Doden insecten is een probleem. Doden Oekraïners daar in tegen is niks mis mee volgens hemquote:Op maandag 10 juli 2023 15:13 schreef Caland het volgende:
Gekke Tsjerry neemt het opeens op voor vogels en insecten. Oke dan.
quote:
quote:
Gelukkig hebben die zichzelf wel redelijk kapotgemaakt. Daar stemmen alleen nog complete debielen cq. autonomen op.quote:Op maandag 10 juli 2023 15:14 schreef monkyyy het volgende:
Als ik een inflectiepunt moet aanwijzen, is het toen FvD de grootste werd in de 1e kamer.
Sinds er verkiezingen aankomen?quote:
Dankje! Wilde het net vragenquote:Op maandag 10 juli 2023 15:15 schreef RvLaak het volgende:
@:starhopper; ff ter info... Ze gaan om 16:00 verder
effe quotenquote:Op maandag 10 juli 2023 15:15 schreef RvLaak het volgende:
@:starhopper; ff ter info... Ze gaan om 16:00 verder
Nee. Het is de lange arm van het kremlin.quote:Op maandag 10 juli 2023 15:17 schreef ipa84 het volgende:
Fvd is gewoon een voortvloeisel van de bezuinigen op de GGZ lijkt het wel.
Ah wist niet dat we ook weer EP verkiezingen hebben volgend jaar.quote:Rutte blijft naar verwachting nog bijna een jaar, tot de nieuwe regering er is, Nederland vertegenwoordigen in Brussel. Bij de grote Brusselse banencarrousel volgend jaar – nieuwe Commissie, Navo-baas, EU-president – zal zijn naam ongetwijfeld weer vaak opduiken. Rutte heeft steeds gezegd geen Brusselse ambities te hebben.
Samen naakt op een piano liggenquote:Op maandag 10 juli 2023 15:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Mooi die gezamenlijke liefde voor klassieke muziek tussen Baudet en Rutte die Baudet aanhaalde. Wat menselijke dingen tussendoor is wel fijn op dit soort dagen.Cynisme heb ik wel genoeg van. Maar dat zal nooit stoppen in de Tweede Kamer denk ik 🧐
Een reactie van De Kamer op de val van het kabinet.quote:Op maandag 10 juli 2023 15:22 schreef Caland het volgende:
Wat is nu eigenlijk het politieke nut van dit debat. Een soort startschot voor de verkiezingen ofzo?
Politiek gezien het bespreken van de val van het kabinet en hoe nu verder, om dat dan in commissievergaderingen de komende 2 weken verder uit te vogelen (wat wordt controversieel verklaard en blijft liggen en wat niet), waar dan op 27 juli weer in de TK over wordt gestemd.quote:Op maandag 10 juli 2023 15:22 schreef Caland het volgende:
Wat is nu eigenlijk het politieke nut van dit debat. Een soort startschot voor de verkiezingen ofzo?
Nee, de regering ontbindt de kamer, niet de kamer zelf.quote:Op maandag 10 juli 2023 15:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Geloof dat ook officieel de kamer wordt ontbonden vanuit een motie en er dus verkiezingen moeten komen.
Ja, was het al aan het googlelen voor de zekerheid.quote:Op maandag 10 juli 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de regering ontbindt de kamer, niet de kamer zelf.
https://www.volkskrant.nl(...)zou-kunnen~b360b8e5/quote:Maar denk ook aan het bedrukken van T-shirts, petten of mokken in de stijl van Jesus is my homeboy. Alleen zou je de tekst kunnen aanpassen naar je persoonlijke voorkeuren en omstandigheden, bijvoorbeeld Stef Blok is my hatefuck, voor iemand die na jaren zoeken nog steeds geen huurwoning heeft kunnen vinden, maar Stef Blok wel woest aantrekkelijk vindt.
Stef Blok de schuld geven van het wanbeleid van Asscherquote:Op maandag 10 juli 2023 15:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Goed plan!
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)zou-kunnen~b360b8e5/
Mooie foto, ondanks alles heb ik behoorlijk veel respect voor Rutte's passie die hij onlosmakelijk heeft uitgestraald.quote:Op maandag 10 juli 2023 15:58 schreef superniger het volgende:
Daar sta je dan met je microfoon.
[ afbeelding ]
Anne Kuik. Nee daar mee ga je de slag winnen.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Anne Kuik loopt al warm naast Heerma met een kapsel uit het tijdperk dat het cda nog groot was.
Vind het best een knappe dame.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Anne Kuik. Nee daar mee ga je de slag winnen.
Vraag me echt af wie Rutte's schoenen op durft te vullen.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:07 schreef Guanabana het volgende:
Geniet er nog maar even van dat we een premier hebben die zo goed spreekt en naar wie je in principe uren kan luisteren (even los van de inhoud hè), want die krijgen we voorlopig niet.
Ik vind haar niet slecht hoor. Geen charismatische knaller, maar is dat dan wel wat het CDA nodig heeft? Denk het eigenlijk niet... een degelijke uitstraling en je niet gek laten maken in de debatten is denk ik het meest ideaal. En dat kan Anne Kuik best.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Anne Kuik. Nee daar mee ga je de slag winnen.
Dit. Hier gaan mensen zich nog lelijk in vergissen. Ook op internationaal niveau moet je er goed op staan.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:07 schreef Guanabana het volgende:
Geniet er nog maar even van dat we een premier hebben die zo goed spreekt en naar wie je in principe uren kan luisteren (even los van de inhoud hè), want die krijgen we voorlopig niet.
Het is ook nooit goedquote:Op maandag 10 juli 2023 16:09 schreef Regilio_ het volgende:
Wel makkelijk praten nu je het kabinet hebt opgeblazen en je vertrek hebt aangekondigd Mark.
Ik heb stille hoop dat er een nieuwe premier opstaat deze zomer, maar ik zie het sober in.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:09 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Dit. Hier gaan mensen zich nog lelijk in vergissen. Ook op internationaal niveau moet je er goed op staan.
Hij laat het er zo simpel uit zien.
Duurt ook nog even.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik heb niet het idee dat hier iemand staat die de politiek gaat verlaten.
Ik vind dat heel storend in de hedendaagse politiek. Tot het hufterige toe.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:07 schreef miss_sly het volgende:
Mooie woorden, maar ze kloppen natuurlijk niet helemaal. Zoals Wilders over Kaag of andere collega's praat/tweet of Baudet zijn collega's mongolen noemt, is bepaald op de persoon, en niet op de inhoud.
En even benoemen dat Dilan lekker rechts is.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Jongens, willen jullie ophouden Christenunie de schuld te geven, het is absoluut niet de schuld van de Christenunie dat ZIJ niet wouden bewegen, waardoor het kabinet is geklapt. Dat is NIET de schuld van de Christenunie, dus wil iedereen ophouden om de Christenunie de schuld te geven hiervan.
Aldus Rutte die ABSOLUUT NIET de schuld geeft aan Christenunie.
Om Balkenende te quoten, over Rutte dit keer, "u liegt en u draait". Ergo; status quo bij Pinokkio Markquote:Op maandag 10 juli 2023 16:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Jongens, willen jullie ophouden Christenunie de schuld te geven, het is absoluut niet de schuld van de Christenunie dat ZIJ niet wouden bewegen, waardoor het kabinet is geklapt. Dat is NIET de schuld van de Christenunie, dus wil iedereen ophouden om de Christenunie de schuld te geven van het feit dat zij niet wouden bewegen.
Aldus Rutte die ABSOLUUT NIET de schuld geeft aan Christenunie.
Al 12 jaarquote:Op maandag 10 juli 2023 16:20 schreef Leandra het volgende:
Staat Rutte daar nou met een glaasje Chocomel?
Hij kan het zich wel allemaal zeer levendig herinneren. Fascinerende tv.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:19 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Om Balkenende te quoten, over Rutte dit keer, "u liegt en u draait". Ergo; status quo bij Pinokkio Mark
Baileysquote:Op maandag 10 juli 2023 16:20 schreef Leandra het volgende:
Staat Rutte daar nou met een glaasje Chocomel?
Dit keer wel, ja.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:20 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Hij kan het zich wel allemaal zeer levendig herinneren. Fascinerende tv.
Die heeft de gunfactor niet.quote:
Ik ook. Het past niet in de politiek en in het fatsoen waarop je met elkaar om dient te gaan, ongeacht verschillende opvattingen.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik vind dat heel storend in de hedendaagse politiek. Tot het hufterige toe.
Hij wist al weken dat hij de CU teveel vroeg.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:23 schreef Zorro het volgende:
Bijzonder.
Rutte heeft gesproken met iemand die hier ook aanwezig is en doet verslag van dat gesprek.
En dan gaat Ouwehand die er helemaal niet bij geweest is even zeggen dat dat zo niet gegaan is.
Het lijkt me dat Bikker als Rutte het gesprek onjuist weergeeft zelf wel gereageerd zou hebbenquote:Op maandag 10 juli 2023 16:24 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Hij wist al weken dat hij de CU teveel vroeg.
Internationaal gaan we voorlopig wel een paar treetjes naar beneden ja. Moet je nagaan dat Carolijn eventjes in d'r steenkolen Engels naast prins Charles komt te staan. Brrrrr.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:07 schreef Guanabana het volgende:
Ze is half Iers. Die zal wel een accentje hebben. Maar niet die van Rutte.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Internationaal gaan we voorlopig wel een paar treetjes naar beneden ja. Moet je nagaan dat Carolijn eventjes in d'r steenkolen Engels naast prins Charles komt te staan. Brrrrr.
Dat is ook wel weer zo ja.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:25 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het lijkt me dat Bikker als Rutte het gesprek onjuist weergeeft zelf wel gereageerd zou hebben
Koning Sjarrelquote:Op maandag 10 juli 2023 16:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Internationaal gaan we voorlopig wel een paar treetjes naar beneden ja. Moet je nagaan dat Carolijn eventjes in d'r steenkolen Engels naast prins Charles komt te staan. Brrrrr.
Dat zou zeer gek zijn.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze wordt geen staatshoofd hoor enne die gozert is al even koning.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In 1 van de reconstructies stond dat CU (Schouten en Bikker vooral) erg wollig is in het taalgebruik, dus Bikker had beperken gezinshereniging heel moeilijk genoemd voor CU in dat gesprek wat in de niet-CU wereld iets anders is dan een keiharde rode lijn.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:24 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Hij wist al weken dat hij de CU teveel vroeg.
Van Paternotte helaas niet.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:30 schreef TweedeKlum het volgende:
Van Heerma zijn we ook af straks, heerlijk.
Je kan niet alles hebben mien jong.quote:
Ja, Bikker is inderdaad wat wolliger dan Segers. Maar Rutte wist ook dat die rode lijn van de CU gewoon uit het congres kwam. En iedereen weet in Den Haag dat bij Bikker "heel erg moeilijk" eigenlijk gewoon "onmogelijk" betekent.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
In 1 van de reconstructies stond dat CU (Schouten en Bikker vooral) erg wollig is in het taalgebruik, dus Bikker had beperken gezinshereniging heel moeilijk genoemd voor CU in dat gesprek wat in de niet-CU wereld iets anders is dan een keiharde rode lijn.
Nou wat betreft steenkolenengels (bij Rutte) kan het alleen maar beter worden juist.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kan ik me best voorstellen, maar het toch echt de VVD die de rest het mes op de keel zette.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
In 1 van de reconstructies stond dat CU (Schouten en Bikker vooral) erg wollig is in het taalgebruik, dus Bikker had beperken gezinshereniging heel moeilijk genoemd voor CU in dat gesprek wat in de niet-CU wereld iets anders is dan een keiharde rode lijn.
Ze is half Iers. Die spreekt echt wel Engels hoor.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:33 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nou wat betreft steenkolenengels (bij Rutte) kan het alleen maar beter worden juist.
Ja ik heb het toch ook niet over haar.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze is half Iers. Die spreekt echt wel Engels hoor.
Hoezo?quote:
Ik viel je juist bij.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:34 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja ik heb het toch ook niet over haar.
quote:Op maandag 10 juli 2023 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:
Calculate but from ja.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Jan Peter Balkenende spreekt wel deftig engels vind ik, maar het blijft nederlands.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:34 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja ik heb het toch ook niet over haar.
Welnee, beginnen met de GL wijken.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Spreidingswet is alleen acceptabel als Bloemendaal, Wassenaar, Santpoort en Blaricum het eerst aan de beurt zijn met flinke aantallen veiligelanders.
En toch wil ik haar wel Engels horen spreken. Gewoon voor ons, fokkers.quote:
That's a different cookie.quote:
Echt een lekker wijf.quote:
Mooi was dat ja. Leuk dat ze ook zo sportief is om alsnog daar aan te schuiven vervolgens.quote:
Zo'n vermoeiende actquote:Op maandag 10 juli 2023 16:44 schreef superniger het volgende:
Caroline trapt nog even een open deur in.
Een onderwerp controversieel maken.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:46 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb de motie gemist, waar ging het over?
Spreidingswet.quote:
Gaat om de regels.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:48 schreef RvLaak het volgende:
Ik snap het probleem van de Kamer niet... Of ze nu gaan stemmen hierover, of later...
Technisch gezever, meer niet.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:48 schreef RvLaak het volgende:
Ik snap het probleem van de Kamer niet... Of ze nu gaan stemmen hierover, of later...
Wat is dit nu weer voor een onzin, gewoon regels om alles een beetje ordentelijk te laten verlopen en er niet een puinhoop van te maken.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Gevalletje "Befehl ist Befehl" dus... Trieste bedoening daar.
Nee. Gevalletje gewoon de procedure volgen die er voor staat.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Gevalletje "Befehl ist Befehl" dus... Trieste bedoening daar.
Is er een procedure die stelt dat je géén motie in mag dienen?quote:Op maandag 10 juli 2023 16:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Gevalletje gewoon de procedure volgen die er voor staat.
Er is een procedure hoe en waar en wanneer je een motie kan indienen.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is er een procedure die stelt dat je géén motie in mag dienen?
Klopt, hier & nu. Moties worden ingediend in de 2e termijn.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er is een procedure hoe en waar en wanneer je een motie kan indienen.
Er is een procedure die regelt hoe je een onderwerp buiten behandeling stelt wegens demissionair kabinet. Dat heet controversieel verklaren en loopt niet per motie.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is er een procedure die stelt dat je géén motie in mag dienen?
Van Haga mag hem indienen. De rest stemt tegen want in strijd met de regels.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:54 schreef Zorro het volgende:
Dit mag. Anders was het volgens regels wel afgeschoten.
Zijn er alleen niet allemaal blij mee.
Het zou mooi zijn als je dit na de verkiezingen nog eens kan zeggenquote:
Hij mag die motie doen, alleen de conclusie die daaruit voortvloeit is niet bindend i.e. er gaat niets controversieels verklaard worden via deze motie.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:54 schreef Zorro het volgende:
Dit mag. Anders was het volgens regels wel afgeschoten.
Zijn er alleen niet allemaal blij mee.
Blijkbaar mag een deel van de Kamer niet bepalen over welke onderwerpen er gestemd mag worden. Waaronder dat sujet. Niet heel democratisch om een deel buiten spel te zetten.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is een procedure die regelt hoe je een onderwerp buiten behandeling stelt wegens demissionair kabinet. Dat heet controversieel verklaren en loopt niet per motie.
Er gaat gestemd worden over de motie, pannekoek...quote:Op maandag 10 juli 2023 16:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Blijkbaar mag een deel van de Kamer niet bepalen over welke onderwerpen er gestemd mag worden. Waaronder dat sujet. Niet heel democratisch om een deel buiten spel te zetten.
Dat er later over, vooraf bepaalde door slechts een deel van de Kamer, die onderwerpen Kamerbreed gestemd mag worden, doet niets af aan het feit dat een groep Kamerleden buiten de democratie is gezet.
Geen enkele motie is bindend, of deze nou unaniem aangenomen wordt of niet.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hij mag die motie doen, alleen de conclusie die daaruit voortvloeit is niet bindend i.e. er gaat niets controversieels verklaard worden via deze motie.
Ja, nu die ingediend is, pannenkoek.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er gaat gestemd worden over de motie, pannekoek...
Ho stop. Bij mensen van de patatgeneratie en van daarvoor is het pannekoek pannekoek.quote:
Die is op studiereis is het Beloofde Land.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:55 schreef TweedeKlum het volgende:
Gundogan heb ik ook niet gezien maar ik viel er laat in. Moed aan het indrinken?
Ah.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die is op studiereis is het Beloofde Land.
Hij stemt tegen de motie over armoedesteun?quote:Op maandag 10 juli 2023 17:18 schreef TweedeKlum het volgende:
Baudet heeft een hekel aan armoedzaaiers.
Ja, het was bijna unaniem, bijna....quote:Op maandag 10 juli 2023 17:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij stemt tegen de motie over armoedesteun?
Jezusquote:Op maandag 10 juli 2023 17:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, het was bijna unaniem, bijna....
4d schaken met Ruttequote:Op maandag 10 juli 2023 17:25 schreef XSbig het volgende:
Rutte blijft lichtjaren voorlopen kwa strategie.
Voor de draaiende camera’s alvast van der Plas een knuffel en zoen geven.
Een Judaskus voor de premier van het kabinet Friesland Campina I?quote:Op maandag 10 juli 2023 17:25 schreef XSbig het volgende:
Ja is dat wel zo? Ik heb toch het gevoel dat hij z’n hand overspeeld heeft.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:25 schreef XSbig het volgende:
Laten we met z’n allen hopen van niet. Ik voorspel alvast LPF taferelen mocht de BBB inderdaad zo groot worden.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een Judaskus voor de premier van het kabinet Friesland Campina I?
Ik denk ook niet dat Rutte terug komt. (Alhoewel, je weet het nooit met hem) Maar toch denk ik dat die in dit geval in het belang van de VVD acteert. Alles wat hij doet heeft een bedoeling.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja is dat wel zo? Ik heb toch het gevoel dat hij z’n hand overspeeld heeft.
BBB kan wel veel CDA mensen voor hun karretje spannen, dus dat scheelt enorm denk ik in de mogelijke chaos.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:48 schreef XSbig het volgende:
[..]
Laten we met z’n allen hopen van niet. Ik voorspel alvast LPF taferelen mocht de BBB inderdaad zo groot worden.
[..]
Ik denk ook niet dat Rutte terug komt. (Alhoewel, je weet het nooit met hem) Maar toch denk ik dat die in dit geval in het belang van de VVD acteert. Alles wat hij doet heeft een bedoeling.
Ik heb zo het gevoel dat als ie perse gewild zou hebben, hij hier ook wel uit gekomen zou zijn.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja is dat wel zo? Ik heb toch het gevoel dat hij z’n hand overspeeld heeft.
Toch opvallend hoe snel de VVD de boel laat klappen als Bloemendaal in opstand komtquote:Op maandag 10 juli 2023 17:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb zo het gevoel dat als ie perse gewild zou hebben, hij hier ook wel uit gekomen zou zijn.
Wie sjell sie it troe de fingers, hequote:
Daar dacht ik ook aan ja.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:25 schreef Elan het volgende:
Sophie is wel echt het geheime neukertje van Mark, ze verlulde zich ook bijna in haar emotionele betoog
Hij wil de Kamer niet in, dus dan moet hij wel de grootste worden, en dat lijkt me geen uitgemaakte zaak.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
Timmermans wil in het torentje namens de PVDA / Groenlinks
Ik zeg doen , DOEN vader Jacob, Gelijk doen
https://www.telegraaf.nl/(...)ug-voor-het-torentje
laat horen uw groene dictaat omtrent de theezakjes en derg
[ afbeelding ]
ik zou het niet proberen dat is nog een groter debacle dan Cohen of Kaagquote:Op maandag 10 juli 2023 18:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij wil de Kamer niet in, dus dan moet hij wel de grootste worden, en dat lijkt me geen uitgemaakte zaak.
Weer iemand die alleen de belangen behartigt van het bedrijfsleven. Goed idee....quote:Op maandag 10 juli 2023 18:24 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zou nóóit op de VVD stemmen, maar Dijkhof zou ik wel een goede vinden voor die partij
Als ie terug wil komen dan.
quote:Verdonk sneert: 'Zoveel problemen had ik niet laten ontstaan'
17:14
Video
Wel een heel opmerkelijke bezoeker zag vanaf de publieke tribune hoe Mark Rutte zijn afscheid als premier aankondigde: Rita Verdonk.
Juist zij verloor zeventien jaar terug de tweestrijd met Rutte om het partijleiderschap van de VVD. Pim Sedee sprak haar.
in jouw ogen is dat elke vvder danwel iemand waar jij het niet mee eens bent...quote:Op maandag 10 juli 2023 18:44 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Weer iemand die alleen de belangen behartigt van het bedrijfsleven. Goed idee....
Rita was niet eens lang genoeg aan de macht gebleven om zoveel problemen te laten ontstaanquote:Op maandag 10 juli 2023 18:44 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-niet-laten-ontstaan
[..]
Als VVD leider he, niet als premier.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:44 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Weer iemand die alleen de belangen behartigt van het bedrijfsleven. Goed idee....
Dat ga ik niet ontkennen.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:46 schreef Malavita het volgende:
[..]
in jouw ogen is dat elke vvder danwel iemand waar jij het niet mee eens bent...
Mag hopen dat ze hem niet gaan hypen tot de verkiezingen.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
Timmermans wil in het torentje namens de PVDA / Groenlinks
Ik zeg doen , DOEN vader Jacob, Gelijk doen
https://www.telegraaf.nl/(...)ug-voor-het-torentje
laat horen uw groene dictaat omtrent de theezakjes en derg
[ afbeelding ]
Ipv Caroline? Bijzonder.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:46 schreef S_E het volgende:
Dijkhoff lijkt mij een goede kandidaat als MP namens de VVD, net als Dilan.
Net bij Eén vandaag werd Omtzigt door het panel het meest genoemd als MP. Laten we dat maar niet doen.
Edith Schippers heeft al laten weten het niet te doen.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:22 schreef superniger het volgende:
Dijkhoff keert niet terug. Dat heeft hij al 100 keer aangegeven.
Ach de minister van feesten en partijen. Als wethouder en gedeputeerde niets bereikt, alleen maar interessant lopen doen.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:38 schreef Koffieplanter het volgende:
Christianne van der Wal. Jammer genoeg wordt ze uitgekotst door VVDers, daar zij wel een visie en een ruggengraat heeft.
Kan, hoewel ik altijd mijn reserveringen heb tov anonime bronnen.quote:
Ben je aan het trollen ?quote:Op maandag 10 juli 2023 19:38 schreef Koffieplanter het volgende:
Christianne van der Wal. Jammer genoeg wordt ze uitgekotst door VVDers, daar zij wel een visie en een ruggengraat heeft.
Het moet haast wel zoiets geweest zijn...quote:
Gegeven hoe verbijsterd ze leek over het klappen van het kabinet, zou het best een zoete wraakactie kunnen zijn.quote:
Zou je mij er even op kunnen attenderen waar ik haar bombardeer tot premiersmateriaal of woorden van een vergelijkbare strekking?quote:Op maandag 10 juli 2023 19:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach de minister van feesten en partijen. Als wethouder en gedeputeerde niets bereikt, alleen maar interessant lopen doen.
Het idee dat dit premiersmateriaal zou zijn is ronduit lachwekkend
Functie elders foto volgens mijquote:Op maandag 10 juli 2023 19:44 schreef S_E het volgende:
[..]
Help me even, wat is er die datum ook alweer gebeurd?
Dat was dat debat met een motie van wantrouwen/afkeuring tegen Rutte, wegens functie elders. O.a. Kaag heeft hem toen in het zadel gehouden.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:44 schreef S_E het volgende:
[..]
Help me even, wat is er die datum ook alweer gebeurd?
Of Kaag heeft hem eerder gebeld.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:03 schreef phpmystyle het volgende:
Als het waar is heeft Hermans gelogen dat het besluit zondagochtend al genomen was.
Hermans die liegt. Neequote:Op maandag 10 juli 2023 20:03 schreef phpmystyle het volgende:
Als het waar is heeft Hermans gelogen dat het besluit zondagochtend al genomen was.
IN het artikel werd gesproken dat Kaag vanochtend (maandag) gebeld zou hebben.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Of Kaag heeft hem eerder gebeld.
Maar het blijft een interessante kwestie hoe Mark opeens zo van gedachten is veranderd.
Kan ook beiden waar zijn.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
IN het artikel werd gesproken dat Kaag vanochtend (maandag) gebeld zou hebben.
Wat zei ze?quote:Op maandag 10 juli 2023 17:25 schreef Elan het volgende:
Sophie is wel echt het geheime neukertje van Mark, ze verlulde zich ook bijna in haar emotionele betoog
Kan, ff paar jaar wachten en boekje kopen.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan ook beiden waar zijn.
En Kaag heeft gebeld. En Mark had er verrassend al heel opeens niet zoveel zin meer in. Wachtend op het belletje van Kaag. Die nog even druk zet.![]()
Niet iets specifieks, maar ze was zichtbaar emotioneel (met het vertrek van Mark?). Ze heeft natuurlijk ook lang onder hem gewerkt, dus hoeft niets te betekenen.quote:
Dat spreekt niet tegen dat Kaag alsnog gebeld zou hebben, zoals de Telegraaf zegt.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan, ff paar jaar wachten en boekje kopen.
Ik denk dat ie er geen zin meer in had en dat de gonzende geruchten van afgelopen weekend hem de doorslag hebben gegeven.
Over een goede intensieve samenwerking ook prive, maar dat draaide ze bij naar dat je elkaar soms prive ook sprak. Jaja.quote:
Ze wordt hooguit door het schreeuwerige ‘Klassiek Liberale’ deel van de partij uitgekotst. Zeker niet massaal in elk geval.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:38 schreef Koffieplanter het volgende:
Als er een kans is dat je voor een MvW gaat stemmen als coalitiepartij, dan bel je altijd. Dat niet doen zou wel heel schofterig zijn. De vraag is nu idd: wilde D66 voor die motie stemmen en zo ja, had Rutte daar voor zijn besluit al genomen?quote:Op maandag 10 juli 2023 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat spreekt niet tegen dat Kaag alsnog gebeld zou hebben, zoals de Telegraaf zegt.
Ze heeft hem gewaarschuwd voor de motie van wantrouwen.
Volgens zowel Rutte als het artikel met hun anonieme bronnen is het antwoord: het hing er vanaf en Rutte had zijn besluit al genomen.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als er een kans is dat je voor een MvW gaat stemmen als coalitiepartij, dan bel je altijd. Dat niet doen zou wel heel schofterig zijn. De vraag is nu idd: wilde D66 voor die motie stemmen en zo ja, had Rutte daar voor zijn besluit al genomen?
Voor het telefoontje van Kaag inderdaad. Maar Rutte/de VVD heeft natuurlijk ook zo zijn voelsprieten. (‘Via-via’, weten we het nog) Het past zo niet bij zijn karakter én bij de rest van het verloop om het zo te doen dat ik mij bijna niet kan voorstellen dat dit er niet achter zit.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens zowel Rutte als het artikel met hun anonieme bronnen is het antwoord: het hing er vanaf en Rutte had zijn besluit al genomen.
Ja, goed, ik vind het ook een rare volgorde van dingen, daar niet van. Er is alleen niemand in-the-know die een andere tijdslijn geeft of daar ook maar op hint voor zover ik weet.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor het telefoontje van Kaag inderdaad. Maar Rutte/de VVD heeft natuurlijk ook zo zijn voelsprieten. (‘Via-via’, weten we het nog) Het past zo niet bij zijn karakter én bij de rest van het verloop om het zo te doen dat ik mij bijna niet kan voorstellen dat dit er niet achter zit.
Misschien komen we er ooit nog achter.
Ik vind het eigenlijk best bij hem passen, als er geen corona was geweest was hij na Rutte III denk ik al opgestapt.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor het telefoontje van Kaag inderdaad. Maar Rutte/de VVD heeft natuurlijk ook zo zijn voelsprieten. (‘Via-via’, weten we het nog) Het past zo niet bij zijn karakter én bij de rest van het verloop om het zo te doen dat ik mij bijna niet kan voorstellen dat dit er niet achter zit.
Misschien komen we er ooit nog achter.
Nee. Dat hij Lubbers wilde overtreffen lag er altijd duimendik bovenop.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best bij hem passen, als er geen corona was geweest was hij na Rutte III denk ik al opgestapt.
Dat hij zo om de macht geeft hebben zijn tegenstanders en mensen die ver van hem staan er altijd van gemaakt, mensen dicht bij hem zeggen heel wat anders (en ja, ik weet dat die niet altijd zo onpartijdig zijn).
Schippers wordt het in ieder geval niet, aldus de Volkskrant.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kansloos natuurlijk. Maar we krijgen in ieder geval een verkiezing.
Zou wel een heel interessante zijn als lijsttrekker, trouwens.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kansloos natuurlijk. Maar we krijgen in ieder geval een verkiezing.
Je kunt natuurlijk prima waardering hebben voor wat de man de afgelopen 10 jaar heeft gedaan en toch vinden dat zijn houdbaarheidsdatum verstreken was. Zo sta ik er in elk geval wel in. Rutte zijn houdbaarheidsdatum was al enige tijd verstreken, maar dat maakt niet dat zijn hele periode niks meer waard is oid. Hij is ook best een goede premier geweest.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee. Dat hij Lubbers wilde overtreffen lag er altijd duimendik bovenop.
Dat iedereen nu in de rij staat om de loftrompet over Rutte te steken vind ik eerlijk gezegd nogal hypocriet, want gisteravond vond iedereen nog dat hij weg moest omdat het onbetrouwbare zak zou zijn.
Dit heeft een hoog krokodillentranen-op-de-begrafenis-gehalte.
Zo zie ik het ook hoor. Zeker zijn eerste drie kabinetten, kun je het met hem oneens zijn geweest. Maar zoals Wilders het zei, vanuit zijn visie heeft hij wel altijd voor Nederland gewerkt.quote:Op maandag 10 juli 2023 22:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk prima waardering hebben voor wat de man de afgelopen 10 jaar heeft gedaan en toch vinden dat zijn houdbaarheidsdatum verstreken was. Zo sta ik er in elk geval wel in. Rutte zijn houdbaarheidsdatum was al enige tijd verstreken, maar dat maakt niet dat zijn hele periode niks meer waard is oid. Hij is ook best een goede premier geweest.
Hij heeft niet eens een partij, laat staan een partijprogramma. Allerlei figuren projecteren van alles op Omtzigt wat hij hoe dan ook nooit waar zal kunnen/willen maken.quote:Op maandag 10 juli 2023 22:10 schreef TheVulture het volgende:
Omtzigt als favoriet voor het premierschap. Zouden ze bij het CDA al een lijmpoging hebben bedacht?
Even los van het feit dat ik 'm aan de spanning tenonder zie gaan...
van de SGPquote:Op maandag 10 juli 2023 21:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zou wel een heel interessante zijn als lijsttrekker, trouwens.
Precies. Omdat Omtzigt enorm veel werk verzet heeft bij het Toeslagenschandaal, lijken mensen hem nu wel te zien als een soort Messias. Iemand die doet wat hij zegt en zich buiten de spelletjes houdt.quote:Op maandag 10 juli 2023 22:15 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hij heeft niet eens een partij, laat staan een partijprogramma. Allerlei figuren projecteren van alles op Omtzigt wat hij hoe dan ook nooit waar zal kunnen/willen maken.
Omtzigt liet zich gewoon voor het Russische karretje spannen.quote:Op maandag 10 juli 2023 22:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Bij Omtzigt zijn het bizarre uitspraken die hij daarna zelf wegmoffelt als missers, of hij neemt het terug.
Het verhaal van de nepgetuige over MH17 bijvoorbeeld. Of het praten over 'staatsontvoeringen' als het gaat om uit huis plaatsing.
Omtzigt zal ongetwijfeld goede bedoelingen hebben, alleen komt het soms vreemd over.
Deze kans acht ik ook groot, de genoemde kandidaten voldoen gewoon niet aan de dossiers die er liggen.quote:Op maandag 10 juli 2023 22:40 schreef Dven het volgende:
Ik acht de kans dat het een impasse wordt ook vrij groot. Beetje de richting op van België en enkele Balkanstaten.
BBB- Carolinequote:Op maandag 10 juli 2023 23:30 schreef Janneke141 het volgende:
Toch bizar dat je een paar maanden voor de verkiezingen eigenlijk nog van geen enkele grote partij weet wie de lijsttrekker wordt. Nou vooruit, op de PVV na.
Een partij met één zetel in de huidige Tweede Kamer valt voor mij niet onder de grote partijen.quote:
Die wordt wel een grote ( is de verwachting tenminste)quote:Op maandag 10 juli 2023 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een partij met één zetel in de huidige Tweede Kamer valt voor mij niet onder de grote partijen.
Grootste partij bij de PS en in de EK. Maar oke.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een partij met één zetel in de huidige Tweede Kamer valt voor mij niet onder de grote partijen.
Moeten er ook niet teveel van die Henk Emmens-figuren opduiken.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:39 schreef Leandra het volgende:
Als er voor half november geen rare dingen gebeuren bij BBB (en die kans is groot met één zetel), gaan ze de uitslag van PS waarschijnlijk evenaren.
Welke partij dan? JA21? VVD gewoon? Toch het cda als die JP Balkenende uit de stoffige kast halen?quote:Op maandag 10 juli 2023 23:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moeten er ook niet teveel van die Henk Emmens-figuren opduiken.
Maar ik verwacht dat de grootste tegenstander van BBB onervarenheid is. Ze waren de proteststem en werden min of meer per ongeluk de grootste. Ik verwacht dat een aanzienlijk deel van het electoraat toch voor meer zekerheid gaat.
Dan zit in deze foto onze nieuwe minister president wellicht:quote:Op maandag 10 juli 2023 23:39 schreef Leandra het volgende:
Als er voor half november geen rare dingen gebeuren bij BBB (en die kans is groot met één zetel), gaan ze de uitslag van PS waarschijnlijk evenaren.
Ik zou Timmerfrans niet uitvlakken. De enige die qua bestuurlijke ervaring bij Rutte in de buurt komt. En we hebben de afgelopen jaren gezien dat dat telt voor mensen.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:45 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Welke partij dan? JA21? VVD gewoon? Toch het cda als die JP Balkenende uit de stoffige kast halen?
Ik denk niet dat mensen die op BBB stemmen Timmermans in gedachte nemen…quote:Op maandag 10 juli 2023 23:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou Timmerfrans niet uitvlakken. De enige die qua bestuurlijke ervaring bij Rutte in de buurt komt. En we hebben de afgelopen jaren gezien dat dat telt voor mensen.
PvdA en GL zijn sowieso zichzelf aan het uitschakelen met deze rare net niet fusie. Dat gaat zo amateuristisch, waarom zou je die het land laten leiden?quote:Op maandag 10 juli 2023 23:52 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen die op BBB stemmen Timmermans in gedachte nemen…
Pfoe dat weet ik niet. Als je op het CDA stemt dan kun je volgens mij ook op de PvdA stemmen. BBB is dan een uitwijk naar rechts en de PvdA naar links.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:52 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens. Maar een sterke man kan op korte termijn een hoop verbloemen. Zeker als de rest met allemaal onervaren mensen op de proppen komt.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
PvdA en GL zijn sowieso zichzelf aan het uitschakelen met deze rare net niet fusie. Dat gaat zo amateuristisch, waarom zou je die het land laten leiden?
Eens. Het speelveld ligt zodanig open dat je er nog mee weg kan komen ook als je een goede Bos of Samsom campagne draait. Wel benieuwd ook of binnen de SP nog geluiden gaan komen dat het daar ook tijd wordt voor iets nieuws.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens. Maar een sterke man kan op korte termijn een hoop verbloemen. Zeker als de rest met allemaal onervaren mensen op de proppen komt.
Of hij gaat naar BBB en wordt de premierskandidaat.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 00:00 schreef trein2000 het volgende:
Overigens geldt ook hier weer dat de factor Omtzigt alles weer kan omgooien. Zonder te weten wat hij doet wordt een voorspelling heel lastig. Ik ga uit van het meest waarschijnlijke scenario: hij stopt.
Maar als hij voor zichzelf begint hebben zowel CDA als BBB een probleem.
Ik gun het hem ook dat hij wat anders gaat doen. Eigen partij wordt een deceptie, bij BBB ruzie. Over een maand zijn de verhoudingen vast meer helder.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 00:00 schreef trein2000 het volgende:
Overigens geldt ook hier weer dat de factor Omtzigt alles weer kan omgooien. Zonder te weten wat hij doet wordt een voorspelling heel lastig. Ik ga uit van het meest waarschijnlijke scenario: hij stopt.
Maar als hij voor zichzelf begint hebben zowel CDA als BBB een probleem.
Dat maken die mensen zelf wel uit.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:58 schreef trein2000 het volgende:
Als ze maar niet weer massaal op Caroline gaan stemmen.
Zeker. Maar het ging om de dynamiek. Als de BBB stem ook maar enigszins afneemt dan opent dat de deur al voor een linkse partij om groter te worden.quote:
Juist.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 00:23 schreef Hamlapjes het volgende:
Het is zomaar mogelijk dat zonder duidelijke favoriet op rechts de stemmen verdeeld worden tussen VVD, BBB, CDA en JA21, wat we al een tijdje zien op links zeg maar, en daar zou PvdAGL wel heerlijk van kunnen profiteren dan
Je denkt dat hij nu wat meer inbreng zal hebben?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 00:30 schreef PzKpfw het volgende:
Ik denk dat ik maar eens Wilders ga stemmen.
Een verloren stem op rechts kan ik alleen maar toejuichen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 00:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Je denkt dat hij nu wat meer inbreng zal hebben?
nu en vrijwillige functie elders ??quote:Op dinsdag 11 juli 2023 00:00 schreef trein2000 het volgende:
jij hebt geen idee hoeveel mensen een gruwelijke hekel hebben aan de groen dictator timmerfransquote:Op maandag 10 juli 2023 23:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou Timmerfrans niet uitvlakken. De enige die qua bestuurlijke ervaring bij Rutte in de buurt komt. En we hebben de afgelopen jaren gezien dat dat telt voor mensen.
Dat is het deel dat toch geen PvdA/GL stemt. Of die nou niet of absoluut niet op hen stemmen maakt niet uit. Als Timmermans uit de huidige peilingen de 20 zetels van PvdA/GL vast houdt en nog een paar zetels bij VVD (verloren Ruttestemmers die internationale uitstraling belangrijk vinden), D66 (Jetten is dan toch een slap aftreksel van Timmermans) en PvdD vandaan weet te trekken zit hij zo aan 30 zetels. En dan ben je waarschijnlijk gewoon de grootste.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 02:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij hebt geen idee hoeveel mensen een gruwelijke hekel hebben aan de groen dictator timmerfrans
Nee dat ben je niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 06:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is het deel dat toch geen PvdA/GL stemt. Of die nou niet of absoluut niet op hen stemmen maakt niet uit. Als Timmermans uit de huidige peilingen de 20 zetels van PvdA/GL vast houdt en nog een paar zetels bij VVD (verloren Ruttestemmers die internationale uitstraling belangrijk vinden), D66 (Jetten is dan toch een slap aftreksel van Timmermans) en PvdD vandaan weet te trekken zit hij zo aan 30 zetels. En dan ben je waarschijnlijk gewoon de grootste.
Ja, dat zou zomaar eens kunnen. En dan GL-PvdA/VVD/BBB. In de provincies lukt het ook.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 00:23 schreef Hamlapjes het volgende:
Het is zomaar mogelijk dat zonder duidelijke favoriet op rechts de stemmen verdeeld worden tussen VVD, BBB, CDA en JA21, wat we al een tijdje zien op links zeg maar, en daar zou PvdAGL wel heerlijk van kunnen profiteren dan
Dat is jouw werkelijkheid, niet de werkelijkheid zoals die gaat gelden in Den Haag. Als de combilijst PvdA/GL de grootste wordt, zijn ze gewoon de grootste fractie en nemen ze het voortouw bij de formatie.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 06:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee dat ben je niet.
Het zijn en blijven twee partijen de beiden hun eigen stemmen halen.
Sowieso belachelijke manier van doen.
Je bent een partij, gedraag je dan als zelfstandige partij. Wil je samen met een andere, fuseer dan.
ze willen allebei regeringsdeelname , en samen heb je dan meer kans dat ze niet om je heen kunnen , wie er dan lijsttrekker is doet er dan niet toequote:Op dinsdag 11 juli 2023 06:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee dat ben je niet.
Het zijn en blijven twee partijen de beiden hun eigen stemmen halen.
Sowieso belachelijke manier van doen.
Je bent een partij, gedraag je dan als zelfstandige partij. Wil je samen met een andere, fuseer dan.
miischien doet hij het juist wel heel serieus , kan hij ook wat meer delegeren , wat ie nu ook al doet, bij al zijn debatten luistert er een of twee medewerkers actief online mee en geven aanwijzingen of leveren aanvullend cijfermateriaal aanquote:Op dinsdag 11 juli 2023 06:43 schreef BlackLining het volgende:
Als Omtzigt PM wordt mag je hopen op een stevige stabiele vice want die ga je heel snel nodig hebben.
Een protest stem bij de eerste Kamer is nog te daar aan toe, maar de status van de natuur/klimaat lijkt me nu weer niet iets om bij de BBB te laten liggen.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Die wordt wel een grote ( is de verwachting tenminste)
Het zou bet kunnen. Veel stemmers doen maar wat.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:52 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Net of Mark een groot staatsman was ten tijde van het CDA congres over de gedoogsteun van de PVV. De functie geeft je, mits je het wat goed doet, ook statuur.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik denk dat Rutte geen grote post meer ambieert maar zich gaat inzetten voor zaken waar hij persoonlijke binding mee heeft. Zijn onderwijs tijd wat uitbreiden en ik verwacht dat hij zich persoonlijk met mh-17 blijft bezighouden. Aan alles merk je dat dit onderwerp diep zit bij hem
Mooi dat je alleen naar rechts en links kijkt, maar PvdA lijkt mij wel een enorm stuk progressiever dan het CDA of de BBB. Dat lijkt mij een groter verschil dan rechts / links.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Pfoe dat weet ik niet. Als je op het CDA stemt dan kun je volgens mij ook op de PvdA stemmen. BBB is dan een uitwijk naar rechts en de PvdA naar links.
Maar in principe is dat ook niet nodig. Als ze maar niet weer massaal op Caroline gaan stemmen.
Daar hintte De Hond ook al naar, dat zou wel interessant zijn... hoeveel potentiële Omtzigt stemmers weigeren op het CDA te stemmen?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:21 schreef Hexagon het volgende:
Wat betreft Omtzigt. Nu zowel Wopke als Heerma weggaan en ook het bestuur al vervangen is. Zou het niet mogelijk zijn dat hij weer verzoent met het CDA?
Die hele act werkt niet zodra het om de knikkers gaat.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 06:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is jouw werkelijkheid, niet de werkelijkheid zoals die gaat gelden in Den Haag. Als de combilijst PvdA/GL de grootste wordt, zijn ze gewoon de grootste fractie en nemen ze het voortouw bij de formatie.
Eén fractie zijn is geen act, maar de politieke werkelijkheid. Anders zijn alle andere kamerleden die bij elkaar gaan zitten in een fractie feitelijk ook een act.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die hele act werkt niet zodra het om de knikkers gaat.
Het zou zo mooi kunnen zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 02:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij hebt geen idee hoeveel mensen een gruwelijke hekel hebben aan de groen dictator timmerfrans
Die gozer heeft een burnout voordat hij geïnstalleerd is.......quote:Op dinsdag 11 juli 2023 06:43 schreef BlackLining het volgende:
Als Omtzigt PM wordt mag je hopen op een stevige stabiele vice want die ga je heel snel nodig hebben.
Natuurlijk ook niet bepaald de eerste keer dat het zou gebeuren en in veel landen zelfs erg gebruikelijk.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eén fractie zijn is geen act, maar de politieke werkelijkheid. Anders zijn alle andere kamerleden die bij elkaar gaan zitten in een fractie feitelijk ook een act.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |