abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juli 2023 @ 00:16:47 #276
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209847032
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 23:58 schreef trein2000 het volgende:

Als ze maar niet weer massaal op Caroline gaan stemmen.
Dat maken die mensen zelf wel uit.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_209847044
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 00:16 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat maken die mensen zelf wel uit.
Zeker. Maar het ging om de dynamiek. Als de BBB stem ook maar enigszins afneemt dan opent dat de deur al voor een linkse partij om groter te worden.
zie email 27 oktober
  dinsdag 11 juli 2023 @ 00:23:53 #278
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_209847065
Het is zomaar mogelijk dat zonder duidelijke favoriet op rechts de stemmen verdeeld worden tussen VVD, BBB, CDA en JA21, wat we al een tijdje zien op links zeg maar, en daar zou PvdAGL wel heerlijk van kunnen profiteren dan :Y
pi_209847083
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 00:23 schreef Hamlapjes het volgende:
Het is zomaar mogelijk dat zonder duidelijke favoriet op rechts de stemmen verdeeld worden tussen VVD, BBB, CDA en JA21, wat we al een tijdje zien op links zeg maar, en daar zou PvdAGL wel heerlijk van kunnen profiteren dan :Y
Juist.
En een sterke lijsttrekker kan dan als katalysator werken in dat proces. Maar goed. Eerst maar eens kijken naar de inhoud.

Je moet je realiseren, een zetel of 80 in Nederland is gewoon rechts. Het zwaartepunt in dit land ligt iets rechts van het midden. De PvdA snapt dat wel. Ik vraag me af of GL dat ook begrijpt.

En begrijp mij goed. Iedereen mag staan waar hij of zij voor wil staan. Maar als je machtsambities hebt dan is het wel verstandig om je partij zo te positioneren dat je potentieel het grootst is (het is niet voor niets dat Dijkhoff in zn podest de PvdA als zn tweede partij noemde) en dat je je niet al te ver afkeert van coalitiepartners. Dat doe je immers maar een keer. Daarmee zeg ik niet dat linkse partijen rechts moeten worden, maar te ver naar links opschuiven is een risico.
zie email 27 oktober
  dinsdag 11 juli 2023 @ 00:30:46 #280
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209847091
Ik denk dat ik maar eens Wilders ga stemmen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_209847119
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 00:30 schreef PzKpfw het volgende:
Ik denk dat ik maar eens Wilders ga stemmen.
Je denkt dat hij nu wat meer inbreng zal hebben?
  dinsdag 11 juli 2023 @ 01:54:31 #282
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_209847278
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 00:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Je denkt dat hij nu wat meer inbreng zal hebben?
Een verloren stem op rechts kan ik alleen maar toejuichen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 02:17:56 #283
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209847323
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 00:00 schreef trein2000 het volgende:
Overigens geldt ook hier weer dat de factor Omtzigt alles weer kan omgooien. Zonder te weten wat hij doet wordt een voorspelling heel lastig. Ik ga uit van het meest waarschijnlijke scenario: hij stopt.

nu en vrijwillige functie elders ??
nee dat lijkt me niet
het CDA zal hem onthalen met bloemen, glitters en chocopasta dit keer

quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 23:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zou Timmerfrans niet uitvlakken. De enige die qua bestuurlijke ervaring bij Rutte in de buurt komt. En we hebben de afgelopen jaren gezien dat dat telt voor mensen.
jij hebt geen idee hoeveel mensen een gruwelijke hekel hebben aan de groen dictator timmerfrans
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209847605
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 02:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jij hebt geen idee hoeveel mensen een gruwelijke hekel hebben aan de groen dictator timmerfrans
Dat is het deel dat toch geen PvdA/GL stemt. Of die nou niet of absoluut niet op hen stemmen maakt niet uit. Als Timmermans uit de huidige peilingen de 20 zetels van PvdA/GL vast houdt en nog een paar zetels bij VVD (verloren Ruttestemmers die internationale uitstraling belangrijk vinden), D66 (Jetten is dan toch een slap aftreksel van Timmermans) en PvdD vandaan weet te trekken zit hij zo aan 30 zetels. En dan ben je waarschijnlijk gewoon de grootste.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  FOK!Fotograaf dinsdag 11 juli 2023 @ 06:42:02 #285
842 Zorro
Z
pi_209847675
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 06:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is het deel dat toch geen PvdA/GL stemt. Of die nou niet of absoluut niet op hen stemmen maakt niet uit. Als Timmermans uit de huidige peilingen de 20 zetels van PvdA/GL vast houdt en nog een paar zetels bij VVD (verloren Ruttestemmers die internationale uitstraling belangrijk vinden), D66 (Jetten is dan toch een slap aftreksel van Timmermans) en PvdD vandaan weet te trekken zit hij zo aan 30 zetels. En dan ben je waarschijnlijk gewoon de grootste.
Nee dat ben je niet.
Het zijn en blijven twee partijen de beiden hun eigen stemmen halen.
Sowieso belachelijke manier van doen.
Je bent een partij, gedraag je dan als zelfstandige partij. Wil je samen met een andere, fuseer dan.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_209847680
Als Omtzigt PM wordt mag je hopen op een stevige stabiele vice want die ga je heel snel nodig hebben.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_209847692
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 00:23 schreef Hamlapjes het volgende:
Ja, dat zou zomaar eens kunnen. En dan GL-PvdA/VVD/BBB. In de provincies lukt het ook.

Maar ik denk persoonlijk dat Timmerfrans wel link uitkijkt. Ga jezelf lekker met de dood laten bedreigen als leider van een stadsstaat die denkt dat 'ie een wereldmacht is.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_209847693
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 06:42 schreef Zorro het volgende:

[..]
Nee dat ben je niet.
Je bent een partij, gedraag je dan als zelfstandige partij. Wil je samen met een andere, fuseer dan.
Dat is jouw werkelijkheid, niet de werkelijkheid zoals die gaat gelden in Den Haag. Als de combilijst PvdA/GL de grootste wordt, zijn ze gewoon de grootste fractie en nemen ze het voortouw bij de formatie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 11 juli 2023 @ 07:36:22 #289
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209847926
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 06:42 schreef Zorro het volgende:

[..]
Nee dat ben je niet.
ze willen allebei regeringsdeelname , en samen heb je dan meer kans dat ze niet om je heen kunnen , wie er dan lijsttrekker is doet er dan niet toe
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 11 juli 2023 @ 07:39:57 #290
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209847946
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 06:43 schreef BlackLining het volgende:
Als Omtzigt PM wordt mag je hopen op een stevige stabiele vice want die ga je heel snel nodig hebben.
miischien doet hij het juist wel heel serieus , kan hij ook wat meer delegeren , wat ie nu ook al doet, bij al zijn debatten luistert er een of twee medewerkers actief online mee en geven aanwijzingen of leveren aanvullend cijfermateriaal aan
pi_209848013
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 23:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Die wordt wel een grote ( is de verwachting tenminste)
Een protest stem bij de eerste Kamer is nog te daar aan toe, maar de status van de natuur/klimaat lijkt me nu weer niet iets om bij de BBB te laten liggen.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 08:18:53 #292
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209848184
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 23:52 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat mensen die op BBB stemmen Timmermans in gedachte nemen…
Het zou bet kunnen. Veel stemmers doen maar wat.
pi_209848189
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 23:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik denk dat Rutte geen grote post meer ambieert maar zich gaat inzetten voor zaken waar hij persoonlijke binding mee heeft. Zijn onderwijs tijd wat uitbreiden en ik verwacht dat hij zich persoonlijk met mh-17 blijft bezighouden. Aan alles merk je dat dit onderwerp diep zit bij hem
Net of Mark een groot staatsman was ten tijde van het CDA congres over de gedoogsteun van de PVV. De functie geeft je, mits je het wat goed doet, ook statuur.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 08:21:09 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209848194
Wat betreft Omtzigt. Nu zowel Wopke als Heerma weggaan en ook het bestuur al vervangen is. Zou het niet mogelijk zijn dat hij weer verzoent met het CDA?
pi_209848203
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 23:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Pfoe dat weet ik niet. Als je op het CDA stemt dan kun je volgens mij ook op de PvdA stemmen. BBB is dan een uitwijk naar rechts en de PvdA naar links.

Maar in principe is dat ook niet nodig. Als ze maar niet weer massaal op Caroline gaan stemmen.
Mooi dat je alleen naar rechts en links kijkt, maar PvdA lijkt mij wel een enorm stuk progressiever dan het CDA of de BBB. Dat lijkt mij een groter verschil dan rechts / links.
pi_209848212
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 08:21 schreef Hexagon het volgende:
Wat betreft Omtzigt. Nu zowel Wopke als Heerma weggaan en ook het bestuur al vervangen is. Zou het niet mogelijk zijn dat hij weer verzoent met het CDA?
Daar hintte De Hond ook al naar, dat zou wel interessant zijn... hoeveel potentiële Omtzigt stemmers weigeren op het CDA te stemmen?

Omtzigt als lijsttrekker en potentiële fractievoorzitter, ik zou dan wel een andere premierskandidaat zoeken als het zo ver komt (maar die hoef je nog niet gelijk te presenteren).
pi_209848223
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 06:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is jouw werkelijkheid, niet de werkelijkheid zoals die gaat gelden in Den Haag. Als de combilijst PvdA/GL de grootste wordt, zijn ze gewoon de grootste fractie en nemen ze het voortouw bij de formatie.
Die hele act werkt niet zodra het om de knikkers gaat.
pi_209848240
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 08:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Die hele act werkt niet zodra het om de knikkers gaat.
Eén fractie zijn is geen act, maar de politieke werkelijkheid. Anders zijn alle andere kamerleden die bij elkaar gaan zitten in een fractie feitelijk ook een act.
pi_209848263
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 02:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het zou zo mooi kunnen zijn.

Ik heb niet al te hoge verwachtingen van Timmermans. Landspolitiek is een ambacht wat je zoals ik het zie niet heel gemakkelijk oppakt uit andere functies. Kijk naar een succesvol burgemeester als Job Cohen en een gevierde diplomaat als Kaag. Als je met deze hoge verwachtingen de politiek betreed lijkt het alsof je alleen maar kan falen.
pi_209848266
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 06:43 schreef BlackLining het volgende:
Die gozer heeft een burnout voordat hij geïnstalleerd is.......
speak only if it improves the silence.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')