https://www.hbomax.com/nl(...)ZD0Gkw4h8XSfmgEAAAfXquote:Op vrijdag 16 juni 2023 00:06 schreef derLudolf het volgende:
Welke? Heb de laatste tijd snel keren naar Der Alte gekeken.
Hopelijk niet ter plekkequote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:06 schreef Kreator het volgende:
Het goede nieuws is wel dat ik straks naar de osteopaat ga om gekraakt te worden. wellicht ontspant de darm dan ook meteen.
Mn anus heeft een flashback naar die keer dat ik 2 antibiotica kuren achter elkaar moest en hyperventileert nu en verstopt zich in zichzelf. Rip aan de nabestaanden.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:01 schreef Kreator het volgende:
Die van mij is een beetje in de war. Eerst kon ik altijd koffie/sigaret --> poepen.
Maar ik rook niet meer en ik drink minder koffie.
Nu had ik week antibiotica en was alles fucked, 9 keer per dag buikpijn. Nu weer probiotica en hoef ik helemaal niet meer maar heb ik wel een dikkere buik dan Peter Gillis.
Nu moet ik wellicht vandaag op mijn werk poepen, maar dat is echt minder prettig dan thuis.
Doet me denken aan toen we de muur naast de commode opnieuw moesten witten toen ons zoontje buikgriep had gehadquote:
Yakult is voor mij net als fentanyl.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mn anus heeft een flashback naar die keer dat ik 2 antibiotica kuren achter elkaar moest en hyperventileert nu en verstopt zich in zichzelf. Rip aan de nabestaanden.
Ik ben maar een paar yakult per dag gaan drinken en een paar keer gaan roken bij de ochtendkoffie. Maar ik kan af en toe roken en af en toe yakult drinken zonder gelijk weer verslaafd te zijn.
Doe ik ook af en toe casual om de werkdag door te komenquote:
Yakult....of fentanyl?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Doe ik ook af en toe casual om de werkdag door te komen
Jaquote:
Ik probeer het echt voor na de lunch te houden, anders krijg je zo'n lunchdip. Al helpt Coke daar ook wel tegen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Doe ik ook af en toe casual om de werkdag door te komen
Wanneer???quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:24 schreef Kreator het volgende:
Ik heb trouwens echt GROOTS (met een harde G) nieuws, maar daar kom ik nog op terug.
#cliffhanger.
Je bent serieus de tweede in een half uur tijd die dit flikt.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:24 schreef Kreator het volgende:
Ik heb trouwens echt GROOTS (met een harde G) nieuws, maar daar kom ik nog op terug.
#cliffhanger.
Ja kut is dat. Ik haat die mensen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je bent serieus de tweede in een half uur tijd die dit flikt.
Dus het omgekeerde van dit?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:24 schreef Kreator het volgende:
#cliffhanger.
kiwi!!quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn stoelgang is er al een paar dagen niet. Mijn lijnzaad was op, dan is niet/weinig/onregelmatig poepen het gevolg. Straks heb ik eindelijk weer lijnzaad bij het ontbijt dus het komt vast wel weer goed.
Ik moet altijd om 10 uur s ochtends. Dus moet wel op het werk. Meestal best ok qua schoonheid. Soms alleen het wc papier op, dat je dan weer van zolder moet halen. Maar dat zie je dan net te laat…quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:40 schreef Kreator het volgende:
Op je werk poepen zou eigenlijk alleen in noodgevallen moeten. Het valt me ook altijd wel op dat mensen op hun werk smerig zijn. Thuis laat je de strepen toch ook niet de pot zitten? Ik kan er niet bij dat je dat fatsoen mist.
Ja, grapje.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:06 schreef AnneX het volgende:
Shocking!
Heb ik gelukkig de echte nog gezien. Op schoolreis.
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:06 schreef AnneX het volgende:
Shocking!
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:06 schreef AnneX het volgende:
Shocking!
[ twitter ]
Lekkerquote:
En dan?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik moet altijd om 10 uur s ochtends. Dus moet wel op het werk. Meestal best ok qua schoonheid. Soms alleen het wc papier op, dat je dan weer van zolder moet halen. Maar dat zie je dan net te laat…
Ging net primaquote:Op vrijdag 16 juni 2023 08:13 schreef Kreator het volgende:
Morge.Hoe is het vandaag met jullie stoelgang.
Als je moet dan moet je. Dat houd ik niet op, tenzij zo'n RVS Autobahn wcquote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geloof ik nog nooit op mijn werk gepoept.
Die Serway toiletten zijn helaas ook vaak niet meer wat ze geweest zijnquote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je moet dan moet je. Dat houd ik niet op, tenzij zo'n RVS Autobahn wc![]()
Hoewel, dan kak ik wel in de bosjes
Macdonalds is meestal wel redelijkquote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Die Serway toiletten zijn helaas ook vaak niet meer wat ze geweest zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet mijn net, is van een boer die te lui is om het op te ruimen.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Wat ken jij voor mensen?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je bent serieus de tweede in een half uur tijd die dit flikt.
Snuit lijkt gewoon onder een pluk gras te liggen?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Lijkt of de snuit er af ligt.
Verder is dode dieren laten liggen goed voor de natuur, aas eters als Kraaiachtigen, vossen, grote roofvogels
Arm beest.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:29 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Snuit lijkt gewoon onder een pluk gras te liggen?
Dier zit verstrikt met zijn nek in een net (afrastering voor schapen ed) vastgedraaid, is gestikt.
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:00 schreef sigme het volgende:
Matige dagPas op met aannames, meestal worden die hier niet getolereerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet mijn net, is van een boer die te lui is om het op te ruimen.
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 16-06-2023 12:56:18 ]Kranplätze müssen verdichtet sein
Oops.quote:
Reequote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:07 schreef gcjoel het volgende:
Hertje
Hier liep er laatst ineens een
We zitten niet echt bij bos of iets dus had het niet verwacht hier. Gelukkig hond aan de lijn toevallig.
Efeze is wel heel tofquote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oops.
In my defense…de grootste opgraving Efeze, Turkije, bleek dus (deels) nagebouwd.
Kwetsbare stukken stonden in het museum.
Het was wel een geweldige excursie met gids voor ons beiden een middag lang in de bloedhitte. Nu hoeven wij nooit meer naar een opgraving.
Kangoeroesquote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:47 schreef Barreltje het volgende:
Hertje ree ..![]()
Wij halen binnenkort het hek om het grote veld weg.. het hek bestaat nu uit 2 ijzeren draden, dus geen verstikkings gevaar..![]()
Tevens had ik bezoek gister bij het maaien (of kwam ik nou op bezoek)
[ afbeelding ]
Hadden alle hondenbezitters dat fatsoen maar.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Daar ik 2 jachthonden heb, lopen die altijd aan de lijn.
Tijdje geleden pakje ik mij n fiets uit de schuur, liep daarachter een stel met twee enorme honden die ze liepen schijten op de stoep (op het randje van een grasveld). Ze ruimden niets op, en ik heb alleen maar gekeken, zei niets, keek alleen maar. En ik kreeg met toch een scheldpartij over me heen, ik bleef kijken en hoe langer is zwweg en keek hoe kwader ze werden, was best komisch.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hadden alle hondenbezitters dat fatsoen maar.
En een schep bij zich.
Heb volgens mij ook geen punten gescoord bij nieuwe buren van m'n broertje. Die lieten de hond ook ergens schijten.
"Hier in *Insert naam dorp* ruimen we hondenstront gewoon op"
Duimen staan aanquote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:31 schreef Sarabi het volgende:
Zometeen weer op controle bij de dierenarts. Hopelijk is de waarde deze keer genoeg gezakt om te kunnen meten.
Ik hoop dat jullie controle net zo goed is als die van Piep gisteren. Ze reageert zo goed op haar injectie tegen artrose dat we nu gaan proberen om het nog een week te rekken. Officieel is elke 4 weken, dat rekten we naar 30 dagen, toen naar 5 weken en nu dus 6 weken.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:31 schreef Sarabi het volgende:
Zometeen weer op controle bij de dierenarts. Hopelijk is de waarde deze keer genoeg gezakt om te kunnen meten.
Da’s ook mooi nieuws. Liggen Piep en Hans nog steeds dicht bij elkaar of was dat die ene zonnestraal?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik hoop dat jullie controle net zo goed is als die van Piep gisteren. Ze reageert zo goed op haar injectie tegen artrose dat we nu gaan proberen om het nog een week te rekken. Officieel is elke 4 weken, dat rekten we naar 30 dagen, toen naar 5 weken en nu dus 6 weken.
Ze woog hetzelfde als vorige keer. Toen was ze in 5 weken tijd 4 ons afgevallen dus stabiel is al goede winst.
Wat goed!quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik hoop dat jullie controle net zo goed is als die van Piep gisteren. Ze reageert zo goed op haar injectie tegen artrose dat we nu gaan proberen om het nog een week te rekken. Officieel is elke 4 weken, dat rekten we naar 30 dagen, toen naar 5 weken en nu dus 6 weken.
Ze woog hetzelfde als vorige keer. Toen was ze in 5 weken tijd 4 ons afgevallen dus stabiel is al goede winst.
Liefquote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:03 schreef sigme het volgende:
De ree was gestikt. Ik heb het losgewurmd uit het net en een endje verderop neergelegd, want langs dit pad lopen best veel mensen en vrijwel allemaal met hond (en het ree had wat bloed aan de kop, had de onderkant kin opengescheurd aan dat rotnet.
Daarna de lokale valwildcoordinator gebeld en hij heeft het ree een uurtje later opgehaald.
Daarna opgevraagd wie er bij dat land hoort, boer gebeld, die reageerde op mijn melding 'er heeft zich een ree verstrikt in jouw net'. (verder had ik nog bijna niks gezegd) aanvallend verdedigend (wat kan ik daaraan doen en ik ben niet verplicht net op te ruimen en ik moet wel tegen de wolven). Dat laatste is echt heel komisch; dat net staat langs 1 van de 4 zijden van dat weiland...
Maar ik heb hem niet aangevallen, enkel gezegd het net nu los in z'n wei ligt, en dat is productiegras, dus dat hij dat net moet opruimen voordat hij gaat maaien. Dat was lief van me, zei hij (ik moest gelijk aan @:kaatje1 denken, met z'n 'lief').
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:37 schreef Sarabi het volgende:
De waarde was helemaal goedhad de DA en wij eigenlijk nog niet verwacht. Dus nu minder insuline spuiten en kijken hoe we het stabiel krijgen.
Nu maak ik me wel meteen zorgen om een hypo![]()
Dit is een vrijwel dagelijks terugkerend fenomeen. Ze liggen zelfs bijna elke ochtend samen bij me op bed. En nu met de warmte hele dagen in dezelfde ruimte want daar is het het warmst. Sinds Piep geen pijn meer heeft en haar nieren het beter doen, heeft ze niets meer om chagrijnig over te zijn. Het is echt een wonder dat het na 2,5 jaar toch nog goed gekomen is.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s ook mooi nieuws. Liggen Piep en Hans nog steeds dicht bij elkaar of was dat die ene zonnestraal?
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:37 schreef Sarabi het volgende:
De waarde was helemaal goedhad de DA en wij eigenlijk nog niet verwacht. Dus nu minder insuline spuiten en kijken hoe we het stabiel krijgen.
Nu maak ik me wel meteen zorgen om een hypo![]()
Dat is inderdaad verteldquote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Alleen insuline spuiten als poezenbeest gegeten heeft. Maarc dat is je vast al verteld![]()
Je zou kunnen overwegen/overleggen om een glucosemeter aan te schaffen (kosten niet zoveel) maar kan me voorstellen dat dat nog wel even een stap te ver is. (Moet je met een iets groter naaldje in z’n oor prikken voor een druppel bloed)
Oh ja wij kochten ook aspergesquote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit is een vrijwel dagelijks terugkerend fenomeen. Ze liggen zelfs bijna elke ochtend samen bij me op bed. En nu met de warmte hele dagen in dezelfde ruimte want daar is het het warmst. Sinds Piep geen pijn meer heeft en haar nieren het beter doen, heeft ze niets meer om chagrijnig over te zijn. Het is echt een wonder dat het na 2,5 jaar toch nog goed gekomen is.
[..]![]()
Ik vergeet ook steeds eente doen voor Kaatje die wint van haar schouder
![]()
Tevens eenvoor de 2 kilo asperges die ik net kocht.
En eenvoor de boer en zijn smoesjes. Lief
Ijsje al op en een aardbeien milkshake van verse aardbeien uit de tuin. Dus koken moet zo welquote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:11 schreef AnneX het volgende:
Totaal geen puf om te gaan koken…en jullie?
Denk dat ik maar eerst een ijsje pak.
Heb kapsalon laten komenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:11 schreef AnneX het volgende:
Ik heb gewoon gekooktquote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:11 schreef AnneX het volgende:
Denk dat ik maar eerst een ijsje pak.
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
net terug van de Makro, straks lekker Grieks in Kleve, eten bedoel ik.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja hè
Geschikt voor alles.
Laat er alleen niet je voeten mee masseren. Je glijdt nog weken uit op de houten vloer, al trok je sokken aan voor je naar bed ging
In het Duits is "Frans" behalve een taal, ook pijpen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Heeeeeeeeeel lang geleden las ik eens een boekie waarvan een deel van plot uiteindelijk was dat 'Grieks' helemaal geen standje is.
Ik had het ook best nog eens willen vertellenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:51 schreef sigme het volgende:
Dat doet me er aan denken, ik zocht welk merk glijmiddel hier eens bejubeld was in de SC. De meeste zoektermen liepen dood maar toen dacht ik aan Vanyels voeten en bingo.
[..]
Dit doet me denken aan Oom Oswald. Geen idee of dat het boek was. Maar Oom Oswald is hoe dan ook geweldig.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Heeeeeeeeeel lang geleden las ik eens een boekie waarvan een deel van plot uiteindelijk was dat 'Grieks' helemaal geen standje is.
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In het Duits is "Frans" behalve een taal, ook pijpen.
"Ik kan uitstekend Frans" om er dan droog achteraan te zeggen, die taal blijft lastig.
Zo vroeg ik een collega recent restaurant aanbevelingen in Stuttgart.
Hij, Hou je van Grieks?
Ik, ja, en het eten is ook niet slecht.
Koffie spoot uit zijn neus.
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan Oom Oswald. Geen idee of dat het boek was. Maar Oom Oswald is hoe dan ook geweldig.
Wij gebruiken sinds een jaartje de groene tube glijmiddel van Kruidvats eigen merk. Geweldig spulDat had ik jaren eerder willen ontdekken.
Pjurquote:
Nee, die Oom Oswald, al had ik naam & schrijver nooit kunnen ophoesten, heb ik ongeveer net zo lang geleden ook eens gelezen - ik herkende de wikipediabeschrijving. Uit dat boek heb ik het woord ' semen' opgedaan, wat helaas toch afgekeurd werd bij een potje scrabble. Wat is een geheugen toch een raar dingquote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan Oom Oswald. Geen idee of dat het boek was. Maar Oom Oswald is hoe dan ook geweldig.
Wij gebruiken sinds een jaartje de groene tube glijmiddel van Kruidvats eigen merk. Geweldig spulDat had ik jaren eerder willen ontdekken.
Ja, een post van jou er over kwam ik ook tegen, zonder naam van het artikel maar met een link (naar een swingerswebwinkelquote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:20 schreef Syrena het volgende:
[..]
PjurErodome nog steeds dankbaar voor de tip indertijd
Jij hebt nog wat ontdekkenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:35 schreef derLudolf het volgende:
Met mevrouw de Litouwer nog nooit hoeven gebruiken
Ik was dus van plan later dit jaar een roadtrip te doen. Eens voorgesteld of ze niet een tijdje rust wou na de zomervakantie met vier kinderen. Daar had ze wel oren naar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Nieuwe crankset, cassette en ketting zitten er op. De oude cassette los halen was nog wel een uitdaging. Dat ding dient met 40Nm vast gezet te worden. Ik ben blij dat ik professioneel gereedschap heb. Dat ding zat goed vast.
Morgen even een klein test rondje. Zondag rondje vaderdag.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Oh ik dacht omdat het was omdat ik zo woest aantrekkelijk wasquote:
Over jouw woeste aantrekkelijkheid kan ik niet oordelen, maar ik doelde eigenlijk op andere.. euh… manieren van de liefde bedrijven waarvoor je glijmiddel nodig zou kunnen hebbenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 20:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ik dacht omdat het was omdat ik zo woest aantrekkelijk was
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 20:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Over jouw woeste aantrekkelijkheid kan ik niet oordelen, maar ik doelde eigenlijk op andere.. euh… manieren van de liefde bedrijven waarvoor je glijmiddel nodig zou kunnen hebben
SPOILER: tmi?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 20:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]Ooit gezien wat er qua grootte uit kan komen ?SPOILER: tmi?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar spanning/angst kan zelf je pink belemmeren. Vandaar ook de Pjur![]()
Ben je dement aan het worden? Dit grapje heb je al zeker 10 keer verteld hier.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In het Duits is "Frans" behalve een taal, ook pijpen.
"Ik kan uitstekend Frans" om er dan droog achteraan te zeggen, die taal blijft lastig.
Zo vroeg ik een collega recent restaurant aanbevelingen in Stuttgart.
Hij, Hou je van Grieks?
Ik, ja, en het eten is ook niet slecht.
Koffie spoot uit zijn neus.
De binnenvoering smeren met silicone. Is de volgende dag ook een gesmeerde stoelgang.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 20:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ooit gezien wat er qua grootte uit kan komen ?![]()
Maar spanning/angst kan zelf je pink belemmeren. Vandaar ook de Pjur
Ik blijf de grap dan ook dankbaar melken, nieuwe ronde, nieuwe kansen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 20:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ben je dement aan het worden? Dit grapje heb je al zeker 10 keer verteld hier.
Tayberry?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 21:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het bessenfeest is hier ook begonnen![]()
[ afbeelding ]
Mogelijk. Een braambos in elk geval. Ik weet even niet meer welke waar staat. Ik heb er drie plus een braam. Twee van de vier zijn enorm, de andere twee zijn nog heel klein.quote:
Hebben jullie ook een moerbei staan? Da’s ook zo lekkerquote:Op vrijdag 16 juni 2023 22:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mogelijk. Een braambos in elk geval. Ik weet even niet meer welke waar staat. Ik heb er drie plus een braam. Twee van de vier zijn enorm, de andere twee zijn nog heel klein.
Week if wat geleden dus weer misgegaan he.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, een post van jou er over kwam ik ook tegen, zonder naam van het artikel maar met een link (naar een swingerswebwinkel) Die link was dood dus dat hielp me niet verder, moest ik toch op zoek naar Vanyels voeten.
Dikke bonusquote:Op vrijdag 16 juni 2023 21:03 schreef z80 het volgende:
[..]
De binnenvoering smeren met silicone. Is de volgende dag ook een gesmeerde stoelgang.
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 08:21 schreef yinu het volgende:
Wakker worden bij het geluid van een kokhalzende kat die dreigt over het bed te kotsen. Proberen de kat van het bed te verwijderen. Waardoor de kat zich heftig verzet en achterwaarts projectielkotst en er kots zit op de muur, de vloer, en tussen het matras en het bed. En toch op het bed.![]()
Daar was toch een topic over?
Belangrijkste is de Dutch Mountain Trail aflopen. Nog van Vaals naar Maastricht in drie etappes.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 09:18 schreef AnneX het volgende:
(Niet) lekker lezen bij overdenken van boodsch.lijstje voor bbq vanmiddag.
Veel plezier @:borisz In Aken is een boekenwinkel in een kerk.
Gewoon als belevenis. En dwalen in en wandelen rond Rolduc is ook bijzonder.
Wat staat er op jouw lijstje?
Vriend van mij had schoonouders uit noord engeland overquote:Op zaterdag 17 juni 2023 09:28 schreef borisz het volgende:
[..]
Belangrijkste is de Dutch Mountain Trail aflopen. Nog van Vaals naar Maastricht in drie etappes.
En daarna op twee ook wel dagje Aken. Ken die stad totaal niet. Ja weet van de Dom en Alemannia is de plaatselijke FC. Maar meer niet ![]()
F&F / Kattenkots - een kleine analysequote:Op zaterdag 17 juni 2023 08:21 schreef yinu het volgende:
Wakker worden bij het geluid van een kokhalzende kat die dreigt over het bed te kotsen. Proberen de kat van het bed te verwijderen. Waardoor de kat zich heftig verzet en achterwaarts projectielkotst en er kots zit op de muur, de vloer, en tussen het matras en het bed. En toch op het bed.![]()
One job...quote:Op zaterdag 17 juni 2023 10:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
F&F / Kattenkots - een kleine analyse
Sterkte met de opruim
Ik hoorde hier al een paar dagen af en toe een PIEP! Maar mijn (naar nu blijkt faal)katten reageerden er niet echt op. Net een mandje opzij gezet… Piep zei de muis en rende weg. Ugh.
Naar het schijnt is het ook niet op dezelfde dag gebouwd als Kölnquote:Op zaterdag 17 juni 2023 09:28 schreef borisz het volgende:
[..]
Belangrijkste is de Dutch Mountain Trail aflopen. Nog van Vaals naar Maastricht in drie etappes.
En daarna op twee ook wel dagje Aken. Ken die stad totaal niet. Ja weet van de Dom en Alemannia is de plaatselijke FC. Maar meer niet ![]()
Dieren op slaapkamersquote:Op zaterdag 17 juni 2023 08:21 schreef yinu het volgende:
Waarom Köln en Aachen vroeg ik me af...quote:Op zaterdag 17 juni 2023 11:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Naar het schijnt is het ook niet op dezelfde dag gebouwd als Köln
Och ja, jullie hebben markt🥵quote:Op zaterdag 17 juni 2023 13:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is zo warm hier op de markt. Helemaal windstil ook. Nog 3 uur en dan mogen we afbreken.
Oef, da’s eng. Fijn dat het nu is opgelost maar wat slechtquote:Op zaterdag 17 juni 2023 13:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Aaah @:yinu wat kut.. hoe krijgen ze het voor elkaar.
Ik liet donderdag mn auto achter voor onderhoud. Apk, merkbeurt, 4 nieuwe banden, remvloeistof verversen, uitlijnen, motorblok schoonmaken. Gister auto opgehaald.
Vandaag naar supermarkt voor boodschappen, parkeer in, hoor beetje raar geluid maar zal wel blikje zijn.
Kom ik terug, druk van remmen vrijwel weg.. gelukkig zit er een vestiging v zelfde bedrijf op de parkeerplaats daar, dus daar op slakkengangetje heen gereden. Hele remvloeistof reservoir leeg. Hij zet m op brug, blijkt dat ze bij de garage eerder de sleutel erop hebben laten zitten om reservoir dicht te draaien aan band-kant. Dus die heeft wss bij draaien bij inparkeren de stoep oid geraakt en daardoor open gedraaid..
[ afbeelding ]
Levensgevaarlijk, heel blij dat het nu gebeurde ipv op de snelweg oid![]()
Remvloeistof wordt nu opnieuw ververst door deze vestiging. Ga straks ook vragen of ze even willen dubbelchecken of 3vd4 oude bouten bij voorwiel nog goed zijn. Ze hadden bij andere vestiging gezegd dat ze die drie zouden checken en één sowieso vervangen, maar dat zou ochtend erna gebeuren want bouten waren nog niet binnen. Wil nu wel ff zeker weten of dat echt gecheckt is of dat ze gewoon gedacht hebben ohja deze plek zit geen bout dus daar nieuwe in..
Ook wel heel benieuwd wat beurt-vestiging hiermee gaat doen. Opnieuw verversen remvloeistof wordt nu door de andere vestiging kosteloos gedaan, maar ik vind het eigenlijk echt te bizar voor woorden dit..
Begon veelbelovend, toen bleek het lichtje van je koelkast stuk en je eindigde met een cliffhanger.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor alle fans: De nieuwe Koken met Fles is uit![]()
Het eindresultaat:
[ afbeelding ]
Errug lekkurMorgen weer
Nee dit is niet de bedoeling hoor. Je moet het geweldig vinden of gewoon je mond houdenquote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Begon veelbelovend, toen bleek het lichtje van je koelkast stuk en je eindigde met een cliffhanger.
6/10.
Vette pech voor de kaboutersquote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dit is niet de bedoeling hoor. Je moet het geweldig vinden of gewoon je mond houden
Tof!quote:Op zaterdag 17 juni 2023 14:56 schreef Tuindier het volgende:
Hoi!Ik ben weer thuis van 2,5 week vakantie in Wales. Het was geweldig, en iets minder warm dan hier dus perfect. Prachtige kastelen en tuinen gezien, fantastisch gewandeld. We hebben 3 papegkaaiduikers gezien en een (waarschijnlijk) boommarter. En 100.000 schapen natuurlijk
.
Niet helemaal, maar grotendeels wel...quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Allemaal cask strength en op volgorde van sterkte gezet?
Wij stonden vandaag ook op een festival en ik zag bij veel brouwerijen dat ze ventilatoren bij zich hadden. Dat helpt toch wel een beetje.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 13:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is zo warm hier op de markt. Helemaal windstil ook. Nog 3 uur en dan mogen we afbreken.
Het klinkt zo als een heel nieuw gerechtquote:Op zaterdag 17 juni 2023 17:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik maakte een Amerikaans recept voor de instant pot. Lust echt geen bleekselderij dus dat er niet in. Ook een ander ingrediënt kon niet omdat dat in Europa niet te koop is, refrigerated biscuits. Ik had niet naar de uitgebreide fotoreportage met bijbehorend geneuzel gekeken . Maar nu ziet het er heel anders uit. Blijkt dat het geen bleekselderij moest zijn maar gewoon selderij en dat het maaltijd geen soep is maar een soort prutje. Wel lekker maar heel anders dan de verwachting. De biscuits heb ik vervangen door orzo.
Fijn van je bbq. Zijn die trieste dan vanwege het eten?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 23:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het klinkt zo als een heel nieuw gerechtBiscuits en orzo zijn ook niet echt hetzelfde.
Als het maar lekker was![]()
Ik had een fijne bbq met vrienden. Super gezellig en allemaal lekkere dingen(ik ben vooral trieste bbq's gewend met de familie)
Triest = goedkoopste bbq vleespakket van Jumbo, Johma huzarensalade, Calvé sausjes, wit stokbrood. En dat is het. Oh, en het meeste vlees iets te zwart laten worden.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 23:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn van je bbq. Zijn die trieste dan vanwege het eten?
Dat mis ik nog wel eens van de oude vriendengroep, de bbq’s waar iedereen wat maakte en nooit hetzelfde
Verbrande speklapjes…quote:Op zondag 18 juni 2023 06:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Triest = goedkoopste bbq vleespakket van Jumbo, Johma huzarensalade, Calvé sausjes, wit stokbrood. En dat is het. Oh, en het meeste vlees iets te zwart laten worden.
Oh dat is wel slim. Op de markten waar ik sta is meestal geen stroom. Was jullie markt leuk?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 23:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij stonden vandaag ook op een festival en ik zag bij veel brouwerijen dat ze ventilatoren bij zich hadden. Dat helpt toch wel een beetje.
quote:Op zondag 18 juni 2023 06:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Triest = goedkoopste bbq vleespakket van Jumbo, Johma huzarensalade, Calvé sausjes, wit stokbrood. En dat is het. Oh, en het meeste vlees iets te zwart laten worden.
Gaat het weer een beetje?quote:Op zondag 18 juni 2023 07:48 schreef vlindertje89 het volgende:
Morgen! Veel plezier met fietsen @:fietsie!
Ik heb sinds 3.30 nauwelijks meer geslapen. Werd wakker van enorme buik+rugpijn, zoveel dat ik er ook misselijk van was. Af en aan even in slaap gevallen en dan weer kramp in buik en rug. Om 5u maar vast twee teamgenoten geappt dat ik mogelijk niet mee kan doen straks met de wedstrijd. Er is nu eindelijk wat uit, dus voor nu voelt t iets beter. Kijken hoe lang dat duurt, hopelijk lang genoeg om nog even twee uurtjes te kunnen slapen nu. Zal wel iets verkeerd gevallen zijn gister..
Dit leest alsof de merelouders het filmpje zagen en begrepen dat hun jong gefilmd en in de buurt wasquote:Op zondag 18 juni 2023 08:00 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hoorden gisteravond een hoop vogelonrust in de tuin. Eerder die avond al een dood mereljong gevonden op het grasmaar de ouders bleven heel onrustig overvliegen. Bij nadere inspectie zat er een jong in de heg en eentje een heel stuk verder op de grond. Die laatste hebben we in de heg gezet naast het andere jong maar de ouders konden ze duidelijk niet vinden. Toen heb ik mijn telefoon met een filmpje van een jonge merel er maar naast gelegd
Het heeft wel gewerkt want even later heeft vader de jongen gesignaleerd. Stomme kat zat eerder deze week al op dat nest te azen maar toen jaagde ik 'm weg.
Dit alles gebeurde terwijl we de nieuwe Avatar zaten te kijken en bleek een stuk boeiender dan die filmWat een langdradig geneuzel zeg. Er was toch iemand die die film 100+ keer gezien heeft omdat ie zo mooi vond? Hoe dan?!
Dit klopt. Maar een keertje kan wel. Niet dag in dag uit.quote:
Dat realiseerde ik me ook toen ik het typte maar ik ging er ook vanuit dat jullie slim genoeg zijn om me te snappenquote:Op zondag 18 juni 2023 09:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit leest alsof de merelouders het filmpje zagen en begrepen dat hun jong gefilmd en in de buurt was
Ik vond overigens de oude Avatar al geen bal aan. En daar waren hele hordes mensen ook wild enthousiast over. Dus er geen seconde aan gedacht om de nieuwe te gaan bekijken.
Mijn visualisatie was wel een klein binnenpretje, dus dat was fijnquote:Op zondag 18 juni 2023 09:06 schreef Clubsoda het volgende:
Dat realiseerde ik me ook toen ik het typte maar ik ging er ook vanuit dat jullie slim genoeg zijn om me te snappenik heb overigens eerst een poosje als een soort luchtverkeersleider geprobeerd de merels te seinen richting de kinderen maar dat was niet succesvol.
Ik vond de eerste film wel gaan, mijn vrouw vond hem verschrikkelijk. Dus die is nu gelukkig met mijn medestanderschap en samen klagen schept ook een band
Ow totaal niet bij stil gestaan dat jullie meestal geen stroom hebben, sorry!quote:Op zondag 18 juni 2023 08:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh dat is wel slim. Op de markten waar ik sta is meestal geen stroom. Was jullie markt leuk?
Handig!quote:Op zondag 18 juni 2023 10:08 schreef AnneX het volgende:
@:Vlindertje89 én buikpijn én rugpijn is voor mij een rode vlag.
Als dat aanhoudt, ga je de huisarts of de post bellen!
@:Lucky_Strike voor buurman nam ik een pakket aan: een snoerloze ventilator.
https://www.makita.nl/zoe(...)or&tm_submit_search=
Oh zo. Ehm nou, beetje creatief googlen op wat je zelf zou willen, wie weet wat je vindtquote:Op zondag 18 juni 2023 11:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is nou niet direct een educatief dagje uit
Voorzichtig te groeien of voorzichtig te bloeien?quote:Op zondag 18 juni 2023 11:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:gcjoel, het is de loganberry die nu zo enorm veel vrucht geeft hier. De boysenberry hangt ook vol met bloesem en zou in juli vrucht moeten geven. De tayberry en braam hebben nog geen zin dit jaar. De herfstframboos begint ook al voorzichtig.
Ik heb wel eens op google gezocht naar “de dag van” gelukkig zijn er soms een paar op 1 dag, want anders hebben we te weinig dagen in een jaar.quote:Op zondag 18 juni 2023 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gisteren de Dag van de Bouw gemist. Vorige jaren ook de Weekenden van de Wetenschap. Voor volgend weekend staan ze in de agenda. Kent iemand hier nog meer van dat soort initiatieven?
Vrucht te geven. Dat zou vanaf augustus moeten gebeuren dus ik was wat verbaasd. Maar ik weet nog bijzonder weinig van bessenstruiken dus het zal wel goed zijn.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voorzichtig te groeien of voorzichtig te bloeien?
Inderdaadquote:Op zondag 18 juni 2023 11:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens op google gezocht naar “de dag van” gelukkig zijn er soms een paar op 1 dag, want anders hebben we te weinig dagen in een jaar.
En natuurlijk niet op een dag, de dag van het gebit of zoquote:Op zondag 18 juni 2023 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
InderdaadToen ik de website en social media van een grote tandartspraktijd verzorgde, waren er ook zo veel dagen van de mondhygienist, parodontoloog, mondgezondheid, kindertandenborstel, etc.
Natuurlijk niet. Dat zou te makkelijk zijn.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En natuurlijk niet op een dag, de dag van het gebit of zo
Ik moet nu aan Druppie denken. Dat was de hoofdpersoon (hoofddruppel) in een stripboekje dat we op de basisschool kregen van het waterzuiveringsbedrijf. Druppie ging a la Er was eens de Mens op reis door de waterzuiveringsinstallaties.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
27 september al wat te doen Lucky?
https://kraanwaterdag.nl/
Behalve allerlei kindershit kun je dan soms ook watertorens bezoeken en beklimmen. Even in de gaten houden.
Rode vlag voor wat?quote:Op zondag 18 juni 2023 10:08 schreef AnneX het volgende:
@:Vlindertje89 én buikpijn én rugpijn is voor mij een rode vlag.
Als dat aanhoudt, ga je de huisarts of de post bellen!
@:Lucky_Strike voor buurman nam ik een pakket aan: een snoerloze ventilator.
https://www.makita.nl/zoe(...)or&tm_submit_search=
Ook interessantquote:Op zondag 18 juni 2023 11:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik moet nu aan Druppie denken. Dat was de hoofdpersoon (hoofddruppel) in een stripboekje dat we op de basisschool kregen van het waterzuiveringsbedrijf. Druppie ging a la Er was eens de Mens op reis door de waterzuiveringsinstallaties.
Je kan 'm ook moeilijk streng toespreken en op de kalender wijzen.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vrucht te geven. Dat zou vanaf augustus moeten gebeuren dus ik was wat verbaasd. Maar ik weet nog bijzonder weinig van bessenstruiken dus het zal wel goed zijn.
Jij zit in de waterbusiness? Ik heb eigenlijk geen idee wat je doet. Ik ging uit van iets IT'igs maar dat kan ook in/op/naast/bij/over het water natuurlijk.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook interessant![]()
Alleen niet het deel van de waterkringloop waar ik in zit
Jaquote:Op zondag 18 juni 2023 11:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jij zit in de waterbusiness? Ik heb eigenlijk geen idee wat je doet. Ik ging uit van iets IT'igs.
quote:Op zondag 18 juni 2023 11:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je kan 'm ook moeilijk streng toespreken en op de kalender wijzen.
In de kas zou je dat nu wel ongeveer verwachten. Buiten nog niet. Ik heb net 5 beginnende tomaten aan mijn 21 planten hangen.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:13 schreef derLudolf het volgende:
Mensen met tomatenplanten? Moeten er nu nog geen tomaten aan zitten nu?
Hier één tomatenplant. Hij groeit verder flink, nog even geduld dus.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
In de kas zou je dat nu wel ongeveer verwachten. Buiten nog niet. Ik heb net 5 beginnende tomaten aan mijn 21 planten hangen.
Weet je zeker dat ie herfst is?quote:Op zondag 18 juni 2023 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vrucht te geven. Dat zou vanaf augustus moeten gebeuren dus ik was wat verbaasd. Maar ik weet nog bijzonder weinig van bessenstruiken dus het zal wel goed zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze?quote:Op zondag 18 juni 2023 12:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Brand in de buurt (ca 1 km verderop, drukke woonwijk), 3 brandweer, 2 politie (vanuit de stad te zien), 2 ambulances en een traumahelicopter.
Moh, ik wil bij jou komen barbecueën!quote:Op zondag 18 juni 2023 08:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je asperges @:AnneX Ik heb nu een paar keer aardappeltjes met meegebakken citroen gemaakt, dat is ook zo lekker.
Hier maken we vanavond op de bbq een ceasar salade van gegrilde romaine, drumsticks, spek, Turks brood en asperges. Daarnaast nog een zoete gepofte aardappel en als toetje gegrilde nectarines met bessen.
Ja. T is hard werken daar voor de brandweer (en die komen nog steeds langs)quote:Op zondag 18 juni 2023 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze?![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)em-woningen-ontruimd
Ziet er niet goed uit iddquote:Op zondag 18 juni 2023 14:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja. T is hard werken daar voor de brandweer (en die komen nog steeds langs)
Sinds de camera op buiten staat (wat vanaf de straat zichtbaar is) niks meer. De regenboogvlaggetjes zijn binnen, meerdere huizen ook aangegeven mee te willen doen. Wijkagent was gister op bezoek bij de buurvrouwen en daarna ook bij mij even langs geweest. Ik heb daarna met buurvrouwen ook even bijgekletst en zij liggen niet helemaal op een lijn - ene buurvrouw maakt zich niet zo'n zorgen en zit er wat meer 'activistisch' in, wil een statement maken, laten zien dat de buurt steunt enzo. De andere buurvrouw heeft er veel spanning van en voelt zich op dit moment eigenlijk al niet echt meer veilig in hun huis, met het idee nu waren het eieren, maar straks staan ze aan de deur of is het een baksteen oid. En als iedereen nu vlaggetjes op gaat hangen is kans natuurlijk grootst dat ze dan alsnog weer naar t huis komen die als eerst de vlag had, als ze iets zouden komen doen.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:23 schreef yinu het volgende:
Oh en @:vlindertje89, hoe is het met de eiergooiers en de regenboogvlaggen?
Prachtig daar!!quote:Op zondag 18 juni 2023 13:01 schreef Candaasje het volgende:
Oh jullie waren alweer 2 pagina’s verder
Hij is me verkocht als herfst door fruitbomen.net dus wel een betrouwbare verkoper.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ie herfst is?
Mijn zomerframboos maakt nu vruchten. Herfst groeit alleen maar als een gek.
Of is ie afgelopen najaar niet tot de grond gesnoeid? Dan kan het en heb je mogelijk 2 oogsten dit jaar.
Ja, vanwege de hitte moeten ze ook van tijd tot tijd aflossen en de brand wordt steeds groter, dus meer mankracht nodig. Heftig hoor.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja. T is hard werken daar voor de brandweer (en die komen nog steeds langs)
En het vuur laait weer op en er komt rook uit nog twee huizen lees ik op het lokale nieuws, dus nu 5 (rijtje van 8 woningen)quote:Op zondag 18 juni 2023 15:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, vanwege de hitte moeten ze ook van tijd tot tijd aflossen en de brand wordt steeds groter, dus meer mankracht nodig. Heftig hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Herfstframboos bloeit op verse takken, dus wat je weghaalt geeft geen eten. De mijne groeit zo bizar dat ik beter wel een en ander had kunnen verwijderen, maar geen tijd...quote:Op zondag 18 juni 2023 14:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hij is me verkocht als herfst door fruitbomen.net dus wel een betrouwbare verkoper.
Hij is alleen in het voorjaar een beetje in fatsoen gebracht. Ik heb gisteren een paar takken verwijderd. Had ik dat niet moeten doen?
Heb je de Altonaer Fischmarkt al eens bezocht? Ik vond het tamelijk hilarisch namelijkquote:
Ik kan me dit dilemma heel goed voorstellen. Activisme is goed en soms ook nodig maar je thuis onveilig voelen is vreselijk.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:50 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Sinds de camera op buiten staat (wat vanaf de straat zichtbaar is) niks meer. De regenboogvlaggetjes zijn binnen, meerdere huizen ook aangegeven mee te willen doen. Wijkagent was gister op bezoek bij de buurvrouwen en daarna ook bij mij even langs geweest. Ik heb daarna met buurvrouwen ook even bijgekletst en zij liggen niet helemaal op een lijn - ene buurvrouw maakt zich niet zo'n zorgen en zit er wat meer 'activistisch' in, wil een statement maken, laten zien dat de buurt steunt enzo. De andere buurvrouw heeft er veel spanning van en voelt zich op dit moment eigenlijk al niet echt meer veilig in hun huis, met het idee nu waren het eieren, maar straks staan ze aan de deur of is het een baksteen oid. En als iedereen nu vlaggetjes op gaat hangen is kans natuurlijk grootst dat ze dan alsnog weer naar t huis komen die als eerst de vlag had, als ze iets zouden komen doen.
Ik snap allebei, en ze snappen elkaar ook wel rationeel gezien, maar komen er dus nog niet helemaal uit samen wat ze willen. De één hangt het liefst elk huis vol vlaggetjes, de ander haalt gevoelsmatig het liefst de vlag helemaal weg om zich weer veilig te kunnen voelen (ook al wil ze tegelijk ook niet 'buigen', ze zei ook ik wou dat het morgen 1 juli is en die vlag weg kan). Ik heb gezegd mee te doen met de vlaggetjes maar vind dat heel eerlijk gezegd zelf ook wel beetje spannend - ik lijk qua karakter ook iets meer op de onveilig-voelende buurvrouw. Voel me nu niet onveilig, en wil ook wel laten zien dat ik steun, maar wil ook niet uitlokken zegmaar (los van dat ook dan natuurlijk idioot gedrag is). Lief dat je t vraagt!
Gelukkig!quote:Ik heb net eindelijk een uurtje kunnen slapen, en een hapje ontbijtkoek gehad. Voel me wel weer ietsjes beter. Goede hoop dat t morgen gewoon weg is weer
Wat een drama! En ik zag dat het tennissen in Rosmalen werd stilgelegd vanwege de regen. Beter dat het daar bij jullie ook even gaat plenzen.quote:Op zondag 18 juni 2023 15:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En het vuur laait weer op en er komt rook uit nog twee huizen lees ik op het lokale nieuws, dus nu 5 (rijtje van 8 woningen)
En nu een tweede nl.alert
Desondanks flinke afstanden! Ik heb ook geleerd dat kilometers in NL en hoogtemeters in NL echt anders zijn dan op rotsachtige ondergrond in de UK.quote:Op zondag 18 juni 2023 16:07 schreef borisz het volgende:
Groeten uit Gulpen. Ook een evenement in het dorp blijkbaar. Het Brouwlokaal van de plaatselijke Brouwerij is gewoon open gelukkig.
De eerste 24km in de benen.
Moet meer op het weer gaan letten. De eerste drie druppels zijn letterlijk gevallen. De rest is al eerder opgelost 😋.
Morgen door naar Mheer. Met drie beklimmingen. Vandaag toch ook 400
meter op en 500 down. Limburg is wel iets anders dan 25km in de rest van het land.
Heb je geen bron? Ik heb net de pomp weer aangeslingerd.quote:Op zondag 18 juni 2023 16:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben al uren elke paar minuten een spatje. Het gaat niet gebeuren geloof ik hier. Ik was graag even natgeregend eigenlijk.
We hebben net het eerste vak aardappels geoogst. Die hadden duidelijk ook wat meer vocht kunnen gebruiken.
Hij heeft takken genoeg dus het zal wel goedkomen danquote:Op zondag 18 juni 2023 15:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Herfstframboos bloeit op verse takken, dus wat je weghaalt geeft geen eten. De mijne groeit zo bizar dat ik beter wel een en ander had kunnen verwijderen, maar geen tijd...
En ik heb je verkeerd voorgelicht, mijn mallerd geeft ook vrucht op 1 tak. Alle andere zijn zelfs nog bloemkool
Niet op dit moment. Alles krijgt kraanwaterquote:Op zondag 18 juni 2023 16:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je geen bron? Ik heb net de pomp weer aangeslingerd.
Een bron spuiten zal op de klei ook wel niet makkelijk gaan. Volgens mij heb je hier voor ¤250 wel klaar.quote:Op zondag 18 juni 2023 16:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Niet op dit moment. Alles krijgt kraanwaterVanaf volgend weekend kunnen we hopelijk wat aan het watergebeuren hier gaan doen.
Hier ook, en heb geen zin de voortuin te sproeienquote:Op zondag 18 juni 2023 16:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben al uren elke paar minuten een spatje. Het gaat niet gebeuren geloof ik hier. Ik was graag even natgeregend eigenlijk.
We hebben net het eerste vak aardappels geoogst. Die hadden duidelijk ook wat meer vocht kunnen gebruiken.
We hebben een waterput hier in huis. Of iets waarvan het vermoeden is dat het een waterput is. Daar moeten we eens iets mee doen.quote:Op zondag 18 juni 2023 16:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een bron spuiten zal op de klei ook wel niet makkelijk gaan. Volgens mij heb je hier voor ¤250 wel klaar.
Heftig, ik lees t net op mijn nos appquote:Op zondag 18 juni 2023 15:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En het vuur laait weer op en er komt rook uit nog twee huizen lees ik op het lokale nieuws, dus nu 5 (rijtje van 8 woningen)
En nu een tweede nl.alert
Daarin staat altijd wel genoeg water? Dan is dat nog makkelijker ja. Geen idee meer hoe en waar jullie sloten hebben liggenquote:Op zondag 18 juni 2023 17:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We hebben een waterput hier in huis. Of iets waarvan het vermoeden is dat het een waterput is. Daar moeten we eens iets mee doen.
De snellere oplossing is om de pomp in de sloot te hangen en het druppelsysteem voor de moestuin aan te sluiten.
We hebben een sloot achter ons weiland en een sloot achter de achtertuin. Die van het weiland wordt gebruikt door boeren en de lokale zaadveredelaar op hun testvelden, daar staat dus altijd water in. De andere sloot is van onszelf en de buren en die staat regelmatig droog.quote:Op zondag 18 juni 2023 17:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarin staat altijd wel genoeg water? Dan is dat nog makkelijker ja. Geen idee meer hoe en waar jullie sloten hebben liggen![]()
Ik heb een aantal jaren geleden een tyleenslang onder het voetpad door gemaakt dat tussen het kanaal en onze tuin zit. Zodat mensen niet meer kunnen struikelen over een tuinslang. Stroomkabel ligt er nog wel.
Maar als we het dorpsfeest weer hebben gehad dan wil even een aanzuigslang onder het voetpad door maken. Zodat de pomp op eigen terrein kan blijven staan. Dan hoef je hem ook niet elke keer op te ruimen
Was net een filmpje van een vrouw die over het dak (vol zonnepanelen) naar de buren kruipt). Bleek het een zwangere vrouw met kind te zijn.quote:
Ik zag een filmpje waarbij het leek alsof alleen zonnepanelen in de fik stonden.quote:Op zondag 18 juni 2023 17:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Was net een filmpje van een vrouw die over het dak (vol zonnepanelen) naar de buren kruipt). Bleek het een zwangere vrouw met kind te zijn.
Die huizen zijn korte tijd geleden helemaal gerenoveerd en volgens de Gelderlander is de brand ontstaan in de warmtepomp die buiten staat
Dat schijnt nog niet zo te zijn begreep ik. Hopelijk blijft dat zoquote:Op zondag 18 juni 2023 18:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zag een filmpje waarbij het leek alsof alleen zonnepanelen in de fik stonden.
Die hele wijk zal sowieso schoongemaakt moeten worden denk ik, zal wel vol liggen het allemaal kleine stukjes "glas"
Sterktequote:Op zondag 18 juni 2023 18:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pff. De broer van mijn beste vriendin staat al een tijd op de wachtlijst voor een donorhart. Afgelopen week ging het zo slecht met hem dat hij bovenaan de wachtlijst kwam. Vandaag ineens de operatie. Begon om 11.00, duurt 4-6 uur. Ze zijn nog steeds bezig.
Ondertussen wordt hier een speech voor op de uitvaart van de vriend van morgen geoefend. Gezellige onderwerpen vandaag.
Maar er wordt ook veel naar prijs gekeken. Geen idee wat voor vermogen een WP heeft, maar ja, 1,5mm2 draden ipv 2,5mm2 is een flinke besparingquote:Op zondag 18 juni 2023 18:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vreselijk die brand in Arnhem, hoop dat het onderzocht gaat worden waarom die zich zo kan uitbreiden. 2023 zou je verwachten dat brandpreventie toch serieus genomen wordt.
Want dat kan niet ofzo?quote:Op zondag 18 juni 2023 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
De brand is nog niet eens onder controle maar de media weten de oorzaak al
Dank je. Het overlijden was beter zo en de hartoperatie iets waar we al lang op wachten. Dus beide soort van positief. Maar ja, fijn is het allemaal niet.quote:
Da’s een spannende dag. Zo mooi voor hem en zijn familie maar ik moet dan altijd denken aan een familie met een enorm verdriet, al zal donatie ook een troost zijn.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pff. De broer van mijn beste vriendin staat al een tijd op de wachtlijst voor een donorhart. Afgelopen week ging het zo slecht met hem dat hij bovenaan de wachtlijst kwam. Vandaag ineens de operatie. Begon om 11.00, duurt 4-6 uur. Ze zijn nog steeds bezig.
Ondertussen wordt hier een speech voor op de uitvaart van de vriend van morgen geoefend. Gezellige onderwerpen vandaag.
Wat ik begreep op het nieuws heeft het te maken met hoe de pannen gelegd zijn, brandweer kan er niet bij komen.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vreselijk die brand in Arnhem, hoop dat het onderzocht gaat worden waarom die zich zo kan uitbreiden. 2023 zou je verwachten dat brandpreventie toch serieus genomen wordt.
Ik had nog niet aan de andere familie gedacht. Dat is helemaal waar.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s een spannende dag. Zo mooi voor hem en zijn familie maar ik moet dan altijd denken aan een familie met een enorm verdriet, al zal donatie ook een troost zijn.
Sterkte!quote:Op zondag 18 juni 2023 19:03 schreef vlindertje89 het volgende:
Jeetje @:Lucky_Strike, dat zijn wel veel emotionele dingen op één dag!
Ik zit op de HAP, inmiddels ook koorts erbij. Moest potje meenemen dus denk dat ze iig blaasontsteking willen uitsluiten. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Ging mij niet zozeer om de oorzaak, dat kan van alles zijn, maar waarom het zich zo kan uitbreiden. Passieve brandwerende maatregelenquote:Op zondag 18 juni 2023 18:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar er wordt ook veel naar prijs gekeken. Geen idee wat voor vermogen een WP heeft, maar ja, 1,5mm2 draden ipv 2,5mm2 is een flinke besparing
Dat de brandweer het moeilijk heeft met het blussen van de brand, komt voornamelijk door de zonnepanelen die daar op het dak liggen, zo meldt woordvoerder van de Veiligheidsregio Gelderland-Midden, Marco Misset. "De zonnepanelen liggen als een soort paraplu over het dak en de brand woedt onder die paraplu. Er kan geen water bijkomen." Daarom was de brandweer vanmiddag al bezig om enkele zonnepanelen van het dak te verwijderen.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ging mij niet zozeer om de oorzaak, dat kan van alles zijn, maar waarom het zich zo kan uitbreiden. Passieve brandwerende maatregelen
Zo'n vermoeden had ik al.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat de brandweer het moeilijk heeft met het blussen van de brand, komt voornamelijk door de zonnepanelen die daar op het dak liggen, zo meldt woordvoerder van de Veiligheidsregio Gelderland-Midden, Marco Misset. "De zonnepanelen liggen als een soort paraplu over het dak en de brand woedt onder die paraplu. Er kan geen water bijkomen." Daarom was de brandweer vanmiddag al bezig om enkele zonnepanelen van het dak te verwijderen.
Oh bah @:vlindertje89 Hopelijk kan je snel geholpen worden en is het ook snel over
Ellende zeg. Maakt het blussen erg moeilijk. Maar dat zo door kan slaan naar de buren. Doet me denken aan die flat in Engeland een paar jaar terug.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat de brandweer het moeilijk heeft met het blussen van de brand, komt voornamelijk door de zonnepanelen die daar op het dak liggen, zo meldt woordvoerder van de Veiligheidsregio Gelderland-Midden, Marco Misset. "De zonnepanelen liggen als een soort paraplu over het dak en de brand woedt onder die paraplu. Er kan geen water bijkomen." Daarom was de brandweer vanmiddag al bezig om enkele zonnepanelen van het dak te verwijderen.
Oh bah @:vlindertje89 Hopelijk kan je snel geholpen worden en is het ook snel over
Panelen zijn zonder brandscheiding als 1 grote plaat gelegd. En vlak tegen de pannen aan om windvang te voorkomen. Lekker goedkoop. En ziet er strak uit.quote:
Ja, ik denk dat dit in het vervolg niet meer zo gedaan zal wordenquote:Op zondag 18 juni 2023 19:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ellende zeg. Maakt het blussen erg moeilijk. Maar dat zo door kan slaan naar de buren. Doet me denken aan die flat in Engeland een paar jaar terug.
Dit, en kijken naar of de scheiding tussen de huizen goed brandveilig is.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Panelen zijn zonder brandscheiding als 1 grote plaat gelegd. En vlak tegen de pannen aan om windvang te voorkomen. Lekker goedkoop. En ziet er strak uit.
Tijd dat er regels komen dat de brandscheiding gelden tot en met de laatste laag. En niet onder de pannen ophoud.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |