abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210982899
Interview met zeihan over de strategische impact op de regio

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210982904
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:43 schreef Werkperd het volgende:

[..] Wie hoort dus wie wat te vrezen?
Zoals ik het volg moeten beide kanten dan vrezen, nietwaar? Of tellen de aanslagen in Frankrijk en Belgi niet mee, maar alleen deze aanslag in de VS?
pi_210982909
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:56 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat zal, maar de huidige situatie is een soort giftig broeinest voor nieuwe zolderkamerterroristen in de dop in welk land dan ook, daar hoeft een regering zich wat dat betreft niet mee bezig te houden.

Hamas uitschakelen klinkt daarom leuk, en ik snap het ook wel dat Israel iets moet doen in het kader van vergelding en veiligheid, maar ze schieten er uiteindelijk 0 mee op.
Wat ik zeg, tijdelijke rust.

Als je echt iedereen en alles hamas over de kling jaagt, ben je wel weer een tijdje verder voor dat weer opgebouwd is.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:59:25 #104
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210982912
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als men Hamas nu uitschakelt, blijf je deze situatie niet houden natuurlijk.
Als je Hamas uitschakelt en er verandert niks aan het beleid van Israel inzake de bezette gebieden dan hoef je geen genie te zijn om te voorspellen dat er vroeg of laat een Hamas2.0 ontstaat.

Dat Hamas een terroristische beweging is maakt de regering van Israel niet meer of minder een terroristische regering.
Huilen dan.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:00:35 #105
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210982915
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat ik zeg, tijdelijke rust.

Als je echt iedereen en alles hamas over de kling jaagt, ben je wel weer een tijdje verder voor dat weer opgebouwd is.
Mwah, ik denk eerder dat je het direct erger maakt op het moment dat je nu Gaza met veel bommen en geweld gaat binnen vallen. Uiteindelijk ga je de Palestijnen die zich afzijdig houden en gewoon hun leven proberen te leiden dan ook tegen je krijgen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210982916
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:02:16 #107
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210982928
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Oh, net durfden Joodse kindjes nog niet naar school te gaan terwijl er aan de andere kant moslimkindjes op brute wijze vermoord worden. Ik denk dat media en politici hier een sterk aandeel in hebben vanwege de publieke opinie die zij in de eerste dagen hebben proberen te vormen, namelijk dat Palestijnen pro-hamas zijn.

Daarom zeg ik ook, dat juist de moslims zich steeds meer zorgen maken om hun veiligheid vanwege het feit dat radicale gedachtegoed in het westen steeds extremere vorm begint te nemen. Moslims worden doelbewust getarget.
Moslims die zijn zorgen maken om hun veiligheid, haha. Dat is wel een hele bijzondere draai. Volgens mij zijn het juist moslims die het Westen enorm onveilig maken met al hun criminaliteit en terreur.
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als je Hamas uitschakelt en er verandert niks aan het beleid van Israel inzake de bezette gebieden dan hoef je geen genie te zijn om te voorspellen dat er vroeg of laat een Hamas2.0 ontstaat.
Daarom moet het beleid in de Palestijnse gebieden dus ook worden gecontroleerd door een derde actor. Je kunt dit niet aan de mensen zelf overlaten want dat resulteert in Islamitisch fundamentalisme, terreur en onderdrukking.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210982930
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als men Hamas nu uitschakelt, blijf je deze situatie niet houden natuurlijk.
Zou de Gazaan als Hamas en al die andere extremisten uitgeschakeld zijn, dan zijn leven en perspectief ineens wel prettig vinden?
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:02:52 #109
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_210982933
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:00 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Begint de ellende al. 1 miljoen Palestijnen naar Europa. Het woord is gevallen hoor.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:03:49 #110
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210982938
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zou de Gazaan als Hamas en al die andere extremisten uitgeschakeld zijn, dan zijn leven en perspectief ineens wel prettig vinden?
Ja, die kans is heel groot. Mits er natuurlijk een normale democratische regering komt en goed beleid.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210982941
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:57 schreef byah het volgende:
Biden komt persoonlijk het startschot geven voor het grondoffensief? Of moet er eerst meer US materieel in de regio gepositioneerd zijn om de buurland op afstand te houden? Ik verwacht nog steeds dat de US dit aangrijpt om voor eens en altijd van Iran af te komen.
Dat zou een troepen opbouw a'la golf oorlog betekenen. Zal er heel veel materiel naar VS' bases in irak moeten.

Ik zeg geen nee, maar zo ver zijn we nog lang niet.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:04:16 #112
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_210982943
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:02 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Begint de ellende al. 1 miljoen Palestijnen naar Europa. Het woord is gevallen hoor.
Waar zie jij dat staan?
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:05:07 #113
498210 KoningWouter
pi_210982946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:04 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Waar zie jij dat staan?
In die eerste tweet. Dat als Egypte vluchtelingen aan neemt hij ze direct doorstuurt naar Europa.
pi_210982953
Vredelievende mensen.

twitter
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:07:35 #115
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210982956
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daarom moet het beleid in de Palestijnse gebieden dus ook worden gecontroleerd door een derde actor. Je kunt dit niet aan de mensen zelf overlaten want dat resulteert in Islamitisch fundamentalisme, terreur en onderdrukking.
En is dat is gezien de historische context van dat gebied heel gek, en zou je niet ook iets vergelijkbaars over Isral kunnen stellen?

Al met al nogal kortzichtig door te doen alsof je met het 'opdoeken' van Hamas het probleem zou oplossen.
Huilen dan.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:08:21 #116
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210982961
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:06 schreef ExTec het volgende:
Vredelievende mensen.

[ twitter ]
De 5e colonne aan het werk.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:11:45 #117
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210982974
Nederland geeft 10 miljoen euro voor humanitaire steun Gaza

Nederland gaat 10 miljoen euro geven voor humanitaire steun na de luchtaanvallen van Isral op Gaza. Het geld is bedoeld voor voedsel, gezondheidszorg en onderdak, heeft minister Schreinemacher voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking bekendgemaakt.

Het geld wordt verstrekt via onder meer de Verenigde Naties en de hulporganisatie Rode Halve Maan.

NOS liveblog
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:13:21 #118
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210982984
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En is dat is gezien de historische context van dat gebied heel gek, en zou je niet ook iets vergelijkbaars over Isral kunnen stellen?

Al met al nogal kortzichtig door te doen alsof je met het 'opdoeken' van Hamas het probleem zou oplossen.
Nee, zoiets zou je niet van Isral kunnen zeggen. Dat betreft een democratie met veel Westerse normen en waarden.

En Hamas opdoeken zou het probleem natuurlijk zeker oplossen. Een terreurbeweging heb je immers niet binnen een jaar weer even op touw, dat kost enorm veel tijd. En er zal controle moeten komen op dat gebied, dat blijkt wel. En niet alleen intern, maar ook extern. Bijvoorbeeld door meer checks wat er wordt gedaan met de miljarden die het Westen stuurt voor ontwikkelingshulp. Veel wordt nu gebruikt voor de financiering van terrorisme en zelfverrijking van de leiders.
pi_210982991
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nou ja; als de inwoner van baarle-nassau nou dag in dag uit opgehitst worden, dat baarle-hertog eigenlijk van hun is, bla, en dat we daar echt wat aan moeten doen, bla, en je daar ook nog een situatie hebt dat heel de wereld, de VN etc daar de faciliteiten betaalt, zodat wat er plaatselijk zit al hun centen aan wapentuig uit kan geven, dan was het daar hetzelfde.

Maar gelukkig maken die mensen zich daar druk om zinnigere dingen.

Ik vraag me ook af of er veel mensen zijn, die geloven dat als israel daar z'n hielen zou lichten, dat het daar vanzelf een voorbeeldige democratie wordt. Hint: dat is geen enkel land daar in de regio.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:13:58 #120
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210982992
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:11 schreef Momo het volgende:

Nederland gaat 10 miljoen euro geven voor humanitaire steun na de luchtaanvallen van Isral op Gaza. Het geld is bedoeld voor voedsel, gezondheidszorg en onderdak, heeft minister Schreinemacher voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking bekendgemaakt.

Het geld wordt verstrekt via onder meer de Verenigde Naties en de hulporganisatie Rode Halve Maan.

NOS liveblog
Ik vind het prima dat hier geld naartoe gaat maar laten we voortaan heel kritisch zijn op wie het geld ontvangt in Gaza en waar het aan uitgegeven wordt.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:15:06 #121
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210983001
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik vind het prima dat hier geld naartoe gaat maar laten we voortaan heel kritisch zijn op wie het geld ontvangt in Gaza en waar het aan uitgegeven wordt.
Bevoorrading van Hamas :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:15:15 #122
498210 KoningWouter
pi_210983005
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:11 schreef Momo het volgende:

NOS liveblog
Handig. Nieuwe raketten voor Hamas.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:16:09 #123
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210983008
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, zoiets zou je niet van Isral kunnen zeggen. Dat betreft een democratie met veel Westerse normen en waarden.
'Interessante' visie.
quote:
En Hamas opdoeken zou het probleem natuurlijk zeker oplossen. Een terreurbeweging heb je immers niet binnen een jaar weer even op touw, dat kost enorm veel tijd. En er zal controle moeten komen op dat gebied, dat blijkt wel. En niet alleen intern, maar ook extern. Bijvoorbeeld door meer checks wat er wordt gedaan met de miljarden die het Westen stuurt voor ontwikkelingshulp. Veel wordt nu gebruikt voor de financiering van terrorisme en zelfverrijking van de leiders.
Met andere woorden: er verandert dus niks.
Huilen dan.
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:16:10 #124
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_210983009
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:15 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Handig. Nieuwe raketten voor Hamas.
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210983011
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hebben we daar iets over te zeggen dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')