abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 oktober 2023 @ 15:59:25 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210844139
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210844168
twitter
  donderdag 5 oktober 2023 @ 16:04:02 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210844175
quote:
Gruwel na Russische raketaanval op supermarkt en café in Oekraïne: “Minstens 49 doden waaronder jongetje van 6 jaar”
Bij een Russische raketaanval op een supermarkt en een café in Hroza, een dorp in de buurt van Charkiv, zijn minstens 49 doden gevallen. Dat meldt Oleh Syniehubov, het hoofd van de regionale militaire administratie. Onder de slachtoffers zit een jongetje van 6 jaar. Er is voorlopig ook sprake van zeven gewonden

https://www.hln.be/buiten(...)van-6-jaar~a266410d/
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210844180
twitter

Minister of Internal Affairs Ihor Klymenko clarified the attack with more details.

"It was a store, next to a cafe. There were local residents in the store, there were also locals in the cafe, where the memorial service for a local fellow villager was held. In total, there were about 60 people on the territory. 49 people died, among them a 6-year-old girl."

According to him, seven people were seriously injured and are now on operating tables.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 16:04:52 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210844182
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 16:03 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
:'(
pi_210844189
Charkiv: ligt dat niet in het gebied waarvan Rusland zegt dat het Russisch is en de Russische inheemse bevolking moet worden beschermd tegen de Oekraïne en dus schieten ze een raket af op hun eigen Russische groenteboerbevolking?
pi_210844194
twitter
pi_210844209
twitter

Putin:

Russia did not start the so-called war in Ukraine, but is trying to end it.

No one wanted to listen or hear us. The arrogance of our so-called partners was just off the charts.

Selfishness and conceit will lead to a dead end.

Russia is capable of making a huge contribution to the new world order, but some misunderstood our readiness - as submission.

The West's prosperity was largely achieved through the plunder of the entire planet and endless expansion.
pi_210844233
quote:
Ukrainian President Volodymyr Zelensky said, who is on a visit to Spain, called the attack "a demonstrably brutal Russian crime — a rocket attack on an ordinary grocery store, a completely deliberate terrorist attack."

"Russian terror must be stopped. Anyone who helps Russia circumvent sanctions is a criminal. Everyone who still supports Russia is supporting evil. Russia needs this and similar terrorist attacks for one thing only: to make its genocidal aggression the new normal for the whole world," Zelensky said.
CNN
pi_210844247
İn Ruski mir bombarderen we met alle liefde ziekenhuizen en marktplaatsen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 5 oktober 2023 @ 16:13:25 #11
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210844248
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 16:08 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
The West's prosperity was largely achieved through the plunder of the entire planet and endless expansion.
Zijn intentie om de derde wereld voor zijn oorlogswagentje te spannen is werkelijk verbijsterend treurig.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  donderdag 5 oktober 2023 @ 16:17:02 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210844281
quote:
[ twitter ]

Putin:

No one wanted to listen or hear us. The arrogance of our so-called partners was just off the charts.

Russia is capable of making a huge contribution to the new world order, but some misunderstood our readiness - as submission.

And now the West is plundering Russia. Say bye-bye.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210844289
quote:
[ twitter ]

Laat ze het in Siberië en Alaska maar niet horen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 5 oktober 2023 @ 16:21:00 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210844323
quote:
[ twitter ]

Putin:

Wedden dat ie ook zo smerig grijnst als hij de foto's van die tientallen doden Hroza ziet.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 16:23:55 #15
pi_210844349
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 15:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Heel ondergronds netwerk waar ze allemaal verblijven en slapen

https://www.reddit.com/r/(...)ilt_another_line_of/
RU POV: Russian soldiers built another line of defense in front of the city of Tokmak, they showed the underground part of the trench system
Nutteloos. Ukraine hoeft alleen de (spoor)-wegen rond Tokmak onder fire control te krijgen. De Russen mogen in Tokmak verhongeren.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 5 oktober 2023 @ 16:32:37 #16
pi_210844417
CNN: "Every familie in the village was represented in the wake [in Hroza]"
pi_210844418
quote:
Dmytro Pletenchuk, a spokesperson for the Ukrainian Navy, said Thursday that the Black Sea Fleet was "constantly dispersing its ships. They realize that these are our targets and are constantly moving them between several ports."

He said four ships were currently in the Black Sea.

Pletenchuk also noted Russian "defense and security efforts around the so-called Crimean Bridge have been reinforced again....Now we see 9 units there - 4 ships and 5 boats of the Border Guard Service, the FSB maritime guard. They are guarding this facility from the north and from the south."
CNN

Dronebootjes opwachten
pi_210844430
Over Tokmak gesproken; net als ten noorden van Marinka, hebben de russen ten zuidwesten van Tokmak grote verliezen geleden:

Bonus: 100 roebel vs 1 dollar *O*
pi_210844472
Allemaal hoerenzonen die Russen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_210844549
twitter

"There were 330 residents in this village. From each family, from each yard, one person attended the memorial dinner," the minister said.

About each sixth resident of the village was killed.

This is the largest strike in Kharkiv region since the beginning of the war. By preliminary conclusions, it was an Iskander missile.

Deepest condolences to the loved ones of the killed and wounded people.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 16:50:57 #21
pi_210844569
De Russen doen er ook alles aan om het Westen committed te houden.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 17:17:47 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210844783
Was dit denazificatie van dat dorp of was er veel corruptie?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210844857
quote:
Het gebied waarin het getroffen dorp ligt, werd aan het begin van de oorlog door Rusland ingenomen en in september 2022 door Oekraïne heroverd. President Zelensky had het dinsdag nog bezocht om troepen te ontmoeten en door het Westen geleverde uitrusting te inspecteren.
NOS
  donderdag 5 oktober 2023 @ 17:27:56 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210844882
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 16:48 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]

"There were 330 residents in this village. From each family, from each yard, one person attended the memorial dinner," the minister said.

About each sixth resident of the village was killed.

This is the largest strike in Kharkiv region since the beginning of the war. By preliminary conclusions, it was an Iskander missile.

Deepest condolences to the loved ones of the killed and wounded people.
:N
pi_210844935
Smerige kut Ruzzen :r :r :(
pi_210844947
twitter
pi_210844968
twitter

To all who still believe that Putin will not go further than Ukraine❗️

Putin's propaganda and ideology substitutes the concept of the "Russian world" to "Russian civilization".

While "Russian world" was mostly about Russian influence on the post-Soviet space, the term "civilization state" is more about the world in general. So Russia has now made a much larger claim.

We can suppose that the new "geopolitics" of the "geostrategist" Putin is a world consisting of a mosaic of "civilizations". Each of them has its own organic influence zones and follows exclusively its own interests.

If so, it is a global offering, an alternative to any universal rights - human ones, self-defining rights.

"Russian civilization" is a dangerous and totalitarian term in its essence. It demonstrates that the Kremlin regime is now completely over the idea of cooperation or integration with the Western society. Putin sees himself as a messiah of the new civilization, the new world order. He is capable of anything for it and doesn't care about the costs.
pi_210845286
Gewoon even een winkelcentrum bombarderen.

De Russische leiding kan het.
pi_210845332
Maar geen Taurus leveren hoor Scholz, anders zou Putins gouden brug weleens gevaar kunnen lopen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210845349
Ukraine hit Russia's most treasured air-defense system on its own soil, reports say
https://www.businessinsid(...)-soil-report-2023-10

• Ukraine struck one of Russia's most treasured air-defense systems on Wednesday, reports said.
• Drones hit an S-400 Triumph inside near Belgorod, Russia, an intelligence source told the Kyiv Post.
• It would be the first time Ukrainian forces have hit an S-400 system in Russia's territory.
pi_210845353
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_210845382
https://twitter.com/saintjavelin/status/1709955704021246071

Wie denkt een: 'oeps, dat was nou ook weer niet de bedoeling'. En wie denkt een: 'haha ja. Dat was precies de bedoeling'?
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 18:39:12 #33
3928 Ulx
pi_210845401
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 18:36 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/saintjavelin/status/1709955704021246071

Wie denkt een: 'oeps, dat was nou ook weer niet de bedoeling'. En wie denkt een: 'haha ja. Dat was precies de bedoeling'?
Natuurlijk was dit de bedoeling. Tijdens lunchtijd. Geen enkel militair nut. Gewoon zoveel mogelijk burgers doden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210845405
quote:
Hoe vind jij het eigenlijk dat Rusland vandaag meer dan 50 burgers in een keer dood maakte?

How is it going?
  donderdag 5 oktober 2023 @ 18:42:54 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210845431
quote:
twitter
pi_210845439
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 18:39 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Hoe vind jij het eigenlijk dat Rusland vandaag meer dan 50 burgers in een keer dood maakte?

How is it going?
Vreselijk natuurlijk. Mogen er geen nieuwsberichten gepost worden? Dit laat weer goed zien hoe misleidend het nieuws soms kan zijn.
pi_210845445
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 18:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Natuurlijk was dit de bedoeling. Tijdens lunchtijd. Geen enkel militair nut. Gewoon zoveel mogelijk burgers doden.
We doen te weinig tegen Rusland.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 18:48:02 #38
3928 Ulx
pi_210845480
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 18:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
We doen te weinig tegen Rusland.
True. Die idioterie dat ze westerse wapens niet tegen Rusland zelf mogen gebruiken mag wel eens het raam uit.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 18:48:42 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210845489
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 18:43 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Vreselijk natuurlijk. Mogen er geen nieuwsberichten gepost worden? Dit laat weer goed zien hoe misleidend het nieuws soms kan zijn.
Probeer je de boel weer af te leiden van de Russische oorlogsmisdaden? Zo ja, denk eens goed na over waar je verdomme mee bezig bent.
pi_210845495
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 18:43 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Dit laat weer zien hoe misleidend types als JIJ zijn.
Je hebt die artikelen van de BBC helemaal niet gelezen 'Oh grote blootlegger van mediamisleiding!'...nee, je bent een nuttige idioot, een verspreider van desinformatie van dit account dat alleen maar polariseert en waarschijnlijk in opdracht van het Kremlin werkt.

Bah
Bah
En nog eens
Bah
  Moderator donderdag 5 oktober 2023 @ 18:49:51 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210845500
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 18:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
True. Die idioterie dat ze westerse wapens niet tegen Rusland zelf mogen gebruiken mag wel eens het raam uit.
dat vind ik sowieso een hele vreemde, waar zou die vandaan komen?

we leveren wapens maar je mag je vijand er niet mee aanvallen hoor, alleen een beetje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210845509
quote:

[..]
Zolang een Putin een speech durft te geven (zonder echt een angstige indruk achter te laten) doen wij niet genoeg.

Waarom kunnen we geen wapens geven aan oppositie in Rusland zelf? misschien zelfs slapende, Tjetjeense cellen steunen?
  Moderator donderdag 5 oktober 2023 @ 18:54:06 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210845550
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 18:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zolang een Putin een speech durft te geven (zonder echt een angstige indruk achter te laten) doen wij niet genoeg.

Waarom kunnen we geen wapens geven aan oppositie in Rusland zelf? misschien zelfs slapende, Tjetjeense cellen steunen?
dat is een oorlogsdaad en we willen niet echt oorlog voeren met Rusland
pi_210845564
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 18:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee, dat klopt. Maar ik vind dat dat dus moet veranderen.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 18:57:54 #45
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210845602
quote:

[..]
Maar daar zouden ze toch nooit achter komen. Ik denk dat er geen duidelijk facties in tjetjenie zijn om te steunen.

En we geven ook wapens aan oekraine, is dat ook een oorlogsdaad, zo ja - nou en, putin durft daar toch niks aan te doen.
&lt;signature here&gt;.
pi_210845677
Wat mij betreft sturen we alles wat Oekraïne nodig heeft om dat klote Rusland te vernederen, behalve kernwapens. Daarvoor moet Oekraïne eerst met een spoedprocedure lid van de NAVO worden, dus dat kan via een bescheiden omweggetje.
pi_210845690
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 18:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat vind ik sowieso een hele vreemde, waar zou die vandaan komen?

we leveren wapens maar je mag je vijand er niet mee aanvallen hoor, alleen een beetje
Als je luistert naar Duitsers die de DDR nog mee hebben gemaakt, dan hoor je dat er nog best veel nostalgie en verbittering is.

Die Olaf Scholz is dan ook eentje die heilig geloofde in de communistische mythe.

Quote:
Scholz kritisiert darin die „aggressiv-imperialistische Nato“, die Bundesrepublik als „europäische Hochburg des Großkapitals“ sowie die sozialliberale Koalition, die den „nackten Machterhalt über jede Form der inhaltlichen Auseinandersetzung“ stelle. Stasi-Unterlagen belegen, dass Scholz als stellvertretender Juso-Bundesvorsitzender enge Beziehungen zu DDR-Funktionären unterhielt.

Blijkt dat die Duitsers maar niet van rancune en valse nostalgie van het verleden af kunnen komen.
pi_210845778
quote:
Genoeg wapens en munitie krijgen is bij beiden partijen al sinds de start een probleem.
Geloofwaardige bronnen hebben nooit gezegd dat Oekraïne kan verschieten wat ze willen zonder de kans op tekorten.

En het probleem is ook nu groter voor Rusland dan voor Oekraïne. Het enige voordeel wat zij hebben is dat ze niet afhankelijk zijn van leveringen van andere landen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator donderdag 5 oktober 2023 @ 19:07:58 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210845788
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 18:57 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar daar zouden ze toch nooit achter komen. Ik denk dat er geen duidelijk facties in tjetjenie zijn om te steunen.

En we geven ook wapens aan oekraine, is dat ook een oorlogsdaad, zo ja - nou en, putin durft daar toch niks aan te doen.
En zou iemand ze nog geloven?

Beetje een boy who cried wolf verhaal aan het worden
pi_210845830
quote:

[..]
Net als de idioterie dat de kinderen, vrouwen en minaressen van de Russische elite gewoon hun leventje mogen leiden in het westen. Die hadden al lang naar Rusland uitgezet moeten worden nadat hen al hun bezittingen onteigend zijn.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 19:12:10 #51
pi_210845865
Ik roep al vanaf het begin dat we Ukraine moeten volpompen met wapens.
pi_210846060
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 19:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het enige voordeel wat zij hebben is dat ze niet afhankelijk zijn van leveringen van andere landen.
[X] Oneens

Zie Iran, Noord Korea.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 19:22:17 #53
3928 Ulx
pi_210846068
quote:

[..]
Welnee. Dat soort wapens zijn in die buurt ontzettend makkelijk te vinden. Uniformen ook. Vraag maar aan de Russen. Die zeiden dat al in 2014. En gezien de corruptie zal het waarschijnlijk niet anders zijn nu. Toch? Of niet soms?
pi_210846094
quote:

[..]
Ja dat zal. Maar stel dat Trump straks weer de grote man zal worden. Ik kijk er niet meer van op, want die Amerikanen zijn ook niet helemaal goed bij hun verstand. Dat zal dan niet best zijn voor Europa, want dat Russische tuig gaat lachend steeds een stap verder. Waarom ook niet, ze krijgen nog lang niet genoeg op hun flikker. En met een eventuele rasmongool als Trump aan de macht gaan we hier nog rare tijden tegemoet.
Er moet veel harder opgetreden worden tegen Rusland. Nu het nog kan.
pi_210846225
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 19:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik roep al vanaf het begin dat we Ukraine moeten volpompen met wapens.
Die hebben we niet. En die kunnen we ook niet zo snel maken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 19:34:07 #56
pi_210846264
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 19:31 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Die hebben we niet. En die kunnen we ook niet zo snel maken.
Er zijn nog zat wapens en we kunnen aan Rheinmetal zien hoe snel er geschakeld kan worden. We hebben wel een beetje politieke wil (of noodzaak) nodig.

Dus jij bent blij met die laatste Russische oorlogsmisdaad op Hroza?
pi_210846518
twitter
pi_210846532
quote:
Russia has successfully tested a new generation of nuclear-powered cruise missile, President Vladimir Putin said Thursday.

The "last successful test of the Burevestnik, a global-range cruise missile with a nuclear installation, a nuclear propulsion system, has been conducted," state news agency RIA Novosti quoted Putin as saying at the Valdai Discussion Club forum in the southern Russian city of Sochi.

Some background: Putin announced the program to develop the Burevestnik in March 2018 as part of a broader initiative to develop a new generation of intercontinental and hypersonic missiles. Others included the Kinzhal ballistic missile and the Avangard hypersonic glide vehicle.

Putin told the country's Federal Assembly that missiles like the Burevestnik would help ensure a strategic balance in the world for decades to come.

“It is a low-flying stealth missile carrying a nuclear warhead, with almost unlimited range, unpredictable trajectory and ability to bypass interception boundaries,” Putin said at the time.

Reported failures: However, Western analysts say the program has since run into trouble, with a number of failed tests. In 2019, the Nuclear Threat Initiative, an open source analytical group, said "there is a consensus in the press, with purported agreement from U.S. intelligence services, that the Burevestnik has been tested 13 times, with two partial successes."
CNN
pi_210846565
Wat een fucking debiel.

twitter
pi_210846575
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 19:21 schreef oheng het volgende:

[..]
[X] Oneens

Zie Iran, Noord Korea.
Daar zijn ze niet afhankelijk van. De meeste wapens en munitie voor Oekraïne komt van elders wat ze ook nog krijgen ipv voor betalen. Aan de andere kant produceert Rusland de meeste wapens en munitie zelf en kopen ze een kleiner deel in het buitenland.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 5 oktober 2023 @ 20:02:45 #61
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210846753
&lt;signature here&gt;.
pi_210846854
Vieze varken Putin verdient de doodstraf.

twitter
pi_210846964
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 20:09 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Ik denk dat we het breder moeten trekken onderhand. Rusland of Poetin is niet de vijand. Dat is het Russische volk dat dit mogelijk maakt.

Ik ben niet zo van collectieve afstraffing maar we moeten er ons van bewust zijn dat we een land en bevolking als Rusland niet meer hebben meegemaakt sinds de nazi's. Het aandeel goede Russen is volstrekt verwaarloosbaar gebleken. Waarom dan nog die terughoudendheid om bijvoorbeeld met sancties vooral de 'slechterikken' te treffen?
pi_210847137
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 19:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Er zijn nog zat wapens en we kunnen aan Rheinmetal zien hoe snel er geschakeld kan worden. We hebben wel een beetje politieke wil (of noodzaak) nodig.

Denk dat het veel waarschijnlijker is dat de VS Oekraine dwingt om naar de onderhandelingstafel te gaan.

quote:
Dus jij bent blij met die laatste Russische oorlogsmisdaad op Hroza?
Wat...
  donderdag 5 oktober 2023 @ 20:28:35 #65
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210847235
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 20:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat het veel waarschijnlijker is dat de VS Oekraine dwingt om naar de onderhandelingstafel te gaan.

Hoe gaan ze dat doen dan. Boots on the ground om ze te dwingen ofzo?
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 20:40:30 #66
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 5 oktober 2023 @ 20:43:44 #67
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210847497
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 20:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hoe gaan ze dat doen dan. Boots on the ground om ze te dwingen ofzo?
In het geval van Zuid Korea in de Koreaanse oorlog was het stoppen met wapens leveren.
De VS wist dat de oorlog niet te winnen viel, China kon honderden miljoenen soldaten sturen om namens Noord Korea te vechten en de oorlog nog tientallen jaren te rekken. En als dat uitgeput zou raken kon de USSR daarna hetzelfde doen.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 20:44:17 #68
pi_210847508
quote:

[..]
[..]
Daar gaat de VS helemaal niet over.
quote:
Wat...
Zie je wel...
  donderdag 5 oktober 2023 @ 20:45:43 #69
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210847645
quote:

[..]
[..]
Wat...
Waar valt er over te onderhandelen dan?
pi_210847677
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 20:09 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Heb het idee dat wanneer de oorlogsmoeheid intreedt Rusland weer even een oorlogsmisdaad zoveel begaat. Even mensen die oorlogsmoe beginnen te worden wakker schudden dat die varkens wel afgeslacht moeten worden in plaats van "onderhandelen".
pi_210847709
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daar gaat de VS helemaal niet over.
Nou, we gaan het zien jongen. Bewaar deze post maar even goed en dan zien we het wel over 6-12 maanden. In een ideale wereld we ja, maar daar leven we niet in.
pi_210847740
quote:
9s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 20:02 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Hij wil geen bom op Berlijn wat begrijpelijk is.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 20:58:44 #74
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210847741
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 20:43 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
In het geval van Zuid Korea in de Koreaanse oorlog was het stoppen met wapens leveren.
Jawel, maar dat is een argument voor mensen die behind the curve zijn. Kijk maar eens naar wat er de laatste tijd allemaal geleverd is. Veel maar gewoon geen big-ticket items van de VS. Abrams zijn nog steeds ergens in limbo. Qua ATACMS er is lippendienst geleverd, het gezeur werd te erg, laten we stap 1 van 100 zetten, we 'zeggen' dat we er over aan het nadenken zijn. Financieel draagt europa ook al meer bij aan oekraine dan de VS. En europa, die rus als buur hebben, ipv de VS ver weg, gaan er nooit mee akkoord, zeker polen/baltics/balkan niet, en dan rest dat de VS z'n op dit moment licht beschadigde reputatie helemaal vernietigd door in z'n eentje wel aan te gaan dringen op dat oekraine maar gaat onderhandelen. :')

Ain't gonna happen.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 20:59:49 #75
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210847757
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 20:58 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Lachwekkend. We hebben toch ook geen bommen gezien op london/parijs?
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 21:00:36 #76
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210847764
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 20:56 schreef Discombobulate het volgende:
Bewaar deze post
Ja, we drukken em af en leggen em in dat magazijn naast al je voorspellingen over noeks.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 21:05:58 #77
3928 Ulx
pi_210847829
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 20:58 schreef ExTec het volgende:
Abrams zijn nog steeds ergens in limbo
Die rijden al rond in Oekraïne.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 21:06:28 #78
3928 Ulx
pi_210847837
quote:
10s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 20:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die leveren dan ook een uitgeklede stormshadow.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 21:10:11 #79
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210847885
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die rijden al rond in Oekraïne.
Volgens wie?
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 21:11:02 #80
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210847892
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus?

Gaarne even kremlin-splainen, daar dat blijkbaar bij deze je ding is geworden.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 21:12:10 #81
3928 Ulx
pi_210847903
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Volgens wie?
Zelenskyy
  donderdag 5 oktober 2023 @ 21:12:23 #82
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210847907
quote:
87s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 16:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het aantal doden is ondertussen bijgesteld naar 51.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 21:12:58 #83
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210847912
quote:

[..]
Nah, als je na anderhalf jaar nog steeds met die bom aan komt zetten heb je wel een klap van een windmolenwiek gekregen. Zo een van 200m :P .
  donderdag 5 oktober 2023 @ 21:15:18 #84
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210847933
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zelenskyy
Die heb ik gemist? Heb je daar een bericht van?
&lt;signature here&gt;.
pi_210847939
Ah, ze hebben zelf onder invloed lopen spelen met een granaat...ofzo...

twitter

"Fragments of hand grenades were found in the bodies of those killed in the crash. There was no external impact on the plane... Yes, unfortunately, the presence of alcohol or drugs in the blood of the victims was not examined, although we know that after the known events in the company in St. Petersburg, the FSB [Federal Security Service] found not only 10 billion in cash, but also 5 kilograms of cocaine" - Putin gave heavy hints about causes of deaths of Wagner PMC leaders, Prigozhin and Utkin.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 21:16:57 #86
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210847952
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 19:21 schreef oheng het volgende:

[..]
[X] Oneens

Zie Iran, Noord Korea.
Precies, het voordeel van bondgenoten als Iran en Noord-Korea is wel dat het geen democratieën zijn. Democratisch bondgenoten zijn immers gebonden aan de wispelturigheden van de eigen bevolking.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_210847954
quote:

[..]
Alsof dat daadwerkelijk een optie is in de huidige Russische doctrine _O-
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 21:18:22 #88
3928 Ulx
pi_210847968
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dus?

Gaarne even kremlin-splainen, daar dat blijkbaar bij deze je ding is geworden.
Nee hoor, ik ben gewoon van mening dat zowel Frankrijk, het VK, de USA en Duitsland raketten moeten leveren die de maximale afstand moeten kunnen afleggen die mogelijk is en dat doelen in Rusland ook daarmee aangevallen zouden mogen worden.. In het geval ATACMS: de versie die 300km haalt. In het geval Taurus dus de 500km variant. En voor doelen die nog verder liggen: De Stormshadow/SCALP. Die haalt 550km.
pi_210847980
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 20:15 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ik denk dat we het breder moeten trekken onderhand. Rusland of Poetin is niet de vijand. Dat is het Russische volk dat dit mogelijk maakt.

Ik ben niet zo van collectieve afstraffing maar we moeten er ons van bewust zijn dat we een land en bevolking als Rusland niet meer hebben meegemaakt sinds de nazi's. Het aandeel goede Russen is volstrekt verwaarloosbaar gebleken. Waarom dan nog die terughoudendheid om bijvoorbeeld met sancties vooral de 'slechterikken' te treffen?
Het Russische regime kan alleen bestaan bij de gratie van het Russische volk en dat maakt dat volk dan ook collectief schuldig aan de misdaden tegen de mensheid die in hun naam gepleegd worden en zijn.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 21:19:29 #90
pi_210847984
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 20:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nou, we gaan het zien jongen. Bewaar deze post maar even goed en dan zien we het wel over 6-12 maanden. In een ideale wereld we ja, maar daar leven we niet in.
Over een jaar is er niet veel meer over van Rusland.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 21:20:09 #91
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210847993
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee hoor, ik ben gewoon van mening dat zowel Frankrijk, het VK, de USA en Duitsland raketten moeten leveren die de maximale afstand moeten kunnen afleggen die mogelijk is. In het geval ATACMS: de versie die 300km haalt. In het geval Taurus dus de 500km variant. En voor doelen die nog verder liggen: De Stormshadow/SCALP. Die haalt 550km.
Je leek er begrip voor te hebben dat er anders een bom op berlijn zou vallen, en londen en parijs niet want:

quote:

[..]
&lt;signature here&gt;.
pi_210848001
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:15 schreef 3rr0r het volgende:
Ah, ze hebben zelf onder invloed lopen spelen met een granaat...ofzo...

[ twitter ]

"Fragments of hand grenades were found in the bodies of those killed in the crash. There was no external impact on the plane... Yes, unfortunately, the presence of alcohol or drugs in the blood of the victims was not examined, although we know that after the known events in the company in St. Petersburg, the FSB [Federal Security Service] found not only 10 billion in cash, but also 5 kilograms of cocaine" - Putin gave heavy hints about causes of deaths of Wagner PMC leaders, Prigozhin and Utkin.
Het gaat er niet om wat hij zegt, maar om te kijken wat je aan hem ziet terwijl hij evident glashard liegt.

Je ziet niets trouwens. Een geoefende leugenaar dus, maar dat wisten we al.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 21:21:23 #93
3928 Ulx
pi_210848007
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je leek er begrip voor te hebben dat er anders een bom op berlijn zou vallen, en londen en parijs niet want:
[..]

Dan trek je de verkeerde conclusie.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 21:23:05 #94
3928 Ulx
pi_210848022
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die heb ik gemist? Heb je daar een bericht van?
NYT van een weekje terug of zo.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 21:23:15 #95
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210848025
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan trek je de verkeerde conclusie.
Nee.

quote:

[..]
quote:

[..]
quote:

[..]
&lt;signature here&gt;.
pi_210848027
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee hoor, ik ben gewoon van mening dat zowel Frankrijk, het VK, de USA en Duitsland raketten moeten leveren die de maximale afstand moeten kunnen afleggen die mogelijk is en dat doelen in Rusland ook daarmee aangevallen zouden mogen worden.. In het geval ATACMS: de versie die 300km haalt. In het geval Taurus dus de 500km variant. En voor doelen die nog verder liggen: De Stormshadow/SCALP. Die haalt 550km.
Wacht even, ik had juist begrepen dat de Taurus verder kon komen dan de SS/Scalp omdat de Taurus een heel andere engine heeft? Of bedoel je een gelimiteerde Taurus?

[ Bericht 67% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2023 21:35:20 ]
pi_210848044
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
ik zie het en heb dat zelf ook gemist:
quote:
Are M1 Abrams in Ukraine yet?
The first US M1 Abrams tanks have arrived in Ukraine, Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy announced early this week. Pentagon officials confirmed the delivery, with a spokesperson commenting that “the mere presence of Abrams tanks serves as a potent deterrent.”5 dagen geleden

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2023 21:26:16 ]
  donderdag 5 oktober 2023 @ 21:25:10 #98
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210848045
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is het? En op de gecombineerde sociale media, geen woord? Geen foto's? Geen filmpjes? Niets?
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 21:25:53 #99
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210848052
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:25 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
ik zie het en heb dat zelf ook gemist:
[..]

Die had ik ook gelezen.

Ze zijn gearriveerd.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 21:26:35 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210848064
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die had ik ook gelezen.

Ze zijn gearriveerd.
O ja oke, arriveren <-> rondrijden
  donderdag 5 oktober 2023 @ 21:28:06 #102
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210848075
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:27 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
O ja oke, arriveren <-> rondrijden
Ik denk idd wel dat ze ergens in het westen van oekraine staan, ja.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 21:33:06 #103
3928 Ulx
pi_210848133
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:23 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Wacht even, ik had juist begrepen dat de Taurus verder kon komen dan de SS/Scalp omdat de Taurus een heel andere engine heeft? Of bedoel je een gelimiteerde Taurus?
De specs voor zover bekend (exacte afstanden zijn uiteraard staatsgeheim)

Taurus (Duitsland/Spanje) : >500km
Taurus (Zuid Korea) <400km

Stormshadow/SCALP (UK/Fr): >550km
Stormshadow/SCALP (Export): <300km

Ik denk dat het leveren van de 550km Stormshadow handiger is om doelen te raken die op grote afstand liggen dan de 500km Taurus. Maar om de een of andere reden worden mensen dan boos.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 21:34:11 #104
3928 Ulx
pi_210848144
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is het? En op de gecombineerde sociale media, geen woord? Geen foto's? Geen filmpjes? Niets?
Zal wel weer die verdomde opsec zijn.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 21:34:43 #105
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210848151
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zal wel weer die verdomde opsec zijn.
Ja, dat zal het zijn.
&lt;signature here&gt;.
pi_210848157
quote:
VN-chef veroordeelt aanval op burgers Hroza

Secretaris-generaal Guterres van de Verenigde Naties heeft de aanval op een supermarkt en café in het Oekraïense dorp Hroza veroordeeld. Bij de aanval zij meer dan 50 doden gevallen. Veel slachtoffers vielen in het café, waar een uitvaartdienst plaatsvond.

"Aanvallen tegen burgers en burgerinfrastructuur zijn verboden onder het internationale humanitaire recht. Ze moeten onmiddellijk stoppen", aldus een VN-woordvoerder.
NOS

Rusland uit de VN trappen
pi_210848179
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:26 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)soldier_is_hit_by_a/
wounded Russian soldier is hit by a Ukrainian FPV Kamikaze Drone
Broek en delen been weg
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 21:38:43 #108
3928 Ulx
pi_210848192
twitter
pi_210848212
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
De specs voor zover bekend (exacte afstanden zijn uiteraard staatsgeheim)

Taurus (Duitsland/Spanje) : >500km
Taurus (Zuid Korea) <400km

Stormshadow/SCALP (UK/Fr): >550km
Stormshadow/SCALP (Export): <300km

Ik denk dat het leveren van de 550km Stormshadow handiger is om doelen te raken die op grote afstand liggen dan de 500km Taurus. Maar om de een of andere reden worden mensen dan boos.
Google zegt dat SS/Scalp 240-400KM kunnen halen. Is er bewijs online te vinden dat ze 550 kunnen halen? (ff snel gezocht maar zie geen 550 staan ergens)

Ik las zelf pasgeleden dat de Taurus eigenlijk verder kon komen dan de SS/Scalp vanwege de andere engine al waren ze niet erg helder in hoeveel verder.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2023 21:41:15 ]
  donderdag 5 oktober 2023 @ 21:41:15 #110
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210848225
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:33 schreef Ulx het volgende:
Maar om de een of andere reden worden mensen dan boos.
Het is een bijzondere drogreden. Het reduceren tot: andere raketten kunnen verder, dus deze hebben ze niet nodig.

Het gaat immers om het totale volume en meer is beter. Ook raketten die minder ver gaan dan 550KM kunnen ze goed gebruiken.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 21:44:38 #111
3928 Ulx
pi_210848259
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:40 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Google zegt dat SS/Scalp 240-400KM kunnen halen. Is er bewijs online te vinden dat ze 550 kunnen halen? (ff snel gezocht maar zie geen 550 staan ergens)

Ik las zelf pasgeleden dat de Taurus eigenlijk verder kon komen dan de SS/Scalp vanwege de andere engine al waren ze niet erg helder in hoeveel verder.
De RAF. Is die bron goed genoeg?

https://web.archive.org/w(...)ment/stormshadow.cfm
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 21:45:36 #112
3928 Ulx
pi_210848269
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het is een bijzondere drogreden. Het reduceren tot: andere raketten kunnen verder, dus deze hebben ze niet nodig.

Het gaat immers om het totale volume en meer is beter. Ook raketten die minder ver gaan dan 550KM kunnen ze goed gebruiken.
Ja, ik schrijf toch ook dat Taurus en ATACMS best handig kunnen zijn voor doelen op kortere afstand?

Even zonder gekheid: De overgebleven helft van de Zwarte Zeevloot kan komend weekend op de bodem van de haven van Novorussyisk liggen als London of Parijs hun OK geven om Stormshadows in te zetten tegen doelen in Rusland en de limiter uitschakelen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ulx op 05-10-2023 21:50:56 ]
pi_210848309
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Op een of andere manier heeft hij iets met Duitsland waardoor hij ze altijd zal 'verdedigen'.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 21:53:32 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210848345
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Over een jaar is er niet veel meer over van Rusland.
laten we het hopen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210848379
Haha rusland en hun "red lines".

Zelfs het publiek in rusland zelf lacht hier inmiddels om. Beetje dom om met deze grap aan te komen zetten.

Linkje met een opsomming.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 21:56:22 #116
3928 Ulx
pi_210848389
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:49 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Op een of andere manier heeft hij iets met Duitsland waardoor hij ze altijd zal 'verdedigen'.
Ik begrijp niet waarom iedereen persé moet bashen op Duitsland wegens raketten die minder ver kunnen vliegen dan de geleverde raketten van het VK en Frankrijk met als argument dat die landen nou eenmaal een limiet op de inzetbaarheid hebben gezet. Dat vind ik gewoon werkelijk nergens op slaan. En kom nou niet weer aan met argumenten als "het is handig om er een zooi op voorraad te hebben".
pi_210848456
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
De RAF. Is die bron goed genoeg?

https://web.archive.org/w(...)ment/stormshadow.cfm
Ik zie het. 300 nautical miles = 555.6 kilometers. Even zelf verder gegoogeld en zelfs Wikipedia refereert naar RAF maar verder niemand die het zelf vermeld. Is er een kans dat die informatie op RAF niet klopt want op een andere website staat weer dat de Taurus een groter bereik heeft dan de SS/Scalp?

Als het al waar is en ze bereiken idd 550, dan zou de Taurus theoretisch daar weer boven moeten zitten zoals 600km?

quote:
In een turbojet stroomt lucht de motor in, verbrandt en verlaat de motor. Bij een turbofan – een moderner motortype – zit een ventilator aan de voorkant van de motor die de lucht door de motorkern blaast, waardoor deze efficiënter wordt bij een bepaald gewicht en vermogen.

Het is die extra efficiëntie die de Taurus een groter bereik geeft vergeleken met de overigens vergelijkbare Storm Shadow en SCALP.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2023 22:05:43 ]
pi_210848472
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik begrijp niet waarom iedereen persé moet bashen op Duitsland wegens raketten die minder ver kunnen vliegen dan de geleverde raketten van het VK en Frankrijk met als argument dat die landen nou eenmaal een limiet op de inzetbaarheid hebben gezet. Dat vind ik gewoon werkelijk nergens op slaan. En kom nou niet weer aan met argumenten als "het is handig om er een zooi op voorraad te hebben".
Als ik nu kon bewijzen dat de Taurus groter bereik heeft, zou dit de zaak dan voor jou zodanig veranderen dat je er heel anders over gaat denken?
pi_210848481
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, ik schrijf toch ook dat Taurus en ATACMS best handig kunnen zijn voor doelen op kortere afstand?

Even zonder gekheid: De overgebleven helft van de Zwarte Zeevloot kan komend weekend op de bodem van de haven van Novorussyisk liggen als London of Parijs hun OK geven om Stormshadows in te zetten tegen doelen in Rusland en de limiter uitschakelen.

Ik heb het de laatste tijd wat minder gevolgd, maar had de VS recent niet al gezegd dat wat hun betreft er geen voorwaarden meer waren qua gebruik van de wapens?

Staat me vaag iets van bij.
pi_210848488
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het valt me gewoon op dat je altijd bij alles over Duitsland in allerlei kronkels gaat om Duitsland/Scholz z'n beweegredenen te verdedigen. Je hebt een connectie met dat land ofzo. Maakt mij verder niet uit maar wel grappig om waar te nemen.
pi_210848497
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:05 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Ik heb het de laatste tijd wat minder gevolgd, maar had de VS recent niet al gezegd dat wat hun betreft er geen voorwaarden meer waren qua gebruik van de wapens?

Staat me vaag iets van bij.
Blinken zei dat ja. :Y
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 22:07:04 #122
3928 Ulx
pi_210848499
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:03 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Is er een kans dat die informatie op RAF niet klopt
Zeker. Ik denk dat ze niet de werkelijke capaciteiten van dat ding op hun website zetten. Die zullen ze zeker minder laten lijken dan wat de echte mogelijkheden van die raket zijn. Je wil niet te weinig maar zeker niet teveel informatie aan een potentiële vijand geven.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 22:07:47 #123
3928 Ulx
pi_210848505
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:04 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Als ik nu kon bewijzen dat de Taurus groter bereik heeft, zou dit de zaak dan voor jou zodanig veranderen dat je er heel anders over gaat denken?
Ik denk dat je dan heel snel de MIVD bij je voor de deur hebt staan.,
pi_210848572
Eh Ulx, je ontwijkt nu wel de inhoud van mijn beide postjes door zeer select te reageren? -O-
pi_210848595
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zeker. Ik denk dat ze niet de werkelijke capaciteiten van dat ding op hun website zetten. Die zullen ze zeker minder laten lijken dan wat de echte mogelijkheden van die raket zijn. Je wil niet te weinig maar zeker niet teveel informatie aan een potentiële vijand geven.
Als jij (en RAF) gelijk hebben over de SS/Scalp zou de Taurus theoritisch stukken verder moeten komen dankzij de modernere engine. Bron daarvan staat in mijn vorige post. Dat haalt jouw argumentatie dat Taurus vergeleken met de SS/Scalp een flutraket is meteen van tafel. :?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2023 22:16:50 ]
pi_210848625
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik denk dat je dan heel snel de MIVD bij je voor de deur hebt staan.,
Ze zijn welkom en kunnen een kopje koffie krijgen, maar het ging om jou: sta jij dan er anders in? Je hele discussie lijkt te draaien op dat jij denkt dat de Taurus veel minder ver komt dan de SS/Scalp.
pi_210848628
twitter

Voor de Tesla rijders.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 22:20:25 #128
3928 Ulx
pi_210848642
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:05 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Het valt me gewoon op dat je altijd bij alles over Duitsland in allerlei kronkels gaat om Duitsland/Scholz z'n beweegredenen te verdedigen. Je hebt een connectie met dat land ofzo. Maakt mij verder niet uit maar wel grappig om waar te nemen.
Nee, alleen valt het mij juist weer op dat dat men hier stelt dat het VK/Frankrijk nu eenmaal een limiet op de geleverde raketten hebben gezet, en dat je daar maar begrip voor moet hebbenen het is nu eenaal zo en het kan niet anders en blablabla en daarom Duitsland het maar als enige oplossen door Taurus te leveren zonder enige limiet en als ze dat niet doen zijn zij klootzak.

Zoals ik hierboven al schreef: Als Londen en Parijs morgen zeggen dat de gevluchte Zwarte Zeevloot met stormshadows mag worden vernietigd in de haven in Rusland en ze de limiter van die raket halen is die complete vloot komend weekend tot zinken gebracht. Drie onderzeeërs, Een paar fregatten. Landingsschepen. De hele mikmak. Het zou de grootste nederlaag zijn sinds Yamato de Noordelijke Vloot vernietigde bij Tushima. Een epische vernedering van Poetin en Rusland. Dan moet Poetin accepteren dat hij een mislukt derde wereldland van Rusland heeft gemaakt. Hij zal worden uitgelachen door de hele wereld in dat geval. En ik denk ook dat hij werkelijk gruwelijk kwaad zal worden op Londen en Parijs. Maar dat risico moeten ze daar maar even nemen.
pi_210848651
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:19 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Voor de Tesla rijders.
Jammer dat er "was" ipv "is" staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2023 22:31:21 ]
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 22:21:31 #130
3928 Ulx
pi_210848658
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:16 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Als jij (en RAF) gelijk hebben over de SS/Scalp zou de Taurus theoritisch stukken verder moeten komen dankzij de modernere engine. Bron daarvan staat in mijn vorige post. Dat haalt jouw argumentatie dat Taurus vergeleken met de SS/Scalp een flutraket is meteen van tafel. :?
Wat the fuck? Ik lees gewoon specificaties op. Dat jij er zelf dingen bij gaat verzinnen is jouw probleem .
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 22:23:10 #131
3928 Ulx
pi_210848674
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:18 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Ze zijn welkom en kunnen een kopje koffie krijgen, maar het ging om jou: sta jij dan er anders in? Je hele discussie lijkt te draaien op dat jij denkt dat de Taurus veel minder ver komt dan de SS/Scalp.
Ik lees specs van de RAF dat dat ding 50 kilometer verder kan vliegen dan de Taurus kan volgens de bekende specificaties van die raket. Dat jij daaruit wil concluderen dat Taurus verder kan vliegen is je goed recht.
pi_210848691
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat the fuck? Ik lees gewoon specificaties op. Dat jij er zelf dingen bij gaat verzinnen is jouw probleem .
Ik gaf je een bron, dat de Taurus verder komt dankzij modernere engine. Dus hoezo dingen verzinnen? En kan het wat minder met je toon? Ik post normaal tegen je en zou het waarderen als je ook normaal kan reageren :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2023 22:24:17 ]
pi_210848701
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:19 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Voor de Tesla rijders.
Nu vallen Tesla's ver buiten mijn budget, en dan druk ik mij nog zachtjes uit :D, maar mocht ik een Tesla in bestelling hebben staan, dan zou ik de order al lang geannuleerd hebben door Musk's houding in deze oorlog.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 22:24:30 #134
3928 Ulx
pi_210848702
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:23 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Ik gaf je een bron, dat de Taurus verder komt. Dus hoezo dingen verzinnen? En kan het wat minder met je toon? Ik post normaal tegen je en zou het waarderen als je ook normaal kan reageren :)
Dat is geen bron, dat is een aanname.
pi_210848732
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:24 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Nu vallen Tesla's ver buiten mijn budget, en dan druk ik mij nog zachtjes uit :D, maar mocht ik een Tesla in bestelling hebben staan, dan zou ik de order al lang geannuleerd hebben door Musk's houding in deze oorlog.
Voor mij valt die ook niet in budget hoor. Sowieso heb ik niks aan een elektrische auto op dit moment. Woon in een appartement met 3 laadpalen in de buurt die altijd bezet zijn...
pi_210848762
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is geen bron, dat is een aanname.
Oh lord please. Hier is de bron: https://www.forbes.com/si(...)es-they-fly-farther/
  donderdag 5 oktober 2023 @ 22:30:53 #137
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210848775
https://www.reddit.com/r/(...)of_russian_soldiers/
Extended video of the group of Russian soldiers who were directly hit by a Ukrainian RPG while retreating because of artillery back in May 2023

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 05-10-2023 23:01:20 ]
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 22:35:45 #138
3928 Ulx
pi_210848823
quote:
Productpagina van Taurus (medeontwikkelaar SAAB): 500+ km. https://www.saab.com/products/taurus-kepd-350
Die van de Stormshadow heb je al gezien.

Wat wil je nou?
pi_210848831
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Extended video of the group of Russian soldiers who were directly hit by a Ukrainian RPG while retreating because of artillery back in May 202
Die eerste kreeg hem echt vol op zijn knar :D
  donderdag 5 oktober 2023 @ 22:36:19 #140
pi_210848832
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Extended video of the group of Russian soldiers who were directly hit by a Ukrainian RPG while retreating because of artillery back in May 202
Het jaar onzes heren 202?
pi_210848852
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Een lange oorlog 😱
Komen wij aan met de 80-jarige oorlog :')
  donderdag 5 oktober 2023 @ 22:38:41 #142
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210848860
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:20 schreef Ulx het volgende:
Nee, alleen valt het mij juist weer op dat dat men hier stelt dat het VK/Frankrijk nu eenmaal een limiet op de geleverde raketten hebben gezet, en dat je daar maar begrip voor moet hebbenen het is nu eenaal zo en het kan niet anders en blablabla
Onzin. Het gaat wederom om het volume. Al dan niet bestaande softwarematige limiteringen zijn geen factor daarin.
&lt;signature here&gt;.
pi_210848999
quote:

[..]
Nog niet nee.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 22:59:42 #144
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210849048
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:55 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Nog niet nee.
Nooit niet. En als het perongeluk toch gebeurd, maakt het niet uit want dan kan je sowieso niet meer roepen op dit forum "zie je wel! Ik had gelijk!" :') .

Ergo, bang zijn voor "de bom" is een zinloze bezigheid.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 23:02:32 #145
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210849069
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Doh!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 23:16:45 #146
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210849190
Geinspireerd door het gebruik van drones in Ukraine?

https://www.timesofisrael(...)ry-academy-ceremony/
More than 80 reported killed in drone attack on Syria military academy ceremony
Army says drones laden with explosives hit event in Homs; defense minister reportedly left shortly before attack; Damascus blames ‘insurgents,’ vows revenge
pi_210849272
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
Productpagina van Taurus (medeontwikkelaar SAAB): 500+ km. https://www.saab.com/products/taurus-kepd-350
Die van de Stormshadow heb je al gezien.

Wat wil je nou?
500+ ja. Geen 500 zoals jij claimde maar 500+ wat dus boven 500 is al weet ik (en ook jij) niet hoeveel meer het dan is. De Taurus heeft een modernere efficiëntere engine dan de SS/Scalp aldus mijn bron. Dus theoretisch zou A) de Taurus beter moeten presteren qua afstand B) kan de informatie van RAF fout zijn of C) kan de informatie van mijn bron fout zijn.

Ik sta open voor andere inzichten en informatie en kan het fout of juist gelijk hebben. Het is zoals het is. Ik wou dat iedereen hier zich ook zo zou opstellen ipv de zinloze harde discussies steeds omdat niemand toch van kamp gaat switchen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2023 23:41:31 ]
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2023 @ 23:28:48 #148
3928 Ulx
pi_210849313
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Onzin. Het gaat wederom om het volume. Al dan niet bestaande softwarematige limiteringen zijn geen factor daarin.
Dus Taurus is niet noodzakelijk voor bepaalde doelen? Het is gewoon een extra raketje? Bedoel je dat?

Dan snap ik het gedoe ook niet want ze zitten nu niet zonder stormshadows. Daar zijn er trouwens ook veel meer van gemaakt. (2000+ vs ~600) Dus die zijn ook makkelijker te leveren.
pi_210849325
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:59 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nooit niet. En als het perongeluk toch gebeurd, maakt het niet uit want dan kan je sowieso niet meer roepen op dit forum "zie je wel! Ik had gelijk!" :') .

Jawel hoor, dat is niet onzeker. Het gaat om die hele zooi daarna, nuclear winter, societal collapse, etc. Niet heel Nederland is meteen dood door die bom. Impact zelf zal wel een stad als Amsterdam in as leggen, maar de decennia erna zijn veel verwoestender.
pi_210849451
quote:
Turks vrachtschip op Zwarte Zee beschadigd door mijn
Een Turks vrachtschip is op de Zwarte Zee, voor de kust van Roemenië, op een mijn gevaren. De schade valt mee en het schip kon verder varen. Het is niet duidelijk om wat voor mijn het ging: een Oekraïense regeringswoordvoerder zegt tegen persbureau Reuters dat het mogelijk een mijn uit de Tweede Wereldoorlog was.

Volgens Kyiv en westerse inlichtingendiensten probeert Rusland met zeemijnen de toegang tot Oekraïense havens te blokkeren. Oekraïne probeert met de Verenigde Naties en een aantal andere landen een corridor in de Zwarte Zee open te houden voor de handel.

De Russen vallen regelmatig met onder meer raketten en drones de havens in de buurt van Odesa aan
NOS.nl
  donderdag 5 oktober 2023 @ 23:46:21 #151
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210849453
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 23:28 schreef Ulx het volgende:
Dan snap ik het gedoe ook niet want ze zitten nu niet zonder stormshadows.
En het cirkeltje is weer rond: ze hebben andere, ze hebben deze dus helemaal niet nodig.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 00:13:20 #152
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210849588
twitter

Uhm ok hoe zit het dan met al die Joodse nazi's die je daar laat bombaderen?
pi_210849595
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:59 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ergo, bang zijn voor "de bom" is een zinloze bezigheid.
Joh laat die jongen gewoon lekker bang zijn in zijn kelder met 600 liter erwtensoep. Als die graag bang wilt zijn voor angst porno moet hij het vooral doen.
pi_210850234
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 23:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jawel hoor, dat is niet onzeker. Het gaat om die hele zooi daarna, nuclear winter, societal collapse, etc. Niet heel Nederland is meteen dood door die bom. Impact zelf zal wel een stad als Amsterdam in as leggen, maar de decennia erna zijn veel verwoestender.
Aah, de grijsgedraaide "noeks" plaat is weer eens blijven hangen zie ik.
pi_210850362
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 06:44 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Aah, de grijsgedraaide "noeks" plaat is weer eens blijven hangen zie ik.
Zelfs paniekpoeper Rob de Wijk hoor je niet meer over nucleaire escalatie inmiddels.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:46:25 #156
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210850773
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 07:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zelfs paniekpoeper Rob de Wijk hoor je niet meer over nucleaire escalatie inmiddels.
Die zal zijn werk op dat gebied wel als gedaan zien.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:49:52 #157
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210850804
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 07:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Of zien we De Wijk om een of andere reden niet meer in dit topic? :+
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:50:45 #158
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210850811
Ondertussen gaat Rusland vrolijk door met het bombarderen van burgers:

twitter

twitter
pi_210850826
quote:
84s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 08:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Of zien we De Wijk om een of andere reden niet meer in dit topic? :+
|:)
pi_210850850
Ik maak me zorgen over de afkalvende steun aan Oekraïne in Europa en Amerika. Het ziet er niet goed uit.
Hopelijk kan Oekraïne binnenkort echt potten breken in het zuiden en de Russische troepen daar in de tang leggen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:03:14 #161
3928 Ulx
pi_210850903
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 08:56 schreef grrrrg het volgende:
Ik maak me zorgen over de afkalvende steun aan Oekraïne in Europa en Amerika. Het ziet er niet goed uit.
Hopelijk kan Oekraïne binnenkort echt potten breken in het zuiden en de Russische troepen daar in de tang leggen.
Echt potten breken? Oekraiense troepen wandelen af toe de Krim op en ze hebben de Zwarte Zeevloot verjaagd. Helaas zijn die schepen nog niet allemaal naar de kelder gejaagd.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:08:36 #162
3928 Ulx
pi_210850944
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 23:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
En het cirkeltje is weer rond: ze hebben andere, ze hebben deze dus helemaal niet nodig.
Vind jij dat Londen en Parijs het goede voorbeeld moeten geven door de limiet op Stormshadow inzet op te heffen?

Of is het leveren van Taurus het doel op zich? En mag Berlijn in dat geval ook vergelijkbare beperkingen aan de inzet opleggen?
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:17:24 #163
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210851010
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 09:08 schreef Ulx het volgende:
Vind jij dat Londen en Parijs het goede voorbeeld moeten geven door de limiet op Stormshadow inzet op te heffen?
Ik denk niet dat die er op zitten.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:20:38 #164
3928 Ulx
pi_210851035
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 09:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik denk niet dat die er op zitten.
Waarom schiet Oekraine dan niet op doelen in Rusland?
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:22:39 #165
3928 Ulx
pi_210851050
twitter
pi_210851060
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 09:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Misschien omdat ze dat afgesproken hebben?

(en volgens Rusland is de Krim Russisch, dus Oekraïne schiet wel op doelen in Rusland)
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:25:38 #167
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210851075
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 09:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Omdat dat een voorwaarde is die de partijen die leveren stellen?
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:59:00 #168
3928 Ulx
pi_210851356
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 09:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Omdat dat een voorwaarde is die de partijen die leveren stellen?
En mag Duitsland zulke voorwaarden dan ook stellen?
  Forum Admin vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:00:16 #169
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210851370
quote:
Tja bepaalde partijen leggen daar heel erg de focus op. De praktijk is gelukkig dat het allemaal meevalt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:01:24 #170
3928 Ulx
pi_210851380
twitter

Zweden gaat onderzoeken of er wellicht een mogelijkheid zou kunnen bestaan of er een optie zou kunnen zijn om misschien een vooronderzoek te houden of het haalbaar is te evalueren blablabla.....
pi_210851398
Ukrainians master the restoration of missiles to the ATGM
https://mil.in.ua/en/news(...)issiles-to-the-atgm/
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:10:44 #172
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210851449
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 09:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
En mag Duitsland zulke voorwaarden dan ook stellen?
Tuurlijk, waarom niet?

Maar je blijft maar dwalen, dwalen, dwalen, om maar goed te praten waarom scholz aan het scholzen is, hé?
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:36:24 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210851637
Waarom worden jullie nooit moe van jezelf?
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:40:43 #174
3928 Ulx
pi_210851666
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Tuurlijk, waarom niet?

Maar je blijft maar dwalen, dwalen, dwalen, om maar goed te praten waarom scholz aan het scholzen is, hé?
Nee, alleen begrijp ik niet wat het probleem precies is als:

• Oekraïne Stormshadows/SCALP in het arsenaal heeft.
• Oekraïne met Taurus precies hetzelfde zullen kunnen doen als ze met die twee andere raketten die ze dus al hebben.

Het komt op mij over dat het dan gaat om leveren om het leveren. Leg me dan de militaire noodzaak waarvoor die nodig zijn eens uit.

Daarnaast:

Ik ben -in tegenstelling tot jou- vóór leveren van lange afstandsraketten door iedereen. Een barrage van zo'n 100-150 ATACMS, Stormshadows en Taurus raketten binnen 24-48 uur op Rusland schakelt de gevechtsmogelijkheid van de Russen echt wel uit. In ieder geval de conventionele. En welk wapen wat heeft uitgeschakeld is niet snel vast te stellen.
pi_210851680
twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:46:20 #176
3928 Ulx
pi_210851703
twitter
pi_210851714
twitter
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:49:28 #178
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210851717
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:38 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Een lange oorlog 😱
Komen wij aan met de 80-jarige oorlog :')
Hoho, wij zijn ook geen kleine jongons:

https://en.wikipedia.org/(...)ty_Five_Years%27_War

30 March 1651 - 17 April 1986
(335 years, 2 weeks and 4 days)
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Forum Admin vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:52:10 #179
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210851739
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:36 schreef sp3c het volgende:
Ik word er iig wel doodmoe van.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210851756
twitter
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:55:14 #181
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210851757
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:48 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
;(
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:56:14 #182
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210851761
quote:

[..]
Hoezo zou je daar bang voor moeten zijn dan? Uit de grote prednison bek van vladje komt veel stront, met name bedreigingen. Wanneer er ook maar 1 stad van een navo land geraakt wordt door de vladbrigade is het over met rusland, artikeltje 5. Hoe dom dat varken ook is, dit weet hij.

Daarom hebben we ook niks te vrezen van rusland en zij alles. We hebben de kans nu om de russische legers te vernietigen tot in de eeuwigheid. En nog doen we het niet, vanwege het gescholz.

De wereld is echt een betere plek zonder de vijandigheden en 'diplomatiek' van rusland. Laat ze sterven. Werkelijk onbegrijpelijk dat het westen dit niet aanpakt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:58:49 #183
3928 Ulx
pi_210851778
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:36 schreef sp3c het volgende:
Wat is jouw mening over de restricties op de inzet van wapens dan? Ik ben daar op tegen. Die ander vindt ze prima.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:02:18 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210851804
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:48 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:42 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Escalatie!!!! Geen raketten naar Ukraine!!!

Nee, dan doet rusland het wel.
Werkelijk, wanneer is de internationale gemeenschap het zat?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:02:24 #185
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210851805
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, alleen begrijp ik niet wat het probleem precies is als:

• Oekraïne Stormshadows/SCALP in het arsenaal heeft.
• Oekraïne met Taurus precies hetzelfde zullen kunnen doen als ze met die twee andere raketten die ze dus al hebben.

Het komt op mij over dat het dan gaat om leveren om het leveren. Leg me dan de militaire noodzaak waarvoor die nodig zijn eens uit.
Is je nu al vaak genoeg verteld, niet alleen door mij. Bereik is iets verder, ander type warhead, veel geschikter voor bruggen etc, plus dat oekraine gewoon het grootst denkbare volume nodig heeft.

quote:
Daarnaast:

Ik ben -in tegenstelling tot jou-
Pardon?

quote:
vóór leveren van lange afstandsraketten door iedereen. Een barrage van zo'n 100-150 ATACMS, Stormshadows en Taurus raketten binnen 24-48 uur op Rusland schakelt de gevechtsmogelijkheid van de Russen echt wel uit. In ieder geval de conventionele. En welk wapen wat heeft uitgeschakeld is niet snel vast te stellen.
Zeker. Vind ik ook. Ik zeg doen. Maar dat alles maakt het gescholz van scholz niet minder beschamend.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:05:51 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210851836
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat is jouw mening over de restricties op de inzet van wapens dan? Ik ben daar op tegen. Die ander vindt ze prima.
Van mij hoeft het niet maar wie betaald bepaald

En of de een nu 500 en de ander 550 km ver vliegt ... lekker belangrijk
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:08:07 #187
3928 Ulx
pi_210851858
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 11:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Bereik is iets verder,
Maar je schrijft hierboven dat Duitsland ook beperkingen mag opleggen aan de inzetbaarheid. Dus wat is het nut als je die extra afstand niet kunt gebruiken?
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:13:31 #188
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210851926
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 11:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar je schrijft hierboven dat Duitsland ook beperkingen mag opleggen aan de inzetbaarheid. Dus wat is het nut als je die extra afstand niet kunt gebruiken?
Zowel het VK als FR zeggen niet: je mag geen doel op X KM kiezen, moet daar beneden blijven,

Ze zeggen: geen doelen in rus proper.

Je wanhopige poging om een vals vergelijk te creeeren, waar niet leveren blijkbaar hetzelfde is als wel leveren maar dan met een voorbehoud waar de doelen mogen zijn, en dan geld ook nog: geen limitering mbt hoe ver die doelen zijn, alleen waar, is nogal opzichtig.
&lt;signature here&gt;.
pi_210852002
Knip
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:50:28 #190
3928 Ulx
pi_210852254
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 11:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zowel het VK als FR zeggen niet: je mag geen doel op X KM kiezen, moet daar beneden blijven,

Ze zeggen: geen doelen in rus proper.

Je wanhopige poging om een vals vergelijk te creeeren, waar niet leveren blijkbaar hetzelfde is als wel leveren maar dan met een voorbehoud waar de doelen mogen zijn, en dan geld ook nog: geen limitering mbt hoe ver die doelen zijn, alleen waar, is nogal opzichtig.
Nee, ze leveren raketten met beperkt bereik en ze zeggen dat ze daarmee geen doelen in Rusland mogen bestoken.
Als Duitsland hetzelfde zou doen met Taurus is het grootste deel van het voordeel t.o.v. die stormshadow versie toch gewoon weg? Ze kunnen nu al vrijwel elk doel in Oekraïne raken. Dus dan is het toch gewoon een extra raketje in het arsenaal. Ok, altijd handig, maar meer niet.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:58:12 #191
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210852331
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 11:50 schreef Ulx het volgende:
Dus dan is het toch gewoon een extra raketje in het arsenaal. Ok, altijd handig, maar meer niet.
Nou, meer volume kan neerkomen op meer doelen aan kunnen vallen. En een geschiktere warhead voor bv de krimbrug.

En ondertussen begint het net zich te sluiten, kranten in DE zeggen gewoon openlijk: alleen scholz is tegen, voor de rest is iedereen voor leveren.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:03:01 #192
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210852382
Vertaling/samenvatting voor mensen die geen duits spreken:

quote:
- Holding back the TAURUS is irrational. There are no technical or legal issues. The discussion regarding geo data is a divergence. Ukraine has this data since a long time.

- Occupied Crimea is Russia’s primary logistic hub (85%) and its logistic lines must be cut

- Russia must not keep a single meter of Crimea otherwise other countries will take note of this and start to attack their neighbors (Iran, China, Egypt etc.)

- Germany must take the lead to help Ukraine and ease the US’ burden of help. This would give President Biden room to better negotiate with Republicans

- Scholz and a tiny group in the Chancellory still believe that Putin is still a negotiating partner. He is not.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:09:27 #193
3928 Ulx
pi_210852429
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 11:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou, meer volume kan neerkomen op meer doelen aan kunnen vallen. En een geschiktere warhead voor bv de krimbrug.

En ondertussen begint het net zich te sluiten, kranten in DE zeggen gewoon openlijk: alleen scholz is tegen, voor de rest is iedereen voor leveren.

[ twitter ]
Voor een paar doelen zoals bruggen zal Taurus handiger zijn. Maar ik zie ook argumenten dat Stormshadow makkelijk neer te schieten zou zijn omdat die wegens de beperkte afstand in een rechte lijn moet vliegen naar die brug. Dat probleem ga je natuurlijk net zo hard hebben met een beperkte Taurus.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:13:14 #194
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210852470
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 12:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Voor een paar doelen zoals bruggen zal Taurus handiger zijn. Maar ik zie ook argumenten dat Stormshadow makkelijk neer te schieten zou zijn omdat die wegens de beperkte afstand in een rechte lijn moet vliegen naar die brug. Dat probleem ga je natuurlijk net zo hard hebben met een beperkte Taurus.
Dat klopt. Beide zijn geen ballistische rakketten die met MACH weetikveel naar hun doel gaan, maar relatief trage dingen die niet gek veel sneller gaan dan een propellor vliegtuig.

Maar dat betekent nog steeds niet dat ze er niks aan hebben. Kijk maar naar wat voor leuke dingen oekraine met SS/SCALP kan doen.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:19:11 #195
3928 Ulx
pi_210852529
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 12:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat klopt. Beide zijn geen ballistische rakketten die met MACH weetikveel naar hun doel gaan, maar relatief trage dingen die niet gek veel sneller gaan dan een propellor vliegtuig.

Maar dat betekent nog steeds niet dat ze er niks aan hebben. Kijk maar naar wat voor leuke dingen oekraine met SS/SCALP kan doen.
Vrijwel precies hetzelfde als met Taurus. Ik heb niet de indruk dat het maar nutteloos prutswerk is wat het VK en Frankrijk daarmee leverden.
pi_210852541
quote:

[..]

[ twitter ]
Exact. Duitsland hoopt gewoon nog steeds op diplomatie met Poetin. Maar dat is echt naïef wensdenken.
pi_210852553
quote:

[..]

[ twitter ]
Hoe zit dat in Duitsland in elkaar dan politiek gezien, als 1 man het zou kunnen tegenhouden? Lijkt me dat hij met de rest van de regering dat tegenhoudt, hoewel hij als kopstuk de 'eindboeman' in de media is natuurlijk.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:27:06 #198
3928 Ulx
pi_210852583
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 12:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Exact. Duitsland hoopt gewoon nog steeds op diplomatie met Poetin. Maar dat is echt naïef wensdenken.
Nee, Duitsland wil niet als enige raketten met een bereik van 500km leveren terwijl Frankrijk en het VK stormshadows (die verder kunnen vliegen) beperkt tot de helft. Geven die twee landen die beperkingen op komt Taurus ook wel denk ik. Of dan is Taurus niet meer zo nodig omdat SCALP/SS het klusje (de vloot in Novorossysk uitschakelen en de Kerchbrug verder beschadigen) ook kunnen klaren. Wat ook prima is natuurlijk.
pi_210852653
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 12:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, Duitsland wil niet als enige raketten met een bereik van 500km leveren terwijl Frankrijk en het VK stormshadows (die verder kunnen vliegen) beperkt tot de helft. Geven die twee landen die beperkingen op komt Taurus ook wel denk ik. Of dan is Taurus niet meer zo nodig omdat SCALP/SS het klusje (de vloot in Novorossysk uitschakelen en de Kerchbrug verder beschadigen) ook kunnen klaren. Wat ook prima is natuurlijk.
En wat weerhoudt Duitsland dan om zelf ook beperking op de afstand die de Taurus kan afleggen te programmeren? Je argument gaat dus nergens over.

Volgens mij is het zo dat Duitsland eerst wilt zien dat de ATACMS echt geleverd worden want het heeft een aardige tijd geduurd voor de Abrams werden geleverd terwijl de Leopards allang geleverd waren.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:46:11 #200
3928 Ulx
pi_210852711
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 12:36 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
En wat weerhoudt Duitsland dan om zelf ook beperking op de afstand die de Taurus kan afleggen te programmeren?
Natuurlijk kan dat. Probleem is alleen dat Oekraïne doelen op grote afstand en in Rusland moet kunnen beschieten. Daarom zeg ik ook dat Frankrijk en het VK beter de restricties kunnen opheffen. Dan kan Oekraine er morgen mee aan de slag.
pi_210852778
Oekraine moet Crimea nogal wat roebels gaan betalen. Wat een grapjassen toch.

twitter
pi_210852801
twitter
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:01:12 #203
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210852816
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 12:36 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
En wat weerhoudt Duitsland dan om zelf ook beperking op de afstand die de Taurus kan afleggen te programmeren?
Die beperkingen 'zitten er in' voor de buhne, maar in realiteit waarschijnlijk niet. Realiteit is niet als een hollywood film, waar je op wat knopjes drukt en klaar. In realiteit moet die functionaliteit er ground up, dus by design, in zitten, ander zit je tegen een extra software development traject aan te kijken wat maanden zo niet jaren gaat duren. Militaire hard/software is een zaak van leven of dood, dat is niet zoals de firma Microsoft die ff een rotte update uitrollen, het gaat mis, ze zeggen my bad en we gaan weer verder.

En er is geen enkele reden te bedenken waarom je tijdens ontwerp zoiets inbouwt, oekraine sponseren was tijdens ontwerp immers niet een ding, dat inbouwen dient voor de rest geen enkel nut, dus er wordt ons verteld dat er limiteringen inzitten, leuk voor angsthazen en deescalatie apologeten, maar in de praktijk is oekraine waarschijnlijk gewoon te verstaan gegeven dat ze ze niet op rus grondgebied moeten gooien.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:17:56 #204
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210852932
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 12:46 schreef Ulx het volgende:
Daarom zeg ik ook dat Frankrijk en het VK beter de restricties kunnen opheffen. Dan kan Oekraine er morgen mee aan de slag.
En als sholz ophoud met scholzen, dan kunnen ze ook morgen aan de slag, hé?

En dan kunnen ze:

A) dieper in rus toeslaan
B) die brug veel effectiever vernaggelen dan dat ze dat nu met klassieke HE warheads kunnen.

Stel je voor zeg.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:21:02 #205
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210852952
Langzaam maar zeker.....

twitter
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:26:00 #206
3928 Ulx
pi_210853003
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 13:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
En als sholz ophoud met scholzen, dan kunnen ze ook morgen aan de slag, hé?

En dan kunnen ze:

A) dieper in rus toeslaan
B) die brug veel effectiever vernaggelen dan dat ze dat nu met klassieke HE warheads kunnen.

Stel je voor zeg.
Hoezo dieper in Rusland toeslaan? Een telefoontje vanuit Londen en Parijs is voldoende om het vijf minuten later te kunnen doen als je bovenstaande verhaal klopt.

Als Scholz ze morgen levert en hetzelfde zegt als het VK en Frankrijk kunnen ze er nog niet mee op Rusland schieten.

Het klinkt alsof je het niet erg vindt dat VK/FR restricties oplegt omdat dat Duitsland dat dan maar even moet oplossen voor ze. Nogal krom imho.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:29:49 #207
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210853045
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 13:26 schreef Ulx het volgende:
Hoezo dieper in Rusland toeslaan? Een telefoontje vanuit Londen en Parijs is voldoende om het vijf minuten later te kunnen doen als je bovenstaande verhaal klopt.
Ja, je blijft maar naar anderen wijzen, maar de oplossing voor scholz z'n gescholz,

Is dat die daar mee kapt, niet dat anderen dan maar de gaten gaan dichtlopen.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:34:35 #208
3928 Ulx
pi_210853092
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 13:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, je blijft maar naar anderen wijzen, maar de oplossing voor scholz z'n gescholz,

Is dat die daar mee kapt, niet dat anderen dan maar de gaten gaan dichtlopen.
So what? Het is simpel op te lissen als Frankrijk en het VK het wel toestaan.

Wat is belangrijker voor je?
Scholz die moet stoppen scholzen of dat de Zwarte Zeevloot naar de kelder gejaagd wordt?
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:38:10 #209
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210853134
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 13:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
So what? Het is simpel op te lissen als Frankrijk en het VK het wel toestaan.
Het is ook simpel op te lossen als scholz ophoud met scholzen.

quote:
Wat is belangrijker voor je?
Scholz die moet stoppen scholzen of dat de Zwarte Zeevloot naar de kelder gejaagd wordt?
Your fallacy is de valse tegenstelling.

Het is niet OF taurussen, OF de zwarte zee kelderen.

Kan beide, als scholz kapt met scholzen.

En eventuele beperkingen die het VK/FR oekraine opleggen hebben hier niets mee te maken.
&lt;signature here&gt;.
pi_210853266
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 13:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die beperkingen 'zitten er in' voor de buhne, maar in realiteit waarschijnlijk niet. Realiteit is niet als een hollywood film, waar je op wat knopjes drukt en klaar. In realiteit moet die functionaliteit er ground up, dus by design, in zitten, ander zit je tegen een extra software development traject aan te kijken wat maanden zo niet jaren gaat duren. Militaire hard/software is een zaak van leven of dood, dat is niet zoals de firma Microsoft die ff een rotte update uitrollen, het gaat mis, ze zeggen my bad en we gaan weer verder.
Ja, nu je het zegt. Dit is absoluut 100% waarheid.
Wie weet hoe oud die code is, wat voor brei het is, en dan moet je *even* een limiet inbouwen.
Haha nee. Nee.....

Die Storm Shadows en Scalps hebben geen afstandbeperking.

Ik ben bekeerd. :7
pi_210853273
twitter
pi_210853437
Slechte dag voor de fascisten weer.

twitter
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:15:51 #213
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210853489
Ok. Blijkbaar konden ze de centen dus niet missen. En landbouw heeft het nakijken, want diesel zal dan wel weer schaars worden.

quote:
MOSCOW/LONDON/SINGAPORE, Oct 6 (Reuters) - Russia's government on Friday lifted a ban on pipeline diesel exports via ports, removing the bulk of restrictions it enforced on Sept. 21.

Restrictions on gasoline exports remain in place.
https://www.reuters.com/m(...)ens-next-2023-10-06/
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:18:23 #214
3928 Ulx
pi_210853502
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 13:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het is ook simpel op te lossen als scholz ophoud met scholzen.
[..]
Your fallacy is de valse tegenstelling.

Het is niet OF taurussen, OF de zwarte zee kelderen.

Kan beide, als scholz kapt met scholzen.

En eventuele beperkingen die het VK/FR oekraine opleggen hebben hier niets mee te maken.
Die Zwarte Zeevloot ligt op ~300 km van het front in rechte lijn. Die tot zinken brengen kan dus net met SS/Scalp (tenzij er een fysieke liniter op zit). Agree?

Dus waarom schieten ze die drijvende raketlanceerders nu niet kapot? Ik zie maar twee mogelijkheden:
• Kyiv vindt het niet belangrijk/heeft andere prioriteiten.
• Mag niet van de leveranciers.

De restanten van de vloot kelderen is belangrijker dan de Kerchbrug op dit moment. (Die wil je voorlopig gedeeltelijk heel houden omdat er nog een miljoen Russen over moeten vertrekken.)

De eerste is zuiver een Oekraïense beslissing. Als die het niet belangrijk vinden, tja, dan houdt het wel op.

En de tweede -de beperking- kan Berlijn ook doen om gelijk op te trekken met het VK en Frankrijk. En dan wat? Ga je dan nog steeds zo tekeer over één van de drie?
pi_210853526
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 14:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die Zwarte Zeevloot ligt op ~300 km van het front in rechte lijn. Die tot zinken brengen kan dus net met SS/Scalp (tenzij er een fysieke liniter op zit). Agree?

Dus waarom schieten ze die drijvende raketlanceerders nu niet kapot? Ik zie maar twee mogelijkheden:
[*] Kyiv vindt het niet belangrijk/heeft andere prioriteiten.
[*] Mag niet van de leveranciers.

De restanten van de vloot kelderen is belangrijker dan de Kerchbrug op dit moment. (Die wil je voorlopig gedeeltelijk heel houden omdat er nog een miljoen Russen over moeten vertrekken.)

De eerste is zuiver een Oekraïense beslissing. Als die het niet belangrijk vinden, tja, dan houdt het wel op.

En de tweede -de beperking- kan Berlijn ook doen om gelijk op te trekken met het VK en Frankrijk. En dan wat? Ga je dan nog steeds zo tekeer over één van de drie?
[3] op het moment niet mogelijk vanwege aanwezige Russische luchtverdediging.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:20:44 #216
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_210853527
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 12:55 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Oekraine moet Crimea nogal wat roebels gaan betalen. Wat een grapjassen toch.

[ twitter ]
Ik weet niet hoe snel het rechtssyteem daar is, maar tegen die tijd zijn al die roebels vast ongeveer tien cent waard..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:23:46 #217
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210853550
quote:
De restanten van de vloot kelderen is belangrijker dan de Kerchbrug op dit moment.
Niet mee eens. Die boten liggen daar te dobberen. Doen voor de rest weinig. Krim is de logistieke hub waar een groot gedeelte van het rus front op draait.

quote:
Nee.

Of: ja, als daar aanleiding voor bestaat.

Want zoals je weet steek ik kritiek over het in jouw optiek natuurlijk niet voorkomende slowwalken van de VS ook niet onder stoelen of banken.

Ik ben een equal opportunity criticaster; ik discrimineer niet.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:23:47 #218
3928 Ulx
pi_210853551
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 14:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die hebben ze overal. Tot nu niet echt een hele grote belemmering.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:27:22 #219
3928 Ulx
pi_210853576
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 14:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Niet mee eens. Die boten liggen daar te dobberen. Doen voor de rest weinig. Krim is de logistieke hub waar een groot gedeelte van het rus front op draait.
[..]
Nee.

Of: ja, als daar aanleiding voor bestaat.

Want zoals je weet steek ik kritiek over het in jouw optiek natuurlijk niet voorkomende slowwalken van de VS ook niet onder stoelen of banken.

Ik ben een equal opportunity criticaster; ik discrimineer niet.
Er liggen zes schepen die kruisraketten kunnen lanceren. Gisteren het nieuws gezien waar de Russen die op af schieten? Ze gaan vol voor burgers terroriseren. Bovendien zal het verliezen van de complete Zwarte Zeevloot een enorme dreun zijn voor de Russen en een enorme PR boost voor Oekraïne.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:28:13 #220
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210853582
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 14:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die hebben ze overal. Tot nu niet echt een hele grote belemmering.
Toch is het dat in mijn optiek ook ja.

Laatste keer dat oekraine die brug aanpakte verzadigde ze de lucht, er ging van alles tegerlijkertijd, drones, omgebouwde sovjet raketten, ladingen van die MALDs, en SS/SCALPs.

Dus er zitten redelijke materiele kosten aan verbonden.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:29:09 #221
3928 Ulx
pi_210853593
Oh, en over slow-walken van de VS: je was niet eens op de hoogte dat Abrams al waren geleverd, dus hou daar alsjeblieft over op.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:33:41 #222
3928 Ulx
pi_210853624
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 14:28 schreef ExTec het volgende:

Dus er zitten redelijke materiele kosten aan verbonden.
Oorlog is duur. News at eleven.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:40:04 #223
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210853674
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 14:29 schreef Ulx het volgende:
Oh, en over slow-walken van de VS: je was niet eens op de hoogte dat Abrams al waren geleverd, dus hou daar alsjeblieft over op.
Vertel?
&lt;signature here&gt;.
pi_210853676
quote:
(Die wil je voorlopig gedeeltelijk heel houden omdat er nog een miljoen Russen over moeten vertrekken.)
Als dat iets was waar Oekraine zich zorgen om maakt dan had men niet al meerdere keren getracht die brug kapot te maken.
pi_210853717
quote:

[..]

• Kyiv vindt het niet belangrijk/heeft andere prioriteiten.
• Mag niet van de leveranciers.

Nee, dat komt omdat ze de russen hun marineschepen continue verplaatsen.

Sateliet bewijs
Scroll maar eens een paar dagen terug, op iedere satelietfoto zijn er schepen verplaatst. Dat is ook de reden dat ze een paar weken geleden de schepen in een droogdok hebben geraakt.
pi_210853728
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 14:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nee, ze worden telkens verplaatst. Zie satelietbeelden in de post hierboven.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:51:00 #227
3928 Ulx
pi_210853754
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 14:40 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Als dat iets was waar Oekraine zich zorgen om maakt dan had men niet al meerdere keren getracht die brug kapot te maken.
En ze hebben de Russen vorige week opgeroepen hun spullen te pakken en te vluchten. Meestal sluit je dan geen vluchtweg af.

De spoorbrug moet stuk. Op de autobrug is het handig één rijrichting open te houden om chaos te veroorzaken als de burgers in paniek raken en richting Rusland willen èn er tegelijk bevoorrading overheen moet de andere kant op. Russische tanks die over de eigen burgers rijden zal ook in dat land geen geweldige pr zijn.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:54:46 #228
3928 Ulx
pi_210853790
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 14:46 schreef oheng het volgende:

[..]
Nee, dat komt omdat ze de russen hun marineschepen continue verplaatsen.

Sateliet bewijs
Scroll maar eens een paar dagen terug, op iedere satelietfoto zijn er schepen verplaatst. Dat is ook de reden dat ze een paar weken geleden de schepen in een droogdok hebben geraakt.
Ze zijn verplaatst omdat Sebastopol te kwetsbaar is.
De haveninstallaties in Novorossyisk kapotgooien is ook goed. Schepen in oorlogstijd hebben vaak onderhoud nodig. Zonder dat geen vloot. Dichter naar de Zee van Azov maakt ze kwetsbaarder.
pi_210853839
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Tja bepaalde partijen leggen daar heel erg de focus op. De praktijk is gelukkig dat het allemaal meevalt.
Als de oorlog afloopt met een Rusland dat een deel van Oekraine krijgt, dan heeft de NAVO 'verloren' en Rusland 'gewonnen' en zou een zeer gevoelige slag zijn tegen het mandaat en de vermeende NAVO slagkracht. Ik denk dat ze dat niet graag zien gebeuren. Uiteindelijk is het toch een proxy-oorlog van Oekrainers die met NAVO/EU materiaal vechten.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_210853867
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 14:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze zijn verplaatst omdat Sebastopol te kwetsbaar is.
De haveninstallaties in Novorossyisk kapotgooien is ook goed. Schepen in oorlogstijd hebben vaak onderhoud nodig. Zonder dat geen vloot. Dichter naar de Zee van Azov maakt ze kwetsbaarder.
Ja, klopt. Maar ga maar een paar maanden terug op de beelden: die schepen komen en gaan continue. Het probleem blijft dat (beweegbare) schepen moeilijk te raken zijn met ballistische raketten, tenzij je een héle snelle reactietijd hebt. En dan nog: de russen zien wanneer de SU-24's opstijgen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:07:59 #231
3928 Ulx
pi_210853918
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 15:01 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, klopt. Maar ga maar een paar maanden terug op de beelden: die schepen komen en gaan continue. Het probleem blijft dat (beweegbare) schepen moeilijk te raken zijn met ballistische raketten, tenzij je een héle snelle reactietijd hebt. En dan nog: de russen zien wanneer de SU-24's opstijgen.
Ze vertrekken wegens het doen van militaire operaties. Aangezien elke vierkante centimeter van die haven waarschijnlijk wel op de korrel ligt bij de SCALP/SS crew denk ik dat een bliksemactie mogelijk is. Binnen een-anderhalf uur van GO naar BIEM zou moeten kunnen. Als de crews en vliegtuigen paraat staan.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:25:49 #232
3928 Ulx
pi_210854114
What airdefense doing?

twitter
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:25:55 #233
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210854116
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 13:21 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Swedish government says it's open to donating Gripen fighters to Ukraine. I have never been happier to be a Swedish taxpayer.
Suprise suprise! (not!)
pi_210854160
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 15:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze vertrekken wegens het doen van militaire operaties. Aangezien elke vierkante centimeter van die haven waarschijnlijk wel op de korrel ligt bij de SCALP/SS crew denk ik dat een bliksemactie mogelijk is. Binnen een-anderhalf uur van GO naar BIEM zou moeten kunnen. Als de crews en vliegtuigen paraat staan.
Weet ik niet. Ik weet alleen dat de Storm Shadow 1163 km/u vliegt, en dat die dus een vliegtijd heeft naar Sevastopol van ongeveer 15-20 minuten. En, zoals gezegd: de russen zien wanneer er SU-24's opstijgen.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:32:10 #235
pi_210854193
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 13:52 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Ik stel voor om Moscou in de as te leggen en het gewoon keihard te ontkennen.
pi_210854194
Ok, na alle ellende is het nu ff tijd voor te lachen. Het is tenslotte vrijdag. Dit is mogelijk de meest full retard opmerking van deze hele oorlog.

pi_210854221
weg
pi_210854235
Maar eh, hoe gaan ze zo snel in die Gripen's vliegen als het al zo veel moeite kost om in F16's te vliegen?

Niet dus. Dat ding is hooguit voor de show.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:35:26 #239
3928 Ulx
pi_210854246
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 15:29 schreef oheng het volgende:

[..]
Weet ik niet. Ik weet alleen dat de Storm Shadow 1163 km/u vliegt, en dat die dus een vliegtijd heeft naar Sevastopol van ongeveer 15-20 minuten. En, zoals gezegd: de russen zien wanneer er SU-24's opstijgen.
Maar een schip heb je niet meteen van de kade. En als 6-700km verderop een SU-24 opstijgt ga je ook niet stoppen met laden en lossen.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:36:23 #240
pi_210854264
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 15:34 schreef Discombobulate het volgende:
Maar eh, hoe gaan ze zo snel in die Gripen's vliegen als het al zo veel moeite kost om in F16's te vliegen?

Dan hoef jij je dus nergens zorgen over te maken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:37:17 #241
3928 Ulx
pi_210854285
quote:

Het vliegen is het grootste probleem niet voor iemand met een brevet.
pi_210854320
quote:

Regeren is vooruitkijken.

Het zou fijn zijn als ze de kisten voor het huidige conflict kunnen gebruiken, maar zo niet, dan hebben ze nog steeds baat bij een functionerende luchtmacht voor het volgende conflict. Ze zullen immers nog steeds een grens delen met barbaren.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:42:52 #243
3928 Ulx
pi_210854356
twitter
pi_210854361
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 15:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar een schip heb je niet meteen van de kade. En als 6-700km verderop een SU-24 opstijgt ga je ook niet stoppen met laden en lossen.
Ja, maar aan de andere kant: zou ik persoonlijk iedere keer SU-24's laten opstijgen om de russen zoveel mogelijk te verstoren.
pi_210854409
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210854413
De wapens benne op.
pi_210854424
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 15:48 schreef quirina het volgende:
De wapens benne op.
?
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:53:39 #248
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210854458
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 15:48 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Je zult maar in zo'n land moeten wonen waarin dit soort collectieve wappie gedoe de norm is :')
pi_210854554
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 15:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het vliegen is het grootste probleem niet voor iemand met een brevet.
Nee, natuurlijk niet, maar het operationeel krijgen van die dingen voor de strijd wel als piloot, raketten afschieten op doelen e.d.

En dan hebben ze ook nog niet genoeg piloten.
pi_210854568
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 15:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dan hoef jij je dus nergens zorgen over te maken.
Lijkt me eerder problematisch voor Oekraïne.
pi_210854681
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 15:48 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Al een tijd niets meer over de biolabs gehoord.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:23:53 #252
3928 Ulx
pi_210854780
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 16:04 schreef Discombobulate het volgende:

En dan hebben ze ook nog niet genoeg piloten.
Ik durf niet te zeggen of ze die zelf voor hun basisbrevet aan het trainen zijn. Zou me niet echt verbazen.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:24:39 #253
pi_210854791
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 16:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Lijkt me eerder problematisch voor Oekraïne.
Dan is het dus niet jouw probleem.
pi_210854846
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 15:32 schreef oheng het volgende:
Ok, na alle ellende is het nu ff tijd voor te lachen. Het is tenslotte vrijdag. Dit is mogelijk de meest full retard opmerking van deze hele oorlog.

Is al een paar keren gepost, ook dat mensen Julia Davis (van twitter) beschuldigen dat zij met 1 of ander tooltje haar gezicht bewerkt heeft om die muts als een clown uit te laten zien.
pi_210854920
quote:
German arms company Rheinmetall has received a major order for artillery ammunition following the second tender under a framework contract with the German government.

Source: Rheinmetall, reported by European Pravda

Details: The German government has ordered tens of thousands of L15 shells for the Ukrainian Armed Forces, as well as conventional 155 mm Assegai shells for the German armed forces.

According to Rheinmetall's statement, the order is valued at the low end of the three-digit million-euro range. Delivery is scheduled for 2024.

The recently concluded framework agreement for the supply of 155 mm artillery ammunition runs until 2029 and represents a potential order volume of around ¤1.2 billion.
Rest van het artikel https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/10/6/7422978/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2023 16:36:46 ]
pi_210854966
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 16:29 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Is al een paar keren gepost, ook dat mensen Julia Davis (van twitter) beschuldigen dat zij met 1 of ander tooltje haar gezicht bewerkt heeft om die muts als een clown uit te laten zien.
Oh sry, ik loop een paar dagen achter.
pi_210854969
twitter
pi_210854979
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 16:40 schreef oheng het volgende:

[..]
Oh sry, ik loop een paar dagen achter.
Eerlijk gezegd volg ik het ook niet zo meer. Maar wat ik net vertelde had ik dus zelf gepost, drm wist ik dat. :@
  Moderator vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:47:46 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210855006
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 14:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er liggen zes schepen die kruisraketten kunnen lanceren. Gisteren het nieuws gezien waar de Russen die op af schieten? Ze gaan vol voor burgers terroriseren. Bovendien zal het verliezen van de complete Zwarte Zeevloot een enorme dreun zijn voor de Russen en een enorme PR boost voor Oekraïne.
Sommige (alle) onderzeeboten kunnen ook kruisraketten lanceren en daarnaast is het ook een inlichtingen dingetje en dat lamleggen is misschien wel belangrijker
pi_210855016
Drone operator heeft skills
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210855058
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 16:48 schreef Slayage het volgende:
Drone operator heeft skills [ twitter ]
Wat zijn ze daar op 0:25 aan het doen, de estafette of zo :D
pi_210855117
https://www.reddit.com/r/(...)stroyed_by_multiple/ (video)
quote:
Sleeping Russian soldiers destroyed by multiple drone drops
prijs schieten. Wanneer leren ze eens dat ze beter niet zich in groepen kunnen ophouden.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:06:36 #264
3928 Ulx
pi_210855165
Ik zie wat berichten verschijnen ovdr mislukte tegenaanvallen bij Robotyne.
pi_210855413
quote:
Ik maak me vooral zorgen om de Europese illusies dat het probleem "Rusland" met het leveren van een paar tanks en raketten aan Oekraïne wel opgelost is en dat de Russen daarna weer als een normaal volk behandeld kunnen worden waar handel mee gedreven kan worden.

De Russische ambities (Europa binnen zijn invloedssfeer brengen) blijven echter onveranderd en dat alleen al zou voldoende reden moeten zijn om dat land, zijn barbaarse bevolking en hun samenleving volledig ten gronde te richten.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:11:32 #266
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210855565
twitter
pi_210855758
pi_210855821
Blijkbaar is Noelreports verhuisd van twitter naar mastodon, misschien interessant voor diegenen die niet op twitter willen komen om hem daar te volgen?: https://mstdn.social/@noelreports

quote:
Many people have switched from Twitter to Mastodon, but not everyone who followed me before on Twitter knows that I'm active here also. Will you help me increase my reach on Mastodon? Share this post, boost it or comment and let me know why you're following me. Maybe with some smart hashtags. Thank you! 👍 😊
Ander nieuws:
quote:
Nieuw steunpakket Oekraïne: ruim 100 miljoen euro voor investeringen, herstel en hervormingen
Nieuwsbericht | 06-10-2023 | 15:45

Nederland trekt 102 miljoen euro uit voor het derde steunpakket in 2023 aan Oekraïne. Dat meldt minister Schreinemacher voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking namens het kabinet aan de Tweede Kamer. Van deze extra bijdrage gaat 60 miljoen euro naar de ondersteuning van Nederlandse bedrijven die een bijdrage willen leveren aan de wederopbouw van het land. Dit geld is bedoeld voor exportkredietverzekeringen waarmee betalingsrisico’s worden afgedekt van investeringen en transacties in het land. Om Oekraïne te helpen voorbereiden op de winter gaat daarnaast 30 miljoen euro naar aankoop van gas en de levering van onderdelen voor het elektriciteitsnetwerk. De overige 12 miljoen euro gaat naar steun aan gebieden die recent bevrijd zijn en naar het IMF dat met technische assistentie Oekraïne helpt hervormingen door te voeren.
Rest van artikel: https://www.rijksoverheid(...)stel-en-hervormingen

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2023 18:46:54 ]
pi_210855884
https://mstdn.social/@noelreports/111188271725080562

HIMARS visited a training ground for Russian troops in Yasynuvata, Donetsk region.
06 okt 2023 15:19
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:52:21 #270
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210855901
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 18:45 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Blijkbaar is Noelreports verhuisd van twitter naar mastodon, misschien interessant voor diegenen die niet op twitter willen komen om hem daar te volgen?: https://mstdn.social/@:noelreports
Is dat nog wat dat Mastodon? Daat zou compleet deugend Nederland ook heen verhuizen maar ze waren binnen een week alweer terug op Twitter... :')
pi_210855902
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 18:51 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
https://mstdn.social/@:noelreports/111188271725080562

HIMARS visited a training ground for Russian troops in Yasynuvata, Donetsk region.
06 okt 2023 15:19
Het HIMARS promotie team komt naar je toe deze herfst *O*

Exclusief promotie babes.
pi_210855963
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 18:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is dat nog wat dat Mastodon? Daat zou compleet deugend Nederland ook heen verhuizen maar ze waren binnen een week alweer terug op Twitter... :')
Neem nu pas voor het eerst de moeite om te kijken. Ik kan je niet zeggen of het wat is. Oogt wel netjes, wel een beetje weinig comments nog.

Thread zou ook de nieuwe Twitter worden maar lijkt ook niet echt van de grond af te komen (???) maar ik denk dat we toch echt van Twitter af moeten want de RU propaganda/ Oekraine censuur is veel te hoog op Twitter en het helpt niet dat de baas van Twitter een Kremlinpijper is.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:01:38 #273
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210856022
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 18:57 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Neem nu pas voor het eerst de moeite om te kijken. Ik kan je niet zeggen of het wat is. Oogt wel netjes, wel een beetje weinig comments nog.

Thread zou ook de nieuwe Twitter worden maar lijkt ook niet echt van de grond af te komen (???) maar ik denk dat we toch echt van Twitter af moeten want de RU propaganda/ Oekraine censuur is veel te hoog op Twitter en het helpt niet dat de baas van Twitter een Kremlinpijper is.
Ik vind BlueSky wel fijn.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:04:36 #274
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210856058
:'(

twitter
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:06:27 #275
pi_210856098
Het laatste stukje is heel interessant. 16m05s. Het gaat over the Artillery War.
Rusland verschiet zijn voorraden in hoog tempo. Hun productie is iets hoger dan een jaar geleden, maar kan het verbruik never nooit niet bijhouden.
Ukraine's verbruik groeit langzaam en nadert het Russische verbruik.

pi_210856159
quote:
84s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 19:01 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik vind BlueSky wel fijn.
Oh lord.... Dus ik moet nu een account gaan maken voor Telegram (in tegenstelling tot wat hier werd beweerd kan ik er niks mee zonder een 06nr in te voeren) en een account voor Mastodon en Bluesky en Threads. Nog meer? :P
pi_210856186
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 19:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het laatste stukje is heel interessant. 16m05s. Het gaat over the Artillery War.
Rusland verschiet zijn voorraden in hoog tempo. Hun productie is iets hoger dan een jaar geleden, maar kan het verbruik never nooit niet bijhouden.
Ukraine's verbruik groeit langzaam en nadert het Russische verbruik.

Ik zat net te kijken naar Medvedev, die gast zit in militaire pakkie te vertellen dat Oekraine het moeilijk heeft en dat het Westen ze in steek aan het laten is evenals VS en dat Rusland echt meer dan bereid is om te onderhandelen en bladiebla.

Kom jij met dit nieuws. Toeval? :D
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:29:44 #278
pi_210856447
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 19:11 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Ik zat net te kijken naar Medvedev, die gast zit in militaire pakkie te vertellen dat Oekraine het moeilijk heeft en dat het Westen ze in steek aan het laten is evenals VS en dat Rusland echt meer dan bereid is om te onderhandelen en bladiebla.

Kom jij met dit nieuws. Toeval? :D
Absoluut toeval, natuurlijk. O-)

Maar zei die ook waar hij over wilde onderhandelen, dan?
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:41:26 #279
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210856788
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 19:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Absoluut toeval, natuurlijk. O-)

Maar zei die ook waar hij over wilde onderhandelen, dan?
Vrede natuurlijk. Weet niet meer waar ik het gezien heb en kan het ook niet terugvinden. Medvedev naam werd niet genoemd maar wel "touch guy". Hij werd door meerdere militairen aan tafel omringt.
pi_210856851
https://mstdn.social/@noelreports/111187434794264726

quote:
President Zelenskyi and Prime Minister of Hungary Viktor Orban met on the sidelines of the summit in Granada yesterday.

"They shook hands and only exchanged a few words," a Hungarian journalists on the scene reported.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:17:29 #282
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210857326
twitter

We horen bij de grote jongens volgens Zelensky
pi_210857488
twitter
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:32:22 #284
pi_210857493
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 20:17 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Logisch, we zijn het langste volk ter wereld. Zet Zelensky naast Wobke Hoekstra.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210857552
Blijf het raar vinden dat het westen maar mondjesmaat wapens geeft en zelfs bepaalde eisen stelt met de inzet ervan. Mocht Oekraine in steek gelaten worden door het westen, maak dan maar je borst nat voor China.

Btw ben nieuw hier dus hoi allemaal!
pi_210857622
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 20:37 schreef AFA2022 het volgende:
Blijf het raar vinden dat het westen maar mondjesmaat wapens geeft en zelfs bepaalde eisen stelt met de inzet ervan. Mocht Oekraine in steek gelaten worden door het westen, maak dan maar je borst nat voor China.

Btw ben nieuw hier dus hoi allemaal!
Hoi welkom!
pi_210857872
quote:

Zou verdomme eens tijd worden.

Moet je kijken wat ze vandaag gepost hebben

Ohhhh bedankt grote VS, voor jullie YPR-765's :( :( :(
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:12:10 #288
323876 michaelmoore
pi_210857873
Ja hoor de Ruble heeft ondanks de zeer forse rente verhoging nu definitief de vrije val hervat
https://www.finanzen.net/devisen/euro-russischer_rubel-kurs
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210857882
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 21:12 schreef michaelmoore het volgende:
Ja hoor de Ruble heeft ondanks de zeer forse rente verhoging nu definitief de vrije val hervat

Excuseer, u vergeet de verplichte aankoop van roebels door grote bedrijven, en de dagelijkse miljarden aankoop van roebels door de centrale bank.

Aaaaand it's gone. :7
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:13:53 #290
323876 michaelmoore
pi_210857885
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Logisch, we zijn het langste volk ter wereld. Zet Zelensky naast Wobke Hoekstra.

SPOILER
Of Rutte naast Putin
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:16:36 #291
323876 michaelmoore
pi_210857912
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 21:13 schreef oheng het volgende:

[..]
Excuseer, u vergeet de verplichte aankoop van roebels door grote bedrijven, en de dagelijkse miljarden aankoop van roebels door de centrale bank.

Aaaaand it's gone. :7
nou die grote bedrijven hebben daar best wel poep aan
de centrale bank zal het stiekem ook niet al te fanatiek doen

iedereen begrijpt zolang iedere ruble investeert gaat worden in patronen of diesel die de volgende dag weg gekeild worden en de rest naar corrrupte ambtenaren gaat, dan gaat het niet best
pi_210857956
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 21:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou die grote bedrijven hebben daar best wel poep aan
de centrale bank zal het stiekem ook niet al te fanatiek doen

iedereen begrijpt zolang iedere ruble investeert gaat worden in patronen of diesel die de volgende dag weg gekeild worden en de rest naar corrrupte ambtenaren gaat, dan gaat het niet best
Tja, de centrale bank heeft dat toch echt aangekondigd hoor. En van 14 tot 23 september (?) zelfs een extra dagelijkse miljarden impuls voor de roebel. Je kon dat ook duidelijk zien aan de koers van de roebel: die ging omhoog.

Maar goed, nu ff lachen want vrijdagavond. RIA bericht over de glorieuze stijging van de roebel.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:28:08 #293
323876 michaelmoore
pi_210858034
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 21:20 schreef oheng het volgende:

[..]
Tja, de centrale bank heeft dat toch echt aangekondigd hoor. En van 14 tot 23 september (?) zelfs een extra dagelijkse miljarden impuls voor de roebel. Je kon dat ook duidelijk zien aan de koers van de roebel: die ging omhoog.

Maar goed, nu ff lachen want vrijdagavond. RIA bericht over de glorieuze stijging van de roebel.
Heeeeeel even is dat ook bijna gelukt he

vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:31:26 #294
323876 michaelmoore
pi_210858075
https://www.telegraaf.nl/(...)ire-hulp-aan-rusland
het is voor Kim te hopen dat ie niet in Rubles betaald krijgt
quote:
Noord-Korea begonnen met bieden van militaire hulp aan Rusland'
Noord-Korea is begonnen met het bieden van militaire hulp aan Rusland. Dat meldt CBS News vrijdagavond. Het nieuwsmedium heeft gesproken met een Amerikaanse functionaris die zei dat Pyongyang het overbrengen van artillerie naar Moskou heeft gestart.
In wat voor mate de steun wordt gegeven, is niet bekend.
Het is dus niet duidelijk of het om beperkte militaire hulp gaat, of dat dit al deel uitmaakt van steun voor de langere termijn - iets dat Noord-Korea Rusland wel wil geven.
Of Noord-Korea iets terugkrijgt vanuit Rusland, is ook niet bekend.

Het nieuws komt drie weken nadat Kim Jong-un in Rusland was voor een bezoek aan Vladimir Poetin.
De Noord-Koreaanse dictator verklaarde daad steun te geven aan Rusland voor de oorlog met Oekraïne. Mogelijk werd tijdens het bezoek ook een nieuw wapenverdrag besproken.
pi_210858154
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 21:31 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ire-hulp-aan-rusland
het is voor Kim te hopen dat ie niet in Rubles betaald krijgt
[..]

Noord Korea is gedegenereerd naar het niveau van een ruil-economie. Waarschijnlijk willen ze betaald worden in raket technologie knowhow e.d.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:45:08 #296
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_210858279
quote:
[ twitter ]

Toen Oekraïne het echt goed kon gebruiken heeft Nederland een berg aan YPR-765's geleverd, Nederland was de drijvende kracht achter levering van de PzH 2000 (wat andere landen weer over de streep trok om ook SPG's en MLRS te leveren), was een van de drijvende krachten achter levering van Leopard 2's, was een van de drijvende krachten achter levering van Patriot systemen, en was dè drijvende kracht achter de toekomstige levering van F16's.

Ik begrijp het wel.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_210858295
Andrew Perpetua live stream

vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:47:34 #298
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210858312
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 21:37 schreef oheng het volgende:

[..]
Noord Korea is gedegenereerd naar het niveau van een ruil-economie. Waarschijnlijk willen ze betaald worden in raket technologie knowhow e.d.
Potentieel een hoop gemieter voor de toekomst. Beter wordt de wereld er niet op.
pi_210858332
twitter
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:53:04 #300
323876 michaelmoore
pi_210858370
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 21:37 schreef oheng het volgende:

[..]
ik vrees dat de patronen van NK ook 70 jaar oud zijn en de hogerige soldaten heb ik geen hoge pet op , de paar
mooie marcheerjongens zullen niet gaan vechten
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:54:58 #301
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210858395
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 21:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik vrees dat de patronen van NK ook 70 jaar oud zijn en de hogerige soldaten heb ik geen hoge pet op , de paar
mooie marcheerjongens zullen niet gaan vechten
Concrete aantallen weten we niet hè?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')