abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210567194
" De strekking: gepaste kleding en niet te bloot. Het leverde gefronste wenkbrauwen op bij pubers én hun ouders. ‘Mijn dochter mag geen crop tops meer dragen’, schrijft een ouder verontwaardigd in een mail aan deze krant. ,‘Als je toch dit draagt moet je naar huis om wat anders aan te doen. Dat is toch niet meer van deze tijd?’

Niet te bloot
Naveltruitjes, korte broekjes of een diep decolleté. Middelbare scholen in Twente en ver daarbuiten worstelen met de outfits die hun leerlingen dragen. Wat kan wel en wat kan niet? En is het aan een school om hier iets van te zeggen? Afgelopen juni kwam een school in het Limburgse Heerlen in het nieuws. De onderwijsinstelling vroeg leerlingen via de nieuwsbrief zich niet te bloot te kleden. Korte broekjes of blote buiken mochten niet."

https://www.bd.nl/binnenl(...)op-top-aan~a095a162/

Kan een openbare school dit zomaar eisen? De hoofdreden lijkt te zijn dat anders de leraren teveel afgeleid worden maar dat lijkt me toch niet echt een argument om de vrijheid van anderen te beperken. Op een Christelijke school kan ik mij nog iets bij voorstellen aangezien je daar als leerling bewust voor kiest.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210567213
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:36 schreef miss_sly het volgende:
" De strekking: gepaste kleding en niet te bloot. Het leverde gefronste wenkbrauwen op bij pubers én hun ouders. ‘Mijn dochter mag geen crop tops meer dragen’, schrijft een ouder verontwaardigd in een mail aan deze krant. ,‘Als je toch dit draagt moet je naar huis om wat anders aan te doen. Dat is toch niet meer van deze tijd?’

Niet te bloot
Naveltruitjes, korte broekjes of een diep decolleté. Middelbare scholen in Twente en ver daarbuiten worstelen met de outfits die hun leerlingen dragen. Wat kan wel en wat kan niet? En is het aan een school om hier iets van te zeggen? Afgelopen juni kwam een school in het Limburgse Heerlen in het nieuws. De onderwijsinstelling vroeg leerlingen via de nieuwsbrief zich niet te bloot te kleden. Korte broekjes of blote buiken mochten niet."

https://www.bd.nl/binnenl(...)op-top-aan~a095a162/

Kan een openbare school dit zomaar eisen? De hoofdreden lijkt te zijn dat anders de leraren teveel afgeleid worden maar dat lijkt me toch niet echt een argument om de vrijheid van anderen te beperken. Op een Christelijke school kan ik mij nog iets bij voorstellen aangezien je daar als leerling bewust voor kiest.
Nee, naakt is niet hetzelfde als gekleed. Maar een crop top is ook niet hetzelfde als andere kleding.

Waar het omgaat is dat je altijd ergens een grens moet trekken.
pi_210567222
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zou mijn dochter wellicht wel ter overweging geven op bepaalde momenten of dit de gelegenheid is om dat aan te trekken, maar ik zou me wel bij haar keuze neerleggen. Dat is wat mij betreft opvoeden van tieners: adviseren, ergens bewust van maken dmv vragen stellen, maar ook voorleven.
Maar dat betekent dus dat ze eigenlijk nooit een grens zou kunnen bereiken waarop je zegt: ik heb je dusdanig veel vrijheid gegeven maar nu grijp ik in als ouder?

Snap dat dit lastig voor te stellen is als je dochter sowieso al niet in zo'n situatie terecht zou komen :D maar hypothetisch gezien dan.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_210567227
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee, naakt is niet hetzelfde als gekleed. Maar een crop top is ook niet hetzelfde als andere kleding.

De basisgrens is in NL heel duidelijk: we gaan niet naakt over straat, naakt is voor andere plaatsen en momenten.

Dus nee, we gaan niet naakt naar school.
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:39:43 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210567233

1-4

5-8

9-11

Op zich wel intressant wat anderen van dit soort realistische outfits vinden, want naakt gaan ze niet natuurlijk.
pi_210567235
Ah ik zie dat het probleem weer bij de meisjes worden gelegd 'zodat jongens en mannen niet gaan staren'.
pi_210567239
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:18 schreef HSG het volgende:

[..]
Het was geen mening maar een feit. En verder....hoezo met de leraar zijn commentaar voor zich houden? Ouders willen toch dat de leerkracht hun kind gaat opvoeden? Moet je niet gaan piepen over dat ze ergens commentaar op hebben.
Daar ligt ook precies het probleem. Een leraar is om les te geven, niet om koters op te voeden, daar zijn ouders voor.

Die. Keihard. Verzaken.

En leraar is geen partij in persoonlijke opvoeding.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210567251
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:38 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar dat betekent dus dat ze eigenlijk nooit een grens zou kunnen bereiken waarop je zegt: ik heb je dusdanig veel vrijheid gegeven maar nu grijp ik in als ouder?

Snap dat dit lastig voor te stellen is als je dochter sowieso al niet in zo'n situatie terecht zou komen :D maar hypothetisch gezien dan.
Met betrekking tot kleding ligt die grens inderdaad heel erg ver. Tenminste, over het algemeen. Er zullen best momenten zijn dat ik meer verwacht, zoals mogelijk de genoemde begrafenis.

Ik heb wel andere grenzen waarbij ik wel zou ingrijpen, maar uitgerekend kleding vind ik iets waarin ik haar vrij wil laten.
pi_210567260
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
1-4
[ afbeelding ]
5-8
[ afbeelding ]
9-11

Op zich wel intressant wat anderen van dit soort realistische outfits vinden, want naakt gaan ze niet natuurlijk.
Ik zou zelf zeggen dat 4,5,8 en 10 wel een gesprek zouden mogen verwachten op school
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Spellchecker vrijdag 8 september 2023 @ 11:42:00 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210567267
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
1-4
[ afbeelding ]
5-8
[ afbeelding ]
9-11

Een paar vind ik wel voor school kunnen, de meeste echter voor vrije tijd/vakantie.
En die nr. 4 :X
pi_210567268
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:40 schreef FL_Freak het volgende:
Ah ik zie dat het probleem weer bij de meisjes worden gelegd 'zodat jongens en mannen niet gaan staren'.
wat is de reden voor meiden dan in zo kort mogelijke kleding te gaan lopen ipv een tshirt en normale korte broek?
  Spellchecker vrijdag 8 september 2023 @ 11:42:36 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210567275
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:42 schreef mschol het volgende:

[..]
wat is de reden voor meiden dan in zo kort mogelijke kleding te gaan lopen ipv een tshirt en normale korte broek?
Snap ik ook niet.
Jongens doen dat ook niet.

Ik snap de foto hier in de OP ook niet TV / [RTL4] Expeditie Robinson 2023 #2 Krista is een bitch
pi_210567282
quote:

[..]
Omdat het kan.
pi_210567293
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De basisgrens is in NL heel duidelijk: we gaan niet naakt over straat, naakt is voor andere plaatsen en momenten.

Dus nee, we gaan niet naakt naar school.
Je doet nu flauw. Je gehele argumentatie gaat om de vrijheid van het individu, en nu beroep je je ineens op de basisgrens die generaliseert.
pi_210567301
Persoonlijk vind ik het ook echt geen gezicht, zeker die meiden van 12/13.
Billen die onder korte broeken uitpiepen, rokjes zo kort dat ze meer een brede riem zijn.
pi_210567318
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:42 schreef maily het volgende:

[..]
Snap ik ook niet.
Jongens doen dat ook niet.

Ik snap de foto hier in de OP ook niet TV / [RTL4] Expeditie Robinson 2023 #2 Krista is een bitch
De meeste buiken gedijen daar beter met wat bedekking :P
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:46:40 #17
3542 Gia
User under construction
pi_210567332
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:43 schreef theunderdog het volgende:

Het uitdagende effect moet geen hoofddoel spelen. Eens. Maar het mag toch wel meespelen in een besluit?

Stel je bent directeur van een school. En de overgrote meerderheid van de mannelijke leerkrachten geeft aan 'afgeleid' te zijn vanwege de kledingstijl van de leerlingen. Dan moet je daar toch wat mee?
Sorry, maar daar hoort een leraar geen oog voor te hebben. Dat hoort bij professionaliteit.
Vooral omdat dit heel subjectief is. De ene leraar is pas afgeleid bij een beetje blote buik. De andere is al afgeleid bij korte mouwen. Waar ga je de grens trekken? Allemaal tot de polsen en enkels bedekt en dichte schoenen?
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:47:45 #18
3542 Gia
User under construction
pi_210567347
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:41 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik zou zelf zeggen dat 4,5,8 en 10 wel een gesprek zouden mogen verwachten op school
9 ook wel, denk ik.
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:47:55 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210567352
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:41 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik denk dat bij 10 die pose ook echt niet helpt zo
pi_210567357
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:44 schreef mootie het volgende:
Persoonlijk vind ik het ook echt geen gezicht, zeker die meiden van 12/13.
Billen die onder korte broeken uitpiepen, rokjes zo kort dat ze meer een brede riem zijn.
Jouw probleem lijkt mij.

Als mijn dochter naar huis gestuurd wordt vanwege zoiets, dan krijgt de directeur de vraag of hij een kort geding aan zijn broek wil, of gewoon normaal gaat doen.

De verpreutsing in Nederland is echt bizar aan het worden.
pi_210567360
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Met betrekking tot kleding ligt die grens inderdaad heel erg ver. Tenminste, over het algemeen. Er zullen best momenten zijn dat ik meer verwacht, zoals mogelijk de genoemde begrafenis.

Ik heb wel andere grenzen waarbij ik wel zou ingrijpen, maar uitgerekend kleding vind ik iets waarin ik haar vrij wil laten.
Waarschijnlijk dan omdat je het ziet als een belangrijke aspect binnen opgroeien?
pi_210567363
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kan geen beperkingen opleggen
Meiden zijn nooit verantwoordelijk voor hun eigen gedrag
En als het dan voor problemen zorgt, dan kan je de leraren en jongens trainen om van hun heteroseksuele gevoelens af te komen

Zo moeilijk is het allemaal niet :7
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210567365
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Sorry, maar daar hoort een leraar geen oog voor te hebben. Dat hoort bij professionaliteit.
Vooral omdat dit heel subjectief is. De ene leraar is pas afgeleid bij een beetje blote buik. De andere is al afgeleid bij korte mouwen. Waar ga je de grens trekken? Allemaal tot de polsen en enkels bedekt en dichte schoenen?
Nee, maar je chargeert nu enorm.
Er is verschil tussen een korte broek, en een korte broek waar de billen uithangen.
Niemand maakt bezwaar tegen hemdjes, wel tegen hemdjes waar de al dan niet bestaande borsten uitpuilen.
pi_210567367
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je doet nu flauw. Je gehele argumentatie gaat om de vrijheid van het individu, en nu beroep je je ineens op de basisgrens die generaliseert.
Dat is gewoon wetgeving.

Volgens mij mag je ook niet in een SS-uniform rondlopen, of kleding met hakenkruizen. Er zijn basisgrenzen, en naakt is er daar een van. Dat is niet flauw.

De vrijheid van het individu in onze samenleving is niet onbeperkt.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 september 2023 @ 11:49:02 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210567368
Ik snap echt niet wat er zo raar is aan verwachten dat iedereen zich een beetje fatsoenlijk aan kleedt voor school. Het hoeft geen uniform te zijn, maar er is ook een ander uiterste.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210567370
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:40 schreef FL_Freak het volgende:
Dat inderdaad.
En uiteraard straks ook weer gevallen waar meisjes met een wat grotere cup verzocht worden om wat meer bedekkende kleding aan te doen.

Want, oh no, boobs :o :o :o :o
pi_210567372
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap echt niet wat er zo raar is aan verwachten dat iedereen zich een beetje fatsoenlijk aan kleedt voor school. Het hoeft geen uniform te zijn, maar er is ook een ander uiterste.
Wat is er onfatsoenlijk aan de gegeven voorbeelden dan?
pi_210567376
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jouw probleem lijkt mij.

Als mijn dochter naar huis gestuurd wordt vanwege zoiets, dan krijgt de directeur de vraag of hij een kort geding aan zijn broek wil, of gewoon normaal gaat doen.

De verpreutsing in Nederland is echt bizar aan het worden.
Kinderen van 11/12/13 zo de straat op sturen vind ik ook niet wat. Noem mij maar preuts.
pi_210567378
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:48 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Waarschijnlijk dan omdat je het ziet als een belangrijke aspect binnen opgroeien?
Zeker. Kleding is bij uitstek iets om je te uiten. Net als make-up of haardracht. Ik zou over make-up ook geen gedoe maken, net als over kapsel. Maar als ze zich een hakenkruis in het haar laat scheren, heeft ze een probleem.
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:50:36 #30
3542 Gia
User under construction
pi_210567379
quote:

[..]
Omdat ze vinden dat ze in die kleding er mooi uitzien. Dus, ze vinden het mooi.
Dat mannen hun lusten niet kunnen bedwingen, ligt niet aan de meisjes, noch aan de kleding.
pi_210567385
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:43 schreef Nober het volgende:

[..]
Omdat het kan.
maar het kan dus niet blijkbaar, want als een jongen zonder shirt zou komen is de wereld te klein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')