Nee, naakt is niet hetzelfde als gekleed. Maar een crop top is ook niet hetzelfde als andere kleding.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:36 schreef miss_sly het volgende:
" De strekking: gepaste kleding en niet te bloot. Het leverde gefronste wenkbrauwen op bij pubers én hun ouders. ‘Mijn dochter mag geen crop tops meer dragen’, schrijft een ouder verontwaardigd in een mail aan deze krant. ,‘Als je toch dit draagt moet je naar huis om wat anders aan te doen. Dat is toch niet meer van deze tijd?’
Niet te bloot
Naveltruitjes, korte broekjes of een diep decolleté. Middelbare scholen in Twente en ver daarbuiten worstelen met de outfits die hun leerlingen dragen. Wat kan wel en wat kan niet? En is het aan een school om hier iets van te zeggen? Afgelopen juni kwam een school in het Limburgse Heerlen in het nieuws. De onderwijsinstelling vroeg leerlingen via de nieuwsbrief zich niet te bloot te kleden. Korte broekjes of blote buiken mochten niet."
https://www.bd.nl/binnenl(...)op-top-aan~a095a162/
Kan een openbare school dit zomaar eisen? De hoofdreden lijkt te zijn dat anders de leraren teveel afgeleid worden maar dat lijkt me toch niet echt een argument om de vrijheid van anderen te beperken. Op een Christelijke school kan ik mij nog iets bij voorstellen aangezien je daar als leerling bewust voor kiest.
Maar dat betekent dus dat ze eigenlijk nooit een grens zou kunnen bereiken waarop je zegt: ik heb je dusdanig veel vrijheid gegeven maar nu grijp ik in als ouder?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou mijn dochter wellicht wel ter overweging geven op bepaalde momenten of dit de gelegenheid is om dat aan te trekken, maar ik zou me wel bij haar keuze neerleggen. Dat is wat mij betreft opvoeden van tieners: adviseren, ergens bewust van maken dmv vragen stellen, maar ook voorleven.
De basisgrens is in NL heel duidelijk: we gaan niet naakt over straat, naakt is voor andere plaatsen en momenten.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, naakt is niet hetzelfde als gekleed. Maar een crop top is ook niet hetzelfde als andere kleding.
Waar het omgaat is dat je altijd ergens een grens moet trekken.
Daar ligt ook precies het probleem. Een leraar is om les te geven, niet om koters op te voeden, daar zijn ouders voor.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:18 schreef HSG het volgende:
[..]
Het was geen mening maar een feit. En verder....hoezo met de leraar zijn commentaar voor zich houden? Ouders willen toch dat de leerkracht hun kind gaat opvoeden? Moet je niet gaan piepen over dat ze ergens commentaar op hebben.
Met betrekking tot kleding ligt die grens inderdaad heel erg ver. Tenminste, over het algemeen. Er zullen best momenten zijn dat ik meer verwacht, zoals mogelijk de genoemde begrafenis.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar dat betekent dus dat ze eigenlijk nooit een grens zou kunnen bereiken waarop je zegt: ik heb je dusdanig veel vrijheid gegeven maar nu grijp ik in als ouder?
Snap dat dit lastig voor te stellen is als je dochter sowieso al niet in zo'n situatie terecht zou komenmaar hypothetisch gezien dan.
Ik zou zelf zeggen dat 4,5,8 en 10 wel een gesprek zouden mogen verwachten op schoolquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
1-4
[ afbeelding ]
5-8
[ afbeelding ]
9-11
Op zich wel intressant wat anderen van dit soort realistische outfits vinden, want naakt gaan ze niet natuurlijk.
Een paar vind ik wel voor school kunnen, de meeste echter voor vrije tijd/vakantie.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
1-4
[ afbeelding ]
5-8
[ afbeelding ]
9-11
Op zich wel intressant wat anderen van dit soort realistische outfits vinden, want naakt gaan ze niet natuurlijk.
wat is de reden voor meiden dan in zo kort mogelijke kleding te gaan lopen ipv een tshirt en normale korte broek?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:40 schreef FL_Freak het volgende:
Ah ik zie dat het probleem weer bij de meisjes worden gelegd 'zodat jongens en mannen niet gaan staren'.
Snap ik ook niet.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:42 schreef mschol het volgende:
[..]
wat is de reden voor meiden dan in zo kort mogelijke kleding te gaan lopen ipv een tshirt en normale korte broek?
Omdat het kan.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:42 schreef mschol het volgende:
[..]
wat is de reden voor meiden dan in zo kort mogelijke kleding te gaan lopen ipv een tshirt en normale korte broek?
Je doet nu flauw. Je gehele argumentatie gaat om de vrijheid van het individu, en nu beroep je je ineens op de basisgrens die generaliseert.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De basisgrens is in NL heel duidelijk: we gaan niet naakt over straat, naakt is voor andere plaatsen en momenten.
Dus nee, we gaan niet naakt naar school.
De meeste buiken gedijen daar beter met wat bedekkingquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:42 schreef maily het volgende:
[..]
Snap ik ook niet.
Jongens doen dat ook niet.
Ik snap de foto hier in de OP ook niet TV / [RTL4] Expeditie Robinson 2023 #2 Krista is een bitch
Sorry, maar daar hoort een leraar geen oog voor te hebben. Dat hoort bij professionaliteit.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:43 schreef theunderdog het volgende:
Het uitdagende effect moet geen hoofddoel spelen. Eens. Maar het mag toch wel meespelen in een besluit?
Stel je bent directeur van een school. En de overgrote meerderheid van de mannelijke leerkrachten geeft aan 'afgeleid' te zijn vanwege de kledingstijl van de leerlingen. Dan moet je daar toch wat mee?
9 ook wel, denk ik.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik zou zelf zeggen dat 4,5,8 en 10 wel een gesprek zouden mogen verwachten op school
Ik denk dat bij 10 die pose ook echt niet helpt zoquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik zou zelf zeggen dat 4,5,8 en 10 wel een gesprek zouden mogen verwachten op school
Jouw probleem lijkt mij.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:44 schreef mootie het volgende:
Persoonlijk vind ik het ook echt geen gezicht, zeker die meiden van 12/13.
Billen die onder korte broeken uitpiepen, rokjes zo kort dat ze meer een brede riem zijn.
Waarschijnlijk dan omdat je het ziet als een belangrijke aspect binnen opgroeien?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met betrekking tot kleding ligt die grens inderdaad heel erg ver. Tenminste, over het algemeen. Er zullen best momenten zijn dat ik meer verwacht, zoals mogelijk de genoemde begrafenis.
Ik heb wel andere grenzen waarbij ik wel zou ingrijpen, maar uitgerekend kleding vind ik iets waarin ik haar vrij wil laten.
Je kan geen beperkingen opleggenquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, naakt is niet hetzelfde als gekleed. Maar een crop top is ook niet hetzelfde als andere kleding.
Waar het omgaat is dat je altijd ergens een grens moet trekken.
Nee, maar je chargeert nu enorm.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Sorry, maar daar hoort een leraar geen oog voor te hebben. Dat hoort bij professionaliteit.
Vooral omdat dit heel subjectief is. De ene leraar is pas afgeleid bij een beetje blote buik. De andere is al afgeleid bij korte mouwen. Waar ga je de grens trekken? Allemaal tot de polsen en enkels bedekt en dichte schoenen?
Dat is gewoon wetgeving.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je doet nu flauw. Je gehele argumentatie gaat om de vrijheid van het individu, en nu beroep je je ineens op de basisgrens die generaliseert.
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:40 schreef FL_Freak het volgende:
Ah ik zie dat het probleem weer bij de meisjes worden gelegd 'zodat jongens en mannen niet gaan staren'.
Wat is er onfatsoenlijk aan de gegeven voorbeelden dan?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap echt niet wat er zo raar is aan verwachten dat iedereen zich een beetje fatsoenlijk aan kleedt voor school. Het hoeft geen uniform te zijn, maar er is ook een ander uiterste.
Kinderen van 11/12/13 zo de straat op sturen vind ik ook niet wat. Noem mij maar preuts.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jouw probleem lijkt mij.
Als mijn dochter naar huis gestuurd wordt vanwege zoiets, dan krijgt de directeur de vraag of hij een kort geding aan zijn broek wil, of gewoon normaal gaat doen.
De verpreutsing in Nederland is echt bizar aan het worden.
Zeker. Kleding is bij uitstek iets om je te uiten. Net als make-up of haardracht. Ik zou over make-up ook geen gedoe maken, net als over kapsel. Maar als ze zich een hakenkruis in het haar laat scheren, heeft ze een probleem.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dan omdat je het ziet als een belangrijke aspect binnen opgroeien?
Omdat ze vinden dat ze in die kleding er mooi uitzien. Dus, ze vinden het mooi.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:42 schreef mschol het volgende:
[..]
maar het kan dus niet blijkbaar, want als een jongen zonder shirt zou komen is de wereld te kleinquote:
Dit dus.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:40 schreef FL_Freak het volgende:
Yep mafkees zo werkt het in Nederland. Als jij een meisje verkracht of aanrand ben je daar 100% verantwoordelijk voor heeft, wat voor kleding ze ook aan heeft of wat ze ook doet.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:48 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je kan geen beperkingen opleggen
Meiden zijn nooit verantwoordelijk voor hun eigen gedrag
En als het dan voor problemen zorgt, dan kan je de leraren en jongens trainen om van hun heteroseksuele gevoelens af te komen
Zo moeilijk is het allemaal niet
Hmmmm niet helemaal mee eens. Er zijn gewoon grenzen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat ze vinden dat ze in die kleding er mooi uitzien. Dus, ze vinden het mooi.
Dat mannen hun lusten niet kunnen bedwingen, ligt niet aan de meisjes, noch aan de kleding.
Als een meisje zonder shirt komt, is er ook een probleemquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:51 schreef mschol het volgende:
[..]
maar het kan dus niet blijkbaar, want als een jongen zonder shirt zou komen is de wereld te klein
Wel als de meisjes ook topless mogen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:51 schreef mschol het volgende:
[..]
maar het kan dus niet blijkbaar, want als een jongen zonder shirt zou komen is de wereld te klein
Nou ja, je kan je wel afvragen waarom jongens niet de behoefte hebben om hun buik te ontzien van kleding. De buik als lichaamsdeel is toch redelijk gelijkwaardig als je het hebt over aantrekkingquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:51 schreef mschol het volgende:
[..]
Helpt dat dan?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:50 schreef mootie het volgende:
[..]
Kinderen van 11/12/13 zo de straat op sturen vind ik ook niet wat. Noem mij maar preuts.
Nou, hoog tijd dat ze dan zichzelf trainen op dat gebied!quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:52 schreef mootie het volgende:
[..]
Hmmmm niet helemaal mee eens. Er zijn gewoon grenzen.
Uiteraard dienen mannen en jongens zich daar ook aan te houden, maar als meiden min of meer in hun bh in de schoolbankjes zitten, maak je het puberjongens verdomd lastig.
Dat kan niet het argument zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:52 schreef mootie het volgende:
[..]
Uiteraard dienen mannen en jongens zich daar ook aan te houden, maar als meiden min of meer in hun bh in de schoolbankjes zitten, maak je het puberjongens verdomd lastig.
Oh eens hoor. Ik ga niet in elke post herhalen dat er wmb wel grenzen zijn. Dit was gewoon een antwoord op een vraag, waarom ze die kleding dragen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:52 schreef mootie het volgende:
[..]
Precies. Je hebt gewoon vrijheid in Nederland om zelf te kiezen wat je aantrekt binnen de wet. Zo gek dat iedereen nu opeens net doet of de hippies, alto's en gabbers en skaters zo "representatief" gekleed waren.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Helpt dat dan?
Het is aan de ouders. Niet aan de school. En al helemaal niet omdat die leraren hebben die godbetere het niet om kunnen gaan met jonge meisjes die niet volledig bedekt gekleed zijn.
Zou het kunnen liggen aan die leraren misschien?
Je ziet in ieder geval niet zoveel bloot, dan is het wel fatsoenlijk. Zo gaan ze ook als topadvocaat naar de rechtbank later, denk ik.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:55 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Precies. Je hebt gewoon vrijheid in Nederland om zelf te kiezen wat je aantrekt binnen de wet. Zo gek dat iedereen nu opeens net doet of de hippies, alto's en gabbers en skaters zo "representatief" gekleed waren.
Die zijn er ook hoor! Croptops voor jongens. En ze lopen er ook mee rond. Google maar.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, je kan je wel afvragen waarom jongens niet de behoefte hebben om hun buik te ontzien van kleding. De buik als lichaamsdeel is toch redelijk gelijkwaardig als je het hebt over aantrekking
Want sociale interactie, persoonlijke ontwikkeling, het vormgeven van je identiteit, ..., is allemaal niks dat je (deels) op school leert?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voor mij gaan ze allemaal te ver. We moeten weer terug naar de basis. We gaan naar school om te leren en niet om allerlei activaties te bewerkstelligen in de pants van andere (wildvreemde) mannen.²
Ja die heb ik weleens gezienquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Die zijn er ook hoor! Croptops voor jongens. En ze lopen er ook mee rond. Google maar.
Jij zou je 11-jarige wel de straat op laten gaan in 4 en 11?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:55 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Precies. Je hebt gewoon vrijheid in Nederland om zelf te kiezen wat je aantrekt binnen de wet. Zo gek dat iedereen nu opeens net doet of de hippies, alto's en gabbers en skaters zo "representatief" gekleed waren.
Gescheurde kleren met doodshoofden en spikes zijn idd heeeeel fatsoenlijkquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je ziet in ieder geval niet zoveel bloot, dan is het wel fatsoenlijk. Zo gaan ze ook als topadvocaat naar de rechtbank later, denk ik.
Tenzij je met een foto komt, kunnen die voorbeelden van alles zijn. Hier in het topic wordt het een beetje tot in het absurde getrokken, dat zal ook wel precies zijn waar dit artikel over gaat, maar ik zie degelijke kleding hier ook verdedigd worden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat is er onfatsoenlijk aan de gegeven voorbeelden dan?
Ja, die gescheurde spijkerbroeken! Snap er niks van. Ligt de broekspijp er vanaf de knie bijna helemaal af, is dat mode. En daar betalen ze dan de hoofdprijs voor. Koop dan een goedkope spijkerbroek bij de zeeman en maak er zelf die gaten in!quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gescheurde kleren met doodshoofden en spikes zijn idd heeeeel fatsoenlijk
Verkrachtingen? Waar the fuck heb je het overquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:52 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Yep mafkees zo werkt het in Nederland. Als jij een meisje verkracht of aanrand ben je daar 100% verantwoordelijk voor heeft, wat voor kleding ze ook aan heeft of wat ze ook doet.
Dat je dat mensen nog moet uitleggen. Ook met deze kledingdiscussie zie je gewoon dat we terug aan het gaan zijn in de tijd.
Ik ga er vanuit dat mijn 11-jarige prima zelf die keuze kan maken na 11 jaar opvoeding en als oude lul ga ik niet bepalen wat normaal is op een middelbare school. Dat hebben ouders namelijk nooit gekunt en / of iets over te zeggen gehad.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:58 schreef mootie het volgende:
[..]
Jij zou je 11-jarige wel de straat op laten gaan in 4 en 11?
Een van de zeldzame keren dat ik het volledig met je eens bentquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:50 schreef mootie het volgende:
[..]
Kinderen van 11/12/13 zo de straat op sturen vind ik ook niet wat. Noem mij maar preuts.
Lees even je eigen post terug. Jij moet gewoon van jonge meisjes afblijven wat ze ook aan hebben.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Verkrachtingen? Waar the fuck heb je het over idioot
Dat hebben we gezien tijdens corona.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Want sociale interactie, persoonlijke ontwikkeling, het vormgeven van je identiteit, ..., is allemaal niks dat je (deels) op school leert?
Alsof scholen alleen nuttig zijn om kinderen een staartdeling te leren doen.
Je kan ook toegeven dat je moeite hebt met begrijpend lezenquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:03 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Lees even je eigen post terug. Jij moet gewoon van jonge meisjes afblijven wat ze ook aan hebben.
Reductio ad absurdumquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Sorry, maar daar hoort een leraar geen oog voor te hebben. Dat hoort bij professionaliteit.
Vooral omdat dit heel subjectief is. De ene leraar is pas afgeleid bij een beetje blote buik. De andere is al afgeleid bij korte mouwen. Waar ga je de grens trekken? Allemaal tot de polsen en enkels bedekt en dichte schoenen?
Ik had het over die foto's die iemand hier had geplaatst in het eerste deel. Allemaal prima bedekt nog.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tenzij je met een foto komt, kunnen die voorbeelden van alles zijn. Hier in het topic wordt het een beetje tot in het absurde getrokken, dat zal ook wel precies zijn waar dit artikel over gaat, maar ik zie degelijke kleding hier ook verdedigd worden.
Waar haal jij in vredesnaam vandaan dat deze oproep het gevolg is van mannelijke leerkrachten met afleidingsprobemen?quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het uitdagende effect moet geen hoofddoel spelen. Eens. Maar het mag toch wel meespelen in een besluit?
Stel je bent directeur van een school. En de overgrote meerderheid van de mannelijke leerkrachten geeft aan 'afgeleid' te zijn vanwege de kledingstijl van de leerlingen. Dan moet je daar toch wat mee?
WTF?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:48 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
En als het dan voor problemen zorgt, dan kan je de leraren en jongens trainen om van hun heteroseksuele gevoelens af te komen
Wat een onzinquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:48 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
m&m?quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:21 schreef capricia het volgende:
Als ik deze discussie zo lees, lijkt me dit een mooi projectje voor M&M op scholen.
Mens & Maatschappijquote:
mens & maatschappijquote:
vroeger heette dat gewoon maatschappijleerquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Mens & Maatschappij
Een schoolvak.
Nee, dat is wat anders. En bestaat nog onder dezelfde naam.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:24 schreef mschol het volgende:
[..]
vroeger heette dat gewoon maatschappijleer
Ja. Daar kun je best wel een mooi project van maken. Van het bespreken van verplichte schooluniformen, om het onderscheid tussen rijk en arm weg te halen. Tot wat je kleding over jou zegt, wat je expressie daarmee is. Tot in welke situatie kleding veel bepalend is (denk aan een politieagent, of een rechter).quote:
Wil je ontkennen dat het hele heftige gevoelens oproept?quote:
Over het algemeen werkt dat toch ook veel beter dan boze ouders en brieven van school? En dat is ook wat we willen van onze tieners: dat ze leren nadenken en dingen leren.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Daar kun je best wel een mooi project van maken. Van het bespreken van verplichte schooluniformen, om het onderscheid tussen rijk en arm weg te halen. Tot wat je kleding over jou zegt, wat je expressie daarmee is. Tot in welke situatie kleding veel bepalend is (denk aan een politieagent, of een rechter).
Laat de leerlingen zelf hier over nadenken. Zonder dwingende brieven naar huis te sturen.
Vermoedelijk om dezelfde reden dat we überhaupt lesgeven in gemengde klassen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wil je ontkennen dat het hele heftige gevoelens oproept?
Zeker voor jongens in de pupertijd
Waarom zou je les gaan geven met zoveel afleiding in de klas ?
waarom combinatie vakken? omdat er geen gespecialiseerde docenten meer zijn?quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat is wat anders. En bestaat nog onder dezelfde naam.
Mens en Maatschappij is een vak in de onderbouw waar aardrijkskunde, geschiedenis en een beetje economie wordt gecombineerd. Niet alle scholen bieden dat aan, er zijn er ook genoeg die de genoemde vakken nog apart aanbieden. Op dezelfde manier is er ook Mens & Natuur: Biologie met een beetje natuur- en scheikunde.
Mee eens. Daar is een leraar voor maar tegenwoordig verwachten ouders dat de leraar meehelpt met opvoeden. Lessen over banden plakken of empathie tonen. Allemaal zaken die ouders met hun kinderen moeten doen maar nu moet het onderwijs dat blijkbaar doen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar ligt ook precies het probleem. Een leraar is om les te geven, niet om koters op te voeden, daar zijn ouders voor.
Die. Keihard. Verzaken.
En leraar is geen partij in persoonlijke opvoeding.
Dat lijkt me dus ook.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Over het algemeen werkt dat toch ook veel beter dan boze ouders en brieven van school?
Waar lees jij dat jonge meisjes maar betast moeten worden ?quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:26 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ik kan heel goed begrijpend lezen en jij moet gewoon van jonge meisjes afblijven. Hoe ze ook gekleed zijn.
Jouw post impliceert op z'n minst dat als meisjes en vrouwen zich niet bedekt genoeg kleden hetgeen hen aan nare dingen overkomt toch echt voorkomen had kunnen worden als ze zich wel fatsoenlijk hadden gekleed.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Waar lees jij dat jonge meisjes maar betast moeten worden ?
Dat speelt een heel klein beetje mee: die combinatievakken mogen door meerdere bevoegdheden gegeven worden dus het is makkelijker om je bezetting rond te krijgen in tijden van lerarentekorten. Maar de belangrijkste redenen zijn meer onderwijskundig van aard: men wil onderwijs meer thematisch, vakoverstijgend inrichten. Klassieke scheidingen tussen verschillende schoolvakken wegnemen. En door combinatievakken kun je iets makkelijker schuiven in je lessentabel (welk vak geef je hoe veel lessen?).quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:28 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom combinatie vakken? omdat er geen gespecialiseerde docenten meer zijn?
Als leerling? Of als ouder?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:36 schreef miss_sly het volgende:
...
Op een Christelijke school kan ik mij nog iets bij voorstellen aangezien je daar als leerling bewust voor kiest.
Hier ook. Voor redelijke argumenten staat ze altijd open.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus ook.
Genoeg pubers die een tijdje met blauw haar rondlopen. Dat hoort gewoon bij uitproberen en puber zijn en het ontdekken. Verboden en boze brieven gaan hier averechts werken.
Ik werd al afgeleid door een punaise met een vreemde kleur ... lekker belangrijkquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wil je ontkennen dat het hele heftige gevoelens oproept?
Zeker voor jongens in de pupertijd
Waarom zou je les gaan geven met zoveel afleiding in de klas ?
Terechte opmerking. Als ouder inderdaad. Goed punt.quote:
Hopen dat die leraar nooit gaat zwemmen danquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik werd al afgeleid door een punaise met een vreemde kleur ... lekker belangrijk
Als je als leraar niet in staat bent de aandacht vast te houden dan zit heb je het verkeerde vak gekozen, ik zou senioren onderwijs voorstellen als de puberjongetjes te moeilijk zijn
En al die jongens die gewoon en plein public even hun zaakje goed doen in hun broek.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:35 schreef Qarrad het volgende:
Ik popel om de verhalen te horen van al die jongens die naar huis gestuurd worden omdat hun strakke trainingsbroeken hun genitaliën te duidelijk laten zien, omdat ze hun shirt uittrekken in de pauze in de zon, omdat hun ranger panties te weinig verhullen, en dan al die zichtbare onderbroekranden en zo.
Oh wacht...
Maar is dit anders als de meiden een t-shirt en spijkerbroek aan hebben?quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:36 schreef Mammietje het volgende:
Ik denk dat er in dit topic een beetje voorbij gegaan wordt aan de groepsdynamiek die er heerst onder de doelgroep.
Als die 'vervelende' leraar een fractie van een seconde te lang kijkt, gaan ze daarmee aan de haal, wordt dat opgeblazen en uitgetest, waarbij de leraar nooit zal kunnen 'slagen'. Voor je het weet is hij een 'pedofiel' en gonst dat door de school waar hij nooit meer vanaf komt.
Op de school van mijn kinderen is dit kledingvoorschrift al jaren beleid. Staat in de schoolreglementen. En ik snap ze.
Ik erken dat je zelfs als volwassen man niet altijd controle hebt over je zaakje daar beneden, maar er is wel wat mis met je als je als volwassen vent of vrouw afgeleid raakt door wat scholieren die schaars gekleed zijn. En al helemaal als je er daadwerkelijk opgewonden van raakt.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, de basis is dat het zo is. De leerkrachten ZIJN afgeleid.
Je mening daarover doet niet echt ter zake. Gezien het onderwijs niet in de luxe positie zit, om te kunnen zeggen : 'pech gehad, voor jou 100000 andere'.
Als de Omaatjes in kwestie half naakt komen opdagen dan zal het ook afleidenquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik werd al afgeleid door een punaise met een vreemde kleur ... lekker belangrijk
Als je als leraar niet in staat bent de aandacht vast te houden dan zit heb je het verkeerde vak gekozen, ik zou senioren onderwijs voorstellen als de puberjongetjes te moeilijk zijn
En die groepsdynamiek cq peer pressure zorgt er ook voor dat veel meisjes moeilijk onder die outfitjes uit komen. Want dat is saai, preuts, enzovoort (of wat voor woorden GenZ daar ook voor gebruikt).quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:36 schreef Mammietje het volgende:
Ik denk dat er in dit topic een beetje voorbij gegaan wordt aan de groepsdynamiek die er heerst onder de doelgroep.
Als die 'vervelende' leraar een fractie van een seconde te lang kijkt, gaan ze daarmee aan de haal, wordt dat opgeblazen en uitgetest, waarbij de leraar nooit zal kunnen 'slagen'. Voor je het weet is hij een 'pedofiel' en gonst dat door de school waar hij nooit meer vanaf komt.
Op de school van mijn kinderen is dit al jaren beleid. Staat in de schoolreglementen. En ik snap ze.
Jij denkt dat ze zelf niet door hebben dat ze er 'sexy' uitzien?quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar is dit anders als de meiden een t-shirt en spijkerbroek aan hebben?
Even los van de discussie; het voegt natuurlijk niet zo heel veel toe om te gaan impliceren dat een andere user niet van jonge meisjes af kan blijven.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:26 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ik kan heel goed begrijpend lezen en jij moet gewoon van jonge meisjes afblijven. Hoe ze ook gekleed zijn.
Nou ja, opzich klinkt het wel een soort van logisch dat dat klopt helaas.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jouw post impliceert op z'n minst dat als meisjes en vrouwen zich niet bedekt genoeg kleden hetgeen hen aan nare dingen overkomt toch echt voorkomen had kunnen worden als ze zich wel fatsoenlijk hadden gekleed.
Niets is minder waar.
Ik ben het met @Momo eens: dat gebeurt ook als de meiden anders gekleed zijn. Een verkeerde blik, te veel aandacht voor een bepaalde leerlinge, en dan kan dit al gebeuren. Is zeker niet goed, maar ik denk niet dat je dat afvangt met netjes bedekte meisjes.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:36 schreef Mammietje het volgende:
Op de school van mijn kinderen is dit kledingvoorschrift al jaren beleid. Staat in de schoolreglementen. En ik snap ze.
“ Meiden zijn nooit verantwoordelijk voor hun eigen gedragquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Waar lees jij dat jonge meisjes maar betast moeten worden ?
Oh zeker wel. Maar die docent zou ook te lang kunnen kijken als ze meer kleren aan hebben. Als ze hem willen "naaien" (fout in deze context) dan kunnen ze ook elders wel zoeken voor houvast. Dit soort figuren zouden niet voor moeten zorgen dat de regels voor iedereen streng worden. Er zouden zeker wel grenzen moeten zijn in outfits maar zou deze nou niet te moeilijk maken voor pubers.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze zelf niet door hebben dat ze er 'sexy' uitzien?
De statistieken laten zien dat de meeste aanranding en verkrachting juist wordt gedaan door bekenden (date, familie, vriend) en niet door die ene gek die niet tegen meisjes kan die niet voldoende bedekt zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:40 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Nou ja, opzich klinkt het wel een soort van logisch dat dat klopt helaas.
Er zal altijd wel een gek rondlopen...
Al ben ik het er natuurlijk mee eens dat je er gewoon moet afblijven zonder toestemming.
OT ik vind wel dat er vrijheid kwa kleding moet zijn. Maar ook dat er wel een bepaalde grens moet zijn.
Al moet die grens wel het extreme zijn. En niet persee kantoor dresscode.
Ik zie op de school van mijn dochter echt van alles, van topjes met hotpants tot halve tenten.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:39 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En die groepsdynamiek cq peer pressure zorgt er ook voor dat veel meisjes moeilijk onder die outfitjes uit komen. Want dat is saai, preuts, enzovoort (of wat voor woorden GenZ daar ook voor gebruikt).
Dat gezeur was er in de jaren 90 al.
Dit is wel een geldige reden inderdaad. Als man zijnde heb je vrijwel 0% kans dat je je onschuld kan bewijzen in die positie.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:36 schreef Mammietje het volgende:
Tuurlijk. Maar de link met seks is sneller gelegd als er een sexy uiterlijk bij komt kijken he?quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het met @:Momo eens: dat gebeurt ook als de meiden anders gekleed zijn. Een verkeerde blik, te veel aandacht voor een bepaalde leerlinge, en dan kan dit al gebeuren. Is zeker niet goed, maar ik denk niet dat je dat afvangt met netjes bedekte meisjes.
Omaatjes zullen dat minder snel doen maar ok, als je daar niet tegen kunt dan moet je jezelf af laten keurenquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:38 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Als de Omaatjes in kwestie half naakt komen opdagen dan zal het ook afleiden
Betekent niet dat je ze allemaal wil neuken![]()
Wil je normaal les kunnen geven dat is een bepaalde kledingdracht een must
Zo kleden de jongens vandaag de dag idd, Kan niet over straat lopen zonder , buik, billen of ballen van de man te zienquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:35 schreef Qarrad het volgende:
Ik popel om de verhalen te horen van al die jongens die naar huis gestuurd worden omdat hun strakke trainingsbroeken hun genitaliën te duidelijk laten zien, omdat ze hun shirt uittrekken in de pauze in de zon, omdat hun ranger panties te weinig verhullen, en dan al die zichtbare onderbroekranden en zo.
Oh wacht...
Mja ik vind dat toch geen reden, eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar de link met seks is sneller gelegd als er een sexy uiterlijk bij komt kijken he?
quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zo kleden de jongens vandaag de dag idd, Kan niet over straat lopen zonder , buik, billen of ballen van de man te zien
Schandalig dat ze alleen de meisjes daarom aanspreken terwijl de mannen toch echt te grootste hoeren zijn![]()
Zo zie je maar dat de vrouw anno 2023 nog steeds onderdrukt word
Als in leraar zou zijn van een klas met alleen jongensquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Even los van de discussie; het voegt natuurlijk niet zo heel veel toe om te gaan impliceren dat een andere user niet van jonge meisjes af kan blijven.
Deze zeker wel:quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:46 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is dit dan een mannelijke hoer?
Nou. Ik zat op een Christelijke school, maar ik had daar helemaal niet bewust voor gekozen. Het was gewoon de op fietsafstand dichtstbijzijnde school. Het zat ook gewoon vol met niet-Christenen. En tot frustratie van de school waren de cijfers voor Godsdienst lager dan de cijfers voor Muziekles. En alle tafels zaten vol met leuzen, omdat de helft van de leerlingen zich bij het ochtendgebed doodverveelde en in de tafels zat te krassenquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:36 schreef miss_sly het volgende:
Op een Christelijke school kan ik mij nog iets bij voorstellen aangezien je daar als leerling bewust voor kiest.
Ouwehoer.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:46 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
@Qarrad merkte dat ook al terecht op inderdaad.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou. Ik zat op een Christelijke school, maar ik had daar helemaal niet bewust voor gekozen. Het was gewoon de op fietsafstand dichtstbijzijnde school. Het zat ook gewoon vol met niet-Christenen. En tot frustratie van de school waren de cijfers voor Godsdienst lager dan de cijfers voor Muziekles. En alle tafels zaten vol met leuzen, omdat de helft van de leerlingen zich bij het ochtendgebed doodverveelde en in de tafels zat te krassen
Kan ook niet anders met zoveel anarchistische punks.
We zijn te preuts gewordenquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:42 schreef DjDaano het volgende:
[..]
“ Meiden zijn nooit verantwoordelijk voor hun eigen gedrag
En als het dan voor problemen zorgt, dan kan je de leraren en jongens trainen om van hun heteroseksuele gevoelens af te komen ”
Dit zijn jouw woorden! Leg maar eens uit wat je hier anders mee bedoelt.
En ik zal datgene dan maar noemen dat niemand schijnt te durven noemen. Het niveau van testosteron en oestrogeen is op middelbare scholen natuurlijk sky-high, wat natuurlijk ook reden geeft om meer afgeleid te zijn tijdens de les.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar de link met seks is sneller gelegd als er een sexy uiterlijk bij komt kijken he?
Ik ben tot dusver nog nooit kleding gezien, waar je de buik ziet van een man in een topje dan, een short waar de ballen er half uitspringen of de kont er half uithangtquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:46 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel onsmakelijk hoor. Ik hoef dit niet te zien.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:46 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mannen hebben 18 tot 20x meer testosteron in hun lichaam dan een vrouwquote:
quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:20 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Mannen hebben 18 tot 20x meer testosteron in hun lichaam dan een vrouw
Je vergelijking loopt mank
Maar vrouwen kunnen dan weer 18 tot 20x vaker klaarkomen in één sessie.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:20 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Mannen hebben 18 tot 20x meer testosteron in hun lichaam dan een vrouw
Je vergelijking loopt mank
En hoe zit het dan met jongeren die anderszins alternatief gekleed zijn? Dat is ook niet representatief en professioneel. Nog afgezien dat je op de middelbare school nog niet representatief hoeft te zijn, laat staan professioneel.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Rationeel gezien zal dit verzoek meer van doen hebben met het aanleren van representativiteit en professionaliteit: kom s.v.p. niet naar school zoals je naar het strand gaat: andere setting, andere normen.
Dat het weer in het seksuele wordt gestopt is enorm Nederland 2023... met bijkomende speculaties, uiteraard, over pedo-docenten en eveneens bijkomend middeleeuws gereutel over hoe vrouwen al heel snel sletten zijn als ze zich niet 'kuis' gedragen en kleden.
Dat mannelijke en vrouwelijke seksualiteit niet met elkaar te vergelijken zijnquote:
Jongens die shirtloos naar school komen worden ook naar huis gestuurd, denk ik zo.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met jongeren die anderszins alternatief gekleed zijn? Dat is ook niet representatief en professioneel. Nog afgezien dat je op de middelbare school nog niet representatief hoeft te zijn, laat staan professioneel.
Ja, en wat is nu je punt preciesquote:Op vrijdag 8 september 2023 13:28 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat mannelijke en vrouwelijke seksualiteit niet met elkaar te vergelijken zijn
Fabelsquote:Op vrijdag 8 september 2023 13:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar vrouwen kunnen dan weer 18 tot 20x vaker klaarkomen in één sessie.
![]()
Edit: neem dit niet serieus a.u.b..
Broeken met gaten? Trainingspakken? Skater outfit? Punkers? Goths? Allemaal wel representatief, maar te bloot naar een anders zin is niet representatief?quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jongens die shirtloos naar school komen worden ook naar huis gestuurd, denk ik zo.
En natuurlijk vraagt school om professionaliteit: deadlines, punctualiteit, prestatie.
Kapotte skatekleding, blauw haar, scheuren in je broek.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jongens die shirtloos naar school komen worden ook naar huis gestuurd, denk ik zo.
En natuurlijk vraagt school om professionaliteit: omgang, deadlines, punctualiteit, prestatie.
Nja, dit topic gaat wel vooral om scholieren natuurlijk. En daar zie je toch wel vaker wat schaarser geklede meisjes dan dat je jongens shirtless/buik zichtbaar/hele korte broek door de hallen ziet lopen.quote:
Op school standaard in de pauze voetballen. Zonder shirt. Nooit naar huis gestuurd.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En natuurlijk vraagt school om professionaliteit: omgang, deadlines, punctualiteit, prestatie.
De mannen, dit ook doen vergelijking is onzinnigquote:Op vrijdag 8 september 2023 13:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en wat is nu je punt precies
Precies dit dusquote:Op vrijdag 8 september 2023 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nja, dit topic gaat wel vooral om scholieren natuurlijk. En daar zie je toch wel vaker wat schaarser geklede meisjes dan dat je jongens shirtless/buik zichtbaar/hele korte broek door de hallen ziet lopen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat meisjes zich anders moeten kleden (zie mijn vorige posts), maar het plaatje scheppen dat jongens er massaal zo (zoals in die plaatjes) bij lopen op de middelbare school klopt ook niet helemaal![]()
Daarnaast kunnen mannen er ook weinig aan doen dat ze daar beneden wat hebben zitten natuurlijk.
Ah, dus die kunnen wel met dit warme weer halfnaakt naar buiten?quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:36 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De mannen, dit ook doen vergelijking is onzinnig
Dat is het punt
Ho ho, dat is natuurlijk wel erg achterhaald en conservatief. De focus ligt tegenwoordig op zelfexpressie en individualisme, dat is allemaal veel belangrijker. En wie bepaald eigenlijk wat professionaliteit is? Voor de een kan dat een pak zijn, voor de ander een kort rokje en een schaarse tank top waarbij de navel zichtbaar is. Iedereen moet dat zelf kunnen bepalen, you biggot!quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het lichaam van jongens en meiden is dan ook verschillend. Beide geslachten hebben zaken om rekening mee te houden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:43 schreef capricia het volgende:
Er gymen beste veel jongens met ontbloot bovenlijf deze week buiten.
Bedankt voor dit revolutionaire inzicht.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het lichaam van jongens en meiden is dan ook verschillend.
ook alleen maar omdat "wij" dat zo vindenquote:Op vrijdag 8 september 2023 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het lichaam van jongens en meiden is dan ook verschillend. Beide geslachten hebben zaken om rekening mee te houden.
Ik weet bijvoorbeeld zeker dat ze niet zonder onderbroek gymmen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:43 schreef capricia het volgende:
Zou best kunnen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:43 schreef capricia het volgende:
Het lijkt mij eigenlijk helemaal niet overbodig dit even te benoemen. Er is een spectrum aan geslachten en geslacht is in principe een keuze, zo stelt men in sommige kringen tegenwoordig, dat zal jou ook vast niet onbekend zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bedankt voor dit revolutionaire inzicht.
Je was te sexy voor school?quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Op school standaard in de pauze voetballen. Zonder shirt. Nooit naar huis gestuurd.
Nou ja weleens naar huis gestuurd, maar niet vanwege het blote bovenlijf.
Nee, daar zijn gewoon hele begrijpelijke redenen voor.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:49 schreef mschol het volgende:
[..]
ook alleen maar omdat "wij" dat zo vinden
De relevantie met betrekking tot dit onderwerp ontgaat mij even.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het lijkt mij eigenlijk helemaal niet overbodig dit even te benoemen. Er is een spectrum aan geslachten en geslacht is in principe een keuze, zo stelt men in sommige kringen tegenwoordig, dat zal jou ook vast niet onbekend zijn.
Precies, wat is er mis mee?quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:43 schreef HowardRoark het volgende:
En wie bepaald eigenlijk wat professionaliteit is? Voor de een kan dat een pak zijn, voor de ander een kort rokje en een schaarse tank top waarbij de navel zichtbaar is. Iedereen moet dat zelf kunnen bepalen
wat uit maatschappelijk oogpunt een aantal eeuwen zo is ja; oftewel omdat wij vinden dat het zo hoortquote:Op vrijdag 8 september 2023 13:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, daar zijn gewoon hele begrijpelijke redenen voor.
Niet jouw fout dat de juffen hun emoties niet onder controle konden houdenquote:Op vrijdag 8 september 2023 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja sowieso ik bracht alle juffen het hoofd op hol.
Dat kan echt niet. Netjes bedekken van hoofd tot voeten voortaan.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja sowieso ik bracht alle juffen het hoofd op hol.
Veel, de samenleving draait niet om jouw subjectieve belevingswereld. Op veel plekken (helaas te weinig tegenwoordig) gelden er gewoon bepaalde normen, waarden en voorschriften. Dat wil dus zeggen dat jij je als individu aan zult moeten leren passen aan wat er wordt gevraagd of verwacht mbt kleding.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Precies, wat is er mis mee?
Jij komt weer eens over als zo'n zwartekousen kerkganger zonder leven.
En Etto komt elke keer weer over als een koorknaap bij dit soort onderwerpen.
Je zegt het zelf: "te weinig tegenwoordig". Dat betekent misschien dat de normen en waarden met elke generatie weer veranderen, dus waarom moet het dan om jou draaien met je vastgeroest jaren 50 uniform gelul?quote:Op vrijdag 8 september 2023 14:04 schreef HowardRoark het volgende:
Op veel plekken (helaas te weinig tegenwoordig) gelden er gewoon bepaalde normen, waarden en voorschriften.
Had dat gezegd voordat ik in korte broek naar 't werk fietste vanochtend.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan echt niet. Netjes bedekken van hoofd tot voeten voortaan.
Jij bent te bizar voor woorden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jouw probleem lijkt mij.
Als mijn dochter naar huis gestuurd wordt vanwege zoiets, dan krijgt de directeur de vraag of hij een kort geding aan zijn broek wil, of gewoon normaal gaat doen.
De verpreutsing in Nederland is echt bizar aan het worden.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 14:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij bent te bizar voor woorden.
Dus jij zou als ouder je dochter als een porno ster naar school sturen? Lekkere vader zeg....
Echt niet professioneelquote:Op vrijdag 8 september 2023 14:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Had dat gezegd voordat ik in korte broek naar 't werk fietste vanochtend.
#ONFATSOENLIJK
#RESPECTLOOZ
#NIETGEPAST
Nee hoor, dit topic bewijst dat er nog altijd zulke eisen zijn. Of het nu om het onderwijs, het bedrijfsleven, de publieke sector of openbare ruimtes gaat, op allerlei plekken zijn nog bepaalde normen, waarden en verwachtingen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 14:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je zegt het zelf: "te weinig tegenwoordig". Dat betekent misschien dat de normen en waarden met elke generatie weer veranderen, dus waarom moet het dan om jou draaien met je vastgeroest jaren 50 uniform gelul?
Hoe zou jij het aanpakken?quote:Op vrijdag 8 september 2023 14:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dit topic bewijst dat er nog altijd zulke eisen zijn. Of het nu om het onderwijs, het bedrijfsleven, de publieke sector of openbare ruimtes gaat, op allerlei plekken zijn nog bepaalde normen, waarden en verwachtingen.
Dat heeft dus verder niets met mijn mening te maken, ik bepaal de die dingen immers niet. En daar zou ik trouwens maar blij mee zijn. Ik zou het een stuk rigoureuzer aanpakken dan momenteel het geval is.
Hoeveel verkeersongelukken heb je hiermee veroorzaaktquote:Op vrijdag 8 september 2023 14:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Had dat gezegd voordat ik in korte broek naar 't werk fietste vanochtend.
#ONFATSOENLIJK
#RESPECTLOOZ
#NIETGEPAST
Als we het over het onderwijs hebben: schooluniformen.quote:
En aangezien we dat niet gaan doen op de korte termijn, hoe los je het dan op? Nu, dus, in de praktijk?quote:Op vrijdag 8 september 2023 14:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als we het over het onderwijs hebben: schooluniformen.
Wat oplossen? Ik had het namelijk over een hypothetische situatie. Ik maak het beleid niet in Nederland, dus inderdaad, schooluniformen zullen niet terugkeren en de normen en waarden zullen de komende decennia wel verder verloederen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 14:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En aangezien we dat niet gaan doen op de korte termijn, hoe los je het dan op? Nu, dus, in de praktijk?
OK, eigenlijk heb je dus niet echt iets bij te dragen aan het topic.quote:Op vrijdag 8 september 2023 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat oplossen? Ik had het namelijk over een hypothetische situatie. Ik maak het beleid niet in Nederland, dus inderdaad, schooluniformen zullen niet terugkeren en de normen en waarden zullen de komende decennia wel verder verloederen.
Het is echt niet normaal hoor dat jij verwacht dat een meisje zich anders moet gaan kleden omdat jij jezelf anders niet kunt inhouden. Dat is echt de omgekeerde wereld en zo werkt zowel ons rechtssysteem als de maatschappij niet.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:59 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
We zijn te preuts geworden
Dan kijk je toch maar niet
Leraren worden geil van jonge meisjes
We leven in 2023 en gelukkig niet in 1950, deal with it!!!
Dit zijn de meest voorkomende reacties. Waarmee je impliceert dat iedereen schuldig is ( ouders, leraren, mannelijke leerlingen, school directie, maatschappij ect). Behalve degene die zich provocerend kleden
Nu dat uit de weg is, dit wil niet zeggen dat alle schuld valt op de schouders van de schaarsgeklede dames, Maar wel dat ze een aandeel hebben in het geheel, net als de ouders , leraren en mede leerlingen
Zo duidelijk?
Misschien moet je eens kappen met het impliceren dat Ali_boo niet van meisjes af kan blijven. Hij heeft een wat andere mening over grenzen qua kleding; hij zegt nergens dat hij niet van meisjes af kan blijven en dat hij er wat mee doet als ze schaars gekleed zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:12 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Het is echt niet normaal hoor dat jij verwacht dat een meisje zich anders moet gaan kleden omdat jij jezelf anders niet kunt inhouden. Dat is echt de omgekeerde wereld en zo werkt zowel ons rechtssysteem als de maatschappij niet.
Los van dat het treurig is dat je als leraar geil word van een leerling is het nog veel treuriger dat je niet zelf in therapie gaat maar dat je verwacht dat die ander zich aanpast. Zij mag zich gewoon sexy kleden en je hebt er met je poten van af te blijven.
Daar ga je in ons land niet zo veel voorstanders van vinden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 14:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als we het over het onderwijs hebben: schooluniformen.
Zijn de rokjes die bij de schooluniformen horen van zichzelf niet al erg kort? Of moet ik een andere bron nemen dan Asian porn movies?quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:35 schreef Purrito het volgende:
Schooluniformen lijken mij een prima idee, en dan ook graag de discipline van bijv Japan en China.
Dit is natuurlijk waar het mis gaat. Er wordt in dit topic ontzettend overdreven; de grenzen worden tot in het ridicule opgezocht (in de blote kont naar school tot aan zwarte kousen kerk). Het heeft voornamelijk te maken met een stukje normen en waarden (en ik snap ook wel dat de wereld niet stil staat en opvattingen veranderen), maar ik kan tegelijkertijd de verloedering van onze maatschappij toch ook niet helemaal los zien van dergelijke ontwikkelingen v.w.b. klederdracht. Hoe moeilijk is het om je je een beetje normaal te kleden? En natuurlijk mag je wel zwarte kleding aan als je gothic bent, lange/brede pijpen dragen als je bij zo'n skateclubje hoort of iets anders wat bij een ander cultgroepje hoort, maar wat heeft dat te maken met praktisch in je blote poepgat naar school te gaan?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De basisgrens is in NL heel duidelijk: we gaan niet naakt over straat, naakt is voor andere plaatsen en momenten.
Dus nee, we gaan niet naakt naar school.
Je gaat gewoon verder met behoorlijk over the top overdrijven met in je blote poepgat.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:44 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk waar het mis gaat. Er wordt in dit topic ontzettend overdreven; de grenzen worden tot in het ridicule opgezocht (in de blote kont naar school tot aan zwarte kousen kerk). Het heeft voornamelijk te maken met een stukje normen en waarden (en ik snap ook wel dat de wereld niet stil staat en opvattingen veranderen), maar ik kan tegelijkertijd de verloedering van onze maatschappij toch ook niet helemaal los zien van dergelijke ontwikkelingen v.w.b. klederdracht. Hoe moeilijk is het om je je een beetje normaal te kleden? En natuurlijk mag je wel zwarte kleding aan als je gothic bent, lange/brede pijpen dragen als je bij zo'n skateclubje hoort of iets anders wat bij een ander cultgroepje hoort, maar wat heeft dat te maken met praktisch in je blote poepgat naar school te gaan?
En dan lees ik hierboven ook dat pubers zo moeilijk te sturen zijn. Sorry hoor, maar misschien laat je dan wel een aantal steekjes vallen in je opvoeding. Mijn kinderen zijn het huis inmiddels uit, maar die kwamen echt niet in dergelijke kleding naar school.
Dat DENK jequote:Op vrijdag 8 september 2023 16:44 schreef Solispolar het volgende:
En dan lees ik hierboven ook dat pubers zo moeilijk te sturen zijn. Sorry hoor, maar misschien laat je dan wel een aantal steekjes vallen in je opvoeding. Mijn kinderen zijn het huis inmiddels uit, maar die kwamen echt niet in dergelijke kleding naar school.
Hij moet gewoon eens de verantwoordelijkheid bij zichzelf zoeken. Het is echt niet normaal hoor dat je verwacht dat meisjes zichzelf anders kleden omdat anders een volwassen vent te geil word om les te geven.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien moet je eens kappen met het impliceren dat Ali_boo niet van meisjes af kan blijven. Hij heeft een wat andere mening over grenzen qua kleding; hij zegt nergens dat hij niet van meisjes af kan blijven en dat hij er wat mee doet als ze schaars gekleed zijn.
Wat moeten al die artsen en verpleegkundigen dan wel niet doen om zich te beheersenquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van die meisjes want die kleedden zich uit bij die arts. Het moet echt niet gekker worden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:59 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wat moeten al die artsen en verpleegkundigen dan wel niet moeten doen om zich te beheersen![]()
Hun publiek is zelfs naakt
Binnenkort kledijvoorschriften in het ziekenhuis.. Hormonen!! Vies!!quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:00 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van die meisjes want die kleedden zich uit bij die arts. Het moet echt niet gekker worden.
Je kunt ook niet van zo'n arts of verpleger verwachten dat ze zich inhouden. Die meisjes vragen er echt om.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Binnenkort kledijvoorschriften in het ziekenhuis.. Hormonen!! Vies!!
Weet je, ik begrijp wel dat je niet zo goed als naakt in de klas moet gaan zitten. Het mag nog een klein beetje fatsoenlijk. Maar iemand die kiest om leerkracht te worden weet dat hij met jeugd zal omgaan. Dus ook ontluikende, jonge lichamen. Als je daar last van hebt dan hoor je echt niet in het onderwijs thuis. Dan moet je maar op een kantoortuin gaan zitten.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:05 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Je kunt ook niet van zo'n arts of verpleger verwachten dat ze zich inhouden. Die meisjes vragen er echt om.
Mannen zijn gestoord en proberen dit af te schuiven op anderen. Dat is wat ik uit dit topic haal.
Gelukkig maar. Heel af en toe is er ergens een wethouder of kamerlid van onderaf de lijst (meestal van christelijke statuur) die eens een balletje opgooit, maar verder is hier naar mijn idee amper enige maatschappelijke grond of behoefte voor.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar ga je in ons land niet zo veel voorstanders van vinden.
Ook huisartsen kunnen zich niet inhouden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:05 schreef DjDaano het volgende:
Je kunt ook niet van zo'n arts of verpleger verwachten dat ze zich inhouden.
"Hij ontkent dat hij ontucht heeft gepleegd."quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:18 schreef Brussel het volgende:
[..]
Ook huisartsen kunnen zich niet inhouden.
De 38-jarige huisarts Maarten B. gaf vandaag toe dat hij stiekem 46 filmpjes maakte van jonge patiëntes. Het gebeurde tussen 2010 en 2017 in huisartsenpraktijken in Amstelveen en Schiedam. Hij ontkent dat hij ontucht heeft gepleegd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-van-jonge-patientes
Nee, ik verdedig hem, omdat jij meermaals roept dat hij niet van meisjes af kan blijven.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:56 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Hij moet gewoon eens de verantwoordelijkheid bij zichzelf zoeken. Het is echt niet normaal hoor dat je verwacht dat meisjes zichzelf anders kleden omdat anders een volwassen vent te geil word om les te geven.
Hij geeft dit zelf heel expliciet aan dus dat jij dat probeert te verdedigen is net zo ziek.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:05 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Mannen zijn gestoord en proberen dit af te schuiven op anderen. Dat is wat ik uit dit topic haal.
En dit soort posts helpen ook niet. Wederom insinueren dat hier mensen posten die ontucht hebben gepleegd, of dat alle mannen zich niet in kunnen houden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:19 schreef DjDaano het volgende:
[..]
"Hij ontkent dat hij ontucht heeft gepleegd."
Dat herken ik hier ook
Dat je in eerste instantie ernaar zal kijken is doodnormaal. Maar na een paar keer is zo een uitzicht weer 'normaal' te benoemen. Dat is een beetje zoals 'nieuw vlees' wat ergens binnenkomt. Dan zijn de eerder aanwezige knappe meisjes ook al niet meer zo interessant: je went namelijk aan je omgeving.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:32 schreef Repentless het volgende:
Daarnaast, als men het dan toch weer op seksualiteit wil gooien: als jij een docent bent van een jaar of 23 en er zitten meiden van een jaar of 17, 18 in je klas die er gewoon steengoed uitzien en een volwassen lichaam hebben met enorme tieten, dan is het gewoon vrijwel ondoenlijk om daar niet naar te kijken als ze zeer schaars gekleed zijn.
Niet met de intentie om daar ook maar iets mee te doen of zelfs geil van te worden, maar het mannelijk oog wordt daar vaak gewoon naartoe getrokken. We kunnen daar allemaal heel verontwaardigd over doen en hard "smeerlappen, vieze pedo's!" etc. over roepen, maar dat is zo goed als de natuur ontkennen.
Daarnaast kan ik het me zomaar voorstellen dat je in de huidige cultuur al binnen de kortste keren een aanklacht aan je broek hebt hangen omdat iemand vindt dat je "smerig" naar ze keek. Als je dat kunt voorkomen door een klein beetje op de kleding te letten in zulke professionele situaties (zonder meteen zwaar overdreven over niqaabs, rokken tot op de enkels of burka's te beginnen), dan lijkt me dat niet per definitie verkeerd.
Hou maar even op ajbquote:Op vrijdag 8 september 2023 17:19 schreef DjDaano het volgende:
[..]
"Hij ontkent dat hij ontucht heeft gepleegd."
Dat herken ik hier ook
Uiteraard kan dat ook met normale kledij verzonnen worden. Het wordt mijns inziens alleen wat aannemelijker wanneer iemand hotpants en een naveltruitje met diep decollete aanhad. De kans dat daar een oog naartoe is getrokken, is vrij groot, zoals je zelf ook al aangeeft. Wanneer dat verkeerd geïnterpreteerd wordt of er wordt enigszins hysterisch op gereageerd (met medestand van andere leerlingen als 'getuigen'), ook omdat ze wellicht een hekel hebben aan die docent, dan kan dat sneller tot een rel(letje) leiden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:53 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat je in eerste instantie ernaar zal kijken is doodnormaal. Maar na een paar keer is zo een uitzicht weer 'normaal' te benoemen. Dat is een beetje zoals 'nieuw vlees' wat ergens binnenkomt. Dan zijn de eerder aanwezige knappe meisjes ook al niet meer zo interessant: je went namelijk aan je omgeving.
Smerig naar iemand kijken kan trouwens ook verzonnen worden met normale kledij hoor..
Nou ja, ik vind het vooral een beetje een domme premise dat je als reactie op een groep mannen die toch wel pervt en meisjes die zich daar ongemakkelijk bij voelen, ze meegeeft om gewoon lekker iedere vorm van seksueel getinte mode te dragen. Ik geloof verder helemaal niet zo in dat die meisjes dat zo bedoelen. Maar de ontwerpers van de kleding wel en daar kan je soms best grenzen aan stellen. Je hebt pervs er echt niet mee hoor, als ze dat allemaal wel dragen. Die vinden het heerlijk.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je bent niet serieus te nemen, dus
Nee die meisjes zich laten aanpassen omdat er perv rondlopen is dan de oplossing?quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:17 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het vooral een beetje een domme premise dat je als reactie op een groep mannen die toch wel pervt en meisjes die zich daar ongemakkelijk bij voelen, ze meegeeft om gewoon lekker iedere vorm van seksueel getinte mode te dragen. Ik geloof verder helemaal niet zo in dat die meisjes dat zo bedoelen. Maar de ontwerpers van de kleding wel en daar kan je soms best grenzen aan stellen. Je hebt pervs er echt niet mee hoor, als ze dat allemaal wel dragen. Die vinden het heerlijk.
Vertel me even welke regel ik heb overtreden want je reageert hier als mod op?quote:
Niet de oplossing tegen pervs, maar het is best billijk om sommige overmatig seksuele kledingstijlen niet zomaar overal te accepteren. Je mag ook niet naakt naar school. Die allergie voor iemand van het vrouwelijk geslacht vertellen dat sommige kleding wat too much (of juist te weinig) is, is wat extreem hoor bij sommigen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:32 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Nee die meisjes zich laten aanpassen omdat er perv rondlopen is dan de oplossing?
En ook daadwerkelijk gebeuren zonder dat een meisje/vrouw weinig bedekkende kleding draagt.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:53 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat je in eerste instantie ernaar zal kijken is doodnormaal. Maar na een paar keer is zo een uitzicht weer 'normaal' te benoemen. Dat is een beetje zoals 'nieuw vlees' wat ergens binnenkomt. Dan zijn de eerder aanwezige knappe meisjes ook al niet meer zo interessant: je went namelijk aan je omgeving.
Smerig naar iemand kijken kan trouwens ook verzonnen worden met normale kledij hoor..
En dan kom je weer uit op de vraag wat nou "overmatig seksuele kledingstijlen" zijn. Dat is nogal subjectief.quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:46 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Niet de oplossing tegen pervs, maar het is best billijk om sommige overmatig seksuele kledingstijlen niet zomaar overal te accepteren. Je mag ook niet naakt naar school. Die allergie voor iemand van het vrouwelijk geslacht vertellen dat sommige kleding wat too much (of juist te weinig) is, is wat extreem hoor bij sommigen.
En nogal opvallend dat vooral mannen een mening hebben over de kledingstijl van vrouwen / meisjes.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan kom je weer uit op de vraag wat nou "overmatig seksuele kledingstijlen" zijn. Dat is nogal subjectief.
Ik val net in. Dat lijkt mij ook. Er moet wel iets van een 'lijn' zijn. Ook kijken bij wie je hoort als je je op een bepaalde manier kleedt. Dat kun je als ouders als vb geven.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan kom je weer uit op de vraag wat nou "overmatig seksuele kledingstijlen" zijn. Dat is nogal subjectief.
Je hebt het gemeten?quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:27 schreef DjDaano het volgende:
[..]
En nogal opvallend dat vooral mannen een mening hebben over de kledingstijl van vrouwen / meisjes.
Precies en vanaf dat punt kun je als betrokkenen een zinnig gesprek gaan voeren over grenzen. Gelijk een reactie van 'hoe durf je iets over de kleding van meisjes te zeggen?' en over boerka's en blote enkels gaan roepen vind ik daarin niet heel constructief en ik begrijp met sommige dingen die in zijn best dat dit voor een school een overweging wordt.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben ook een man. Ik kijk er meer naar als oom. Er zijn hier meestal veel mannen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:33 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Check de reacties maar in deze 2 topics.
Dat wordt een HELE moeilijke discussie. Waarvan de school had gehoopt dat die thuis gevoerd zou worden. Dat is ook de plek.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:34 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Precies en vanaf dat punt kun je als betrokkenen een zinnig gesprek gaan voeren over grenzen. Gelijk een reactie van 'hoe durf je iets over de kleding van meisjes te zeggen?' en over boerka's en blote enkels gaan roepen vind ik daarin niet heel constructief en ik begrijp met sommige dingen die in zijn best dat dit voor een school een overweging wordt.
De betrokkenen zijn de leerlingen. Misschien dat men daar dan eens mee in gesprek kan, in plaats van ze weer de grenzen van een ander op te leggen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:34 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Precies en vanaf dat punt kun je als betrokkenen een zinnig gesprek gaan voeren over grenzen. Gelijk een reactie van 'hoe durf je iets over de kleding van meisjes te zeggen?' en over boerka's en blote enkels gaan roepen vind ik daarin niet heel constructief en ik begrijp met sommige dingen die in zijn best dat dit voor een school een overweging wordt.
Het zijn kinderen. En wie gaat dan wat bepalen? De grootste groep?quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De betrokkenen zijn de leerlingen. Misschien dat men daar dan eens mee in gesprek kan, in plaats van ze weer de grenzen van een ander op te leggen.
Het zijn jongeren, adolescenten. Waarvan we willen dat ze over een paar jaar in staat zijn hun eigen beslissingen te nemen enzo. Je kunt met hen proberen afspraken te maken. Je weet wel, overleggen en kijken of je common ground kunt vinden en daar afspraken maken, in plaats van van alles opleggen zonder er met ze over te praten.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het zijn kinderen. En wie gaat dan wat bepalen? De grootste groep?
Ik ben geheel voor. Benieuwd. Misschien ergeren bepaalde andere scholieren zich ook.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zijn jongeren, adolescenten. Waarvan we willen dat ze over een paar jaar in staat zijn hun eigen beslissingen te nemen enzo. Je kunt met hen proberen afspraken te maken. Je weet wel, overleggen en kijken of je common ground kunt vinden en daar afspraken maken, in plaats van van alles opleggen zonder er met ze over te praten.
Ik snap dat dit wat aanvallend klinkt, maar goed. Ik ga er op basis van je username even van uit dat je een man bent, maar dat kan ik helemaal verkeerd hebben.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:27 schreef DjDaano het volgende:
[..]
En nogal opvallend dat vooral mannen een mening hebben over de kledingstijl van vrouwen / meisjes.
Lees eerst even het andere topic even terug voordat je me ergens van beschuldigd. Anders vallen we in herhaling.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik snap dat dit wat aanvallend klinkt, maar goed. Ik ga er op basis van je username even van uit dat je een man bent, maar dat kan ik helemaal verkeerd hebben.
Op basis van deze aanname: dit soort 'white knight'-geneuzel vind ik een beetje vermoeiend. 'De man die anders is dan al die bekrompen mannen die hier een mening over hebben en de voorvechter van de 'vrijheid' van vrouwen.' In het normale leven zijn kritiek of aanmerkingen op bepaalde kleding van vrouwen in bepaalde situaties afkomstig van zowel vrouwen als mannen. Sommige vrouwen zijn soms zelfs nog veel scherper/veroordelender daarin.
En nee, vrouwen met dergelijke kritiek/aanmerkingen zijn zelf geen dikke zeugen die jaloers zijn dat ze dat zelf niet kunnen/durven dragen of dat nooit doen, mocht iemand dat willen tegenwerpen.
Het gaat in deze vooral om de setting: school, waar je voornamelijk bent om te leren/ontwikkelen. Net zoals je op je werk bent om te werken. Daar hoort nu eenmaal vaak een bepaalde mate van kledingstijl bij, die net wat anders dan wat je in je vrije tijd draagt. Op dat moment moet iedereen inderdaad helemaal zelf weten wat ze aantrekken.
Pak gewoon de laatste alinea.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:48 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Lees eerst even het andere topic even terug voordat je me ergens van beschuldigd. Anders vallen we in herhaling.
Gelezen. Jij hebt het over terug naar de jaren '50, boerka's, leraren die wel even aan jou uit mogen komen leggen waarom ze je dochter verzoeken iets anders naar school aan te trekken. Verandert niets aan mijn voorgaande post.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:48 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Lees eerst even het andere topic even terug voordat je me ergens van beschuldigd. Anders vallen we in herhaling.
Nou dat is net wat deze school doet. Er met leerlingen over praten. Daarbij ook gebruikmakend van de autoriteit die een school toch heeft jegens leerlingen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De betrokkenen zijn de leerlingen. Misschien dat men daar dan eens mee in gesprek kan, in plaats van ze weer de grenzen van een ander op te leggen.
Zo klinkt het wel. Het zal wel wat op gang zetten op andere scholen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:55 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Nou dat is net wat deze school doet. Er met leerlingen over praten. Daarbij ook gebruikmakend van de autoriteit die een school toch heeft jegens leerlingen.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik snap dat dit wat aanvallend klinkt, maar goed. Ik ga er op basis van je username even van uit dat je een man bent, maar dat kan ik helemaal verkeerd hebben.
Op basis van deze aanname: dit soort 'white knight'-geneuzel vind ik een beetje vermoeiend. 'De man die anders is dan al die bekrompen mannen die hier een mening over hebben en de voorvechter van de 'vrijheid' van vrouwen.' In het normale leven zijn kritiek of aanmerkingen op bepaalde kleding van vrouwen in bepaalde situaties afkomstig van zowel vrouwen als mannen. Sommige vrouwen zijn soms zelfs nog veel scherper/veroordelender daarin.
En nee, vrouwen met dergelijke kritiek/aanmerkingen zijn zelf geen dikke zeugen die jaloers zijn dat ze dat zelf niet kunnen/durven dragen of dat nooit doen, mocht iemand dat willen tegenwerpen.
Het gaat in deze vooral om de setting: school, waar je voornamelijk bent om te leren/ontwikkelen. Net zoals je op je werk bent om te werken. Daar hoort nu eenmaal vaak een bepaalde mate van kledingstijl bij, die net wat anders dan wat je in je vrije tijd draagt. Op dat moment moet iedereen inderdaad helemaal zelf weten wat ze aantrekken.
Uitleggen. Een discussie wordt raar. Maar de lijn blijft moeilijk.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:10 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Niet mee bemoeien wat kids aantrekken.
genoeg groepen waar ouders dat niet bepalen hoorquote:Op vrijdag 8 september 2023 20:15 schreef Jaroon het volgende:
En als normale ouders laat je je kinderen zich niet kleden als sexy symbol. Als het goed is hebben kinderen dat van huis af aan ook mee gekregen. Er zijn manieren waarop je kleedt. En thuis + buitendeurs bepalen ouders dat als het uit de hand loopt. Waar ligt die grens? Thuis. in overleg met school nu.
Noem eens iets?quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:21 schreef mschol het volgende:
[..]
genoeg groepen waar ouders dat niet bepalen hoor
Ongeacht de setting/situatie dus?quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:10 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dat ze gewoon ook met een jurk op het hoofd en een broek aan de deur uit mogen? Het volgende is wss wat men wil eten.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:10 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Niet jouw verantwoordelijkheid. Je spreekt die ouders ook niet aan als ze gek gekleed zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ongeacht de setting/situatie dus?
Wel als jij de hoofdrector/schooldirecteur of baas van een bedrijf bent, en mensen dus onder jouw verantwoordelijkheid vallen op het moment dat zij zich binnen jouw 'domein' begeven. Daar bepaal jij namelijk in bepaalde mate de (gedrags)regels. Uiteraard wel in lijn met de wet en in alle redelijkheid, maar het is niet zo dat iedereen maar moet kunnen doen wat hij/zij wil en je daar geen enkele zeggenschap over hebt.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:32 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Niet jouw verantwoordelijkheid. Je spreekt die ouders ook niet aan als ze gek gekleed zijn.
Wat heb ik precies koorknaperig gebracht?quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Precies, wat is er mis mee?
Jij komt weer eens over als zo'n zwartekousen kerkganger zonder leven.
En Etto komt elke keer weer over als een koorknaap bij dit soort onderwerpen.
Jongens kleden zich ook bewust. Van merken tot kleding waar armen, schouders, kont en benen goed in uit komenquote:Op vrijdag 8 september 2023 13:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik ben tot dusver nog nooit kleding gezien, waar je de buik ziet van een man in een topje dan, een short waar de ballen er half uitspringen of de kont er half uithangt
Wellicht in de gay scene, maar nooit zo in het openbaar, op school of ergens in de stad
Bij mij zou je er iet inkomen in de klas als je zo topless was, ongeacht of je nu een man of vrouw bent
Mensen moeten gewoon beseffen dat zowel de meisjes als jongens vol zitten met hormonen en dat het natuurlijk is dat ze opgewonden of afgeleid kunnen worden, hoort er ook wel een beetje bij in die fase imo. Zit nog wel eens een taboe op. Iemand die opgewonden raakt wil meteen meer; en is al snel een viezerik als er een seconde te lang gekeken wordt, maar uiteindelijk hoort het er allemaal bij en hoeft er niet zo'n taboe op te liggen, zolang het maar bij wat opwinding of kijken blijft. En bij laatstgenoemde zit er een verschil tussen minutenlang staren en even snel een paar seconden kijken.quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:29 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Jongens kleden zich ook bewust. Van merken tot kleding waar armen, schouders, kont en benen goed in uit komen
Oftewel dat waar meiden op letten, waar zij opgewonden van raken.
Maar iedereen is gewend dat meiden zich zouden moeten beheersen. Afgeleid door die mooiboy of lekkere leraar? Stel je niet zo aan.
Dat is normaal. Voor jongens zou hetzelfde moeten gelden.
Dat gezegd hebbende, ik vind dat een school best bepaalde kleding eisen mag hebben. Maar stel dan duidelijke kaders.
Vind vast niet iedereen leuk, maar he.
De baas betaald me er goed voor dus als hij wil dat ik me in een minirokje met flipflops en verder niks dan kan ik daarover nadenken of een andere baas gaan zoekenquote:Op vrijdag 8 september 2023 20:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wel als jij de hoofdrector/schooldirecteur of baas van een bedrijf bent, en mensen dus onder jouw verantwoordelijkheid vallen op het moment dat zij zich binnen jouw 'domein' begeven. Daar bepaal jij namelijk in bepaalde mate de (gedrags)regels. Uiteraard wel in lijn met de wet en in alle redelijkheid, maar het is niet zo dat iedereen maar moet kunnen doen wat hij/zij wil en je daar geen enkele zeggenschap over hebt.
Heb nog eens teruggelezen en zie dat het bij jou inderdaad niet van toepassing is. Ik neem mijn woorden terug.quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat heb ik precies koorknaperig gebracht?
Als ik ergens een hekel aan heb is het hoe conservatief religieuzen (99.99% mannen) denken te kunnen bepalen hoe vrouwen zich dienen te kleden om niet het predikaat SLETTEBAK te krijgen. En voor de rest menen te moeten vertellen hoe vrouwen dienen te leven, overigens.
Het valt namelijk op dat juist die groep stelselmatig enkel over seks kan babbelen in dit soort topics en kennelijk in de waan leeft dat een man A PRIORI geneigd is om alles wat een beetje vrouwelijke huid vertoont wil bespringen en dat een vrouw A PRIORI nul seksuele gevoelens heeft, waardoor voornoemde man verder mag doen en laten wat hij wil maar de vrouw zich vooral moet schikken naar de wensen (en angsten) van voornoemde mannen. JIJ moet je bedekken, want IK kan me niet beheersen.
Oké.quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
De baas betaald me er goed voor dus als hij wil dat ik me in een minirokje met flipflops en verder niks dan kan ik daarover nadenken of een andere baas gaan zoeken
Zijn het dit soort outfits waar het omgaat??? Tering, overdrijven is ook een vak.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
1-4
[ afbeelding ]
5-8
[ afbeelding ]
9-11
Lijkt me allemaal okay op een warme dag zoals vandaag. Eigenlijk gewoon normale kleding.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
1-4
[ afbeelding ]
5-8
[ afbeelding ]
9-11
Hier net naast zo'n straat. Blank aso. Daar bepaald niemand iets behalve diegene met de grote bek. Daar lopen ook vrouwen met bh op straat. Op die groep moeten we ons niet gaan richten. Dit stond al langer als post klaar per ongeluk.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:28 schreef mschol het volgende:
[..]
wel eens in de schilderswijk of duindorp geweest?
groepen die daar wonen dus
Oh werkelijk? Waar en welke buurt? Herken het totaal niet.quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:38 schreef Drxx het volgende:
[..]
Zijn het dit soort outfits waar het omgaat??? Tering, overdrijven is ook een vak.
Vroegâh droegen zelfs Marokkaanse meisjes de helft van deze outfits.
Dit vraag je natuurlijk voor een vriend van je? Toch?quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Oh werkelijk? Waar en welke buurt? Herken het totaal niet.
Nee. Ik ben meestal serieus. Zo dragen de meeste Marokkaanse meisjes kleding niet. Ik vraag mij gewoon af waar jou dat opvalt?quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:18 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Dit vraag je natuurlijk voor een vriend van je? Toch?
? Waar?quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:18 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Dit vraag je natuurlijk voor een vriend van je? Toch?
Amsterdam. 1, 3, 6 en 7 zijn gewoon hartstikke normaal onder zowat iedereen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Oh werkelijk? Waar en welke buurt? Herken het totaal niet.
de westerse wereld ziet de vrouw als vrijquote:Op vrijdag 8 september 2023 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Waardevolle zaken berg je op. Het moge duidelijk zijn hoe de westerse wereld de vrouw ziet met hun semi-naakte vermarkting van de vrouw.²
Zo wordt het verkocht. Wij weten wel beter.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
de westerse wereld ziet de vrouw als vrij
Wat wordt zo verkocht? Graag echte uitleg.. Wat meepraten is te makkelijk.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo wordt het verkocht. Wij weten wel beter.²
Hoeveel vrouwen komen er om buiten westers geweld? Geef cijfers. Je bent HIER omdat je blijkbaar vrij bent. Anders heb je een keuze.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
de westerse wereld ziet de vrouw als vrij
quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hoeveel vrouwen komen er om buiten westers geweld? Geef cijfers. Je bent HIER omdat je blijkbaar vrij bent. Anders heb je een keuze.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wie zijn 'wij'quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
ik heb het nodigquote:
Geef eens heel eerlijk antwoord, heb je iets gedronken of gerookt? Eerlijk?quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat wordt zo verkocht? Graag echte uitleg.. Wat meepraten is te makkelijk.
Drachtige jongemannen moeten zich leren beheersen en wat discipline in hun donder krijgen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Probeer als drachtige jongeman door wiens body de hormonen gretig toeren deze wereld nog maar te begrijpen. Enerzijds zitten girls (leerlingen in deze case) na een versieropmerking van je meteen bij de marechaussee. Anderzijds hebben we dit soort uitwassen in de wereld waarin girls de ganse dag hun volledige body uitbaten als ware het een pretpark.
Tegenstrijdige signalen bij de vleet! Alsof je malse tenderloin bij de huishond legt en verwacht.dat hij aan de brinta gaat.
Jason.²
Ik heb iets gedronken. Dat is meestal wanneer ik meer los ga. Dat is dan zo'n 5 keer per jaar. Geen drinker.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:01 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Geef eens heel eerlijk antwoord, heb je iets gedronken of gerookt? Eerlijk?
Yep, zo moeten ze allemaal wat.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Drachtige jongemannen moeten zich leren beheersen en wat discipline in hun donder krijgen.
Hou toch op.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Waardevolle zaken berg je op. Het moge duidelijk zijn hoe de westerse wereld de vrouw ziet met hun semi-naakte vermarkting van de vrouw.²
Als het heel kort wordt kun je er over praten. Net als broeken een tijd geleden waarbij je bijna de schaamlijn zag zitten bij meisjes. Niet alles hoeft te kunnen. Dat leer je ook thuis. Leer je dat niet? Leer het jezelf aan. Het gaat je helpen. Net als een goede cv schrijven vaak goed werkt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:03 schreef Drxx het volgende:
Wat mij ook verbaast zijn de reacties die het hebben over kleding van "meisjes tegenwooordig". Short shorts worden al best wel een tijdje gedragen door meisjes.
Of vergelijken jullie het met de jaren 80 of zo?
Ik zie het niet zoveel in mijn omgeving. Daar zal het aan liggen.....en de vorm en hoeveelheid stof.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:03 schreef Drxx het volgende:
Wat mij ook verbaast zijn de reacties die het hebben over kleding van "meisjes tegenwooordig". Short shorts worden al best wel een tijdje gedragen door meisjes.
Of vergelijken jullie het met de jaren 80 of zo?
Dat zal vast, maar wat heeft dat te maken met mijn vraag in de geciteerde reactie? Ik had het erover dat dit niet nieuw is, dus hoezo zegt men "meisjes tegenwoordig"? Hoe ver terug vergelijkt men?quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:07 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als het heel kort wordt kun je er over praten. Net als broeken een tijd geleden waarbij je bijna de schaamlijn zag zitten bij meisjes. Niet alles hoeft te kunnen. Dat leer je ook thuis. Leer je dat niet? Leer het jezelf aan. Het gaat je helpen. Net als een goede cv schrijven vaak goed werkt.
nopequote:Op zaterdag 9 september 2023 00:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik ook! Delen? Ik ben verder serieus.
Dat kan. Mag ik vragen waar ongeveer dat is?quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik zie het niet zoveel in mijn omgeving. Daar zal het aan liggen.....en de vorm en hoeveelheid stof.
Die "vrijheid" is een prijs die ze betalen met hun lichaam. Je moet wel zo eerlijk zijn dat er bij te zeggen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe de westerse wereld de vrouw ziet? Als een volwaardig, rationeel individu dat dezelfde keuzevrijheden heeft als mannen. Oh, en als creaturen die óók seksuele neigingen hebben.
Welke prijs?quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die "vrijheid" is een prijs die ze betalen met hun lichaam. Je moet wel zo eerlijk zijn dat er bij te zeggen.²
Ik mijzelf ook niet meer. Delen is nu niet het beste idee. Je stuurt je kind gewoon normaal gekleed naar buiten. Als je daar als ouders al de discussie met school wil zoeken. Dan wil ik het woord wel doen. GA EENS NORMAAL MET KINDEREN OM EN GEEF EEN OPVOEDING.quote:
dat vind ik prima, de ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen maar de school heeft er niets mee te makenquote:Op zaterdag 9 september 2023 00:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik mijzelf ook niet meer. Delen is nu niet het beste idee. Je stuurt je kind gewoon normaal gekleed naar buiten. Als je daar als ouders al de discussie met school wil zoeken. Dan wil ik het woord wel doen. GA EENS NORMAAL MET KINDEREN OM EN GEEF EEN OPVOEDING.
Gelieve te stoppen met je van de domme te houden. Is niet aardig. Ik neem toch de tijd om je van repliek te voorzien.quote:
Nee, ik heb geen idee waar je over bazelt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Gelieve te stoppen met je van de domme te houden. Is niet aardig. Ik neem toch de tijd om je van repliek te voorzien.
Als aanvulling zou ik willen zeggen: kijk eens naar een random reclame blok en kijk waar vrouwen voor worden misbruikt.²
Als ze raar aankomen op school is het wel het probleem van een school. Je kan kinderen ook kaalhoofdig naar school sturen zonder ontbijt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat vind ik prima, de ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen maar de school heeft er niets mee te maken
Wat een gelul.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die "vrijheid" is een prijs die ze betalen met hun lichaam. Je moet wel zo eerlijk zijn dat er bij te zeggen.²
Geef niets aan over "waar".quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:10 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dat kan. Mag ik vragen waar ongeveer dat is?
Zeer zeker is het een probleem van de school! Als iedereen hun dochters als verkapte prostitués naar school stuurt kun je de klok er op gelijk zetten dat de jongens hun aandacht er niet bij hebben tijdens de lessen Dat is gewoon een gegeven..quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als ze raar aankomen op school is het wel het probleem van een school. Je kan kinderen ook kaalhoofdig naar school sturen zonder ontbijt.
Ja, dat vertelde ik hem ook. Maar hij snapt het zgn. niet. Prima hoor. Maar mijn tijd steek ik er verder niet in.quote:
Ja, alleen is voor de Banshees van de wereld een meisje/vrouw al heel snel een verkapte prostitué, nietwaar?quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zeer zeker is het een probleem van de school! Als iedereen hun dochters als verkapte prostitués naar school stuurt kun je de klok er op gelijk zetten dat de jongens hun aandacht er niet bij hebben tijdens de lessen Dat is gewoon een gegeven..²
Zeker wel. Die maken uiteindelijk de dienst uit. Zo werkt dat soms op plekken waar je geen meerdere bent. En soms kun je tegenwerken. Ik heb ook op school gezeten. Ik ging voor het roze joggingpak. Er waren maar twee kleuren. Blauw en roze. Roze was ineens heel populair en mijn leraren die RK Fraters waren begrepen er niets van. Bij ons toen werd je met bepaalde tops al gezien als soort beest op het internaat. Maar dat is langer geleden.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat vind ik prima, de ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen maar de school heeft er niets mee te maken
Ja, precies. Zo zien kinderen er tegenwoordig uit. Wen eraan.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:59 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wat moeten al die artsen en verpleegkundigen dan wel niet doen om zich te beheersen![]()
Hun publiek is zelfs naakt
Echte mannen kunnen zich gewoon normaal beheersen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Probeer als drachtige jongeman door wiens body de hormonen gretig toeren deze wereld nog maar te begrijpen. Enerzijds zitten girls (leerlingen in deze case) na een versieropmerking van je meteen bij de marechaussee. Anderzijds hebben we dit soort uitwassen in de wereld waarin girls de ganse dag hun volledige body uitbaten als ware het een pretpark.
Tegenstrijdige signalen bij de vleet! Alsof je malse tenderloin bij de huishond legt en verwacht.dat hij aan de brinta gaat.
Jason.²
Drachtig?quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Jason.²
Ik moet altijd een beetje binnenmonds kotsen als ik jouw posts leesquote:Op vrijdag 8 september 2023 23:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Jason.²
Dit dus. Hele discussies dat mannen zich moeten beheersenquote:Op vrijdag 8 september 2023 19:38 schreef havanagila het volgende:
En, iemand al op de hoogte waarom deze school dit bericht naar buiten heeft gebracht?
Ging het om iemand die halfnaakt op school kwam, of een preutse leraar die niet tegen een naakte enkel kan?
Of een hoop gezeik en projectie om helemaal nietsBeetje doen alsof de samenleving vrouwen onderdrukt omdat een willekeurige school wil dat mensen een beetje gepaste kleding aanhebben. Boe hoe.
Ja, het wordt inderdaad alsmaar erger. Maar met een beetje goede samenwerking kunnen we het tij écht wel keren.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:11 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik moet altijd een beetje binnensmonds kotsen als ik jouw posts lees
Vergelijk je nou je eigen kunnen, wilskracht en intelligentie met die van je hond?quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Jason.²
Ik begrijp je gedachtegang. Ik durf wel te stellen dat driften dierlijk zijn ja. Je moet heel die afleiding niet willen voor leraren en mannelijke medeleerlingen. Je kan een afgerichte huishond wel leren om van de malse tenderloin af te blijven, maar het liefst bijt ie er in en laat ie zich helemaal gaan. Al dan niet op een ongecontroleerd moment.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Vergelijk je nou je eigen kunnen, wilskracht en intelligentie met die van je hond?
Noem je jezelf nou een rapertje in spe?quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik begrijp je gedachtegang. Ik durf wel te stellen dat driften dierlijk zijn ja. Je moet heel die afleiding niet willen voor leraren en mannelijke medeleerlingen. Je kan een afgerichte huishond wel leren om van de malse tenderloin af te blijven, maar het liefst bijt ie er in en laat ie zich helemaal gaan. Al dan niet op een ongecontroleerd moment.
Huishond.²
Louter, ik heb geen huishond. Maar wat zegt dat nou helemaal eigenlijk?quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:25 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Noem je jezelf nou een rapertje in spe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |