quote:Op zondag 9 juli 2023 17:59 schreef sp3c het volgende:
Slow NWS dat?
Het heeft allemaal wel met elkaar te maken natuurlijk
De oorlog heeft invloed op de mondiale machtsverhoudingen, dus dan is alles relevant.quote:Op zondag 9 juli 2023 17:57 schreef bianconeri het volgende:
Hoezo is dit topic ipv een Oorlog in Oekraine ineens een allegaartje aan "VS, China en onderzeeërs" topic geworden zonder enige relevantie aan de oorlog?
Is er een tekort aan dat soort geweren in Oekraine dan?quote:Op zondag 9 juli 2023 16:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Leuke puzzel voor je:
Weet jij waarom we in heel de oekraine oorlog nog niet 1 keer de FAMAS hebben gezien? En dat is, nog wel, hun main battle rifle.
Zeker dat FR daar zulke aantallen van moet hebben, dat ze er prima ladingen aan oekraine kunnen doneren?
En dat soort shit beslisingen blijven ze maar achtervolgen. Niet anders dan de reputatie van franse auto's.
De perceptie van hun militaire materiaal is niet universeel positief, laat ik het zo samenvatten.
Wat?quote:
Gebruiken ze niet ook hun eigen unieke munitie?quote:Op zondag 9 juli 2023 18:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is er een tekort aan dat soort geweren in Oekraine dan?
Waar heb je het ongeveer overquote:Op zondag 9 juli 2023 18:07 schreef rups33 het volgende:
[..]
Is gewoon waar
Het een sluit het ander niet uit
quote:
quote:
Gewoon standaard spul. Ze zijn trouwens vervangen in het leger door de HK416.quote:Op zondag 9 juli 2023 18:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
Gebruiken ze niet ook hun eigen unieke munitie?
Niet helemaal, de oer FAMAS is niet geschikt voor de reguliere NATO munitie. Pas vanaf de G2 kan dat wel.quote:Op zondag 9 juli 2023 18:29 schreef Ulx het volgende:
Gewoon standaard spul. Ze zijn trouwens vervangen in het leger door de HK416.
quote:Ammunition
The FAMAS uses a delayed blowback operating system that functions best with French-specified steel-casing 5.56×45mm ammunition. Using standard brass-casing 5.56×45mm NATO ammunition employed by other armies can create over-pressure and case ruptures in the FAMAS during extraction, which can lead to severe malfunctions
Nou nee, ik denk dat ze daar meer dan genoeg van geleverd hebben gekregen.quote:Op zondag 9 juli 2023 18:06 schreef Ulx het volgende:
Is er een tekort aan dat soort geweren in Oekraine dan?
Hoeveel SA80's heb je al gezien?quote:Op zondag 9 juli 2023 16:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Leuke puzzel voor je:
Weet jij waarom we in heel de oekraine oorlog nog niet 1 keer de FAMAS hebben gezien? En dat is, nog wel, hun main battle rifle.
Ik heb sinds dat ik een C4🌵 heb nog nooit naar de garage gehoeven anders dan voor normaal onderhoud.quote:Zeker dat FR daar zulke aantallen van moet hebben, dat ze er prima ladingen aan oekraine kunnen doneren?
En dat soort shit beslisingen blijven ze maar achtervolgen. Niet anders dan de reputatie van franse auto's.
In wat filmpjes over de opleiding van Oekraïners door Nederlandse militairen in noord Engeland liepen ze rond met SA80's.quote:
quote:Op zondag 9 juli 2023 16:26 schreef ExTec het volgende:
Hier konden we op wachten, zat er aan de komen, en de invulling hiervan gaat zeer interessant worden.
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:22 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als bijvoorbeeld ome Erdo nou die boten begeleidt, geloof ik niet dat Putin iets durft uit te halen.
Dan kun je alles wel op 1 of andere manier met elkaar verbindenquote:Op zondag 9 juli 2023 17:59 schreef sp3c het volgende:
Slow NWS dat?
Het heeft allemaal wel met elkaar te maken natuurlijk
De onderwerpen die je noemde welquote:Op zondag 9 juli 2023 19:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dan kun je alles wel op 1 of andere manier met elkaar verbinden
Maar heeft niet met de oorlog zelf te maken, ook niet indirect met deze oorlog.
Pff, wat een slachting.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |