door KinKiJan op 23-10-2023 19:14:05 ]
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:09:21 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211056265
quote:

[..]
Ja, ik ben ook geen voorstander van de kolonisten in de Westoever. De vergelijking was alleen te goed om niet te trekken.
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:09:46 #56
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211056271
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Zou dat alle dual citizens zijn?
Ik heb werkelijk, zoals vaak, geen flauw benul
pi_211056273
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:07 schreef KinKiJan het volgende:
Red Cross says in contact with Hamas, Israel over hostages

Vond alleen dit erover, ken de bron verder ook niet, maar dit is ~8 uur geleden op die site gemeld.
Dat is ook best een tijd geleden en dan geen verdere betrouwbaardere bronnen.
Afwachten maar
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:10:29 #58
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211056283
En stel dat dit echt is en de hostages worden vrij gegeven? Is dat niet een vrijbrief voor grond offensief of pas als alle hostages vrij zijn? Waarschijnlijk wel meer groen licht uit andere landen...
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 19:12:31 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211056317
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als een land niet officieel erkend wordt, heeft het dan wel internationaal erkende grenzen?
Een territorium kan niet als staat erkend worden, maar kan nog steeds grenzen hebben. Nederland houdt gewoon de VN grenzen aan. Dat gebied behoort dus niet aan Isral toe volgens Nederland.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:12:39 #60
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211056320
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:10 schreef Momo het volgende:
En stel dat dit echt is en de hostages worden vrij gegeven? Is dat niet een vrijbrief voor grond offensief of pas als alle hostages vrij zijn? Waarschijnlijk wel meer groen licht uit andere landen...
Isral heeft vandaag ofzo gesteld, alle gijzelaars vrij en Hamas geeft zich onvoorwaardelijk over, dan komt er geen oorlog, geen ter land, ter zee en in de lucht fierljeppen

Dus ik denk dat het duidelijk is, de oplossing is eenvoudig en klaar, en redelijk

het is nu aan Hamas/Palestijnen
pi_211056322
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:00 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
hetgeen wat nu dus eigenlijk al gebeurt?
pi_211056359
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hetgeen wat nu dus eigenlijk al gebeurt?
Nee.
pi_211056362
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Palestina wordt door 138 van de 193 lidstaten van de Verenigde Naties erkend (sinds 2019), echter niet door de meeste westerse landen en niet door Isral, dat in de Zesdaagse Oorlog van 1967 een groot deel van het grondgebied van Palestina heeft bezet en sindsdien onder militaire controle houdt.

Je zou zeggen de meerderheid bepaalt... maar dat geldt natuurlijk alleen als het de machthebbers uitkomt. De meerderheid bepaalt geldt uiteraard alleen als het jezelf uitkomt, en anders niet.
pi_211056367
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:10 schreef Momo het volgende:
Las vandaag ergens dat ze wachten tot Amerika meer troepen in de buurt heeft ter ondersteuning. Dit op verzoek van Amerika.
pi_211056373
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:58 schreef Scorpie het volgende:
[ twitter ]

Ik heb 5 voorbeelden in die draad gelezen en heb het daarna weggeklikt. Ik trek het niet, deze gruwelijkheden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 19:17:27 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211056381
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:05 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ja, gelul dus.
Nee, een meerendeel daar zal sowieso niet voor vrede stemmen atm

Wil niet zeggen dat vrede niet bestaat natuurlijk
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:17:28 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211056382
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:16 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Las vandaag ergens dat ze wachten tot Amerika meer troepen in de buurt heeft ter ondersteuning. Dit op verzoek van Amerika.
Denk dat het niet goed gaat zijn als Amerika zich fysiek gaat mengen in dit conflict.
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:19:01 #68
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211056405
twitter

Onvoorstelbaar...
pi_211056412
quote:
13s.gif Op maandag 23 oktober 2023 17:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Rebellen ook echt. Dit begint op cultuurmarxisme te lijken.
Zoals ik al eerder schreef; XR is net zo'n kwaadaardige beweging als Antifa, de NSDAP en Hamas.
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:20:22 #70
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211056426
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Denk dat het niet goed gaat zijn als Amerika zich fysiek gaat mengen in dit conflict.
En dat gaan ze ook echt niet doen. Niemand gaat zich in dat wespennest steken.
&lt;signature here&gt;.
pi_211056440
https://www.reuters.com/w(...)ary-says-2023-10-15/

Dus :; Isral heeft in 1967 de verenigde legers van zijn Arabische buren kunnen verslaan, maar in 2023, na honderden miljarden dollars aan Amerikaanse financiering, is Isral militair minder uitgerust dan 56 jaar geleden?

Wat hebben ze precies met al het geld gedaan?
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:21:34 #72
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211056447
quote:
7s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dat gaan ze ook echt niet doen. Niemand gaat zich in dat wespennest steken.
Dit dus, louter contragewicht voor Iraans ingrijpen
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:22:39 #73
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211056459
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:21 schreef theunderdog het volgende:

Dus :; Isral heeft in 1967 de verenigde legers van zijn Arabische buren kunnen verslaan, maar in 2023, na honderden miljarden dollars aan Amerikaanse financiering, is Isral militair minder uitgerust dan 56 jaar geleden?

Waterleidingen gemaakt van hun raketten ofzo? ... ik weet niet hoe dat werkt in die regio
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:22:43 #74
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211056461
quote:
2s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:16 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ik heb 5 voorbeelden in die draad gelezen en heb het daarna weggeklikt. Ik trek het niet, deze gruwelijkheden.
Ik kan het idee niet verwerken in mijn hoofd dat mijn zoon mij op zou bellen en helemaal hyper zou vertellen van "Moet je horen mam! Ik heb 10 joden met mijn eigen handen gedood! Het is me gelukt! Ik bel met de telefoon van n jodin die ik de hersens in heb geslagen hahaha! Ben je nu niet trots op me?" en dat ik dan zou zeggen van "Jongen toch, wat goed!"
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:22:48 #75
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211056464
quote:

Hoe trek je die conclusie aan de hand van dit artikel?

Daarin geven ze aan bereid te zijn op 2 fronten of meer te gaan vechten..
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:24:02 #76
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211056474
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik kan het idee niet verwerken in mijn hoofd dat mijn zoon mij op zou bellen en helemaal hyper zou vertellen van "Moet je horen mam! Ik heb 10 joden met mijn eigen handen gedood! Het is me gelukt! Ik bel met de telefoon van n jodin die ik de hersens in heb geslagen hahaha! Ben je nu niet trots op me?" en dat ik dan zou zeggen van "Jongen toch, wat goed!"
Extra toetje voor je snoetje jochie

pappa is trots
pi_211056475
quote:

je vergelijkt een feit van vroeger nu met een mening van iemand?
Beter wacht je af tot het weer gebeurt wat in 1967 gebeurde en daarna kan je je conclusies trekken.
pi_211056477
quote:

Ik gok dat dat dan eerder te maken heeft met enige inhaalslag die de buren sinds 67 gemaakt hebben?
"Pools are perfect for holding water"
pi_211056481
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:22 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hoe trek je die conclusie aan de hand van dit artikel?

Daarin geven ze aan bereid te zijn op 2 fronten of meer te gaan vechten..
Lees even goed.
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:24:32 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211056482
quote:

Ik denk eerder dat het andersom is. Hoogwaardige technologie is voor elke pipo te verkrijgen dus ook militaire technologie. Je ziet ook de allergrootste debielen nu influencen. Vroeger kregen die echt geen filmpje in elkaar geknutseld want dat moest je iets kunnen.
pi_211056484
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik gok dat dat dan eerder te maken heeft met enige inhaalslag die de buren sinds 67 gemaakt hebben?
nee maar met de mening van de auteur.
pi_211056497
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee maar met de mening van de auteur.
Sure. Ik bedoel gewoon te zeggen dat de capaciteit om op meerdere fronten een oorlog vol te houden, niet alleen af hangt van het eigen leger maar ook van dat van je vijand.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 19:26:11 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211056507
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:24 schreef probeer het volgende:

[..]
En raketten voor verdediging en aanvallen op langere afstand enzo

De wereld ziet er heel anders uit nu
pi_211056514
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Sure. Ik bedoel gewoon te zeggen dat de capaciteit om op meerdere fronten een oorlog vol te houden, niet alleen af hangt van het eigen leger maar ook van dat van je vijand.
6 dagen is niet volhouden....
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:27:50 #85
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211056527
quote:
10s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:24 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Extra toetje voor je snoetje jochie

pappa is trots
We hadden gisteren hier een nogal morbide lachbui over een tweet van Hezbollah met daarin een foto van een van hun gesneuvelde strijders. Werkelijk waar een perfecte kopie van mijn jongste zoon, tot aan de oogopslag en de krul in de baard aan toe.
Dus ik: "Potverdorie, wat had ik nou gezegd over sneuvelen bij Hezbollah op het slagveld?! Geen toetje voor jou, jongen!"
Hij: "Oooeeeee ik ben ontmaskerd!"

Later denk je dan: zo'n joch dat van mij had kunnen zijn staat daar vrolijk te zwaaien met een Kalashnikov naar de lens terwijl ie gewoon op school had moeten zitten om iets nuttigs te leren en om naar meisjes te kijken.
pi_211056544
https://twitter.com/wengng/likes

Jongetje die enig overlevende is van zijn familie neemt afscheid. Ik denk dat dit jongetje zal opgroeien tot iemand die het zionistische project volledig begrijpt en er ook veel begrip voor heeft.

Vrede is dichterbij.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2023 @ 19:29:24 #87
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211056549

Gezien men de neiging heeft om te denken dat de moslim minderheid in Isral onderdrukt oid wordt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211056563
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:29 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Gezien men de neiging heeft om te denken dat de moslim minderheid in Isral onderdrukt oid wordt.
Stropop. Niemand met een beetje basis kennis denkt dit.

Arabieren binnen de groene lijnen hebben het even goed/slecht als iedereen binnen die groene lijnen.
pi_211056570
quote:
[ twitter ]

Zou onze nieuwe landgenoot er bij zitten?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:31:30 #90
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211056578
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:29 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/wengng/likes

Jongetje die enig overlevende is van zijn familie neemt afscheid. Ik denk dat dit jongetje zal opgroeien tot iemand die het zionistische project volledig begrijpt en er ook veel begrip voor heeft.

Vrede is dichterbij.
Je linkt niet naar een specifieke tweet geloof ik :?
pi_211056579
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:29 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]

dit laat toch heel duidelijk zien dat er apartheid is in israel!
pi_211056586
Waarom is het de oorlog tussen Israel en Hamas?
Moet andersom zijn volgens mij..
pi_211056603
quote:
4s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:32 schreef aloa het volgende:
not this shit again..... :X
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 19:34:15 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211056617
quote:
4s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:32 schreef aloa het volgende:
Lijkt erop dat ze oorlog hebben met elkaar
pi_211056626
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je linkt niet naar een specifieke tweet geloof ik :?
Foutje. Ging hierom: https://twitter.com/EyeonPalestine/status/1715996184358056409
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:35:56 #96
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211056651
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Stropop. Niemand met een beetje basis kennis denkt dit.
Fijn ook dat je dit breed gedragen feit met cijfers en onderzoeken onderbouwt, dat siert je echt.
pi_211056657
De vraag is wat die terroristen hiervoor terugkrijgen. Dat moet substantieel zijn.
pi_211056664
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
not this shit again..... :X
Het is al eerder ter sprake gekomen?
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 19:37:03 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211056673
quote:
14s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:35 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Fijn ook dat je dit breed gedragen feit met cijfers en onderzoeken onderbouwt, dat siert je echt.
User waar hij op reageerde houdt de boel ook bewust vaag
pi_211056675
https://twitter.com/visegrad24/status/1716142075442311190

Allemachtig, de massa van de pro-Palestina demonstraties...

Ik ben echt wel benieuwd naar de pro-Israel tactieken de komende jaren. Want de 'from the river to the sea = antisemitisch' werkt niet meer'. Los van of dat nu waar is of niet.

Mensen sympathiseren massaal met de Palestijnse kant. Bovenstaande demonstraties ga je nooit vanuit pro-Israelische hoek zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')