abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209824826
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het zijn eerder de Amerikanen die onbetrouwbaar zijn gebleken en geen rekening houden met de belangen van Europa. Sinds de problemen rondom de onderzeebotendeal met Australië botert het niet langer tussen Frankrijk en de VS.

Om je een idee te geven:
[..]

Het zijn wederom de Amerikanen die ons komen redden op ons continent. Dat de Amerikanen verstandige beslissingen nemen omtrent hun eigen belangen is niet meer dan logisch en vanuit binnenlandse belangen noodzakelijk
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 9 juli 2023 @ 15:38:15 #152
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209824860
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:16 schreef Slayage het volgende:
Gerasimov is dus vervangen. Weet niet of we daar happy mee moeten zijn . Hij werd omschreven als "the sane one" VAn de Putin shoigu driehoek. Daarnaast zou het met de Wagner opstand te maken hebben?

[ twitter ]
En hij is verantwoordelijk voor een blundertje of 2 3.
pi_209824891
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:36 schreef Slayage het volgende:

wederom de Amerikanen die ons komen redden op ons continent
?

In WO1 verklaarden ze de oorlog wegens de Duitse duikbootaanvallen, in WO2 verklaarde Duitsland de oorlog aan de VS. Dus logisch dat ze mee gingen doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2023 15:42:02 ]
pi_209824971
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
?

In WO1 verklaarden ze de oorlog wegens de Duitse duikbootaanvallen, in WO2 verklaarde Duitsland de oorlog aan de VS. Dus logisch dat ze mee gingen doen.
Zeker logisch maar moet je voorstellen dat de Amerikanen zich strikt neutraal hadden gehouden tijdens beide wereld oorlogen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 9 juli 2023 @ 15:45:47 #155
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209825003
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:43 schreef Slayage het volgende:

[..]
Zeker logisch maar moet je voorstellen dat de Amerikanen zich strikt neutraal hadden gehouden tijdens beide wereld oorlogen.
Had men dat bij de eerste oorlog gedaan dan hadden we waarschijnlijk nooit over een tweede wereldoorlog hoeven spreken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_209825026
quote:
Trouwens, wat lijkt Poetin op oude kinderfotos op dat ventje van Home Alone, Macaulay Culkin.

Verder echt onbelangrijk, maar het viel me ineens op

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209825027
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:43 schreef Slayage het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Duitsland ging hun schepen tot zinken brengen! Wat bedoel je met "neutraal blijven"? Dat toestaan?
  FOK!fotograaf zondag 9 juli 2023 @ 15:47:50 #158
364681 over_hedge
pi_209825050
Als je dan toch terug in de tijd wilt. Us was anders best kut tegen de Uk. Uk geeft een godsvermogen uit om hun te helpen. Vraagt daarna om wat financiële hulp. Omdat ze net veel te veel geld aan oorlog uit gegeven hebben om de us te verdedigen tegen frankrijk.

ennnn ipv helpen beginnen ze een revolutie.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_209825217
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:47 schreef over_hedge het volgende:
Als je dan toch terug in de tijd wilt. Us was anders best kut tegen de Uk. Uk geeft een godsvermogen uit om hun te helpen. Vraagt daarna om wat financiële hulp. Omdat ze net veel te veel geld aan oorlog uit gegeven hebben om de us te verdedigen tegen frankrijk.

ennnn ipv helpen beginnen ze een revolutie.
Wat?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_209825229
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Duitsland ging hun schepen tot zinken brengen! Wat bedoel je met "neutraal blijven"? Dat toestaan?
Ja strikt neutraal.
-Rabia Al-Basri
  zondag 9 juli 2023 @ 15:57:11 #161
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_209825264
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:19 schreef BlaZ het volgende:
en geen rekening houden met de belangen van Europa.
Vaag verhaal.

Uiteindelijk bood de VS aan om nucleair aangedreven onderzeeers te leveren, en had de franse defensie industrie het nakijken.

De VS gaat die dingen waarschijnlijk met korting leveren, en dat doen ze uiteindelijk alleen maar met het oog op het eventuele conflict China vs de rest.

Daar zit dus weinig direct belang bij van de VS, en heel veel algemeen belang.
  FOK!fotograaf zondag 9 juli 2023 @ 15:57:40 #162
364681 over_hedge
pi_209825277
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:55 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Wat?
Zevenjarige Oorlog en de nasleep er van
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_209825295
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:57 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zevenjarige Oorlog en de nasleep er van
Hoe waren de VS daar bij betrokken?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_209825319
Nationalisme = gif

Had nooit gehoord van de struggles tussen oekrinse en Poolse nationalsiten.

De bloedige strijd om Wolynië

Wolynië ligt in het noordwesten van Oekraïne. Tijdens de Tweede Wereldoorlog behoorde het tot de Sovjet-Unie en woonde er een grote Poolse gemeenschap. Oekraïense nationalisten die vochten om een onafhankelijke staat te stichten wilden de regio voor zichzelf.

Na jaren van spanningen en aanvallen barstte het grootschalige geweld los in de nacht van 11 juli 1943. Boeren werden opgehitst om zich met zagen, bijlen en hooivorken tegen hun Poolse buren te keren. Kerken werden in brand gestoken. Mannen, vrouwen en kinderen werden op gruwelijke wijze vermoord. Bij Poolse vergeldingsacties werden vervolgens ook duizenden Oekraïners gedood. De schattingen over het aantal slachtoffers lopen uiteen van 50.000 tot 100.000.

https://nos.nl/l/2482152
-Rabia Al-Basri
  FOK!fotograaf zondag 9 juli 2023 @ 16:00:00 #165
364681 over_hedge
pi_209825320
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:58 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Hoe waren de VS daar bij betrokken?
Dat zeg ik net? En ja weet dat het nog niet de vs heten toen want de revolutie kwam daarna dus. Voordat dat het genen is waar je over valt.
  zondag 9 juli 2023 @ 16:06:25 #166
56749 BlaZ
pi_209825501
quote:
7s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:57 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vaag verhaal.

Uiteindelijk bood de VS aan om nucleair aangedreven onderzeeers te leveren, en had de franse defensie industrie het nakijken.

De VS gaat die dingen waarschijnlijk met korting leveren, en dat doen ze uiteindelijk alleen maar met het oog op het eventuele conflict China vs de rest.

Daar zit dus weinig direct belang bij van de VS, en heel veel algemeen belang.
Dat had ook kunnen plaatsvinden zonder Frankrijk zo te schofferen en dit heeft zeker zijn weerklank op het huidige handelen van Macron ten opzichte van China. Aangaande China liggen de kaarten ook anders natuurlijk, Europa lijkt niet al te gewillig om mee te gaan in de anti-Chinese politiek van de VS.
  zondag 9 juli 2023 @ 16:06:44 #167
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209825515
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:24 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Heel dit topic is een aaneenschakeling van mensen die denken de oplossingen te hebben die niet werken want als ze wel zouden werken dit al lang gedaan zou zijn.
Nog steeds niet specifiek genoeg. Normaal heeft Ryan goede info,maar dit is matig.

Ryan heeft het over dud rates van 1-3%, maar de nieuwe variant heeft dud rates van minder dan 1%.
Bovendien heeft hij het over 88 submunities. Maar dat is de normale variant, bijv de base bleed heeft 72.

En hij zegt dat het niet effectief is tegen loopgraven, want als je weet dat je onder vuur ligt
, je dekking kunt zoeken in een bunker. Als. Als. Als. Feit is dat je precisiemunitie juist geen tot weinig waarschuwing krijgt.

Het kan natuurlijk zo zijn dat Ryan 100% gelijk krijgt, maar ik zou er niet blind vanuit gaan.
pi_209825559
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:56 schreef Slayage het volgende:

[..]
Ja strikt neutraal.
Je ongestraft laten aanvallen is neutraliteit?
  zondag 9 juli 2023 @ 16:10:46 #170
56749 BlaZ
pi_209825614
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:59 schreef Slayage het volgende:
Nationalisme = gif

Had nooit gehoord van de struggles tussen oekrinse en Poolse nationalsiten.

De bloedige strijd om Wolynië

Wolynië ligt in het noordwesten van Oekraïne. Tijdens de Tweede Wereldoorlog behoorde het tot de Sovjet-Unie en woonde er een grote Poolse gemeenschap. Oekraïense nationalisten die vochten om een onafhankelijke staat te stichten wilden de regio voor zichzelf.

Na jaren van spanningen en aanvallen barstte het grootschalige geweld los in de nacht van 11 juli 1943. Boeren werden opgehitst om zich met zagen, bijlen en hooivorken tegen hun Poolse buren te keren. Kerken werden in brand gestoken. Mannen, vrouwen en kinderen werden op gruwelijke wijze vermoord. Bij Poolse vergeldingsacties werden vervolgens ook duizenden Oekraïners gedood. De schattingen over het aantal slachtoffers lopen uiteen van 50.000 tot 100.000.

https://nos.nl/l/2482152
In deze context is de nasleep van de eerste wereldoorlog met o.a. de Pools-Oekraïnse oorlog erg relevant.
  FOK!fotograaf zondag 9 juli 2023 @ 16:11:36 #171
364681 over_hedge
pi_209825644
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:07 schreef oheng het volgende:

[..]
Nog steeds niet specifiek genoeg. Normaal heeft Ryan goede info,maar dit is matig.

Ryan heeft het over dud rates van 1-3%, maar de nieuwe variant heeft dud rates van minder dan 1%.
Bovendien heeft hij het over 88 submunities. Maar dat is de normale variant, bijv de base bleed heeft 72.

En hij zegt dat het niet effectief is tegen loopgraven, want als je weet dat je onder vuur ligt
, je dekking kunt zoeken in een bunker. Als. Als. Als. Feit is dat je precisiemunitie juist geen tot weinig waarschuwing krijgt.

Het kan natuurlijk zo zijn dat Ryan 100% gelijk krijgt, maar ik zou er niet blind vanuit gaan.
ik ga er ook niet blind van uit dat wat hij zegt klopt. Al helemaal niet als het om voorspellingen gaat. Maar in het geval van: Cluster gebruiken om mijnveld te clearen werkt gewoon niet zo als mensen hier denken. Dat was beetje het enige punt.
  zondag 9 juli 2023 @ 16:12:53 #172
6484 ExTec
pi_209825685
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat had ook kunnen plaatsvinden zonder Frankrijk zo te schofferen en dit heeft zeker zijn weerklank op het huidige handelen van Macron ten opzichte van China. Aangaande China liggen de kaarten ook anders natuurlijk, Europa lijkt niet al te gewillig om mee te gaan in de anti-Chinese politiek van de VS.
Maar de meesten van ons snappen dat het probleem dus heus bij frankrijk ligt. Die zijn, zoveel eeuwen na dato, nog steeds niet over hun imperialisme heen. Ze wanen zich nog steeds een groot rijk, en het simpele gegeven dat al hun fantastische initiatieven die altijd neerkomen op meer macht voor frankrijk, iedereen moet eigenlijk maar gewoon luisteren naar parijs, gewoon nooit aanslaan bij andere west-europese landen, negeren ze.

Overigens geef je zelf haarfijn aan dat hun dus het probleem zijn.

Je zou mogen verwachten dat ook frankrijk snapt dat er nogal wat op het spel staat, mbt veiligheid in Azie?

Nope, we schuiven ons voet er weer onder en gaan weer jammeren "dat het grootste frankrijk" weer "miskent' wordt.

Andere kant van de munt is, dat het voornamelijk theater is, om te appeleren aan de imperialistische inborst van fransozen. Want als het er op aan komt doen ze meestal wel netjes mee.
pi_209825734
quote:
7s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar de meesten van ons snappen dat het probleem dus heus bij frankrijk ligt. Die zijn, zoveel eeuwen na dato, nog steeds niet over hun imperialisme heen. Ze wanen zich nog steeds een groot rijk, en het simpele gegeven dat al hun fantastische initiatieven die altijd neerkomen op meer macht voor frankrijk, iedereen moet eigenlijk maar gewoon luisteren naar parijs, gewoon nooit aanslaan bij andere west-europese landen, negeren ze.

Overigens geef je zelf haarfijn aan dat hun dus het probleem zijn.

Je zou mogen verwachten dat ook frankrijk snapt dat er nogal wat op het spel staat, mbt veiligheid in Azie?

Nope, we schuiven ons voet er weer onder en gaan weer jammeren "dat het grootste frankrijk" weer "miskent' wordt.

Andere kant van de munt is, dat het voornamelijk theater is, om te appeleren aan de imperialistische inborst van fransozen. Want als het er op aan komt doen ze meestal wel netjes mee.
D'r is toch ook gewoon een mes in hun rug gestoken in die onderzeeër-affaire?
  zondag 9 juli 2023 @ 16:15:50 #174
6484 ExTec
pi_209825764
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:07 schreef oheng het volgende:
Nou, nee. Ik denk niet dat oekraine die dingen graag wil om ze uit elkaar te halen om de bomblets onder drones te hangen.

Explosieven maken is heel simpel. Hebben ze vast geen tekort aan.
  zondag 9 juli 2023 @ 16:19:23 #175
6484 ExTec
pi_209825845
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
D'r is toch ook gewoon een mes in hun rug gestoken in die onderzeeër-affaire?
Als je het zo wil zien?

Je kan het ook zien als de westerse aanwezigheid in die regio versterken, door ze beter spul te geven.

Maar je kan aan de andere kant Australie niet kwalijk nemen dat ze max bang for buck willen, en als uncle sam dan tegen zeer acceptabele prijs veel beter spul wil leveren, tja.

Als jij een auto wil kopen, en op het laatste moment geeft een andere dealer een veeeeeel betere deal, steek je dan ook een mes in de rug van die andere dealer?

Ik denk het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')