Ach, kun je ze ergens ook niet heel erg kwalijk nemen. Daar hebben bijvoorbeeld de Britten bij vlagen ook nog wel eens last van. Dat ze ff dwars moeten doen om nog in de illusie te kunnen leven dat ze een grote mogendheid zijn.quote:
Ah, bedankt. Ik zat al te twijfelen of ze dezelfde PSI druk konden uitoefenen. Natuurlijk hangt het er wel vanaf wat de afstand van een bomblet tot de ontsteker is. Vraag me af waarop Hertling zich baseert.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit schijnt een misvatting te zijn. Dat werd benoemd door die oud generaal hertling in een tweet reeks. Ze zijn te licht om mijnenvelden op te ruimen.
En een brandstof motor? Ik zeg ook niet dat ik oplossingen weet, of dat deze meteen voor de hand liggen.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je weet dat een electromotor een constructie is van koperen spoelen en magneten? Ook die overleven dat niet.
Da's los van dat zonder enige vorm van aansturing je uit koers raakt, vanwege wind bv.
Maar eigenlijk zeg je het zelf al: het moet allemaal niet-geleidend materiaal zijn.
Weg simpel en goedkoop ontwerp. Wordt ineens al veel complexer, duurder. Weg precies die voordelen die drones nu een aantrekkelijk wapen maken.
De explosieven van een clusterbom verspreiden zich nu eenmaal niet zo gelijkmatig dat je de garantie hebt dat het alle grond bestrijkt.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:30 schreef oheng het volgende:
[..]
Ah, bedankt. Ik zat al te twijfelen of ze dezelfde PSI druk konden uitoefenen. Natuurlijk hangt het er wel vanaf wat de afstand van een bomblet tot de ontsteker is. Vraag me af waarop Hertling zich baseert.
Maar dat hoeft niet. En je kan ze zo proberen te maken dat er nog enige functionaliteit is zodra de electronica uitvalt.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:04 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Een drone bevat toch evengoed complexe elektronika?
En is daar ook nog eens volledig van afhankelijk, een vliegtuig heeft een vlieger aan boord en vaak een mechanische backup voor de besturing.
Uhh wat? Je gaat geen mijnen ruimen met andere mijnen... Probleem met cluster munitie is dat het gewoon mijnen zijn. En een x aantal % niet afgaat.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:12 schreef oheng het volgende:
Oekraine gaat de clustermunitie gebruiken om de illegale mijnenvelden van de russische hordes op te ruimen, en de bevolking te bevrijden van terreur, martelingen executies.
Clustermunitie voor Oekraine voorkomt dus menselijk lijden.
Doe ik graag hoor, maar dan vind ik je wel veel mopperen op die luxe hangmat.quote:
Whataboutisme.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Doe ik graag hoor, maar dan vind ik je wel veel mopperen op die luxe hangmat.
Frankrijk en de VS hebben hier simpelweg andere belangen. Ik denk ook dat Europa meer heeft in een neutrale lijn in plaats van kant te kiezen in het onvermijdelijke VS-China conflict.quote:
Ik vraag me af wat er gebeurt als je er heel veel op 1 gebied gooit. En wat de metalen fragmenten kunnen doen.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
De explosieven van een clusterbom verspreiden zich nu eenmaal niet zo gelijkmatig dat je de garantie hebt dat het alle grond bestrijkt.
Stukje van hertling vond ik niet zo goed, qua argument voor of tegen. Hij omschrijft dat het zuigt om aan de receiving end te zitten. Ja, no shit.
Dus van de Amerikanen mogen we verwachten dat ze ons komen helpen, maar andersom laten we de Amerikanen stikken? Helder.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Frankrijk en de VS hebben hier simpelweg andere belangen. Ik denk ook dat Europa meer heeft in een neutrale lijn in plaats van kant te kiezen in het onvermijdelijke VS-China conflict.
Inleidende bombardementen lijkt me het spul uiterst geschikt voor. Of counter artilleriequote:Op zondag 9 juli 2023 14:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er gebeurt als je er heel veel op 1 gebied gooit. En wat de metalen fragmenten kunnen doen.
We komen er wel achter de komende weken.
NAVO is niet betrokken, en wat individuele landen doen staat los van NAVO.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:09 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Wij zijn NAVO toch? Onze vrienden.
Die heb je nooit, dat is het mooie/matige aan mijnenquote:Op zondag 9 juli 2023 14:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kan, maar je hebt 0 garantie dat het ook echt alle mijnen opruimt.
Het probleem is dat je nu alle clustermunitie over 1 kam scheert. Het is een verzamelnaam.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Uhh wat? Je gaat geen mijnen ruimen met andere mijnen... Probleem met cluster munitie is dat het gewoon mijnen zijn. En een x aantal % niet afgaat.
Heb dit al zo vaak voorbij zien komen: Waarom doen ze niet gewoon X tegen Y.
Het antwoord is vrijwel altijd: Omdat het niet werkt zoals je denkt dat het werkt. Deed het dat wel, dan hadden ze dat wel gedaan
True thatquote:Op zondag 9 juli 2023 15:15 schreef oheng het volgende:
Deze hele oorlog is 1 lange aaneenschakeling van "kan niet", "kan niet", "kan niet", "oh shit kan toch wel".
Het zijn eerder de Amerikanen die onbetrouwbaar zijn gebleken en geen rekening houden met de belangen van Europa. Sinds de problemen rondom de onderzeebotendeal met Australië botert het niet langer tussen Frankrijk en de VS.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dus van de Amerikanen mogen we verwachten dat ze ons komen helpen, maar andersom laten we de Amerikanen stikken? Helder.
Ik weet niet of het conflict wat nu natuurlijk al gaande is middels economische middelen wel ooit zal worden gevoerd met wapens. Zo zeker is dat niet.
quote:In an editorial, Le Monde, the leading French daily, said: “For any who still doubted it, the Biden administration is no different from the Trump administration on this point: The United States comes first, whether it’s in the strategic, economic, financial or health fields. ‘America First’ is the guiding line of the foreign policy of the White House.”
En de ene mijn is de andere niet.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:15 schreef oheng het volgende:
[..]
Het probleem is dat je nu alle clustermunitie over 1 kam scheert.
Dus; welke clustermunitie stuurt de VS precies? En kun je aantonen dat het niet werkt tegen mijnen, of denk je dat het niet werkt.
Deze hele oorlog is 1 lange aaneenschakeling van "kan niet", "kan niet", "kan niet", "oh shit kan toch wel".
Ik zou niet te snel zijn met aannames.
quote:Op zondag 9 juli 2023 15:15 schreef oheng het volgende:
[..]
Het probleem is dat je nu alle clustermunitie over 1 kam scheert.
Dus; welke clustermunitie stuurt de VS precies? En kun je aantonen dat het niet werkt tegen mijnen, of denk je dat het niet werkt.
Ik zou niet te snel zijn met aannames.
Die metalen fragmenten zijn niet zwaar genoeg. Clusterbommetjes wegen ongeveer 1,5 kilo wat onvoldoende is om zelfs maar personenmijnen te detoneren. Die gaan af vanaf minimaal 5 kilo, maar dat is afhankelijk van de variant.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er gebeurt als je er heel veel op 1 gebied gooit. En wat de metalen fragmenten kunnen doen.
We komen er wel achter de komende weken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |