abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209558664
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209559166
Even opgezocht, die wijk (de laagbouw) is in 2016-2017 volledig gerenoveerd. Denk dat het bouwjaar midden/eind jaren 60 is
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 18 juni 2023 @ 20:21:51 #3
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209559205
Zo. Rondje Nederland verder. nooit geweten dat we zoveel stoplichting helling-op hebben in NL…..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 18 juni 2023 @ 20:32:35 #4
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209559429
Beterschap Vlinder!

Fietsie, hoe is het om op dit soort dagen een motorpak aan te hebben?
Spoilers!
pi_209559649
De miniplasjes had ik ook niet eens. Alleen buikpijn en rugpijn en sinds vanavond koorts en rillingen erbij. Wel blij dat ik toch gewoon heb gebeld. Heb een ander soort ab gekregen dan ik eerder kreeg, ciprofloxacine. Zie online dat ze dat in principe geven als eerste keus ab niet werkt of als ze vermoeden dat het ook in nierbekken zit, en bij nierbekkenontsteking staat koorts, koude rillingen en pijn in rug of zij. Dus vermoed daarom voor zekerheid meteen deze.

Ik ga zo maar mn eerste dosis nemen en dan maar vroeg mn bed in.

@fietsie ben idd ook benieuwd naar de vraag van Lucky. Lijkt me heel plakkerig/benauwd met dit weer, maar misschien heb ik dat helemaal verkeerd!
pi_209559748
Wij kijken Labyrinth.
Fascinerend :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 18 juni 2023 @ 20:52:21 #7
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209559788
Uit het Arnhem brand topic.
Foto's van de renovatie van een paar jaar geleden,

Dakisolatie die doorloopt zo te zien, zo kan de brand zich verplaatsen en door de zonnepanelen is het slecht te blussen. Kut situatie dus
  zondag 18 juni 2023 @ 20:57:16 #8
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209559892
Top. Zulke platen liggen hier ook onder de panelen.

Edit: wel anders afgewerkt bovenop.
Spoilers!
pi_209559905
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 20:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Uit het Arnhem brand topic.
Foto's van de renovatie van een paar jaar geleden,
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dakisolatie die doorloopt zo te zien, zo kan de brand zich verplaatsen en door de zonnepanelen is het slecht te blussen. Kut situatie dus
Het is geen wijk waar mensen oververzekerd zijn. Weet dat daar ook wel statushouders wonen, die zijn al eens huis en haard kwijtgeraakt.
  zondag 18 juni 2023 @ 21:00:02 #10
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209559944
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 20:44 schreef vlindertje89 het volgende:
De miniplasjes had ik ook niet eens. Alleen buikpijn en rugpijn en sinds vanavond koorts en rillingen erbij. Wel blij dat ik toch gewoon heb gebeld. Heb een ander soort ab gekregen dan ik eerder kreeg, ciprofloxacine. Zie online dat ze dat in principe geven als eerste keus ab niet werkt of als ze vermoeden dat het ook in nierbekken zit, en bij nierbekkenontsteking staat koorts, koude rillingen en pijn in rug of zij. Dus vermoed daarom voor zekerheid meteen deze.

Hopelijk geen nier- of galstenen o.i.d.
Sterkte…
pi_209560097
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 20:44 schreef vlindertje89 het volgende:

@:fietsie ben idd ook benieuwd naar de vraag van Lucky. Lijkt me heel plakkerig/benauwd met dit weer, maar misschien heb ik dat helemaal verkeerd!
Is dat AB voor 10 dagen? Die heb ik toen gehad na 3x gewone AB, ook vanwege die verdenking. Hoop o voor je dat het dat niet is
  zondag 18 juni 2023 @ 21:10:46 #12
63722 z80
I fink you freaky
pi_209560114
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 20:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Top. Zulke platen liggen hier ook onder de panelen.

Edit: wel anders afgewerkt bovenop.
De platen zelf zijn het probleem niet. Het probleem is dat er geen brandscheiding tussen de woningen/platen zit.
Bij een vrijstaande woning, als het brand, blijft het bij 1 woning. Heel vervelen. Zonder correcte brandscheiding zoals hier gaat het hele blok.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 18 juni 2023 @ 21:15:32 #13
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209560187
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:10 schreef z80 het volgende:

[..]
De platen zelf zijn het probleem niet. Het probleem is dat er geen brandscheiding tussen de woningen/platen zit.
Bij een vrijstaande woning, als het brand, blijft het bij 1 woning. Heel vervelen. Zonder correcte brandscheiding zoals hier gaat het hele blok.
Ah, op die manier.

Verschrikkelijk voor die mensen zeg.

Ik had hier een snuggere actie net. Een uur geleden begonnen zich hier werkauto's voor de deur te verzamelen. Waterbedrijf, graafmachine, etc. 5 Minuten geleden bedacht ik pas om te checken of er storing is. Ja dus. Ik heb maar wat flessen water getapt voor de zekerheid.

Ik zal me morgen eens aanmelden voor de sms-service bij storingen.
Spoilers!
pi_209560219
Pfff ze zijn begonnen met het slopen van een paar huizen. Nachtmerrie dit.
  zondag 18 juni 2023 @ 21:18:44 #15
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209560243
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 20:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Beterschap Vlinder!

Fietsie, hoe is het om op dit soort dagen een motorpak aan te hebben?
Als je je houdt aan de wetenschap erachter prima comfortabel :)

Alleen bij het -aantrekken- kun je jezelf compleet opbranden, dat moet met veel beleid.
Ik ben lid van een forum waar een onderzoek gedeeld werd over verdamping en de effecten van stromende lucht langs huid.

Conclusie was: vocht transporterend lang ondergoed onder een Motorpak en de ritsen daarvan dicht minimaliseert onnodige warmte productie, overmatige vocht verdamping en daarmee het gevoel oververhit raken.
Mijn pak heeft daarnaast doorwaai ritsen op de borst en bovenbenen als je stop-stop-stoplicht-brug-oversteekpad moet doen.
Ook onder de helm dus een bivakmuts!

Wat wel warm wordt: alles bij motorblok en uitlaat dus onderbenen en rechter voet.

En je moet dus wijselijk geen routes nemen waar je om de haverklap stil staat ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door fietsie op 18-06-2023 21:33:10 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 18 juni 2023 @ 21:32:06 #16
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209560472
Met dit weer ging ik er ook graag op uit met m’n Vespa maar zelfs die snorfietsen hebben nu een helmplicht :') :D
Géén Oostenrijkse schilder
  zondag 18 juni 2023 @ 21:32:59 #17
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209560504
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:18 schreef fietsie het volgende:

[..]

Alleen bij het -aantrekken- kun je jezelf compleet opbranden, dat moet met veel beleid.
Ik ben lid van een forum waar een onderzoek gedeeld werd over verdamping en de effecten van stromende lucht langs huid.

Conclusie was: vocht transporterend lang ondergoed onder een Motorpak en de ritsen daarvan dicht minimaliseert onnodige warmte productie, overmatige vocht verdamping en daarmee het gevoel oververhit raken.
Mijn pak heeft daarnaast doorwaai ritsen op de borst en bovenbenen als je stop-stop-stoplicht-brug-oversteekpad moet doen.

Wat wel warm wordt: alles bij motorblok en uitlaat dus onderbenen en rechter voet.

En je moet dus wijselijk geen routes nemen waar je om de haverklap stil staat ;)
Dat klinkt alsof er in elk geval wat aan te doen is om het mee te laten vallen :)
Spoilers!
  zondag 18 juni 2023 @ 21:33:13 #18
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209560506
Heeft iemand hier overigens een voedselallergie/intolerantie?
pi_209560512
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:18 schreef fietsie het volgende:

[..]

En een tip van een kennis. Die was un zuid Frankrijk geweest en nam op te terugweg een paar kaasjes mee, onder het motorpak….die kon hij weggooien 😂

Weer een NL alert, brand is onder controle, na 10 uur
  zondag 18 juni 2023 @ 21:34:15 #20
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209560526
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat klinkt alsof er in elk geval wat aan te doen is om het mee te laten vallen :)
Jup. Alleen moeten de fototoestellen wel ver uit de buurt blijven wanneer je alleen die onderlaag aan hebt :P

(Ik heb een witte warmtetransporterende "legging" en een Aziatisch aandoend langemouwen shirt in China-blauw enz enz. )
pi_209560590
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Is dat AB voor 10 dagen? Die heb ik toen gehad na 3x gewone AB, ook vanwege die verdenking. Hoop o voor je dat het dat niet is
Nee, 7 dagen.
Ik nam net even snel de bijsluiter door en schrok daar wel wat van. Behoorlijk veel en ernstige mogelijke bijwerkingen, en oa 'wees voorzichtig met dit middel bij' en dan bij kopje hartproblemen 'als u vrouw bent of als u al ouder bent'.
En mogelijke bijwerkingen psychotische klachten incl zelfmoordgedachten of pogingen en nog allerlei enge shit.
In de richtlijn huisartsen staat ook dat in principe kweek moet worden opgezet bij gebruik v dit middel en als gevoelig blijkt voor amoxicilline of een andere dan overwegen daar naar over te stappen want minder breed en minder bijwerkingen. Dus heb in de app van mn huisarts alvast een bericht gestuurd naar de assistente dat ik graag overleg heb met arts of dit idd best passende is en zo ja of urine dan meteen op kweek kan worden gezet, want ik voel me hier toch ook niet helemaal fijn bij..

@fietsie interessant om te lezen!
pi_209560678
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff ze zijn begonnen met het slopen van een paar huizen. Nachtmerrie dit.
Wat een ellende!

Het huis naast ons studentenhuis in de fik, ‘s morgens om 5 uur. Bij 10o graden vorst.
Brandweer inderdaad controleren, dat de dakbalken niet doorsmeulden.
Wij zijn wel een week bij elkaar in de buurt gebleven.
De bewoners waren Alles kwijt.

Beterschap Vlinder 💐
  zondag 18 juni 2023 @ 21:41:50 #23
63722 z80
I fink you freaky
pi_209560702
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:33 schreef Alexandrian het volgende:
Ja. Een bepaald koemelkeiwit. Maar ik eet daar wel omheen.
En als het heel lekker is, dan maar een paar dagen extra zware hooikoorts klachten.
pi_209560738
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:37 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Nee, 7 dagen.
Ik nam net even snel de bijsluiter door en schrok daar wel wat van. Behoorlijk veel en ernstige mogelijke bijwerkingen, en oa 'wees voorzichtig met dit middel bij' en dan bij kopje hartproblemen 'als u vrouw bent of als u al ouder bent'.
En mogelijke bijwerkingen psychotische klachten incl zelfmoordgedachten of pogingen en nog allerlei enge shit.
In de richtlijn huisartsen staat ook dat in principe kweek moet worden opgezet bij gebruik v dit middel en als gevoelig blijkt voor amoxicilline of een andere dan overwegen daar naar over te stappen want minder breed en minder bijwerkingen. Dus heb in de app van mn huisarts alvast een bericht gestuurd naar de assistente dat ik graag overleg heb met arts of dit idd best passende is en zo ja of urine dan meteen op kweek kan worden gezet, want ik voel me hier toch ook niet helemaal fijn bij..

@:fietsie interessant om te lezen!
Je ziet weer spoken denk ik? En wat moeten ze nu doen dan, kuur beginnen is afmaken toch?
  zondag 18 juni 2023 @ 21:43:57 #25
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209560739
quote:
Ja, lactose en bepaalde fructanen (ui en knoflook).

Waarom vraag je dat?
Spoilers!
  zondag 18 juni 2023 @ 21:45:20 #26
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209560761
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:43 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Je ziet weer spoken denk ik? En wat moeten ze nu doen dan, kuur beginnen is afmaken toch?
Loop jij er in het dagelijks leven weleens tegenaan dat mensen vinden dat je weinig empathie hebt?

Knurft.
Spoilers!
  zondag 18 juni 2023 @ 21:46:06 #27
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209560773
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:34 schreef fietsie het volgende:

[..]
Jup. Alleen moeten de fototoestellen wel ver uit de buurt blijven wanneer je alleen die onderlaag aan hebt :P

(Ik heb een witte warmtetransporterende "legging" en een Aziatisch aandoend langemouwen shirt in China-blauw enz enz. )
Charmant :Y
Spoilers!
pi_209560808
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Loop jij er in het dagelijks leven weleens tegenaan dat mensen vinden dat je weinig empathie hebt?

Knurft.
Jawel maar het is wel weer opvallend of misschien juist niet? dat bij een zeer veel gebruikt medicijn vlindertje zaken als zelfmoordgedachten uit de bijsluiter haalt en hier weet neer te pennen.
  zondag 18 juni 2023 @ 21:51:37 #29
63722 z80
I fink you freaky
pi_209560868
quote:

[..]

Knurft.
Stop eens met voeren van de trol.

En verder. Bedtijd. Max is weer binnen. Albon driver of de day. En verdient.
  zondag 18 juni 2023 @ 21:52:29 #30
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209560939
quote:
7s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:52 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Na 'Jawel' ben ik gestopt met lezen…
Ben je niet echt denk ik? Ik wens vlindertje uiteraard beterschap en hoop dat het hiermee snel over is en ik gun haar minder twijfels!
pi_209560979
quote:

[..]

Knurft.
_O_
  zondag 18 juni 2023 @ 22:03:08 #33
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209561087
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:48 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Jawel maar het is wel weer opvallend of misschien juist niet? dat bij een zeer veel gebruikt medicijn vlindertje zaken als zelfmoordgedachten uit de bijsluiter haalt en hier weet neer te pennen.
Fijn dat jij dit in elk geval kwijt bent hoor. Goed gedaan knul.
Spoilers!
pi_209561134
Er staat specifiek dat dit middel pas ingezet wordt ofwel bij niet werken eerste en tweede keus ab's, want veel meer en heftigere bijwerkingen, ofwel bij vermoeden nierbekkenontsteking, en dat in dat geval urine op kweek gezet moet worden om te bepalen welke bacterie en gevoelig voor welke ab's, en als dan gevoelig voor eerste of tweede keus ab daar dan op over te schakelen.

Dat kweken is dus niet gebeurd, dus wil ik graag dat dat alsnog gebeurt.

En ja, ik scan altijd even de bijsluiter door, en als daar dan in staat dat je extra voorzichtig met het middel moet zijn als u.. en dan bij 'hartproblemen heeft; u moet extra voorzichtig zijn als..' staat 'u een vrouw bent', en er staat vervolgens bij 'als u dit middel neemt' dat je de eerste keer dat je het middel neemt je psychische reacties kan krijgen en 'In zeldzame gevallen kan een
depressie of psychose zich ontwikkelen tot gedachten over zelfmoord, zelfmoordpogingen of een geslaagde
zelfmoord.', en hypoglykemie, en bij plotseling ernstige pijn in buik/borstkas/rug direct bellen want mogelijke aorta aneurysma of aorta dissectie..
En dingen over zenuwschade (die blijvend kan zijn als je blijft slikken), leverbeschadiging, langdurige tot invaliditeit leidende en mogelijk blijvende ernstige bijwerkingen. En dan bij het daadwerkelijke stukje bijwerkingen bij minder dan 1 op de 1000 ook een hele rij over psychische symptomen incl (geslaagde) zelfmoord, ontstekingen, allergische reacties, veranderende bloedwaarden, problemen met zicht, verwijding van bloedvaten..

Tja, dan vind ik dat niet heel fijn, nee. Ik woon ook alleen he, dus als ik bv hypoglykemie krijg dan is er niemand die dat door heeft.

Ook omdat niet is uitgelegd waarom dit middel en ook niet dat ik urinekweek moet laten doen bij eigen ha om te kijken of ik over zou kunnen op minder heftig middel.

[ Bericht 12% gewijzigd door vlindertje89 op 18-06-2023 22:12:54 ]
pi_209561166
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Er staat specifiek dat dit middel pas ingezet wordt ofwel bij niet werken eerste en tweede keus ab's, want veel meer en heftigere bijwerkingen, ofwel bij vermoeden nierbekkenontsteking, en dat in dat geval urine op kweek gezet moet worden om te bepalen welke bacterie en gevoelig voor welke ab's, en als dan gevoelig voor eerste of tweede keus ab daar dan op over te schakelen.

En ja, ik scan altijd even de bijsluiter door, en als daar dan in staat dat je extra voorzichtig met het middel moet zijn als u.. en dan bij 'hartproblemen heeft; u moet extra voorzichtig zijn als..' staat 'u een vrouw bent', en er staat vervolgens bij 'als u dit middel neemt' dat je de eerste keer dat je het middel neemt je psychische reacties kan krijgen en 'In zeldzame gevallen kan een
depressie of psychose zich ontwikkelen tot gedachten over zelfmoord, zelfmoordpogingen of een geslaagde
zelfmoord.'. En dingen over zenuwschade (die blijvend kan zijn als je blijft slikken), leverbeschadiging, langdurige tot invaliditeit leidende en mogelijk blijvende
Je hoeft je niet te verdedigen of zaken uit te leggen.
De meer empathische users hier snappen je.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_209561204
quote:

zelfmoord.'. En dingen over zenuwschade (die blijvend kan zijn als je blijft slikken), leverbeschadiging, langdurige tot invaliditeit leidende en mogelijk blijvende
misschien doen ze dat op de kweek zetten minder snel in het weekend? goed om even na te vragen morgen bij de dokter!
pi_209561214
quote:

Wat Cat ook al zegt. Jij hoeft het. Iet uit te leggen. Het is alleen maar verstandig dat je het doorleest. Ik ben daar vaak te slordig in en lees het veel later door wanneer er toch iets opspeelt
  zondag 18 juni 2023 @ 22:12:36 #38
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209561255
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je hoeft je niet te verdedigen of zaken uit te leggen.
De meer empathische users hier snappen je.
Dit inderdaad. Het is logisch dat je schrikt van zo'n bijsluiter als je je snel zorgen maakt om je gezondheid. En als je ziek bent, zoals nu, sta je in het algemeen wat minder sterk in je schoenen. Ik snap de zorgen helemaal.
Spoilers!
pi_209561260
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:10 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
misschien doen ze dat op de kweek zetten minder snel in het weekend? goed om even na te vragen morgen bij de dokter!
Kijk jou eens 180 graden draaien :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 18 juni 2023 @ 22:12:54 #40
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209561262
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja, lactose en bepaalde fructanen (ui en knoflook).

Waarom vraag je dat?
Ik herinner me dat m’n ouders mij als kind stimuleerde om melk te drinken maar ik gewoon echt niet tegen die geur kon en een keer zelfs heb moeten overgeven na overmatig melk drinken.

Ik moest hier aan denken omdat ik dus bezig ben met vasten en hoewel ik zichtbaar heel wat ben afgevallen nog steeds wel een klein buikje heb. Ik vroeg me af of dat wellicht het gevolg is van inflammation/bloating of gewoon puur die laatste kilo’s aan stubborn fat die bij mannen pas als laatst weg gaan.
  zondag 18 juni 2023 @ 22:14:13 #41
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209561286
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:41 schreef z80 het volgende:

[..]
Ja. Een bepaald koemelkeiwit. Maar ik eet daar wel omheen.
En als het heel lekker is, dan maar een paar dagen extra zware hooikoorts klachten.
Op welke leeftijd zijn jullie hier achter gekomen? Zou het kunnen dat ik hier al die tijd mee rond heb gelopen zonder te beseffen dat het aan een voedselallergie/intoleratie lag?
pi_209561347
Ik drukte te snel op versturen en maakte de post nog even af. Ik vind het fijn dat een paar mensen het begrijpen :) O+

Mijn ouders belden me net en zeiden toen ik aangaf het wel beetje spannend te vinden meteen 'ja paracetamol heeft ook bijwerkingen' en mn buurvrouwen zeiden precies hetzelfde. En ik begrijp wel dat ze dat doen om me gerust te stellen, maar ik heb in de bijsluiter van paracetamol nog nooit zien staan dat je er een delier van kan krijgen of psychotisch van kan worden of een hypoglykemie van kan krijgen of een van de 5 andere dingen waar bij staat dat het fataal kan zijn, of dat je extra voorzichtig moet zijn ermee als je een vrouw bent. Dus ik voel me ook een beetje niet serieus genomen. Het is niet alsof het alleen gaat om dingen als diarree of misselijkheid ofzo..

En ja, de huisarts heeft het voorgeschreven, maar was ook beetje aan het dubben welke enzo. En de apotheek heeft het meegegeven, dus het zal wel niet heel gevaarlijk zijn. Hoewel er in de bijsluiter staat dat risico op aorta aneurysma of dissectie mogelijk groter is bij gebruik systemische corticosteroïden, en in het systeem vd apotheek staat dat ik dagelijks een corticosteroïden neusspray gebruik. Daar ben ik een tijdje geleden mee gestopt, maar dat weten zij niet.. dus mn vertrouwen in 'goed gecheckt' is dan wel iets lager. Jet zit me gewoon net niet helemaal lekker, dus fijn dat ik huisarts ass vast berichtje kan sturen, en hopelijk belt ze me voor de tweede dosis even terug.

En dan nu hopelijk snel in slaap vallen en niet meer nadenken tot morgenochtend :)

[ Bericht 15% gewijzigd door vlindertje89 op 18-06-2023 22:34:10 ]
  zondag 18 juni 2023 @ 22:22:10 #43
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209561425
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:12 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Ik herinner me dat m’n ouders mij als kind stimuleerde om melk te drinken maar ik gewoon echt niet tegen die geur kon en een keer zelfs heb moeten overgeven na overmatig melk drinken.

Ik moest hier aan denken omdat ik dus bezig ben met vasten en hoewel ik zichtbaar heel wat ben afgevallen nog steeds wel een klein buikje heb. Ik vroeg me af of dat wellicht het gevolg is van inflammation/bloating of gewoon puur die laatste kilo’s aan stubborn fat die bij mannen pas als laatst weg gaan.
Als je een intolerantie voor iets hebt, word je er ziek van als je het eet. Bloating/inflammation voel je echt wel, geloof me.

Ik kreeg mijn intoleranties na een darmontsteking op mijn 34e.
Spoilers!
pi_209561438
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Als je een intolerantie voor iets hebt, word je er ziek van als je het eet. Bloating/inflammation voel je echt wel, geloof me.
Ja, dit is ook mijn ervaring.
pi_209561516
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik kreeg mijn intoleranties na een darmontsteking op mijn 34e.
Yep. Hier zo’n 3 uur na het eten van iets vissigs.
  zondag 18 juni 2023 @ 23:05:56 #46
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209561874
We hebben inderdaad geen water. Als je de wc doortrekt zonder dat er water in het reservoir zit, klinkt het een paar minuten alsof er een zombie aan het kotsen is.
Spoilers!
pi_209561913
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 23:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben inderdaad geen water. Als je de wc doortrekt zonder dat er water in het reservoir zit, klinkt het een paar minuten alsof er een zombie aan het kotsen is.
Da’s lastig. Staat op de site aangegeven wat de verwachte eindtijd is?
  zondag 18 juni 2023 @ 23:15:38 #48
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209561948
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 23:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da’s lastig. Staat op de site aangegeven wat de verwachte eindtijd is?
23.30, dus bijna als het goed is. Ik hoop vooral dat ik vannacht niet uit automatisme het toilet doortrek :D
Spoilers!
pi_209562010
Dat is irritant zeg Lucky! Hopelijk is er vanaf 23.30 inderdaad gewoon weer water en kan je de wc weer doortrekken :)

Hier regent het! En echt hard ook. Begin vd avond al wat mini spettertjes voor vijf minuten, maar nu regent het behoorlijk door. Zal mn grasveld blij mee zijn :)

Ik heb bijsluiter nog even een keer echt goed doorgelezen ipv gescand en Lareb bekeken, en voel me er inmiddels iets geruster over (Lareb is wat minder onheilspellend en bijsluiter als alles goed doorlees ook bij veel dingen wel van als dit neem dan meteen contact op met arts, maar ook sommige dingen die vooral vaak voorkomen bij.. en dan iets wat niet op mij van toepassing is, of waarbij je dan eerst wel bepaalde symptomen krijgt waarover je moet overleggen en niet meteen in coma ligt of zo. Dus dat is fijn. Wil nog steeds wel kweekje laten doen want volgens richtlijn, maar ben iig iets minder onrustig nu. Nu alleen nog in slaap vallen ;)
pi_209562073
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 23:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat is irritant zeg Lucky! Hopelijk is er vanaf 23.30 inderdaad gewoon weer water en kan je de wc weer doortrekken :)

Hier regent het! En echt hard ook. Begin vd avond al wat mini spettertjes voor vijf minuten, maar nu regent het behoorlijk door. Zal mn grasveld blij mee zijn :)

Ik heb bijsluiter nog even een keer echt goed doorgelezen ipv gescand en Lareb bekeken, en voel me er inmiddels iets geruster over (Lareb is wat minder onheilspellend en bijsluiter als alles goed doorlees ook bij veel dingen wel van als dit neem dan meteen contact op met arts, maar ook sommige dingen die vooral vaak voorkomen bij.. en dan iets wat niet op mij van toepassing is, of waarbij je dan eerst wel bepaalde symptomen krijgt waarover je moet overleggen en niet meteen in coma ligt of zo. Dus dat is fijn. Wil nog steeds wel kweekje laten doen want volgens richtlijn, maar ben iig iets minder onrustig nu. Nu alleen nog in slaap vallen ;)
Fijn dat je wat gerustgesteld bent. En die kweek is sowieso verstandig. Er zijn 2 kweken voor zover ik weet. 1 diet de huisarts en duurt dacht ik 24 uur en 1 gaat naar het lab en duurt 5-7 dagen en daar halen ze dus meer uit. De uroloog kon daar uithalen dat mijn blaasontstekingen vrijwel zeker leeftijd gerelateerd waren.

Heb hier alle deuren open staan en hoor zwaar materieel langsrijden, een paar brandweerwagens rijden terug naar de kazerne (ik woon in het midden tussen kazerne en brandlocatie)
pi_209562419
Kaatje ook nog wakker :7 Die brand is toch niet heel ver bij jou vandaan, Presikhaaf.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209562427
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 00:41 schreef Isabeau het volgende:
Kaatje ook nog wakker :7 Die brand is toch niet heel ver bij jou vandaan, Presikhaaf.
Nee, hemelsbreed ca 1 km. En de kazerne 1 km de andere kant op. Er het leek wel haast een file van brandweer wagens. Zag vanavond ook weer een paar (maar lang niet alles) teruggaan
pi_209562467
Lijkt me echt een nachtmerrie, brand. En er hebben vast de hele dag allemaal mensen hun hart vast gehouden of hun huis/spullen gespaard zouden worden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209562888
Brand lijkt mij idd ook vreselijk. Je staat zo machteloos.. ook een van de dingen die ik het meest spannend vind met mijn katten, want die zijn sowieso al niet bepaald dol op hun mandjes, dus als dan ook nog het brandalarm hier af zou gaan (klereherrie) denk ik niet dat ik ze ooit te pakken krijg..

Heb bijna 3.5 uur kunnen slapen, dat is nu al meer dan gister nacht :) nu weer twee paracetamol (moet even gaan schuiven met de tijden, 20u- 2u - 8u - 14u is niet heel handig schema :+ al had ik er geen wekker voor gezet hoor) en dan hopelijk zo tot de wekker iets voor 8u doorslapen.
pi_209562892
Jij nachtdienst @Isabeau? Je zei laatst iets over nieuwe studie, daar was ik nog benieuwd naar! Of had je daar al meer over verteld en heb ik dat antwoord gemist?
pi_209563190
:O
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_209563407
Goedemorgen :W
pi_209563415
Ik heb gister m'n 25 km 70 obstakel run gelopen, meer dan 5 uur over gedaan :') maar wel gehaald. Nét gehaald.
Het was superwarm, maar we moesten veel door het water en ze hadden zelfs extra waterbakken neergezet. Meer drinkposten waar ook meer te krijgen was dan alleen puur water zou wel fijn zijn geweest. Ik heb nu bij de man van een vriendin nog wat water met ORS weten te bietsen maar dat kon ook alleen als hij toevallig in de buurt was. :P

Een tijdlang liep ik best goed op schema voor een ~4 uur finishtijd maar ik ben ergens voorbij de helft enorm ingekakt. Ik denk toch de warmte en niet goed genoege voeding onderweg. Plus mentaal het idee van "ik ben pas op de helft". We liepen eerst 6 km van plek A naar plek B en dan twee rondjes rondom plek B. Stom idee dat je dat hele rondje dan nog een keer moet zien te doen :X
Wel leuk was dat een heel enge hindernis me meteen lukte, en de tweede keer ook meteen. Kennelijk was ik te kapot om me nog druk te maken. Aanrader _O-

Helaas in de laatste hindernis m'n handen helemaal opengehaald. De EHBO heeft ze ingetapet (onder veel gemopper "wat een gekkenwerk is dit" enz) en toen heb ik de hindernis nog kunnen afmaken. Daarna wel traantjes toen ik de tape thuis ging proberen te verwijderen, want ze hadden zo over de open blaren heen getapet ipv een pleister/gaasje ertussen :X

Vandaag dus maar even voorzichtig doen. Qua spierpijn en vermoeidheid gaat het gelukkig wel dus dat is fijn.

Voorlopig niet meer zulke lange wedstrijden. Eerst wat sneller worden zodat ik er niet VIJF UUR over zou doen volgende keer.
pi_209563438
@vlindertje89 beterschap! :*
@Kaatje1 wat schrikken van die brand :{
@Lucky_Strike inmiddels weer water?
@Blues wat voor kleren heb je gekocht?
@fietsie ga je nu alleen nog op de motorfiets of ook nog op de "gewone" fiets? Of pas als de hooikoorts over is?
pi_209563560
Woah, Tele! Ben je misschien masochistisch? Je hebt wel weer een mooi verhaal te vertellen, maar ik kan me er zelf zo weinig van voorstellen zoiets voor mijn lol te doen. Ik heb ook nul komma nul bewijsdrang voor mezelf. Een hou niet van pijn en afzien.

Wel super knap. Ook in 5 uur _O_
  maandag 19 juni 2023 @ 07:52:18 #61
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209563580
Huuuuh, tape over open blaren :X Wat een heftige wedstrijd Tele. Ik weet niet of ik het goed of niet vind dat je hem af hebt gemaakt :D

De waterstoring zou rot 23.30 duren en duurde ook precies tot die tijd. Geen drama's gelukkig dus.

Vandaag dus de uitvaart. Ik zie er zo tegenop om het alleen te moeten bekijken ;(

De harttransplantatie is geslaagd, na een operatie van bijna 9 uur. Hij wordt nog wel in slaap gehouden op de IC maar zonder hartlongmachine. Ik hoop zo dat die jongen zijn leven weer een beetje terug krijgt.
Spoilers!
pi_209563747
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 07:47 schreef Isabeau het volgende:
Woah, Tele! Ben je misschien masochistisch? Je hebt wel weer een mooi verhaal te vertellen, maar ik kan me er zelf zo weinig van voorstellen zoiets voor mijn lol te doen. Ik heb ook nul komma nul bewijsdrang voor mezelf. Een hou niet van pijn en afzien.

Wel super knap. Ook in 5 uur _O_
Dit!

Dat lijden, afzien, over grenzen heengaan en er als het ware voor kiezen om (ook dagen later) nog pijn te lijden…. Ik kan er weinig mee.
En vind het -heel eerlijk gezegd- ongezond en nutteloos :@ Sporten is natuurlijk gezond maar je kunt met zulke temperaturen ook 20 km rennen ipv 70. En als organisatie hindernissen inrichten die de handen van de deelnemers niet kunnen open halen.
Als EHBOer zou ik niet bij zo’n wedstrijd willen werken. Ben benieuwd waarom ze zonder gaasjes tapeten… misschien omdat andere sporters mopperden dat ze met gaasjes de hindernissen niet kunnen afmaken? /rant

quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 07:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Huuuuh, tape over open blaren :X Wat een heftige wedstrijd Tele. Ik weet niet of ik het goed of niet vind dat je hem af hebt gemaakt :D

De waterstoring zou rot 23.30 duren en duurde ook precies tot die tijd. Geen drama's gelukkig dus.

Vandaag dus de uitvaart. Ik zie er zo tegenop om het alleen te moeten bekijken ;(

De harttransplantatie is geslaagd, na een operatie van bijna 9 uur. Hij wordt nog wel in slaap gehouden op de IC maar zonder hartlongmachine. Ik hoop zo dat die jongen zijn leven weer een beetje terug krijgt.
Sterkte vandaag. Gelukkig wel goed nieuws van de operatie al blijft dat de komende tijd natuurlijk ook nog spannend.
pi_209563748
Sterkte vandaag LS. Geen bekenden die er geen emo mee hebben maar gewoon voor jou toch bij jou willen meekijken?
Kun je best vragen hoor.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209563754
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 08:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dit!

Dat lijden, afzien, over grenzen heengaan en er als het ware voor kiezen om (ook dagen later) nog pijn te lijden…. Ik kan er weinig mee.
En vind het -heel eerlijk gezegd- ongezond en nutteloos :@ Sporten is natuurlijk gezond maar je kunt met zulke temperaturen ook 20 km rennen ipv 70.

Daarom liep @Tele6 er dan ook 25 en geen 70 *)

Zou mijn keus ook niet zijn, maar knap gedaan Tele. Misschien kun je je aanmelden voor de commandos. Kamp van Koningsbrugge leert ons dat het daar een enorme plus is als je ondanks pijn toch de mentale kracht hebt om door te gaan ^O^
  Official ESF Kreviewer maandag 19 juni 2023 @ 08:23:34 #65
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209563766
Mooi daar, @Candaasje . Hopelijk is het in september niet compleet uitgedroogd.
  maandag 19 juni 2023 @ 08:26:42 #66
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209563783
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 08:20 schreef Vanyel het volgende:
Sterkte vandaag LS. Geen bekenden die er geen emo mee hebben maar gewoon voor jou toch bij jou willen meekijken?
Kun je best vragen hoor.
Dank je. Ik ken geloof ik niemand die niet hoeft te werken tijdens de uitvaart.
Spoilers!
pi_209563823
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 08:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Daarom liep @:Tele6 er dan ook 25 en geen 70 *)

Zou mijn keus ook niet zijn, maar knap gedaan Tele. Misschien kun je je aanmelden voor de commandos. Kamp van Koningsbrugge leert ons dat het daar een enorme plus is als je ondanks pijn toch de mentale kracht hebt om door te gaan ^O^
Ow :D :@

Gezien de rest van haar verhaal blijf ik wel bij de rest van mijn standpunt :6
pi_209563837
Ik snap @Tele6 wel. :@
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 19 juni 2023 @ 08:38:11 #69
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209563855
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 07:10 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb gister m'n 25 km 70 obstakel run gelopen, meer dan 5 uur over gedaan :') maar wel gehaald. Nét gehaald.
Het was superwarm, maar we moesten veel door het water en ze hadden zelfs extra waterbakken neergezet. Meer drinkposten waar ook meer te krijgen was dan alleen puur water zou wel fijn zijn geweest. Ik heb nu bij de man van een vriendin nog wat water met ORS weten te bietsen maar dat kon ook alleen als hij toevallig in de buurt was. :P

Een tijdlang liep ik best goed op schema voor een ~4 uur finishtijd maar ik ben ergens voorbij de helft enorm ingekakt. Ik denk toch de warmte en niet goed genoege voeding onderweg. Plus mentaal het idee van "ik ben pas op de helft". We liepen eerst 6 km van plek A naar plek B en dan twee rondjes rondom plek B. Stom idee dat je dat hele rondje dan nog een keer moet zien te doen :X
Wel leuk was dat een heel enge hindernis me meteen lukte, en de tweede keer ook meteen. Kennelijk was ik te kapot om me nog druk te maken. Aanrader _O-

Helaas in de laatste hindernis m'n handen helemaal opengehaald. De EHBO heeft ze ingetapet (onder veel gemopper "wat een gekkenwerk is dit" enz) en toen heb ik de hindernis nog kunnen afmaken. Daarna wel traantjes toen ik de tape thuis ging proberen te verwijderen, want ze hadden zo over de open blaren heen getapet ipv een pleister/gaasje ertussen :X

Vandaag dus maar even voorzichtig doen. Qua spierpijn en vermoeidheid gaat het gelukkig wel dus dat is fijn.

Voorlopig niet meer zulke lange wedstrijden. Eerst wat sneller worden zodat ik er niet VIJF UUR over zou doen volgende keer.
Lijkt me niet gezond met deze hitte
pi_209563897
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 08:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Want?

Als je getraind bent en je lijf dit soort dingen gewend is, kan dat ook als het warm is. Rekening houdend met de inname van extra vocht en misschien een heel klein tandje minder hard gaan.
  maandag 19 juni 2023 @ 08:47:32 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_209563918
quote:
Mijn zoon heeft een ernstige notenallergie. Daarnaast gewend aan iemand met lactoseintolerantie. Maar wat jij omschrijft zou ik, net zoals de anderen, niet daaraan wijten.

Hier eindelijk weer op kantoor. Hopelijk wordt deze week wat rustiger!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209563932
Ja @Troel ik gun jou ook een wat rustigere week.

Dat zit er hier niet in, geloof ik. :')
  maandag 19 juni 2023 @ 08:51:30 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_209563964
quote:
2s.gif Op maandag 19 juni 2023 08:48 schreef Lonaa het volgende:
Ja @:Troel ik gun jou ook een wat rustigere week.

Dat zit er hier niet in, geloof ik. :')
Ik was heel blij dat op de drukke donderdag W. naar mij toe kwam, zodat ik tussen de ziekenhuizen door fatsoenlijk (en lekker!) te eten kreeg en mijn ouders ook. Dat was ook de dag dat ik een berichtje stuurde naar mijn begeleider: ok, volgens mij is dit wel de druppel. Dat berichtje sturen voelde goed.

Vandaag kan in ieder geval de rolstoel weer ingeleverd worden, want 'je denkt toch niet dat ik dat echt ga doen en dat dat vrijdag moest was al erg genoeg' })
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209563967
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 08:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vooral wat oudere mannen zoals jij die minder vaak sporten kunnen nog wel eens overmand raken door de hitte (zie je ook bij hardloopwedstrijden) maar als je wat gewend bent dan kan dit prima. Als het onverantwoord is laat de organisatie zoiets niet doorgaan, die hebben ook geen zin in gedoe.
  maandag 19 juni 2023 @ 08:57:11 #75
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209564026
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 08:51 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Vooral … gedoe.
Lees zelf je post nog eens terug en pas 'm dan eens dusdanig aan, zodat het niet weer een afzeikpost is…
  maandag 19 juni 2023 @ 08:57:55 #76
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  maandag 19 juni 2023 @ 09:12:45 #77
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209564316
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 09:12 schreef MadMaster het volgende:
En ik wil ook regen!
Morgen en donderdag komt er relatief veel regen, precies de dagen dat het mij goed uitkomt. Daarna weer een steady 26/27 graden.
  maandag 19 juni 2023 @ 09:23:25 #79
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209564367
donderdag festival, wil geen regen ;(
pi_209564369
In ieder geval is er vandaag (nog) geen zon en een wind-je.

Manmanman @Tele6 dat was afzien. Vijf uur lang en daarna.
(Had je de pleisters eraf kunnen weken door in het water te houden en daarna de open blaren 😢 verzorgen zoals het hoort?)
Wanneer ga je dit weer doen?

@Troel dat was veel deze hele week, begrijp ik. Hou je taai!

@Lonaa ben je nu zo druk met je catering werk? En alle andere zaken eromheen plannen?

En verder inderdaad: sterkte en succes voor iedereen.
Met name Lucky ook 😘
pi_209564399
Ik ben druk met mn werk-werk en met de stichting en met alles dat zich ook in mijn leven afspeelt, ja. Deze week is wel veel. Maar ja, volgende week ook. :')

Vandaag ben ik in ieder geval vrij.
pi_209564433
Ben ik overigens de enige vandaag die amper uit zn ogen kan kijken door de hooikoorts?
pi_209564440
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 09:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben druk met mn werk-werk en met de stichting en met alles dat zich ook in mijn leven afspeelt, ja. Deze week is wel veel. Maar ja, volgende week ook. :')

Vandaag ben ik in ieder geval vrij.
Aaah het heet werk-werk B-) Dan zal een zg. vrije dag ook wel ingevuld worden met meer vrijblijvende moet-moet O-)
pi_209564442
Ach @Lucky_Strike, dat lijkt me ook heel heftig om alleen te moeten doen :* Sterkte vandaag!

@Tele6 :o wauw, wat een intense dag zo! Ik vind je een enorme bikkel dat je dat volhoudt zeg! En die blaren met tape erop klinken wel heel pijnlijk :{ . Ik stem ook voor Kamp van Koningsbrugge! Of eigenlijk dan Special Forces VIPS waar dit jaar schijnbaar ook niet-vips aan meedoen, die vind ik beter. Volgens mij zou je verdomd ver komen!
pi_209564475
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 09:29 schreef AnneX het volgende:

[..]
Aaah het heet werk-werk B-) Dan zal een zg. vrije dag ook wel ingevuld worden met meer vrijblijvende moet-moet O-)
Het heet werk-werk omdat er ook in mijn leven nog zoiets is als vrijwilligers-werk. :7
pi_209564478
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 09:23 schreef AnneX het volgende:
In ieder geval is er vandaag (nog) geen zon en een wind-je.

Manmanman @:Tele6 dat was afzien. Vijf uur lang en daarna.
(Had je de pleisters eraf kunnen weken door in het water te houden en daarna de open blaren 😢 verzorgen zoals het hoort?)
Wanneer ga je dit weer doen?
Het was 98% van de tijd hartstikke leuk. En 2% van de tijd had ik kapotte handen en moe.
Lekker door de modder stampen, met allerlei mensen kletsen onderweg, zwieren aan touwen O+

We hebben idd geweekt in warm water met een beetje soda. Daarna ging de leukoplast er redelijk goed af. Verder niks aan de blaren gedaan behalve droog houden, want de nieuwe (wel nog dunne) huid zit er al klaar. Voelt vandaag alweer een heel stuk beter, ik heb m'n handen gewoon kunnen wassen en zo. Alleen nog geen scherpe/zware dingen ermee vasthouden omdat de huid zo dun is.

Komende 3 maanden geen survivalruns meer! Lekker veel wandelen en fietsen. Pas halverwege/eind september weer een wedstrijd.
  maandag 19 juni 2023 @ 09:57:34 #87
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209564742
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 09:28 schreef Lonaa het volgende:
Ben ik overigens de enige vandaag die amper uit zn ogen kan kijken door de hooikoorts?
Ik heb momenteel totaal geen hooikoorts problemen.
Wel met een kies, die net afbreekt… *)
  maandag 19 juni 2023 @ 09:59:49 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_209564766
quote:
Nee, ik dacht dat zaterdag wel te hebben, maar heb er twee pilletjes in geduwd en toen ging het wel weer.

Gisteren wel weer aan het snotteren toen we met de ghostpeppers bezig waren om shirachasaus te maken. Die is gelukt :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 juni 2023 @ 10:00:02 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_209564769
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 09:57 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik heb momenteel totaal geen hooikoorts problemen.
Wel met een kies, die net afbreekt… *)
Auw. Sterkte.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 juni 2023 @ 10:09:56 #90
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209564845
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 07:15 schreef Tele6 het volgende:

@:fietsie ga je nu alleen nog op de motorfiets of ook nog op de "gewone" fiets? Of pas als de hooikoorts over is?
Nee primair minder met de auto naar het werk maar op de motor en dan van de terugrit " vrije tijd " maken.

Ik doe boodschappen op de fiets, dat zijn sowieso al mijn structurele fiets kilometers daar komt de motor niet voor in de plaats. En ik merk dat mijn rug het wel heel erg fijn vind als ik een paar keer per week extra beweeg.

Sowieso had ik de impact / vraag van mijn lijf rondom core stability / strength op de motor onderschat, anders dan bij autorijden kijk je echt veel vachter fysiek achterom...
  maandag 19 juni 2023 @ 10:21:36 #91
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209564953
quote:
Nope. Zit hier nu in afgesloten werkkamer met HEPA-filter apparaat aan, meds, druppels en spray... en dan is het net te doen.
pi_209564973
Ik heb ook best veel aan afzien-sporten gedaan en ik moet zeggen dat dat mij alleen maar goed heeft gedaan, in termen van algehele gezondheid, conditie en reserve (waardoor ik zowel in het traject rondom kanker als later toen mijn halve long eruit moest bijzonder snel herstelde). En leren omgaan met fysiek ongemak/pijn in een ‘leuke’ of neutrale context heeft mij niet alleen geholpen om sterk te worden in fysieke zin maar ook om andere pijn te verdragen en te relativeren. Dus ik snap @Tele6 en @Lonaa wel en ik vind het ook geen onzin. Misschien niet voor iedereen en er is zeker een risico aan verbonden maar dat is er ook aan inactiviteit, ongezond eten en alcoholgebruik. Ieder z’n eigen risico’s.
pi_209565006
O+ alcoholgebruik O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_209565011
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:23 schreef yinu het volgende:
Ik heb ook best veel aan afzien-sporten gedaan en ik moet zeggen dat dat mij alleen maar goed heeft gedaan, in termen van algehele gezondheid, conditie en reserve (waardoor ik zowel in het traject rondom kanker als later toen mijn halve long eruit moest bijzonder snel herstelde). En leren omgaan met fysiek ongemak/pijn in een ‘leuke’ of neutrale context heeft mij niet alleen geholpen om sterk te worden in fysieke zin maar ook om andere pijn te verdragen en te relativeren. Dus ik snap @:tele6 en @:lonaa wel en ik vind het ook geen onzin. Misschien niet voor iedereen en er is zeker een risico aan verbonden maar dat is er ook aan inactiviteit, ongezond eten en alcoholgebruik. Ieder z’n eigen risico’s.
En ik denk ook wel eens dat "men" vergeet dat "we" hiervoor trainen. In diezelfde omstandigheden. Ja, als je je eigen ongetrainde situatie als uitgangspunt neemt voor dit soort prestaties, is het moker onverstandig.
pi_209565013
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
O+ alcoholgebruik O+
Oh en dit
pi_209565017
LS, sterkte met deze dubbelheid in een toch al heel verdrietige omstandigheid :*
pi_209565022
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]
En ik denk ook wel eens dat "men" vergeet dat "we" hiervoor trainen. In diezelfde omstandigheden. Ja, als je je eigen ongetrainde situatie als uitgangspunt neemt voor dit soort prestaties, is het moker onverstandig.
Goed dat je dat laatste nog even benadrukt. Draai ik me nog even om.
  maandag 19 juni 2023 @ 10:33:31 #98
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209565057
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]
. Ja, als je je eigen ongetrainde situatie als uitgangspunt neemt voor dit soort prestaties, is het moker onverstandig.
Dit geldt ook voor alcohol.
pi_209565070
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 07:15 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 beterschap! :*
@:Kaatje1 wat schrikken van die brand :{
@:Lucky_Strike inmiddels weer water?
@:Blues wat voor kleren heb je gekocht?
@:fietsie ga je nu alleen nog op de motorfiets of ook nog op de "gewone" fiets? Of pas als de hooikoorts over is?
Bikkelmens jij O+ _O_

Dunne wijde zwarte broek O+
Dunne losvallende witte blouse met dunne zwarte dwarsstreepies ^O^
Legergroen tshirt ^O^

Verder werd ik (zoals altijd als ik een kledingwinkel binnenloop) weer zo overvallen door het gevoel dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Ik weet nooit wat me staat, wat ik echt leuk vind en dat passen is hel met rug.
Nou ja, dus toch 3 dingen gekocht terwijl ik 12 dingen mee had in de paskamer.

Ik werd weer rustig op het bankie langs het water O+
Next time gewoon weer online kopen _O-
  maandag 19 juni 2023 @ 10:35:11 #100
217702 Lonaa
Honger!
pi_209565071
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:33 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dit geldt ook voor alcohol.
Zeker.
pi_209565074
Heel veel sterkte vandaag @Lucky_Strike :*

En ik heb geen idee hoe het hier dan is @Kreator , vermoed wel wat minder bloemen en de rivieren zullen mogelijk wat lager staan. We merken nu al dat de temperaturen beginnen op te lopen. (Woensdag 34 graden voorspeld)
In de Dolomieten begonnen in september de bomen wel al heel mooi te verkleuren O+

@Tele6 :X van die blaren.
En of het gezond is of niet… ik denk het niet per se :D , (kamp van Koningsbrugge gaat ook niet over gezondheid) maar je lichaam kan best af en toe wat hebben, zeker als het zo getraind is als de jouwe. Hooguit de volgende keer zelf wat met drank met ORS verzorgen, maar dat had je denk ik al bedacht ;) oh en accepteren dat warmte invloed heeft op het lijf en snelheid, dus dat 5 uur voor nu ook helemaal prima is.

En natuurlijk kan er iets gebeuren waardoor je onwel wordt. Maar de meeste sporters/hikers/etc krijgen gelukkig geen hartstilstand, zelfs niet in de warmte :) (het is een risico, uiteraard. Zoals wel meer dingen in het leven die we doen omdat we het leuk/lekker vinden, ondanks dat we weten dat het een kortdurend of zelfs langdurig effect heeft op ons lijf. )

@vlindertje89 fijn dat je weer wat bent gerustgesteld. De werkwijze van je huisarts vind bijzonder, niet zozeer vanwege de mogelijke bijwerkingen, maar wel met het oog op resistentie. (Beetje een ergernis wel, in mijn beroep worden we gelimiteerd in wat we mogen gebruiken - en er zijn ook AB gewoon verboden met voor onze patiënten dus geen therapie als gevolg, om het voor mensen te kunnen behouden - en dan lees ik dat er bij jou niet eens een kweek wordt ingezet en wel gelijk een tweede keuze AB….. |:( goed dat je daar achteraan gaat! )

Qua bijwerkingen: misschien voor een volgende keer (ik hoop het niet) het toch meer als de wetenschapper in je proberen te benaderen? Die kant van je kan volgens mij prima rationeel bekijken :) Je hebt het over ‘in zeldzame gevallen’ en ‘minder dan 1 op 1000’.
Dat zijn heel kleine kansen, waarom zou jij daar (veel) hoger risico op lopen? 50% van de wereldbevolking is vrouw, en een middel dat gelijk -pak m beet- 20, 40 of 90% van z’n vrouwelijke gebruikers zou omleggen, zou echt niet op de markt komen (tenzij je zonder sowieso dood zou gaan misschien ) ;)
En de spray was je al mee gestopt. En dan nog is het geen gegeven dat je direct met een aneurysma eindigt, of gelijk doorschiet naar zelfmoord. Laten we eerst eens beginnen met een beetje somberder zijn, om iets te noemen. Die kans is veel groter, dat je wel wat ongemak hebt maar er niet zieker van wordt dan voor de kwaal waarvoor je het slikt :)

Elk middel kan bijwerkingen hebben, dus ze moeten ze vermelden, hoe klein de kans ook. En ik begrijp je bezorgdheid wel, maar ik wil hem niet voeden :*
pi_209565076
Werken dus verder niks gelezen piepeltjes :W :*
pi_209565078
Zo, dat was weer mijn moeke post voor vandaag :+

Zo eens mijn bikini induiken. Vandaag weer een lui dagje. Vervelend 8-)
  maandag 19 juni 2023 @ 10:41:13 #104
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209565114
Ondertussen heb ik een luxe probleem, om moet beslissen wat ik hiermee ga doen:

pi_209565121
Wauw @Tele6 _O_ en Auw @Tele6 Tape plakken op iets open? Apart wel.

Dat lijkt me best lastig inderdaad @Lucky_Strike Ik hoef weliswaar niet te werken, maar zit ook niet om de hoek om even langs te komen.
Wat fijn wel dat de operatie geslaagd is. Nu herstellen en weer gaan leven.

Sterkte met de kies @MadMaster Hopelijk kan je snel bij een tandarts terecht.

En wat @Lonaa zegt, ongetraind zulke dingen doen is natuurlijk enorm stom, dat moet je opbouwen. Het is alleen zo klote dat opbouwen langzaam gaat maar zodra je stopt om wat voor reden dan ook, het afbouwen in een enorm snel tempo gaat. Wanneer ik bedenk wat ik bij fysiofitness allemaal kon voordat lijf ellende begon en nu, da's om te huilen.

Heb je nog wat kunnen slapen @vlindertje89 ?

Verstandige post weer van @Candaasje

Heb vannacht prima geslapen en werd zelfs wakker op de "zere" schouder. Maar weer een rare (vervelende droom). Ik was op vakantie in een huis met heel veel andere mensen. Maar dat huis had geen toilet en buiten was verboden. Er was wel een klein ander huisje waar een wc was, maar dan moest je springen want de ingang was een meter hoog en was maar 10 cm breed. Was zo blij met m'n eigen wc _O-

Beste handig, bestel je kattenvoer en kattengrit, komt het met 2 verschillende bezorgers. Eén geeft aan tussen 11-13.30 en de ander tussen 13.00-18.00. Nou maar hopen dat de tweede vroeg komt, kan ik nog even fietsen of zo.
  maandag 19 juni 2023 @ 10:48:46 #106
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209565170
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:42 schreef Kaatje1 het volgende:

Sterkte met de kies @:MadMaster Hopelijk kan je snel bij een tandarts terecht.
Woensdagochtend vroeg kan ik bij de tandarts terecht.
Ondanks de berichten dat het tandartsbezoek wegens de hoge kosten terug schijnt te lopen, was eerder niet mogelijk. Tot woensdag dus maar wennen aan de vlijmscherpe randen van de afgebroken kies. De oorzaak was overigens een niespartij, waarbij ik iets te hard mijn kiezen op elkaar zette… :')
  maandag 19 juni 2023 @ 10:49:46 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_209565178
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:48 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ondanks de berichten dat het tandartsbezoek wegens de hoge kosten terug schijnt te lopen, was eerder niet mogelijk. Tot woensdag dus maar wennen aan de vlijmscherpe randen van de afgebroken kies. De oorzaak was overigens een niespartij, waarbij ik iets te hard mijn kiezen op elkaar zette… :')
Ach, ik raakte ooit een halve kies kwijt op een tosti |:(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209565194
Sjeun kado van universum. Ben begonnen met dn lijn, maar dit weekend een weekend waarbij ik vond dat de gelegenheid een yoghurtloosweekend rechtvaardigde. Wel mindful geweest ipv werkelijk alles maar in mn kanaal, maaar toooooch. Nu 2 ons lichter dan vrijdagochtend. Niet verdiend, wel blij met de motivatie die het geeft weer netjes in het maandaggareel te stappen *O* nog 200 te gaan *O* :')
  maandag 19 juni 2023 @ 10:52:31 #109
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209565200
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:49 schreef Troel het volgende:

[..]
Ach, ik raakte ooit een halve kies kwijt op een tosti |:(
Nootjes, broodje kroket, kauwgom, wijngum, ik heb al van alles als oorzaak van een afgebroken kies of een losgeraakte vulling/kroon gehad.
En vaak vlak voor een vakantie, waardoor je last minute nog ergens een afspraak moet zien te regelen.
Dit keer is dat gelukkig niet het geval…
  maandag 19 juni 2023 @ 10:52:54 #110
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209565206
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sjeun kado van universum. Ben begonnen met dn lijn, maar dit weekend een weekend waarbij ik vond dat de gelegenheid een yoghurtloosweekend rechtvaardigde. Wel mindful geweest ipv werkelijk alles maar in mn kanaal, maaar toooooch. Nu 2 ons lichter dan vrijdagochtend. Niet verdiend, wel blij met de motivatie die het geeft weer netjes in het maandaggareel te stappen *O* nog 200 te gaan *O* :')
2 ons vorige week en 2 ons deze week en je bent er dus? :)
pi_209565229
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:48 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Bij mij brak een kies ooit eens af bij het eten van een aardbei. Appel, hard broodje zou ik nog snappen, maar een aardbei. Er zijn er te weinig tandartsen vandaar dat ze het zo druk hebben. Als ik iets heb kan ik gelukkig vrijwel altijd om 10.30 terecht (en meestal is hij het eens met mijn diagnose _O- )
  maandag 19 juni 2023 @ 11:01:58 #112
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209565283
Iemand verstand van vers geplukte artisjokken?
pi_209565314
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:01 schreef fietsie het volgende:
Ik heb ze wel gegeten, maar door iemand anders gekookt. Met een lekker zurig sausje erbij om de bladen in te dippen

En een tip https://www.flyingfoodie.(...)n-in-de-instant-pot/
  maandag 19 juni 2023 @ 11:17:19 #114
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209565422
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb ze wel gegeten, maar door iemand anders gekookt. Met een lekker zurig sausje erbij om de bladen in te dippen

En een tip https://www.flyingfoodie.(...)n-in-de-instant-pot/
Thnx; ik moet ook nog even bedenken of ik m warm wil of als salade bedenk ik me nu..
pi_209565448
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:17 schreef fietsie het volgende:

[..]
Thnx; ik moet ook nog even bedenken of ik m warm wil of als salade bedenk ik me nu..
wij aten dat altijd bij een borrel, samen met andere hapjes. Dus niet echt als maaltijd/bijgerecht.
pi_209565631
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:41 schreef fietsie het volgende:
Ondertussen heb ik een luxe probleem, om moet beslissen wat ik hiermee ga doen:

[ afbeelding ]
Die ken ik alleen uit blik of op de pizza *)

Mijn vraag: is het eigen kweek? Uit de kas of van de volle grond?
  maandag 19 juni 2023 @ 11:37:27 #117
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209565645
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:36 schreef AnneX het volgende:

[..]
Die ken ik alleen uit blik of op de pizza *)

Mijn vraag: is het eigen kweek? Uit de kas of van de volle grond?
Mijn moeder heeft ze in de kas staan, zijn planten van goed een meter diameter en anderhalve meter hoog
pi_209565671
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:37 schreef fietsie het volgende:

[..]
Mijn moeder heeft ze in de kas staan, zijn planten van goed een meter diameter en anderhalve meter hoog
Wow.
  maandag 19 juni 2023 @ 12:03:32 #119
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209565907
quote:
Ik heb nu voor het eerst zo'n plant en nog lang geen bloem, ben wel benieuwd :D
pi_209566066
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:35 schreef Candaasje het volgende:
@:vlindertje89 fijn dat je weer wat bent gerustgesteld. De werkwijze van je huisarts vind bijzonder, niet zozeer vanwege de mogelijke bijwerkingen, maar wel met het oog op resistentie. (Beetje een ergernis wel, in mijn beroep worden we gelimiteerd in wat we mogen gebruiken - en er zijn ook AB gewoon verboden met voor onze patiënten dus geen therapie als gevolg, om het voor mensen te kunnen behouden - en dan lees ik dat er bij jou niet eens een kweek wordt ingezet en wel gelijk een tweede keuze AB….. |:( goed dat je daar achteraan gaat! )
Heb vanochtend even een ha van eigen praktijk gesproken. De ab die ik nu krijg is wel eerste keus bij vermoeden op weefselinvasie (bv nierbekkenontsteking) en ik had daar wel (alle) symptomen van (koorts, koude rillingen, pijn in rug of flank) dus dat maakt het logisch dat deze is voorgeschreven. En hij zei dat kweek wel in de standaard staat maar niet altijd gedaan wordt, en dat na eerste dosis nog kweken eigenlijk geen zin meer heeft (want grote kans op negatief omdat ab al aan het werk is). Dus ik moet deze kuur gewoon afmaken nu. En hij zei ook wel dat kans op ernstige bijwerkingen idd gewoon echt klein is, het wordt al 40 jaar voorgeschreven en hij heeft nog nooit iemand behandeld die een van de ernstige bijwerkingen kreeg.

quote:
Qua bijwerkingen: misschien voor een volgende keer (ik hoop het niet) het toch meer als de wetenschapper in je proberen te benaderen? Die kant van je kan volgens mij prima rationeel bekijken :) Je hebt het over ‘in zeldzame gevallen’ en ‘minder dan 1 op 1000’.
Dat zijn heel kleine kansen, waarom zou jij daar (veel) hoger risico op lopen? 50% van de wereldbevolking is vrouw, en een middel dat gelijk -pak m beet- 20, 40 of 90% van z’n vrouwelijke gebruikers zou omleggen, zou echt niet op de markt komen (tenzij je zonder sowieso dood zou gaan misschien ) ;)
En de spray was je al mee gestopt. En dan nog is het geen gegeven dat je direct met een aneurysma eindigt, of gelijk doorschiet naar zelfmoord. Laten we eerst eens beginnen met een beetje somberder zijn, om iets te noemen. Die kans is veel groter, dat je wel wat ongemak hebt maar er niet zieker van wordt dan voor de kwaal waarvoor je het slikt :)

Elk middel kan bijwerkingen hebben, dus ze moeten ze vermelden, hoe klein de kans ook. En ik begrijp je bezorgdheid wel, maar ik wil hem niet voeden :*
Ja, dat is idd een goede. En ik denk dat ik ook vooral niet meer in de avond, en al helemaal niet als ik me sowieso al beroerd voel, een bijsluiter moet lezen. Dan lijkt alles sowieso al erger. De buurvrouw zei ook nog, laat mij gewoon volgende keer de bijsluiter lezen. Dan kan zij of mij vertellen bij welke klachten ik echt direct aan de bel moet trekken, zonder alle enge shit erbij te zeggen, of dat ik haar zeg als ik ergens last van heb en zij dan kijkt of dat iets is waar ik wat mee moet of niet. Vond ik ook wel mooie oplossing :). En mag ook wel wat meer op mn gevoel vertrouwen, dat ik het heus weet als er écht iets mis is. Zowel bij de bronchitis als gisteren voelde ik het goed aan dat ik wel echt aan de bel moest trekken, dus bij echt ernstige bijwerkingen zou ik dat dan ook echt wel moeten kunnen aanvoelen.

En inderdaad, niet behandelen van een vermoedelijke nierbekkenontsteking is ook niet zonder gevaar :+ en helaas is kweek om evt over te kunnen stappen op eerstekeus ab als het daar gevoelig voor is dus volgens huisarts geen optie meer, dus het moet dan maar gewoon met deze kuur. Vooralsnog voel ik me met de ab en pcm ook vooral beter dan gister, koorts is al weg, dus dat is fijn.
pi_209566081
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 09:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Ach @:Lucky_Strike, dat lijkt me ook heel heftig om alleen te moeten doen :* Sterkte vandaag!

@:Tele6 :o wauw, wat een intense dag zo! Ik vind je een enorme bikkel dat je dat volhoudt zeg! En die blaren met tape erop klinken wel heel pijnlijk :{ . Ik stem ook voor Kamp van Koningsbrugge! Of eigenlijk dan Special Forces VIPS waar dit jaar schijnbaar ook niet-vips aan meedoen, die vind ik beter. Volgens mij zou je verdomd ver komen!
Niks ervan. Voor special forces heb je accounts nodig die ik niet heb.
Tele moet publiek bezit blijven :Y
pi_209566084
Wat fijn dat je je wat beter voelt. Nu rustig aan blijven doen. En slim van de buurvrouw, in het vervolg gewoon de bijsluiter afgeven (en ook niet stiekem op google zoeken hoor).
pi_209566085
Toch de zon. En sjouwt weer kussens naar buiten en zet de parasol voor bescherming van de potplanten.
Eigenlijk zijn potplanten op het zuiden niet verstandig. Vraagt veel aandacht en water.

Een duidelijk verhaal voor hardlopers! https://www.nrc.nl/nieuws(...)tm_content=hardlopen
pi_209566112
Oh fijn dat je een verhelderend gesprek had met de huisarts @vlindertje89 !
Wat menselijke uitleg al scheelt in zorgen maken!

En dat de koorts al foetsie is.
pi_209566123
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 12:18 schreef AnneX het volgende:
Toch de zon. En sjouwt weer kussens naar buiten en zet de parasol voor bescherming van de potplanten.
Eigenlijk zijn potplanten op het zuiden niet verstandig. Vraagt veel aandacht en water.

Een duidelijk verhaal voor hardlopers! https://www.nrc.nl/nieuws(...)tm_content=hardlopen
Heb de boel ook weer dicht gedaan. Vanochtend was het best grauw en grijs (helaas niet de koelte die daar bij hoort) maar nu weer erg zonnig inderdaad.

Lees net dat er 4 huizen (van de 8) zijn gesloopt. Pfff Al je tastbare herinneringen (in mijn geval dingen/foto's van mijn ouders), spulletjes waar je voor gespaard hebt, waar je zo blij mee was. En voor statushouders, eindelijk weer een veilige plek die nu weer weg is. -O-
pi_209566139
Ik had vorig jaar ook zo'n giga artisjok in de kas. Eerste jaar, dus geen bloemen. Dit jaar kwamen er 46879745664 kleintjes rondom op en toen ging het VRIEZEN. Nu heb ik nul artisjok :(
pi_209566184
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 12:16 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Heb vanochtend even een ha van eigen praktijk gesproken. De ab die ik nu krijg is wel eerste keus bij vermoeden op weefselinvasie (bv nierbekkenontsteking) en ik had daar wel (alle) symptomen van (koorts, koude rillingen, pijn in rug of flank) dus dat maakt het logisch dat deze is voorgeschreven. En hij zei dat kweek wel in de standaard staat maar niet altijd gedaan wordt, en dat na eerste dosis nog kweken eigenlijk geen zin meer heeft (want grote kans op negatief omdat ab al aan het werk is). Dus ik moet deze kuur gewoon afmaken nu. En hij zei ook wel dat kans op ernstige bijwerkingen idd gewoon echt klein is, het wordt al 40 jaar voorgeschreven en hij heeft nog nooit iemand behandeld die een van de ernstige bijwerkingen kreeg.
[..]
Ja, dat is idd een goede. En ik denk dat ik ook vooral niet meer in de avond, en al helemaal niet als ik me sowieso al beroerd voel, een bijsluiter moet lezen. Dan lijkt alles sowieso al erger. De buurvrouw zei ook nog, laat mij gewoon volgende keer de bijsluiter lezen. Dan kan zij of mij vertellen bij welke klachten ik echt direct aan de bel moet trekken, zonder alle enge shit erbij te zeggen, of dat ik haar zeg als ik ergens last van heb en zij dan kijkt of dat iets is waar ik wat mee moet of niet. Vond ik ook wel mooie oplossing :). En mag ook wel wat meer op mn gevoel vertrouwen, dat ik het heus weet als er écht iets mis is. Zowel bij de bronchitis als gisteren voelde ik het goed aan dat ik wel echt aan de bel moest trekken, dus bij echt ernstige bijwerkingen zou ik dat dan ook echt wel moeten kunnen aanvoelen.

En inderdaad, niet behandelen van een vermoedelijke nierbekkenontsteking is ook niet zonder gevaar :+ en helaas is kweek om evt over te kunnen stappen op eerstekeus ab als het daar gevoelig voor is dus volgens huisarts geen optie meer, dus het moet dan maar gewoon met deze kuur. Vooralsnog voel ik me met de ab en pcm ook vooral beter dan gister, koorts is al weg, dus dat is fijn.
Precies wat ik allemaal al dacht en zei, fijn dat de ha je gerust heeft kunnen stellen. Zo'n richtlijn is ook maar een richtlijn natuurlijk!
pi_209566189
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 12:24 schreef Vanyel het volgende:
Ik had vorig jaar ook zo'n giga artisjok in de kas. Eerste jaar, dus geen bloemen. Dit jaar kwamen er 46879745664 kleintjes rondom op en toen ging het VRIEZEN. Nu heb ik nul artisjok :(
Daar word je toch mesjokke van :(
  maandag 19 juni 2023 @ 12:28:28 #129
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209566198
Zo, dat was een prachtige dienst. Heel erg passend. Goede muziek, mooie toespraken.

Dit was niet alleen bijzonder omdat hij maar 45 jaar is geworden maar vooral omdat de dienst samen is gesteld door zijn vrienden in plaats van familie. Alle 5 de toespraken stonden bol van herinneringen aan vakanties, uitgaan, samen klussen. Geen gezapige afscheidsmuziek maar lekker Metallica en hardcore. Tijdens de muziek zo'n 80 foto's. Op zeker de helft van die foto's was hij verre van nuchter :+
Spoilers!
  maandag 19 juni 2023 @ 12:29:10 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_209566204
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 12:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, dat was een prachtige dienst. Heel erg passend. Goede muziek, mooie toespraken.

Dit was niet alleen bijzonder omdat hij maar 45 jaar is geworden maar vooral omdat de dienst samen is gesteld door zijn vrienden in plaats van familie. Alle 5 de toespraken stonden bol van herinneringen aan vakanties, uitgaan, samen klussen. Geen gezapige afscheidsmuziek maar lekker Metallica en hardcore. Tijdens de muziek zo'n 80 foto's. Op zeker de helft van die foto's was hij verre van nuchter :+
Dat klinkt heel fijn, ondanks dat het natuurlijk heel verdrietig is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 juni 2023 @ 12:30:19 #131
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209566220
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 12:16 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
[..]

Wijs O+

Ik lees ook mijn eigen bijsluiters niet. Ik hoef dat allemaal niet te weten. J doet dat voor me en trekt wel aan de bel als er iets mis is. Werkt prima.
Spoilers!
pi_209566271
Was het een beetje te doen @Lucky_Strike?
  maandag 19 juni 2023 @ 12:36:50 #133
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209566321
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 12:33 schreef AnneX het volgende:
Was het een beetje te doen @:Lucky_Strike?
Jawel. Het was niet zo ondoenlijk zwaar als ik van te voren dacht. Wel heel intens en verdrietig.
Spoilers!
  maandag 19 juni 2023 @ 12:38:40 #134
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209566350
Ben blij dat het soort-van meeviel en erop zit @Lucky_Strike :* Al is het na een uitvaart natuurlijk nooit 'klaar' ;(
pi_209566357
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Jawel. Het was niet zo ondoenlijk zwaar als ik van te voren dacht. Wel heel intens en verdrietig.
Moeilijk hoor. Maar wel fijn dat het zo kon. Voor J. is het straks ook fijn dat jij alles hebt meegemaakt, dan hoeft hij dat niet te vertellen en hoeft hij alleen maar z'n emoties kwijt. Weet niet of ik dit goed zeg
pi_209568129
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 12:38 schreef Morgane89 het volgende:
Ben blij dat het soort-van meeviel en erop zit @:Lucky_Strike :* Al is het na een uitvaart natuurlijk nooit 'klaar' ;(
Precies dit ja.

En ook wat @Kaatje1 zegt, over J.

En mooi stuk over hardlopen, @annex. Het is toch mijn grote streven om ooit weer te kunnen lopen. Geen marathons (meer), geen mudruns of survival runs of intensieve crossfit workouts, maar gewoon een stukkie rennen door het O+ bos O+

Voor nu ben ik al best content dat ik een jaar na bijna-dood weer gemiddeld 9 km per dag wandel met lange stukken van boven de 20km. En yoga kan doen. Bewegen is altijd beter dan niet bewegen, ook als het moeilijk is of pijn doet. Natuurlijk kun je ook nare blessures krijgen van bewegen op een manier die niet bij jou past op dat moment. Maar ook voor je neurologische gesteldheid en je psychische welbevinden.

Dit schrijf ik voornamelijk even voor mezelf, want ik heb dezer dagen weer wat meer pijn en dan is het makkelijk om in een dalletje te geraken. Terwijl ik weet dat bewegen daar ook tegen helpt. Net al een uurtje gewandeld met hond. Zometeen even wat kracht-oefeningen doen en yoga. En misschien me inschrijven bij een sportschool zodat ik weer wat cardio kan gaan doen op apparaten. Die drempel is nog wel hoog.
pi_209568389
Goed @yinu hoe jij jezelf weer hebt opgepakt!
Heb je misschien interesse in maagdelijk nieuw/ nooit gebruikte home trainer?
Altijd van een oud vrouwtje geweest 😂
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zojuist weer een stapel boeken verzameld van ouders voor een amnesty boekenmarkt.
Ouders hebben alle natuurparken bezocht, die op ons lijstje stonden, aan de westkust van Amerika, en de toerist info bladen meegenomen. Plus meer.
pi_209568722
We gaan zo voor het eerst proberen zelf de glucosemeter te gebruiken bij de kat. Ben benieuwd of het gaat lukken....
Sowieso donderdag ook weer controle bij de dierenarts, maar vanwege de stress geeft thuis een betere meting.
pi_209568749
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 15:00 schreef yinu het volgende:

[..]
Precies dit ja.

En ook wat @:kaatje1 zegt, over J.

En mooi stuk over hardlopen, @:annex. Het is toch mijn grote streven om ooit weer te kunnen lopen. Geen marathons (meer), geen mudruns of survival runs of intensieve crossfit workouts, maar gewoon een stukkie rennen door het O+ bos O+

Voor nu ben ik al best content dat ik een jaar na bijna-dood weer gemiddeld 9 km per dag wandel met lange stukken van boven de 20km. En yoga kan doen. Bewegen is altijd beter dan niet bewegen, ook als het moeilijk is of pijn doet. Natuurlijk kun je ook nare blessures krijgen van bewegen op een manier die niet bij jou past op dat moment. Maar ook voor je neurologische gesteldheid en je psychische welbevinden.

Dit schrijf ik voornamelijk even voor mezelf, want ik heb dezer dagen weer wat meer pijn en dan is het makkelijk om in een dalletje te geraken. Terwijl ik weet dat bewegen daar ook tegen helpt. Net al een uurtje gewandeld met hond. Zometeen even wat kracht-oefeningen doen en yoga. En misschien me inschrijven bij een sportschool zodat ik weer wat cardio kan gaan doen op apparaten. Die drempel is nog wel hoog.
Buiten fietsen vind je niet leuk? Heb altijd het idee dat dat iets minder belastend is voor je lijf.
pi_209569027
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 15:53 schreef Sarabi het volgende:
We gaan zo voor het eerst proberen zelf de glucosemeter te gebruiken bij de kat. Ben benieuwd of het gaat lukken....
Sowieso donderdag ook weer controle bij de dierenarts, maar vanwege de stress geeft thuis een betere meting.
Ik besluit altijd dat het gaat lukken en channel dit ook naar poes :')

ETA: Dit soort ongewenste shizz in general, niet glucose meten specifiek.
pi_209569121
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:19 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik besluit altijd dat het gaat lukken en channel dit ook naar poes :')

ETA: Dit soort ongewenste shizz in general, niet glucose meten specifiek.
Ik sta zelf altijd te veel te stressen :') daarom ben ik met insuline spuiten nu ook verbannen naar de andere kamer.

Maar het glucose meten ging. Ik zou liegen als ik zei dat het soepel ging maar het ging....
Van de DA hoeven we donderdag dan ook niet langs te komen maar gewoon weer zelf meten en doorbellen.
pi_209569137
Nu nog door naar het volgende gevecht -O- Vanavond eens kijken of we het kattengrind van zijn pootjes geweekt krijgen -O- Aangezien hij nog zoveel plast blijft alles aan zijn poten plakken.

Iemand ervaring met niet klontvormend kattengrind?
pi_209569171
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:29 schreef Sarabi het volgende:
Nu nog door naar het volgende gevecht -O- Vanavond eens kijken of we het kattengrind van zijn pootjes geweekt krijgen -O- Aangezien hij nog zoveel plast blijft alles aan zijn poten plakken.

Iets van papier? Wat voor kittens is? @Cat-astrophe weet dat vast wel.
pi_209569200
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 15:29 schreef AnneX het volgende:
Goed @:yinu hoe jij jezelf weer hebt opgepakt!
Heb je misschien interesse in maagdelijk nieuw/ nooit gebruikte home trainer?
Altijd van een oud vrouwtje geweest 😂
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is me wat groot voor in huis. Ik wil juist naar een sportschool gaan omdat ik dan cardio en kracht kan combineren en ook wat groepslesjes kan meepakken. Heb ik altijd leuk gevonden.

quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 15:54 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Buiten fietsen vind je niet leuk? Heb altijd het idee dat dat iets minder belastend is voor je lijf.
Ik vind fietsen niet zo heel leuk, alleen soms. Heb wel een tijdje gewielrend maar vond dat eigenlijk minstens net zo belastend voor rug en polsen als hardlopen voor heupen en knieën. Bovendien, zoveel spullen. En op m’n stadsfiets een stuk fietsen doe ik wel maar niet echt als sport. Ik heb altijd veel meer een hekel aan diverse weersomstandigheden op de fiets dan lopend en grote haat aan medefietspadgebruikers.
pi_209569277
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Iets van papier? Wat voor kittens is? @:Cat-astrophe weet dat vast wel.
Ik ben alleen bang dat alles heel snel gaat stinken doordat hij veel plast. Maar we gaan wat dingen uitproberen dus mocht Cat iets weten hoor ik het graag :)
  maandag 19 juni 2023 @ 16:46:07 #146
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209569279
quote:

Ik ben fan van peewee. Moet je eigenlijk wel ook de peewee bak erbij hebben.
pi_209569324
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:46 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik ben fan van peewee. Moet je eigenlijk wel ook de peewee bak erbij hebben.
Dat ziet er interessant uit!
De vraag is alleen of de katten gaan wennen aan houtkorrels :')
  maandag 19 juni 2023 @ 16:53:33 #148
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209569347
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ze deden hier eigenlijk totaal niet moeilijk toen ik aan het experimenteren was met goedkoper grit. Alsof het ze niets kon schelen. Dat had ik echt niet verwacht.
Spoilers!
  maandag 19 juni 2023 @ 16:55:31 #149
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209569360
Er worden hier net bloemen bezorgd voor de buurman. Ik stuurde buurman een berichtje maar die ligt blijkbaar in Leiden in het ziekenhuis. Snuggere bloemenstuurder wel.
Spoilers!
pi_209569386
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik ben alleen bang dat alles heel snel gaat stinken doordat hij veel plast. Maar we gaan wat dingen uitproberen dus mocht Cat iets weten hoor ik het graag :)
Niet klontvormend is geen garantie voor niet plakken, al is de kans wel kleiner.
En stinkt inderdaad een stuk meer, je moet vaker verversen.

Misschien eens een ander merk klontvormend proberen? Of houtkorrels? Al hebben die hetzelfde probleem als niet-klontvormend grit. Wel een stuk lichtere zakken.
Zelf gebruik ik silicaat, maar die blijft al helemaal graag aan vochtige pootjes plakken denk ik en dat loopt niet fijn voor poes.
pi_209569388
Met grit is hier ook nooit een probleem geweest. Alleen 2 kattenbakken (wat dus eigenlijk zou moeten bij 2 katten) vonden ze onzin. Gingen of beiden op de grote of beiden op de kleine _O-
Maar dat peewee, hoe werkt dat bij diaree van de kat. Elin heeft er wel minder last van maar dat blijft toch haar hele leven bij haar.
  maandag 19 juni 2023 @ 17:02:22 #152
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209569440
quote:
Wat wil je weten?
  maandag 19 juni 2023 @ 17:03:38 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_209569460
quote:

Ja! Vriend heeft iets met siliconen ofzo. Ga voor je vragen. Bleef ook niet plakken aan een natte vieze wond, dus werkt vast wel :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209569529
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ze deden hier eigenlijk totaal niet moeilijk toen ik aan het experimenteren was met goedkoper grit. Alsof het ze niets kon schelen. Dat had ik echt niet verwacht.
Ik hoop het :D katten kunnen soms zo moeilijk doen.

quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Niet klontvormend is geen garantie voor niet plakken, al is de kans wel kleiner.
En stinkt inderdaad een stuk meer, je moet vaker verversen.

Misschien eens een ander merk klontvormend proberen? Of houtkorrels? Al hebben die hetzelfde probleem als niet-klontvormend grit. Wel een stuk lichtere zakken.
Zelf gebruik ik silicaat, maar die blijft al helemaal graag aan vochtige pootjes plakken denk ik en dat loopt niet fijn voor poes.
Ik zit er nu heel erg aan te denken om die PeeWee uit te proberen. Het filmpje zag er goed uit :') heb je daar ervaring mee?

En vaker schoon maken vind ik op zich geen ramp.

En heb je ideeën hoe ik het grind nu het beste van zijn poot kan verwijderen? Ik zat aan een handdoek en lauwwarm water te denken.
pi_209569549
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Met grit is hier ook nooit een probleem geweest. Alleen 2 kattenbakken (wat dus eigenlijk zou moeten bij 2 katten) vonden ze onzin.
Zo herkenbaar! Sinds een tijd hebben we een tweede bak maar daar zitten ze alleen heel soms in om het kattengrind er uit te gooien. Verder doen ze er niets mee, dus die gaat sowieso wel weg. Staar behoorlijk in de weg.

quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja! Vriend heeft iets met siliconen ofzo. Ga voor je vragen. Bleef ook niet plakken aan een natte vieze wond, dus werkt vast wel :@
Thanks! Als het zelfs niet aan een wond plakt :D
  maandag 19 juni 2023 @ 17:13:15 #156
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209569616
https://www.zooplus.nl/sh(...)FYOqHIhoCM0MQAvD_BwE Ik vind deze erg fijn, makkelijk uit te scheppen en er zit een lekker geurtje aan.
  maandag 19 juni 2023 @ 17:28:28 #157
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209569788
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dat koste hier maar een dagje ofzo, ze vond het in het begin maar niks.
pi_209569804
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:13 schreef Morgane89 het volgende:
https://www.zooplus.nl/sh(...)FYOqHIhoCM0MQAvD_BwE Ik vind deze erg fijn, makkelijk uit te scheppen en er zit een lekker geurtje aan.
Volgens mij is dit ook het merk dat LS gebruikt?

quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:28 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat koste hier maar een dagje ofzo, ze vond het in het begin maar niks.
Heb je in het begin de oude bak ook laten staan? Of alleen de nieuwe.
pi_209569808
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:07 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik hoop het :D katten kunnen soms zo moeilijk doen.
[..]
Ik zit er nu heel erg aan te denken om die PeeWee uit te proberen. Het filmpje zag er goed uit :') heb je daar ervaring mee?

En vaker schoon maken vind ik op zich geen ramp.

En heb je ideeën hoe ik het grind nu het beste van zijn poot kan verwijderen? Ik zat aan een handdoek en lauwwarm water te denken.
Geen peewee ervaring.

Plakgrit afweken doe ik ook met natte doek of (beter nog) aangedane onderdelen weken in een bakje water*

Lees voor grit dan diarree en lees voor volwassen kat … half kilootje kitten :')
pi_209569816
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Ben benieuwd :D

Is vast anders dan silicaat, want dat blijft juist aan wonden plakken want absorbeert vocht als een malle :Y)
  maandag 19 juni 2023 @ 17:31:53 #161
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209569822
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:13 schreef Morgane89 het volgende:
Biokat's-boks!
Spoilers!
pi_209569880
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Geen peewee ervaring.

Plakgrit afweken doe ik ook met natte doek of (beter nog) aangedane onderdelen weken in een bakje water*

Lees voor grit dan diarree en lees voor volwassen kat … half kilootje kitten :')
:D

Thanks! We gaan het straks eens proberen.
  maandag 19 juni 2023 @ 17:37:16 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_209569888
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ben benieuwd :D

Is vast anders dan silicaat, want dat blijft juist aan wonden plakken want absorbeert vocht als een malle :Y)
Ik ook, maar dat is wat ik onlangs begreep :D

Nou, snap ik het niet meer, want het gaat om deze:

https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

Maar er ligt nauwelijks iets buiten de bak en open wond plakte dus niet :?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209569925
Hier ook de biokat, dan de micro versie. Maar klontervormend dus dat zoek je niet.
pi_209569971
Ik merk wel dat de laatste 2 weken echt heel veel stress met zich mee heeft gebracht. Ik kan nu gewoon al janken om het idee dat de katten niet op de nieuwe bak willen. Ik ben soms labiel maar dit is zelfs voor mij wel next level :')
pi_209570038
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:44 schreef Sarabi het volgende:
Ik merk wel dat de laatste 2 weken echt heel veel stress met zich mee heeft gebracht. Ik kan nu gewoon al janken om het idee dat de katten niet op de nieuwe bak willen. Ik ben soms labiel maar dit is zelfs voor mij wel next level :')
Klinkt stom, maar voor jou is dit erger dan voor de kat volgens mij. Het is natuurlijk stress op het moment dat de prik gezet moet worden maar ik heb geen idee hoe lang het geheugen van een kat is.
Elin heeft een gruwelijke hekel aan kammen en is dan woest. 5 minuten later ligt ze (uit zichzelf) weer op schoot.
pi_209570057
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:37 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik ook, maar dat is wat ik onlangs begreep :D

Nou, snap ik het niet meer, want het gaat om deze:

https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

Maar er ligt nauwelijks iets buiten de bak en open wond plakte dus niet :?
Dan moet het haast wel een droge open wond zijn. Want deze heb ik al eens uit onderzoekende kittenbekjes meten peuteren als zij waren waar een kattenbak met deze inhoud per ongeluk ook een keer stond.

Of de receptuur moet gigantisch veranderd zijn, mijn kitten ervaring was een paar jaar geleden.
En ik gebruik nu een ander merk silicaat. Wat plakt.
pi_209570071
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Klinkt stom, maar voor jou is dit erger dan voor de kat volgens mij. Het is natuurlijk stress op het moment dat de prik gezet moet worden maar ik heb geen idee hoe lang het geheugen van een kat is.
Elin heeft een gruwelijke hekel aan kammen en is dan woest. 5 minuten later ligt ze (uit zichzelf) weer op schoot.
Ware woorden :Y

Als je een goede band met je kat hebt, dan gaat die niet zo snel stuk.

Maar los van dat blijft het natuurlijk spannend en onzeker of spuiten wil lukken en hoe de waarden het dan doen.
pi_209570154
Te weinig uren en heb zo maar het idee dat ze mij niet motten (en ik mot hen niet) _O-
https://nl.indeed.com/vie(...)gtk=1h3a5cadigsb6800
pi_209570201
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Daar heb je ook gelijk in :Y

quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ware woorden :Y

Als je een goede band met je kat hebt, dan gaat die niet zo snel stuk.

Maar los van dat blijft het natuurlijk spannend en onzeker of spuiten wil lukken en hoe de waarden het dan doen.
Thanks O+

Het voelt alleen zo zielig, zeker vandaag. Vandaag moeten we 2x insuline spuiten, glucose meten en dan net zijn pootjes schoonmaken. Zeker tijdens dat laatste deed hij net alsof hij mishandelt werd. Maar goed nu ligt hij inderdaad alweer tussen ons in te slapen :)
Nu alleen hopen dat zijn pootjes een beetje snel drogen, anders blijft er zeker kattengrind aan plakken :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juni 2023 @ 18:10:31 #171
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209570257
Ola.
27,5km op de teller. Ben wel op nu. 😋
Gisteren nergens last van. Maar na twee dagen is het wel even op. Morgen sowieso verplichte rustdag ivm het weer en dan woensdag het laatste stuk.
Van de 27 ruim 2/3e door België.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_209570375
Ik BBQ.
Met sla.
Net als ik (net geoogste, gewassen en gecentrifugeerde) sla op mijn bord wil scheppen, komt deze eruit rennen.

Moet dat nou in BBQ of in het moestuintopic?
pi_209570481
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 18:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Daar heb je ook gelijk in :Y
[..]
Thanks O+

Het voelt alleen zo zielig, zeker vandaag. Vandaag moeten we 2x insuline spuiten, glucose meten en dan net zijn pootjes schoonmaken. Zeker tijdens dat laatste deed hij net alsof hij mishandelt werd. Maar goed nu ligt hij inderdaad alweer tussen ons in te slapen :)
Nu alleen hopen dat zijn pootjes een beetje snel drogen, anders blijft er zeker kattengrind aan plakken :')
Been there done that (en andere klote dingen) bij katten.
Best normaal dat je je en zorgen maakt en tegelijkertijd niet heel relaxed de behandelingen kan uitvoeren.
Tis toch je dierenkinT.

Maar idd wat Kaatje ook zegt over het geheugen, ook genoeg overige aandachtmomenten zonder dat er iets 'moet gebeuren' inbouwen.
Komt echt goed, kat heeft superbazen dat jullie dit allemaal willen doen ^O^
pi_209570490
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 18:22 schreef Vanyel het volgende:
Ik BBQ.
Met sla.
Net als ik (net geoogste, gewassen en gecentrifugeerde) sla op mijn bord wil scheppen, komt deze eruit rennen.

Moet dat nou in BBQ of in het moestuintopic?
[ afbeelding ]
Schopje F&F :Y)
pi_209570497
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Te weinig uren en heb zo maar het idee dat ze mij niet motten (en ik mot hen niet) _O-
Niet? |:)
pi_209570507
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 12:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

Mooi maar evengoed klote :*
pi_209570548
quote:
Ms ook een dosis coke erbij?
Niet mis: Secundaire arbeidsvoorwaarden:

Bedrijfsfeesten
Budget voor professionele ontwikkeling
Flexibele werkuren

Smakelijk eten @Vanyel :Y)
pi_209570605
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 18:36 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ms ook een dosis coke erbij?
Niet mis: Secundaire arbeidsvoorwaarden:

Bedrijfsfeesten
Budget voor professionele ontwikkeling
Flexibele werkuren

Smakelijk eten @:Vanyel :Y)
Flexibele werkuren. 4 uur, iedere dag 45 minuten _O-
Geloof dat ik niet meteen een uitnodiging zou krijgen.

Het lijkt erop dat de tomaten orzo met chorizo en paprika en aubergine eindelijk lukt. Al 2 keer dat, toen ik de aubergine ging snijden, die donkerbruin (he FvD) van binnen was.
  maandag 19 juni 2023 @ 18:54:42 #179
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209570812
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Volgens mij is dit ook het merk dat LS gebruikt?
[..]
Heb je in het begin de oude bak ook laten staan? Of alleen de nieuwe.
Alleen de nieuwe, gewoon paar keer in die bak gezet zodat ze kon wennen aan het andere gevoel aan de pootjes.
pi_209571188
quote:
Ze hebben de tekst niet eens goed doorgelezen. Het eerste stuk gaat het over Arnhem, daarna over Zuid-Holland :')
pi_209571208
Kattenzielogheid is altijd ellende @Sarabi :*

(Vorige week heb ik dus een mobiele airco gekocht omdat 1 van de katten oververhittingsverschijnselen vertoonde)
pi_209571263
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 19:18 schreef yinu het volgende:

[..]
Ze hebben de tekst niet eens goed doorgelezen. Het eerste stuk gaat het over Arnhem, daarna over Zuid-Holland :')
Bij gemeenteraads verkiezingen een paar jaar geleden gebruikten ze voor folders voor Arnhem een brug uit Nijmegen _O- Geloof dat ze ook Zwolle en Enschede door elkaar haalden. Het zijn niet echt heldere lichten daar.
  maandag 19 juni 2023 @ 19:32:50 #183
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209571388
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat wil je weten?
Koken en dopen ken ik, maar welke haalbare opties zijn er nog meer met drie bloemknoppen?

“Mijn” Griek zei inleggen in zuur , maar dat doet ie in porties van 20….
pi_209571639
Pfff, hele dag airco op kantoor en dan thuis warm trek ik aanzienlijk slechter dan gewoon warm weer geloof ik. Net wel voor 2 dagen gekookt (simpele pasta met Italiaanse groente, kikkererwten en tomatensaus, met lekkere vegan ‘Parmezaanse kaas’), dus morgen hoeft dat in ieder geval niet.
pi_209571655
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 18:31 schreef Blues het volgende:

[..]
Been there done that (en andere klote dingen) bij katten.
Best normaal dat je je en zorgen maakt en tegelijkertijd niet heel relaxed de behandelingen kan uitvoeren.
Tis toch je dierenkinT.

Maar idd wat Kaatje ook zegt over het geheugen, ook genoeg overige aandachtmomenten zonder dat er iets 'moet gebeuren' inbouwen.
Komt echt goed, kat heeft superbazen dat jullie dit allemaal willen doen ^O^
Lief O+

En we proberen in ieder geval om ons best te doen.

quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 18:54 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Alleen de nieuwe, gewoon paar keer in die bak gezet zodat ze kon wennen aan het andere gevoel aan de pootjes.
^O^

quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 19:20 schreef yinu het volgende:
Kattenzielogheid is altijd ellende @:sarabi :*

(Vorige week heb ik dus een mobiele airco gekocht omdat 1 van de katten oververhittingsverschijnselen vertoonde)
Wat goed dat je dat voor de katten over hebt!
pi_209571703
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 19:50 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Lief O+

En we proberen in ieder geval om ons best te doen.
[..]
^O^
[..]
Wat goed dat je dat voor de katten over hebt!
Nou, jij dan met je injecties en je glucosemetingen! _O_
  Moderator maandag 19 juni 2023 @ 19:54:01 #187
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209571716
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 19:48 schreef Tuindier het volgende:
Pfff, hele dag airco op kantoor en dan thuis warm trek ik aanzienlijk slechter dan gewoon warm weer geloof ik. Net wel voor 2 dagen gekookt (simpele pasta met Italiaanse groente, kikkererwten en tomatensaus, met lekkere vegan ‘Parmezaanse kaas’), dus morgen hoeft dat in ieder geval niet.
Een airco die het na het weekend niet onder de 25,5°C krijgt is ook kut.

Door de week blijft de airco gewoon aan, in het weekend wel uit dus hopelijk is het morgenochtend wat behagelijker.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_209571763
Katten liggen hier nu standaard op de bank met de buikjes omhoog O+ Maar verder merk ik weinig aan ze.
En aangezien ze ook de optie hebben om in de tuin in de eeuwigdurende schaduw van de struiken te vertoeven, maar toch veel in de woonkamer bivakkeren, denk ik dat de temps nog wel oké zijn voor ze.
  Official ESF Kreviewer maandag 19 juni 2023 @ 20:15:16 #189
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209572052
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
2 ons raak je al kwijt met een medium scheetje.
pi_209572273
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2023 20:15 schreef Kreator het volgende:

[..]
2 ons raak je al kwijt met een medium scheetje.
O+ scheetje mét O+
pi_209572467
Ik moest lachen
  maandag 19 juni 2023 @ 21:22:21 #192
63722 z80
I fink you freaky
pi_209573045
Is de fiets klaar. Kan er morgen weer een nieuwe band op. Blijkbaar is het nodig om glas in stukken op het fietspad te gooien. :( En om het niet te laten opvallen een hand vers gemaaid gras er over.
pi_209573123
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 21:22 schreef z80 het volgende:
Is de fiets klaar. Kan er morgen weer een nieuwe band op. Blijkbaar is het nodig om glas in stukken op het fietspad te gooien. :( En om het niet te laten opvallen een hand vers gemaaid gras er over.
Slechte band als deze gelijk kapot gaat door een stukje glas of misschien anti-lek banden kopen. Wel vervelend een lekke band, gelukkig hier een zeldzaamheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jeroboam op 19-06-2023 21:31:21 ]
pi_209573205
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 21:22 schreef z80 het volgende:
wat een misselijke rotstreek
  maandag 19 juni 2023 @ 21:56:49 #195
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209573587
Ik lees net dit bericht, nadat mijn zus mij informeerde:

quote:
Gedenkplaats voor overleden kankerpatiënten in Dronten volledig vernield: 'In- en intriest'

“Pure vernielzucht", noemt de politie het. Bijna alle gedenkplaten voor overleden kankerpatiënten in Dronten zijn vernield. De glasplaten zijn vermoedelijk in de nacht van zondag op maandag door iemand met een hamer kapot geslagen.

Het is een ravage. Het gras in het in het Koningin Wilhelminabos ligt helemaal vol met glasscherven van de 67 kapotte gedenkplaten. "Dit is echt in- en intriest", zegt de politie.
Het bos is een ere-monument voor mensen die aan kanker zijn overleden. In het bos zijn namen van duizenden mensen te vinden. Elke naam op een glaspaneel is een klein monument. Vrijwel alle panelen zijn nu kapot.
https://www.hartvannederl(...)volledig-vernield-in

Van diverse naasten en bekenden van ons stonden de namen in die glasplaten gegraveerd.
Walgelijk, welke debiel haalt zoiets in z'n hoofd? -O- :r
pi_209573750
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 21:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]

Van diverse naasten en bekenden van ons stonden de namen in die glasplaten gegraveerd.
Ik las het. Dan ben je echt lager dan laag
pi_209573826
Onbegrijpelijk. :R
pi_209573849
quote:
[..]

-O- :r inderdaad ;(
  maandag 19 juni 2023 @ 22:15:12 #199
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209573869
Walgelijk.
Spoilers!
  maandag 19 juni 2023 @ 22:16:06 #200
35189 Troel
scherp en bot
pi_209573886
quote:
[..]

Ik wist niet dat er zoiets bestond, maar vind het prachtig dat het er is. Wat er nu gebeurd is heb ik geen woorden voor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 juni 2023 @ 22:23:17 #201
217702 Lonaa
Honger!
pi_209573995
Maar... waarom? :{
  maandag 19 juni 2023 @ 22:24:40 #202
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209574015
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 22:16 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik wist niet dat er zoiets bestond, maar vind het prachtig dat het er is. Wat er nu gebeurd is heb ik geen woorden voor.
De glasplaten met namen staan/stonden in het Wilhelminabos nabij Dronten, waar door de nabestaanden voor elke overledene ook een boom geplant is.
Het is een gedenkplaats en ik weet elk door ons geplant boompje (soms inmiddels al flinke bomen) terug te vinden. We kwamen er soms op de gedenkdagen die het KWF er jaarlijks organiseerde…

Het zal waarschijnlijk niet persoonlijk bedoeld zijn, maar dat iemand de herinnering aan zoveel overledenen vernield maakt me letterlijk kotsmisselijk.
Ik hoop dat de plek in ere hersteld wordt, desnoods uitgevoerd in staal of zo.

Zoals het was:
pi_209574039
@MadMaster :o wat verdrietig ;( en wat een idioot/idioten inderdaad :X ik kan er echt met mijn hoofd niet bij waarom je zoiets zou doen..

@Lucky_Strike fijn dat het 'meeviel', via de link meekijken. Het klinkt als een mooie persoonlijke uitvaart. Sterkte voor jullie allebei nog een keer :*

@z80 wat klote van je fiets zeg.. eikels die dat doen }:|

@Sarabi wat goed dat het zelf meten is gelukt! En super logisch toch, dat je er veel spanning van hebt.. Ik gebruik dit spul of de sensitive versie voor de kattenbak. Allebei wel klonterend, maar heeft nog nooit iets vastgeplakt gezeten onder pootjes. Denk omdat het niet op klei basis is. De sensitive versie stoft wel een beetje in de bak als ze enthousiast graven, dat is waarom ik nu over probeer te gaan op de original versie (ze moeten ervan hoesten als ze flink graven, bij original niet). Eentje van mij is wel redelijk kieskeurig, de sensitive is veel fijnere structuur dan de original en daar ligt duidelijk wel zijn voorkeur. Hij hield ook rustig twee dagen poep op en als ik dan bak met sensitive neerzette ging hij gelijk. Peewee leek me fantastisch systeem maar die kat weigerde dat ook. Deze original versie heeft wel kleinere korreltjes dan het Peewee systeem. Ik heb nu één bak met alleen original staan en eentje met een mix van original en sensitive, en ga zo heel langzaam steeds meer original en minder sensitive in de hoop dat ie het dan gewoon opgeeft. Hij gebruikt ze inmiddels allebei. Dus sommige katten vinden alles prima, andere zijn wel kieskeurig, hopelijk valt jouwe onder de eerste categorie!

@yinu merk je inderdaad duidelijk verschil nu met airco? Wat goed dat je zo alert was op de symptomen! En goed bezig met het opbouwen van wandelingen etc, gemiddeld 9km per dag vind ik echt veel al! Dat haal ik bij lange na niet, haha.

@Kaatje1 vroeg eerder vandaag ook nog of ik wat beter had geslapen volgens mij. Ik sliep rond 00u en werd 2.40 wakker, en sliep daarna van 4.30-7.30 nog. Dus beter dan zaterdagnacht toen ik vanaf 3.30 wakker was in elk geval! Hopelijk vannacht weer een stukje beter.
pi_209574076
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 22:24 schreef MadMaster het volgende:

[..]
De glasplaten met namen staan/stonden in het Wilhelminabos nabij Dronten, waar door de nabestaanden voor elke overledene ook een boom geplant is.
Het is een gedenkplaats en ik weet elk door ons geplant boompje (soms inmiddels al flinke bomen) terug te vinden. We kwamen er soms op de gedenkdagen die het KWF er jaarlijks organiseerde…

Het zal waarschijnlijk niet persoonlijk bedoeld zijn, maar dat iemand de herinnering aan zoveel overledenen vernield maakt me letterlijk kotsmisselijk.

Zoals het was:
[ afbeelding ]
Oh dat vind ik een mooie manier om te gedenken. En ik vind het onvoorstelbaar dat je dit soort dingen gaat vernielen.
pi_209574147
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 22:26 schreef vlindertje89 het volgende:

@:yinu merk je inderdaad duidelijk verschil nu met airco? Wat goed dat je zo alert was op de symptomen! En goed bezig met het opbouwen van wandelingen etc, gemiddeld 9km per dag vind ik echt veel al! Dat haal ik bij lange na niet, haha.

De airco staat nu al weer een paar dagen niet aan, omdat het inmiddels 's nachts wel weer goed afkoelt dus dan zijn er ook wel wat koelere plekken voor hem te vinden. Maar in hun voornaamste verblijfsruimte werd het vorig weekeind wel opeens heel warm. En verder ook overal in huis. En dan helpt die airco wel goed en best snel. Nu zijn ze een heel groot deel van hun vacht aan het kwijtraken in heel hoog tempo (vandaar ook het overgeven, haarballen). En de symptomen waren wel heel opvallend hoor. Hij was van het ene op het andere moment enorm suf en at niet (terwijl hij normaal enorm obsessief is op voedertijden). Dat duurde ongeveer 24 uur. En toen ik 'm met een vochtig doekje op zijn buik ging koelen werd het snel wat beter. Ik heb ook een koelmatje gekocht toen maar daar hebben ze geen interesse in of ze snappen het niet.
pi_209574209
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 22:36 schreef yinu het volgende:

[..]
De airco staat nu al weer een paar dagen niet aan, omdat het inmiddels 's nachts wel weer goed afkoelt dus dan zijn er ook wel wat koelere plekken voor hem te vinden. Maar in hun voornaamste verblijfsruimte werd het vorig weekeind wel opeens heel warm. En verder ook overal in huis. En dan helpt die airco wel goed en best snel. Nu zijn ze een heel groot deel van hun vacht aan het kwijtraken in heel hoog tempo (vandaar ook het overgeven, haarballen). En de symptomen waren wel heel opvallend hoor. Hij was van het ene op het andere moment enorm suf en at niet (terwijl hij normaal enorm obsessief is op voedertijden). Dat duurde ongeveer 24 uur. En toen ik 'm met een vochtig doekje op zijn buik ging koelen werd het snel wat beter. Ik heb ook een koelmatje gekocht toen maar daar hebben ze geen interesse in of ze snappen het niet.
Haha, ik heb vorig jaar ook koelmatje gekocht en als echte katten gingen ze er doodleuk naast liggen op de vloer :') het is inderdaad weer wat minder heet in de avond/nacht, ik merk het hier ook enorm aan de temperatuur binnen. En dat klinkt inderdaad wel echt als duidelijke tekenen, fijn dat het wel ook zo snel al hielp met vochtig doekje! Wel benieuwd welke airco je hebt en of die ook naar buiten een slang moet of niet, ik zat namelijk voor mezelf ook al even te kijken.. kan vrij slecht tegen de hitte en alleen al een koelere slaapkamer voor normale nachten zou al heel fijn zijn als er weer van die plaknachten komen.

Die van mij zijn inderdaad ook echt enorm aan het verharen nu, als ik ze aai komt er meteen een handvol haren af. De haarballen vallen tot nu toe mee, ik geef ze paar keer per week klein beetje haarballen pasta, misschien helpt dat voor jouwe ook? Ik heb de gimcat malt soft extra, ze vinden het heerlijk ook, komen meteen aanrennen als ik de tube pak.
pi_209574293
Bij poes die nooit verhaart haalde ik er vandaag ook de matten af :D
Houden ze elkaar qua planning op de hoogte of zo? _O-

Hier is en blijft het grootste probleem toch echt dat schootje liggen heerlijk is, maar na een kwartier toch wel weer klaar want WARM *kat op bank leuning of grond ploft*

Koelmatjes worden hier ook niet gesnapt.
  maandag 19 juni 2023 @ 22:51:43 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209574346
quote:
[..]

Hoe dan? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_209574357
quote:

[..]

Zoals het was:
[ afbeelding ]
Mooi O+ ;(

Zulke vernielingen zijn echt niet te begrijpen… zo nutteloos.
Het stelen van koperen en bronzen beelden op begraafplaatsen is al verachtelijk, maar daar lijkt in ieder geval een soort van ‘logica’ (gratis geld) achter te zitten. Maar dit? Vernielen om het vernielen, terwijl je best weet dat hier verdriet, herinneringen en verhalen achter zitten… bah ;(

Intussen is het wel echt zomer…
SPOILER
  maandag 19 juni 2023 @ 22:58:15 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209574425
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 18:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Want dat kan niet ofzo?

Als de bewoners zelf of buren/voorbijgangers hebben gezien dat de brand bij de warmtepomp begonnen is en toen naar binnen is geslagen kan dat m.i. prima namelijk.
quote:
De brand waardoor acht woningen in
Arnhem onbewoonbaar raakten,is in een
keuken ontstaan.Die conclusie trekt de
brandweer na gesprekken met de bewoners
van het huis waar de brand ontstond en
het analyseren van beeldmateriaal.

Hoe de brand precies kon ontstaan,is
door de hevigheid niet meer te zeggen,
hoorden de bewoners op een drukbezochte
informatiebijeenkomst.

Het kostte de brandweer veel moeite om
het vuur onder controle te krijgen,
omdat de daken van het hele huizenblok
bedekt waren met zonnepanelen,wat het
bluswerk bemoeilijkte.Pas na elf uur
blussen was de brand onder controle.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_209574454
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 22:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

Hier is en blijft het grootste probleem toch echt dat schootje liggen heerlijk is, maar na een kwartier toch wel weer klaar want WARM *kat op bank leuning of grond ploft*

Ik merk bij mijne, die normaal echt niet van mn schoot af te slaan zijn, ook duidelijk wel verschil. Ze komen wel altijd in mn buurt liggen, maar niet meer zo vaak echt op schoot. Wel tegen me aan, of vlakbij. Ik ben nu stuk meer in slaapkamer dan normaal, en normaal mogen ze daar niet in, maar dat heb ik nu overdag als ik er zelf ook ben even losgelaten. Als ik de deur nog dicht heb, liggen ze wel op deze verdieping, en als ik m open heb liggen ze eigenlijk vrijwel de hele tijd in de vensterbank of naast me. En beneden liggen ze veel meer op de grond ook, die is ook relatief koel.

quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 22:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mooi O+ ;(

Het stelen van koperen en bronzen beelden op begraafplaatsen is al verachtelijk, maar daar lijkt in ieder geval een soort van ‘logica’ (gratis geld) achter te zitten. Maar dit? Vernielen om het vernielen, terwijl je best weet dat hier verdriet, herinneringen en verhalen achter zitten… bah ;(

He wat sneu ;( hoe trek jij dat emotioneel gezien? Lijkt me best wel zwaar. Is natuurlijk je werk, dus je zal het meer gewend zijn dan andere mensen, maar alsnog.
pi_209574465
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 22:41 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Haha, ik heb vorig jaar ook koelmatje gekocht en als echte katten gingen ze er doodleuk naast liggen op de vloer :') het is inderdaad weer wat minder heet in de avond/nacht, ik merk het hier ook enorm aan de temperatuur binnen. En dat klinkt inderdaad wel echt als duidelijke tekenen, fijn dat het wel ook zo snel al hielp met vochtig doekje! Wel benieuwd welke airco je hebt en of die ook naar buiten een slang moet of niet, ik zat namelijk voor mezelf ook al even te kijken.. kan vrij slecht tegen de hitte en alleen al een koelere slaapkamer voor normale nachten zou al heel fijn zijn als er weer van die plaknachten komen.

Die van mij zijn inderdaad ook echt enorm aan het verharen nu, als ik ze aai komt er meteen een handvol haren af. De haarballen vallen tot nu toe mee, ik geef ze paar keer per week klein beetje haarballen pasta, misschien helpt dat voor jouwe ook? Ik heb de gimcat malt soft extra, ze vinden het heerlijk ook, komen meteen aanrennen als ik de tube pak.
Het is deze. Hij moet inderdaad met een slang naar buiten en er zit zo'n raamafdichtsetdinges bij met klittenband. Hij is enorm, tamelijk lomp, kan niet in een hoekje staan want die slang die eruit komt is heel dik en laat zich niet in de hoek zetten, en hij maakt nogal herrie (maar het kan erger). Kortom, voor noodgevallen.

Mijne lusten GEEN haarbalpasta. Ik herhaal. GEEN HAARBALPASTA :( Ze lopen echt verontwaardigd weg als ik dat onder hun neus houd. Ik heb al diverse merken geprobeerd. Soms valt het mee, dan nemen ze een likje, maar dan is dat na een paar dagen ook weer voorbij.
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 22:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ja dit. Met 2 poes sterk op schoot. :X
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 22:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mooi O+ ;(

SPOILER
Ach, dat is toch droevig allemaal. En vreselijk, het voorbeeld dat je noemt. :{
pi_209574586
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 23:03 schreef yinu het volgende:

[..]
Het is deze. Hij moet inderdaad met een slang naar buiten en er zit zo'n raamafdichtsetdinges bij met klittenband. Hij is enorm, tamelijk lomp, kan niet in een hoekje staan want die slang die eruit komt is heel dik en laat zich niet in de hoek zetten, en hij maakt nogal herrie (maar het kan erger). Kortom, voor noodgevallen.

Mijne lusten GEEN haarbalpasta. Ik herhaal. GEEN HAARBALPASTA :( Ze lopen echt verontwaardigd weg als ik dat onder hun neus houd. Ik heb al diverse merken geprobeerd. Soms valt het mee, dan nemen ze een likje, maar dan is dat na een paar dagen ook weer voorbij.
[..]
Ja dit. Met 2 poes sterk op schoot. :X
[..]
Ach, dat is toch droevig allemaal. En vreselijk, het voorbeeld dat je noemt. :{
Thanks voor het linkje!
Haha, wat grappig ook dat verschil tussen katten wel. Eén van de twee van mij is met kattenbakvulling dus wel wat kieskeurig, maar met eten allebei totaal niet. Eten echt álles wat je ze voorzet, goedkoop of duur, natvoer of brokjes of liquid snacks of jelly snacks, welke smaak dan ook.. (en likken het liefst ook al mijn borden af en pannen leeg, dus katten nemen was nogal goed voor de snelheid waarmee afwas daadwerkelijk in de vaatwasser belandt :+ ). De kieskeurige met kattenbakvulling ben ik nu van aan het uitvinden waar 'ie allergisch voor is en vooralsnog lijken zowel kip als lam in elk geval een reactie te geven, en zelfs dat eet ie met veel smaak gewoon op als ik het hem voorzet :')
pi_209574603
Elin baalt dat ze niet zelf de dop van de haarbalpasta kan krijgen. De tube ligt op een aanrecht en ‘s nachts springt ze erop en likt ze eraan in de hoop dat er nog wat aan zit.

@vlindertje89 is een plafondventilator een idee? Dat heb ik in mijn slaapkamer. De grote airco heb ik in huis nog niet aangehad, dat doe ik alleen wanneer het erg vochtig is of boven de 26 gr.
pi_209574631
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 23:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Elin baalt dat ze niet zelf de dop van de haarbalpasta kan krijgen. De tube ligt op een aanrecht en ‘s nachts springt ze erop en likt ze eraan in de hoop dat er nog wat aan zit.

@:vlindertje89 is een plafondventilator een idee? Dat heb ik in mijn slaapkamer. De grote airco heb ik in huis nog niet aangehad, dat doe ik alleen wanneer het erg vochtig is of boven de 26 gr.
Hahaha ik zou dat echt niet op het aanrecht kunnen laten liggen. De kieskeurige-kattenbak-maar-alles-vreter kat is nogal op eten gericht en als ik dat zou laten liggen, vind ik die volledig afgekloven terug de volgende ochtend :+
Plafondventilator heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht. Heb wel een gewone losse ventilator, die werkt ook wel aardig hoor, maar natuurlijk vooral vanwege luchtstroom en niet zozeer vanwege echt daadwerkelijk koeler maken van de ruimte. Misschien wel een idee als de losse niet meer voldoende werkt. Het is hier in de woonkamer elke dag boven 26 graden nu, nu het 's nachts iets koeler is tussen 26-27 meestal, vorige week toen het zo heel warm was 28 graden. Op slaapkamer gelukkig wel iets minder warm, daar heb ik vanaf dat het kouder is buiten dan binnen het raam wagenwijd open tot het buiten weer warmer is dan binnen (incl hele nacht).
pi_209574739
Ik vind de plafondventilator zo heerlijk. Laagste stand geeft net dat nodige beetje verkoeling. Ding heeft een afstandsbediening dus kan m makkelijk uitzetten (bij de vorige moest ik aan touwtjes trekken). Alleen drukte ik vannacht op het verkeerde knopje, ik waaide haast m’n bed uit _O-
pi_209574853
quote:

[..]

Zoals het was:
[ afbeelding ]
Dit is nooit persoonlijk.
Dit is vandalisme.
:r ;(
pi_209575242
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 23:03 schreef yinu het volgende:

[..]

Heet ie Baby? O+ :')

Tevens in de categorie 'dingen waarvan je het bestaan niet kende': haarbalpasta. ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_209575321
  dinsdag 20 juni 2023 @ 06:32:26 #220
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209575388
:Y :O
pi_209575389
  dinsdag 20 juni 2023 @ 06:35:17 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_209575392
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209575420
pi_209575456
Is het overdreven om 'm te herhalen? :O
pi_209575474
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 07:11 schreef Clubsoda het volgende:
Allerminst
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 juni 2023 @ 07:27:53 #226
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209575502
Mogge.
Protesterende bovenbenen 😝
Vandaag dagje Aken.

Verder :O
pi_209575530
Had gister de hele dag dat ik op mn armen en benen afwisselend beetje gek gevoel had (soms beetje tintelen, soms beetje koud gevoel of juist beetje branderig) en in bed wat buikpijn, dus ik lag weer lekker te piekeren in bed. Dat huidgevoel is een bijwerking waarover je moet bellen, maar ik twijfel dan weer, want het is niet heel extreem en voel ik het niet gewoon omdat ik bang ben voor bijwerkingen en dus heel alert ben? Die kans acht ik vrij groot. Angstreacties is ook een mogelijke bijwerking overigens :') . Overdag kan ik dat dan allemaal wel relativeren, in de avond wat lastiger.
Dus maar tot 2u boekje gelezen tot ik zo moe was dat ik direct in slaap kon vallen bij wegleggen ereader. Wel in één ruk doorgeslapen tot kwartiertje geleden, dat is dan weer fijn.
pi_209575587
:O.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 08:09:56 #229
217702 Lonaa
Honger!
pi_209575654
C-c-c-combobreaker
pi_209575664
pi_209575668
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 07:11 schreef Clubsoda het volgende:
Nee ik vind dat juist heel validerend.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 08:17:24 #232
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209575682
Spoilers!
pi_209575687
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 03:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Heet ie Baby? O+ :')

[ afbeelding ]

Jep. Wij geven veel dingen namen (Wim het wasrekje, we hebben een schapenvacht die Dorothee heet, etc.). En de airco heet inderdaad Baby, om die reden.

@vlindertje89, ik lees voor kortdurende medicatie ook geen bijsluiter tenzij er echt opmerkelijke situaties ontstaan. De meeste ernstige bijwerkingen merk je écht wel, een beetje extra alertheid is daarbij in het algemeen niet zo erg. En minder ernstige dingen vallen dan in de categorie: zolang het middel niet erger is dan de kwaal… moet je ze maar voor lief nemen.
pi_209575845
Koffie dan maar :O
pi_209575856
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 08:18 schreef yinu het volgende:

[..]
Jep. Wij geven veel dingen namen (Wim het wasrekje, we hebben een schapenvacht die Dorothee heet, etc.). En de airco heet inderdaad Baby, om die reden.

@:vlindertje89, ik lees voor kortdurende medicatie ook geen bijsluiter tenzij er echt opmerkelijke situaties ontstaan. De meeste ernstige bijwerkingen merk je écht wel, een beetje extra alertheid is daarbij in het algemeen niet zo erg. En minder ernstige dingen vallen dan in de categorie: zolang het middel niet erger is dan de kwaal… moet je ze maar voor lief nemen.
O+ onze robotstofzuiger heet Björn omdat mijn zoon de robotmaaier van mijn ouders Benny had genoemd :+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 juni 2023 @ 09:02:07 #236
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209575983
Hmm Op de buslijn van Tele naar Z80 (grensbuslijn uitgevoerd door Duitsers) kan je gewoon met een OV chipkaart betalen. In de buslijn nu naar Aken vanuit Heerlen is het ouderwets met contant geld. Gelukkig had ik me voorbereid. 😅
  dinsdag 20 juni 2023 @ 09:05:42 #237
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209576022
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 07:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Had gister de hele dag dat ik op mn armen en benen afwisselend beetje gek gevoel had (soms beetje tintelen, soms beetje koud gevoel of juist beetje branderig) en in bed wat buikpijn, dus ik lag weer lekker te piekeren in bed. Dat huidgevoel is een bijwerking waarover je moet bellen, maar ik twijfel dan weer, want het is niet heel extreem en voel ik het niet gewoon omdat ik bang ben voor bijwerkingen en dus heel alert ben? Die kans acht ik vrij groot. Angstreacties is ook een mogelijke bijwerking overigens :') . Overdag kan ik dat dan allemaal wel relativeren, in de avond wat lastiger.
Dus maar tot 2u boekje gelezen tot ik zo moe was dat ik direct in slaap kon vallen bij wegleggen ereader. Wel in één ruk doorgeslapen tot kwartiertje geleden, dat is dan weer fijn.
Voel je het nu nog steeds? Ik herken het wel ja, dat je dingen denkt te voelen omdat je er juist bang voor bent dat het gebeurt.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 09:18:44 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_209576128
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 09:05 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Voel je het nu nog steeds? Ik herken het wel ja, dat je dingen denkt te voelen omdat je er juist bang voor bent dat het gebeurt.
Precies. Als ik in bed lig en ik voel mijn hart kloppen, dan worden het vanzelf ook hartkloppingen en zo :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 juni 2023 @ 09:18:45 #239
217702 Lonaa
Honger!
pi_209576129
Ziljoen muggebulten. }:|
pi_209576132
Mogge! Weer een rare nachtmerrie maar gelukkig op tijd wakker geworden.

@vlindertje89 Herkenbaar dat je alles voelt wanneer je er over leest.

Best voor te stellen, gevoelige benen @borisz Veel plezier in Aken

Hulp is nu bezig, ook al is de schouder vrijwel ok, af en toe speelt die nog op, en vanmiddag komt de nieuwe wasmachine en droger
pi_209576237
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 08:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
O+ onze robotstofzuiger heet Björn omdat mijn zoon de robotmaaier van mijn ouders Benny had genoemd :+

Benny zit in 4 mavo :Y
  Official ESF Kreviewer dinsdag 20 juni 2023 @ 09:57:36 #242
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209576539
"oh haha, nee ik ben niet op het kantoor waar jij 1:15uur naartoe bent gereden omdat we daar een afspraak hadden. haha. Ben ik slecht in hoor, afspraken."

...dit soort collega's. Nekschot.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 20 juni 2023 @ 09:58:38 #243
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209576554
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 09:18 schreef Troel het volgende:

[..]
Precies. Als ik in bed lig en ik voel mijn hart kloppen, dan worden het vanzelf ook hartkloppingen en zo :@
Dat heb ik ook. Ik denk ook dat ik ooit ga sterven aan een hartkwaal.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 09:59:55 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_209576568
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 09:57 schreef Kreator het volgende:
"oh haha, nee ik ben niet op het kantoor waar jij 1:15uur naartoe bent gereden omdat we daar een afspraak hadden. haha. Ben ik slecht in hoor, afspraken."

Dat is wel redelijk snel gedaan dan. Gun je ze niet een meer pijnlijkere dood?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 juni 2023 @ 10:14:45 #245
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209576703
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 09:57 schreef Kreator het volgende:

dit soort collega's, kots
pi_209576869
quote:

[..]

Zoals het was:
[ afbeelding ]
Dus iemand (of meerdere iemanden) is daar doelbewust naar toe gegaan, met iets van een hamer/voorwerp om die prachtige glazen panelen bedoeld als herdenking voor overleden mensen te vernielen. Wat verdrietig dat we dat soort mensen in onze samenleving hebben. Komt ook niet meer goed met zo iemand. Nul empathie. Nul hersencellen. We zouden toch niet overal camera's moeten hebben omdat dit soort sneue figuren bestaan?
  dinsdag 20 juni 2023 @ 10:58:14 #247
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209577091
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 10:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dus iemand (of meerdere iemanden) is daar doelbewust naar toe gegaan, met iets van een hamer/voorwerp om die prachtige glazen panelen bedoeld als herdenking voor overleden mensen te vernielen. Wat verdrietig dat we dat soort mensen in onze samenleving hebben. Komt ook niet meer goed met zo iemand. Nul empathie. Nul hersencellen. We zouden toch niet overal camera's moeten hebben omdat dit soort sneue figuren bestaan?
Om je laatste vraag te beantwoorden, kennelijk moet dat wel...
pi_209577190
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 10:58 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Om je laatste vraag te beantwoorden, kennelijk moet dat wel...
Hierom zou ik er niet eens veel bezwaar tegen hebben. Dit nu, laatst een kindergrafje, andere monumenten
pi_209577231
Echt waar? Een compleet spionage-apparaat optuigen vanwege gebroken glas?
Zullen we dan ook maar nekschotten invoeren voor de personen die betrapt worden? Anders is het helemaal zo'n slechte investering. Zeker aangezien er werkelijk niets goeds kan zijn bij deze kwaadaardige duivels.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209577244
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:14 schreef sigme het volgende:
Zullen we dan ook maar nekschotten invoeren voor de personen die betrapt worden? Anders is het helemaal zo'n slechte investering. Zeker aangezien er werkelijk niets goeds kan zijn bij deze kwaadaardige duivels.
Sowieso vind ik dat we wat kwistiger mogen zijn met het nekschot :Y
pi_209577260
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:15 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Dan wel graag op basis van (verwacht) maatschappelijk rendement. Dikkerds, uitkeringstrekkers, rokers, veroordeelden, dropouts en andere uitvreters van de maatschappij. Hoppa. Opgeruimd staat netjes.
pi_209577268
quote:
80s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:17 schreef sigme het volgende:

[..]
Dan wel graag op basis van (verwacht) maatschappelijk rendement. Dikkerds, uitkeringstrekkers, rokers, veroordeelden, dropouts en andere uitvreters van de maatschappij. Hoppa. Opgeruimd staat netjes.
Ooo heeerlak! Ik meld mij vast aan *O*
  dinsdag 20 juni 2023 @ 11:23:32 #253
35189 Troel
scherp en bot
pi_209577320
quote:

[..]
Doe mij maar als eerste dan, dan is er in ieder geval nog iemand om mijn troep op te ruimen :W
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 juni 2023 @ 11:23:37 #254
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209577322
quote:
Dodelijke lasers vanuit de camera's :Y
Spoilers!
pi_209577344
quote:

[..]
Je vergeet de collega van @Kreator
  dinsdag 20 juni 2023 @ 11:27:21 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_209577365
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:25 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Je vergeet de collega van @:Kreator
Valt die niet al onder andere uitvreters?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 juni 2023 @ 11:32:07 #257
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209577419
quote:

[..]
Tot in de jaren 30 een zeer bon ton manier om tegen de maatschappij aan te kijken. Steriliseren die hap. We leren op school allemaal over de Holocaust, maar over Eugenetica, mja, lastig

quote:
Bijna alle niet-katholieke westerse naties namen tot op zekere hoogte eugenetische wetten aan, met uitzondering van onder meer Groot-Brittannië en Nederland. In Latijns-Amerika waren eugenetische wetten er vaak op gericht arme, zwarte of inheemse delen van de bevolking te steriliseren. Dit gebeurde onder andere in Peru, Brazilië, Argentinië en de Dominicaanse Republiek. Ook in de Mexicaanse deelstaat Veracruz werd een sterilisatiewet doorgevoerd, maar daar is voor zover is na te gaan nooit iemand gesteriliseerd.

In Zweden werden onder dwang 62.000 onderontwikkelde vrouwen uit arme (vaak niet-Zweedse) bevolkingsgroepen gesteriliseerd in een periode van veertig jaar. Soortgelijke dingen gebeurden met geestelijk gehandicapt verklaarde mensen in Canada, Australië, Noorwegen, Finland, Estland, Zwitserland en IJsland. In Singapore werd een bescheiden vorm van positieve eugenetica uitgevoerd door het aanmoedigen van huwelijken tussen hoog opgeleide mensen in de hoop dat dit zou leiden tot slimmere kinderen.

In deze tijden werd eugenetica door velen gezien als wetenschappelijk en vooruitstrevend.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eugenetica
  dinsdag 20 juni 2023 @ 11:35:27 #258
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209577456
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 10:37 schreef Isabeau het volgende:
We zouden toch niet overal camera's moeten hebben omdat dit soort sneue figuren bestaan?
Sociaal punten systeem zoals in China? Huiver. Wat in Black Mirror nog dystopie was is daar nu realiteit lijkt het.
pi_209577494
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Sociaal punten systeem zoals in China? Huiver. Wat in Black Mirror nog dystopie was is daar nu realiteit lijkt het.
Nachtmerrie scenario :X En ik ben ook helemaal niet voor overal camera's ophangen, dat moeten we ook niet willen en er zijn er al zoveel. Teveel misschien. Maar het hufterproof maken van werkelijk waar alles kost ook geld (en het vervangen/repareren van alle vernielingen). Nekschot en gevangenisstraf zijn nèt wat overdreven, maar de kosten verhalen op de vandalen lijkt mij een wijze les.
pi_209577510
Die vandalen zijn doorgaans geen kippen waar je vele tienduizenden euroos van kunt plukken...
  dinsdag 20 juni 2023 @ 11:42:05 #261
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209577513
MBT Sterilisatie
Als ik dit lees begrijp ik de problematiek, maar huiver toch
https://richtlijnendataba(...)et_downsyndroom.html
  dinsdag 20 juni 2023 @ 11:42:46 #262
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209577523
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die vandalen zijn doorgaans geen kippen waar je vele tienduizenden euroos van kunt plukken...
Als je maar aso genoeg bent kom je met heel veel weg
pi_209577525
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Doen welgestelde mensen niet aan vandalisme? :7 Is daar onderzoek naar gedaan? :+
pi_209577534
quote:

[..]
… chronisch zieken (kosten alleen maar geld en dragen toch niets bij), bejaarden (die gaan toch dood), en mensen met een IQ lager dan 120 (duh)…

Oh en lelijke mensen. Sowieso. En mensen die er verkeerd over denken.
Waarover?
Dat merk je nog wel.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 11:45:34 #265
217702 Lonaa
Honger!
pi_209577546
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:15 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Hear hear
  dinsdag 20 juni 2023 @ 11:45:39 #266
35189 Troel
scherp en bot
pi_209577547
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:44 schreef yinu het volgende:

[..]
… chronisch zieken (kosten alleen maar geld en dragen toch niets bij), bejaarden (die gaan toch dood), en mensen met een IQ lager dan 120 (duh)…

Oh en lelijke mensen. Sowieso. En mensen die er verkeerd over denken.
Waarover?
Dat merk je nog wel.
Iedereen gaat dood, dus waarom niet gewoon meteen alles platgooien :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 juni 2023 @ 11:46:00 #267
217702 Lonaa
Honger!
pi_209577551
quote:

[..]
Oh. 4 vinkjes voor mij. Kut.
pi_209577555
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:45 schreef Troel het volgende:

Iedereen gaat dood, dus waarom niet gewoon meteen alles platgooien :P
Is ook veel duurzamer voor onze planeet *O*
pi_209577562
Kijk ons eens gezamenlijk de wereldproblemen oplossen O+
  dinsdag 20 juni 2023 @ 11:47:11 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_209577570
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
MBT Sterilisatie
Als ik dit lees begrijp ik de problematiek, maar huiver toch
https://richtlijnendataba(...)et_downsyndroom.html
Dit is gewoon heel lastig. Wel interessant om te lezen dat de prikpil die ik jaren heb gehad zo'n leuke bijwerking heeft (in een familie waar dementie al een ding is :') )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 juni 2023 @ 11:47:36 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_209577573
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:47 schreef Troel het volgende:

[..]
Dit is gewoon heel lastig. Wel interessant om te lezen dat de prikpil die ik jaren heb gehad zo'n leuke bijwerking heeft (in een familie waar dementie al een ding is :') )
Dus kom maar met dat nekschot, heb ik dat probleem ook niet meer :9
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209577585
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Oh. 4 vinkjes voor mij. Kut.
Misschien kunnen we een soort reservaat maken met exemplarische exemplaren, de veelvinkers. Ter lering en afschrikking. Mag jij daarin O+
  Moderator dinsdag 20 juni 2023 @ 11:48:30 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209577588
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nachtmerrie scenario :X En ik ben ook helemaal niet voor overal camera's ophangen, dat moeten we ook niet willen en er zijn er al zoveel. Teveel misschien. Maar het hufterproof maken van werkelijk waar alles kost ook geld (en het vervangen/repareren van alle vernielingen). Nekschot en gevangenisstraf zijn nèt wat overdreven, maar de kosten verhalen op de vandalen lijkt mij een wijze les.
Van een kale kip kun je niet plukken...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 20 juni 2023 @ 11:49:05 #274
217702 Lonaa
Honger!
pi_209577596
quote:
19s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:48 schreef sigme het volgende:

[..]
Misschien kunnen we een soort reservaat maken met exemplarische exemplaren, de veelvinkers. Ter lering en afschrikking. Mag jij daarin O+
Dit klinkt als een prima idee. Wordt er alcohol geschonken?
  dinsdag 20 juni 2023 @ 11:50:40 #275
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209577614
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Is ook veel duurzamer voor onze planeet *O*
Zelfmoord is de enige morele keuze
  dinsdag 20 juni 2023 @ 12:02:06 #276
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209577708
CUL / CUL Slowchat BBQ meet bij L_S
Ik mis nog best wat vaste SC-gasten...durven jullie niet? O-)
pi_209577722
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 12:02 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb mijzelf niet aan het lijstje toegevoegd omdat het voor mij niet uitmaakt welke zaterdag het zou worden. Maar ik ga ijs & weder dienende wel erheen hoor :Y

En dat staat dus ook wel ergens in de verzameltopic ;)
pi_209577766
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:46 schreef Isabeau het volgende:
Kijk ons eens gezamenlijk de wereldproblemen oplossen O+
*G*
pi_209577779
Bijlees.

pi_209577807
pi_209577844
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Doen welgestelde mensen niet aan vandalisme? :7 Is daar onderzoek naar gedaan? :+
Op grote schaal, die verschuilen zich alleen achter een bedrijfsnaam een economisch verdienmodel. De Unilevers, Tatasteels en Shells enzo….
;)
pi_209577849
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:17 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
QFT
  dinsdag 20 juni 2023 @ 12:19:52 #283
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209577867
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 09:18 schreef Lonaa het volgende:
Ziljoen muggebulten. }:|
Hoe dan?
pi_209577918
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:17 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
QFT
quote:
19s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:48 schreef sigme het volgende:

[..]
Mogen we dan wel aapies kijken?
  dinsdag 20 juni 2023 @ 12:25:25 #285
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209577939
quote:
Ik ben niet per definitie pro-camera toezicht, maar een beter alternatief weet ik nu even niet te verzinnen.

Voor jou is het misschien slechts gebroken glas, voor vele anderen, incl. ikzelf, ligt dat anders.
En de volgende keer is het weer een ander object of persoon die helaas het onderwerp van deze discussie is...
  dinsdag 20 juni 2023 @ 12:27:56 #286
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209577968
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dit klinkt als een prima idee. Wordt er alcohol geschonken?
Alleen voor getrainde gebruikers.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 12:30:27 #287
35189 Troel
scherp en bot
pi_209577999
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 12:27 schreef fietsie het volgende:

[..]
Alleen voor getrainde gebruikers.
Wanneer ben je getraind? Ik vraag dit voor een vriend :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209578014
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 12:02 schreef Morgane89 het volgende:
Ik ben die dag helaas op de uitvaart van DP.
Of het vieren van haar leven, als ze toch geen nekschot krijgt.

Geen meeter, te weinig tijd voor mezelf, al niet genoeg ruimte voor mijn prio's.
pi_209578054
Ik hoop V te zien voor mijn uitvaart. Tijd dat ze weer eens in mn stad een vergadering verzint.
pi_209578060
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 23:01 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
He wat sneu ;( hoe trek jij dat emotioneel gezien? Lijkt me best wel zwaar. Is natuurlijk je werk, dus je zal het meer gewend zijn dan andere mensen, maar alsnog.
Ik ben keigoed in professionele afstand houden. Wat je zegt, het is mijn werk. Je kunt het je niet veroorloven mensen te dichtbij te laten komen. Vind ik dan. Want dan vallen verliezen zwaar.
Elke maand nemen we wel afscheid van iemand. Het feit dat ik het nu noem geeft natuurlijk wel aan dat het iets meer met me ‘doet’ . Omdat aantallen.
Niet iedere cliënt ken je ook even goed of heb je een even goede klik mee. Sommigen blijven in de gedachten hangen, anderen zijn er weer snel uit verdwenen.

SPOILER
pi_209578074
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 12:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik hoop V te zien voor mijn uitvaart. Tijd dat ze weer eens in mn stad een vergadering verzint.
^O^
pi_209578102
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 12:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ben die dag helaas op de uitvaart van DP.
Of het vieren van haar leven, als ze toch geen nekschot krijgt.

Geen meeter, te weinig tijd voor mezelf, al niet genoeg ruimte voor mijn prio's.
Wij zijn toch jouw prio 8)7
pi_209578107
quote:

[..]
Jij kunt het altijd zo heerlijk kaderen O+
pi_209578119
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 12:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik ben keigoed in professionele afstand houden. Wat je zegt, het is mijn werk. Je kunt het je niet veroorloven mensen te dichtbij te laten komen. Vind ik dan. Want dan vallen verliezen zwaar.
Elke maand nemen we wel afscheid van iemand. Het feit dat ik het nu noem geeft natuurlijk wel aan dat het iets meer met me ‘doet’ . Omdat aantallen.
Niet iedere cliënt ken je ook even goed of heb je een even goede klik mee. Sommigen blijven in de gedachten hangen, anderen zijn er weer snel uit verdwenen.

SPOILER
Doe je goed ^O^

En herkenbaar vanuit mijn verpleeghuis verleden.
En nu ook, nu ik voor oncologen werk.
pi_209578126
@Cat-astrophe het lijkt me ook niet meer dan logisch dat in dit werk (en alle zorgshit) ook een disbalans is in persoonlijke hechting. Jij hebt x# cliënten, de ander heeft maar een of enkele zorgverleners met wie allerlei persoonlijke en/ of intieme zaken worden gedeeld. Priveleven, zorgen, problemen van de zorgverlener zijn dan zelden een onderwerp. Volgt uit dat de cliënt meer binding ervaart met de zorgverlener, die voornamelijk komt geven zonder te nemen, dan andersom.
pi_209578140
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 12:39 schreef Blues het volgende:

[..]
Wij zijn toch jouw prio 8)7
pi_209578179
Productieve ochtend hier.

Gisteren eindelijk genoeg moed gevat (wat kleine klachten gaven de doorslag) om eens een afspraak voor een uitstrijkje te plannen. Huisarts had vandaag al plek :D Dus na mijn vergadering op het fietsje er naartoe.
Het blijft even vervelend als de vorige keer dat ik dat liet doen… 15 jaar geleden :@
Meteen mijn driejaarlijkse groot onderhoud geregeld. Het werd ook echt wel tijd voor bloedprikken en urine onderzoek. Mag elk jaar… u raadt het al :')
En als de grote fles stikstof is gearriveerd mag ik langskomen om een irritante wrat echt uit te roeien. We waren er bijna, toen kwam Corona, ging ik verzaken en de wrat zegevieren.

Vanmiddag rondwandelen in en rond een klooster, vanavond vergadering en dan zit mijn vrije dag er al weer op.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 12:47:38 #299
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209578191
quote:
Doet me aan mijn ex denken, die wilde ook de hele avond dansen, hupsen en springen. Noemde hem Tigger
pi_209578208
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 12:43 schreef Blues het volgende:

[..]
:'(
¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯
pi_209578218
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 12:41 schreef Vanyel het volgende:
@:cat-astrophe het lijkt me ook niet meer dan logisch dat in dit werk (en alle zorgshit) ook een disbalans is in persoonlijke hechting. Jij hebt x# cliënten, de ander heeft maar een of enkele zorgverleners met wie allerlei persoonlijke en/ of intieme zaken worden gedeeld. Priveleven, zorgen, problemen van de zorgverlener zijn dan zelden een onderwerp. Volgt uit dat de cliënt meer binding ervaart met de zorgverlener, die voornamelijk komt geven zonder te nemen, dan andersom.
Ik weet het, jij weet het, naasten weten dat vaak niet. En hoeven het ook niet te weten. Want ook met afstand zijn we prima betrokken.

Mijn vader vroeg heel lief, toen ik het over die uitvaart had, hoe gekozen wordt wie naar de koffietafel mocht (max vijf teamleden). Mijn moeder komt ook uit de zorg, we gnorkten allebei. Hij was oprecht verbaasd dat we niet in de rij stonden om aanwezig te zijn O+ _O-
Uiteindelijk zaten we met vier man in de kerk. Wat buitengewoon veel is. Maar wel passend in deze situatie, en we vonden het mooi om erbij te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')