Omtzigt liet zich gewoon voor het Russische karretje spannen.quote:Op maandag 10 juli 2023 22:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Bij Omtzigt zijn het bizarre uitspraken die hij daarna zelf wegmoffelt als missers, of hij neemt het terug.
Het verhaal van de nepgetuige over MH17 bijvoorbeeld. Of het praten over 'staatsontvoeringen' als het gaat om uit huis plaatsing.
Omtzigt zal ongetwijfeld goede bedoelingen hebben, alleen komt het soms vreemd over.
Deze kans acht ik ook groot, de genoemde kandidaten voldoen gewoon niet aan de dossiers die er liggen.quote:Op maandag 10 juli 2023 22:40 schreef Dven het volgende:
Ik acht de kans dat het een impasse wordt ook vrij groot. Beetje de richting op van België en enkele Balkanstaten.
BBB- Carolinequote:Op maandag 10 juli 2023 23:30 schreef Janneke141 het volgende:
Toch bizar dat je een paar maanden voor de verkiezingen eigenlijk nog van geen enkele grote partij weet wie de lijsttrekker wordt. Nou vooruit, op de PVV na.
Een partij met één zetel in de huidige Tweede Kamer valt voor mij niet onder de grote partijen.quote:
Die wordt wel een grote ( is de verwachting tenminste)quote:Op maandag 10 juli 2023 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een partij met één zetel in de huidige Tweede Kamer valt voor mij niet onder de grote partijen.
Grootste partij bij de PS en in de EK. Maar oke.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een partij met één zetel in de huidige Tweede Kamer valt voor mij niet onder de grote partijen.
Moeten er ook niet teveel van die Henk Emmens-figuren opduiken.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:39 schreef Leandra het volgende:
Als er voor half november geen rare dingen gebeuren bij BBB (en die kans is groot met één zetel), gaan ze de uitslag van PS waarschijnlijk evenaren.
Welke partij dan? JA21? VVD gewoon? Toch het cda als die JP Balkenende uit de stoffige kast halen?quote:Op maandag 10 juli 2023 23:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moeten er ook niet teveel van die Henk Emmens-figuren opduiken.
Maar ik verwacht dat de grootste tegenstander van BBB onervarenheid is. Ze waren de proteststem en werden min of meer per ongeluk de grootste. Ik verwacht dat een aanzienlijk deel van het electoraat toch voor meer zekerheid gaat.
Dan zit in deze foto onze nieuwe minister president wellicht:quote:Op maandag 10 juli 2023 23:39 schreef Leandra het volgende:
Als er voor half november geen rare dingen gebeuren bij BBB (en die kans is groot met één zetel), gaan ze de uitslag van PS waarschijnlijk evenaren.
Ik zou Timmerfrans niet uitvlakken. De enige die qua bestuurlijke ervaring bij Rutte in de buurt komt. En we hebben de afgelopen jaren gezien dat dat telt voor mensen.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:45 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Welke partij dan? JA21? VVD gewoon? Toch het cda als die JP Balkenende uit de stoffige kast halen?
Ik denk niet dat mensen die op BBB stemmen Timmermans in gedachte nemen…quote:Op maandag 10 juli 2023 23:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou Timmerfrans niet uitvlakken. De enige die qua bestuurlijke ervaring bij Rutte in de buurt komt. En we hebben de afgelopen jaren gezien dat dat telt voor mensen.
PvdA en GL zijn sowieso zichzelf aan het uitschakelen met deze rare net niet fusie. Dat gaat zo amateuristisch, waarom zou je die het land laten leiden?quote:Op maandag 10 juli 2023 23:52 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen die op BBB stemmen Timmermans in gedachte nemen…
Pfoe dat weet ik niet. Als je op het CDA stemt dan kun je volgens mij ook op de PvdA stemmen. BBB is dan een uitwijk naar rechts en de PvdA naar links.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:52 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens. Maar een sterke man kan op korte termijn een hoop verbloemen. Zeker als de rest met allemaal onervaren mensen op de proppen komt.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
PvdA en GL zijn sowieso zichzelf aan het uitschakelen met deze rare net niet fusie. Dat gaat zo amateuristisch, waarom zou je die het land laten leiden?
Eens. Het speelveld ligt zodanig open dat je er nog mee weg kan komen ook als je een goede Bos of Samsom campagne draait. Wel benieuwd ook of binnen de SP nog geluiden gaan komen dat het daar ook tijd wordt voor iets nieuws.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens. Maar een sterke man kan op korte termijn een hoop verbloemen. Zeker als de rest met allemaal onervaren mensen op de proppen komt.
Of hij gaat naar BBB en wordt de premierskandidaat.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 00:00 schreef trein2000 het volgende:
Overigens geldt ook hier weer dat de factor Omtzigt alles weer kan omgooien. Zonder te weten wat hij doet wordt een voorspelling heel lastig. Ik ga uit van het meest waarschijnlijke scenario: hij stopt.
Maar als hij voor zichzelf begint hebben zowel CDA als BBB een probleem.
Ik gun het hem ook dat hij wat anders gaat doen. Eigen partij wordt een deceptie, bij BBB ruzie. Over een maand zijn de verhoudingen vast meer helder.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 00:00 schreef trein2000 het volgende:
Overigens geldt ook hier weer dat de factor Omtzigt alles weer kan omgooien. Zonder te weten wat hij doet wordt een voorspelling heel lastig. Ik ga uit van het meest waarschijnlijke scenario: hij stopt.
Maar als hij voor zichzelf begint hebben zowel CDA als BBB een probleem.
Dat maken die mensen zelf wel uit.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:58 schreef trein2000 het volgende:
Als ze maar niet weer massaal op Caroline gaan stemmen.
Zeker. Maar het ging om de dynamiek. Als de BBB stem ook maar enigszins afneemt dan opent dat de deur al voor een linkse partij om groter te worden.quote:
Juist.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 00:23 schreef Hamlapjes het volgende:
Het is zomaar mogelijk dat zonder duidelijke favoriet op rechts de stemmen verdeeld worden tussen VVD, BBB, CDA en JA21, wat we al een tijdje zien op links zeg maar, en daar zou PvdAGL wel heerlijk van kunnen profiteren dan
Je denkt dat hij nu wat meer inbreng zal hebben?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 00:30 schreef PzKpfw het volgende:
Ik denk dat ik maar eens Wilders ga stemmen.
Een verloren stem op rechts kan ik alleen maar toejuichen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 00:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Je denkt dat hij nu wat meer inbreng zal hebben?
nu en vrijwillige functie elders ??quote:Op dinsdag 11 juli 2023 00:00 schreef trein2000 het volgende:
jij hebt geen idee hoeveel mensen een gruwelijke hekel hebben aan de groen dictator timmerfransquote:Op maandag 10 juli 2023 23:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou Timmerfrans niet uitvlakken. De enige die qua bestuurlijke ervaring bij Rutte in de buurt komt. En we hebben de afgelopen jaren gezien dat dat telt voor mensen.
Dat is het deel dat toch geen PvdA/GL stemt. Of die nou niet of absoluut niet op hen stemmen maakt niet uit. Als Timmermans uit de huidige peilingen de 20 zetels van PvdA/GL vast houdt en nog een paar zetels bij VVD (verloren Ruttestemmers die internationale uitstraling belangrijk vinden), D66 (Jetten is dan toch een slap aftreksel van Timmermans) en PvdD vandaan weet te trekken zit hij zo aan 30 zetels. En dan ben je waarschijnlijk gewoon de grootste.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 02:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij hebt geen idee hoeveel mensen een gruwelijke hekel hebben aan de groen dictator timmerfrans
Nee dat ben je niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 06:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is het deel dat toch geen PvdA/GL stemt. Of die nou niet of absoluut niet op hen stemmen maakt niet uit. Als Timmermans uit de huidige peilingen de 20 zetels van PvdA/GL vast houdt en nog een paar zetels bij VVD (verloren Ruttestemmers die internationale uitstraling belangrijk vinden), D66 (Jetten is dan toch een slap aftreksel van Timmermans) en PvdD vandaan weet te trekken zit hij zo aan 30 zetels. En dan ben je waarschijnlijk gewoon de grootste.
Ja, dat zou zomaar eens kunnen. En dan GL-PvdA/VVD/BBB. In de provincies lukt het ook.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 00:23 schreef Hamlapjes het volgende:
Het is zomaar mogelijk dat zonder duidelijke favoriet op rechts de stemmen verdeeld worden tussen VVD, BBB, CDA en JA21, wat we al een tijdje zien op links zeg maar, en daar zou PvdAGL wel heerlijk van kunnen profiteren dan
Dat is jouw werkelijkheid, niet de werkelijkheid zoals die gaat gelden in Den Haag. Als de combilijst PvdA/GL de grootste wordt, zijn ze gewoon de grootste fractie en nemen ze het voortouw bij de formatie.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 06:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee dat ben je niet.
Het zijn en blijven twee partijen de beiden hun eigen stemmen halen.
Sowieso belachelijke manier van doen.
Je bent een partij, gedraag je dan als zelfstandige partij. Wil je samen met een andere, fuseer dan.
ze willen allebei regeringsdeelname , en samen heb je dan meer kans dat ze niet om je heen kunnen , wie er dan lijsttrekker is doet er dan niet toequote:Op dinsdag 11 juli 2023 06:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee dat ben je niet.
Het zijn en blijven twee partijen de beiden hun eigen stemmen halen.
Sowieso belachelijke manier van doen.
Je bent een partij, gedraag je dan als zelfstandige partij. Wil je samen met een andere, fuseer dan.
miischien doet hij het juist wel heel serieus , kan hij ook wat meer delegeren , wat ie nu ook al doet, bij al zijn debatten luistert er een of twee medewerkers actief online mee en geven aanwijzingen of leveren aanvullend cijfermateriaal aanquote:Op dinsdag 11 juli 2023 06:43 schreef BlackLining het volgende:
Als Omtzigt PM wordt mag je hopen op een stevige stabiele vice want die ga je heel snel nodig hebben.
Een protest stem bij de eerste Kamer is nog te daar aan toe, maar de status van de natuur/klimaat lijkt me nu weer niet iets om bij de BBB te laten liggen.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Die wordt wel een grote ( is de verwachting tenminste)
Het zou bet kunnen. Veel stemmers doen maar wat.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:52 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Net of Mark een groot staatsman was ten tijde van het CDA congres over de gedoogsteun van de PVV. De functie geeft je, mits je het wat goed doet, ook statuur.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik denk dat Rutte geen grote post meer ambieert maar zich gaat inzetten voor zaken waar hij persoonlijke binding mee heeft. Zijn onderwijs tijd wat uitbreiden en ik verwacht dat hij zich persoonlijk met mh-17 blijft bezighouden. Aan alles merk je dat dit onderwerp diep zit bij hem
Mooi dat je alleen naar rechts en links kijkt, maar PvdA lijkt mij wel een enorm stuk progressiever dan het CDA of de BBB. Dat lijkt mij een groter verschil dan rechts / links.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Pfoe dat weet ik niet. Als je op het CDA stemt dan kun je volgens mij ook op de PvdA stemmen. BBB is dan een uitwijk naar rechts en de PvdA naar links.
Maar in principe is dat ook niet nodig. Als ze maar niet weer massaal op Caroline gaan stemmen.
Daar hintte De Hond ook al naar, dat zou wel interessant zijn... hoeveel potentiële Omtzigt stemmers weigeren op het CDA te stemmen?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:21 schreef Hexagon het volgende:
Wat betreft Omtzigt. Nu zowel Wopke als Heerma weggaan en ook het bestuur al vervangen is. Zou het niet mogelijk zijn dat hij weer verzoent met het CDA?
Die hele act werkt niet zodra het om de knikkers gaat.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 06:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is jouw werkelijkheid, niet de werkelijkheid zoals die gaat gelden in Den Haag. Als de combilijst PvdA/GL de grootste wordt, zijn ze gewoon de grootste fractie en nemen ze het voortouw bij de formatie.
Eén fractie zijn is geen act, maar de politieke werkelijkheid. Anders zijn alle andere kamerleden die bij elkaar gaan zitten in een fractie feitelijk ook een act.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die hele act werkt niet zodra het om de knikkers gaat.
Het zou zo mooi kunnen zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 02:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij hebt geen idee hoeveel mensen een gruwelijke hekel hebben aan de groen dictator timmerfrans
Die gozer heeft een burnout voordat hij geïnstalleerd is.......quote:Op dinsdag 11 juli 2023 06:43 schreef BlackLining het volgende:
Als Omtzigt PM wordt mag je hopen op een stevige stabiele vice want die ga je heel snel nodig hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |