Die hebben alle deals gezien met turkije en tunesie, die ruiken gratis geld.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:02 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Begint de ellende al. 1 miljoen Palestijnen naar Europa. Het woord is gevallen hoor.
Wel toppunt van McGyver als je die van voedsel en tenten kunt maken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Handig. Nieuwe raketten voor Hamas.
Nekschot.quote:
Jawel, er al ook ongetwijfeld iets gaan gebeuren... Maar wat?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je vindt het niet een beetje gek?
Bij het scenario dat ik net schetste, zou er juist heel veel in positieve zin veranderen. Dat biedt Israëlische burgers veiligheid en Palestijnse burgers een kans om een normaal leven te leiden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met andere woorden: er verandert dus niks.
Zo fout dit.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:11 schreef Momo het volgende:
Nederland geeft 10 miljoen euro voor humanitaire steun Gaza
Nederland gaat 10 miljoen euro geven voor humanitaire steun na de luchtaanvallen van Israël op Gaza. Het geld is bedoeld voor voedsel, gezondheidszorg en onderdak, heeft minister Schreinemacher voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking bekendgemaakt.
Het geld wordt verstrekt via onder meer de Verenigde Naties en de hulporganisatie Rode Halve Maan.
NOS liveblog
'Doordat Israël ook brandstof en elektriciteit tegenhoudt is het echter onmogelijk om water op te pompen in Gaza'quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:47 schreef Regilio_ het volgende:
Doordat Israël ook brandstof en elektriciteit tegenhoudt is het echter onmogelijk om water op te pompen in Gaza
Misschien beginnen met een streng gesprek met de decaan.quote:
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien beginnen met een streng gesprek met de decaan.
Natuurlijk vreselijk dat deze kinderen dat doen.quote:
Jazeker. Harder optreden en direct de kraan dichtdraaien als het geld verkeerd wordt besteed. Ervoor zorgen als wereld dat Hamas wordt gechoked.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hebben we daar iets over te zeggen dan?
En als je dat doet en toch kopen ze iets wat je niet wilt, wat dan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jazeker. Harder optreden en direct de kraan dichtdraaien als het geld verkeerd wordt besteed. Ervoor zorgen als wereld dat Hamas wordt gechoked.
Je kunt Joodse kindjes in Nederland niet vergelijken met palestijnse kindjes in Israel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Oh, net durfden Joodse kindjes nog niet naar school te gaan terwijl er aan de andere kant moslimkindjes op brute wijze vermoord worden. Ik denk dat media en politici hier een sterk aandeel in hebben vanwege de publieke opinie die zij in de eerste dagen hebben proberen te vormen, namelijk dat Palestijnen pro-hamas zijn.
Daarom zeg ik ook, dat juist de moslims zich steeds meer zorgen maken om hun veiligheid vanwege het feit dat radicale gedachtegoed in het westen steeds extremere vorm begint te nemen. Moslims worden doelbewust getarget.
Ik ben niet zo van dit soort pyromane-geopolitiek. Het heeft 0 zin om Israel te steunen in hun bombardementen en blokkade, om vervolgens wel 10 miljoen naar Gaza te sturen (10 miljoen, dat is echt niets).quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat hier geld naartoe gaat maar laten we voortaan heel kritisch zijn op wie het geld ontvangt in Gaza en waar het aan uitgegeven wordt.
Met het verpakkingsmateriaal kun je best wat. Kijk maar naar de creativiteit van Indiërs.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel toppunt van McGyver als je die van voedsel en tenten kunt maken.
'2de kans'quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voetbalsupporters in brussel?
[ twitter ]
Ik begrijp de strekking van je verhaal, zeker. De Palestijnen voelen zich weggedrukt en onderdrukt door de vorming van en nadien het beleid van de staat Israël. Ik sta daar zelf ook niet achter, noch sta ik achter het Palestijnse verzet. Ik persoonlijk kan in deze kwestie echt geen kant kiezen, daar is het conflict te complex voor en hebben ze over en weer al veel te veel shit uitgehaald. Wel ben ik pertinent tegen extremistische uitspattingen, zowel aan de Palestijnse als Israëlische zijde.quote:
Amen, helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik begrijp de strekking van je verhaal, zeker. De Palestijnen voelen zich weggedrukt en onderdrukt door de vorming van en nadien het beleid van de staat Israël. Ik sta daar zelf ook niet achter, noch sta ik achter het Palestijnse verzet. Ik persoonlijk kan in deze kwestie echt geen kant kiezen, daar is het conflict te complex voor en hebben ze over en weer al veel te veel shit uitgehaald. Wel ben ik pertinent tegen extremistische uitspattingen, zowel aan de Palestijnse als Israëlische zijde.
De dikgedrukte stukjes vind ik dan wel schrikbarend. Wat Hamas heeft gedaan was deels een terreuraanval? Wat is dan een complete terreuraanval vraag ik me af?
Op de betreffende zaterdag was Hamas alles, behalve het slachtoffer van Israëlische bezetting. Daar komt oorspronkelijk uiteraard de woede vandaan, maar 1200 (of zijn het er inmiddels al meer?) onschuldige burgers op veelal brute wijze vermoorden, dat kun je nooit weerleggen met "wij waren het slachtoffer". Nog niet voor 0.00001%.
Deze aanval op enige wijze proberen te nuanceren is complete bullshit, zou verboden moeten zijn en in mijn ogen ben je dan volledig van het padje af.
Dat het 'incident' breder mag worden gezien in een 75-jarig conflict, dat klopt. Maar het incident op zichzelf is gewoon een 100% gruwelijke terreuraanslag. Deze huidige uitspatting van geweld is volledig te danken aan Hamas. Dat Israël er een handje van heeft buitenproportioneel te reageren, dat weten we ondertussen ook wel en dat is ook zeker niet goed. Maar geen terreuraanval betekende ook geen kapot Gaza nu. Dat is een feit.
PS. Beide partijen zijn fout.
Mcgyver kon alles, wel die oude dan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel toppunt van McGyver als je die van voedsel en tenten kunt maken.
En Israël bereidt zich daarop voort door te wachten dat de meeste reservisten gevechtsklaar zijn gok ik zo? En wellicht die tweede carrier group is gearriveerd? Wanneer komt die eigenlijk aan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:59 schreef slashdotter3 het volgende:
tldr: Hezbollah wacht expres met aanvallen totdat Israel vast zit in een Gaza grondoorlog waar ze moeilijk weer uit kunnen komen en zodoende veel minder resources kunnen spenderen aan Hezbollah bestrijden.
https://www.jpost.com/israel-news/defense-news/article-768684
Why has the Gaza ground invasion been delayed since Friday?
En ze wachten op het 2de vliegdekschip van de VSquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En Israël bereidt zich daarop voort door te wachten dat de meeste reservisten gevechtsklaar zijn gok ik zo? En wellicht die tweede carrier group is gearriveerd? Wanneer komt die eigenlijk aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |