In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.
Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief.
Daar kan je blanke mensen niet de schuld van geven, dus dat kost je al meteen de support van radicaal linksprogressief. China is niet bepaald een goeie bondgenoot, dus dat kost je ook de support van de het westen hatende in het westen wonende moslims. Daarna is er niet genoeg groepsdruk om het interessant te maken voor de rest.
[..] Daar kan je blanke mensen niet de schuld van geven, dus dat kost je al meteen de support van radicaal linksprogressief. China is niet bepaald een goeie bondgenoot, dus dat kost je ook de support van de het westen hatende in het westen wonende moslims. Daarna is er niet genoeg groepsdruk om het interessant te maken voor de rest.
oh aha, dus we gaan gewoon Joden haten, nee ok, duidelijk
free from de dit tot de dat!
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
[..] Hamas is geen terreurgroep. Pkk en ypg wel... hoe voorspelbaar
De een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder. Is dat zo lastig om te begrijpen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Op dinsdag 17 oktober 2023 15:01 schreef TheVoice4ever het volgende: bondgenoten van Hamas volgens wikipedia [..] wie er tegen hun zijn [..] dus nee de IS terreur organisatie is een vijand van hun
Uit welk jaar dateert die lijst? Turkije en Israël zijn achter de schermen zeer close vanwege hun gedeelde vijanden Iran en Syrië.
[..] De een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder. Is dat zo lastig om te begrijpen?
Dat is inderdaad nogal lastig om te begrijpen. IRA = terroristengroep, ETA = terroristengroep, PKK = terroristengroep, Hamas = vrijheidsstrijders. Nee, zo werkt het natuurlijk niet.
[..] Oja, geen Joden die gehaat kunnen worden, dat kost ook wel een hoop steun van de antisemieten.
Vraag me trouwens ook af hoeveel gadgets die pro Palestina fans hebben die door Oeigoerse slaven zijn gebouwd, nu snap ik dat die geel zijn en er natuurlijk niet toe doen, maar toch... waar ligt dat sentiment bij die mensen...
vragen vragen
Mbt dit argument wat hier ook steeds terug blijft komen dat de bevolking voor Hamas heeft gekozen, waardoor de bevolking ook verantwoordelijk is voor de daden van Hamas. Dit soort redenaties gebruiken organisaties als Hamas en zelfs Osama bin Laden om het targeten van burgers te rechtvaardigen. I guess dat heel veel fokkers op 1 lijn zitten met Hamas en Osama bin Laden wat dat betreft.
twitter
twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Op dinsdag 17 oktober 2023 16:46 schreef Slayage het volgende: Mbt dit argument wat hier ook steeds terug blijft komen dat de bevolking voor Hamas heeft gekozen, waardoor de bevolking ook verantwoordelijk is voor de daden van Hamas. Dit soort redenaties gebruiken organisaties als Hamas en zelfs Osama bin Laden om het targeten van burgers te rechtvaardigen. I guess dat heel veel fokkers op 1 lijn zitten met Hamas en Osama bin Laden wat dat betreft.
[..] Dat jij Hamas niet als een terreurgroep ziet, geeft jouw morele failliet aan.
Als je bedenkt dat veel van zijn broeders in het geloof hetzelfde gedachtengoed hebben dan kan je alleen maar onze voorouders verwensen: waarom hebben zij in godsnaam die gastarbeiders niet teruggestuurd. Maar goed, dat mag je vast niet zeggen hier.
Op dinsdag 17 oktober 2023 16:46 schreef Slayage het volgende: Mbt dit argument wat hier ook steeds terug blijft komen dat de bevolking voor Hamas heeft gekozen, waardoor de bevolking ook verantwoordelijk is voor de daden van Hamas. Dit soort redenaties gebruiken organisaties als Hamas en zelfs Osama bin Laden om het targeten van burgers te rechtvaardigen. I guess dat heel veel fokkers op 1 lijn zitten met Hamas en Osama bin Laden wat dat betreft.
[..] Als je bedenkt dat veel van zijn broeders in het geloof hetzelfde gedachtengoed hebben dan kan je alleen maar onze voorouders verwensen: waarom hebben zij in godsnaam die gastarbeiders niet teruggestuurd. Maar goed, dat mag je vast niet zeggen hier.
Jij moet ook terug naar waar je vandaan komt, wereldvreemde vogel ben je. Ziet er sowieso redelijk uitgestorven uit.
[..] Als je bedenkt dat veel van zijn broeders in het geloof hetzelfde gedachtengoed hebben dan kan je alleen maar onze voorouders verwensen: waarom hebben zij in godsnaam die gastarbeiders niet teruggestuurd. Maar goed, dat mag je vast niet zeggen hier.
Je leeft op een plek waar je dat mag zeggen en jij het ook gewoon zegt en toch voel jij je liever slachtoffer. Verhuis dan naar een plek waar je niks mag zeggen want dat past beter bij die natte ogen
Deze guy heeft een aardige opsomming van waar het zo vreselijk mis ging met Israël
twitter
[..] Je leeft op een plek waar je dat mag zeggen en jij het ook gewoon zegt en toch voel jij je liever slachtoffer. Verhuis dan naar een plek waar je niks mag zeggen want dat past beter bij die natte ogen
"Gang of religious fanatics" Vreemd dat het wel veilig is voor LGBTQ+ emancipatie voor vrouwen, vrijheid van meningsuiting. Allerlei dingen die je in Palestina niet hebt.
[..] Wat wilden ze dan precies bevrijden met die moordpartij op dat festival?
Ik heb ondertussen meerdere analyses geplaatst over waarom ze de.moordpartij hebben gepleegd, maar kennelijk heb je geen enkele artikel gelezen of video bekeken waar je God behoede iets zou leren. Inclusief vandaag de video van zeihan die ik heb gedeeld en de video met de interview met Yuval Hariri wordt dit punt expliciet benoemd.
Maar misschien was dit slechts een retorische vraag
Linkse Israelisch referen naar de matties van Netanyahu als zijnde "fascisten" en "neo Nazis".
[..] Ik heb ondertussen meerdere analyses geplaatst over waarom ze de.moordpartij hebben gepleegd, maar kennelijk heb je geen enkele artikel gelezen of video bekeken waar je God behoede iets zou leren. Inclusief vandaag de video van zeihan die ik heb gedeeld en de video met de interview met Yuval Hariri wordt dit punt expliciet benoemd.
Er is niets, maar dan ook helemaal niets wat een dergelijke moordpartij kan rechtvaardigen. Het is barbaars en puur terrorisme.
Ik ben tegen oorlog en hoop dat Israel zorgvuldig oorlog voert, voor zover dat kan, om burgerslachtoffers zo veel mogelijk te vermijden. Als je mij vraagt achter welke partij ik sta, dan is dat een partij die niet 'dood aan <insert bevolkingsgroep>' scandeert. Iedereen die dat wel doet, is wmb af.
De een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder
twitter
Het resultaat van de avonturen van onze cowboy George w. Bush. Een kruisbestuiving dat ontstond tussen de baath partij en al Qaida in de Amerikaanse gevangenissen in Iraq. 1 van de meest verknipte, zieke, extremistische, terroristische organisaties van de moderne tijd. Een organisatie dat de wereld alleen maar ellende heeft gebracht.
[..] Het resultaat van de avonturen van onze cowboy George w. Bush. Een kruisbestuiving dat ontstond tussen de baath partij en al Qaida in de Amerikaanse gevangenissen in Iraq. 1 van de meest verknipte, zieke, extremistische, terroristische organisaties van de moderne tijd. Een organisatie dat de wereld alleen maar ellende heeft gebracht.
En hoe denk je over strijders die hun vlag dragen?
[..] Ik ga liever voor een kont de oorlog in dan voor iets abstracts als een vlag
Ja, ik was ook blij dat ik er bijna geen vlag was te zien afgelopen zondag in Amsterdam.
Denk dat mensen die vlaggen maken een aardig centje hebben weten te verdienen (ga er even voor het gemak vanuit dat mensen niet standaard zo'n vlag in hun woonkamer hebben liggen of staan).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
[..] Ik heb ondertussen meerdere analyses geplaatst over waarom ze de.moordpartij hebben gepleegd, maar kennelijk heb je geen enkele artikel gelezen of video bekeken waar je God behoede iets zou leren. Inclusief vandaag de video van zeihan die ik heb gedeeld en de video met de interview met Yuval Hariri wordt dit punt expliciet benoemd.
Probeer je dit soort shit goed te praten? Voor altijd af in welke discussie dan ook.
[..] Er is niets, maar dan ook helemaal niets wat een dergelijke moordpartij kan rechtvaardigen. Het is barbaars en puur terrorisme.
Ik ben tegen oorlog en hoop dat Israel zorgvuldig oorlog voert, voor zover dat kan, om burgerslachtoffers zo veel mogelijk te vermijden. Als je mij vraagt achter welke partij ik sta, dan is dat een partij die niet 'dood aan <insert bevolkingsgroep>' scandeert. Iedereen die dat wel doet, is wmb af.
Er zijn mensen in beide kampen die dood aan (insert bevolkingsgroep) roepen helaas.
Dit conflict moet je zien als een erfzonde van de gehele internationale gemeenschap. Zolang dit conflict niet internationaal wordt opgelost zal het door blijven etteren.
Ik kan me de laatste reportage van Eddo Rosenthal herinneren bij de nos waarin hem gevraagd werd of hij hoopvol is voor vrede in Israël Palestina. Hij antwoordde zoiets als, een 1 staat oplossing is een fantasie, dat zou je alleen misschien succesvol kunnen uitvoeren in een laboratorium. Een 2 staat oplossing zal Israël niet toestaan. Een oplossing zal alleen mogelijk zijn als de VS Israël dwingt tot een settlement en de VS zal Israël nooit dwingen tot een settlement. Er is ondertussen decennia later niks veranderd
Een woordvoerder van de militaire tak van Hamas had eerder gemeld dat tussen 200 en 250 mensen naar de Gazastrook waren ontvoerd.
Van hen bevinden 200 zich in handen van Hamas, de rest van andere militante facties.
quote:
Het is de eerste keer dat Hamas een video van een gegijzelde verspreidt, sinds de aanval op Israëlisch grondgebied die een oorlog deed losbarsten in Israël en de Gazastrook.
Meer dan 1.400 mensen zijn gedood in Israël, aldus de Israëlische autoriteiten. In de Gazastrook zijn ongeveer 2.750 mensen gedood bij de Israëlische reactie, aldus lokale autoriteiten.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
[..] Er zijn mensen in beide kampen die dood aan (insert bevolkingsgroep) roepen helaas.
Dit conflict moet je zien als een erfzonde van de gehele internationale gemeenschap. Zolang dit conflict niet internationaal wordt opgelost zal het door blijven etteren.
dit clubje is hetzelfde als ISIS of al qaeda of taliban of de Ajatolla s
daar valt niets op te lossen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Hamas: belangrijke commandant gedood Bij een Israëlisch bombardement op de Gazastrook is volgens Hamas een belangrijke commandant gedood. Het gaat volgens de Palestijnse militante beweging om Ayman Nofal.
Nofal was een hooggeplaatste bevelhebber van de Al-Qassam-brigade, de gewapende tak van Hamas. Hij gaf afgelopen juni een zeldzaam interview aan Al Jazeera, waarin hij onder meer vertelde over zijn inspanningen om de gewapende strijdgroepen in Gaza samen op te laten trekken tegen Israël.
Volgens Hamas kwam Nofal om het leven bij een Israëlische luchtaanval op het Bureij-vluchtelingenkamp in het midden van de Gazastrook.
Thanks man! Ja. Veel Palestijnen hebben mee gedaan. Niet alleen Hamas. Maar ook Fatah en gewone Palestijnen. Daar heb ik een aantal dagen geleden al over gepost. Het gaat nu wat meer ruchtbaarheid krijgen.
Hier wat 'nieuwe' beelden.
twitter
twitter
En Fatah is Mahmoud Abbas. De officiële Palestijnse leider.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
https://www.telegraaf.nl/(...)l-poorten-hel-openen Iran dreigt met ‘preventieve actie’ tegen Israël: 'Invasie van Gaza zal poorten van de hel openen' Iran heeft met een 'preventieve actie' tegen Israël gedreigd als dat land Gaza binnenvalt. De Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Hossein Amirabdollahian zei op de staatstelevisie dat een invasie van Israël 'de poorten van de hel' zal openen.
Volgens Amirabdollahian staan "alle opties open" en zal Iran niet toestaan dat Israël "doet wat het wil in Gaza." Israël verklaarde Hamas de oorlog nadat een groep terroristen op 7 oktober de grens overstaken en meer dan 1.400 mensen doodden. Israël reageerde furieus, Gaza wordt sindsdien bestookt met non-stop luchtaanvallen. Hele wijken zijn weggevaagd, bijna 3.000 mensen zouden zijn omgekomen. Naast de luchtaanvallen bereidt het leger zich nu ook voor op een invasie over de grond.
Dat is tegen het zere been van Teheran. Zij hebben meerdere keren gewaarschuwd dat een grondaanval op Gaza tot een reactie zou leiden van andere landen en groeperingen. “Alle opties liggen op tafel. We kunnen niet wegkijken van de oorlogsmisdaden die tegen de bevolking van Gaza zijn gepleegd.” Tegen televisiezender Al Jazeera zei hij: “Het wordt steeds waarschijnlijker dat er nog veel meer fronten zullen ontstaan."
Op dinsdag 17 oktober 2023 18:12 schreef slashdotter3 het volgende: https://www.telegraaf.nl/(...)l-poorten-hel-openen Iran dreigt met ‘preventieve actie’ tegen Israël: 'Invasie van Gaza zal poorten van de hel openen' Iran heeft met een 'preventieve actie' tegen Israël gedreigd als dat land Gaza binnenvalt. De Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Hossein Amirabdollahian zei op de staatstelevisie dat een invasie van Israël 'de poorten van de hel' zal openen.
Volgens Amirabdollahian staan "alle opties open" en zal Iran niet toestaan dat Israël "doet wat het wil in Gaza." Israël verklaarde Hamas de oorlog nadat een groep terroristen op 7 oktober de grens overstaken en meer dan 1.400 mensen doodden. Israël reageerde furieus, Gaza wordt sindsdien bestookt met non-stop luchtaanvallen. Hele wijken zijn weggevaagd, bijna 3.000 mensen zouden zijn omgekomen. Naast de luchtaanvallen bereidt het leger zich nu ook voor op een invasie over de grond.
Dat is tegen het zere been van Teheran. Zij hebben meerdere keren gewaarschuwd dat een grondaanval op Gaza tot een reactie zou leiden van andere landen en groeperingen. “Alle opties liggen op tafel. We kunnen niet wegkijken van de oorlogsmisdaden die tegen de bevolking van Gaza zijn gepleegd.” Tegen televisiezender Al Jazeera zei hij: “Het wordt steeds waarschijnlijker dat er nog veel meer fronten zullen ontstaan."
[..] Thanks man! Ja. Veel Palestijnen hebben mee gedaan. Niet alleen Hamas. Maar ook Fatah en gewone Palestijnen. Daar heb ik een aantal dagen geleden al over gepost. Het gaat nu wat meer ruchtbaarheid krijgen.
Op dinsdag 17 oktober 2023 18:12 schreef slashdotter3 het volgende: https://www.telegraaf.nl/(...)l-poorten-hel-openen Iran dreigt met ‘preventieve actie’ tegen Israël: 'Invasie van Gaza zal poorten van de hel openen' Iran heeft met een 'preventieve actie' tegen Israël gedreigd als dat land Gaza binnenvalt. De Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Hossein Amirabdollahian zei op de staatstelevisie dat een invasie van Israël 'de poorten van de hel' zal openen.
Ze kunnen ook niet anders natuurlijk, al lang en breed voorspeld. Denk ook dat daarom het offensief nog niet begonnen is. Ze zijn druk bezig achter de schermen met e.e.a.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Wat doet een hoge commandant van Hamas in een vluchtelingenkamp? Die deelt vast geen voedselpakketjes uit daar.
quote:
Hij gaf afgelopen juni een zeldzaam interview aan Al Jazeera, waarin hij onder meer vertelde over zijn inspanningen om de gewapende strijdgroepen in Gaza samen op te laten trekken tegen Israël.
Er zitten daar zoveel van die strijdgroepen in Gaza. En allemaal willen ze Israël weg vagen.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
[..] Oh, net durfden Joodse kindjes nog niet naar school te gaan terwijl er aan de andere kant moslimkindjes op brute wijze vermoord worden. Ik denk dat media en politici hier een sterk aandeel in hebben vanwege de publieke opinie die zij in de eerste dagen hebben proberen te vormen, namelijk dat Palestijnen pro-hamas zijn.
Daarom zeg ik ook, dat juist de moslims zich steeds meer zorgen maken om hun veiligheid vanwege het feit dat radicale gedachtegoed in het westen steeds extremere vorm begint te nemen. Moslims worden doelbewust getarget.
[..] Is dat zo? Roepen Israeliers 'dood aan alle palestijnen!'
Helaas. Uiteraard zijn het marginale groepen die dit roepen in beide kampen, wat natuurlijk positief is. Maar vergeet de verschillen in de machtsverhouding niet.
Dat Palestijnse extremisten roepen dood aan de joden zal in het ergste geval leiden tot wat we vorige week hebben gezien. Namelijk moordpartijen op random burgers en wat militaire installaties die eventjes overlopen worden. De palestijnen zijn niet bij machte om Israël op zijn knieën te krijgen.
Aan de andere kant Israël kan de Palestijnen vernietigen binnen paar weken als ze dat zouden willen. Sterker nog Israëlische holocaust deskundigen beschrijven wat Israël momenteel doet in Gaza als een "textbook case of genocide" terwijl sommige mensen het toejuichen. Dat een random fokker het doet is 1 ding, maar wanneer politici het doen zijn ze medeverantwoordelijk aan de misdaad. In groot Brittannië heeft een stichting de regering een rechtszaak aangespannen erover
In een moskee in Gent is vorige week een vechtpartij uitgebroken tijdens het vrijdaggebed in de nasleep van het Israëlisch-Palestijns conflict. De imam riep op om geen geweld te gebruiken tegen onschuldigen en niet-gelovigen. Volgens een anonieme getuige keerde een veertigtal Palestijnen zich tegen hem. De politie bevestigt dat er een incident was en zegt dat ze in contact staat met alle gemeenschappen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Wat er gebeurt in Israel is verschrikkelijk, maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar.
De partij DENK die het normaal verafschuwt als mensen een racistische tekst uitspreekt en een komma maar erachter plakken. Ik ben geen racist, maar... Lachwekkende partij dat al sinds het opnemen voor het regime Erdogan niet meer serieus te nemen is.
[..] Helaas. Uiteraard zijn het marginale groepen die dit roepen in beide kampen, wat natuurlijk positief is. Maar vergeet de verschillen in de machtsverhouding niet.
Dat Palestijnse extremisten roepen dood aan de joden zal in het ergste geval leiden tot wat we vorige week hebben gezien. Namelijk moordpartijen op random burgers en wat militaire installaties die eventjes overlopen worden. De palestijnen zijn niet bij machte om Israël op zijn knieën te krijgen.
Aan de andere kant Israël kan de Palestijnen vernietigen binnen paar weken als ze dat zouden willen. Sterker nog Israëlische holocaust deskundigen beschrijven wat Israël momenteel doet in Gaza als een "textbook case of genocide" terwijl sommige mensen het toejuichen. Dat een random fokker het doet is 1 ding, maar wanneer politici het doen zijn ze medeverantwoordelijk aan de misdaad. In groot Brittannië heeft een stichting de regering een rechtszaak aangespannen erover
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
"Hoe kunnen mensen elkaar nou zo erg haten in het midden oosten?"
Dit is hoe?
twitter
In de video die ik zojuist deelde was de journalist hoopvol over Bidens bezoek. Hope-hope.
Het is al heel lang bekend dat Hamas bewust wapens opslaat op locaties waar mensen samenkomen. Israël riep dat al vele jaren en zelfs de VN heeft dat moeten constateren en die zijn echt niet tegen de Palestijnen, integendeel zelfs. Zie bijvoorbeeld dit artikel van vele jaren geleden:
Dit is in lijn met de talloze video's en opnames van telefoongesprekken waarbij het Israëlische leger opbelt dat ze bedoelde doelen gaan bombarderen en Hamas doelbewust weigert om gebouwen met burger te ontruimen. Om nog maar te zwijgen over openlijke interviews waarin zij dit zelf toegeven.
[..] Wat bedoelt hij met 'legitimate target'? Bedoelt hij dat je altijd mag bombarderen of dat je ook dan een afweging moet maken?
Als hij dat eerste bedoelt is dat totale bullshit. Ik snap dat je op televisie niet elke nuance kunt uitleggen maar dat is toch wel essentieel.
Dat het in lijn is met de internationale wetten dat militaire doelen, legitieme doelen zijn. Wat je mag proberen in een oorlog is doelen onder vuur te nemen waar bijvoorbeeld veel wapens zijn opgeslagen. Als een groepering of leger dus bewust wapens bij burgers gaat verstoppen, of op locaties waar veel burgers komen, dat wordt dit een legitiem doel en mag het onder vuur worden genomen. De burgerslachtoffers komen vervolgens op conto van de partij die hier hun wapens verstopt. Dat is namelijk een oorlogsmisdaad, je moet burgers die niet meedoen en de strijd zoveel mogelijk gescheiden houden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Die seniele opa gaat de crisis in het midden oosten even oplossen.
Gaan ze hem wel serieus nemen?
Hij is natuurlijk niet alleen een seniele opa. Hij heeft de gehele Amerikaanse establishment achter hem. En de Israëlisch zeggen dat Biden heeft gezegd tegen de Israëlische bevolking wat ze hadden verwacht van Netanyahu. Dus hij geniet respect aldaar.
Iran zal de invasie wellicht met een paar dagen moeten uitstellen
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Zal wel meevallen. Aantal uur eerder hebben ze een vergelijkbare beving gehad. Het is niet als een 5,8 in Nederland. Meerdere schokken van 5+ daar in de laatste dagen.
twitter
Vergeet niet dat de schaal van Richter een logaritmische schaal heeft.
[..] Moet er nou op elk bericht een jamaarhunnie komen?
Aan beide kanten trouwens van het spectrum. [..] En je doet het zelf dus ook.
Ik stel gewoon een vraag? Serieuze vraag, hebben die mensenrechten organisaties zich uitgesproken tegen het toenemend antisemitisme in Europa? Ik vind dat persoonlijk wel fijn om te weten, gezien ik ze dan blijkbaar heb gemist.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] Hij is natuurlijk niet alleen een seniele opa. Hij heeft de gehele Amerikaanse establishment achter hem. En de Israëlisch zeggen dat Biden heeft gezegd tegen de Israëlische bevolking wat ze hadden verwacht van Netanyahu. Dus hij geniet respect aldaar.
[..] Ik heb niet de indruk dat Israel alle palestijnen wil uitroeien. Ze willen alleen Hamas weg hebben met zo min mogelijk burgerdoden.
dat gaat niet lukken er komen ieder jaar een kleine miljoen palestijnen bij
[..] Ik stel gewoon een vraag? Serieuze vraag, hebben die mensenrechten organisaties zich uitgesproken tegen het toenemend antisemitisme in Europa? Ik vind dat persoonlijk wel fijn om te weten, gezien ik ze dan blijkbaar heb gemist.
Yes, dank, hele mooie artikelen over mensen die persoonlijke ervaringen delen en mijn mening delen dat het antisemitisme toeneemt, maar nogmaals de vraag hebben mensenrechten organisaties zich al uitgesproken tegen het toenemend aantal antisemitisme in Europa?
Die vraag is belangrijk, dit zijn namelijk mensenrechten organisaties die geen onderscheid zouden mogen maken, maar ik krijg het idee dat ze dat wel doen. Want in hoeverre zijn die mensenrechten organisaties dan nog wel te vertrouwen.
Begrijp me niet verkeerd, deze aasgieren hadden ze wmb met drones naar hun Schepper mogen knallen om even uit te leggen waar ze mee bezig waren.
Ha! Nee dat zegt ook niemand.
Bovendien is 50% kind van de 2,5 miljoen. Houd je 1,25 miljoen over. En daarvan is de helft vrouw. En als je er ook nog wat oudere mannen afhaalt, denk ik dat je op zo'n 500.000 mannen in de strijdbare leeftijd uit komt.
Ik heb wel claims gehoord dat 40.000 tot 50.000 serieus getraind lid is van Hamas.
Heb je het over 10% van de mannelijke bevolking, wat getraind lid van Hamas is. Plus nog alle andere fracties en gewapende groepen waar men ook lid van kan zijn.
Best een boel.
Zeker zes doden bij bombardement op school van VN-organisatie
Er zijn zeker zes mensen gedood en tientallen gewond geraakt bij een bombardement op een school van VN-organisatie UNRWA, in de Gazastrook. Dat meldt UNRWA, dat zich namens de Verenigde Naties ontfermt over Palestijnse vluchtelingen, en momenteel onder meer scholen beschikbaar stelt als schuilplaats voor ontheemde Palestijnen.
‘Dit toont een schaamteloze minachting voor de levens van burgers. Geen plek in de Gazastrook is meer veilig, zelfs niet de faciliteiten van UNRWA’, Philippe Lazzarini, commissaris-generaal van de organisatie.
Zo’n vierduizend mensen gebruikten de school als schuilplaats. ‘Zij hadden en hebben nog steeds geen plek om naartoe te gaan.’
Zijn er eigenlijk nog wel relatief veilige schuilplekken?
Al Shifa hospital heeft complete stroomuitval lees ik hier https://israelpalestine.l(...)-alshifa-hospital-in Deze is overigens nu te zien op de stream van: Let op. Komen regelmatig behoorlijk gewonden voorbij. Niet aanklikken als je dit niet wilt zien.
Dit Israel kan en mag je gewoon niet steunen. Al zat de grootste terrorist in dat ziekenhuis geeft je 0 recht om een ziekenhuis met gewonde burgers te bombarderen.
Bovendien is 50% kind van de 2,5 miljoen. Houd je 1,25 miljoen over. En daarvan is de helft vrouw. En als je er ook nog wat oudere mannen afhaalt, denk ik dat je op zo'n 500.000 mannen in de strijdbare leeftijd uit komt.
Ik heb wel claims gehoord dat 40.000 tot 50.000 serieus getraind lid is van Hamas.
Heb je het over 10% van de mannelijke bevolking, wat getraind lid van Hamas is. Plus nog alle andere fracties en gewapende groepen waar men ook lid van kan zijn.
Best een boel.
Wat is de maximale leedtijd van die kinderen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Op dinsdag 17 oktober 2023 19:44 schreef DombohetOlifantje1 het volgende: Dit Israel kan en mag je gewoon niet steunen. Al zat de grootste terrorist in dat ziekenhuis geeft je 0 recht om een ziekenhuis met gewonde burgers te bombarderen.
ik vrees dat ook al zou Israel weg zijn de dreiging niet afneemt
het rare is dat religieuze groepen veel te veel kindjes maken zowel de Taliban als de religieuze joden
Op dinsdag 17 oktober 2023 19:44 schreef DombohetOlifantje1 het volgende: Dit Israel kan en mag je gewoon niet steunen. Al zat de grootste terrorist in dat ziekenhuis geeft je 0 recht om een ziekenhuis met gewonde burgers te bombarderen.
Het is in deze tijden ook nog eens een schuilplaats voor niet gewonde burgers, als zo ongeveer de enige plek waar je veilig zou zijn voor bommen.
[..] Zijn er eigenlijk nog wel relatief veilige schuilplekken?
ja maar heel kort, want zogauw meer burgers er komen komt Hamas daar ook
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
waarom denk je dat israel ergens recht om heeft?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Ze waren al 30 min lang vanuit dat gebied Israël aan het bestoken met raketten, maar even afwachten. Het is Hamas die dit beweert, als het geen ongelukje was dan zijn ze zelf in staat om dit op te blazen voor de propaganda wat weer werkt gezien islamitisch twitter weer massaal losgaat, eens zien wat Israël beweert.
[..] Het is in deze tijden ook nog eens een schuilplaats voor niet gewonde burgers Hamasstrijders, als zo ongeveer de enige plek waar je veilig zou zijn voor bommen.
Simpelweg een oorlogsmisdaad.
FTFY
voor jou? waarom denk je dat israel daar überhaupt over nadenkt?
[..] Yes, dank, hele mooie artikelen over mensen die persoonlijke ervaringen delen en mijn mening delen dat het antisemitisme toeneemt, maar nogmaals de vraag hebben mensenrechten organisaties zich al uitgesproken tegen het toenemend aantal antisemitisme in Europa?
Die vraag is belangrijk, dit zijn namelijk mensenrechten organisaties die geen onderscheid zouden mogen maken, maar ik krijg het idee dat ze dat wel doen. Want in hoeverre zijn die mensenrechten organisaties dan nog wel te vertrouwen.
Neemt het antisemitisme toe?
Kritiek op het handelen en acteren van Israël is geen antisemitisme.
Dat bombardement met zoveel doden is verschrikkelijk en kan zomaar het sentiment tegen Israël grotendeels om laten slaan. Bizar dat ze zo’n bombardement doen met zoveel slachtoffers.
'Autoriteiten Gaza'. Dat is dus gewoon Hamas, het blijft bijzonder dat de narratieven van een terreurgroepering zo snel op de voorpagina van de staatsomroep staan.
En wederom: als je je verschuilt in publieke plekken of vanaf die plekken oorlog voert, bijv. via het afvuren van raketten, is het een legitiem doel. Dat probleem ligt toch echt bij degenen die dit doen, niet bij degenen die dit doel willen neutraliseren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Op dinsdag 17 oktober 2023 19:56 schreef HowardRoark het volgende: 'Autoriteiten Gaza'. Dat is dus gewoon Hamas, het blijft bijzonder dat de narratieven van een terreurgroepering zo snel op de voorpagina van de staatsomroep staan.
En wederom: als je je verschuilt in publieke plekken of vanaf die plekken oorlog voert, bijv. via het afvuren van raketten, is het een legitiem doel. Dat probleem ligt toch echt bij degenen die dit doen, niet bij degenen die dit doel willen neutraliseren.
het zal me niks verbazen dat de ontploffing ook vergroot is door ontploffende munitie/raketten die daar waren opgeslagen
Op dinsdag 17 oktober 2023 19:56 schreef HowardRoark het volgende: 'Autoriteiten Gaza'. Dat is dus gewoon Hamas, het blijft bijzonder dat de narratieven van een terreurgroepering zo snel op de voorpagina van de staatsomroep staan.
CNN, Sky, BBC, eigenlijk melden alle serieuze media het nu wel.
[..] Ik zie verhalen dat het een raket was van Hamas op social media, maar is daar enig bewijs voor? Of wishfull thinking van sommige mensen?
dat zal mij niks verbazen als dat waar zou zijn.
[..] 1 van de meest verknipte, zieke, extremistische, terroristische organisaties van de moderne tijd. Een organisatie dat de wereld alleen maar ellende heeft gebracht.
En nu heeft hamas laten zien hetzelfde niveau ziekheid te beschikken.
Zeggen over ze dat het wat anders is? Dan ben je gewoonweg ziek in je hoofd. Dus kom niet aan met een 'maar'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Dat laatste filmpje laat het moment van inslag 'zien' en horen, ik heb de ballen verstand van dit soort dingen, maar is dat het geluid van een raket vanuit de lucht? Of van een raket vanaf die grond die mislukt?
Op dinsdag 17 oktober 2023 19:59 schreef Perrin het volgende: IDF zegt een afzwaaier van een Hamas raket. Filmpje hierboven heeft wel het geluid van het projectiel duidelijk opgenomen.
Als dat zo zou zijn gaan er weer een hoop mensen nat in dit topic.
[..] Als dat zo zou zijn gaan er weer een hoop mensen nat in dit topic.
die ontkennen het gewoon hoor, wees maar niet bang.
Op dinsdag 17 oktober 2023 19:56 schreef Scorpie het volgende: Dat bombardement met zoveel doden is verschrikkelijk en kan zomaar het sentiment tegen Israël grotendeels om laten slaan. Bizar dat ze zo’n bombardement doen met zoveel slachtoffers.
Aldus Hamas, wie zegt dat er geen munitie die ze daar opgeslagen hadden is ontploft? Of een raket die ze op dat moment vanuit dat gebied aan het afschieten waren verkeerd is terrecht gekomen? Voor sommige mensen is dit al 100% een zekerheid en er is geen andere optie, het volk wat moord, verkracht en een heilige oorlog wil tussen gelovigen en niet gelovigen legt de grens bij propaganda.
[..] Laat me raden; er stonden voor de verandering maar weer eens Hamas raketlanceerinstallaties op het dak van dat ziekenhuis?
Het noorden van Gaza had afgelopen vrijdag nog bericht gekregen te vertrekken plus er waren vast een paar Hamas leden aanwezig die het ziekenhuis als Human shield gebruikte dus dan is zo’n ziekenhuis een volledig legitiem doelwit
Hopelijk is de bevolking van Gaza hun buurland Israël uiteindelijk dankbaar voor deze bommenregen
[..] Dat laatste filmpje laat het moment van inslag 'zien' en horen, ik heb de ballen verstand van dit soort dingen, maar is dat het geluid van een raket vanuit de lucht? Of van een raket vanaf die grond die mislukt?
ik ben benieuwd of er hier gebruikers zijn die die ervaring hebben om daar een juist antwoord op te geven.
Er gaan nu inderdaad geruchten dat het om een gefaalde lancering van Hamas zelf gaat. Wat natuurlijk een mogelijkheid is als je bij of op een ziekenhuis raketten gaat staan afvuren.
twitter
Op dinsdag 17 oktober 2023 20:01 schreef HowardRoark het volgende: Er gaan nu inderdaad geruchten dat het om een gefaalde lancering van Hamas zelf gaat. Wat natuurlijk een mogelijkheid is als je bij of op een ziekenhuis raketten gaat staan afvuren.
[..] Ze waren al 30 min lang vanuit dat gebied Israël aan het bestoken met raketten, maar even afwachten. Het is Hamas die dit beweert, als het geen ongelukje was dan zijn ze zelf in staat om dit op te blazen voor de propaganda wat weer werkt gezien islamitisch twitter weer massaal losgaat, eens zien wat Israël beweert.
Ja. Hamas vuurt steeds, iedere dag weer, raketten af vanaf dichtbevolkte gebieden. En iedereen weet dat Israël terug schiet op die installaties. Dat is ook gewoon hun recht op zelfverdediging.
Ongelooflijk triest dit.
[..] Dat laatste filmpje laat het moment van inslag 'zien' en horen, ik heb de ballen verstand van dit soort dingen, maar is dat het geluid van een raket vanuit de lucht? Of van een raket vanaf die grond die mislukt?
Mensen roepen dat het duidelijk het geluid van een raket is. Ik heb er zelf niet zo'n ervaring mee.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Op dinsdag 17 oktober 2023 19:56 schreef Scorpie het volgende: Dat bombardement met zoveel doden is verschrikkelijk en kan zomaar het sentiment tegen Israël grotendeels om laten slaan. Bizar dat ze zo’n bombardement doen met zoveel slachtoffers.
Gewoon een gebouw van waaraf raketten werden gestuurd richting Israel, dan mag Israel terugschieten ongeacht wat voor gebouw dat is.
[..] Aldus Hamas, wie zegt dat er geen munitie die ze daar opgeslagen hadden is ontploft? Of een raket die ze op dat moment vanuit dat gebied aan het afschieten waren verkeerd is terrecht gekomen? Voor sommige mensen is dit al 100% een zekerheid en er is geen andere optie, het volk wat moord, verkracht en een heilige oorlog wil tussen gelovigen en niet gelovigen legt de grens bij propaganda.
Op dinsdag 17 oktober 2023 19:59 schreef Perrin het volgende: IDF zegt een afzwaaier van een Hamas raket. Filmpje hierboven heeft wel het geluid van het projectiel duidelijk opgenomen.
Is vast weer zoiets waar partij X zegt het A was en partij Y zegt dat het B was. ..
Op dinsdag 17 oktober 2023 20:01 schreef HowardRoark het volgende: Er gaan nu inderdaad geruchten dat het om een gefaalde lancering van Hamas zelf gaat. Wat natuurlijk een mogelijkheid is als je bij of op een ziekenhuis raketten gaat staan afvuren.
[..] Het kan onmogelijk een onbetrouwbaardere bron zijn als Hamas
fok komt wel in de buurt
Sowieso, 1300 mensen op brute wijze afslachten en dan verwachten dat je niet keihard aangepakt gaat worden. Dit is gewoon oorlogsgebied en Israël is duidelijk geweest, alles gaat tegen de vlakte en Hamas gaat hiervoor de ultieme prijs betalen. En met een tegenstander als Hamas weet je een ding zeker, ziekenhuizen zijn de ideale plek om je raketten vandaan te schieten. Kunnen ze mooi internationaal zieltjes mee winnen.
Op dinsdag 17 oktober 2023 20:06 schreef Red_85 het volgende: Die gekkies van hamas staan er bekend om om scholen en ziekenhuizen te gebruiken.
Maar even het in hypothetische geval dat er 30 Hamasstrijders in het ziekenhuis waren maar ook honderden/duizenden andere burgers is dan waard op een bom te gooien op het hele ziekenhuis?
[..] Ze waren al 30 min lang vanuit dat gebied Israël aan het bestoken met raketten, maar even afwachten. Het is Hamas die dit beweert, als het geen ongelukje was dan zijn ze zelf in staat om dit op te blazen voor de propaganda wat weer werkt gezien islamitisch twitter weer massaal losgaat, eens zien wat Israël beweert.
[..] Ja. Hamas vuurt steeds, iedere dag weer, raketten af vanaf dichtbevolkte gebieden. En iedereen weet dat Israël terug schiet op die installaties. Dat is ook gewoon hun recht op zelfverdediging.
Ongelooflijk triest dit.
Is een raket die opgepikt is door Iron Dome, beantwoorden met een bom waarvan Israël weet dat het een paar honderd mensen het leven gaat kosten proportioneel?
[..] Sowieso, 1300 mensen op brute wijze afslachten en dan verwachten dat je niet keihard aangepakt gaat worden. Dit is gewoon oorlogsgebied en Israël is duidelijk geweest, alles gaat tegen de vlakte en Hamas gaat hiervoor de ultieme prijs betalen. En met een tegenstander als Hamas weet je een ding zeker, ziekenhuizen zijn de ideale plek om je raketten vandaan te schieten. Kunnen ze mooi internationaal zieltjes mee winnen.
Helaas, helaas heb je gelijk. Dit verhaalt kent alleen maar verliezers.
"jullie voeren een terreur campagne tegen ons? Wij laten jullie zien wat een terreur campagne is"
-Israelisch probably.
Ik bedoel ze zeggen al dagen lang van de president naar beneden. "Wij maken geen onderscheid tussen burgers en militanten".
If you are shocked, you haven't been paying attention.
Als je de genocidale karakter van wat Israël doet nog steeds niet ziet, wil je het niet zien en heb je je menselijkheid verloren.
twitter
[..] Het kan onmogelijk een onbetrouwbaardere bron zijn als Hamas
Helaas heeft het zijn uitwerking al gehad want voor miljoenen mensen in Europa is het de enige waarheid en de haat neemt alleen maar toe terwijl de klok naar de volgende aanslag weer loopt.
Op dinsdag 17 oktober 2023 20:06 schreef Red_85 het volgende: Die gekkies van hamas staan er bekend om om scholen en ziekenhuizen te gebruiken.
Voor een terroristisch miljonairsclubje dat Palestijnse burgers als menselijk schild misbruikt om zich achter te verschuilen wanneer ze weer eens Israëlische burgers afgeslacht hebben is "gekkies" nogal een understatement.
Op dinsdag 17 oktober 2023 20:09 schreef Slayage het volgende: "jullie voeren een terreur campagne tegen ons? Wij laten jullie zien wat een terreur campagne is"
-Israelisch probably.
Ik bedoel ze zeggen al dagen lang van de president naar beneden. "Wij maken geen onderscheid tussen burgers en militanten".
Als je de genocidale karakter van wat Israël doet nog steeds niet ziet, wil je het niet zien en heb je je menselijkheid verloren.
Op dinsdag 17 oktober 2023 20:09 schreef Slayage het volgende: "jullie voeren een terreur campagne tegen ons? Wij laten jullie zien wat een terreur campagne is"
-Israelisch probably.
Ongeacht van wie die raket nou afkomstig is, we hebben ook vrijwel allemaal onze walging uitgesproken toen Rusland weer eens een ziekenhuis met de grond gelijk maakte in Oekraïne. Dit is gewoon fout, klaar.
Op dinsdag 17 oktober 2023 20:09 schreef Snikkelbeer het volgende: Misschien een idee om allemaal even te wachten op meer duidelijkheid voordat we met het vingertje gaan wijzen?
voor velen is het al duidelijk genoeg.
Het zijn van die tijden waarin ik zo langzamerhand denk: We gaan hier ook weer te maken krijgen met (burger)oorlogen. Gigantische chaos en verdeeldheid.
Op dinsdag 17 oktober 2023 20:11 schreef Haags het volgende: Ongeacht van wie die raket nou afkomstig is, we hebben ook vrijwel allemaal onze walging uitgesproken toen Rusland weer eens een ziekenhuis met de grond gelijk maakte in Oekraïne. Dit is gewoon fout, klaar.
en water is nat, klaar. (wie ontkent dit eigenlijk?)
Op dinsdag 17 oktober 2023 20:11 schreef Haags het volgende: Ongeacht van wie die raket nou afkomstig is, we hebben ook vrijwel allemaal onze walging uitgesproken toen Rusland weer eens een ziekenhuis met de grond gelijk maakte in Oekraïne. Dit is gewoon fout, klaar.
Het goedpraten ('want er worden daar raketten afgevuurd hoor') is al begonnen.
[..] Klopt, het belagen, uitschelden, bespugen en hun vlaggen verbranden waarbij wordt opgeroepen om ze te doden wel.
Ah. Dus iemand anders moet met bronnen komen en die tien media berichten wuif je uiteraard direct aan de kant. Maar je eigen bewering die behoeft geen enkele onderbouwing…. Je lijkt wel een trol
Op dinsdag 17 oktober 2023 20:12 schreef PietjePuk2000 het volgende: Het zijn van die tijden waarin ik zo langzamerhand denk: We gaan hier ook weer te maken krijgen met (burger)oorlogen. Gigantische chaos en verdeeldheid.
Zonder duidelijke tijdrange is dit statement altijd waar.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Ja bedankt Henk. Natuurlijk!
Enorm slechte vergelijking. Het is algemeen bekend dat Hamas raketten afvuurt vanuit locaties waar veel burgers zijn, zoals ziekenhuizen. En dat ze ammunitie tussen burgers opslaan. Of wil je beweren dat Oekraïne zich ook schuldig maakt aan dergelijke laffe zaken?
Daarnaast, de combinatie van bovenstaande twee zaken kan ook resulteren in een foutje van Hamas zelf.
[..] ja hamas gaat vast hun eigen schuilplekken opblazen dat klinkt heel logisch. Stop nu toch eens met het beschermen van die bananenrepubliek
dat was de vraag niet waar ik op reageerde
Oekraïne plaatst geen raketlanceerinstallaties op ziekenhuizen, winkelcentra of andere plekken waar burgers wonen. Hamas doet dat juist bewust wél.
[..] Oekraïne plaatst geen raketlanceerinstallaties op ziekenhuizen, winkelcentra of andere plekken waar burgers wonen. Hamas doet dat juist bewust wél.
Je plaatst miljoenen mensen in een openluchtgevangenis op een minuscuul stukje grond en jij verwacht dat ze conventioneel oorlog gaan voeren, fuck logics.
Dit is toch de tweede ziekenhuis die binnen een week geraakt is ?
[..] Voor een terroristisch miljonairsclubje dat Palestijnse burgers als menselijk schild misbruikt om zich achter te verschuilen wanneer ze weer eens Israëlische burgers afgeslacht hebben is "gekkies" nogal een understatement.
Ja, maar ook dat is nog geen reden om gewoon rücksichtslos de hele bevolking de godverdomme in te schieten als ze de optie hebben om de-escalerend te werk te gaan. Je mag van een modern land als Israël echt wel beter en verstandiger verwachten.
Dit is gewoon hetzelfde als Afghanistan binnenvallen na 9/11, qua geweld zelfs nog wel extremer en ziekelijker. En om nou te stellen dat de wereld daar beter van is geworden..
Maar goed, die sukkels hebben zo'n beetje al het mogelijke gedaan om voedingsbodem voor Hamas te creëren dus wellicht is nu wat tact en proportionaliteit ook gewoon echt teveel gevraagd.
Het is echt schandalig. Gênant zelfs, voel ik als 'medewesterling'.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
[..] Oekraïne plaatst geen raketlanceerinstallaties op ziekenhuizen, winkelcentra of andere plekken waar burgers wonen. Hamas doet dat juist bewust wél.
Dan nog zou het een walgelijke actie zijn van Israël.
[..] Enorm slechte vergelijking. Het is algemeen bekend dat Hamas raketten afvuurt vanuit locaties waar veel burgers zijn, zoals ziekenhuizen. En dat ze ammunitie tussen burgers opslaan. Of wil je beweren dat Oekraïne zich ook schuldig maakt aan dergelijke laffe zaken?
Rusland beschuldigde Oekraïne daar inderdaad van. Dat Oekraïne gebouwen zoals ziekenhuizen gebruikte als human shield.
[..] Het goedpraten ('want er worden daar raketten afgevuurd hoor') is al begonnen.
Dan ben je een minderwaardig mens.
Een minderwaardig mens plaatst een raketlanceerinstallatie op het dak van een ziekenhuis om de patiënten, artsen en verplegend personeel als menselijk schild te misbruiken.
Op dinsdag 17 oktober 2023 20:10 schreef Tjacka het volgende: Ik ben tegen racisme en Zionisme en ik sta niet achter de oorlogsmisdaden van Israël!
Denk dat jouw denkwijze het probleem wel samenvat. Je gunt de Joden geen eigen staat in Israël en daarom maakt het ook niet zoveel uit wat Israël doet, fout zijn ze per definitie al doordat ze zelfbeschikking hebben. Ik ben overigens pro zionisme en gun de Joden een vreedzaam bestaan waarbij ze niet in constante angst en dreiging hoeven te leven van haar buurlanden. Daarom steun ik Israël in haar overlevingsgevecht en gun ik haar het recht een eigen staat te hebben.
Verschil is wel dat onder die Oekraiense ziekenhuizen geen artillerie bevond en/of commandostructuren.
[..] Een minderwaardig mens plaatst een raketlanceerinstallatie op het dak van een ziekenhuis om de patiënten, artsen en verplegend personeel als menselijk schild te misbruiken.
Het is daar dan ook een broeinest van minderwaardige mensen. Of dat nou terroristen zijn of een extremistische Israëlische regering.
[..] Je plaatst miljoenen mensen in een openluchtgevangenis op een minuscuul stukje grond en jij verwacht dat ze conventioneel oorlog gaan voeren, fuck logics.
Plaatst? Ik weet de statistiek niet meer, maar een enorm groot gedeelte van de Gaza bewoners was 1-4 jaar oud. Hier kiezen mensen ervoor nog geen kinderen te krijgen omdat hun huis net te klein is, omdat de financiële situatie niet gezond is of zeg het maar. Maar daar beginnen ze er zelfs aan terwijl ze in een gevangenis wonen?
[..] Ah. Dus iemand anders moet met bronnen komen en die tien media berichten wuif je uiteraard direct aan de kant. Maar je eigen bewering die behoeft geen enkele onderbouwing…. Je lijkt wel een trol
Hier snap ik dus ff niks van, ga weg man, klaar met mensen die het antisemitisme ontkennen, de laatste week honderden beelden en berichten erover. En lees die berichten, stond niks in over mensenrechten organisaties die Jodenhaat veroordeelden alleen maar mensen die het erkennen. Dus verdiep je eerst eens ergens in voordat je je nog eens bemoeit met een discussie, en vanaf klaag je maar tegen een muur.
[..] Helaas heeft het zijn uitwerking al gehad want voor miljoenen mensen in Europa is het de enige waarheid en de haat neemt alleen maar toe terwijl de klok naar de volgende aanslag weer loopt.
Je zou je moeten schamen met die Israëlische vlag als profiel foto.
[..] Plaatst? Ik weet de statistiek niet meer, maar een enorm groot gedeelte van de Gaza bewoners was 1-4 jaar oud. Hier kiezen mensen ervoor nog geen kinderen te krijgen omdat hun huis net te klein is, omdat de financiële situatie niet gezond is of zeg het maar. Maar daar beginnen ze er zelfs aan terwijl ze in een gevangenis wonen?
Of het was een IDF treffer op een wapen opslagplaats van Hamas of eeen foutje Hamas. Zo een grote explosie is alleen te verklaren doordat een wapenopslagplaats is geraakt.
Exaudi orationem meam Requiem aeternam dona eis, Domine. Et lux perpetua luceat eis.
[..] Maar wel begrijpelijk. Hoe ga je je anders verdedigen tegen landen die bewust militaire installaties op burgergebouwen plaatsen??
Gericht. Dan moet je dat ziekenhuis op/in. Ja dat is lastig, maar het dan maar platgooien vind in moreel toch wel heel lastig hoor. Juist met zo’n militaire superioriteit.
[..] Een minderwaardig mens plaatst een raketlanceerinstallatie op het dak van een ziekenhuis om de patiënten, artsen en verplegend personeel als menselijk schild te misbruiken.
Stel jij moet de beslissing nemen: je ziet dat Hamas het ziekenhuis gebruikt als plek voor een raketlanceerinstallatie, en je weet tegelijk dat er honderden/duizenden onschuldige burgers in dat ziekenhuis liggen. Dan zou jij het dus zonder blikken of blozen bombarderen?
[..] Hier snap ik dus ff niks van, ga weg man, klaar met mensen die het antisemitisme ontkennen, de laatste week honderden beelden en berichten erover. En lees die berichten, stond niks in over mensenrechten organisaties die Jodenhaat veroordeelden alleen maar mensen die het erkennen. Dus verdiep je eerst eens ergens in voordat je je nog eens bemoeit met een discussie, en vanaf klaag je maar tegen een muur.
Dude, come on
Klopt de verplegers in dat ziekenhuis zetten elke dag raketten op dat dak.
Op dinsdag 17 oktober 2023 20:20 schreef Oud_student het volgende: Of het was een IDF treffer op een wapen opslagplaats van Hamas of eeen foutje Hamas. Zo een grote explosie is alleen te verklaren doordat een wapenopslagplaats is geraakt.
Jij weet al wat de oorzaak is? Laten we even afwachten uit er meer duidelijk is.
[..] Rusland beschuldigde Oekraïne daar inderdaad van. Dat Oekraïne gebouwen zoals ziekenhuizen gebruikte als human shield.
Dat is iets anders dan 'algemeen bekend'. Want er zijn talloze beelden van Hamas raket lanceringen vanuit drukke wijken en vanaf burgergebouwen. Of wil je beweren dat die er ook zijn van Oekraïne?
[..] Maar wel begrijpelijk. Hoe ga je je anders verdedigen tegen landen die bewust militaire installaties op burgergebouwen plaatsen??
Ze hebben dat Iron Dome, doe het daar maar mee. Dat was in het begin overwhelmed maar in Israël gebeurt er niet zoveel meer hoor. Die raketten die nu vliegen vanuit Gaza vormen niet voldoende bedreiging om het platbombarderen van een fucking ziekenhuis goed te praten.
Anderhalf jaar geleden was de Westerse wereld te klein toen de Russen het deden. Ja, ik weet dat Oekraïne niet vuurde vanaf burgerdoden. Maar je pleegt alsnog gewoon een oorlogsmisdaad terwijl dat voor de oorlogsvoering niet eens 'nodig' is. En nu staan er hier verdomme mensen gewoon schaamteloos met Israëlische vlaggen te zwaaien
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
[..] Plaatst? Ik weet de statistiek niet meer, maar een enorm groot gedeelte van de Gaza bewoners was 1-4 jaar oud. Hier kiezen mensen ervoor nog geen kinderen te krijgen omdat hun huis net te klein is, omdat de financiële situatie niet gezond is of zeg het maar. Maar daar beginnen ze er zelfs aan terwijl ze in een gevangenis wonen?
Tsja, dat voortplanting vaak gepaard gaat met een laag iq wat weer inherent is aan het bewust dom houden van een bevolking is een aardige discussie waard, maar wellicht niet voor hier.
Het goedpraten van de terreurdaden van Israël kan beginnen hoor. Kinderen kapot bombarderen is niet erg want misschien lag er wel een Hamaslid ergens 6 verdiepingen lager.
Inmiddels trots op de burgemeesters die geen Israëlische vlag hebben gehesen. We moeten die staatsterreur niet meer steunen.
[..] Hier snap ik dus ff niks van, ga weg man, klaar met mensen die het antisemitisme ontkennen, de laatste week honderden beelden en berichten erover. En lees die berichten, stond niks in over mensenrechten organisaties die Jodenhaat veroordeelden alleen maar mensen die het erkennen. Dus verdiep je eerst eens ergens in voordat je je nog eens bemoeit met een discussie, en vanaf klaag je maar tegen een muur.
Jezus gast. Ik vroeg me gewoon af of jouw stelling dat antisemitisme is toegenomen ook echt klopt. Ik ontken nergens dat antisemitisme bestaat. Doe gewoon eens normaal man, wat is er mis met jouw bovenkamer?
De bevolking in de Gazastrook groeit ieder jaar met 3,4 procent, ondanks de beperkte grootte van het gebied en het terroristische Hamas regime waarvoor de eigen burgers alleen maar als potentiële propagandalijken dienen.
[..] mensen gewoon schaamteloos met Israëlische vlaggen te zwaaien
Dit komt ook hier nooit meer goed, hele Dam vol schreeuwende randdebielen die Hamas aanmoedigen, maar het lef hebben om schande te spreken van een Isrealische vlag .
1933, we zitten er middenin.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum Get woke, go broke!
Dat er vanuit Palestijnse kant al jaren een oorlog tegen de Joodse staat wordt gevoerd was wel duidelijk. Nu Israël eindelijk eens van zich afbijt is het meteen huilen geblazen.
[..] Gericht. Dan moet je dat ziekenhuis op/in. Ja dat is lastig, maar het dan maar platgooien vind in moreel toch wel heel lastig hoor. Juist met zo’n militaire superioriteit.
[..] Gericht. Dan moet je dat ziekenhuis op/in. Ja dat is lastig, maar het dan maar platgooien vind in moreel toch wel heel lastig hoor. Juist met zo’n militaire superioriteit.
Wie beweert er militaire superioriteit?
Er in gaan? Hoe? Dan moet je met zware cavelarerie en infanterie er heen rijden? Gast dat zijn slachtoffer aantallen ie in de duizenden gaan lopen.
[..] Stel jij moet de beslissing nemen: je ziet dat Hamas het ziekenhuis gebruikt als plek voor een raketlanceerinstallatie, en je weet tegelijk dat er honderden/duizenden onschuldige burgers in dat ziekenhuis liggen. Dan zou jij het dus zonder blikken of blozen bombarderen?
Het is in dat geval gewoon een legitiem doel ja. En dat ligt bij degene die van dat punt oorlog aan het voeren is, niet degene die het bombardeert. Want anders creëer je namelijk een stimulans voor oorlogvoering van dit soort plekken, omdat het dan dus immuniteit kan bieden.
[..] Dat er vanuit Palestijnse kant al jaren een oorlog tegen de Joodse staat wordt gevoerd was wel duidelijk. Nu Israël eindelijk eens van zich afbijt is het meteen huilen geblazen.
Ik weet niet hoor, maar de grondslag van het conflict is een stukje complexer. Iets te moeilijk voor je simpele brein waarschijnlijk
[..] Dit komt ook hier nooit meer goed, hele Dam vol schreeuwende randdebielen die Hamas aanmoedigen, maar het lef hebben om schande te spreken van een Isrealische vlag .
1933, we zitten er middenin.
Ik wil ook helemaal geen Hamas vlaggen. Maar die Hamas vlaggen die zijn er omdat Israël al ruim 70 jaar een topprioriteit maakt van het onderdrukken van Palestijnen. Israël had dat veel verstandiger aan kunnen pakken.
Op dinsdag 17 oktober 2023 20:23 schreef Nielsch het volgende: Het goedpraten van de terreurdaden van Israël kan beginnen hoor. Kinderen kapot bombarderen is niet erg want misschien lag er wel een Hamaslid ergens 6 verdiepingen lager.
Inmiddels trots op de burgemeesters die geen Israëlische vlag hebben gehesen. We moeten die staatsterreur niet meer steunen.
[..] Jezus gast. Ik vroeg me gewoon af of jouw stelling dat antisemitisme is toegenomen ook echt klopt. Ik ontken nergens dat antisemitisme bestaat. Doe gewoon eens normaal man, wat is er mis met jouw bovenkamer?
Je springt in een gesprek tussen mij en een andere user over het veroordelen van antisemitisme door mensenrechten organisaties en als antwoord krijg ik een rits links waar geen woord instaat over mensenrechten organisaties maar het vooral persoonlijke verhalen zijn over mensen die van mening zijn dat het antisemitisme toeneemt. Maar nog geen antwoord op mijn vraag of mensenrechten organisaties het toenemend antisemitisme hebben veroordeeld en daar kom jij opeens wat ratelen en mij afvallen over 10 bronnen terwijl je mij en troll noemt en het antisemitisme ziet als kritiek op israel, en dan stellen dat er iets mis is met mijn bovenkamer?
[..] Onderschat de anti Joodse sentimenten niet. Er is maar een klein beetje nodig binnen bepaalde lagen van de samenleving om dit vuurtje aan te wakkeren.
dat wordt dan gewoon geblust hoor, daar hebben we wagens voor.
Eens, hoe het ook went of keert dit was niet een Hamas raket die faalde. Vuurwerk bommen die jongeren maken in Nederland doen regelmatig meer schade dan die pijltjes die Hamas normaal afschiet.
Het kan alsnog Hamas zijn, maar dan een opslagplaats oid. Dit was echt een zeer zware explosie.
Ander scenario: Hamas heeft somehow zijn handen op een echte raket weten te leggen, en faalde toen ze deze probeerde te lanceren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Op dinsdag 17 oktober 2023 20:28 schreef Nebelwerfer het volgende: Het zegt een hoop over de oorlog dat praktisch iedere gebeurtenis hier uitmondt in een discussie over de menselijkheid rondom die gebeurtenis.
dat zegt mere iets over het volk hier en op social media
[..] Dat is iets anders dan 'algemeen bekend'. Want er zijn talloze beelden van Hamas raket lanceringen vanuit drukke wijken en vanaf burgergebouwen. Of wil je beweren dat die er ook zijn van Oekraïne?
Wij krijgen gefilterde informatie vanuit Oekraïne. Eigenlijk krijgen wij van maar uit een bron informatie en dat is van Oekraïne zelf (ook wat Nederlandse journalisten opschrijven). Het is gewoon propaganda. Dus dat wij bepaalde beelden niet zien wil niet zeggen dat ze we niet zijn.
Niet dat ik Rusland geloof, net zo min ik Hamas of de Palestijnse autoriteiten geloof. Alleen ik realiseer me wel dat wat wij zien net de berichten zijn die Oekraïne verstuurd heefr, het is niet onafhankelijk. Oftewel, misschien zit Rusland (wat de agressor is (geen onbelangrijk detail)) deze keer niet te liegen. Ik houd een slag om de arm en aangezien Rusland vaak liegt ga ik er vanuit dat hun bewering misschien weer een leugen is
Op dinsdag 17 oktober 2023 20:30 schreef phpmystyle het volgende: Een vraag die nogal gemeden wordt is waarom Palestijnen werkelijk nergens heen mogen vluchten, hoe zou dat komen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..] Ervaringen uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. De stelligheid waarmee je dingen beweert doet anders voorkomen.
We weten helaas niks zeker. We moeten geloven en ervan uitgaan dat de militaire leiding van IDF ethisch en vakkundig handelt. Toetsen kan wederom -helaas- alleen achteraf.
[..] Stel jij moet de beslissing nemen: je ziet dat Hamas het ziekenhuis gebruikt als plek voor een raketlanceerinstallatie, en je weet tegelijk dat er honderden/duizenden onschuldige burgers in dat ziekenhuis liggen. Dan zou jij het dus zonder blikken of blozen bombarderen?
Misschien wel, misschien niet. Ik ben geen Israeli, er zijn geen familieleden of vrienden van me door Hamas omgebracht en ik strijd niet al jarenlang tegen Hamas, Hezbollah, IS, Al-Quaida en hoe al die haatbaardenclubs ook mogen heten. En soms moeten beschaafde volkeren nu eenmaal tegen hun zin barbaars geweld aanwenden om zich de barbaren van het lijf te houden. Ik weet in ieder geval niet welke beslissing ik wel of niet gerechtvaardigd zou vinden.
Op dinsdag 17 oktober 2023 20:31 schreef TheJanitor het volgende: Waarom denkt men trouwens dat als Hamas weg is dat alles beter is? De haat voor Israel gaat echt niet uit de straten van Europa hoor.
Zolang Israel vrolijk doorgaat met het gewelddadig pikken van land en het onderdrukken van miljoenen mensen verwacht ik dat ook niet nee.