Klopt, hier & nu. Moties worden ingediend in de 2e termijn.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er is een procedure hoe en waar en wanneer je een motie kan indienen.
Er is een procedure die regelt hoe je een onderwerp buiten behandeling stelt wegens demissionair kabinet. Dat heet controversieel verklaren en loopt niet per motie.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is er een procedure die stelt dat je géén motie in mag dienen?
Van Haga mag hem indienen. De rest stemt tegen want in strijd met de regels.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:54 schreef Zorro het volgende:
Dit mag. Anders was het volgens regels wel afgeschoten.
Zijn er alleen niet allemaal blij mee.
Het zou mooi zijn als je dit na de verkiezingen nog eens kan zeggenquote:
Hij mag die motie doen, alleen de conclusie die daaruit voortvloeit is niet bindend i.e. er gaat niets controversieels verklaard worden via deze motie.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:54 schreef Zorro het volgende:
Dit mag. Anders was het volgens regels wel afgeschoten.
Zijn er alleen niet allemaal blij mee.
Blijkbaar mag een deel van de Kamer niet bepalen over welke onderwerpen er gestemd mag worden. Waaronder dat sujet. Niet heel democratisch om een deel buiten spel te zetten.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is een procedure die regelt hoe je een onderwerp buiten behandeling stelt wegens demissionair kabinet. Dat heet controversieel verklaren en loopt niet per motie.
Er gaat gestemd worden over de motie, pannekoek...quote:Op maandag 10 juli 2023 16:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Blijkbaar mag een deel van de Kamer niet bepalen over welke onderwerpen er gestemd mag worden. Waaronder dat sujet. Niet heel democratisch om een deel buiten spel te zetten.
Dat er later over, vooraf bepaalde door slechts een deel van de Kamer, die onderwerpen Kamerbreed gestemd mag worden, doet niets af aan het feit dat een groep Kamerleden buiten de democratie is gezet.
Geen enkele motie is bindend, of deze nou unaniem aangenomen wordt of niet.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hij mag die motie doen, alleen de conclusie die daaruit voortvloeit is niet bindend i.e. er gaat niets controversieels verklaard worden via deze motie.
Ja, nu die ingediend is, pannenkoek.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er gaat gestemd worden over de motie, pannekoek...
Ho stop. Bij mensen van de patatgeneratie en van daarvoor is het pannekoek pannekoek.quote:
Die is op studiereis is het Beloofde Land.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:55 schreef TweedeKlum het volgende:
Gundogan heb ik ook niet gezien maar ik viel er laat in. Moed aan het indrinken?
Ah.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die is op studiereis is het Beloofde Land.
Hij stemt tegen de motie over armoedesteun?quote:Op maandag 10 juli 2023 17:18 schreef TweedeKlum het volgende:
Baudet heeft een hekel aan armoedzaaiers.
Ja, het was bijna unaniem, bijna....quote:Op maandag 10 juli 2023 17:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij stemt tegen de motie over armoedesteun?
Jezusquote:Op maandag 10 juli 2023 17:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, het was bijna unaniem, bijna....
4d schaken met Ruttequote:Op maandag 10 juli 2023 17:25 schreef XSbig het volgende:
Rutte blijft lichtjaren voorlopen kwa strategie.
Voor de draaiende camera’s alvast van der Plas een knuffel en zoen geven.
Een Judaskus voor de premier van het kabinet Friesland Campina I?quote:Op maandag 10 juli 2023 17:25 schreef XSbig het volgende:
Ja is dat wel zo? Ik heb toch het gevoel dat hij z’n hand overspeeld heeft.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:25 schreef XSbig het volgende:
Laten we met z’n allen hopen van niet. Ik voorspel alvast LPF taferelen mocht de BBB inderdaad zo groot worden.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een Judaskus voor de premier van het kabinet Friesland Campina I?
Ik denk ook niet dat Rutte terug komt. (Alhoewel, je weet het nooit met hem) Maar toch denk ik dat die in dit geval in het belang van de VVD acteert. Alles wat hij doet heeft een bedoeling.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja is dat wel zo? Ik heb toch het gevoel dat hij z’n hand overspeeld heeft.
BBB kan wel veel CDA mensen voor hun karretje spannen, dus dat scheelt enorm denk ik in de mogelijke chaos.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:48 schreef XSbig het volgende:
[..]
Laten we met z’n allen hopen van niet. Ik voorspel alvast LPF taferelen mocht de BBB inderdaad zo groot worden.
[..]
Ik denk ook niet dat Rutte terug komt. (Alhoewel, je weet het nooit met hem) Maar toch denk ik dat die in dit geval in het belang van de VVD acteert. Alles wat hij doet heeft een bedoeling.
Ik heb zo het gevoel dat als ie perse gewild zou hebben, hij hier ook wel uit gekomen zou zijn.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja is dat wel zo? Ik heb toch het gevoel dat hij z’n hand overspeeld heeft.
Toch opvallend hoe snel de VVD de boel laat klappen als Bloemendaal in opstand komtquote:Op maandag 10 juli 2023 17:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb zo het gevoel dat als ie perse gewild zou hebben, hij hier ook wel uit gekomen zou zijn.
Wie sjell sie it troe de fingers, hequote:
Daar dacht ik ook aan ja.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:25 schreef Elan het volgende:
Sophie is wel echt het geheime neukertje van Mark, ze verlulde zich ook bijna in haar emotionele betoog
Hij wil de Kamer niet in, dus dan moet hij wel de grootste worden, en dat lijkt me geen uitgemaakte zaak.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
Timmermans wil in het torentje namens de PVDA / Groenlinks
Ik zeg doen , DOEN vader Jacob, Gelijk doen
https://www.telegraaf.nl/(...)ug-voor-het-torentje
laat horen uw groene dictaat omtrent de theezakjes en derg
[ afbeelding ]
ik zou het niet proberen dat is nog een groter debacle dan Cohen of Kaagquote:Op maandag 10 juli 2023 18:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij wil de Kamer niet in, dus dan moet hij wel de grootste worden, en dat lijkt me geen uitgemaakte zaak.
Weer iemand die alleen de belangen behartigt van het bedrijfsleven. Goed idee....quote:Op maandag 10 juli 2023 18:24 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zou nóóit op de VVD stemmen, maar Dijkhof zou ik wel een goede vinden voor die partij
Als ie terug wil komen dan.
quote:Verdonk sneert: 'Zoveel problemen had ik niet laten ontstaan'
17:14
Video
Wel een heel opmerkelijke bezoeker zag vanaf de publieke tribune hoe Mark Rutte zijn afscheid als premier aankondigde: Rita Verdonk.
Juist zij verloor zeventien jaar terug de tweestrijd met Rutte om het partijleiderschap van de VVD. Pim Sedee sprak haar.
in jouw ogen is dat elke vvder danwel iemand waar jij het niet mee eens bent...quote:Op maandag 10 juli 2023 18:44 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Weer iemand die alleen de belangen behartigt van het bedrijfsleven. Goed idee....
Rita was niet eens lang genoeg aan de macht gebleven om zoveel problemen te laten ontstaanquote:Op maandag 10 juli 2023 18:44 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-niet-laten-ontstaan
[..]
Als VVD leider he, niet als premier.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:44 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Weer iemand die alleen de belangen behartigt van het bedrijfsleven. Goed idee....
Dat ga ik niet ontkennen.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:46 schreef Malavita het volgende:
[..]
in jouw ogen is dat elke vvder danwel iemand waar jij het niet mee eens bent...
Mag hopen dat ze hem niet gaan hypen tot de verkiezingen.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
Timmermans wil in het torentje namens de PVDA / Groenlinks
Ik zeg doen , DOEN vader Jacob, Gelijk doen
https://www.telegraaf.nl/(...)ug-voor-het-torentje
laat horen uw groene dictaat omtrent de theezakjes en derg
[ afbeelding ]
Ipv Caroline? Bijzonder.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:46 schreef S_E het volgende:
Dijkhoff lijkt mij een goede kandidaat als MP namens de VVD, net als Dilan.
Net bij Eén vandaag werd Omtzigt door het panel het meest genoemd als MP. Laten we dat maar niet doen.
Edith Schippers heeft al laten weten het niet te doen.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:22 schreef superniger het volgende:
Dijkhoff keert niet terug. Dat heeft hij al 100 keer aangegeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |