Ja, vanwege de hitte moeten ze ook van tijd tot tijd aflossen en de brand wordt steeds groter, dus meer mankracht nodig. Heftig hoor.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja. T is hard werken daar voor de brandweer (en die komen nog steeds langs)
En het vuur laait weer op en er komt rook uit nog twee huizen lees ik op het lokale nieuws, dus nu 5 (rijtje van 8 woningen)quote:Op zondag 18 juni 2023 15:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, vanwege de hitte moeten ze ook van tijd tot tijd aflossen en de brand wordt steeds groter, dus meer mankracht nodig. Heftig hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Herfstframboos bloeit op verse takken, dus wat je weghaalt geeft geen eten. De mijne groeit zo bizar dat ik beter wel een en ander had kunnen verwijderen, maar geen tijd...quote:Op zondag 18 juni 2023 14:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hij is me verkocht als herfst door fruitbomen.net dus wel een betrouwbare verkoper.
Hij is alleen in het voorjaar een beetje in fatsoen gebracht. Ik heb gisteren een paar takken verwijderd. Had ik dat niet moeten doen?
Heb je de Altonaer Fischmarkt al eens bezocht? Ik vond het tamelijk hilarisch namelijkquote:
Ik kan me dit dilemma heel goed voorstellen. Activisme is goed en soms ook nodig maar je thuis onveilig voelen is vreselijk.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:50 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Sinds de camera op buiten staat (wat vanaf de straat zichtbaar is) niks meer. De regenboogvlaggetjes zijn binnen, meerdere huizen ook aangegeven mee te willen doen. Wijkagent was gister op bezoek bij de buurvrouwen en daarna ook bij mij even langs geweest. Ik heb daarna met buurvrouwen ook even bijgekletst en zij liggen niet helemaal op een lijn - ene buurvrouw maakt zich niet zo'n zorgen en zit er wat meer 'activistisch' in, wil een statement maken, laten zien dat de buurt steunt enzo. De andere buurvrouw heeft er veel spanning van en voelt zich op dit moment eigenlijk al niet echt meer veilig in hun huis, met het idee nu waren het eieren, maar straks staan ze aan de deur of is het een baksteen oid. En als iedereen nu vlaggetjes op gaat hangen is kans natuurlijk grootst dat ze dan alsnog weer naar t huis komen die als eerst de vlag had, als ze iets zouden komen doen.
Ik snap allebei, en ze snappen elkaar ook wel rationeel gezien, maar komen er dus nog niet helemaal uit samen wat ze willen. De één hangt het liefst elk huis vol vlaggetjes, de ander haalt gevoelsmatig het liefst de vlag helemaal weg om zich weer veilig te kunnen voelen (ook al wil ze tegelijk ook niet 'buigen', ze zei ook ik wou dat het morgen 1 juli is en die vlag weg kan). Ik heb gezegd mee te doen met de vlaggetjes maar vind dat heel eerlijk gezegd zelf ook wel beetje spannend - ik lijk qua karakter ook iets meer op de onveilig-voelende buurvrouw. Voel me nu niet onveilig, en wil ook wel laten zien dat ik steun, maar wil ook niet uitlokken zegmaar (los van dat ook dan natuurlijk idioot gedrag is). Lief dat je t vraagt!
Gelukkig!quote:Ik heb net eindelijk een uurtje kunnen slapen, en een hapje ontbijtkoek gehad. Voel me wel weer ietsjes beter. Goede hoop dat t morgen gewoon weg is weer
Wat een drama! En ik zag dat het tennissen in Rosmalen werd stilgelegd vanwege de regen. Beter dat het daar bij jullie ook even gaat plenzen.quote:Op zondag 18 juni 2023 15:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En het vuur laait weer op en er komt rook uit nog twee huizen lees ik op het lokale nieuws, dus nu 5 (rijtje van 8 woningen)
En nu een tweede nl.alert
Desondanks flinke afstanden! Ik heb ook geleerd dat kilometers in NL en hoogtemeters in NL echt anders zijn dan op rotsachtige ondergrond in de UK.quote:Op zondag 18 juni 2023 16:07 schreef borisz het volgende:
Groeten uit Gulpen. Ook een evenement in het dorp blijkbaar. Het Brouwlokaal van de plaatselijke Brouwerij is gewoon open gelukkig.
De eerste 24km in de benen.
Moet meer op het weer gaan letten. De eerste drie druppels zijn letterlijk gevallen. De rest is al eerder opgelost 😋.
Morgen door naar Mheer. Met drie beklimmingen. Vandaag toch ook 400
meter op en 500 down. Limburg is wel iets anders dan 25km in de rest van het land.
Heb je geen bron? Ik heb net de pomp weer aangeslingerd.quote:Op zondag 18 juni 2023 16:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben al uren elke paar minuten een spatje. Het gaat niet gebeuren geloof ik hier. Ik was graag even natgeregend eigenlijk.
We hebben net het eerste vak aardappels geoogst. Die hadden duidelijk ook wat meer vocht kunnen gebruiken.
Hij heeft takken genoeg dus het zal wel goedkomen danquote:Op zondag 18 juni 2023 15:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Herfstframboos bloeit op verse takken, dus wat je weghaalt geeft geen eten. De mijne groeit zo bizar dat ik beter wel een en ander had kunnen verwijderen, maar geen tijd...
En ik heb je verkeerd voorgelicht, mijn mallerd geeft ook vrucht op 1 tak. Alle andere zijn zelfs nog bloemkool
Niet op dit moment. Alles krijgt kraanwaterquote:Op zondag 18 juni 2023 16:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je geen bron? Ik heb net de pomp weer aangeslingerd.
Een bron spuiten zal op de klei ook wel niet makkelijk gaan. Volgens mij heb je hier voor ¤250 wel klaar.quote:Op zondag 18 juni 2023 16:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Niet op dit moment. Alles krijgt kraanwaterVanaf volgend weekend kunnen we hopelijk wat aan het watergebeuren hier gaan doen.
Hier ook, en heb geen zin de voortuin te sproeienquote:Op zondag 18 juni 2023 16:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben al uren elke paar minuten een spatje. Het gaat niet gebeuren geloof ik hier. Ik was graag even natgeregend eigenlijk.
We hebben net het eerste vak aardappels geoogst. Die hadden duidelijk ook wat meer vocht kunnen gebruiken.
We hebben een waterput hier in huis. Of iets waarvan het vermoeden is dat het een waterput is. Daar moeten we eens iets mee doen.quote:Op zondag 18 juni 2023 16:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een bron spuiten zal op de klei ook wel niet makkelijk gaan. Volgens mij heb je hier voor ¤250 wel klaar.
Heftig, ik lees t net op mijn nos appquote:Op zondag 18 juni 2023 15:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En het vuur laait weer op en er komt rook uit nog twee huizen lees ik op het lokale nieuws, dus nu 5 (rijtje van 8 woningen)
En nu een tweede nl.alert
Daarin staat altijd wel genoeg water? Dan is dat nog makkelijker ja. Geen idee meer hoe en waar jullie sloten hebben liggenquote:Op zondag 18 juni 2023 17:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We hebben een waterput hier in huis. Of iets waarvan het vermoeden is dat het een waterput is. Daar moeten we eens iets mee doen.
De snellere oplossing is om de pomp in de sloot te hangen en het druppelsysteem voor de moestuin aan te sluiten.
We hebben een sloot achter ons weiland en een sloot achter de achtertuin. Die van het weiland wordt gebruikt door boeren en de lokale zaadveredelaar op hun testvelden, daar staat dus altijd water in. De andere sloot is van onszelf en de buren en die staat regelmatig droog.quote:Op zondag 18 juni 2023 17:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarin staat altijd wel genoeg water? Dan is dat nog makkelijker ja. Geen idee meer hoe en waar jullie sloten hebben liggen![]()
Ik heb een aantal jaren geleden een tyleenslang onder het voetpad door gemaakt dat tussen het kanaal en onze tuin zit. Zodat mensen niet meer kunnen struikelen over een tuinslang. Stroomkabel ligt er nog wel.
Maar als we het dorpsfeest weer hebben gehad dan wil even een aanzuigslang onder het voetpad door maken. Zodat de pomp op eigen terrein kan blijven staan. Dan hoef je hem ook niet elke keer op te ruimen
Was net een filmpje van een vrouw die over het dak (vol zonnepanelen) naar de buren kruipt). Bleek het een zwangere vrouw met kind te zijn.quote:
Ik zag een filmpje waarbij het leek alsof alleen zonnepanelen in de fik stonden.quote:Op zondag 18 juni 2023 17:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Was net een filmpje van een vrouw die over het dak (vol zonnepanelen) naar de buren kruipt). Bleek het een zwangere vrouw met kind te zijn.
Die huizen zijn korte tijd geleden helemaal gerenoveerd en volgens de Gelderlander is de brand ontstaan in de warmtepomp die buiten staat
Dat schijnt nog niet zo te zijn begreep ik. Hopelijk blijft dat zoquote:Op zondag 18 juni 2023 18:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zag een filmpje waarbij het leek alsof alleen zonnepanelen in de fik stonden.
Die hele wijk zal sowieso schoongemaakt moeten worden denk ik, zal wel vol liggen het allemaal kleine stukjes "glas"
Sterktequote:Op zondag 18 juni 2023 18:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pff. De broer van mijn beste vriendin staat al een tijd op de wachtlijst voor een donorhart. Afgelopen week ging het zo slecht met hem dat hij bovenaan de wachtlijst kwam. Vandaag ineens de operatie. Begon om 11.00, duurt 4-6 uur. Ze zijn nog steeds bezig.
Ondertussen wordt hier een speech voor op de uitvaart van de vriend van morgen geoefend. Gezellige onderwerpen vandaag.
Maar er wordt ook veel naar prijs gekeken. Geen idee wat voor vermogen een WP heeft, maar ja, 1,5mm2 draden ipv 2,5mm2 is een flinke besparingquote:Op zondag 18 juni 2023 18:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vreselijk die brand in Arnhem, hoop dat het onderzocht gaat worden waarom die zich zo kan uitbreiden. 2023 zou je verwachten dat brandpreventie toch serieus genomen wordt.
Want dat kan niet ofzo?quote:Op zondag 18 juni 2023 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
De brand is nog niet eens onder controle maar de media weten de oorzaak al
Dank je. Het overlijden was beter zo en de hartoperatie iets waar we al lang op wachten. Dus beide soort van positief. Maar ja, fijn is het allemaal niet.quote:
Da’s een spannende dag. Zo mooi voor hem en zijn familie maar ik moet dan altijd denken aan een familie met een enorm verdriet, al zal donatie ook een troost zijn.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pff. De broer van mijn beste vriendin staat al een tijd op de wachtlijst voor een donorhart. Afgelopen week ging het zo slecht met hem dat hij bovenaan de wachtlijst kwam. Vandaag ineens de operatie. Begon om 11.00, duurt 4-6 uur. Ze zijn nog steeds bezig.
Ondertussen wordt hier een speech voor op de uitvaart van de vriend van morgen geoefend. Gezellige onderwerpen vandaag.
Wat ik begreep op het nieuws heeft het te maken met hoe de pannen gelegd zijn, brandweer kan er niet bij komen.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vreselijk die brand in Arnhem, hoop dat het onderzocht gaat worden waarom die zich zo kan uitbreiden. 2023 zou je verwachten dat brandpreventie toch serieus genomen wordt.
Ik had nog niet aan de andere familie gedacht. Dat is helemaal waar.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s een spannende dag. Zo mooi voor hem en zijn familie maar ik moet dan altijd denken aan een familie met een enorm verdriet, al zal donatie ook een troost zijn.
Sterkte!quote:Op zondag 18 juni 2023 19:03 schreef vlindertje89 het volgende:
Jeetje @:Lucky_Strike, dat zijn wel veel emotionele dingen op één dag!
Ik zit op de HAP, inmiddels ook koorts erbij. Moest potje meenemen dus denk dat ze iig blaasontsteking willen uitsluiten. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Ging mij niet zozeer om de oorzaak, dat kan van alles zijn, maar waarom het zich zo kan uitbreiden. Passieve brandwerende maatregelenquote:Op zondag 18 juni 2023 18:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar er wordt ook veel naar prijs gekeken. Geen idee wat voor vermogen een WP heeft, maar ja, 1,5mm2 draden ipv 2,5mm2 is een flinke besparing
Dat de brandweer het moeilijk heeft met het blussen van de brand, komt voornamelijk door de zonnepanelen die daar op het dak liggen, zo meldt woordvoerder van de Veiligheidsregio Gelderland-Midden, Marco Misset. "De zonnepanelen liggen als een soort paraplu over het dak en de brand woedt onder die paraplu. Er kan geen water bijkomen." Daarom was de brandweer vanmiddag al bezig om enkele zonnepanelen van het dak te verwijderen.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ging mij niet zozeer om de oorzaak, dat kan van alles zijn, maar waarom het zich zo kan uitbreiden. Passieve brandwerende maatregelen
Zo'n vermoeden had ik al.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat de brandweer het moeilijk heeft met het blussen van de brand, komt voornamelijk door de zonnepanelen die daar op het dak liggen, zo meldt woordvoerder van de Veiligheidsregio Gelderland-Midden, Marco Misset. "De zonnepanelen liggen als een soort paraplu over het dak en de brand woedt onder die paraplu. Er kan geen water bijkomen." Daarom was de brandweer vanmiddag al bezig om enkele zonnepanelen van het dak te verwijderen.
Oh bah @:vlindertje89 Hopelijk kan je snel geholpen worden en is het ook snel over
Ellende zeg. Maakt het blussen erg moeilijk. Maar dat zo door kan slaan naar de buren. Doet me denken aan die flat in Engeland een paar jaar terug.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat de brandweer het moeilijk heeft met het blussen van de brand, komt voornamelijk door de zonnepanelen die daar op het dak liggen, zo meldt woordvoerder van de Veiligheidsregio Gelderland-Midden, Marco Misset. "De zonnepanelen liggen als een soort paraplu over het dak en de brand woedt onder die paraplu. Er kan geen water bijkomen." Daarom was de brandweer vanmiddag al bezig om enkele zonnepanelen van het dak te verwijderen.
Oh bah @:vlindertje89 Hopelijk kan je snel geholpen worden en is het ook snel over
Panelen zijn zonder brandscheiding als 1 grote plaat gelegd. En vlak tegen de pannen aan om windvang te voorkomen. Lekker goedkoop. En ziet er strak uit.quote:
Ja, ik denk dat dit in het vervolg niet meer zo gedaan zal wordenquote:Op zondag 18 juni 2023 19:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ellende zeg. Maakt het blussen erg moeilijk. Maar dat zo door kan slaan naar de buren. Doet me denken aan die flat in Engeland een paar jaar terug.
Dit, en kijken naar of de scheiding tussen de huizen goed brandveilig is.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Panelen zijn zonder brandscheiding als 1 grote plaat gelegd. En vlak tegen de pannen aan om windvang te voorkomen. Lekker goedkoop. En ziet er strak uit.
Tijd dat er regels komen dat de brandscheiding gelden tot en met de laatste laag. En niet onder de pannen ophoud.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |