SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 04-07-2023 21:08:40 ]
Gaarnequote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Kan deze bij Maps in de OP?
https://map.ukrdailyupdate.com/
Toegevoegd.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Kan deze bij Maps in de OP?
https://map.ukrdailyupdate.com/
Huh wat?quote:
Mobik's cube.quote:
Die second home coming doet me denken aan 9/11 toen de toenmalige wappies van alles en nog wat zagen in de vuurballen tijdens impact.quote:
Ik zat eerst ook te denken; wtf is dat?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<signature here>.
Volgens mij snap jij het verschil niet tussen het ''leger'', de actieve soldaten, en mogelijk oproepbare soldaten.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat een op de zes Russen in het leger zit, lijkt me redelijk onhaalbaar, tenzij je bejaarden en vrouwen ook gaat recruteren.
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zat eerst ook te denken; wtf is dat?
Maar:okay... damn...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
Hij was n van de lui die riep dat het een eitje was waardoor er veel mensen en de media dit gingen overnemen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:28 schreef sexbierum het volgende:
Voor iedereen die vindt dat het Oekrans offensief te langzaam gaat of zelfs al mislukt is legt Thomas Theiner uit waarom het langzaam gaat en waarom het zeker niet mislukt is.
https://threadreaderapp.com/thread/1676278761342345216.html
Nu is Thomas altijd erg positief en heeft hij ook al een aantal keer onderschat hoe langzaam de steun van het westen steeds op gang komt, maar hij is zeker goed genformeerd en is ook niet de enige die zo tegen de situatie aankijkt.
Wat mij betreft klinkt het logisch en ik hoop dat hij gelijk heeft.
[..]
Maar:Je had die spoiler wel even mogen inluiden.. damn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
Er staat SPOILER, kun je niet lezen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je had die spoiler wel even mogen inluiden.. damn.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Bij dit soort shit kun je best een keer extra waarschuwen lijkt me.quote:
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:02 schreef Perrin het volgende:
[..]Je maakt een garp, maar ik stuur dit naar iemand en die zegt; geen zorg, rus kan nog dieper gaan dan dit, maken we vanzelf mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus: in de toekomst dit soort palets door naar de slager ofzo?<signature here>.
De echte helden in deze oorlog, maar ook de vreedzame samenleving.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:58 schreef Perrin het volgende:
Glaszetter heeft morgen genoeg te doen daar:[ twitter ]
Naja strategisch gezien is het doel dan ook niet dorpjes veroveren. Zoals ik vaker heb gezegd: de dorpjeswissel is veelal niet belangrijk. Het strategische doel is het uitputten en vastzetten van de russische troepen. En dat kun je alleen doen als je veel minder verliezen hebt dan de vijand. Zie ook de grote aantallen russische artillerie die de lucht ingaat. (hoofddoel is natuurlijk het doorsnijden van de landbrug)quote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:41 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Net een Oekraine item in 1Vandaag. Zag je ze oefenen voor als er daarmee een ramp komt.
Overigens apart, die Nederlandse journalist had het ook over dat het maar heel langzaam vooruit gaat met het offensief en sprak al over straks moet men nog onderhandelen. Maar geen woord over dat slechts een beperkt aantal van de Oekrainse strijdkrachten is ingezet @:oheng .Toch wel vreemd voor zo'n journalist daar, dat hij zoiets dan weer niet weet om de relevante duiding te kunnen geven.
Hij gaf wel aan dat het lastig is zonder behoorlijke luchtsteun.
Munitie zo te zien. Fel wit en weinig zwarte rook.quote:
[..]
Maar:Wat is precies het idee van zo'n cubenik?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handig om te transporteren?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:16 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat is precies het idee van zo'n cubenik?
Gezien de pallet zou je zeggen gemakkelijk transport, maar kan me niet voorstellen dat ze zo naar het dorp van herkomst worden teruggestuurd.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:16 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat is precies het idee van zo'n cubenik?
Dat wordt een lastige puzzel als elk stukje naar het juiste dorp moet.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Gezien de pallet zou je zeggen gemakkelijk transport, maar kan me niet voorstellen dat ze zo naar het dorp van herkomst worden teruggestuurd.
Als bijvoorbeeld ome Erdo nou die boten begeleidt, geloof ik niet dat Putin iets durft uit te halen.quote:Russia says it opposes renewal of Black Sea grain deal:
"The 'Black Sea Initiative,' the purpose of which was to provide assistance to needy countries in Africa, Asia and Latin America, has turned into a purely commercial export of Ukrainian food to 'well-fed' countries," the foreign ministry claimed in a statement, also criticizing the West's refusal to ease sanctions on Russia.
"It is obvious that there are no grounds for further continuation of the 'Black Sea Initiative,'" the foreign ministry said..'"
Het wordt tijd dat we Rusland ook dit machtsmiddel eens ontnemen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:22 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als bijvoorbeeld ome Erdo nou die boten begeleidt, geloof ik niet dat Putin iets durft uit te halen.
Ultramanquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar bij elkaar geperst? En vooral, waarom?quote:
1 pallet kost minder dan 10?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:27 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Maar bij elkaar geperst? En vooral, waarom?
Als je nog in de omgeving Enerhodar bent dan zal ik toch maar even een ander heenkomen zoeken de komende dagen. Putin cs gaan wat doen.quote:
Ja maar in een zak achterop de truck is toch veel sneller, en gebruikelijker.quote:
Ik denk nog steeds dat het allemaal propaganda en bluf is. Van beide kanten wellicht. Of express zoveel aandacht erop zetten dat Rusland 't toch misschien niet aandurft.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je nog in de omgeving Enerhodar bent dan zal ik toch maar even een ander heenkomen zoeken de komende dagen. Putin cs gaan wat doen.
Twee punten daar over. Ik heb ergens iemand horen zeggen 'dit is Fukushima, geen Tsjernobyl. Ernstig, maar niet alles ontwrichtend.
Twee. Het westen moet hier op reageren. We deden het niet bij die dam dus nu is er een kerncentrale aan de beurt en zo schuiven we steeds verder op.
Is gissen. Waar ligt het, door wie werd het vervoerd etc antwoorden nodig om verder beter te speculeren. Lugubere wraakactie?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:31 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Ja maar in een zak achterop de truck is toch veel sneller, en gebruikelijker.
Ik denk wel dat het westen het waarschuwen voor reacties niet openbaar moet doen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je nog in de omgeving Enerhodar bent dan zal ik toch maar even een ander heenkomen zoeken de komende dagen. Putin cs gaan wat doen.
Twee punten daar over. Ik heb ergens iemand horen zeggen 'dit is Fukushima, geen Tsjernobyl. Ernstig, maar niet alles ontwrichtend.
Twee. Het westen moet hier op reageren. We deden het niet bij die dam dus nu is er een kerncentrale aan de beurt en zo schuiven we steeds verder op.
Tja maar een gedeelte van Fukushima is nog steeds no mans land nu, moet je gewoon niet willen kutten met kernenergie. Geen idee wat het westen hiermee moet trouwens. Meer wapens?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Makkelijk te vervoeren toch.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:27 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Maar bij elkaar geperst? En vooral, waarom?
Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Als dat bekend wordt is het einde steun en dat kan UA zich niet permitteren.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het westen het waarschuwen voor reacties niet openbaar moet doen.
als het dreigement “bij een gexplodeerde centrale grijpen we in” is, is de kans er dat Oekrane als nog er een bom op gooit.
Idd ja, die heeft sowieso altijd hallelujah verhalen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:58 schreef BEFEM het volgende:
Hij was n van de lui die riep dat het een eitje was waardoor er veel mensen en de media dit gingen overnemen.
[..]
Maar:Is dit niet gewoon uitrusting, doeken ed afkomstig van een veldhospitaal of zoiets dergelijks?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je lijken weinig ruimte in wil laten nemen begin je met kleding uittrekken.
Meer wapens kan. Andere wapens kan ook.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja maar een gedeelte van Fukushima is nog steeds no mans land nu, moet je gewoon niet willen kutten met kernenergie. Geen idee wat het westen hiermee moet trouwens. Meer wapens?
Eens, maar ik zou wel goed omschrijven hoe je dan gaat reageren en in welk geval.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Als dat bekend wordt is het einde steun en dat kan UA zich niet permitteren.
Het maakt mij niet uit of je nu vooraf waarschuwt of niet. Voor beide is wat te zeggen. Het gaat er om dat als het toch gebeurt er een stevige reactie moet komen. (Dat hoeft overigens niet perse militair te zijn, al ligt leveren van bijvoorbeeld lange-afstandswapens wel voor de hand).
Door die tweets te lezen denkt @Nebelwerfer dat wij allemaal hier dat hebben geroepen, dat het easy peasy gaat zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd ja, die heeft sowieso altijd hallelujah verhalen.
Denk dat de waarheid ergens in het midden zit.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd ja, die heeft sowieso altijd hallelujah verhalen.
Klopt.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:47 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Denk dat de waarheid ergens in het midden zit.
Oekraine heeft niet het achterste van haar tong laten zien, vroeg of laat gaan ze de landbrug proberen te breken en daarbij zullen ook duizenden soldaten gaan omkomen. Of het ze uiteindelijk ook gaat lukken zien we over aantal maanden wel. Maar zeggen tegenoffensief mislukt!! is gewoon flauwekul (in dit stadium).
Ik reageer op @BEFEM volgens mij?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:44 schreef 3rr0r het volgende:
Door die tweets te lezen denkt @:Nebelwerfer dat wij allemaal hier dat hebben geroepen, dat het easy peasy gaat zijn.
FU, lees eerst eens goed wat ik zeg en als je wil weten wie wat zei ga je maar lekker een maand of 2 terugscrollen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:44 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Door die tweets te lezen denkt @:Nebelwerfer dat wij allemaal hier dat hebben geroepen, dat het easy peasy gaat zijn.
Ja, mijn opmerking is gerelateerd aan die Twitteraar die nogal positief deed waar jullie het over hadden.quote:
Waarom die rommel opslaan zo vlakbij het front en in een stedelijke omgevingquote:
Jij bent degene die beweringen doet over wat 'wij allemaal' zogenaamd hier riepen, dus je mag zelf gaan terugzoekenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
FU, lees eerst eens goed wat ik zeg en als je wil weten wie wat zei ga je maar lekker een maand of 2 terugscrollen.
Nog steeds zie ik de relevantie niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:54 schreef 3rr0r het volgende:
Ja, mijn opmerking is gerelateerd aan die Twitteraar die nogal positief deed waar jullie het over hadden.
Ja laat maar, omdat je hetgeen Nebelwerfer eerder hier beweerde niet hebt meegekregen snap je de link niet.quote:
Ik geef aan discussie te hebben gehad, hier op dit forum. als je denkt dat ik dat lieg moet je dat zelf weten. Ga niet voor me invullen waar ik het slap ouwehoeren over dat offensief vandaan heb gehaald.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:56 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Jij bent degene die beweringen doet over wat 'wij allemaal' zogenaamd hier riepen, dus je mag zelf gaan terugzoeken
Dan moet je dat ook zo brengen, dat je een discussie hier hebt gehad (met een user) en niet dat 'wij allemaal' hier wel beweerden dat het easy peasy ging zijn maar jij zag het in hoor, dat dat niet het geval zou zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik geef aan discussie te hebben gehad, hier op dit forum. als je denkt dat ik dat lieg moet je dat zelf weten. Ga niet voor me invullen waar ik het slap ouwehoeren over dat offensief vandaan heb gehaald.
Haal jij die “jullie allemaal” eens even naar boven dan…quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:02 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dan moet je dat ook zo brengen, dat je een discussie hier hebt gehad (met een user) en niet dat 'wij allemaal' hier wel beweerden dat het easy peasy ging zijn maar jij zag het in hoor, dat dat niet het geval zou zijn.
Jij maakte de karikatuur ervan alsof mensen hier beweerden dat alles maar eventjes zou duren want Oekraine zou zo bij de zee van Azov staan, walsen wel even over de Russen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Haal jij die “jullie allemaal” eens even naar boven dan…
En dat werd beweerd, nog onderbouwd ook. Heb nooit beweerd dat heel het topic dit riep.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:15 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Jij maakte de karikatuur ervan alsof mensen hier beweerden dat alles maar eventjes zou duren want Oekraine zou zo bij de zee van Azov staan, walsen wel even over de Russen.
Laten we het maar weer over het nieuws hebben want dit heeft verder niet veel nut.
Enige dat hierover in de media was, was een uitspraak van oud US generaal Petraeus dat mocht Rusland een nuke inzetten alle troepen en materiaal van Rusland in Oekraine zouden worden vernietigd alsook de Russische Zwarte Zee vloot. Maar goed, die man gaat er niet meer over en het is de vraag of ze een kernreactor laten exploderen gelijkstellen aan inzet van nukes, Neem aan van niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:16 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik hoop dat Europese landen en Amerika duidelijk hebben gemaakt aan Poetin dat een kerncentrale opblazen opgevat wordt als daad van agressie jegens het westen en dat er dan militairen en wapens worden gestuurd om Oekrane te helpen Rusland direct eruit te trappen, te beginnen met het veiligstellen van het luchtruim boven heel Oekrane inclusief de Krim.
Waarom niet? We hebben het hier over Russen he, het mag ondertussen toch wel duidelijk zijn dat die geen moer om menselijk leven en welzijn geven.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom die rommel opslaan zo vlakbij het front en in een stedelijke omgeving
Ik heb die beelden een paar uur terug gezien en ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Jezus christus, die samengeperste vlees pallets.
[..]
Maar:Is dat nou een gesmolten Minion?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: of Spongbob vermomd als een Minion?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2023 23:44:41 ]
Dan moet er wel straling naar het Westen komen, maar dat is alles behalve zeker. Kan ook gewoon lokaal zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:16 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik hoop dat Europese landen en Amerika duidelijk hebben gemaakt aan Poetin dat een kerncentrale opblazen opgevat wordt als daad van agressie jegens het westen en dat er dan militairen en wapens worden gestuurd om Oekrane te helpen Rusland direct eruit te trappen, te beginnen met het veiligstellen van het luchtruim boven heel Oekrane inclusief de Krim.
Mooi klusje ook om dat te doen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Mijn maag draaide al om bij het zien vd foto's maar nu helemaalquote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mooi klusje ook om dat te doen.
Van 2 juliquote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:27 schreef Momo het volgende:
Zelensky claims Russian forces have placed possible explosives on the roof of the Zaporizhzhia nuclear power plant
[ twitter ]
Ik zie er niet veel bijzonders in maar het is wel smerig.. de stank ruik ik hier.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Aangezien je er niet overheen kan rijden maar wel van bovenaf kan spotten en specifieke ammo op kan gooien.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat wil je met luchtsteun beginnen tegen mijnenvelden?
Ben benieuwd of de Amerikanen ook nog de uitgeschakelde kernreactoren weer opstarten voordat de boel de lucht in gaat. Even de schade maximaliseren.quote:
Lijkt me ook heel sterk dat het lichamen zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zie er niet veel bijzonders in maar het is wel smerig.. de stank ruik ik hier.
Lijkt me eerder afval vlees uit een fabriek wat ergens gedropt is.quote:
Hoe gebruikelijk is het dat vlees een uniform draagt?quote:Op woensdag 5 juli 2023 00:00 schreef theguyver het volgende:
[..]
Lijkt me eerder afval vlees uit een fabriek wat ergens gedropt is.
Russen maken gebruik van mobiele crematoria.
De reden waarvan is simpel ze hebben aangegeven dat elke gesneuvelde rus een bepaald bedrag krijg..
Maar als je de lijken gewoon cremeert dan is er niks meer van over je kan dan aangeven aan de famillie missing in action en je hoeft niks uit te keren.
Plus het helpt ook later door aan te geven aan de familie dat ze gevangen genomen gemarteld en gedood zijn.
Want er is gewoon geen lijk.
Althans zal me weinig verbazen als Rusland zo te werk gaat.
Als we even een jaar terug kijken had Oekrane een aantal wagons vol met lijken en probeerden ze alsnog famillie in Rusland op de hoogte te brengen van de dood van het familielid.
En dit doen ze nog steeds met gedode Russen die achterblijven op het slagveld.
Joh ik heb geen idee, het kwam voorbij, en ik las hier even vluchtig en zag eea wat er op aansloot, dus waarom niet. (delete indien gewenst)quote:
quote:
Ik zie ook geen vlees.quote:Op woensdag 5 juli 2023 00:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hoe gebruikelijk is het dat vlees een uniform draagt?
De Russen zijn dus overal bezig om de schuld alvast in de schoenen van Oekrane/Amerika te schuiven. Voor wanneer ze de boel gaan opblazen. Doen ze de afgelopen dagen al.quote:
Geen idee wat het wel is. Maar als het vlees is dan is het al ver en lang in staat van ontbinding.quote:
Zelenskiy: Russia may be preparing to trigger nuclear plant explosionquote:
Nahhh, ik heb je nu al gekwootquote:Op woensdag 5 juli 2023 00:13 schreef Za het volgende:
[..]
Joh ik heb geen idee, het kwam voorbij, en ik las hier even vluchtig en zag eea wat er op aansloot, dus waarom niet. (delete indien gewenst)
De man heeft wel z'n veterans ID card gepost.quote:Op woensdag 5 juli 2023 00:34 schreef mascara-klodder het volgende:
Nahhh, ik heb je nu al gekwoot
Maar je weet zelf ook wel dat dit soort posts hier niet horen en dat het beter op zijn plaats is in BNW of gewoon helemaal niet.
Ja dat kan ik ook wel doen, maakt het niet meteen geloofwaardigquote:Op woensdag 5 juli 2023 00:40 schreef Za het volgende:
[..]
De man heeft wel z'n veterans ID card gepost.
Eerlijk gezegd had ik van de tweet alleen het bovenste deel gelezen. Ik volg dit echt nauwelijks. Excuses.🌷
Als je het niet leest, en het onderwerp niet volgt en dus niet begrijpt... waarom voel je je dan geneigd om die berichten hier te plaatsen?quote:Op woensdag 5 juli 2023 00:40 schreef Za het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd had ik van de tweet alleen het bovenste deel gelezen. Ik volg dit echt nauwelijks.
quote:Op woensdag 5 juli 2023 00:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen idee wat het wel is. Maar als het vlees is dan is het al ver en lang in staat van ontbinding.
[ twitter ]
Blijft een leuk account.
Ik heb ook altijd explosieven op mijn dak liggen. Gewoon als opslagplaats.quote:Op woensdag 5 juli 2023 01:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Toch maar eens gaan volgen.
[..]
quote:Op woensdag 5 juli 2023 01:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
[..]
Rusland heeft gewoon zijn leger opgeslagen in Ukraine, niets aan de hand.quote:Op woensdag 5 juli 2023 01:12 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd explosieven op mijn dak liggen. Gewoon als opslagplaats.
Gewoon doorlopen. Niks aan de hand.quote:Op woensdag 5 juli 2023 01:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rusland heeft gewoon zijn leger opgeslagen in Ukraine, niets aan de hand.
Ik had het in de tweet zichtbare gedeelte gelezen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 01:05 schreef SillyWalks het volgende:
Als je het niet leest, en het onderwerp niet volgt en dus niet begrijpt... waarom voel je je dan geneigd om die berichten hier te plaatsen?
Vind je dat zelf ook niet gevaarlijk?quote:Op woensdag 5 juli 2023 01:12 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd explosieven op mijn dak liggen. Gewoon als opslagplaats.
Blondt hier.quote:Op woensdag 5 juli 2023 01:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vind je dat zelf ook niet gevaarlijk?
Ik leg ze altijd bij de buren op het dak !
Oh en ik moest lachenquote:Op woensdag 5 juli 2023 01:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vind je dat zelf ook niet gevaarlijk?
Ik leg ze altijd bij de buren op het dak !
Eerste pagina #13 en #21quote:Op woensdag 5 juli 2023 06:44 schreef Scorpie het volgende:
Wat is dat met die pallet, heb het helemaal gemist
Ik haal er niet zo 123 een uniform uit..quote:Op woensdag 5 juli 2023 00:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hoe gebruikelijk is het dat vlees een uniform draagt?
Altijd weer een vaagscreenshot met dit soort, zeker niet gephotoshopped. Niet bepaald een goede bron deze twitteraar, tenzij je ook geloofd in babybloed drinkende elite en joden die het kwaad op deze aardbol zijn.quote:
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Maar bij de Russen kan je alles verwachtenquote:Op woensdag 5 juli 2023 00:00 schreef theguyver het volgende:
[..]
Lijkt me eerder afval vlees uit een fabriek wat ergens gedropt is.
Russen maken gebruik van mobiele crematoria.
De reden waarvan is simpel ze hebben aangegeven dat elke gesneuvelde rus een bepaald bedrag krijg..
Maar als je de lijken gewoon cremeert dan is er niks meer van over je kan dan aangeven aan de famillie missing in action en je hoeft niks uit te keren.
Plus het helpt ook later door aan te geven aan de familie dat ze gevangen genomen gemarteld en gedood zijn.
Want er is gewoon geen lijk.
Althans zal me weinig verbazen als Rusland zo te werk gaat.
Als we even een jaar terug kijken had Oekrane een aantal wagons vol met lijken en probeerden ze alsnog famillie in Rusland op de hoogte te brengen van de dood van het familielid.
En dit doen ze nog steeds met gedode Russen die achterblijven op het slagveld.
Doe niet zo hypocriet. Je weet het dondersgoed. Je post op dit niveau al ruim een jaar in dit topic. Op de periode na dat je niet mocht posten. In dit schijnheilige boontje gedoe moet je niet trappen, @mascara-klodder , Za loopt hier vanaf dag 1 in dit topic mee en voornamelijk dubieuze onzin te postenquote:Op woensdag 5 juli 2023 01:18 schreef Za het volgende:
[..]
Ik had het in de tweet zichtbare gedeelte gelezen.
Voor het overige, ik doe soms meerdere dingen tegelijk, en las vluchtig wat posts in deze thread, er leek een zekere connectie.
Veteraan, dus niet meer in actieve dienst, dus weet evenveel als iedere burger. Nu Trump niet meer in het Witte Huis zit worden geheime Pentagondocumenten niet meer her en der openlijk getoond. Zelfs in het zeer onwaarschijnlijke geval dat zo’n plan in het Pentagon en met de legertop besproken zou zijn, hoe zou een gewone burger dit dan weten?quote:Op woensdag 5 juli 2023 00:40 schreef Za het volgende:
[..]
De man heeft wel z'n veterans ID card gepost.
Eerlijk gezegd had ik van de tweet alleen het bovenste deel gelezen. Ik volg dit echt nauwelijks. Excuses.🌷
quote:Op woensdag 5 juli 2023 07:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Doe niet zo hypocriet. Je weet het dondersgoed. Je post op dit niveau al ruim een jaar in dit topic. Op de periode na dat je niet mocht posten. In dit schijnheilige boontje gedoe moet je niet trappen, @:mascara-klodder , Za loopt hier vanaf dag 1 in dit topic mee en voornamelijk dubieuze onzin te posten
https://twitter.com/Karin(...)8IClVF36DexCySw&s=19quote:Op woensdag 5 juli 2023 06:44 schreef Scorpie het volgende:
Wat is dat met die pallet, heb het helemaal gemist
Welk schip deze keer?quote:Op woensdag 5 juli 2023 08:55 schreef quirina het volgende:
Wat moet dat Russische onderzoeksschip in onze Noordzee?
En waarom doet onze marine daar niets aan?
Hopelijk zinken ze met deze storm.
Tnhx. Wel interessant altijd! Heb toevallig van de week nog een boek gekocht over dergelijke scheepjes:quote:Op woensdag 5 juli 2023 08:58 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Edit, geen onderzeer, een boot
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oetin-spookschip-eez
Vast iets met open wateren etc... maar het is natuurlijk gewoon een poging om iets uit te lokken..quote:Op woensdag 5 juli 2023 08:55 schreef quirina het volgende:
Onderzeese kabels opzoeken?quote:Op woensdag 5 juli 2023 08:55 schreef quirina het volgende:
Tsja, de Noordzee is gevaarlijk h, zo’n boot kan daar zomaar uit het raam vallen. Ik zou daar geen probleem mee hebben.quote:Op woensdag 5 juli 2023 08:55 schreef quirina het volgende:
Acute rompperforatie, altijd vervelend.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Tsja, de Noordzee is gevaarlijk h, zo’n boot kan daar zomaar uit het raam vallen. Ik zou daar geen probleem mee hebben.
Verdwaalde sigaret, ook niet leuk.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Acute rompperforatie, altijd vervelend.
CNNquote:Kharkiv attack: Russian shelling of the town of Pervomaiskyi injured at least 43 people, including 12 children, Ukrainian officials said. "Russians fired a high-explosive projectile," which caused several cars to catch fire and caused damage to high-rise buildings, according to Andriy Yermak, head of Ukraine's presidential office.
CNNquote:Zelensky claimed Ukrainian intelligence has information that "Russian troops have placed objects resembling explosives on the roof of several power units" of the facility, "Perhaps to simulate an attack on the plant. Perhaps they have some other scenario," he said.
""In any case, the world sees — can't but see — that the only source of danger to the Zaporizhzhia nuclear power plant is Russia and no one else," he said. "
Military warning: Meanwhile, the Ukrainian Armed Forces also warned of a "possible provocation in the near future" on the territory of the plant, saying "items similar to explosive devices were placed on the external roof of the third and fourth power units of ZNPP."
"Their detonation is not expected to damage the power units, but may create an impression of shelling from Ukraine," the Armed Forces said.
Za, lees je dit ook?quote:Op woensdag 5 juli 2023 01:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
[..]
Is een soort De Speld h.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Za, lees je dit ook?
Welke idioot plaats explosieven in opslag bovenop een kerncentrale??
Yorkville Virginia schijnt ook niet iets te zijnquote:Op woensdag 5 juli 2023 07:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Altijd weer een vaagscreenshot met dit soort, zeker niet gephotoshopped. Niet bepaald een goede bron deze twitteraar, tenzij je ook geloofd in babybloed drinkende elite en joden die het kwaad op deze aardbol zijn.
Omdat er een stel naeve dozen zitten in den haag.quote:Op woensdag 5 juli 2023 08:55 schreef quirina het volgende:
Ah, tnxquote:
Ik ben een beelddenker en ik moest lachenquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Tsja, de Noordzee is gevaarlijk h, zo’n boot kan daar zomaar uit het raam vallen. Ik zou daar geen probleem mee hebben.
Het leven is daar vaak kort en gewelddadig.quote:
Dat ding vaart niet binnen onze territoriale wateren, maar in onze Exclusieve Economische Zone en onder de dekmantel van wetenschappelijk onderzoek. En dan mogen ze daar komen. Ze worden wel geschaduwd door een Nederlands fregat.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat er een stel naeve dozen zitten in den haag.
Wow, mooie biem!quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:01 schreef Perrin het volgende:
Mooie drone beelden ook.
[ twitter ]
https://goo.gl/maps/XuGgrN1cnMfu1UCy6
Wat is er in ONZE zee van wetenschappelijk belang voor Rusland?quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:58 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Dat ding vaart niet binnen onze territoriale wateren, maar in onze Exclusieve Economische Zone en onder de dekmantel van wetenschappelijk onderzoek. En dan mogen ze daar komen. Ze worden wel geschaduwd door een Nederlands fregat.
[ afbeelding ]
Hopelijk lag er binnen ook het een en ander wat waardevol was en nu verast is.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:08 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wow, mooie biem!
En slaan de Russen die mlrs raketten nou gewoon buiten op terwijl er zo te zien toch wel ruimte zou zijn om ze in dat gebouw te leggen. Sloop er een paar muren uit en je rijdt er zo naar binnen met een vorkheftruck of misschien zelfs een kleine vrachtwagen.
Ook wel bijzonder dat je daar zo lekker kunt rondvliegen met dit soort drones zonder uit de lucht gehaald te worden.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:19 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Hopelijk lag er binnen ook het een en ander wat waardevol was en nu verast is.
Hoog tijd dat de Admiraal Vladimirsky op mysterieuze wijze met orc en muis vergaat.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:17 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Vast iets met open wateren etc... maar het is natuurlijk gewoon een poging om iets uit te lokken..
Dat onthoud ik voor als er een keer een topic over dickpics isquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:48 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben een beelddenker en ik moest lachen
Erg mooiquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:01 schreef Perrin het volgende:
Mooie drone beelden ook.
[ twitter ]
Kijk dit is info.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:58 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Dat ding vaart niet binnen onze territoriale wateren, maar in onze Exclusieve Economische Zone en onder de dekmantel van wetenschappelijk onderzoek. En dan mogen ze daar komen. Ze worden wel geschaduwd door een Nederlands fregat.
[ afbeelding ]
Nee, nog niet verlaten, maar het kan niet lang meer duren. Oekraine heeft alle hoge posities ingenomen.quote:
Wat een buitengewoon bevredigend filmpje.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:01 schreef Perrin het volgende:
Mooie drone beelden ook.
[ twitter ]
Dit is de gebruikelijke manier van munitie "opslag" van de Russen. Dat het op zo'n binnen plaats ligt is nog heel netjes voor hun doen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:08 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wow, mooie biem!
En slaan de Russen die mlrs raketten nou gewoon buiten op terwijl er zo te zien toch wel ruimte zou zijn om ze in dat gebouw te leggen. Sloop er een paar muren uit en je rijdt er zo naar binnen met een vorkheftruck of misschien zelfs een kleine vrachtwagen.
quote:
Flinke boem. je ziet ook overal van die bliksemschichten .quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:01 schreef Perrin het volgende:
Mooie drone beelden ook.
[ twitter ]
quote:
Zag ook comments dat het een verzameling bebloede overhemden is verzameld van gewonde soldaten.quote:Op woensdag 5 juli 2023 00:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen idee wat het wel is. Maar als het vlees is dan is het al ver en lang in staat van ontbinding.
[ twitter ]
Blijft een leuk account.
En waarom zou je die in een palet doen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
[..]
Zag ook comments dat het een verzameling bebloede overhemden is verzameld van gewonde soldaten.
Je kan al op je klompen aanvoelen welke clubjes tegen gaan zijn.quote:De Tweede Kamer buigt zich deze week over de vraag of de hongersnood in Oekrane in 1932 en 1933 tot genocide bestempeld moet worden. Waarschijnlijk zal het antwoord 'ja' zijn, aangezien er een motie ligt van de regeringspartijen VVD, D66, CDA en ChristenUnie. Daarmee heeft de motie de steun van een Kamermeerderheid.
FVD en BIJ1 sowieso. PVV ook misschien?quote:Je kan al op je klompen aanvoelen welke clubjes tegen gaan zijn.
Ja21 zie ik ook nog wel tegen stemmen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:17 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
FVD en BIJ1 sowieso. PVV ook misschien?
Dan kunnen ze de genocide in Armeni ook nog wel eens opnieuw formuleren.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
Mooi:
Nederland lijkt hongersnood Oekrane onder Stalin te gaan erkennen als genocide
[..]
Je kan al op je klompen aanvoelen welke clubjes tegen gaan zijn.
quote:Eerder was er veel te doen om de massamoord op Armenirs tussen 1915 en 1917 te erkennen als genocide. De Tweede Kamer wilde dat, maar omdat dat onderwerp buitengewoon gevoelig lag, wilde het kabinet niet verder gaan dan te spreken over "de kwestie van de Armeense genocide". Met die omfloerste formulering werd afstand gehouden tot een definitief oordeel of het genocide was of niet.
Zoals ik al postte, het doet mij denken aan het afval (linnen) van een veldhospitaal. Geplette mensen lijkt me enorm stug.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
[..]
Zag ook comments dat het een verzameling bebloede overhemden is verzameld van gewonde soldaten.
Ja, zoiets. Hoogstwaarschijnlijk onzin. Zoals ik al gekscherend zei, russen gebruiken geen pallets. Waarom dan wel voor gesneuvelde soldaten.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zoals ik al postte, het doet mij denken aan het afval (linnen) van een veldhospitaal. Geplette mensen lijkt me enorm stug.
Lijkt me ook meer rommel geven dan dat het ruimte oplevert.
Luka heeft niks meer te vertellen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:53 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Was hij tegen bemoeienis van Rusland? Is dit een signaal aan Luka?
In hoeverre komt dit door de sancties? Om de vraag te kunnen beantwoorden of de sancties nou effectief zijn en dat zichtbaar begint te worden of niet.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:59 schreef oheng het volgende:
Ik vind de berichten over de russische economie alarmerend. Misschien nog wel desastreuzer dan de militaire situatie. Ik zit even het russische financiele nieuws te volgen, en ze melden 3,4% inflatie. Dit kan onmogelijk waar zijn. En zelfs in de comment sectie van RIA wordt dat percentage met hoongelach ontvangen.
Even opsommend:
- De roebel verliest snel waarde t.o.v. de Dollar, Euro, Yuan en Rupee
- Vrijwel alle handel gaat via die munten, rusland moet dus die munten kopen, en vergroot de vraag naar die munten
- Inkomsten zijn gekelderd (fossiele brandstoffen, militaire hardware)
- Uitgaven zijn geexplodeerd (met name defensie)
- Beroepsbevolking is snel aan het krimpen, wat de salarissen verhoogt, dus ng meer inflatie.
Wat denk je dat er gebeurt met bijv. pensioenen. rusland kan de pensioenen laten verdampen, of ng meer geld uitgeven aan pensioenen, wat de reserves ng sneller laat opraken.
Je ziet ook dat rusland overal geld vandaan probeert te halen, zoals dit soort onzinnige potjes voor vliegtuigongelukken.
Op dit moment is 1 euro 98,5 roebel waard. Kijken of we de 100 roebel halen op vrijdag.
Combi van sancties en alle opgetelde kosten van de oorlog zelf.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:10 schreef Aloulu het volgende:
[..]
In hoeverre komt dit door de sancties? Om de vraag te kunnen beantwoorden of de sancties nou effectief zijn en dat zichtbaar begint te worden of niet.
quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:59 schreef oheng het volgende:
Ik vind de berichten over de russische economie alarmerend. Misschien nog wel desastreuzer dan de militaire situatie. Ik zit even het russische financiele nieuws te volgen, en ze melden 3,4% inflatie. Dit kan onmogelijk waar zijn. En zelfs in de comment sectie van RIA wordt dat percentage met hoongelach ontvangen.
Even opsommend:
- Vrijwel alle handel gaat via die munten, rusland moet dus die munten kopen, en vergroot de vraag naar die munten
- Beroepsbevolking is snel aan het krimpen, wat de salarissen verhoogt, dus ng meer inflatie.
Wat denk je dat er gebeurt met bijv. pensioenen. rusland kan de pensioenen laten verdampen, of ng meer geld uitgeven aan pensioenen, wat de reserves ng sneller laat opraken.
Je ziet ook dat rusland overal geld vandaan probeert te halen, zoals dit soort onzinnige potjes voor vliegtuigongelukken.
Op dit moment is 1 euro 98,5 roebel waard. Kijken of we de 100 roebel halen op vrijdag.
De oplossing is duidelijk: gewoon niet meer posten hier.quote:Op woensdag 5 juli 2023 01:18 schreef Za het volgende:
[..]
Ik had het in de tweet zichtbare gedeelte gelezen.
Voor het overige, ik doe soms meerdere dingen tegelijk, en las vluchtig wat posts in deze thread, er leek een zekere connectie.
Trap er niet in.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:59 schreef oheng het volgende:
Even opsommend:
https://tass.com/economy/1642853quote:Macroeconomic data giving rise to optimism — Kremlin
It was earlier reported that Russia’s economy is stably recovering, with GDP growth having reached 0.6% in the first five months of this year
MOSCOW, July 5. /TASS/. Current data on the dynamics of macroeconomic indicators presented by Prime Minister Mikhail Mishustin at the meeting with President Vladimir Putin encourage optimism, Kremlin Spokesman Dmitry Peskov told reporters this Wednesday.
"[Prime Minister Mikhail] Mishustin reported fairly comfortable macroeconomic trends to the head of state, provided new data on growth rates and inflation, which are fairly impressive in the current situation and give rise to optimism," Peskov said.
Russia’s economy is stably recovering, with GDP growth having reached 0.6% in the first five months of this year, Prime Minister Mikhail Mishustin said at the meeting with President Vladimir Putin earlier.
Gedeeltelijk. Om het heel simpel te houden: De vraag naar russische olie en de roebel zijn beide ingestort door de sancties.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:10 schreef Aloulu het volgende:
[..]
In hoeverre komt dit door de sancties? Om de vraag te kunnen beantwoorden of de sancties nou effectief zijn en dat zichtbaar begint te worden of niet.
Je weet dat het ernstig is als het Kremlin het tegenovergestelde beweert.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Trap er niet in.
[..]
https://tass.com/economy/1642853
Het kremlin zegt het.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Trap er niet in.
[..]
Ik weet zeker dat die 0,6% GDP niet gecorrigeerd is voor inflatie.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Trap er niet in.
[..]
Mist hij nou de eerste 3 schoten? Wat een pure ellende deze oorlog, man man.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:41 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ier_commits_suicide/
Another abandoned Russian soldier commits suicide, location and date unknown
Zo oud als mammoetstront, een mooie opmerking.quote:Op woensdag 5 juli 2023 14:09 schreef ExTec het volgende:
Zelfs de orcs die het opnemen vinden het oude rommel.
[ twitter ]
Nja je haalt er niks meer herkenbaars uit.quote:Op woensdag 5 juli 2023 07:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Maar bij de Russen kan je alles verwachtenDat de Russen hun lijken samenpersen in een kuubskist vind ik niet eens zo ongeloofwaardig
Ik herken die dingen geen eens welk model is dat?quote:Op woensdag 5 juli 2023 14:09 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
T-54 of T-55?quote:Op woensdag 5 juli 2023 14:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik herken die dingen geen eens welk model is dat?
T-54/55quote:Op woensdag 5 juli 2023 14:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik herken die dingen geen eens welk model is dat?
Oekrane had er een van tijdens de start van de oorlog nu zijn er meen ik 3 werkzaam.quote:
Die was uit het museum gereden om luchtlandingstroepen tegen te houden. En die Sloveense M-55S is op de T-55 gebaseerd. Maar dat is wel een behoorlijk pittige upgrade. L7 105mm kanon van de Leo1, FCS uit de jaren 90. Nieuwe motor. ERA. Gunsight voor de commandant.quote:Op woensdag 5 juli 2023 14:35 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oekrane had er een van tijdens de start van de oorlog nu zijn er meen ik 3 werkzaam.
Zeer tijdelijk overlevende zo te zien.quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:22 schreef Slayage het volgende:
Ziet er akelig uit voor die overlevende [ twitter ]
quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:22 schreef Slayage het volgende:
Ziet er akelig uit voor die overlevende [ twitter ]
Dit zijn niet eens meer WW2 tanksquote:Op woensdag 5 juli 2023 14:09 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Ontworpen in 1946.quote:
Zodra de Russische staatsmedia iets beweert dan is altijd het tegenovergestelde waar.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Trap er niet in.
[..]
Ik heb het even opgezocht, maar ik zou echt bij god niet weten welke tanks hier voorbij komen.quote:
MAGAs en FvDertjes kicken op halfnaakte mannen op paarden.quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:48 schreef Harmankardon het volgende:
Deze oorlog is de natte droom van iedere jaren 80 republikein in de VS en de huidige garde MAGAs zijn pro-Rusland. Bizar.
Toen was WW2 al over, dus het zijn idd geen WW2 tanksquote:
Haha inderdaad 🤣quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:48 schreef Harmankardon het volgende:
Deze oorlog is de natte droom van iedere jaren 80 republikein in de VS en de huidige garde MAGAs zijn pro-Rusland. Bizar.
De maga-leider wordt al decennia gegroomd als KGB/FSB-asset. Dus ben je voor Rusland. Anders ben je niet maga. Zo werkt dat.quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:48 schreef Harmankardon het volgende:
Blijft toch lastig de vinger te leggen op wie wel en wie niet wordt omgelegd, of beter gezegd; waarom wel en waarom niet.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:30 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)oodsoorzaak-onbekend
'plotseling gestorven'
Andere ministers van het kabinet Loek die hem voorgingen in het 'plotseling overlijden' waren 65 en 43 jaar, en nog allemaal in kort tijdsbestek ook.
quote:Xi Jinping warned Vladimir Putin against nuclear attack in Ukraine
Chinese officials privately take credit for convincing Russian leader to back down from veiled atomic threats
Deterring Putin from using such a weapon has been central to China’s campaign to repair damaged ties with Europe, said a senior adviser to the Chinese government. Russia’s full-scale invasion of Ukraine in 2022 has placed Moscow and its ally Beijing at odds with much of the continent.
Putin was left disappointed after Xi’s visit failed to yield any tangible wins for Russia, such as approval for the long-awaited Power of Siberia-2 pipeline, western security officials said. The condemnation of the use of nuclear weapons in their joint communiqu was almost certainly added at China’s behest, the officials added.
But the war is threatening to scupper China’s efforts to drive a wedge between Europe and the US, according to the senior Chinese government adviser.
A Russian nuclear strike on Ukraine or one of its European allies would risk turning the continent against China, the adviser said, while sustained pressure from Beijing to prevent such an act might help improve relations with the continent.
Shi Yinhong, professor of international relations at Renmin University in Beijing, said that “Russia has never and will never have China’s approval for using nuclear weapons”. If Russia used nuclear weapons against Ukraine, “China will further distance itself from Russia”, he added.
The US, UK, and France, Nato’s three nuclear powers, told the Kremlin they would strike its forces with conventional weapons if it used tactical nuclear arms. In the wake of the warnings, Putin abandoned his rhetoric and did not mention tactical nuclear weapons publicly for several months.
Deze had kritiek geuit op Putin's oorlog in Oekraine stond in een tweet eerder vandaag hier.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Blijft toch lastig de vinger te leggen op wie wel en wie niet wordt omgelegd, of beter gezegd; waarom wel en waarom niet.
NOSquote:Overzicht Nederlandse steun
Nederland heeft Oekrane tot nu toe voor zo'n 1,9 miljard euro aan militaire steun gegeven. Minister Ollongren van Defensie meldt aan de Tweede Kamer dat het onder meer gaat om wapens, munitie, voertuigen, bruggen, brandstoffen, medische goederen en uitrusting om mijnen op te ruimen.
De Europese Vredesfaciliteit, een fonds van de Europese Unie om operaties en steunmaatregelen te financieren, compenseert een deel van de kosten.
In de Kamerbrief van Ollongren staat een overzicht van welke systemen zijn geleverd, in welke aantallen en welke waarde die hebben.
20 eurocent per Nederlander per dag.quote:
Veel het eigen straatje aan het schoonvegen, wijzen naar het Westen en wat ik tussen de regels doorlees is dat ze echt in hun broek schijten dat ze aan het einde van de rit een Duitsland-achtige boetedoening en transformatie (moeten) ondergaanquote:Op woensdag 5 juli 2023 17:03 schreef theguyver het volgende:
Ivan Timofeev: Why Russians increasingly believe the West wants to destroy their country
Published: 5 Jul 2023 | 14:54 GMT
There will be no going back to the pre-2022 state of affairs. The US-led bloc has pushed Moscow too far
Ivan Timofeev: Why Russians increasingly believe the West wants to destroy their country
Getty Images/Pavel_Chag
By Ivan Timofeev, Valdai Club Programme Director & one of Russia’s leading foreign policy experts.
There is an increasingly widespread view in Russia that the goal of the US – and the "collective West" it leads – is to achieve a “final solution” to the "Russian question." The goals are believed to be defeating Russia, wrecking its military potential, restructuring its statehood, reshaping its identity and possibly eliminating it as a state, in its current form.
For a long time, this view remained on the periphery of foreign policy thinking. However, much has changed in the past year and a half. Today, this perception of the West's goals has gone mainstream. Indeed, it seems quite rational, when placed into the proper context.
Meanwhile, Russia itself is pursuing a similar sort of policy towards the Ukrainian state, the existence of which in its former form and borders is perceived in Moscow as a key security challenge.
The historical experience of the last century shows that inflicting total defeat on an enemy and then rebuilding its statehood is the rule rather than the exception in foreign policy practice. There is an important difference to the conflicts of the 18th and 19th centuries, when military defeat of the enemy was seen as a way of extracting concessions from it, but not of rebuilding its very foundations.
What caused the Wagner mutiny and what does it mean for Russia and its opponents?READ MORE What caused the Wagner mutiny and what does it mean for Russia and its opponents?
The experiences of the 20th and 21st centuries are not always linear, but their repetition is obvious. Germany's defeat in the First World War led to a palpable reshaping of its statehood, determined more by internal contradictions, which grew from the military loss.
Germany’s surrender after the Second World War had far more radical consequences. The country was divided, stripped of its foreign policy autonomy and almost completely rebuilt. Military defeat and subsequent occupation also led to the reformatting of the other large powers, Japan and Italy. The Soviet Union, as a victorious country, was a key player in resolving the "German question." The USSR was also active in establishing socialist regimes in countries liberated from the Nazi occupation.
The subsequent Cold War made this redrawing more difficult. Every attempt was met with resistance from the West. Sometimes the battle ended in a draw, as in Korea. Sometimes the Soviet Union got the upper hand – it helped to inflict a painful defeat on the US in Vietnam, for example. In other situations, the US was successful, for example in supporting anti-Soviet forces in Afghanistan.
The collapse of the Soviet Union gave Washington a free hand. Despite Moscow’s rhetoric that the Cold War had ended in victory for both sides, the reality was different.
Many of the former socialist countries were quickly integrated into Euro-Atlantic structures with the active help of new local elites and broad public support. Russia itself loudly proclaimed a desire to return to the 'civilized world.' The US-led collective West was given carte blanche to reshape a vast area, which they not unreasonably saw as a result of their bloodless victory over the Soviet Union.
SCO nations adopt New Delhi Declaration, with focus on multilateralism and fighting terrorREAD MORE SCO nations adopt New Delhi Declaration, with focus on multilateralism and fighting terror
In the absence of a counterweight, the US carried out several military interventions, which also resulted in a complete restructuring of the target states. Yugoslavia fell apart. Iraq was occupied, its leader executed and its system of government transformed. There were also failures. In Afghanistan, a quick victory turned into a stubborn guerrilla war and subsequent humiliating withdrawal. A military intervention in Iran did not take place, although it was planned. North Korea became a nuclear power, dramatically reducing the likelihood of external invasion. Successful US interventions provoked Moscow's displeasure, but this did not translate into real action until a certain point. Domestically, large-scale Western investment, close humanitarian cooperation and Russian society's interest in the West were encouraged, or at least not condemned, until the late 2010s.
At the same time, two trends led to sustained and growing irritation from the Russian authorities. The first was the increasingly visible attempts by Western countries to bypass the state and engage in direct dialogue with the Russian public. This paradigm pitted a "good" civil society against a "bad" government. Moscow's growing and understandable annoyance was triggered by the notion that Russia had a "regime." It hinted, or even directly stated, that the West somehow contrasted civil society with the government and did not see them as part of the same political community. The more conscious and demonstrative this approach was on the part of Western states, the more it was resisted in Moscow.
In the West, such an approach was attributed to the perceived shortcomings of democracy in Russia, which only added to the irritation.
Love triangles aren’t an option: Can Russia and India stay friendly without upsetting their Chinese and American partners?READ MORE Love triangles aren’t an option: Can Russia and India stay friendly without upsetting their Chinese and American partners?
The Russian authorities clearly did not want to depend on external assessments of their state-building. All the more so as the denominator of such assessments was increasingly set not only by the mature democracies, but also by the Eastern European and Baltic countries with their bouquet of historical grievances and complexes. The experience of 'color revolutions' in the post-Soviet space only reinforced Moscow's fears. In Georgia, Kyrgyzstan and Ukraine, public protests received full moral, political and even material support from Western countries, while the authorities were often demonized.
Revolutionary changes of power, even for the sake of democratization and development, were legitimately perceived in Moscow as a challenge. There was a strong consensus within the Russian elite that state-building should and could only take place through its own efforts. Any form of outside involvement was unacceptable. This consensus began to take shape in the mid-1990s, and by the end of Vladimir Putin's first term it had become a clear policy point.
The second trend that had a significant impact on changing Russian attitudes was related to US and EU policy in the post-Soviet space. Russia has swallowed the integration of Central and Eastern European countries into Western structures, probably seeing them as toxic assets for itself. Contrary to the common stereotype in the West, which ascribes to Moscow a desire to recreate the USSR, the real goals were far from imperial ambitions.
Russia was not interested in taking on another huge imperial burden, feeding local elites and buying the loyalty of the population. It was quite happy with the neutrality of the former Soviet republics and even with cooperation with the US in the post-Soviet space, provided that such cooperation was on an equal footing. In the early 2000s, Moscow did not object to the American military presence in Central Asia and then helped supply the Western grouping in Afghanistan for a long time. But Moscow was categorically uncomfortable with the prospect of Western projects without Russian participation. Against the background of Vladimir Putin's active diplomacy to build constructive relations with the US and the EU on all fronts, the hope remained that the area of the ex-USSR would remain a neutral field of cooperation.
“People came up to me crying and said, ‘we have nothing’”: LPR residents on the horrors of wartimeREAD MORE “People came up to me crying and said, ‘we have nothing’”: LPR residents on the horrors of wartime
But it gradually became clear that there would be less and less inclusiveness towards Russia. The aforementioned 'color revolutions' were yet another wake-up call. The growing concerns of the Russian leadership were discussed, but each time they were politely dismissed by Western partners. Apparently, the West simply did not see the need to take Russia's interests into account. After the 1990s collapse of the economy, a massive brain drain, a series of internal conflicts, rampant crime, corruption, capital flight, the transition – which had begun under Soviet leader Leonid Brezhnev – to the status of a commodity appendage, a falling birth rate, alcoholism and an excessively high death rate, Russia was hardly perceived as a serious contender.
The local interests of some post-Soviet elites, who gained political capital by selling the "Russian threat" to the West, also played a role.
Underestimating the Russian leadership's will to restore statehood and avoid a zero-sum game in the post-Soviet space was a major miscalculation. With each new crisis, the West failed to take into account the real possibility of worst-case scenarios in which Russia would assert its interests by force, leading to a counteroffensive against attempts to reformat the post-Soviet states. The first serious crisis was the five-day war with Georgia, in which the Russian side not only responded violently to an attack on a peacekeeping contingent, but also recognized the independence of Abkhazia and South Ossetia. The West had the foresight to realize the Georgian leadership had made major mistakes and to defuse the crisis with Russia. But the price was the precedent of a de facto revision of borders.
Moscow quickly responded to another Ukrainian revolution in 2013-2014 with the "Crimean Spring," and then with support for the resistance in Donbass. The Minsk agreements left open the possibility of a relatively easy solution to the crisis. However, Russia's tough and decisive line had already caused alarm in the West.
Zelensky's zugzwang: Ukraine's ‘blitzkrieg’ strategy has failed, so where does that leave its much-hyped counteroffensive?READ MORE Zelensky's zugzwang: Ukraine's ‘blitzkrieg’ strategy has failed, so where does that leave its much-hyped counteroffensive?
As a result, the US-led bloc chose a path of containment and opposition to Moscow. Western-Russian relations in the post-Soviet space, and in Ukraine in particular, finally turned into a full-on rivalry, and the Minsk agreements were later openly described by some Western leaders as having been merely a maneuver to prepare for a new fight. Russian support for the Syrian government has shown that Moscow is willing to obstruct 'social engineering' outside the post-Soviet space as well.
Despite the expectation of a new crisis, the scenario of a full-scale military operation against Ukraine was considered unlikely by many, including in Russia itself. Moscow was deeply embedded in the Western-oriented global economy. Trade interdependence with the EU remained high. There was no rejection of Western values in Russia, although certain social phenomena and movements were criticized as an affront to traditional values. For Moscow, the key issue remained the security of its western borders. Apparently, the Russian authorities assumed the inevitability of a gradual militarization of both Ukraine and NATO's eastern flank, followed by a military crisis at an inconvenient moment. Neo-Nazism in Ukraine was not widespread and did not enjoy widespread popular support, but the Kiev authorities' tolerance of radical movements was strongly resented in Russia.
The decision to launch a pre-emptive military operation was a turning point that radically raised the stakes of the rivalry. The ensuing military conflict has largely undone the legacy of the post-Soviet period.
Sergey Karaganov: Here’s why Russia has to consider launching a nuclear strike on Western Europe READ MORE Sergey Karaganov: Here’s why Russia has to consider launching a nuclear strike on Western Europe
There will be no return to the reality of 2021. It is clear that Russia will do everything it can to protect the new territorial status quo and to undermine Ukraine's military potential as much as possible. It is also clear that the West will do everything it can to undermine Russia and, if the circumstances are right, will also use any internal problems to its advantage.
The question remains as to how the current crisis will end.
There is currently no political solution to the Russian-Ukrainian conflict in sight. The sustainability of any peace agreement, even if reached, is highly questionable. The West fears an abrupt military escalation and a war with Russia that could quickly turn into a nuclear exchange. However, NATO's gradual direct military involvement in the conflict cannot be ruled out.
The prospect of domestic unrest in Russia is widely discussed in Western media and analyzed. So far, such views have clearly not been reflected in official positions. But the transition from musings in the analysts’ community and populist statements by individual politicians to an official position may only be a matter of time. Turmoil in a major nuclear power carries great risks. But in the West they may be perceived as less serious than a direct military confrontation. Meanwhile, an internal political explosion could put Russia out of business for a long time and force it to try to reformat its entire system. In such a development, the preservation of Russia's statehood and sovereignty will once again become the main stakes of any conflict.
Ukraine's statehood is also at stake. It is very likely to emerge from the current crisis with diminished capacity, truncated borders and total dependence on external forces.
The US is in a better position. It has been able to discipline its allies against the backdrop of the crisis and does have risks to its own status. However, it has already entered into a rivalry with China and finds itself in a situation of double deterrence. A Russian victory in Ukraine, together a strengthening of relations between Moscow and Beijing, would be a major strategic challenge for the US.
Bron: RT
Grappig is, dat het westen Rusland nu graag kapot ziet gaan.
Nog niet zo lang geleden was het enige wat boeiend was aan Rusland hun dashboard filmpjes.
Da's raar, ze vallen landjes binnen en gaan daar lekker de barbaar uithangen, SOP is als eerste ziekenhuizen en burgerdoelen bombarderen, verder schieten ze vliegtuigen vol burgers uit de lucht en lachen daarom, vergiftigen iedereen waar dan ook ter wereld, en verder liegen dat ze barsten over alles.quote:Op woensdag 5 juli 2023 17:03 schreef theguyver het volgende:
Nog niet zo lang geleden was het enige wat boeiend was aan Rusland hun dashboard filmpjes.
ja die ongelukken in de sneeuw met grote vrachtwagensquote:Op woensdag 5 juli 2023 17:03 schreef theguyver het volgende:
Hoe kom je aan deze info?quote:Op woensdag 5 juli 2023 07:44 schreef bleiblei het volgende:
Doe niet zo hypocriet. Je weet het dondersgoed. Je post op dit niveau al ruim een jaar in dit topic. Op de periode na dat je niet mocht posten. In dit schijnheilige boontje gedoe moet je niet trappen, @:mascara-klodder , Za loopt hier vanaf dag 1 in dit topic mee en voornamelijk dubieuze onzin te posten
Zo'n 90% van al die complottheorien komen uit Rusland. Met als doel wantrouwen in de westerse machthebbers en maatschappij en Putin als de ultieme verlosser.quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:48 schreef Harmankardon het volgende:
Biden zou dat melden, maar een uur later was die dat vergeten.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:37 schreef byah het volgende:
Ik neem toch aan dat als die nucleaire installatie vannacht gepland de lucht in gaat dat er vandaag wel vanuit de US nog wat publieke waarschuwingen zouden komen aan het adres van Rusland
Je kunt geen dagen of maanden en grouppe gaan zeuren over 1 post.quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:00 schreef TheJanitor het volgende:
Waar blijft die dikke biem nou en de noeks van Amerika?
Ik twijfel of Calimero Rusland zich dat eigenlijk kan voorstellen…quote:Op woensdag 5 juli 2023 17:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
ze aan het einde van de rit een Duitsland-achtige boetedoening en transformatie (moeten) ondergaan
Lijkt me een goed planquote:Op woensdag 5 juli 2023 17:03 schreef theguyver het volgende:
." The goals are believed to be defeating Russia, wrecking its military potential''
Rutte heeft daar ook selectief last van.quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Biden zou dat melden, maar een uur later was die dat vergeten.
Voor de oorlog waren veel mensen toch wel gematigd positief over Rusland. Veel Russische rappers hadden miljoenen views op youtube bijvoorbeeld en waren ook hier soms populair. Kende ook wel wat mensen die Rusland bezocht hadden, of gingen bezoeken.quote:Op woensdag 5 juli 2023 17:03 schreef theguyver het volgende:
Published: 5 Jul 2023 | 14:54 GMT
There will be no going back to the pre-2022 state of affairs. The US-led bloc has pushed Moscow too far
Getty Images/Pavel_Chag
By Ivan Timofeev, Valdai Club Programme Director & one of Russia’s leading foreign policy experts.
There is an increasingly widespread view in Russia that the goal of the US – and the "collective West" it leads – is to achieve a “final solution” to the "Russian question." The goals are believed to be defeating Russia, wrecking its military potential, restructuring its statehood, reshaping its identity and possibly eliminating it as a state, in its current form.
For a long time, this view remained on the periphery of foreign policy thinking. However, much has changed in the past year and a half. Today, this perception of the West's goals has gone mainstream. Indeed, it seems quite rational, when placed into the proper context.
Meanwhile, Russia itself is pursuing a similar sort of policy towards the Ukrainian state, the existence of which in its former form and borders is perceived in Moscow as a key security challenge.
The historical experience of the last century shows that inflicting total defeat on an enemy and then rebuilding its statehood is the rule rather than the exception in foreign policy practice. There is an important difference to the conflicts of the 18th and 19th centuries, when military defeat of the enemy was seen as a way of extracting concessions from it, but not of rebuilding its very foundations.
What caused the Wagner mutiny and what does it mean for Russia and its opponents?READ MORE What caused the Wagner mutiny and what does it mean for Russia and its opponents?
The experiences of the 20th and 21st centuries are not always linear, but their repetition is obvious. Germany's defeat in the First World War led to a palpable reshaping of its statehood, determined more by internal contradictions, which grew from the military loss.
Germany’s surrender after the Second World War had far more radical consequences. The country was divided, stripped of its foreign policy autonomy and almost completely rebuilt. Military defeat and subsequent occupation also led to the reformatting of the other large powers, Japan and Italy. The Soviet Union, as a victorious country, was a key player in resolving the "German question." The USSR was also active in establishing socialist regimes in countries liberated from the Nazi occupation.
The subsequent Cold War made this redrawing more difficult. Every attempt was met with resistance from the West. Sometimes the battle ended in a draw, as in Korea. Sometimes the Soviet Union got the upper hand – it helped to inflict a painful defeat on the US in Vietnam, for example. In other situations, the US was successful, for example in supporting anti-Soviet forces in Afghanistan.
The collapse of the Soviet Union gave Washington a free hand. Despite Moscow’s rhetoric that the Cold War had ended in victory for both sides, the reality was different.
Many of the former socialist countries were quickly integrated into Euro-Atlantic structures with the active help of new local elites and broad public support. Russia itself loudly proclaimed a desire to return to the 'civilized world.' The US-led collective West was given carte blanche to reshape a vast area, which they not unreasonably saw as a result of their bloodless victory over the Soviet Union.
SCO nations adopt New Delhi Declaration, with focus on multilateralism and fighting terrorREAD MORE SCO nations adopt New Delhi Declaration, with focus on multilateralism and fighting terror
In the absence of a counterweight, the US carried out several military interventions, which also resulted in a complete restructuring of the target states. Yugoslavia fell apart. Iraq was occupied, its leader executed and its system of government transformed. There were also failures. In Afghanistan, a quick victory turned into a stubborn guerrilla war and subsequent humiliating withdrawal. A military intervention in Iran did not take place, although it was planned. North Korea became a nuclear power, dramatically reducing the likelihood of external invasion. Successful US interventions provoked Moscow's displeasure, but this did not translate into real action until a certain point. Domestically, large-scale Western investment, close humanitarian cooperation and Russian society's interest in the West were encouraged, or at least not condemned, until the late 2010s.
At the same time, two trends led to sustained and growing irritation from the Russian authorities. The first was the increasingly visible attempts by Western countries to bypass the state and engage in direct dialogue with the Russian public. This paradigm pitted a "good" civil society against a "bad" government. Moscow's growing and understandable annoyance was triggered by the notion that Russia had a "regime." It hinted, or even directly stated, that the West somehow contrasted civil society with the government and did not see them as part of the same political community. The more conscious and demonstrative this approach was on the part of Western states, the more it was resisted in Moscow.
In the West, such an approach was attributed to the perceived shortcomings of democracy in Russia, which only added to the irritation.
Love triangles aren’t an option: Can Russia and India stay friendly without upsetting their Chinese and American partners?READ MORE Love triangles aren’t an option: Can Russia and India stay friendly without upsetting their Chinese and American partners?
The Russian authorities clearly did not want to depend on external assessments of their state-building. All the more so as the denominator of such assessments was increasingly set not only by the mature democracies, but also by the Eastern European and Baltic countries with their bouquet of historical grievances and complexes. The experience of 'color revolutions' in the post-Soviet space only reinforced Moscow's fears. In Georgia, Kyrgyzstan and Ukraine, public protests received full moral, political and even material support from Western countries, while the authorities were often demonized.
Revolutionary changes of power, even for the sake of democratization and development, were legitimately perceived in Moscow as a challenge. There was a strong consensus within the Russian elite that state-building should and could only take place through its own efforts. Any form of outside involvement was unacceptable. This consensus began to take shape in the mid-1990s, and by the end of Vladimir Putin's first term it had become a clear policy point.
The second trend that had a significant impact on changing Russian attitudes was related to US and EU policy in the post-Soviet space. Russia has swallowed the integration of Central and Eastern European countries into Western structures, probably seeing them as toxic assets for itself. Contrary to the common stereotype in the West, which ascribes to Moscow a desire to recreate the USSR, the real goals were far from imperial ambitions.
Russia was not interested in taking on another huge imperial burden, feeding local elites and buying the loyalty of the population. It was quite happy with the neutrality of the former Soviet republics and even with cooperation with the US in the post-Soviet space, provided that such cooperation was on an equal footing. In the early 2000s, Moscow did not object to the American military presence in Central Asia and then helped supply the Western grouping in Afghanistan for a long time. But Moscow was categorically uncomfortable with the prospect of Western projects without Russian participation. Against the background of Vladimir Putin's active diplomacy to build constructive relations with the US and the EU on all fronts, the hope remained that the area of the ex-USSR would remain a neutral field of cooperation.
“People came up to me crying and said, ‘we have nothing’”: LPR residents on the horrors of wartimeREAD MORE “People came up to me crying and said, ‘we have nothing’”: LPR residents on the horrors of wartime
But it gradually became clear that there would be less and less inclusiveness towards Russia. The aforementioned 'color revolutions' were yet another wake-up call. The growing concerns of the Russian leadership were discussed, but each time they were politely dismissed by Western partners. Apparently, the West simply did not see the need to take Russia's interests into account. After the 1990s collapse of the economy, a massive brain drain, a series of internal conflicts, rampant crime, corruption, capital flight, the transition – which had begun under Soviet leader Leonid Brezhnev – to the status of a commodity appendage, a falling birth rate, alcoholism and an excessively high death rate, Russia was hardly perceived as a serious contender.
The local interests of some post-Soviet elites, who gained political capital by selling the "Russian threat" to the West, also played a role.
Underestimating the Russian leadership's will to restore statehood and avoid a zero-sum game in the post-Soviet space was a major miscalculation. With each new crisis, the West failed to take into account the real possibility of worst-case scenarios in which Russia would assert its interests by force, leading to a counteroffensive against attempts to reformat the post-Soviet states. The first serious crisis was the five-day war with Georgia, in which the Russian side not only responded violently to an attack on a peacekeeping contingent, but also recognized the independence of Abkhazia and South Ossetia. The West had the foresight to realize the Georgian leadership had made major mistakes and to defuse the crisis with Russia. But the price was the precedent of a de facto revision of borders.
Moscow quickly responded to another Ukrainian revolution in 2013-2014 with the "Crimean Spring," and then with support for the resistance in Donbass. The Minsk agreements left open the possibility of a relatively easy solution to the crisis. However, Russia's tough and decisive line had already caused alarm in the West.
Zelensky's zugzwang: Ukraine's ‘blitzkrieg’ strategy has failed, so where does that leave its much-hyped counteroffensive?READ MORE Zelensky's zugzwang: Ukraine's ‘blitzkrieg’ strategy has failed, so where does that leave its much-hyped counteroffensive?
As a result, the US-led bloc chose a path of containment and opposition to Moscow. Western-Russian relations in the post-Soviet space, and in Ukraine in particular, finally turned into a full-on rivalry, and the Minsk agreements were later openly described by some Western leaders as having been merely a maneuver to prepare for a new fight. Russian support for the Syrian government has shown that Moscow is willing to obstruct 'social engineering' outside the post-Soviet space as well.
Despite the expectation of a new crisis, the scenario of a full-scale military operation against Ukraine was considered unlikely by many, including in Russia itself. Moscow was deeply embedded in the Western-oriented global economy. Trade interdependence with the EU remained high. There was no rejection of Western values in Russia, although certain social phenomena and movements were criticized as an affront to traditional values. For Moscow, the key issue remained the security of its western borders. Apparently, the Russian authorities assumed the inevitability of a gradual militarization of both Ukraine and NATO's eastern flank, followed by a military crisis at an inconvenient moment. Neo-Nazism in Ukraine was not widespread and did not enjoy widespread popular support, but the Kiev authorities' tolerance of radical movements was strongly resented in Russia.
The decision to launch a pre-emptive military operation was a turning point that radically raised the stakes of the rivalry. The ensuing military conflict has largely undone the legacy of the post-Soviet period.
Sergey Karaganov: Here’s why Russia has to consider launching a nuclear strike on Western Europe READ MORE Sergey Karaganov: Here’s why Russia has to consider launching a nuclear strike on Western Europe
There will be no return to the reality of 2021. It is clear that Russia will do everything it can to protect the new territorial status quo and to undermine Ukraine's military potential as much as possible. It is also clear that the West will do everything it can to undermine Russia and, if the circumstances are right, will also use any internal problems to its advantage.
The question remains as to how the current crisis will end.
There is currently no political solution to the Russian-Ukrainian conflict in sight. The sustainability of any peace agreement, even if reached, is highly questionable. The West fears an abrupt military escalation and a war with Russia that could quickly turn into a nuclear exchange. However, NATO's gradual direct military involvement in the conflict cannot be ruled out.
The prospect of domestic unrest in Russia is widely discussed in Western media and analyzed. So far, such views have clearly not been reflected in official positions. But the transition from musings in the analysts’ community and populist statements by individual politicians to an official position may only be a matter of time. Turmoil in a major nuclear power carries great risks. But in the West they may be perceived as less serious than a direct military confrontation. Meanwhile, an internal political explosion could put Russia out of business for a long time and force it to try to reformat its entire system. In such a development, the preservation of Russia's statehood and sovereignty will once again become the main stakes of any conflict.
Ukraine's statehood is also at stake. It is very likely to emerge from the current crisis with diminished capacity, truncated borders and total dependence on external forces.
The US is in a better position. It has been able to discipline its allies against the backdrop of the crisis and does have risks to its own status. However, it has already entered into a rivalry with China and finds itself in a situation of double deterrence. A Russian victory in Ukraine, together a strengthening of relations between Moscow and Beijing, would be a major strategic challenge for the US.
Bron: RT
Jullie zijn een soort clubje?quote:
Rusland is nog steeds populair bij een bepaald slag Nederlanders, ik denk dat je wel weet wie dat zijn.quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Voor de oorlog waren veel mensen toch wel gematigd positief over Rusland. Veel Russische rappers hadden miljoenen views op youtube bijvoorbeeld en waren ook hier soms populair. Kende ook wel wat mensen die Rusland bezocht hadden, of gingen bezoeken.
Oftwel, naar mijn idee was het imago van Rusland langzaamaan aan het verbeteren. Jammer dat ze dat allemaal weggegooid hebben nu. En voor wat precies is volgens mij niemand duidelijk.
Je kan gewoon zien wanneer iemand gebanned is. De grafiek in hun profiel gaat omlaag. Tenminste ik neem aan dat dat is door bans. Je bent iets van 5 keer gebanned als ik het bij het juiste eind heb.quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:36 schreef Za het volgende:
[..]
Jullie zijn een soort clubje?
Deze info is gewoon prive, dus onmogelijk.
Hoe kom je aan deze info?
Het is een VVO'tje.quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:36 schreef Za het volgende:
[..]
CIA/WEFquote:Op woensdag 5 juli 2023 18:36 schreef Za het volgende:
[..]
Weet niet of ze nou echt van Rusland als land houden, of gewoon de conservatieve waarden willen die ze daar zogenaamd aanhouden.quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Rusland is nog steeds populair bij een bepaald slag Nederlanders, ik denk dat je wel weet wie dat zijn.
Nee.quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:39 schreef Delenlill het volgende:
Je kan gewoon zien wanneer iemand gebanned is. De grafiek in hun profiel gaat omlaag. Tenminste ik neem aan dat dat is door bans. Je bent iets van 5 keer gebanned als ik het bij het juiste eind heb.
Ik kreeg het via mijn maat Rutte.quote:
Of ze houden nergens van, maar zijn gewoon slecht en past Rusland er daarom goed bij.quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Weet niet of ze nou echt van Rusland als land houden, of gewoon de conservatieve waarden willen die ze daar zogenaamd aanhouden.
Niet posten maakt het niet dat de grafiek omlaag gaat.quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:50 schreef Za het volgende:
[..]
Nee.
Ik post soms een paar dagen niet als ik het druk heb. Ik ben niet 5 keer gebanned.
Volgens RT.quote:Op woensdag 5 juli 2023 17:03 schreef theguyver het volgende:
Ik vind het fijn dat jullie elkaar gevonden hebben.quote:
We hebben de Russisch inlichtingendienst gehacked.quote:
Als wereldbewoner heb ik niets tegen mensen, wel tegen degene die de zogenaamde leiding willen nemen. Putin, Biden, Kim, Assad etc.quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Rusland is nog steeds populair bij een bepaald slag Nederlanders, ik denk dat je wel weet wie dat zijn.
Wie hoort er niet in het rijtje thuis?quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:54 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Als wereldbewoner heb ik niets tegen mensen, wel tegen degene die de zogenaamde leiding willen nemen. Putin, Biden, Kim, Assad etc.
CNNquote:At least 1 dead and more than 40 injured from Ukrainian shelling in Donetsk, Russian state media reports
One man has died and the number of people injured has risen to 41 — which includes two children — after Ukrainian shelling in the Makiivka district in the eastern Donetsk region, according to Russian state media TASS.
Those affected are receiving medical assistance, TASS added, and reported damage to the following:
40 apartment buildings
12 educational institutions
13 kindergartens
Four sports institutions
13 social facilities
Two fire stations
Nine medical institutions
Tjah zolang bepaalde lui van BNW elke keer hier komen irriteren met hun onzin kan je verwachten dat men cynisch gaat worden.quote:Op woensdag 5 juli 2023 19:04 schreef OllieA het volgende:
Dat voortdurende onderlinge gekissebis en alle off-topicshit begint me behoorlijk te vervelen.
Het is een slowchat geworden waarin men mee bezig is met gore, grote biems, met eigen en andermans ego's.
Met NWS heeft het nog maar heel weinig te maken.
Is het ook..quote:
Overdrijven is ook een vak. Misschien is de liveblog van een of andere krant geschikter voor je. Al een keer eerder tegen je gezegd maar je draagt zelf geen ene moer bij maar wil wel om de zoveel tijd commentaar leveren op dat er zogenaamd geen nieuws wordt gepost, dat er doden en inslagen van raketten voorbijkomen? Er is genoeg met NWS te maken dat gepost wordt.quote:Op woensdag 5 juli 2023 19:04 schreef OllieA het volgende:
Dat voortdurende onderlinge gekissebis en alle off-topicshit begint me behoorlijk te vervelen.
Het is een slowchat geworden waarin men mee bezig is met gore, grote biems, met eigen en andermans ego's.
Ik zei ook NU sinds ze Oekrane binnen vielen en echt elke Geneva convention regel gebruiken als richtlijn om zoveel mogelijk misdaden te begaan lijkt het wel.quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Volgens RT.
Wat mij betreft mag Rusland idd kapot gaan, maar dat hebben ze aan hun eigen gedrag te danken.
Eerst had ik zoiets dat ze ook maar slachtoffer van propaganda waren. Maar nu duizenden van hun kameraden niet meer heel thuis komen of gewoon verdwenen zijn. Er moet toch op zijn minst een bel gaan rinkelen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 19:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
Is het ook..
Hele land mag van mij part afglijden naar een Noord Korea!
En daar zijn ze momenteel zelf hard mee bezig.
Alleen wel grappig dat ze naar westen wijzen maar zelf kunnen ze ten allertijden gewoon weg gaan uit Oekrane.
Door er te blijven maken ze zichzelf kapot.. alleen dat snapt de gemiddelde Rus gewoon niet.
Gaaf toch?quote:Op woensdag 5 juli 2023 19:04 schreef OllieA het volgende:
Mwa, dat is wel een beetje de kritiek van het artikel op de Westerse approach: de civil society werd wel omarmd door het Westen terwijl de Russische overheid als ondeugdelijk werd weggezet, en dat het Westen een wig tussen die twee probeerde te drijven.quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Voor de oorlog waren veel mensen toch wel gematigd positief over Rusland. Veel Russische rappers hadden miljoenen views op youtube bijvoorbeeld en waren ook hier soms populair. Kende ook wel wat mensen die Rusland bezocht hadden, of gingen bezoeken.
Oftwel, naar mijn idee was het imago van Rusland langzaamaan aan het verbeteren. Jammer dat ze dat allemaal weggegooid hebben nu. En voor wat precies is volgens mij niemand duidelijk.
De werkelijkheid was dat ze in 1991 van communisme linea recta naar een kleptocratie overstapten. Net zoals in 1917, hadden ze een kans om iets te maken van hun samenleving, en die kans hebben ze zelf verkloot.quote:Op woensdag 5 juli 2023 19:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, dat is wel een beetje de kritiek van het artikel op de Westerse approach: de civil society werd wel omarmd door het Westen terwijl de Russische overheid als ondeugdelijk werd weggezet, en dat het Westen een wig tussen die twee probeerde te drijven.
CNNquote:Could this be another Chernobyl?
Because the plant’s reactors have been cooled, no. If the reported explosives were to detonate, this would “open up a cold reactor, which would expose spent fuel to the air, which will spread some radiation,” Alberque told CNN.
“A plume will come off from the reactor where there will be radiation aerosolized,” he said. This would create a radiation zone where “you’ll have a higher chance of cancer over the next 40 years,” but will not recreate the sort of destruction seen after the meltdown of the active Chernobyl plant in 1986.
“The six reactors at ZNPP are not at all like the Chernobyl reactor and cannot, CAN NOT, have the same kind of accident,” Cheryl Rofer, a nuclear expert and former researcher at the Los Alamos National Laboratory, wrote in a blog.
“Chernobyl had a graphite moderator, and the building it was in was not the heavily reinforced concrete of the reactors at ZNPP. The ZNPP reactors have hard oxide fuel encased in metal, and are inside a stainless steel vessel. Chernobyl had no such vessel,” she added.
According to Alberque, the scale of the effects of any disaster at Zaporizhzhia would be more akin to that at Three Mile Island in Pennsylvania in 1979, rather than Chernobyl (1986) – or even Fukushima (2011).
Het treurige is ook dat er daar zo weinig basis is voor een niet-autocratische samenleving. Alle eigen initiatief en zelforganisatievermogen is wel uitgeroeid daar. Het wordt een hele lange weg voor ze als ze ooit van hun dictatoriale kleptocraten afwillen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 19:56 schreef oheng het volgende:
[..]
De werkelijkheid was dat ze in 1991 van communisme linea recta naar een kleptocratie overstapten. Net zoals in 1917, hadden ze een kans om iets te maken van hun samenleving, en die kans hebben ze zelf verkloot.
Voor de rest is deze hele oorlog te verklaren met dat rusland terug naar het verleden wil. Ze willen iets zijn wat ze niet kunnen zijn: een supermacht.
Russische fantasie versus keiharde realiteit.
Wat moet navo precies doen?quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:07 schreef quirina het volgende:
Maar ja net als bij die Russische boot.. regering en Navo doen niks alleen met handen in hun zakken toekijken.
Dit is iets te kort door de bocht. De transitie van een totalitair communistische naar democratische vrijemarkt samenleving is niet eenvoudig en daar zijn ze inderdaad niet in geslaagd.quote:Op woensdag 5 juli 2023 19:56 schreef oheng het volgende:
[..]
De werkelijkheid was dat ze in 1991 van communisme linea recta naar een kleptocratie overstapten. Net zoals in 1917, hadden ze een kans om iets te maken van hun samenleving, en die kans hebben ze zelf verkloot.
Zouden ze die detectoren al niet hebben ter plekke?quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:03 schreef quirina het volgende:
Gaat niet goed, waar zijn onze jodiumpillen Rutte?
Dat kunnen ze zich heel goed voorstellen. Sterker nog, onlangs nog in het nieuws dat veel gewone Russen die eerst niet voor de oorlog waren of er geen mening over hadden nu wel hopen dat Rusland de SMO oorlog wint. Waarom? Vanwege de consequenties die ze vrezen wanneer ze verliezen...quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:11 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik twijfel of Calimero Rusland zich dat eigenlijk kan voorstellen…
Ik heb een hekel aan dit soort titels. Alsof deze beschuldigingen gelijke geloofwaardigheid hebben. We hebben al genoeg wappies die denken dat Oekrane zowel een kernramp wil veroorzaken in hun eigen land, als de mogelijkheid daartoe heeft in een centrale dat volstaat met al lang geleden gefilmd Russisch militair materieel.quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:03 schreef quirina het volgende:
Gaat niet goed, waar zijn onze jodiumpillen Rutte?
Ben wel benieuwd.quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:45 schreef Confetti het volgende:
Als ze deze opblazen is het taboe ook wel weg. Oekraine heeft nog andere kerncentrales.
Een aanval van buitenaf is onmogelijk, ondanks dat het vol staat met Russisch materieel en in Russische handen is?quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:52 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb een hekel aan dit soort titels. Alsof deze beschuldigingen gelijke geloofwaardigheid hebben. We hebben al genoeg wappies die denken dat Oekrane zowel een kernramp wil veroorzaken in hun eigen land, als de mogelijkheid daartoe heeft in een centrale dat volstaat met al lang geleden gefilmd Russisch militair materieel.
Teveel "both sides" inderdaad terwijl Russische beschuldigingen en claims altijd leugens of zelfs projectie zijn gebleken. Sowieso wordt er door veel media nog teveel serieus geluisterd naar wat Poetin, Peskov, Medvedev en Lavrov zeggen i.p.v. het te benoemen als wat het zijn: leugens.quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan dit soort titels. Alsof deze beschuldigingen gelijke geloofwaardigheid hebben. We hebben al genoeg wappies die denken dat Oekrane zowel een kernramp wil veroorzaken in hun eigen land, als de mogelijkheid daartoe heeft in een centrale dat volstaat met al lang geleden gefilmd Russisch militair materieel.
Ja, ze zijn gebouwd om een neerstortend vliegtuig te weerstaan. Daarom kosten die dingen ook vrij veel.quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:57 schreef Za het volgende:
[..]
Een aanval van buitenaf is onmogelijk, ondanks dat het vol staat met Russisch materieel en in Russische handen is?
Wat ik vreemd vind is de suggestie dat er in het land zelf rondom een kerncentrale zich geen detectoren bevinden en gestuurd zouden moeten worden. Er moet toch altijd monitoring plaatsvinden dunkt me?
Eens. Ze blazen hun eigen bruggen en pijpleidingen op om anderen in een kwaad daglicht te stellen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Teveel "both sides" inderdaad terwijl Russische beschuldigingen en claims altijd leugens of zelfs projectie zijn gebleken. Sowieso wordt er door veel media nog teveel serieus geluisterd naar wat Poetin, Peskov, Medvedev en Lavrov zeggen i.p.v. het te benoemen als wat het zijn: leugens.
Ik ga ervan uit dat op diplomatieke vlakken waar we niets van mee krijgen bobo’s van allerlei landen zich de blaren op de tong praten tegen ambassadeurs, met oligarchen en spreekbuizen van Poetin, en dat de vertegenwoordigers van de machtiger landen hieronder (USA, China, Japan, Israel o.a.) keiharde repercussies in het vooruitzicht stellen. (Bijv. Luchtsteun, buiten NATO om).quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:45 schreef Confetti het volgende:
Als ze deze opblazen is het taboe ook wel weg. Oekraine heeft nog andere kerncentrales.
De Russen hebbben de Kerchbrug opgeblazen? Wat een tuig.quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:02 schreef Za het volgende:
[..]
Eens. Ze blazen hun eigen bruggen en pijpleidingen op om anderen in een kwaad daglicht te stellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |