Je hebt het gemeten?quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:27 schreef DjDaano het volgende:
[..]
En nogal opvallend dat vooral mannen een mening hebben over de kledingstijl van vrouwen / meisjes.
Precies en vanaf dat punt kun je als betrokkenen een zinnig gesprek gaan voeren over grenzen. Gelijk een reactie van 'hoe durf je iets over de kleding van meisjes te zeggen?' en over boerka's en blote enkels gaan roepen vind ik daarin niet heel constructief en ik begrijp met sommige dingen die in zijn best dat dit voor een school een overweging wordt.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan kom je weer uit op de vraag wat nou "overmatig seksuele kledingstijlen" zijn. Dat is nogal subjectief.
Ik ben ook een man. Ik kijk er meer naar als oom. Er zijn hier meestal veel mannen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:33 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Check de reacties maar in deze 2 topics.
Dat wordt een HELE moeilijke discussie. Waarvan de school had gehoopt dat die thuis gevoerd zou worden. Dat is ook de plek.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:34 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Precies en vanaf dat punt kun je als betrokkenen een zinnig gesprek gaan voeren over grenzen. Gelijk een reactie van 'hoe durf je iets over de kleding van meisjes te zeggen?' en over boerka's en blote enkels gaan roepen vind ik daarin niet heel constructief en ik begrijp met sommige dingen die in zijn best dat dit voor een school een overweging wordt.
De betrokkenen zijn de leerlingen. Misschien dat men daar dan eens mee in gesprek kan, in plaats van ze weer de grenzen van een ander op te leggen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:34 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Precies en vanaf dat punt kun je als betrokkenen een zinnig gesprek gaan voeren over grenzen. Gelijk een reactie van 'hoe durf je iets over de kleding van meisjes te zeggen?' en over boerka's en blote enkels gaan roepen vind ik daarin niet heel constructief en ik begrijp met sommige dingen die in zijn best dat dit voor een school een overweging wordt.
Het zijn kinderen. En wie gaat dan wat bepalen? De grootste groep?quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De betrokkenen zijn de leerlingen. Misschien dat men daar dan eens mee in gesprek kan, in plaats van ze weer de grenzen van een ander op te leggen.
Het zijn jongeren, adolescenten. Waarvan we willen dat ze over een paar jaar in staat zijn hun eigen beslissingen te nemen enzo. Je kunt met hen proberen afspraken te maken. Je weet wel, overleggen en kijken of je common ground kunt vinden en daar afspraken maken, in plaats van van alles opleggen zonder er met ze over te praten.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het zijn kinderen. En wie gaat dan wat bepalen? De grootste groep?
Ik ben geheel voor. Benieuwd. Misschien ergeren bepaalde andere scholieren zich ook.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zijn jongeren, adolescenten. Waarvan we willen dat ze over een paar jaar in staat zijn hun eigen beslissingen te nemen enzo. Je kunt met hen proberen afspraken te maken. Je weet wel, overleggen en kijken of je common ground kunt vinden en daar afspraken maken, in plaats van van alles opleggen zonder er met ze over te praten.
Ik snap dat dit wat aanvallend klinkt, maar goed. Ik ga er op basis van je username even van uit dat je een man bent, maar dat kan ik helemaal verkeerd hebben.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:27 schreef DjDaano het volgende:
[..]
En nogal opvallend dat vooral mannen een mening hebben over de kledingstijl van vrouwen / meisjes.
Lees eerst even het andere topic even terug voordat je me ergens van beschuldigd. Anders vallen we in herhaling.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik snap dat dit wat aanvallend klinkt, maar goed. Ik ga er op basis van je username even van uit dat je een man bent, maar dat kan ik helemaal verkeerd hebben.
Op basis van deze aanname: dit soort 'white knight'-geneuzel vind ik een beetje vermoeiend. 'De man die anders is dan al die bekrompen mannen die hier een mening over hebben en de voorvechter van de 'vrijheid' van vrouwen.' In het normale leven zijn kritiek of aanmerkingen op bepaalde kleding van vrouwen in bepaalde situaties afkomstig van zowel vrouwen als mannen. Sommige vrouwen zijn soms zelfs nog veel scherper/veroordelender daarin.
En nee, vrouwen met dergelijke kritiek/aanmerkingen zijn zelf geen dikke zeugen die jaloers zijn dat ze dat zelf niet kunnen/durven dragen of dat nooit doen, mocht iemand dat willen tegenwerpen.
Het gaat in deze vooral om de setting: school, waar je voornamelijk bent om te leren/ontwikkelen. Net zoals je op je werk bent om te werken. Daar hoort nu eenmaal vaak een bepaalde mate van kledingstijl bij, die net wat anders dan wat je in je vrije tijd draagt. Op dat moment moet iedereen inderdaad helemaal zelf weten wat ze aantrekken.
Pak gewoon de laatste alinea.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:48 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Lees eerst even het andere topic even terug voordat je me ergens van beschuldigd. Anders vallen we in herhaling.
Gelezen. Jij hebt het over terug naar de jaren '50, boerka's, leraren die wel even aan jou uit mogen komen leggen waarom ze je dochter verzoeken iets anders naar school aan te trekken. Verandert niets aan mijn voorgaande post.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:48 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Lees eerst even het andere topic even terug voordat je me ergens van beschuldigd. Anders vallen we in herhaling.
Nou dat is net wat deze school doet. Er met leerlingen over praten. Daarbij ook gebruikmakend van de autoriteit die een school toch heeft jegens leerlingen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De betrokkenen zijn de leerlingen. Misschien dat men daar dan eens mee in gesprek kan, in plaats van ze weer de grenzen van een ander op te leggen.
Zo klinkt het wel. Het zal wel wat op gang zetten op andere scholen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:55 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Nou dat is net wat deze school doet. Er met leerlingen over praten. Daarbij ook gebruikmakend van de autoriteit die een school toch heeft jegens leerlingen.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik snap dat dit wat aanvallend klinkt, maar goed. Ik ga er op basis van je username even van uit dat je een man bent, maar dat kan ik helemaal verkeerd hebben.
Op basis van deze aanname: dit soort 'white knight'-geneuzel vind ik een beetje vermoeiend. 'De man die anders is dan al die bekrompen mannen die hier een mening over hebben en de voorvechter van de 'vrijheid' van vrouwen.' In het normale leven zijn kritiek of aanmerkingen op bepaalde kleding van vrouwen in bepaalde situaties afkomstig van zowel vrouwen als mannen. Sommige vrouwen zijn soms zelfs nog veel scherper/veroordelender daarin.
En nee, vrouwen met dergelijke kritiek/aanmerkingen zijn zelf geen dikke zeugen die jaloers zijn dat ze dat zelf niet kunnen/durven dragen of dat nooit doen, mocht iemand dat willen tegenwerpen.
Het gaat in deze vooral om de setting: school, waar je voornamelijk bent om te leren/ontwikkelen. Net zoals je op je werk bent om te werken. Daar hoort nu eenmaal vaak een bepaalde mate van kledingstijl bij, die net wat anders dan wat je in je vrije tijd draagt. Op dat moment moet iedereen inderdaad helemaal zelf weten wat ze aantrekken.
Uitleggen. Een discussie wordt raar. Maar de lijn blijft moeilijk.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:10 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Niet mee bemoeien wat kids aantrekken.
genoeg groepen waar ouders dat niet bepalen hoorquote:Op vrijdag 8 september 2023 20:15 schreef Jaroon het volgende:
En als normale ouders laat je je kinderen zich niet kleden als sexy symbol. Als het goed is hebben kinderen dat van huis af aan ook mee gekregen. Er zijn manieren waarop je kleedt. En thuis + buitendeurs bepalen ouders dat als het uit de hand loopt. Waar ligt die grens? Thuis. in overleg met school nu.
Noem eens iets?quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:21 schreef mschol het volgende:
[..]
genoeg groepen waar ouders dat niet bepalen hoor
Ongeacht de setting/situatie dus?quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:10 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dat ze gewoon ook met een jurk op het hoofd en een broek aan de deur uit mogen? Het volgende is wss wat men wil eten.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:10 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Niet jouw verantwoordelijkheid. Je spreekt die ouders ook niet aan als ze gek gekleed zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ongeacht de setting/situatie dus?
Wel als jij de hoofdrector/schooldirecteur of baas van een bedrijf bent, en mensen dus onder jouw verantwoordelijkheid vallen op het moment dat zij zich binnen jouw 'domein' begeven. Daar bepaal jij namelijk in bepaalde mate de (gedrags)regels. Uiteraard wel in lijn met de wet en in alle redelijkheid, maar het is niet zo dat iedereen maar moet kunnen doen wat hij/zij wil en je daar geen enkele zeggenschap over hebt.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:32 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Niet jouw verantwoordelijkheid. Je spreekt die ouders ook niet aan als ze gek gekleed zijn.
Wat heb ik precies koorknaperig gebracht?quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Precies, wat is er mis mee?
Jij komt weer eens over als zo'n zwartekousen kerkganger zonder leven.
En Etto komt elke keer weer over als een koorknaap bij dit soort onderwerpen.
Jongens kleden zich ook bewust. Van merken tot kleding waar armen, schouders, kont en benen goed in uit komenquote:Op vrijdag 8 september 2023 13:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik ben tot dusver nog nooit kleding gezien, waar je de buik ziet van een man in een topje dan, een short waar de ballen er half uitspringen of de kont er half uithangt
Wellicht in de gay scene, maar nooit zo in het openbaar, op school of ergens in de stad
Bij mij zou je er iet inkomen in de klas als je zo topless was, ongeacht of je nu een man of vrouw bent
Mensen moeten gewoon beseffen dat zowel de meisjes als jongens vol zitten met hormonen en dat het natuurlijk is dat ze opgewonden of afgeleid kunnen worden, hoort er ook wel een beetje bij in die fase imo. Zit nog wel eens een taboe op. Iemand die opgewonden raakt wil meteen meer; en is al snel een viezerik als er een seconde te lang gekeken wordt, maar uiteindelijk hoort het er allemaal bij en hoeft er niet zo'n taboe op te liggen, zolang het maar bij wat opwinding of kijken blijft. En bij laatstgenoemde zit er een verschil tussen minutenlang staren en even snel een paar seconden kijken.quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:29 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Jongens kleden zich ook bewust. Van merken tot kleding waar armen, schouders, kont en benen goed in uit komen
Oftewel dat waar meiden op letten, waar zij opgewonden van raken.
Maar iedereen is gewend dat meiden zich zouden moeten beheersen. Afgeleid door die mooiboy of lekkere leraar? Stel je niet zo aan.
Dat is normaal. Voor jongens zou hetzelfde moeten gelden.
Dat gezegd hebbende, ik vind dat een school best bepaalde kleding eisen mag hebben. Maar stel dan duidelijke kaders.
Vind vast niet iedereen leuk, maar he.
De baas betaald me er goed voor dus als hij wil dat ik me in een minirokje met flipflops en verder niks dan kan ik daarover nadenken of een andere baas gaan zoekenquote:Op vrijdag 8 september 2023 20:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wel als jij de hoofdrector/schooldirecteur of baas van een bedrijf bent, en mensen dus onder jouw verantwoordelijkheid vallen op het moment dat zij zich binnen jouw 'domein' begeven. Daar bepaal jij namelijk in bepaalde mate de (gedrags)regels. Uiteraard wel in lijn met de wet en in alle redelijkheid, maar het is niet zo dat iedereen maar moet kunnen doen wat hij/zij wil en je daar geen enkele zeggenschap over hebt.
Heb nog eens teruggelezen en zie dat het bij jou inderdaad niet van toepassing is. Ik neem mijn woorden terug.quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat heb ik precies koorknaperig gebracht?
Als ik ergens een hekel aan heb is het hoe conservatief religieuzen (99.99% mannen) denken te kunnen bepalen hoe vrouwen zich dienen te kleden om niet het predikaat SLETTEBAK te krijgen. En voor de rest menen te moeten vertellen hoe vrouwen dienen te leven, overigens.
Het valt namelijk op dat juist die groep stelselmatig enkel over seks kan babbelen in dit soort topics en kennelijk in de waan leeft dat een man A PRIORI geneigd is om alles wat een beetje vrouwelijke huid vertoont wil bespringen en dat een vrouw A PRIORI nul seksuele gevoelens heeft, waardoor voornoemde man verder mag doen en laten wat hij wil maar de vrouw zich vooral moet schikken naar de wensen (en angsten) van voornoemde mannen. JIJ moet je bedekken, want IK kan me niet beheersen.
Oké.quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
De baas betaald me er goed voor dus als hij wil dat ik me in een minirokje met flipflops en verder niks dan kan ik daarover nadenken of een andere baas gaan zoeken
Zijn het dit soort outfits waar het omgaat??? Tering, overdrijven is ook een vak.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
1-4
[ afbeelding ]
5-8
[ afbeelding ]
9-11
Op zich wel intressant wat anderen van dit soort realistische outfits vinden, want naakt gaan ze niet natuurlijk.
Lijkt me allemaal okay op een warme dag zoals vandaag. Eigenlijk gewoon normale kleding.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
1-4
[ afbeelding ]
5-8
[ afbeelding ]
9-11
Op zich wel intressant wat anderen van dit soort realistische outfits vinden, want naakt gaan ze niet natuurlijk.
Hier net naast zo'n straat. Blank aso. Daar bepaald niemand iets behalve diegene met de grote bek. Daar lopen ook vrouwen met bh op straat. Op die groep moeten we ons niet gaan richten. Dit stond al langer als post klaar per ongeluk.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:28 schreef mschol het volgende:
[..]
wel eens in de schilderswijk of duindorp geweest?
groepen die daar wonen dus
Oh werkelijk? Waar en welke buurt? Herken het totaal niet.quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:38 schreef Drxx het volgende:
[..]
Zijn het dit soort outfits waar het omgaat??? Tering, overdrijven is ook een vak.
Vroegâh droegen zelfs Marokkaanse meisjes de helft van deze outfits.
Dit vraag je natuurlijk voor een vriend van je? Toch?quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Oh werkelijk? Waar en welke buurt? Herken het totaal niet.
Nee. Ik ben meestal serieus. Zo dragen de meeste Marokkaanse meisjes kleding niet. Ik vraag mij gewoon af waar jou dat opvalt?quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:18 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Dit vraag je natuurlijk voor een vriend van je? Toch?
? Waar?quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:18 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Dit vraag je natuurlijk voor een vriend van je? Toch?
Amsterdam. 1, 3, 6 en 7 zijn gewoon hartstikke normaal onder zowat iedereen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Oh werkelijk? Waar en welke buurt? Herken het totaal niet.
de westerse wereld ziet de vrouw als vrijquote:Op vrijdag 8 september 2023 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Waardevolle zaken berg je op. Het moge duidelijk zijn hoe de westerse wereld de vrouw ziet met hun semi-naakte vermarkting van de vrouw.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |