Ze wordt hooguit door het schreeuwerige ‘Klassiek Liberale’ deel van de partij uitgekotst. Zeker niet massaal in elk geval.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:38 schreef Koffieplanter het volgende:
Christianne van der Wal. Jammer genoeg wordt ze uitgekotst door VVDers, daar zij wel een visie en een ruggengraat heeft.
Als er een kans is dat je voor een MvW gaat stemmen als coalitiepartij, dan bel je altijd. Dat niet doen zou wel heel schofterig zijn. De vraag is nu idd: wilde D66 voor die motie stemmen en zo ja, had Rutte daar voor zijn besluit al genomen?quote:Op maandag 10 juli 2023 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat spreekt niet tegen dat Kaag alsnog gebeld zou hebben, zoals de Telegraaf zegt.
Ze heeft hem gewaarschuwd voor de motie van wantrouwen.
Volgens zowel Rutte als het artikel met hun anonieme bronnen is het antwoord: het hing er vanaf en Rutte had zijn besluit al genomen.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als er een kans is dat je voor een MvW gaat stemmen als coalitiepartij, dan bel je altijd. Dat niet doen zou wel heel schofterig zijn. De vraag is nu idd: wilde D66 voor die motie stemmen en zo ja, had Rutte daar voor zijn besluit al genomen?
Voor het telefoontje van Kaag inderdaad. Maar Rutte/de VVD heeft natuurlijk ook zo zijn voelsprieten. (‘Via-via’, weten we het nog) Het past zo niet bij zijn karakter én bij de rest van het verloop om het zo te doen dat ik mij bijna niet kan voorstellen dat dit er niet achter zit.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens zowel Rutte als het artikel met hun anonieme bronnen is het antwoord: het hing er vanaf en Rutte had zijn besluit al genomen.
Ja, goed, ik vind het ook een rare volgorde van dingen, daar niet van. Er is alleen niemand in-the-know die een andere tijdslijn geeft of daar ook maar op hint voor zover ik weet.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor het telefoontje van Kaag inderdaad. Maar Rutte/de VVD heeft natuurlijk ook zo zijn voelsprieten. (‘Via-via’, weten we het nog) Het past zo niet bij zijn karakter én bij de rest van het verloop om het zo te doen dat ik mij bijna niet kan voorstellen dat dit er niet achter zit.
Misschien komen we er ooit nog achter.
Ik vind het eigenlijk best bij hem passen, als er geen corona was geweest was hij na Rutte III denk ik al opgestapt.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor het telefoontje van Kaag inderdaad. Maar Rutte/de VVD heeft natuurlijk ook zo zijn voelsprieten. (‘Via-via’, weten we het nog) Het past zo niet bij zijn karakter én bij de rest van het verloop om het zo te doen dat ik mij bijna niet kan voorstellen dat dit er niet achter zit.
Misschien komen we er ooit nog achter.
Nee. Dat hij Lubbers wilde overtreffen lag er altijd duimendik bovenop.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best bij hem passen, als er geen corona was geweest was hij na Rutte III denk ik al opgestapt.
Dat hij zo om de macht geeft hebben zijn tegenstanders en mensen die ver van hem staan er altijd van gemaakt, mensen dicht bij hem zeggen heel wat anders (en ja, ik weet dat die niet altijd zo onpartijdig zijn).
Schippers wordt het in ieder geval niet, aldus de Volkskrant.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kansloos natuurlijk. Maar we krijgen in ieder geval een verkiezing.
Zou wel een heel interessante zijn als lijsttrekker, trouwens.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kansloos natuurlijk. Maar we krijgen in ieder geval een verkiezing.
Je kunt natuurlijk prima waardering hebben voor wat de man de afgelopen 10 jaar heeft gedaan en toch vinden dat zijn houdbaarheidsdatum verstreken was. Zo sta ik er in elk geval wel in. Rutte zijn houdbaarheidsdatum was al enige tijd verstreken, maar dat maakt niet dat zijn hele periode niks meer waard is oid. Hij is ook best een goede premier geweest.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee. Dat hij Lubbers wilde overtreffen lag er altijd duimendik bovenop.
Dat iedereen nu in de rij staat om de loftrompet over Rutte te steken vind ik eerlijk gezegd nogal hypocriet, want gisteravond vond iedereen nog dat hij weg moest omdat het onbetrouwbare zak zou zijn.
Dit heeft een hoog krokodillentranen-op-de-begrafenis-gehalte.
Zo zie ik het ook hoor. Zeker zijn eerste drie kabinetten, kun je het met hem oneens zijn geweest. Maar zoals Wilders het zei, vanuit zijn visie heeft hij wel altijd voor Nederland gewerkt.quote:Op maandag 10 juli 2023 22:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk prima waardering hebben voor wat de man de afgelopen 10 jaar heeft gedaan en toch vinden dat zijn houdbaarheidsdatum verstreken was. Zo sta ik er in elk geval wel in. Rutte zijn houdbaarheidsdatum was al enige tijd verstreken, maar dat maakt niet dat zijn hele periode niks meer waard is oid. Hij is ook best een goede premier geweest.
Hij heeft niet eens een partij, laat staan een partijprogramma. Allerlei figuren projecteren van alles op Omtzigt wat hij hoe dan ook nooit waar zal kunnen/willen maken.quote:Op maandag 10 juli 2023 22:10 schreef TheVulture het volgende:
Omtzigt als favoriet voor het premierschap. Zouden ze bij het CDA al een lijmpoging hebben bedacht?
Even los van het feit dat ik 'm aan de spanning tenonder zie gaan...
van de SGPquote:Op maandag 10 juli 2023 21:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zou wel een heel interessante zijn als lijsttrekker, trouwens.
Precies. Omdat Omtzigt enorm veel werk verzet heeft bij het Toeslagenschandaal, lijken mensen hem nu wel te zien als een soort Messias. Iemand die doet wat hij zegt en zich buiten de spelletjes houdt.quote:Op maandag 10 juli 2023 22:15 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hij heeft niet eens een partij, laat staan een partijprogramma. Allerlei figuren projecteren van alles op Omtzigt wat hij hoe dan ook nooit waar zal kunnen/willen maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |