Precies wat ik allemaal al dacht en zei, fijn dat de ha je gerust heeft kunnen stellen. Zo'n richtlijn is ook maar een richtlijn natuurlijk!quote:Op maandag 19 juni 2023 12:16 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb vanochtend even een ha van eigen praktijk gesproken. De ab die ik nu krijg is wel eerste keus bij vermoeden op weefselinvasie (bv nierbekkenontsteking) en ik had daar wel (alle) symptomen van (koorts, koude rillingen, pijn in rug of flank) dus dat maakt het logisch dat deze is voorgeschreven. En hij zei dat kweek wel in de standaard staat maar niet altijd gedaan wordt, en dat na eerste dosis nog kweken eigenlijk geen zin meer heeft (want grote kans op negatief omdat ab al aan het werk is). Dus ik moet deze kuur gewoon afmaken nu. En hij zei ook wel dat kans op ernstige bijwerkingen idd gewoon echt klein is, het wordt al 40 jaar voorgeschreven en hij heeft nog nooit iemand behandeld die een van de ernstige bijwerkingen kreeg.
[..]
Ja, dat is idd een goede. En ik denk dat ik ook vooral niet meer in de avond, en al helemaal niet als ik me sowieso al beroerd voel, een bijsluiter moet lezen. Dan lijkt alles sowieso al erger. De buurvrouw zei ook nog, laat mij gewoon volgende keer de bijsluiter lezen. Dan kan zij of mij vertellen bij welke klachten ik echt direct aan de bel moet trekken, zonder alle enge shit erbij te zeggen, of dat ik haar zeg als ik ergens last van heb en zij dan kijkt of dat iets is waar ik wat mee moet of niet. Vond ik ook wel mooie oplossing. En mag ook wel wat meer op mn gevoel vertrouwen, dat ik het heus weet als er écht iets mis is. Zowel bij de bronchitis als gisteren voelde ik het goed aan dat ik wel echt aan de bel moest trekken, dus bij echt ernstige bijwerkingen zou ik dat dan ook echt wel moeten kunnen aanvoelen.
En inderdaad, niet behandelen van een vermoedelijke nierbekkenontsteking is ook niet zonder gevaaren helaas is kweek om evt over te kunnen stappen op eerstekeus ab als het daar gevoelig voor is dus volgens huisarts geen optie meer, dus het moet dan maar gewoon met deze kuur. Vooralsnog voel ik me met de ab en pcm ook vooral beter dan gister, koorts is al weg, dus dat is fijn.
Daar word je toch mesjokke vanquote:Op maandag 19 juni 2023 12:24 schreef Vanyel het volgende:
Ik had vorig jaar ook zo'n giga artisjok in de kas. Eerste jaar, dus geen bloemen. Dit jaar kwamen er 46879745664 kleintjes rondom op en toen ging het VRIEZEN. Nu heb ik nul artisjok
Dat klinkt heel fijn, ondanks dat het natuurlijk heel verdrietig is.quote:Op maandag 19 juni 2023 12:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, dat was een prachtige dienst. Heel erg passend. Goede muziek, mooie toespraken.
Dit was niet alleen bijzonder omdat hij maar 45 jaar is geworden maar vooral omdat de dienst samen is gesteld door zijn vrienden in plaats van familie. Alle 5 de toespraken stonden bol van herinneringen aan vakanties, uitgaan, samen klussen. Geen gezapige afscheidsmuziek maar lekker Metallica en hardcore. Tijdens de muziek zo'n 80 foto's. Op zeker de helft van die foto's was hij verre van nuchter
Wijsquote:Op maandag 19 juni 2023 12:16 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb vanochtend even een ha van eigen praktijk gesproken. De ab die ik nu krijg is wel eerste keus bij vermoeden op weefselinvasie (bv nierbekkenontsteking) en ik had daar wel (alle) symptomen van (koorts, koude rillingen, pijn in rug of flank) dus dat maakt het logisch dat deze is voorgeschreven. En hij zei dat kweek wel in de standaard staat maar niet altijd gedaan wordt, en dat na eerste dosis nog kweken eigenlijk geen zin meer heeft (want grote kans op negatief omdat ab al aan het werk is). Dus ik moet deze kuur gewoon afmaken nu. En hij zei ook wel dat kans op ernstige bijwerkingen idd gewoon echt klein is, het wordt al 40 jaar voorgeschreven en hij heeft nog nooit iemand behandeld die een van de ernstige bijwerkingen kreeg.
[..]
Ja, dat is idd een goede. En ik denk dat ik ook vooral niet meer in de avond, en al helemaal niet als ik me sowieso al beroerd voel, een bijsluiter moet lezen. Dan lijkt alles sowieso al erger. De buurvrouw zei ook nog, laat mij gewoon volgende keer de bijsluiter lezen. Dan kan zij of mij vertellen bij welke klachten ik echt direct aan de bel moet trekken, zonder alle enge shit erbij te zeggen, of dat ik haar zeg als ik ergens last van heb en zij dan kijkt of dat iets is waar ik wat mee moet of niet. Vond ik ook wel mooie oplossing. En mag ook wel wat meer op mn gevoel vertrouwen, dat ik het heus weet als er écht iets mis is. Zowel bij de bronchitis als gisteren voelde ik het goed aan dat ik wel echt aan de bel moest trekken, dus bij echt ernstige bijwerkingen zou ik dat dan ook echt wel moeten kunnen aanvoelen.
En inderdaad, niet behandelen van een vermoedelijke nierbekkenontsteking is ook niet zonder gevaaren helaas is kweek om evt over te kunnen stappen op eerstekeus ab als het daar gevoelig voor is dus volgens huisarts geen optie meer, dus het moet dan maar gewoon met deze kuur. Vooralsnog voel ik me met de ab en pcm ook vooral beter dan gister, koorts is al weg, dus dat is fijn.
Jawel. Het was niet zo ondoenlijk zwaar als ik van te voren dacht. Wel heel intens en verdrietig.quote:
Moeilijk hoor. Maar wel fijn dat het zo kon. Voor J. is het straks ook fijn dat jij alles hebt meegemaakt, dan hoeft hij dat niet te vertellen en hoeft hij alleen maar z'n emoties kwijt. Weet niet of ik dit goed zegquote:Op maandag 19 juni 2023 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jawel. Het was niet zo ondoenlijk zwaar als ik van te voren dacht. Wel heel intens en verdrietig.
Precies dit ja.quote:Op maandag 19 juni 2023 12:38 schreef Morgane89 het volgende:
Ben blij dat het soort-van meeviel en erop zit @:Lucky_StrikeAl is het na een uitvaart natuurlijk nooit 'klaar'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zojuist weer een stapel boeken verzameld van ouders voor een amnesty boekenmarkt.
Ouders hebben alle natuurparken bezocht, die op ons lijstje stonden, aan de westkust van Amerika, en de toerist info bladen meegenomen. Plus meer.
Buiten fietsen vind je niet leuk? Heb altijd het idee dat dat iets minder belastend is voor je lijf.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:00 schreef yinu het volgende:
[..]
Precies dit ja.
En ook wat @:kaatje1 zegt, over J.
En mooi stuk over hardlopen, @:annex. Het is toch mijn grote streven om ooit weer te kunnen lopen. Geen marathons (meer), geen mudruns of survival runs of intensieve crossfit workouts, maar gewoon een stukkie rennen door hetbos
![]()
Voor nu ben ik al best content dat ik een jaar na bijna-dood weer gemiddeld 9 km per dag wandel met lange stukken van boven de 20km. En yoga kan doen. Bewegen is altijd beter dan niet bewegen, ook als het moeilijk is of pijn doet. Natuurlijk kun je ook nare blessures krijgen van bewegen op een manier die niet bij jou past op dat moment. Maar ook voor je neurologische gesteldheid en je psychische welbevinden.
Dit schrijf ik voornamelijk even voor mezelf, want ik heb dezer dagen weer wat meer pijn en dan is het makkelijk om in een dalletje te geraken. Terwijl ik weet dat bewegen daar ook tegen helpt. Net al een uurtje gewandeld met hond. Zometeen even wat kracht-oefeningen doen en yoga. En misschien me inschrijven bij een sportschool zodat ik weer wat cardio kan gaan doen op apparaten. Die drempel is nog wel hoog.
Ik besluit altijd dat het gaat lukken en channel dit ook naar poesquote:Op maandag 19 juni 2023 15:53 schreef Sarabi het volgende:
We gaan zo voor het eerst proberen zelf de glucosemeter te gebruiken bij de kat. Ben benieuwd of het gaat lukken....
Sowieso donderdag ook weer controle bij de dierenarts, maar vanwege de stress geeft thuis een betere meting.
Ik sta zelf altijd te veel te stressenquote:Op maandag 19 juni 2023 16:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik besluit altijd dat het gaat lukken en channel dit ook naar poes
ETA: Dit soort ongewenste shizz in general, niet glucose meten specifiek.
Iets van papier? Wat voor kittens is? @Cat-astrophe weet dat vast wel.quote:Op maandag 19 juni 2023 16:29 schreef Sarabi het volgende:
Nu nog door naar het volgende gevechtVanavond eens kijken of we het kattengrind van zijn pootjes geweekt krijgen
Aangezien hij nog zoveel plast blijft alles aan zijn poten plakken.
Iemand ervaring met niet klontvormend kattengrind?
quote:Op maandag 19 juni 2023 15:29 schreef AnneX het volgende:
Goed @:yinu hoe jij jezelf weer hebt opgepakt!
Heb je misschien interesse in maagdelijk nieuw/ nooit gebruikte home trainer?
Altijd van een oud vrouwtje geweest 😂Dat is me wat groot voor in huis. Ik wil juist naar een sportschool gaan omdat ik dan cardio en kracht kan combineren en ook wat groepslesjes kan meepakken. Heb ik altijd leuk gevonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind fietsen niet zo heel leuk, alleen soms. Heb wel een tijdje gewielrend maar vond dat eigenlijk minstens net zo belastend voor rug en polsen als hardlopen voor heupen en knieën. Bovendien, zoveel spullen. En op m’n stadsfiets een stuk fietsen doe ik wel maar niet echt als sport. Ik heb altijd veel meer een hekel aan diverse weersomstandigheden op de fiets dan lopend en grote haat aan medefietspadgebruikers.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:54 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Buiten fietsen vind je niet leuk? Heb altijd het idee dat dat iets minder belastend is voor je lijf.
Ik ben alleen bang dat alles heel snel gaat stinken doordat hij veel plast. Maar we gaan wat dingen uitproberen dus mocht Cat iets weten hoor ik het graagquote:Op maandag 19 juni 2023 16:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Iets van papier? Wat voor kittens is? @:Cat-astrophe weet dat vast wel.
Ik ben fan van peewee. Moet je eigenlijk wel ook de peewee bak erbij hebben.quote:Op maandag 19 juni 2023 16:29 schreef Sarabi het volgende:
Nu nog door naar het volgende gevechtVanavond eens kijken of we het kattengrind van zijn pootjes geweekt krijgen
Aangezien hij nog zoveel plast blijft alles aan zijn poten plakken.
Iemand ervaring met niet klontvormend kattengrind?
Dat ziet er interessant uit!quote:Op maandag 19 juni 2023 16:46 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik ben fan van peewee. Moet je eigenlijk wel ook de peewee bak erbij hebben.
Ze deden hier eigenlijk totaal niet moeilijk toen ik aan het experimenteren was met goedkoper grit. Alsof het ze niets kon schelen. Dat had ik echt niet verwacht.quote:Op maandag 19 juni 2023 16:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat ziet er interessant uit!
De vraag is alleen of de katten gaan wennen aan houtkorrels
Niet klontvormend is geen garantie voor niet plakken, al is de kans wel kleiner.quote:Op maandag 19 juni 2023 16:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben alleen bang dat alles heel snel gaat stinken doordat hij veel plast. Maar we gaan wat dingen uitproberen dus mocht Cat iets weten hoor ik het graag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |