SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 04-07-2023 21:08:40 ]
Gaarnequote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Kan deze bij Maps in de OP?
https://map.ukrdailyupdate.com/
Toegevoegd.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Kan deze bij Maps in de OP?
https://map.ukrdailyupdate.com/
Huh wat?quote:
Mobik's cube.quote:
Die second home coming doet me denken aan 9/11 toen de toenmalige wappies van alles en nog wat zagen in de vuurballen tijdens impact.quote:
Ik zat eerst ook te denken; wtf is dat?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<signature here>.
Volgens mij snap jij het verschil niet tussen het ''leger'', de actieve soldaten, en mogelijk oproepbare soldaten.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat een op de zes Russen in het leger zit, lijkt me redelijk onhaalbaar, tenzij je bejaarden en vrouwen ook gaat recruteren.
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zat eerst ook te denken; wtf is dat?
Maar:okay... damn...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
Hij was n van de lui die riep dat het een eitje was waardoor er veel mensen en de media dit gingen overnemen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:28 schreef sexbierum het volgende:
Voor iedereen die vindt dat het Oekrans offensief te langzaam gaat of zelfs al mislukt is legt Thomas Theiner uit waarom het langzaam gaat en waarom het zeker niet mislukt is.
https://threadreaderapp.com/thread/1676278761342345216.html
Nu is Thomas altijd erg positief en heeft hij ook al een aantal keer onderschat hoe langzaam de steun van het westen steeds op gang komt, maar hij is zeker goed genformeerd en is ook niet de enige die zo tegen de situatie aankijkt.
Wat mij betreft klinkt het logisch en ik hoop dat hij gelijk heeft.
[..]
Maar:Je had die spoiler wel even mogen inluiden.. damn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
Er staat SPOILER, kun je niet lezen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je had die spoiler wel even mogen inluiden.. damn.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Bij dit soort shit kun je best een keer extra waarschuwen lijkt me.quote:
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:02 schreef Perrin het volgende:
[..]Je maakt een garp, maar ik stuur dit naar iemand en die zegt; geen zorg, rus kan nog dieper gaan dan dit, maken we vanzelf mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus: in de toekomst dit soort palets door naar de slager ofzo?<signature here>.
De echte helden in deze oorlog, maar ook de vreedzame samenleving.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:58 schreef Perrin het volgende:
Glaszetter heeft morgen genoeg te doen daar:[ twitter ]
Naja strategisch gezien is het doel dan ook niet dorpjes veroveren. Zoals ik vaker heb gezegd: de dorpjeswissel is veelal niet belangrijk. Het strategische doel is het uitputten en vastzetten van de russische troepen. En dat kun je alleen doen als je veel minder verliezen hebt dan de vijand. Zie ook de grote aantallen russische artillerie die de lucht ingaat. (hoofddoel is natuurlijk het doorsnijden van de landbrug)quote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:41 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Net een Oekraine item in 1Vandaag. Zag je ze oefenen voor als er daarmee een ramp komt.
Overigens apart, die Nederlandse journalist had het ook over dat het maar heel langzaam vooruit gaat met het offensief en sprak al over straks moet men nog onderhandelen. Maar geen woord over dat slechts een beperkt aantal van de Oekrainse strijdkrachten is ingezet @:oheng .Toch wel vreemd voor zo'n journalist daar, dat hij zoiets dan weer niet weet om de relevante duiding te kunnen geven.
Hij gaf wel aan dat het lastig is zonder behoorlijke luchtsteun.
Munitie zo te zien. Fel wit en weinig zwarte rook.quote:
[..]
Maar:Wat is precies het idee van zo'n cubenik?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handig om te transporteren?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:16 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat is precies het idee van zo'n cubenik?
Gezien de pallet zou je zeggen gemakkelijk transport, maar kan me niet voorstellen dat ze zo naar het dorp van herkomst worden teruggestuurd.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:16 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat is precies het idee van zo'n cubenik?
Dat wordt een lastige puzzel als elk stukje naar het juiste dorp moet.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Gezien de pallet zou je zeggen gemakkelijk transport, maar kan me niet voorstellen dat ze zo naar het dorp van herkomst worden teruggestuurd.
Als bijvoorbeeld ome Erdo nou die boten begeleidt, geloof ik niet dat Putin iets durft uit te halen.quote:Russia says it opposes renewal of Black Sea grain deal:
"The 'Black Sea Initiative,' the purpose of which was to provide assistance to needy countries in Africa, Asia and Latin America, has turned into a purely commercial export of Ukrainian food to 'well-fed' countries," the foreign ministry claimed in a statement, also criticizing the West's refusal to ease sanctions on Russia.
"It is obvious that there are no grounds for further continuation of the 'Black Sea Initiative,'" the foreign ministry said..'"
Het wordt tijd dat we Rusland ook dit machtsmiddel eens ontnemen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:22 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als bijvoorbeeld ome Erdo nou die boten begeleidt, geloof ik niet dat Putin iets durft uit te halen.
Ultramanquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar bij elkaar geperst? En vooral, waarom?quote:
1 pallet kost minder dan 10?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:27 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Maar bij elkaar geperst? En vooral, waarom?
Als je nog in de omgeving Enerhodar bent dan zal ik toch maar even een ander heenkomen zoeken de komende dagen. Putin cs gaan wat doen.quote:
Ja maar in een zak achterop de truck is toch veel sneller, en gebruikelijker.quote:
Ik denk nog steeds dat het allemaal propaganda en bluf is. Van beide kanten wellicht. Of express zoveel aandacht erop zetten dat Rusland 't toch misschien niet aandurft.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je nog in de omgeving Enerhodar bent dan zal ik toch maar even een ander heenkomen zoeken de komende dagen. Putin cs gaan wat doen.
Twee punten daar over. Ik heb ergens iemand horen zeggen 'dit is Fukushima, geen Tsjernobyl. Ernstig, maar niet alles ontwrichtend.
Twee. Het westen moet hier op reageren. We deden het niet bij die dam dus nu is er een kerncentrale aan de beurt en zo schuiven we steeds verder op.
Is gissen. Waar ligt het, door wie werd het vervoerd etc antwoorden nodig om verder beter te speculeren. Lugubere wraakactie?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:31 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Ja maar in een zak achterop de truck is toch veel sneller, en gebruikelijker.
Ik denk wel dat het westen het waarschuwen voor reacties niet openbaar moet doen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je nog in de omgeving Enerhodar bent dan zal ik toch maar even een ander heenkomen zoeken de komende dagen. Putin cs gaan wat doen.
Twee punten daar over. Ik heb ergens iemand horen zeggen 'dit is Fukushima, geen Tsjernobyl. Ernstig, maar niet alles ontwrichtend.
Twee. Het westen moet hier op reageren. We deden het niet bij die dam dus nu is er een kerncentrale aan de beurt en zo schuiven we steeds verder op.
Tja maar een gedeelte van Fukushima is nog steeds no mans land nu, moet je gewoon niet willen kutten met kernenergie. Geen idee wat het westen hiermee moet trouwens. Meer wapens?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Makkelijk te vervoeren toch.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:27 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Maar bij elkaar geperst? En vooral, waarom?
Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Als dat bekend wordt is het einde steun en dat kan UA zich niet permitteren.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het westen het waarschuwen voor reacties niet openbaar moet doen.
als het dreigement “bij een gexplodeerde centrale grijpen we in” is, is de kans er dat Oekrane als nog er een bom op gooit.
Idd ja, die heeft sowieso altijd hallelujah verhalen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:58 schreef BEFEM het volgende:
Hij was n van de lui die riep dat het een eitje was waardoor er veel mensen en de media dit gingen overnemen.
[..]
Maar:Is dit niet gewoon uitrusting, doeken ed afkomstig van een veldhospitaal of zoiets dergelijks?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je lijken weinig ruimte in wil laten nemen begin je met kleding uittrekken.
Meer wapens kan. Andere wapens kan ook.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja maar een gedeelte van Fukushima is nog steeds no mans land nu, moet je gewoon niet willen kutten met kernenergie. Geen idee wat het westen hiermee moet trouwens. Meer wapens?
Eens, maar ik zou wel goed omschrijven hoe je dan gaat reageren en in welk geval.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Als dat bekend wordt is het einde steun en dat kan UA zich niet permitteren.
Het maakt mij niet uit of je nu vooraf waarschuwt of niet. Voor beide is wat te zeggen. Het gaat er om dat als het toch gebeurt er een stevige reactie moet komen. (Dat hoeft overigens niet perse militair te zijn, al ligt leveren van bijvoorbeeld lange-afstandswapens wel voor de hand).
Door die tweets te lezen denkt @Nebelwerfer dat wij allemaal hier dat hebben geroepen, dat het easy peasy gaat zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd ja, die heeft sowieso altijd hallelujah verhalen.
Denk dat de waarheid ergens in het midden zit.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd ja, die heeft sowieso altijd hallelujah verhalen.
Klopt.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:47 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Denk dat de waarheid ergens in het midden zit.
Oekraine heeft niet het achterste van haar tong laten zien, vroeg of laat gaan ze de landbrug proberen te breken en daarbij zullen ook duizenden soldaten gaan omkomen. Of het ze uiteindelijk ook gaat lukken zien we over aantal maanden wel. Maar zeggen tegenoffensief mislukt!! is gewoon flauwekul (in dit stadium).
Ik reageer op @BEFEM volgens mij?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:44 schreef 3rr0r het volgende:
Door die tweets te lezen denkt @:Nebelwerfer dat wij allemaal hier dat hebben geroepen, dat het easy peasy gaat zijn.
FU, lees eerst eens goed wat ik zeg en als je wil weten wie wat zei ga je maar lekker een maand of 2 terugscrollen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:44 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Door die tweets te lezen denkt @:Nebelwerfer dat wij allemaal hier dat hebben geroepen, dat het easy peasy gaat zijn.
Ja, mijn opmerking is gerelateerd aan die Twitteraar die nogal positief deed waar jullie het over hadden.quote:
Waarom die rommel opslaan zo vlakbij het front en in een stedelijke omgevingquote:
Jij bent degene die beweringen doet over wat 'wij allemaal' zogenaamd hier riepen, dus je mag zelf gaan terugzoekenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
FU, lees eerst eens goed wat ik zeg en als je wil weten wie wat zei ga je maar lekker een maand of 2 terugscrollen.
Nog steeds zie ik de relevantie niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:54 schreef 3rr0r het volgende:
Ja, mijn opmerking is gerelateerd aan die Twitteraar die nogal positief deed waar jullie het over hadden.
Ja laat maar, omdat je hetgeen Nebelwerfer eerder hier beweerde niet hebt meegekregen snap je de link niet.quote:
Ik geef aan discussie te hebben gehad, hier op dit forum. als je denkt dat ik dat lieg moet je dat zelf weten. Ga niet voor me invullen waar ik het slap ouwehoeren over dat offensief vandaan heb gehaald.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:56 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Jij bent degene die beweringen doet over wat 'wij allemaal' zogenaamd hier riepen, dus je mag zelf gaan terugzoeken
Dan moet je dat ook zo brengen, dat je een discussie hier hebt gehad (met een user) en niet dat 'wij allemaal' hier wel beweerden dat het easy peasy ging zijn maar jij zag het in hoor, dat dat niet het geval zou zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik geef aan discussie te hebben gehad, hier op dit forum. als je denkt dat ik dat lieg moet je dat zelf weten. Ga niet voor me invullen waar ik het slap ouwehoeren over dat offensief vandaan heb gehaald.
Haal jij die “jullie allemaal” eens even naar boven dan…quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:02 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dan moet je dat ook zo brengen, dat je een discussie hier hebt gehad (met een user) en niet dat 'wij allemaal' hier wel beweerden dat het easy peasy ging zijn maar jij zag het in hoor, dat dat niet het geval zou zijn.
Jij maakte de karikatuur ervan alsof mensen hier beweerden dat alles maar eventjes zou duren want Oekraine zou zo bij de zee van Azov staan, walsen wel even over de Russen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Haal jij die “jullie allemaal” eens even naar boven dan…
En dat werd beweerd, nog onderbouwd ook. Heb nooit beweerd dat heel het topic dit riep.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:15 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Jij maakte de karikatuur ervan alsof mensen hier beweerden dat alles maar eventjes zou duren want Oekraine zou zo bij de zee van Azov staan, walsen wel even over de Russen.
Laten we het maar weer over het nieuws hebben want dit heeft verder niet veel nut.
Enige dat hierover in de media was, was een uitspraak van oud US generaal Petraeus dat mocht Rusland een nuke inzetten alle troepen en materiaal van Rusland in Oekraine zouden worden vernietigd alsook de Russische Zwarte Zee vloot. Maar goed, die man gaat er niet meer over en het is de vraag of ze een kernreactor laten exploderen gelijkstellen aan inzet van nukes, Neem aan van niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:16 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik hoop dat Europese landen en Amerika duidelijk hebben gemaakt aan Poetin dat een kerncentrale opblazen opgevat wordt als daad van agressie jegens het westen en dat er dan militairen en wapens worden gestuurd om Oekrane te helpen Rusland direct eruit te trappen, te beginnen met het veiligstellen van het luchtruim boven heel Oekrane inclusief de Krim.
Waarom niet? We hebben het hier over Russen he, het mag ondertussen toch wel duidelijk zijn dat die geen moer om menselijk leven en welzijn geven.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom die rommel opslaan zo vlakbij het front en in een stedelijke omgeving
Ik heb die beelden een paar uur terug gezien en ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Jezus christus, die samengeperste vlees pallets.
[..]
Maar:Is dat nou een gesmolten Minion?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: of Spongbob vermomd als een Minion?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2023 23:44:41 ]
Dan moet er wel straling naar het Westen komen, maar dat is alles behalve zeker. Kan ook gewoon lokaal zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:16 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik hoop dat Europese landen en Amerika duidelijk hebben gemaakt aan Poetin dat een kerncentrale opblazen opgevat wordt als daad van agressie jegens het westen en dat er dan militairen en wapens worden gestuurd om Oekrane te helpen Rusland direct eruit te trappen, te beginnen met het veiligstellen van het luchtruim boven heel Oekrane inclusief de Krim.
Mooi klusje ook om dat te doen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Mijn maag draaide al om bij het zien vd foto's maar nu helemaalquote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mooi klusje ook om dat te doen.
Van 2 juliquote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:27 schreef Momo het volgende:
Zelensky claims Russian forces have placed possible explosives on the roof of the Zaporizhzhia nuclear power plant
[ twitter ]
Ik zie er niet veel bijzonders in maar het is wel smerig.. de stank ruik ik hier.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Aangezien je er niet overheen kan rijden maar wel van bovenaf kan spotten en specifieke ammo op kan gooien.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat wil je met luchtsteun beginnen tegen mijnenvelden?
Ben benieuwd of de Amerikanen ook nog de uitgeschakelde kernreactoren weer opstarten voordat de boel de lucht in gaat. Even de schade maximaliseren.quote:
Lijkt me ook heel sterk dat het lichamen zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zie er niet veel bijzonders in maar het is wel smerig.. de stank ruik ik hier.
Lijkt me eerder afval vlees uit een fabriek wat ergens gedropt is.quote:
Hoe gebruikelijk is het dat vlees een uniform draagt?quote:Op woensdag 5 juli 2023 00:00 schreef theguyver het volgende:
[..]
Lijkt me eerder afval vlees uit een fabriek wat ergens gedropt is.
Russen maken gebruik van mobiele crematoria.
De reden waarvan is simpel ze hebben aangegeven dat elke gesneuvelde rus een bepaald bedrag krijg..
Maar als je de lijken gewoon cremeert dan is er niks meer van over je kan dan aangeven aan de famillie missing in action en je hoeft niks uit te keren.
Plus het helpt ook later door aan te geven aan de familie dat ze gevangen genomen gemarteld en gedood zijn.
Want er is gewoon geen lijk.
Althans zal me weinig verbazen als Rusland zo te werk gaat.
Als we even een jaar terug kijken had Oekrane een aantal wagons vol met lijken en probeerden ze alsnog famillie in Rusland op de hoogte te brengen van de dood van het familielid.
En dit doen ze nog steeds met gedode Russen die achterblijven op het slagveld.
Joh ik heb geen idee, het kwam voorbij, en ik las hier even vluchtig en zag eea wat er op aansloot, dus waarom niet. (delete indien gewenst)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |