abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210570552
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De basisgrens is in NL heel duidelijk: we gaan niet naakt over straat, naakt is voor andere plaatsen en momenten.

Dus nee, we gaan niet naakt naar school.
Dit is natuurlijk waar het mis gaat. Er wordt in dit topic ontzettend overdreven; de grenzen worden tot in het ridicule opgezocht (in de blote kont naar school tot aan zwarte kousen kerk). Het heeft voornamelijk te maken met een stukje normen en waarden (en ik snap ook wel dat de wereld niet stil staat en opvattingen veranderen), maar ik kan tegelijkertijd de verloedering van onze maatschappij toch ook niet helemaal los zien van dergelijke ontwikkelingen v.w.b. klederdracht. Hoe moeilijk is het om je je een beetje normaal te kleden? En natuurlijk mag je wel zwarte kleding aan als je gothic bent, lange/brede pijpen dragen als je bij zo'n skateclubje hoort of iets anders wat bij een ander cultgroepje hoort, maar wat heeft dat te maken met praktisch in je blote poepgat naar school te gaan?

En dan lees ik hierboven ook dat pubers zo moeilijk te sturen zijn. Sorry hoor, maar misschien laat je dan wel een aantal steekjes vallen in je opvoeding. Mijn kinderen zijn het huis inmiddels uit, maar die kwamen echt niet in dergelijke kleding naar school.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 16:49:51 #177
5428 crew  miss_sly
pi_210570603
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 16:44 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk waar het mis gaat. Er wordt in dit topic ontzettend overdreven; de grenzen worden tot in het ridicule opgezocht (in de blote kont naar school tot aan zwarte kousen kerk). Het heeft voornamelijk te maken met een stukje normen en waarden (en ik snap ook wel dat de wereld niet stil staat en opvattingen veranderen), maar ik kan tegelijkertijd de verloedering van onze maatschappij toch ook niet helemaal los zien van dergelijke ontwikkelingen v.w.b. klederdracht. Hoe moeilijk is het om je je een beetje normaal te kleden? En natuurlijk mag je wel zwarte kleding aan als je gothic bent, lange/brede pijpen dragen als je bij zo'n skateclubje hoort of iets anders wat bij een ander cultgroepje hoort, maar wat heeft dat te maken met praktisch in je blote poepgat naar school te gaan?

En dan lees ik hierboven ook dat pubers zo moeilijk te sturen zijn. Sorry hoor, maar misschien laat je dan wel een aantal steekjes vallen in je opvoeding. Mijn kinderen zijn het huis inmiddels uit, maar die kwamen echt niet in dergelijke kleding naar school.
Je gaat gewoon verder met behoorlijk over the top overdrijven met in je blote poepgat.
Er zijn hier foto's gepost van wat tot de blote kledij behoort. Dat is zeker niet in je blote poepgat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 16:56:12 #178
441859 crew  Lenny77
pi_210570654
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 16:44 schreef Solispolar het volgende:

Dat DENK je :P
Ik ging met brede broek naar school en los shirt, daaronder een kort rokje en topje. Tegen dat ik aan de bushalte was, staken die bovenkleren al in mijn rugzak *O*
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_210570658
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 16:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Misschien moet je eens kappen met het impliceren dat Ali_boo niet van meisjes af kan blijven. Hij heeft een wat andere mening over grenzen qua kleding; hij zegt nergens dat hij niet van meisjes af kan blijven en dat hij er wat mee doet als ze schaars gekleed zijn.
Hij moet gewoon eens de verantwoordelijkheid bij zichzelf zoeken. Het is echt niet normaal hoor dat je verwacht dat meisjes zichzelf anders kleden omdat anders een volwassen vent te geil word om les te geven.

Hij geeft dit zelf heel expliciet aan dus dat jij dat probeert te verdedigen is net zo ziek.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 16:59:07 #180
441859 crew  Lenny77
pi_210570673
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Sorry, maar daar hoort een leraar geen oog voor te hebben. Dat hoort bij professionaliteit.
Vooral omdat dit heel subjectief is. De ene leraar is pas afgeleid bij een beetje blote buik. De andere is al afgeleid bij korte mouwen. Waar ga je de grens trekken? Allemaal tot de polsen en enkels bedekt en dichte schoenen?
Wat moeten al die artsen en verpleegkundigen dan wel niet doen om zich te beheersen :o
Hun publiek is zelfs naakt :{
pi_210570679
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 16:59 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wat moeten al die artsen en verpleegkundigen dan wel niet moeten doen om zich te beheersen :o
Hun publiek is zelfs naakt :{
Allemaal de schuld van die meisjes want die kleedden zich uit bij die arts. Het moet echt niet gekker worden.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 17:02:30 #182
441859 crew  Lenny77
pi_210570703
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:00 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Allemaal de schuld van die meisjes want die kleedden zich uit bij die arts. Het moet echt niet gekker worden.
Binnenkort kledijvoorschriften in het ziekenhuis.. Hormonen!! Vies!!
pi_210570723
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:02 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Binnenkort kledijvoorschriften in het ziekenhuis.. Hormonen!! Vies!!
Je kunt ook niet van zo'n arts of verpleger verwachten dat ze zich inhouden. Die meisjes vragen er echt om.

Mannen zijn gestoord en proberen dit af te schuiven op anderen. Dat is wat ik uit dit topic haal.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 17:12:02 #184
441859 crew  Lenny77
pi_210570791
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:05 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Je kunt ook niet van zo'n arts of verpleger verwachten dat ze zich inhouden. Die meisjes vragen er echt om.

Mannen zijn gestoord en proberen dit af te schuiven op anderen. Dat is wat ik uit dit topic haal.
Weet je, ik begrijp wel dat je niet zo goed als naakt in de klas moet gaan zitten. Het mag nog een klein beetje fatsoenlijk. Maar iemand die kiest om leerkracht te worden weet dat hij met jeugd zal omgaan. Dus ook ontluikende, jonge lichamen. Als je daar last van hebt dan hoor je echt niet in het onderwijs thuis. Dan moet je maar op een kantoortuin gaan zitten.
Ivm de jongens en meisjes zelf: ook voor hun is het een leerschool. De jongens om te leren omgaan met hun hormonen en de meisjes om te leren om hun grenzen aan te geven. Als je alles angstvallig verborgen moet gaan houden dan mis je ook dat stuk in je ontwikkeling en die hoor je rond die leeftijd te krijgen..
Een beetje zoals seksuele voorlichting in de klas in het lager onderwijs.. nog een hoop leerkrachten die zich beschaamd voelen om het te geven en dus gaan die kinderen verder met foutieve info of gewoon geen info.. met alle gevolgen van dien (ok, nu heb je het internet, maar wij wisten echt van niets hoor)
pi_210570850
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 16:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Daar ga je in ons land niet zo veel voorstanders van vinden.
Gelukkig maar. Heel af en toe is er ergens een wethouder of kamerlid van onderaf de lijst (meestal van christelijke statuur) die eens een balletje opgooit, maar verder is hier naar mijn idee amper enige maatschappelijke grond of behoefte voor.

Ik heb onder meer niets op met korte broeken, broeken met veel zakken, open schoenen, schoenen met stompe neuzen, jassen met ritsen, kleding met teksten, en bovenal jassen waarin de drager er uit ziet als het Michelinmannetje, maar iedereen in een uniforme stijl drukken vind ik nog veel erger. Dan maar af en toe iemand die over de (toch al subjectieve) schreef gaat.
pi_210570854
quote:
Je kunt ook niet van zo'n arts of verpleger verwachten dat ze zich inhouden.
Ook huisartsen kunnen zich niet inhouden.

De 38-jarige huisarts Maarten B. gaf vandaag toe dat hij stiekem 46 filmpjes maakte van jonge patiëntes. Het gebeurde tussen 2010 en 2017 in huisartsenpraktijken in Amstelveen en Schiedam. Hij ontkent dat hij ontucht heeft gepleegd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-van-jonge-patientes
pi_210570863
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:18 schreef Brussel het volgende:

[..]
Ook huisartsen kunnen zich niet inhouden.

De 38-jarige huisarts Maarten B. gaf vandaag toe dat hij stiekem 46 filmpjes maakte van jonge patiëntes. Het gebeurde tussen 2010 en 2017 in huisartsenpraktijken in Amstelveen en Schiedam. Hij ontkent dat hij ontucht heeft gepleegd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-van-jonge-patientes
"Hij ontkent dat hij ontucht heeft gepleegd."

Dat herken ik hier ook :)
  vrijdag 8 september 2023 @ 17:32:00 #188
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_210571002
Tja, lastig dit. Op werkplekken/kantoren wordt vaak ook een bepaalde manier van kleden verwacht, ook zonder dat dat expliciet in voorschriften staat.

Als alle dames daar in hotpants en naveltruitjes verschijnen, of alle heren in tanktops met korte broek en teenslippers, zal daar waarschijnlijk ook iets van gezegd worden. Ondanks dat het kinderen zijn en geen werknemers, is er bij een school alsnog sprake van een professionele omgeving.

Wat mij betreft is het dan niet zo ontzettend vreemd om enige mate van onderscheid te maken tussen wat je in je vrije tijd draagt en in een professionele omgeving. Dat betekent niet dat heren altijd in driedelig grijs moeten en vrouwen in mantelpakjes met rokken tot ver over de knie, maar gevoelsmatig kun je je wel enige voorstelling maken wat je in je vrije tijd draagt en daarbuiten niet.

Daarnaast, als men het dan toch weer op seksualiteit wil gooien: als jij een docent bent van een jaar of 23 en er zitten meiden van een jaar of 17, 18 in je klas die er gewoon steengoed uitzien en een volwassen lichaam hebben met enorme tieten, dan is het gewoon vrijwel ondoenlijk om daar niet naar te kijken als ze zeer schaars gekleed zijn.

Niet met de intentie om daar ook maar iets mee te doen of zelfs geil van te worden, maar het mannelijk oog wordt daar vaak gewoon naartoe getrokken. We kunnen daar allemaal heel verontwaardigd over doen en hard "smeerlappen, vieze pedo's!" etc. over roepen, maar dat is zo goed als de natuur ontkennen.

Daarnaast kan ik het me zomaar voorstellen dat je in de huidige cultuur al binnen de kortste keren een aanklacht aan je broek hebt hangen omdat iemand vindt dat je "smerig" naar ze keek. Als je dat kunt voorkomen door een klein beetje op de kleding te letten in zulke professionele situaties (zonder meteen zwaar overdreven over niqaabs, rokken tot op de enkels of burka's te beginnen), dan lijkt me dat niet per definitie verkeerd.
pi_210571081
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 16:56 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Hij moet gewoon eens de verantwoordelijkheid bij zichzelf zoeken. Het is echt niet normaal hoor dat je verwacht dat meisjes zichzelf anders kleden omdat anders een volwassen vent te geil word om les te geven.

Hij geeft dit zelf heel expliciet aan dus dat jij dat probeert te verdedigen is net zo ziek.
Nee, ik verdedig hem, omdat jij meermaals roept dat hij niet van meisjes af kan blijven.

quote:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:19 schreef DjDaano het volgende:

[..]

En dit soort posts helpen ook niet. Wederom insinueren dat hier mensen posten die ontucht hebben gepleegd, of dat alle mannen zich niet in kunnen houden.

Helpt het topic echt niet vooruit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2023 17:38:51 ]
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 17:53:56 #190
441859 crew  Lenny77
pi_210571372
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:32 schreef Repentless het volgende:

Daarnaast, als men het dan toch weer op seksualiteit wil gooien: als jij een docent bent van een jaar of 23 en er zitten meiden van een jaar of 17, 18 in je klas die er gewoon steengoed uitzien en een volwassen lichaam hebben met enorme tieten, dan is het gewoon vrijwel ondoenlijk om daar niet naar te kijken als ze zeer schaars gekleed zijn.

Niet met de intentie om daar ook maar iets mee te doen of zelfs geil van te worden, maar het mannelijk oog wordt daar vaak gewoon naartoe getrokken. We kunnen daar allemaal heel verontwaardigd over doen en hard "smeerlappen, vieze pedo's!" etc. over roepen, maar dat is zo goed als de natuur ontkennen.

Daarnaast kan ik het me zomaar voorstellen dat je in de huidige cultuur al binnen de kortste keren een aanklacht aan je broek hebt hangen omdat iemand vindt dat je "smerig" naar ze keek. Als je dat kunt voorkomen door een klein beetje op de kleding te letten in zulke professionele situaties (zonder meteen zwaar overdreven over niqaabs, rokken tot op de enkels of burka's te beginnen), dan lijkt me dat niet per definitie verkeerd.
Dat je in eerste instantie ernaar zal kijken is doodnormaal. Maar na een paar keer is zo een uitzicht weer 'normaal' te benoemen. Dat is een beetje zoals 'nieuw vlees' wat ergens binnenkomt. Dan zijn de eerder aanwezige knappe meisjes ook al niet meer zo interessant: je went namelijk aan je omgeving.

Smerig naar iemand kijken kan trouwens ook verzonnen worden met normale kledij hoor..
pi_210571380
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:19 schreef DjDaano het volgende:

[..]

Hou maar even op ajb :)
  vrijdag 8 september 2023 @ 18:05:53 #192
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_210571500
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:53 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat je in eerste instantie ernaar zal kijken is doodnormaal. Maar na een paar keer is zo een uitzicht weer 'normaal' te benoemen. Dat is een beetje zoals 'nieuw vlees' wat ergens binnenkomt. Dan zijn de eerder aanwezige knappe meisjes ook al niet meer zo interessant: je went namelijk aan je omgeving.

Smerig naar iemand kijken kan trouwens ook verzonnen worden met normale kledij hoor..
Uiteraard kan dat ook met normale kledij verzonnen worden. Het wordt mijns inziens alleen wat aannemelijker wanneer iemand hotpants en een naveltruitje met diep decollete aanhad. De kans dat daar een oog naartoe is getrokken, is vrij groot, zoals je zelf ook al aangeeft. Wanneer dat verkeerd geïnterpreteerd wordt of er wordt enigszins hysterisch op gereageerd (met medestand van andere leerlingen als 'getuigen'), ook omdat ze wellicht een hekel hebben aan die docent, dan kan dat sneller tot een rel(letje) leiden.

Dit is uiteraard slechts mijn mening, geen vaststaand feit. Als je echter de kans op dit soort hypothetische situaties iets kunt verkleinen door de kleding een klein beetje aan te passen, lijkt me dat geen enorm probleem.
  vrijdag 8 september 2023 @ 18:17:18 #193
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_210571574
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je bent niet serieus te nemen, dus :{w
Nou ja, ik vind het vooral een beetje een domme premise dat je als reactie op een groep mannen die toch wel pervt en meisjes die zich daar ongemakkelijk bij voelen, ze meegeeft om gewoon lekker iedere vorm van seksueel getinte mode te dragen. Ik geloof verder helemaal niet zo in dat die meisjes dat zo bedoelen. Maar de ontwerpers van de kleding wel en daar kan je soms best grenzen aan stellen. Je hebt pervs er echt niet mee hoor, als ze dat allemaal wel dragen. Die vinden het heerlijk.
pi_210571712
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:17 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Nou ja, ik vind het vooral een beetje een domme premise dat je als reactie op een groep mannen die toch wel pervt en meisjes die zich daar ongemakkelijk bij voelen, ze meegeeft om gewoon lekker iedere vorm van seksueel getinte mode te dragen. Ik geloof verder helemaal niet zo in dat die meisjes dat zo bedoelen. Maar de ontwerpers van de kleding wel en daar kan je soms best grenzen aan stellen. Je hebt pervs er echt niet mee hoor, als ze dat allemaal wel dragen. Die vinden het heerlijk.
Nee die meisjes zich laten aanpassen omdat er perv rondlopen is dan de oplossing?
pi_210571750
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:54 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Hou maar even op ajb :)
Vertel me even welke regel ik heb overtreden want je reageert hier als mod op?
  vrijdag 8 september 2023 @ 18:46:11 #196
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_210571836
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:32 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Nee die meisjes zich laten aanpassen omdat er perv rondlopen is dan de oplossing?
Niet de oplossing tegen pervs, maar het is best billijk om sommige overmatig seksuele kledingstijlen niet zomaar overal te accepteren. Je mag ook niet naakt naar school. Die allergie voor iemand van het vrouwelijk geslacht vertellen dat sommige kleding wat too much (of juist te weinig) is, is wat extreem hoor bij sommigen.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 19:21:03 #197
5428 crew  miss_sly
pi_210572138
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:53 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

En ook daadwerkelijk gebeuren zonder dat een meisje/vrouw weinig bedekkende kleding draagt.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 19:22:47 #198
5428 crew  miss_sly
pi_210572155
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:46 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Niet de oplossing tegen pervs, maar het is best billijk om sommige overmatig seksuele kledingstijlen niet zomaar overal te accepteren. Je mag ook niet naakt naar school. Die allergie voor iemand van het vrouwelijk geslacht vertellen dat sommige kleding wat too much (of juist te weinig) is, is wat extreem hoor bij sommigen.
En dan kom je weer uit op de vraag wat nou "overmatig seksuele kledingstijlen" zijn. Dat is nogal subjectief.
pi_210572184
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En dan kom je weer uit op de vraag wat nou "overmatig seksuele kledingstijlen" zijn. Dat is nogal subjectief.
En nogal opvallend dat vooral mannen een mening hebben over de kledingstijl van vrouwen / meisjes.
pi_210572195
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik val net in. Dat lijkt mij ook. Er moet wel iets van een 'lijn' zijn. Ook kijken bij wie je hoort als je je op een bepaalde manier kleedt. Dat kun je als ouders als vb geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')