abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 juli 2023 @ 16:20:17 #176
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209825867
quote:
7s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar de meesten van ons snappen dat het probleem dus heus bij frankrijk ligt. Die zijn, zoveel eeuwen na dato, nog steeds niet over hun imperialisme heen. Ze wanen zich nog steeds een groot rijk, en het simpele gegeven dat al hun fantastische initiatieven die altijd neerkomen op meer macht voor frankrijk, iedereen moet eigenlijk maar gewoon luisteren naar parijs, gewoon nooit aanslaan bij andere west-europese landen, negeren ze.

Overigens geef je zelf haarfijn aan dat hun dus het probleem zijn.

Je zou mogen verwachten dat ook frankrijk snapt dat er nogal wat op het spel staat, mbt veiligheid in Azie?

Nope, we schuiven ons voet er weer onder en gaan weer jammeren "dat het grootste frankrijk" weer "miskent' wordt.

Andere kant van de munt is, dat het voornamelijk theater is, om te appeleren aan de imperialistische inborst van fransozen. Want als het er op aan komt doen ze meestal wel netjes mee.
Nee, dat geef ik niet aan. Dat de Fransen zich nog als een machthebbend groot rijk willen beschouwen, kan ik in meegaan, dat is echter niet van toepassing op deze specifieke casus waar de VS simpelweg zijn wil oplegt aan de mindere vazalstaten. Het is ook juist de VS die zich steeds bijzonder imperialistisch opstelt en dit wekt tegenstand op aangezien de positie als wereldmacht tanende is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_209825894
quote:
7s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als je het zo wil zien?

Je kan het ook zien als de westerse aanwezigheid in die regio versterken, door ze beter spul te geven.

Maar je kan aan de andere kant Australie niet kwalijk nemen dat ze max bang for buck willen, en als uncle sam dan tegen zeer acceptabele prijs veel beter spul wil leveren, tja.

Als jij een auto wil kopen, en op het laatste moment geeft een andere dealer een veeeeeel betere deal, steek je dan ook een mes in de rug van die andere dealer?

Ik denk het niet.
Wel als het contract al getekend is.
  zondag 9 juli 2023 @ 16:22:13 #178
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_209825929
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wel als het contract al getekend is.
Dan neem ik aan dat daar clausules in staan wat de consequenties zijn als je er vanaf ziet?
  zondag 9 juli 2023 @ 16:25:06 #179
6484 ExTec
pi_209825987
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:20 schreef BlaZ het volgende:

dat is echter niet van toepassing op deze specifieke casus waar de VS simpelweg zijn wil oplegt aan de mindere vazalstaten.
Want de VS heeft AUS gedwongen die onderzeeers te nemen, op straffe van een invasie ofzo?

quote:
Het is ook juist de VS die zich steeds bijzonder imperialistisch opstelt en dit wekt tegenstand op aangezien de positie als wereldmacht tanende is.
Ja, vanuit het door rus propaganda doortrokken mexico zal dat best zo lijken. Maar nuchter zijn er geen andere machtsblokken die de positie van de VS kunnen evenaren. De EU, maar die is nog niet volwassen, geen europees leger.

Misschien wil je me laten lachen, en met BRICS op de proppen komen. Lachen is immers gezond.
  zondag 9 juli 2023 @ 16:26:00 #180
6484 ExTec
pi_209826011
Hier konden we op wachten, zat er aan de komen, en de invulling hiervan gaat zeer interessant worden.

twitter
pi_209826069
Frankrijk ziet zichzelf gewoon als een grote speler. Zijn ze ook. Modern leger. Flinke marine met een CATOBAR vliegdekschip. Behoorlijke wapenindustrie, ze hebben atoomwapens, noem maar op. Hoezo zou je die af willen doen als een kleine speler? Die kunnen China, zeker samen met
andere EU landen en het VK, makkelijk een pak slaag geven.
pi_209826086
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het zijn eerder de Amerikanen die onbetrouwbaar zijn gebleken en geen rekening houden met de belangen van Europa. Sinds de problemen rondom de onderzeebotendeal met Australië botert het niet langer tussen Frankrijk en de VS.

Om je een idee te geven:
[..]

Want een steeds assertiever China is geen bedreiging voor Europa? Wat een nonsens toch weer.

Ja dat gedoetje met die onderzeeërs was niet chic. Maar dit soort revanchistische gevoelens kunnen we missen als kiespijn.

Normaal doen Macron.
zie email 27 oktober
  zondag 9 juli 2023 @ 16:34:08 #183
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 9 juli 2023 @ 16:35:27 #184
6484 ExTec
pi_209826187
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:29 schreef Ulx het volgende:
Frankrijk ziet zichzelf gewoon als een grote speler. Zijn ze ook. Modern leger. Flinke marine met een CATOBAR vliegdekschip. Behoorlijke wapenindustrie, ze hebben atoomwapens, noem maar op. Hoezo zou je die af willen doen als een kleine speler? Die kunnen China, zeker samen met
andere EU landen en het VK, makkelijk een pak slaag geven.
Leuke puzzel voor je:

Weet jij waarom we in heel de oekraine oorlog nog niet 1 keer de FAMAS hebben gezien? En dat is, nog wel, hun main battle rifle.

Zeker dat FR daar zulke aantallen van moet hebben, dat ze er prima ladingen aan oekraine kunnen doneren?

En dat soort shit beslisingen blijven ze maar achtervolgen. Niet anders dan de reputatie van franse auto's.

De perceptie van hun militaire materiaal is niet universeel positief, laat ik het zo samenvatten.
  zondag 9 juli 2023 @ 16:36:30 #185
56749 BlaZ
pi_209826212
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Want een steeds assertiever China is geen bedreiging voor Europa? Wat een nonsens toch weer.

Ja dat gedoetje met die onderzeeërs was niet chic. Maar dit soort revanchistische gevoelens kunnen we missen als kiespijn.

Normaal doen Macron.
Nee, een assertiever China is geen bedreiging voor Europa. Een assertieve reactie van de VS op China met als doel haar positie als wereldmacht te verlengen, is precies het gene wat gevaarlijk is voor Europa.
Meer assertiviteit is gezien de toegenomen Chinese slagkracht simpelweg niet te vermijden.
  zondag 9 juli 2023 @ 16:38:06 #186
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209826270
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, een assertiever China is geen bedreiging voor Europa. Een assertieve reactie van de VS op China met als doel haar positie als wereldmacht te verlengen, is precies het gene wat gevaarlijk is voor Europa.
Meer assertiviteit is gezien de toegenomen Chinese slagkracht simpelweg niet te vermijden.
Dan hebben wij daar een fundamenteel verschil van mening. Van de chipfabrikanten in Taiwan tot technologische afhankelijkheid die wordt ingezet voor spionage doeleinden tot gekloot in Oekraïne.
Ik zie toegenomen Chinese assertiviteit echt wel als een bedreiging voor Europa.
zie email 27 oktober
  zondag 9 juli 2023 @ 16:40:17 #188
56749 BlaZ
pi_209826273
quote:
2s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:26 schreef ExTec het volgende:
Hier konden we op wachten, zat er aan de komen, en de invulling hiervan gaat zeer interessant worden.

[ twitter ]
Interessant, zou dit dan toch te maken hebben met de recente ontwikkelingen in Syrië?
  zondag 9 juli 2023 @ 16:51:46 #189
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209826493
quote:
7s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:19 schreef ExTec het volgende:

Maar je kan aan de andere kant Australie niet kwalijk nemen dat ze max bang for buck willen, en als uncle sam dan tegen zeer acceptabele prijs veel beter spul wil leveren, tja.
Ik had begrepen dat Aus Franse diesel subs wilde kopen terwijl de Fransen prima nucleaire subs kunnen bouwen. En dan steekt (pun :D ) het wel dat Aus nu nucleaire subs van de Vs koopt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 9 juli 2023 @ 16:51:54 #190
56749 BlaZ
pi_209826495
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan hebben wij daar een fundamenteel verschil van mening. Van de chipfabrikanten in Taiwan tot technologische afhankelijkheid die wordt ingezet voor spionage doeleinden tot gekloot in Oekraïne.
Ik zie toegenomen Chinese assertiviteit echt wel als een bedreiging voor Europa.
De chipfabrikanten in Taiwan is een tijdelijk probleem, de productie zal richting westen gehaald worden zodat Taiwan geofferd kan worden op termijn.
Daarnaast is het betreffende Europa altijd de keuze welke koers te varen. We zijn niet langer de hegemon, enkel een bondgenoot van, wat ons de mogelijkheid geeft om een neutrale koers te varen en onze eigen belangen voorop te stellen. Het heeft niet zoveel nut om China te bezien vanuit een vijandbeeld aangezien wijzigingen op geopolitiek vlak op de langere termijn simpelweg onvermijdbaar zijn.
Na China zal het India zijn die zich assertiever zal gaan gedragen.
pi_209826702
Voor het belang van chips wil de EU desnoods zijn eigen regels openbreken
https://nos.nl/l/2482120
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209826805
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik wil anders geen Chinese politiebureaus in Nederland
pi_209826838
quote:
2s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:26 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Tweet is eraf gehaald
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209826897
Heel veel dodelijke cheapo drones is the way

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 9 juli 2023 @ 17:10:42 #195
56749 BlaZ
pi_209827061
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 17:02 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik wil anders geen Chinese politiebureaus in Nederland
Dat lijkt me evident.
  zondag 9 juli 2023 @ 17:19:28 #196
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209827322
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 17:05 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
1/2 From Russian Telegrams: "FPV drones have become so effective not because they cost "3 pennies," but because they enable a fighter in a trench to hit a moving target out of sight. FPV drone is a SPIKE (missile) for the poor."

2/2 "Future conflicts will be won by those who provide the most means for remote destruction of moving targets to as many (ground-based) warriors as possible." (Spike is a fire-and-forget missile with lock-on before launch and automatic self-guidance)
Fun fact, een Spike atgm kost iets van (grove schatting) $200k, hoeveel kost zo'n fps drone? 500~1000 dollar? Van dat bedrag kan je dus 200~400 drones kopen.

En ze zijn zo klein en gaan zo snel dat je ze alleen kan counteren met een anti drone gun om de radioverbinding te storen of met een volautomatische Drone Dome systeem die ze detecteert en kapot lasert

[ Bericht 9% gewijzigd door slashdotter3 op 09-07-2023 17:24:50 ]
  zondag 9 juli 2023 @ 17:22:05 #197
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209827392
quote:
7s.gif Op zondag 9 juli 2023 13:33 schreef ExTec het volgende:

Dit soort systemen zijn feitelijk varianten van de magnetron in je keuken. Daar kun je je niet tegen verdedigen. Alle onderdelen van je drone worden gewoon binnen een recordrijd gekookt. Enige wat je daar in theorie tegen kan doen, is je drone groter maken, zodat warmte over een groter oppervlak wordt verdeeld, en onderdelen niet op de temperatuur eindigen waar ze stuk gaan. Maar laat het hele idee van drones nou zijn dat ze klein moeten zijn. En je kunt je drone niet verpakken met hittewerend materiaal, want dat maakt meteen je radar signature tig keer zo groot. Ga je indivduele onderdelen hardenen, wordt je drone duurder, groter, zwaarder. Verdwijnen alle voordelen die drones nu hebben.
Het probleem is dat HPMW's maar op een zeer beperkte afstand effectief zijn, op dit moment heb je het over een paar honderd meter. In de toekomst kan dat misschien opgerekt worden tot een kilometer maar dan is de koek wel een beetje op. Dit heeft simpelweg te maken met natuurkunde en de golflengte/frequentie. Hoe hoger je in de frequentie gaat zitten hoe minder afstand je kan overbruggen en laat de HPMW's nou net hoog in de frequentie zitten.
pi_209827470
twitter
pi_209828342
Hoezo is dit topic ipv een Oorlog in Oekraine ineens een allegaartje aan "VS, China en onderzeeërs" topic geworden zonder enige relevantie aan de oorlog?
  Moderator zondag 9 juli 2023 @ 17:59:31 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_209828405
Slow NWS dat?

Het heeft allemaal wel met elkaar te maken natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')