SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Waarom zou Erdogan zijn leverage/geloofwaardigheid ondermijnen door zijn deal met Putin niet na te komen? Wat heeft hij te winnen daarbij? Hij heeft daar alleen maar zichzelf mee.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom zou die daar over jokken?
Wat kan Erdo geboden hebben, om dus tegen de wil van de rus hardliners die mensen te laten gaan?
Geef nou maar toe, Erdo heeft putin gewoon de middelvinger gegeven
Tenzij hij denkt dat hij er gewoon mee weg komt, en putin toch niks terug kan doen?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
Waarom zou Erdogan zijn leverage/geloofwaardigheid ondermijnen door zijn deal met Putin niet na te komen? Wat heeft hij te winnen daarbij? Hij heeft daar alleen maar zichzelf mee.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:24 schreef ExTec het volgende:
Ik denk dat deze orc er geen been meer in ziet.
Let op, spolier hé, voor de mensen die niet kunnen lezen?Split of spagaat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Putin kan Erdogan zekerwel pijn doen. Alleen zijn ze beide verzwakt momenteel waardoor ze beide elkaar nodig hebben.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tenzij hij denkt dat hij er gewoon mee weg komt, en putin toch niks terug kan doen?
Ook de reactie van Poetin zal een leugen zijn.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:25 schreef Slayage het volgende:
En weer een ander geluid uit het Kremlin. Geen idee wie dit zou hebben gezegd . Ik wil graag Putin zien reageren op de vrijlating
.....
[ twitter ]
Ze verbleven met enkelband in Turkije? Of hoe werden die Azov soldaten eraan gehouden dat ze niet het land uit mochten?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:25 schreef Slayage het volgende:
En weer een ander geluid uit het Kremlin. Geen idee wie dit zou hebben gezegd . Ik wil graag Putin zien reageren op de vrijlating
The Kremlin has stated that they "Perfectly Understand" the Decision by the Turkish Government to released the 5 Commanders from the AzovStal Steel Plant during the Siege of Mariupol in May 2022 back to Ukraine early; the Commanders were originally expected to spend the remainder of the War in Turkey according to Negotiations between Turkey, Russia, and Ukraine, but the Kremlin says that this Trade is the result of NATO having Applied Pressure to Türkiye prior to the NATO Summit next week in Lithuania.
[ twitter ]
Juist ja.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Juist daarom. Je moet je niet tot zulk niveau gaan verlagen. Het probleem voor het Westen is vooral dat zij die wapens leveren, dus indirect verantwoordelijk kunnen worden gehouden wat Oekraïne er vervolgens mee gaat doen. Als die ze dit soort munitie nu zelf zouden produceren was het een ander verhaal.
Ik denk niet. Het was een gentlemen's agreement. En denk dat die Azov commandanten dat echt wel respecteerden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:29 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ze verbleven met enkelband in Turkije? Of hoe werden die Azov soldaten eraan gehouden dat ze niet het land uit mochten?
CNNquote:Ukraine counts child deaths: At least 494 children have been killed and 1,051 injured since Russia’s invasion of Ukraine began 500 days ago, Ukraine’s Prosecutor General’s Office said Saturday. The majority of the children counted were in the Donetsk and Kharkiv region, according to the statement.
Soort van gevangenschap bij Erdoğan meen ik. Ze waren "te gast" bij erdogan. Ik heb daar weinig van meegekregen. Behalve dat ze wel familie over de vloer kregen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:29 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ze verbleven met enkelband in Turkije? Of hoe werden die Azov soldaten eraan gehouden dat ze niet het land uit mochten?
Russen waren bang dat die 5 zich weer zouden aansluiten bij de gevechten, nou nou poe poe.Of jennen dat ze niet naar hun huis mochten.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk niet. Het was een gentlemen's agreement. En denk dat die Azov commandanten dat echt wel respecteerden.
Het zijn de meest ervaren troepen die oekraine heeft, vechten al sinds 2014. En vanwege azovstal zijn ze bijkans legendarisch. Grote kans dat ze terug gaan naar Azov. Oekraine kan zeer ervaren commandanten goed gebruiken.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:38 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Russen waren bang dat die 5 zich weer zouden aansluiten bij de gevechten, nou nou poe poe.
Oké, wel mooie manier van thuiskomen, met Zelensky in het vliegtuig.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het zijn de meest ervaren troepen die oekraine heeft, vechten al sinds 2014. En vanwege azovstal zijn ze bijkans legendarisch. Grote kans dat ze terug gaan naar Azov. Oekraine kan zeer ervaren commandanten goed gebruiken.
quote:At one artillery position, Ukrainian soldiers claim to fire up to 300 rounds every day. But across the board they complain of an ongoing shortage of ammunition. In the absence of Western-supplied ammunition, they rely on Pakistani ammunition. Ares winces when he sees the "Pakistan" labels on the boxes.
“We put on the flak jackets and move away from the gun as far as possible when we fire,” Ares says. He recalls one round exploding in the barrel, wounding two soldiers.
Erdo is niet zo lang al aan de macht omdat hij geen opportunist is.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Ergens toch wel pauper om de afspraak wbt die lui van Azov in Turkije te schenden.
Ook van Turkije.
Ik geloof er niks van dat Erdogan / azov / zelensky zo dom zijn om de afspraak te schenden omdat een schending een afspraak maken in de toekomst zal bemoeilijken. Daarnaast wat wat voor toegevoegde waarde zullen die 5 gasten hebben?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Ergens toch wel pauper om de afspraak wbt die lui van Azov in Turkije te schenden.
Ook van Turkije.
Nou, dan moet rus & putin wel super-pauper zijn, want de lijst van de afspraken waar die zich niet aan gehouden hebben is astronomisch lang.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Ook van Turkije.
Suck it up. Het is zoquote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van dat Erdogan / azov / zelensky zo dom zijn om de afspraak te schenden omdat een schending een afspraak maken in de toekomst zal bemoeilijken. Daarnaast wat wat voor toegevoegde waarde zullen die 5 gasten hebben?
CNNquote:At least eight people were killed and 13 wounded when Russian troops shelled the small Ukrainian city of Lyman on Saturday, according to Ukrainian officials.
Earlier, officials had reported six dead and several injured.
Russian forces attacked the town with multiple launch rocket systems at around 10 a.m. local time (3 a.m. ET), the head of Donetsk region military administration Pavlo Kyrylenko said.
The shelling hit a private residential area, causing damage to a house and a shop.
Die 100.000den zouden clustermunitie zijn zoals ik die tweet lees, daarvan schieten ze er geen 7k per dag van natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je er 7000 per dag verschiet mag dat ook wel.
NOSquote:Oekraïne belooft Amerikaanse clustermunitie niet in Rusland te gebruiken
De Oekraïense minister van Defensie Reznikov zegt dat zijn land de clusterbommen die de VS binnenkort levert niet op Russisch grondgebied zal inzetten, maar uitsluitend in door Rusland bezette delen van Oekraïne. Hij belooft dat zijn land het gebruik nauwkeurig zal registreren en deze informatie met de bondgenoten zal delen.
100.000en zijn er idd wel bizar veelquote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die 100.000den zouden clustermunitie zijn zoals ik die tweet lees, daarvan schieten ze er geen 7k per dag van natuurlijk.
Dan ben je wel echt certified badass hoor.quote:
Poetin zal wel stampvoetend en schuimbekkend door zijn beveiligde bunker lopen. De Russische legerleiding krijgt weer met de karwats: hoe kan het dat Poetin zijn land niet kan verlaten, doodsbang voor zijn bevolking is en alleen op sterk geregisseerde gelegenheden naar buiten treedt, terwijl deze man die hij al 500 dagen wil vermoorden de hele wereld over reist en vlak onder zijn neus in een opblaasboot de zee oversteekt.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dan ben je wel echt certified badass hoor.
Poetin kan ook niet naar zoveel landen vanwege een internationaal arrestatiebevel. In Rusland kan hij nog alles regisseren maar in het buitenland niet meer. Dus die verlaat op een paar bevriende staten na Rusland waarschijnlijk nooit meer. Poetin heeft gewoon zijn hand overspeeld met deze oorlog. Of het komt door slechte inlichtingen of omdat hij het zelf allemaal niet meer zo helder ziet door de coronapandemie zal hopelijk ooit nog bekent worden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Poetin zal wel stampvoetend en schuimbekkend door zijn beveiligde bunker lopen. De Russische legerleiding krijgt weer met de karwats: hoe kan het dat Poetin zijn land niet kan verlaten, doodsbang voor zijn bevolking is en alleen op sterk geregisseerde gelegenheden naar buiten treedt, terwijl deze man die hij al 500 dagen wil vermoorden de hele wereld over reist en vlak onder zijn neus in een opblaasboot de zee oversteekt.
Der Angriff Steiner war ein Befehl!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Poetin zal wel stampvoetend en schuimbekkend door zijn beveiligde bunker lopen.
Wat de neuk is er in Ankara gebeurd? Heeft hij eindelijk op een paard gewed of is hij gigantisch geschoffeerd door Poetin? Eerst die navo opmerkingen en nu dit weer. Heel opvallend.quote:
Turkije heeft de Azov commandanten mee gegeven aan Zelensky terwijl dat tegen de deal was met Rusland. Ze mochten Turkije pas verlaten als de oorlog was afgelopen. Dus Poetin is een beetje boos.quote:Op zondag 9 juli 2023 00:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat de neuk is er in Ankara gebeurd? Heeft hij eindelijk op een paard gewed of is hij gigantisch geschoffeerd door Poetin? Eerst die navo opmerkingen en nu dit weer. Heel opvallend.
Erdogan schaart zich achter NAVO. Juist ja. Putin was vergeten dat Turkije NAVO lid was?quote:
Ja dat snap ik. Maar waarom ineens?quote:Op zondag 9 juli 2023 00:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Turkije heeft de Azov commandanten mee gegeven aan Zelensky terwijl dat tegen de deal was met Rusland. Ze mochten Turkije pas verlaten als de oorlog was afgelopen. Dus Poetin is een beetje boos.
Signaaltje afgeven. Duidelijk maken dat Turkije weet dat Rusland als verliezer de oorlog uitkomt en dat ze dus irrelevant zijn geworden. Zowel naar Rusland als naar Oekraïne en de westerse landen.quote:
Zodra deze oorlog voorbij is heeft Turkije haar eigen Mare Nostrum. Erdogan is lekker aan het voorsorteren.quote:Op zondag 9 juli 2023 02:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Signaaltje afgeven. Duidelijk maken dat Turkije weet dat Rusland als verliezer de oorlog uitkomt en dat ze dus irrelevant zijn geworden. Zowel naar Rusland als naar Oekraïne en de westerse landen.
Turkije heeft loophole gevonden; het is geen oorlog maar speciale militaire operatiequote:Op zondag 9 juli 2023 00:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Turkije heeft de Azov commandanten mee gegeven aan Zelensky terwijl dat tegen de deal was met Rusland. Ze mochten Turkije pas verlaten als de oorlog was afgelopen. Dus Poetin is een beetje boos.
Het was toch een jaar ofzo?quote:Op zondag 9 juli 2023 07:04 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Turkije heeft loophole gevonden; het is geen oorlog maar speciale militaire operatie
Die je wel nog fatsoenlijk moet kunnen trainen en uitrusten. Anders heb je er maar weinig aan.quote:Op zondag 9 juli 2023 09:18 schreef polderturk het volgende:
Maar Rusland heeft wel 40 keer zoveel inwoners. Dus helaas kan Rusland nog wel even door.
Poeh, verrassend weer.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:05 schreef Aether het volgende:
Twitter Blue accounts fuel Ukraine War misinformation
https://www.bbc.com/news/world-europe-66113460
Twee vliegen in 1 klap voor Elon. Geld verdienen én Russische desinformatie verspreiden.quote:
Hunnie doen het ook dus moeten wij het ook gaan doen?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rusland gebruikt het al maanden.
Wat zegt dat over het Russische leger?
quote:Op zondag 9 juli 2023 07:04 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Turkije heeft loophole gevonden; het is geen oorlog maar speciale militaire operatie
Musk zou zeggen, "bepaal jij wat desinformatie is?"quote:Op zondag 9 juli 2023 10:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Twee vliegen in 1 klap voor Elon. Geld verdienen én Russische desinformatie verspreiden.
Hoezo wij?quote:Op zondag 9 juli 2023 10:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Hunnie doen het ook dus moeten wij het ook gaan doen?
Wij zijn NAVO toch? Onze vrienden.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo wij?
Wij leveren geen clusterbommen aan Oekraïne.
Turkije vreet gewoon van twee walletjes.quote:Op zondag 9 juli 2023 07:04 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Het lijkt het westen wel.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wel mooi dit. Rusland wil zich aan geen enkele afspraak houden en nu Turkije een afspraak in de prullenbak gooit gaan ze huilend met t vingertje wijzen
Stop gewoon met dat zielige getrol joh.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Altijd leuk om Rusland zijn eigen argumenten tegen hun te gebruiken .quote:Op zondag 9 juli 2023 07:04 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Fijn dat je dat ook inziet.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Hoezo het grote boze westen? Als er een maatschappij is die zichzelf zo haat en zichzelf vernietigd dan is dat het westen wel.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:36 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Boehoehoooooeeee!!! Het grote boze westen!!!
Maar waarom wil je daar dan wonen?quote:Op zondag 9 juli 2023 11:37 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoezo het grote boze westen? Als er een maatschappij is die zichzelf zo haat en zichzelf vernietigd dan is dat het westen wel.
De explosie is enorm.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:33 schreef Slayage het volgende:
Die mazzel pik aan het einde van de video[ twitter ]
Omdat dergelijke anti-westerse parasieten geen dag zouden overleven in de samenlevingen die ze zo toejuichen.quote:
Blijft ook altijd een curieus fenomeen dat de grootste haters van het Westen datzelfde 'Westen' betichten van zelfhaat.quote:
Je wilt liever in je echo kamer blijven zitten begrijp ik.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:37 schreef mcmlxiv het volgende:
Mooi om de "we stellen alleen maar vragen" brigade direct te zien reageren op wat wellicht een controversiële beslissing van Oekraïne/VS is, maar dezelfd "we stellen alleen maar vragen" brigade nooit een enkele keer reageert op inmiddels 500 dagen aan Russische verkrachting, kindermoord en andere oorlogsmisdaden.
Tja, ze "stellen alleen maar vragen" natuurlijk.....
Natuurlijk. Je moet de vijand bestrijden met hun eigen leugens en gruwelijkheden. Karma is a bitch with a chainsaw and AIDS.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
NAVO landen als Spanje en het VK hebben het al afgekeurd hoor.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:09 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Wij zijn NAVO toch? Onze vrienden.
Zodra jij met steekhoudende argumenten komt ipv met pro-Russische Kremlinbraaksels zouden we misschien eens kunnen overwegen daadwerkelijk een gesprek met je aan te gaan.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Je wilt liever in je echo kamer blijven zitten begrijp ik.
Nou, Oekraïne heeft dan natuurlijk wel een zeer strategische haven precies in het midden van die zee. Ok, ze zullen hun marine moeten opbouwen, maar zodra dat is gedaan zijn zij de baas.quote:Op zondag 9 juli 2023 03:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zodra deze oorlog voorbij is heeft Turkije haar eigen Mare Nostrum. Erdogan is lekker aan het voorsorteren.
Je zou ook vragen kunnen stellen over Russische oorlogsmisdaden misschien?quote:Op zondag 9 juli 2023 11:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Wat ik me bij zoiets afvraag. Als men een oplossing heeft gevonden tegen deze vorm van verdediging, is meteen je hele systeem nutteloos.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er wordt nu hard ingezet op countermeasures tegen drones zo te zien. Wel gaaf ding.
Ze leggen in dat filmpje uit waarom fysiek iets schieten lastig is. Dit is trouwens geen jamming je, maar een soort EMP blast.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat ik me bij zoiets afvraag. Als men een oplossing heeft gevonden tegen deze vorm van verdediging, is meteen je hele systeem nutteloos.
Ik geloof meer in goalkeeperachtige systemen. Of misschien zelfs richting een railgun.
Fysiek iets naar een drone schieten zal altijd impact hebben of de vijand laten schipperen wat betreft de bouw van drones waardoor deze op andere vlakken weer in moet leveren.
Dat is russofobie.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Je zou ook vragen kunnen stellen over Russische oorlogsmisdaden misschien?
De ironie...quote:Op zondag 9 juli 2023 11:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe heiligmakend een EMP is. Tegen vliegtuigen misschien wel. Die zijn complex. Maar een drone die met basic besturing verder kan lijkt me lastig te stoppen.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze leggen in dat filmpje uit waarom fysiek iets schieten lastig is. Dit is trouwens geen jamming je, maar een soort EMP blast.
Railguns zijn voor nu ook trouwens opgegeven. Zitten teveel kinderziektes aan nog.
Maar Oekraïne is corrupt en nazi's dus hoe kun je daar nu misdaden tegen plegen?quote:Op zondag 9 juli 2023 12:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Je zou ook vragen kunnen stellen over Russische oorlogsmisdaden misschien?
Tijd dat de EU ongenadig miljoenen boetes gaat uitdelen. En dat zit al in de pijplijn. Australie was daar al mee begonnen.quote:
Ja, en van die haat ben jij zelf de posterchild, is het niet.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:37 schreef HSG het volgende:
Als er een maatschappij is die zichzelf zo haat en zichzelf vernietigd dan is dat het westen wel.
Kremlin-gevoerde desinformatie is idd geen waardevol tegengeluid.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Polen vervangt hun oude Russische spul. Dan heb je veel dat je probleemloos kunt doneren. Zo simpel is het.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:41 schreef polderturk het volgende:
Die Polen zijn goed bezig.
https://twitter.com/TheDe(...)H8blkdMqHFyVDWQ&s=19
Dit soort systemen zijn feitelijk varianten van de magnetron in je keuken. Daar kun je je niet tegen verdedigen. Alle onderdelen van je drone worden gewoon binnen een recordrijd gekookt. Enige wat je daar in theorie tegen kan doen, is je drone groter maken, zodat warmte over een groter oppervlak wordt verdeeld, en onderdelen niet op de temperatuur eindigen waar ze stuk gaan. Maar laat het hele idee van drones nou zijn dat ze klein moeten zijn. En je kunt je drone niet verpakken met hittewerend materiaal, want dat maakt meteen je radar signature tig keer zo groot. Ga je indivduele onderdelen hardenen, wordt je drone duurder, groter, zwaarder. Verdwijnen alle voordelen die drones nu hebben.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
Als men een oplossing heeft gevonden tegen deze vorm van verdediging, is meteen je hele systeem nutteloos.
Toch komt het op mij niet over als een onoverkomelijk probleem.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dit soort systemen zijn feitelijk varianten van de magnetron in je keuken. Daar kun je je niet tegen verdedigen. Alle onderdelen van je drone worden gewoon binnen een recordrijd gekookt. Enige wat je daar in theorie tegen kan doen, is je drone groter maken, zodat warmte over een groter oppervlak wordt verdeeld, en onderdelen niet op de temperatuur eindigen waar ze stuk gaan. Maar laat het hele idee van drones nou zijn dat ze klein moeten zijn. En je kunt je drone niet verpakken met hittewerend materiaal, want dat maakt meteen je radar signature tig keer zo groot. Ga je indivduele onderdelen hardenen, wordt je drone duurder, groter, zwaarder. Verdwijnen alle voordelen die drones nu hebben.
Ik zou zeggen, leg je mobieltje maar in de magnetron en laat die 1 minuut op max voormogen draaien. En kijk dan wat er van over blijft.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:42 schreef Nebelwerfer het volgende:
Toch komt het op mij niet over als een onoverkomelijk probleem.
De ballen op die vent zeg!quote:
Ja mijn mobiel. En een drone gemaakt uit nietgeleidende materialen die vast slaat op zijn huidige koers zodra zijn electronica gefrituurd is?quote:Op zondag 9 juli 2023 13:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, leg je mobieltje maar in de magnetron en laat die 1 minuut op max voormogen draaien. En kijk dan wat er van over blijft.
Ik heb geen idee wat het ding verbruikt, dat zal wel te googlen zijn.
Maar zorgen dat je genoeg voormogen hebt om het ding te kunnen gebruiken lijkt me een no brainer.
Heel goed. We moeten niet zoals de bad guys worden.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
NAVO landen als Spanje en het VK hebben het al afgekeurd hoor.
Je weet dat een electromotor een constructie is van koperen spoelen en magneten? Ook die overleven dat niet.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
En een drone gemaakt uit nietgeleidende materialen die vast slaat op zijn huidige koers zodra zijn electronica gefrituurd is?
Je mag volgens het verdrag het gebruik niet aanmoedigen. Dus andere ondertekenaars zullen ook wel zoiets gaan zeggen..quote:Op zondag 9 juli 2023 13:56 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Heel goed. We moeten niet zoals de bad guys worden.
Je gehuichel is te droevig voor woorden.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:56 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Een drone bevat toch evengoed complexe elektronika?quote:Op zondag 9 juli 2023 12:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe heiligmakend een EMP is. Tegen vliegtuigen misschien wel. Die zijn complex. Maar een drone die met basic besturing verder kan lijkt me lastig te stoppen.
Modernere vliegtuigen niet. Een bekend voorbeeld dat dat wel heeft is de A10.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:04 schreef jeroen25 het volgende:
En is daar ook nog eens volledig van afhankelijk, een vliegtuig heeft een vlieger aan boord en vaak een mechanische backup voor de besturing.
Dit schijnt een misvatting te zijn. Dat werd benoemd door die oud generaal hertling in een tweet reeks. Ze zijn te licht om mijnenvelden op te ruimen.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:12 schreef oheng het volgende:
Oekraine gaat de clustermunitie gebruiken om de illegale mijnenvelden van de russische hordes op te ruimen
Anders kost het geld om het te ontmantelen. Dus win winquote:Op zondag 9 juli 2023 13:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Polen vervangt hun oude Russische spul. Dan heb je veel dat je probleemloos kunt doneren. Zo simpel is het.
De klap slaat maar hooguit een centimeter of drie-vier de grond in.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit schijnt een misvatting te zijn. Dat werd benoemd door die oud generaal hertling in een tweet reeks. Ze zijn te licht om mijnenvelden op te ruimen.
Of op te slaanquote:Op zondag 9 juli 2023 14:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Anders kost het geld om het te ontmantelen. Dus win win
Kan, maar je hebt 0 garantie dat het ook echt alle mijnen opruimt.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit schijnt een misvatting te zijn. Dat werd benoemd door die oud generaal hertling in een tweet reeks. Ze zijn te licht om mijnenvelden op te ruimen.
Ach, kun je ze ergens ook niet heel erg kwalijk nemen. Daar hebben bijvoorbeeld de Britten bij vlagen ook nog wel eens last van. Dat ze ff dwars moeten doen om nog in de illusie te kunnen leven dat ze een grote mogendheid zijn.quote:
Ah, bedankt. Ik zat al te twijfelen of ze dezelfde PSI druk konden uitoefenen. Natuurlijk hangt het er wel vanaf wat de afstand van een bomblet tot de ontsteker is. Vraag me af waarop Hertling zich baseert.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
En een brandstof motor? Ik zeg ook niet dat ik oplossingen weet, of dat deze meteen voor de hand liggen.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je weet dat een electromotor een constructie is van koperen spoelen en magneten? Ook die overleven dat niet.
Da's los van dat zonder enige vorm van aansturing je uit koers raakt, vanwege wind bv.
Maar eigenlijk zeg je het zelf al: het moet allemaal niet-geleidend materiaal zijn.
Weg simpel en goedkoop ontwerp. Wordt ineens al veel complexer, duurder. Weg precies die voordelen die drones nu een aantrekkelijk wapen maken.
De explosieven van een clusterbom verspreiden zich nu eenmaal niet zo gelijkmatig dat je de garantie hebt dat het alle grond bestrijkt.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:30 schreef oheng het volgende:
[..]
Ah, bedankt. Ik zat al te twijfelen of ze dezelfde PSI druk konden uitoefenen. Natuurlijk hangt het er wel vanaf wat de afstand van een bomblet tot de ontsteker is. Vraag me af waarop Hertling zich baseert.
Maar dat hoeft niet. En je kan ze zo proberen te maken dat er nog enige functionaliteit is zodra de electronica uitvalt.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:04 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Een drone bevat toch evengoed complexe elektronika?
En is daar ook nog eens volledig van afhankelijk, een vliegtuig heeft een vlieger aan boord en vaak een mechanische backup voor de besturing.
Uhh wat? Je gaat geen mijnen ruimen met andere mijnen... Probleem met cluster munitie is dat het gewoon mijnen zijn. En een x aantal % niet afgaat.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:12 schreef oheng het volgende:
Oekraine gaat de clustermunitie gebruiken om de illegale mijnenvelden van de russische hordes op te ruimen, en de bevolking te bevrijden van terreur, martelingen executies.
Clustermunitie voor Oekraine voorkomt dus menselijk lijden.
Doe ik graag hoor, maar dan vind ik je wel veel mopperen op die luxe hangmat.quote:
Whataboutisme.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Doe ik graag hoor, maar dan vind ik je wel veel mopperen op die luxe hangmat.
Frankrijk en de VS hebben hier simpelweg andere belangen. Ik denk ook dat Europa meer heeft in een neutrale lijn in plaats van kant te kiezen in het onvermijdelijke VS-China conflict.quote:
Ik vraag me af wat er gebeurt als je er heel veel op 1 gebied gooit. En wat de metalen fragmenten kunnen doen.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
De explosieven van een clusterbom verspreiden zich nu eenmaal niet zo gelijkmatig dat je de garantie hebt dat het alle grond bestrijkt.
Stukje van hertling vond ik niet zo goed, qua argument voor of tegen. Hij omschrijft dat het zuigt om aan de receiving end te zitten. Ja, no shit.
Dus van de Amerikanen mogen we verwachten dat ze ons komen helpen, maar andersom laten we de Amerikanen stikken? Helder.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Frankrijk en de VS hebben hier simpelweg andere belangen. Ik denk ook dat Europa meer heeft in een neutrale lijn in plaats van kant te kiezen in het onvermijdelijke VS-China conflict.
Inleidende bombardementen lijkt me het spul uiterst geschikt voor. Of counter artilleriequote:Op zondag 9 juli 2023 14:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er gebeurt als je er heel veel op 1 gebied gooit. En wat de metalen fragmenten kunnen doen.
We komen er wel achter de komende weken.
NAVO is niet betrokken, en wat individuele landen doen staat los van NAVO.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:09 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Wij zijn NAVO toch? Onze vrienden.
Die heb je nooit, dat is het mooie/matige aan mijnenquote:Op zondag 9 juli 2023 14:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kan, maar je hebt 0 garantie dat het ook echt alle mijnen opruimt.
Het probleem is dat je nu alle clustermunitie over 1 kam scheert. Het is een verzamelnaam.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Uhh wat? Je gaat geen mijnen ruimen met andere mijnen... Probleem met cluster munitie is dat het gewoon mijnen zijn. En een x aantal % niet afgaat.
Heb dit al zo vaak voorbij zien komen: Waarom doen ze niet gewoon X tegen Y.
Het antwoord is vrijwel altijd: Omdat het niet werkt zoals je denkt dat het werkt. Deed het dat wel, dan hadden ze dat wel gedaan
True thatquote:Op zondag 9 juli 2023 15:15 schreef oheng het volgende:
Deze hele oorlog is 1 lange aaneenschakeling van "kan niet", "kan niet", "kan niet", "oh shit kan toch wel".
Het zijn eerder de Amerikanen die onbetrouwbaar zijn gebleken en geen rekening houden met de belangen van Europa. Sinds de problemen rondom de onderzeebotendeal met Australië botert het niet langer tussen Frankrijk en de VS.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dus van de Amerikanen mogen we verwachten dat ze ons komen helpen, maar andersom laten we de Amerikanen stikken? Helder.
Ik weet niet of het conflict wat nu natuurlijk al gaande is middels economische middelen wel ooit zal worden gevoerd met wapens. Zo zeker is dat niet.
quote:In an editorial, Le Monde, the leading French daily, said: “For any who still doubted it, the Biden administration is no different from the Trump administration on this point: The United States comes first, whether it’s in the strategic, economic, financial or health fields. ‘America First’ is the guiding line of the foreign policy of the White House.”
En de ene mijn is de andere niet.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:15 schreef oheng het volgende:
[..]
Het probleem is dat je nu alle clustermunitie over 1 kam scheert.
Dus; welke clustermunitie stuurt de VS precies? En kun je aantonen dat het niet werkt tegen mijnen, of denk je dat het niet werkt.
Deze hele oorlog is 1 lange aaneenschakeling van "kan niet", "kan niet", "kan niet", "oh shit kan toch wel".
Ik zou niet te snel zijn met aannames.
quote:Op zondag 9 juli 2023 15:15 schreef oheng het volgende:
[..]
Het probleem is dat je nu alle clustermunitie over 1 kam scheert.
Dus; welke clustermunitie stuurt de VS precies? En kun je aantonen dat het niet werkt tegen mijnen, of denk je dat het niet werkt.
Ik zou niet te snel zijn met aannames.
Die metalen fragmenten zijn niet zwaar genoeg. Clusterbommetjes wegen ongeveer 1,5 kilo wat onvoldoende is om zelfs maar personenmijnen te detoneren. Die gaan af vanaf minimaal 5 kilo, maar dat is afhankelijk van de variant.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er gebeurt als je er heel veel op 1 gebied gooit. En wat de metalen fragmenten kunnen doen.
We komen er wel achter de komende weken.
Het zijn wederom de Amerikanen die ons komen redden op ons continent. Dat de Amerikanen verstandige beslissingen nemen omtrent hun eigen belangen is niet meer dan logisch en vanuit binnenlandse belangen noodzakelijkquote:Op zondag 9 juli 2023 15:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het zijn eerder de Amerikanen die onbetrouwbaar zijn gebleken en geen rekening houden met de belangen van Europa. Sinds de problemen rondom de onderzeebotendeal met Australië botert het niet langer tussen Frankrijk en de VS.
Om je een idee te geven:
[..]
En hij is verantwoordelijk voor een blundertje of 2 3.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:16 schreef Slayage het volgende:
Gerasimov is dus vervangen. Weet niet of we daar happy mee moeten zijn . Hij werd omschreven als "the sane one" VAn de Putin shoigu driehoek. Daarnaast zou het met de Wagner opstand te maken hebben?
[ twitter ]
?quote:Op zondag 9 juli 2023 15:36 schreef Slayage het volgende:
wederom de Amerikanen die ons komen redden op ons continent
Zeker logisch maar moet je voorstellen dat de Amerikanen zich strikt neutraal hadden gehouden tijdens beide wereld oorlogen.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
?
In WO1 verklaarden ze de oorlog wegens de Duitse duikbootaanvallen, in WO2 verklaarde Duitsland de oorlog aan de VS. Dus logisch dat ze mee gingen doen.
Had men dat bij de eerste oorlog gedaan dan hadden we waarschijnlijk nooit over een tweede wereldoorlog hoeven spreken.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zeker logisch maar moet je voorstellen dat de Amerikanen zich strikt neutraal hadden gehouden tijdens beide wereld oorlogen.
Trouwens, wat lijkt Poetin op oude kinderfotos op dat ventje van Home Alone, Macaulay Culkin.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe bedoel je? Duitsland ging hun schepen tot zinken brengen! Wat bedoel je met "neutraal blijven"? Dat toestaan?quote:Op zondag 9 juli 2023 15:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zeker logisch maar moet je voorstellen dat de Amerikanen zich strikt neutraal hadden gehouden tijdens beide wereld oorlogen.
Wat?quote:Op zondag 9 juli 2023 15:47 schreef over_hedge het volgende:
Als je dan toch terug in de tijd wilt. Us was anders best kut tegen de Uk. Uk geeft een godsvermogen uit om hun te helpen. Vraagt daarna om wat financiële hulp. Omdat ze net veel te veel geld aan oorlog uit gegeven hebben om de us te verdedigen tegen frankrijk.
ennnn ipv helpen beginnen ze een revolutie.
Ja strikt neutraal.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Duitsland ging hun schepen tot zinken brengen! Wat bedoel je met "neutraal blijven"? Dat toestaan?
Vaag verhaal.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:19 schreef BlaZ het volgende:
en geen rekening houden met de belangen van Europa.
Zevenjarige Oorlog en de nasleep er vanquote:
Hoe waren de VS daar bij betrokken?quote:Op zondag 9 juli 2023 15:57 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zevenjarige Oorlog en de nasleep er van
Dat zeg ik net? En ja weet dat het nog niet de vs heten toen want de revolutie kwam daarna dus. Voordat dat het genen is waar je over valt.quote:
Dat had ook kunnen plaatsvinden zonder Frankrijk zo te schofferen en dit heeft zeker zijn weerklank op het huidige handelen van Macron ten opzichte van China. Aangaande China liggen de kaarten ook anders natuurlijk, Europa lijkt niet al te gewillig om mee te gaan in de anti-Chinese politiek van de VS.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vaag verhaal.
Uiteindelijk bood de VS aan om nucleair aangedreven onderzeeers te leveren, en had de franse defensie industrie het nakijken.
De VS gaat die dingen waarschijnlijk met korting leveren, en dat doen ze uiteindelijk alleen maar met het oog op het eventuele conflict China vs de rest.
Daar zit dus weinig direct belang bij van de VS, en heel veel algemeen belang.
Nog steeds niet specifiek genoeg. Normaal heeft Ryan goede info,maar dit is matig.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Heel dit topic is een aaneenschakeling van mensen die denken de oplossingen te hebben die niet werken want als ze wel zouden werken dit al lang gedaan zou zijn.
Je ongestraft laten aanvallen is neutraliteit?quote:
In deze context is de nasleep van de eerste wereldoorlog met o.a. de Pools-Oekraïnse oorlog erg relevant.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:59 schreef Slayage het volgende:
Nationalisme = gif
Had nooit gehoord van de struggles tussen oekrinse en Poolse nationalsiten.
De bloedige strijd om Wolynië
Wolynië ligt in het noordwesten van Oekraïne. Tijdens de Tweede Wereldoorlog behoorde het tot de Sovjet-Unie en woonde er een grote Poolse gemeenschap. Oekraïense nationalisten die vochten om een onafhankelijke staat te stichten wilden de regio voor zichzelf.
Na jaren van spanningen en aanvallen barstte het grootschalige geweld los in de nacht van 11 juli 1943. Boeren werden opgehitst om zich met zagen, bijlen en hooivorken tegen hun Poolse buren te keren. Kerken werden in brand gestoken. Mannen, vrouwen en kinderen werden op gruwelijke wijze vermoord. Bij Poolse vergeldingsacties werden vervolgens ook duizenden Oekraïners gedood. De schattingen over het aantal slachtoffers lopen uiteen van 50.000 tot 100.000.
https://nos.nl/l/2482152
ik ga er ook niet blind van uit dat wat hij zegt klopt. Al helemaal niet als het om voorspellingen gaat. Maar in het geval van: Cluster gebruiken om mijnveld te clearen werkt gewoon niet zo als mensen hier denken. Dat was beetje het enige punt.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:07 schreef oheng het volgende:
[..]
Nog steeds niet specifiek genoeg. Normaal heeft Ryan goede info,maar dit is matig.
Ryan heeft het over dud rates van 1-3%, maar de nieuwe variant heeft dud rates van minder dan 1%.
Bovendien heeft hij het over 88 submunities. Maar dat is de normale variant, bijv de base bleed heeft 72.
En hij zegt dat het niet effectief is tegen loopgraven, want als je weet dat je onder vuur ligt
, je dekking kunt zoeken in een bunker. Als. Als. Als. Feit is dat je precisiemunitie juist geen tot weinig waarschuwing krijgt.
Het kan natuurlijk zo zijn dat Ryan 100% gelijk krijgt, maar ik zou er niet blind vanuit gaan.
Maar de meesten van ons snappen dat het probleem dus heus bij frankrijk ligt. Die zijn, zoveel eeuwen na dato, nog steeds niet over hun imperialisme heen. Ze wanen zich nog steeds een groot rijk, en het simpele gegeven dat al hun fantastische initiatieven die altijd neerkomen op meer macht voor frankrijk, iedereen moet eigenlijk maar gewoon luisteren naar parijs, gewoon nooit aanslaan bij andere west-europese landen, negeren ze.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat had ook kunnen plaatsvinden zonder Frankrijk zo te schofferen en dit heeft zeker zijn weerklank op het huidige handelen van Macron ten opzichte van China. Aangaande China liggen de kaarten ook anders natuurlijk, Europa lijkt niet al te gewillig om mee te gaan in de anti-Chinese politiek van de VS.
D'r is toch ook gewoon een mes in hun rug gestoken in die onderzeeër-affaire?quote:Op zondag 9 juli 2023 16:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar de meesten van ons snappen dat het probleem dus heus bij frankrijk ligt. Die zijn, zoveel eeuwen na dato, nog steeds niet over hun imperialisme heen. Ze wanen zich nog steeds een groot rijk, en het simpele gegeven dat al hun fantastische initiatieven die altijd neerkomen op meer macht voor frankrijk, iedereen moet eigenlijk maar gewoon luisteren naar parijs, gewoon nooit aanslaan bij andere west-europese landen, negeren ze.
Overigens geef je zelf haarfijn aan dat hun dus het probleem zijn.
Je zou mogen verwachten dat ook frankrijk snapt dat er nogal wat op het spel staat, mbt veiligheid in Azie?
Nope, we schuiven ons voet er weer onder en gaan weer jammeren "dat het grootste frankrijk" weer "miskent' wordt.
Andere kant van de munt is, dat het voornamelijk theater is, om te appeleren aan de imperialistische inborst van fransozen. Want als het er op aan komt doen ze meestal wel netjes mee.
Nou, nee. Ik denk niet dat oekraine die dingen graag wil om ze uit elkaar te halen om de bomblets onder drones te hangen.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:07 schreef oheng het volgende:
Het kan natuurlijk zo zijn dat Ryan 100% gelijk krijgt, maar ik zou er niet blind vanuit gaan.
Als je het zo wil zien?quote:Op zondag 9 juli 2023 16:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
D'r is toch ook gewoon een mes in hun rug gestoken in die onderzeeër-affaire?
Nee, dat geef ik niet aan. Dat de Fransen zich nog als een machthebbend groot rijk willen beschouwen, kan ik in meegaan, dat is echter niet van toepassing op deze specifieke casus waar de VS simpelweg zijn wil oplegt aan de mindere vazalstaten. Het is ook juist de VS die zich steeds bijzonder imperialistisch opstelt en dit wekt tegenstand op aangezien de positie als wereldmacht tanende is.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar de meesten van ons snappen dat het probleem dus heus bij frankrijk ligt. Die zijn, zoveel eeuwen na dato, nog steeds niet over hun imperialisme heen. Ze wanen zich nog steeds een groot rijk, en het simpele gegeven dat al hun fantastische initiatieven die altijd neerkomen op meer macht voor frankrijk, iedereen moet eigenlijk maar gewoon luisteren naar parijs, gewoon nooit aanslaan bij andere west-europese landen, negeren ze.
Overigens geef je zelf haarfijn aan dat hun dus het probleem zijn.
Je zou mogen verwachten dat ook frankrijk snapt dat er nogal wat op het spel staat, mbt veiligheid in Azie?
Nope, we schuiven ons voet er weer onder en gaan weer jammeren "dat het grootste frankrijk" weer "miskent' wordt.
Andere kant van de munt is, dat het voornamelijk theater is, om te appeleren aan de imperialistische inborst van fransozen. Want als het er op aan komt doen ze meestal wel netjes mee.
Wel als het contract al getekend is.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je het zo wil zien?
Je kan het ook zien als de westerse aanwezigheid in die regio versterken, door ze beter spul te geven.
Maar je kan aan de andere kant Australie niet kwalijk nemen dat ze max bang for buck willen, en als uncle sam dan tegen zeer acceptabele prijs veel beter spul wil leveren, tja.
Als jij een auto wil kopen, en op het laatste moment geeft een andere dealer een veeeeeel betere deal, steek je dan ook een mes in de rug van die andere dealer?
Ik denk het niet.
Dan neem ik aan dat daar clausules in staan wat de consequenties zijn als je er vanaf ziet?quote:
Want de VS heeft AUS gedwongen die onderzeeers te nemen, op straffe van een invasie ofzo?quote:Op zondag 9 juli 2023 16:20 schreef BlaZ het volgende:
dat is echter niet van toepassing op deze specifieke casus waar de VS simpelweg zijn wil oplegt aan de mindere vazalstaten.
Ja, vanuit het door rus propaganda doortrokken mexico zal dat best zo lijken. Maar nuchter zijn er geen andere machtsblokken die de positie van de VS kunnen evenaren. De EU, maar die is nog niet volwassen, geen europees leger.quote:Het is ook juist de VS die zich steeds bijzonder imperialistisch opstelt en dit wekt tegenstand op aangezien de positie als wereldmacht tanende is.
Want een steeds assertiever China is geen bedreiging voor Europa? Wat een nonsens toch weer.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het zijn eerder de Amerikanen die onbetrouwbaar zijn gebleken en geen rekening houden met de belangen van Europa. Sinds de problemen rondom de onderzeebotendeal met Australië botert het niet langer tussen Frankrijk en de VS.
Om je een idee te geven:
[..]
Leuke puzzel voor je:quote:Op zondag 9 juli 2023 16:29 schreef Ulx het volgende:
Frankrijk ziet zichzelf gewoon als een grote speler. Zijn ze ook. Modern leger. Flinke marine met een CATOBAR vliegdekschip. Behoorlijke wapenindustrie, ze hebben atoomwapens, noem maar op. Hoezo zou je die af willen doen als een kleine speler? Die kunnen China, zeker samen met
andere EU landen en het VK, makkelijk een pak slaag geven.
Nee, een assertiever China is geen bedreiging voor Europa. Een assertieve reactie van de VS op China met als doel haar positie als wereldmacht te verlengen, is precies het gene wat gevaarlijk is voor Europa.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want een steeds assertiever China is geen bedreiging voor Europa? Wat een nonsens toch weer.
Ja dat gedoetje met die onderzeeërs was niet chic. Maar dit soort revanchistische gevoelens kunnen we missen als kiespijn.
Normaal doen Macron.
Dan hebben wij daar een fundamenteel verschil van mening. Van de chipfabrikanten in Taiwan tot technologische afhankelijkheid die wordt ingezet voor spionage doeleinden tot gekloot in Oekraïne.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, een assertiever China is geen bedreiging voor Europa. Een assertieve reactie van de VS op China met als doel haar positie als wereldmacht te verlengen, is precies het gene wat gevaarlijk is voor Europa.
Meer assertiviteit is gezien de toegenomen Chinese slagkracht simpelweg niet te vermijden.
Interessant, zou dit dan toch te maken hebben met de recente ontwikkelingen in Syrië?quote:Op zondag 9 juli 2023 16:26 schreef ExTec het volgende:
Hier konden we op wachten, zat er aan de komen, en de invulling hiervan gaat zeer interessant worden.
[ twitter ]
Ik had begrepen dat Aus Franse diesel subs wilde kopen terwijl de Fransen prima nucleaire subs kunnen bouwen. En dan steekt (punquote:Op zondag 9 juli 2023 16:19 schreef ExTec het volgende:
Maar je kan aan de andere kant Australie niet kwalijk nemen dat ze max bang for buck willen, en als uncle sam dan tegen zeer acceptabele prijs veel beter spul wil leveren, tja.
De chipfabrikanten in Taiwan is een tijdelijk probleem, de productie zal richting westen gehaald worden zodat Taiwan geofferd kan worden op termijn.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan hebben wij daar een fundamenteel verschil van mening. Van de chipfabrikanten in Taiwan tot technologische afhankelijkheid die wordt ingezet voor spionage doeleinden tot gekloot in Oekraïne.
Ik zie toegenomen Chinese assertiviteit echt wel als een bedreiging voor Europa.
Ik wil anders geen Chinese politiebureaus in Nederlandquote:Op zondag 9 juli 2023 16:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, een assertiever China is geen bedreiging voor Europa. Een assertieve reactie van de VS op China met als doel haar positie als wereldmacht te verlengen, is precies het gene wat gevaarlijk is voor Europa.
Meer assertiviteit is gezien de toegenomen Chinese slagkracht simpelweg niet te vermijden.
Tweet is eraf gehaaldquote:Op zondag 9 juli 2023 16:26 schreef ExTec het volgende:
Hier konden we op wachten, zat er aan de komen, en de invulling hiervan gaat zeer interessant worden.
[ twitter ]
Dat lijkt me evident.quote:Op zondag 9 juli 2023 17:02 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik wil anders geen Chinese politiebureaus in Nederland
Fun fact, een Spike atgm kost iets van (grove schatting) $200k, hoeveel kost zo'n fps drone? 500~1000 dollar? Van dat bedrag kan je dus 200~400 drones kopen.quote:Op zondag 9 juli 2023 17:05 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
1/2 From Russian Telegrams: "FPV drones have become so effective not because they cost "3 pennies," but because they enable a fighter in a trench to hit a moving target out of sight. FPV drone is a SPIKE (missile) for the poor."
2/2 "Future conflicts will be won by those who provide the most means for remote destruction of moving targets to as many (ground-based) warriors as possible." (Spike is a fire-and-forget missile with lock-on before launch and automatic self-guidance)
Het probleem is dat HPMW's maar op een zeer beperkte afstand effectief zijn, op dit moment heb je het over een paar honderd meter. In de toekomst kan dat misschien opgerekt worden tot een kilometer maar dan is de koek wel een beetje op. Dit heeft simpelweg te maken met natuurkunde en de golflengte/frequentie. Hoe hoger je in de frequentie gaat zitten hoe minder afstand je kan overbruggen en laat de HPMW's nou net hoog in de frequentie zitten.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:33 schreef ExTec het volgende:
Dit soort systemen zijn feitelijk varianten van de magnetron in je keuken. Daar kun je je niet tegen verdedigen. Alle onderdelen van je drone worden gewoon binnen een recordrijd gekookt. Enige wat je daar in theorie tegen kan doen, is je drone groter maken, zodat warmte over een groter oppervlak wordt verdeeld, en onderdelen niet op de temperatuur eindigen waar ze stuk gaan. Maar laat het hele idee van drones nou zijn dat ze klein moeten zijn. En je kunt je drone niet verpakken met hittewerend materiaal, want dat maakt meteen je radar signature tig keer zo groot. Ga je indivduele onderdelen hardenen, wordt je drone duurder, groter, zwaarder. Verdwijnen alle voordelen die drones nu hebben.
quote:Op zondag 9 juli 2023 17:59 schreef sp3c het volgende:
Slow NWS dat?
Het heeft allemaal wel met elkaar te maken natuurlijk
De oorlog heeft invloed op de mondiale machtsverhoudingen, dus dan is alles relevant.quote:Op zondag 9 juli 2023 17:57 schreef bianconeri het volgende:
Hoezo is dit topic ipv een Oorlog in Oekraine ineens een allegaartje aan "VS, China en onderzeeërs" topic geworden zonder enige relevantie aan de oorlog?
Is er een tekort aan dat soort geweren in Oekraine dan?quote:Op zondag 9 juli 2023 16:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Leuke puzzel voor je:
Weet jij waarom we in heel de oekraine oorlog nog niet 1 keer de FAMAS hebben gezien? En dat is, nog wel, hun main battle rifle.
Zeker dat FR daar zulke aantallen van moet hebben, dat ze er prima ladingen aan oekraine kunnen doneren?
En dat soort shit beslisingen blijven ze maar achtervolgen. Niet anders dan de reputatie van franse auto's.
De perceptie van hun militaire materiaal is niet universeel positief, laat ik het zo samenvatten.
Wat?quote:
Gebruiken ze niet ook hun eigen unieke munitie?quote:Op zondag 9 juli 2023 18:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is er een tekort aan dat soort geweren in Oekraine dan?
Waar heb je het ongeveer overquote:Op zondag 9 juli 2023 18:07 schreef rups33 het volgende:
[..]
Is gewoon waar
Het een sluit het ander niet uit
quote:
quote:
Gewoon standaard spul. Ze zijn trouwens vervangen in het leger door de HK416.quote:Op zondag 9 juli 2023 18:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
Gebruiken ze niet ook hun eigen unieke munitie?
Niet helemaal, de oer FAMAS is niet geschikt voor de reguliere NATO munitie. Pas vanaf de G2 kan dat wel.quote:Op zondag 9 juli 2023 18:29 schreef Ulx het volgende:
Gewoon standaard spul. Ze zijn trouwens vervangen in het leger door de HK416.
quote:Ammunition
The FAMAS uses a delayed blowback operating system that functions best with French-specified steel-casing 5.56×45mm ammunition. Using standard brass-casing 5.56×45mm NATO ammunition employed by other armies can create over-pressure and case ruptures in the FAMAS during extraction, which can lead to severe malfunctions
Nou nee, ik denk dat ze daar meer dan genoeg van geleverd hebben gekregen.quote:Op zondag 9 juli 2023 18:06 schreef Ulx het volgende:
Is er een tekort aan dat soort geweren in Oekraine dan?
Hoeveel SA80's heb je al gezien?quote:Op zondag 9 juli 2023 16:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Leuke puzzel voor je:
Weet jij waarom we in heel de oekraine oorlog nog niet 1 keer de FAMAS hebben gezien? En dat is, nog wel, hun main battle rifle.
Ik heb sinds dat ik een C4🌵 heb nog nooit naar de garage gehoeven anders dan voor normaal onderhoud.quote:Zeker dat FR daar zulke aantallen van moet hebben, dat ze er prima ladingen aan oekraine kunnen doneren?
En dat soort shit beslisingen blijven ze maar achtervolgen. Niet anders dan de reputatie van franse auto's.
In wat filmpjes over de opleiding van Oekraïners door Nederlandse militairen in noord Engeland liepen ze rond met SA80's.quote:
quote:Op zondag 9 juli 2023 16:26 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:22 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als bijvoorbeeld ome Erdo nou die boten begeleidt, geloof ik niet dat Putin iets durft uit te halen.
Dan kun je alles wel op 1 of andere manier met elkaar verbindenquote:Op zondag 9 juli 2023 17:59 schreef sp3c het volgende:
Slow NWS dat?
Het heeft allemaal wel met elkaar te maken natuurlijk
De onderwerpen die je noemde welquote:Op zondag 9 juli 2023 19:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dan kun je alles wel op 1 of andere manier met elkaar verbinden
Maar heeft niet met de oorlog zelf te maken, ook niet indirect met deze oorlog.
Pff, wat een slachting.quote:
Niet relevant en verbonden met deze oorlog.quote:
De uitkomst van deze oorlog zal direct impact hebben op het aziatische theater.quote:Op zondag 9 juli 2023 20:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niet relevant en verbonden met deze oorlog.
Hoe in vredesnaam is Australie die duikboten koopt van Frankrijk of VS gerelateerd aan Oekraine lol....
Die RuSSen zullen helaas niet zo dom zijn om er dan een te torpederen.quote:Op zondag 9 juli 2023 20:03 schreef Perrin het volgende:
Nog nergens echt officieel bevestigd, maar wel hardnekkig gerucht:
[ twitter ]
Als de vraag is waarom Frankrijk zo dwars doet dan kom je al snel op die duikbootdeal uitquote:Op zondag 9 juli 2023 20:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niet relevant en verbonden met deze oorlog.
Hoe in vredesnaam is Australie die duikboten koopt van Frankrijk of VS gerelateerd aan Oekraine lol....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Erdootje ziet eindelijk de kansen keren en gaat nu ook stoer doenquote:Op zondag 9 juli 2023 20:03 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Aziatisch? Australie, Frankrijk en VS zijn alle 3 niet Aziatisch.quote:Op zondag 9 juli 2023 20:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
De uitkomst van deze oorlog zal direct impact hebben op het aziatische theater.
Dat niet alleen Oekraïne heeft al wat cluster munitie gebruikt.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:12 schreef oheng het volgende:
rusland gebruikt sinds dag 1 van de oorlog al clustermunitie tegen burgerdoelen. Zoals hier in Kharkiv:
De voorbeelden en bewijzen zijn ontelbaar.
Oekraine gaat de clustermunitie gebruiken om de illegale mijnenvelden van de russische hordes op te ruimen, en de bevolking te bevrijden van terreur, martelingen executies.
Clustermunitie voor Oekraine voorkomt dus menselijk lijden.
Sowieso van die m70 granaten die mijnen leggen.quote:Op zondag 9 juli 2023 20:26 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat niet alleen Oekraïne heeft al wat cluster munitie gebruikt.
Ze hebben vorig jaar enorm veel materiaal buit gemaakt en alles wat ze buitgemaakt hebben, is al weer tegen Rusland gebruikt en daar zat ook wel wat cluster munitie tussen.
Het grote verschil daarin is dat Oekraïne het gebruikt tegen militaire doelwitten en Rusland het normaal vind om ook burgers er mee te bestoken.
Oekraïne kennende zullen ze deze ook gewoon weer tactisch inzetten.
Btw beide partijen gebruiken mijnen.
Oekraïne in veel mindere mate want die hebben ze naar mijn mening niet gekregen van het westen.
Eindelijk, dit had natuurlijk al veel eerder gedaan moeten worden en dan niet alleen door Turkije.quote:Op zondag 9 juli 2023 20:03 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Maar jij bent dan ook over hedged.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Heel dit topic is een aaneenschakeling van mensen die denken de oplossingen te hebben die niet werken want als ze wel zouden werken dit al lang gedaan zou zijn.
Maar jij bent dan ook over hedged.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is toch niet raar?quote:Op zondag 9 juli 2023 15:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Om je een idee te geven:
[..]
Juist niet omdat de drone operator doorgaf dat er een hinderlaag was kon men voortijdig dus stoppen.quote:Op zondag 9 juli 2023 20:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Lopen ze hier nou in een soort hinderlaag?
Nee? Waarom zou je Franse onderzeeërs willen hebben wanneer het duidelijk is dat China ergens in de komende decennia de strijd met de VS en jou en alle andere bondgenoten in de Pacific zal aangaan?quote:Op zondag 9 juli 2023 16:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
D'r is toch ook gewoon een mes in hun rug gestoken in die onderzeeër-affaire?
Omdat het na het hele aanbestedingsproces plaatsvond, en Frankrijk had die orders binnen. Om dan ineens aan te komen met "we zeggen het af want nu hebben we andere eisen. En er komt geen nieuwe tender want we hebben al besloten wat we gaan nemen" is best een teringstreek.quote:Op zondag 9 juli 2023 21:52 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Nee? Waarom zou je Franse onderzeeërs willen hebben wanneer het duidelijk is dat China ergens in de komende decennia de strijd met de VS en jou en alle andere bondgenoten in de Pacific zal aangaan?
Nou nee meer de waarheid horen. Prikkelende vragen horen daar bij maar het valt op dat die altijd maar 1 richting opgesteld worden.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Nou nee meer de waarheid horen. Prikkelende vragen horen daar bij maar het valt op dat die altijd maar 1 richting opgesteld worden.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
quote:Op zondag 9 juli 2023 13:56 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dat is allemaal micro elektronica die die dingen in de lucht houden. Zonder dat zijn ze zo instabiel als het maar zijn kan.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar dat hoeft niet. En je kan ze zo proberen te maken dat er nog enige functionaliteit is zodra de electronica uitvalt.
Al houdt het ding maar koers naar zijn doel. Het wapen zal niet een enorm gebied kunnen bestrijken zodat een doel al in de buurt is zodra je drone uitvalt.
[..]
[..]
Dat is allemaal micro elektronica die die dingen in de lucht houden. Zonder dat zijn ze zo instabiel als het maar zijn kan.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar dat hoeft niet. En je kan ze zo proberen te maken dat er nog enige functionaliteit is zodra de electronica uitvalt.
Al houdt het ding maar koers naar zijn doel. Het wapen zal niet een enorm gebied kunnen bestrijken zodat een doel al in de buurt is zodra je drone uitvalt.
voor nu idd laveren maar als het er op aan komt steunen wij toch de VS. Overigens denk ik niet dat het er nog van gaat komen. China heeft zijn moment gemist. Ook vallen er bijna geen voordelen te behalen.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Frankrijk en de VS hebben hier simpelweg andere belangen. Ik denk ook dat Europa meer heeft in een neutrale lijn in plaats van kant te kiezen in het onvermijdelijke VS-China conflict.
quote:'Poetin heeft bevelhebber van Russische troepen in Oekraïne ontslagen'
President Vladimir Poetin zou de leider van de Russische troepen in Oekraïne Valery Gerasimov ontslagen hebben. Dat schrijft The Moscow Times. Officiële bevestiging van het nieuws is er nog niet.
Valeri Gerasimov (67) blijft volgens The Moscow Times wel aan het hoofd staan van de generale staf van het Russische leger, maar ;hij heeft niets meer te maken met de problemen aan het front;, zo citeert de Russische krant de aan het Kremlin gelieerde milblogger Rybar.
De nieuwe commandant van de gezamenlijke troepeneenheden zou de 54-jarige Mikhail Teplinski zijn.
Generaal Gerasimov had pas sinds januari de leiding over de Russische troepen in Oekraïne.
Hij was een doorn in het oog van Jevgeni Prigozjin, de leider van het Wagner-huurlingenlegioen.
Het functioneren van Gerasimov was voor Prigozjin zelfs reden om eind juni in opstand te komen tegen het Kremlin en met een colonne richting Moskou te trekken.
Sinds de Wagner-muiterij is Gerasimov niet meer in het openbaar verschenen.
Sinds het begin van de oorlog heeft president Poetin al minstens vier keer een andere bevelhebber aangewezen om de Russische troepen naar succes te leiden in Oekraïne.
Wie de invasie in de eerste weken van de oorlog leidde, blijft onduidelijk, maar sinds april vorig jaar stonden de Russen onder leiding van Alexander Dvornikov, alias ‘de slager van Syrië’.
Die werd na twee maanden vervangen door Gennadi Zjidko, die op zijn beurt in oktober plaats moest ruimen voor Sergej Surovikin.
In januari nam Gerasimov over, maar ook hij hield het dus maar een halfjaar vol.
[..]
[..]
[..]
voor nu idd laveren maar als het er op aan komt steunen wij toch de VS. Overigens denk ik niet dat het er nog van gaat komen. China heeft zijn moment gemist. Ook vallen er bijna geen voordelen te behalen.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waar het fout is gegaan is dat de Fransen op verzoek van de Australiërs hun nucleaire onderzeeërs ombouwden naar conventionele onderzeeërs. En als kers op de taart ze ook nog eens naaiden door een geheime alliantie te smeden waar de Fransen niet aan mee mochten doen. Dit terwijl Frankrijk 1 van de grootmachten in de stille oceaan is.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:29 schreef Ulx het volgende:
Frankrijk ziet zichzelf gewoon als een grote speler. Zijn ze ook. Modern leger. Flinke marine met een CATOBAR vliegdekschip. Behoorlijke wapenindustrie, ze hebben atoomwapens, noem maar op. Hoezo zou je die af willen doen als een kleine speler? Die kunnen China, zeker samen met
quote:Op zondag 9 juli 2023 20:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die RuSSen zullen helaas niet zo dom zijn om er dan een te torpederen.
vertaald voor jouquote:Op zondag 9 juli 2023 22:28 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ze bedoelen Oekraïnse schepen neem ik aan. Eerder is hij al wel goed langsgekomen.
quote:BREAKING: De Turkse marine zal graanschepen beschermen tegen de Russische marine in de Zwarte Zee-corridor, zelfs als Poetin zich terugtrekt uit de "graanovereenkomst".
Volgens Oekraïense bronnen bevestigde Türkiye deze toezegging aan Oekraïne. ✊
Mijn fout. Maar het kan op twee manieren gelezen worden. De turken die Russische schepen beschermen. Of schepen tegen de Russen beschermen.quote:
[..]
[..]
[..]
[..]
Waar het fout is gegaan is dat de Fransen op verzoek van de Australiërs hun nucleaire onderzeeërs ombouwden naar conventionele onderzeeërs. En als kers op de taart ze ook nog eens naaiden door een geheime alliantie te smeden waar de Fransen niet aan mee mochten doen. Dit terwijl Frankrijk 1 van de grootmachten in de stille oceaan is.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:29 schreef Ulx het volgende:
je moet eens je bos atlas openen. Dan zie je dat het alle 3 enorme machten zijn in de stille oceaan.quote:Op zondag 9 juli 2023 20:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Aziatisch? Australie, Frankrijk en VS zijn alle 3 niet Aziatisch.
Maar dan nog gaat dit om de oorlog in Oekraine.
Niet over Azië of wat dan ook.
En dan kom je ineens vele pagina's tegen over totaal andere onderwerpen.
nee kan maar op een manier gelezen wordenquote:Op zondag 9 juli 2023 22:33 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Mijn fout. Maar het kan op twee manieren gelezen worden. De turken die Russische schepen beschermen. Of schepen tegen de Russen beschermen.
[..]
[..]
[..]
[..]
je moet eens je bos atlas openen. Dan zie je dat het alle 3 enorme machten zijn in de stille oceaan.quote:Op zondag 9 juli 2023 20:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dan moet hij ook aan EU regels gaan voldoen en dat lijkt mij niet handig voor een semi autocraat.quote:
De bewoording is steeds: ALS putin niet akkoord gaat met verlenging.quote:
The Turkish Navy will protect ships from the Russian Navy in the Black Sea corridor even if Putin withdraws from the "grain deal." According to Ukrainian sources, Türkiye confirmed this commitment to Ukraine. ✊quote:Op zondag 9 juli 2023 22:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee kan maar op een manier gelezen worden
Volgens mij ging het de vorige keer ook zo.quote:Op zondag 9 juli 2023 22:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
De bewoording is steeds: ALS putin niet akkoord gaat met verlenging.
Putin gaat dus akkoord met de aankomende verlenging.
Goed gespeeld van Erdo.
Jup wel of niet Turkije zorgt er gewoon voor dat het graan gewoon het land uit komt.quote:Op zondag 9 juli 2023 22:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Goed gespeeld van Erdo.
Terug naar schoolquote:Op zondag 9 juli 2023 20:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik las het ook zoals jij het las.quote:Op zondag 9 juli 2023 22:39 schreef Delenlill het volgende:
[..]
The Turkish Navy will protect ships from the Russian Navy in the Black Sea corridor even if Putin withdraws from the "grain deal." According to Ukrainian sources, Türkiye confirmed this commitment to Ukraine. ✊
The Turkish Navy will protect ships from the Russian Navy in the Black Sea corridor even if Putin withdraws from the "grain deal." According to Ukrainian sources, Türkiye confirmed this commitment to Ukraine. ✊
Afhankelijk van waar je de nadruk op legt heeft het toch echt een andere betekenis.
En die zogenaamde vertaling die jij gaf trekt opeens graanschip uit de hoge hoed. Die helemaal niet in dat bericht genoemd wordt.
Nee want from moet je niet vertalen met van.quote:Op zondag 9 juli 2023 22:39 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Afhankelijk van waar je de nadruk op legt heeft het toch echt een andere betekenis.
En die zogenaamde vertaling die jij gaf trekt opeens graanschip uit de hoge hoed. Die helemaal niet in dat bericht genoemd wordt.
Zeker, maar Erdo legt nu wat meer gewicht in de schaal.quote:Op zondag 9 juli 2023 22:40 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Volgens mij ging het de vorige keer ook zo.
Van is gewoon een directe vertaling van from. En in het Engels is dat ook een van de betekenissen. Is gewoon dus verkeerd gekozen door diegene die het bericht schreef. Against was beter geweest.quote:Op zondag 9 juli 2023 22:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee want from moet je niet vertalen met van.
Als ze dat hadden bedoeld dan stond er wel ships of the Russian navy.
"To protect from" is een standaard Engelse uitdrukking. Wat dus betekent "beschermen tegen". Prima woordkeuze dus.quote:Op zondag 9 juli 2023 22:51 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Van is gewoon een directe vertaling van from. En in het Engels is dat ook een van de betekenissen. Is gewoon dus verkeerd gekozen door diegene die het bericht schreef. Against was beter geweest.
Nee from staat niet gelijk aan het Nederlandse van. Beiden gebruiken ze op verschillende manieren. Als het bezittend is gebruiken ze of.quote:Op zondag 9 juli 2023 22:51 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Van is gewoon een directe vertaling van from. En in het Engels is dat ook een van de betekenissen. Is gewoon dus verkeerd gekozen door diegene die het bericht schreef. Against was beter geweest.
Ah zelfs een allochtoon gaat voor mij werken.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Werken? Je weet dat Perrin allochtoon is?![]()
'From' is used to indicate where something originates 'from' - Ships from the Russian Navyquote:Op zondag 9 juli 2023 22:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee from staat niet gelijk aan het Nederlandse van. Beiden gebruiken ze op verschillende manieren. Als het bezittend is gebruiken ze of.
Ja je kunt veel van hem vinden maar op het wereldtoneel speelt hij het spelletje goed.quote:Op zondag 9 juli 2023 22:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Goed gespeeld van Erdo.
Daar hebben ze de Turkse marine niet voor nodig, hoor. Dat kunnen ze heel goed zelf.quote:Op zondag 9 juli 2023 23:27 schreef Starhopper het volgende:
Wel jammer dat Poetin akkoord is gegaan. De Turkse marine die de Zwarte zeevloot tot zinken brengt was wel mooi geweest
quote:Op zondag 9 juli 2023 23:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Daar hebben ze de Turkse marine niet voor nodig, hoor. Dat kunnen ze heel goed zelf.
En dan staat dat brandschip de Admiraal Kuznetov er niet eens tussen
In dat eerste filmpje zie je een pantsir anti-air installatie, die in die file volledig in bedrijf is. De radar is dus constant de omgeving aan het scannen.quote:Op zondag 9 juli 2023 23:33 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Zullen ze eindelijk gearriveerd zijn?
[ twitter ]
Wat had die doos dan verwacht lol.
Wat een blamage lol! Maar dat verklaart een heleboel met hun effectiviteit nu. Er is niet veel veranderd.quote:
Inderdaad. Maar ja waarschijnlijk zullen ze de rest van hun leven over hun schouder moeten kijken.quote:Op maandag 10 juli 2023 00:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
In dat eerste filmpje zie je een pantsir anti-air installatie, die in die file volledig in bedrijf is. De radar is dus constant de omgeving aan het scannen.
Erg op hun gemak zijn die wagneriaantjes dus niet.
Indrukwekkend.quote:Maori men performed the traditional Haka dance as a tribute to the warrior Kane Te Tai. He died while rescuing his Ukrainian comrade. Glory to the Hero!
Ook erg indrukwekkend.quote:Village in Vinnytsya oblast greets a fallen soldier, Roman Tsymbal. You never be forgotton!
quote:Op zondag 9 juli 2023 15:47 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Trouwens, wat lijkt Poetin op oude kinderfotos op dat ventje van Home Alone, Macaulay Culkin.
Verder echt onbelangrijk, maar het viel me ineens opOver jeugdfoto's gesprokenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"You can call me Susan if it makes you happy"
Dit was vanwege de overstroming van de rivier toch?quote:Op zondag 9 juli 2023 23:53 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Zullen morgen wel horen hoe goed Rusland wel niet was in het neerhalen van iets. En dat er geen schade was en niemand gewond is geraakt. Terwijl de halve stad in de fik staat.
Ah ze zijn weer eens boos dat de oorlog niet gevoerd wordt volgens hun regelsquote:Op maandag 10 juli 2023 09:06 schreef Aether het volgende:
Russische ambassade VS veroordeelt levering clustermunitie aan Oekraïne
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70588610
Dat is wel trollen voor gevorderdenquote:
Vorig jaar maart.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is wel trollen voor gevorderden
Als ze daadwerkelijk de straatnaam veranderd hebben.
Vanaf dag 2 al: Het is niet eerlijk!quote:Op maandag 10 juli 2023 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah ze zijn weer eens boos dat de oorlog niet gevoerd wordt volgens hun regels
Zoals gezegd gebruik je dan of wanneer je de Russische schepen wil verdedigen.quote:Op zondag 9 juli 2023 23:21 schreef Delenlill het volgende:
[..]
'From' is used to indicate where something originates 'from' - Ships from the Russian Navy
Dus het kan wel degelijk in beide gevallen gebruikt worden. "Protect ships From the Russian Navy[/b]." Of "protect ships from the Russian Navy."
You can protect something from something. Or protect something that originates from something/somewhere.
Daar hebben ze de ballen niet voor.quote:Op maandag 10 juli 2023 00:19 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ja waarschijnlijk zullen ze de rest van hun leven over hun schouder moeten kijken.
En volgens de Russische overheid waren alle zware wapens zoals tanks and die Pantsir afgenomen en ondergebracht onder andere legereenheden.
Dus zou zo maar een filmpje van de coup kunnen zijn. Of ze hebben de zware wapens terug gekregen. Of ze zijn nooit afgenomen natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |