We hebben een sloot achter ons weiland en een sloot achter de achtertuin. Die van het weiland wordt gebruikt door boeren en de lokale zaadveredelaar op hun testvelden, daar staat dus altijd water in. De andere sloot is van onszelf en de buren en die staat regelmatig droog.quote:Op zondag 18 juni 2023 17:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarin staat altijd wel genoeg water? Dan is dat nog makkelijker ja. Geen idee meer hoe en waar jullie sloten hebben liggen![]()
Ik heb een aantal jaren geleden een tyleenslang onder het voetpad door gemaakt dat tussen het kanaal en onze tuin zit. Zodat mensen niet meer kunnen struikelen over een tuinslang. Stroomkabel ligt er nog wel.
Maar als we het dorpsfeest weer hebben gehad dan wil even een aanzuigslang onder het voetpad door maken. Zodat de pomp op eigen terrein kan blijven staan. Dan hoef je hem ook niet elke keer op te ruimen
Was net een filmpje van een vrouw die over het dak (vol zonnepanelen) naar de buren kruipt). Bleek het een zwangere vrouw met kind te zijn.quote:
Ik zag een filmpje waarbij het leek alsof alleen zonnepanelen in de fik stonden.quote:Op zondag 18 juni 2023 17:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Was net een filmpje van een vrouw die over het dak (vol zonnepanelen) naar de buren kruipt). Bleek het een zwangere vrouw met kind te zijn.
Die huizen zijn korte tijd geleden helemaal gerenoveerd en volgens de Gelderlander is de brand ontstaan in de warmtepomp die buiten staat
Dat schijnt nog niet zo te zijn begreep ik. Hopelijk blijft dat zoquote:Op zondag 18 juni 2023 18:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zag een filmpje waarbij het leek alsof alleen zonnepanelen in de fik stonden.
Die hele wijk zal sowieso schoongemaakt moeten worden denk ik, zal wel vol liggen het allemaal kleine stukjes "glas"
Sterktequote:Op zondag 18 juni 2023 18:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pff. De broer van mijn beste vriendin staat al een tijd op de wachtlijst voor een donorhart. Afgelopen week ging het zo slecht met hem dat hij bovenaan de wachtlijst kwam. Vandaag ineens de operatie. Begon om 11.00, duurt 4-6 uur. Ze zijn nog steeds bezig.
Ondertussen wordt hier een speech voor op de uitvaart van de vriend van morgen geoefend. Gezellige onderwerpen vandaag.
Maar er wordt ook veel naar prijs gekeken. Geen idee wat voor vermogen een WP heeft, maar ja, 1,5mm2 draden ipv 2,5mm2 is een flinke besparingquote:Op zondag 18 juni 2023 18:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vreselijk die brand in Arnhem, hoop dat het onderzocht gaat worden waarom die zich zo kan uitbreiden. 2023 zou je verwachten dat brandpreventie toch serieus genomen wordt.
Want dat kan niet ofzo?quote:Op zondag 18 juni 2023 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
De brand is nog niet eens onder controle maar de media weten de oorzaak al
Dank je. Het overlijden was beter zo en de hartoperatie iets waar we al lang op wachten. Dus beide soort van positief. Maar ja, fijn is het allemaal niet.quote:
Da’s een spannende dag. Zo mooi voor hem en zijn familie maar ik moet dan altijd denken aan een familie met een enorm verdriet, al zal donatie ook een troost zijn.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pff. De broer van mijn beste vriendin staat al een tijd op de wachtlijst voor een donorhart. Afgelopen week ging het zo slecht met hem dat hij bovenaan de wachtlijst kwam. Vandaag ineens de operatie. Begon om 11.00, duurt 4-6 uur. Ze zijn nog steeds bezig.
Ondertussen wordt hier een speech voor op de uitvaart van de vriend van morgen geoefend. Gezellige onderwerpen vandaag.
Wat ik begreep op het nieuws heeft het te maken met hoe de pannen gelegd zijn, brandweer kan er niet bij komen.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vreselijk die brand in Arnhem, hoop dat het onderzocht gaat worden waarom die zich zo kan uitbreiden. 2023 zou je verwachten dat brandpreventie toch serieus genomen wordt.
Ik had nog niet aan de andere familie gedacht. Dat is helemaal waar.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s een spannende dag. Zo mooi voor hem en zijn familie maar ik moet dan altijd denken aan een familie met een enorm verdriet, al zal donatie ook een troost zijn.
Sterkte!quote:Op zondag 18 juni 2023 19:03 schreef vlindertje89 het volgende:
Jeetje @:Lucky_Strike, dat zijn wel veel emotionele dingen op één dag!
Ik zit op de HAP, inmiddels ook koorts erbij. Moest potje meenemen dus denk dat ze iig blaasontsteking willen uitsluiten. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Ging mij niet zozeer om de oorzaak, dat kan van alles zijn, maar waarom het zich zo kan uitbreiden. Passieve brandwerende maatregelenquote:Op zondag 18 juni 2023 18:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar er wordt ook veel naar prijs gekeken. Geen idee wat voor vermogen een WP heeft, maar ja, 1,5mm2 draden ipv 2,5mm2 is een flinke besparing
Dat de brandweer het moeilijk heeft met het blussen van de brand, komt voornamelijk door de zonnepanelen die daar op het dak liggen, zo meldt woordvoerder van de Veiligheidsregio Gelderland-Midden, Marco Misset. "De zonnepanelen liggen als een soort paraplu over het dak en de brand woedt onder die paraplu. Er kan geen water bijkomen." Daarom was de brandweer vanmiddag al bezig om enkele zonnepanelen van het dak te verwijderen.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ging mij niet zozeer om de oorzaak, dat kan van alles zijn, maar waarom het zich zo kan uitbreiden. Passieve brandwerende maatregelen
Zo'n vermoeden had ik al.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat de brandweer het moeilijk heeft met het blussen van de brand, komt voornamelijk door de zonnepanelen die daar op het dak liggen, zo meldt woordvoerder van de Veiligheidsregio Gelderland-Midden, Marco Misset. "De zonnepanelen liggen als een soort paraplu over het dak en de brand woedt onder die paraplu. Er kan geen water bijkomen." Daarom was de brandweer vanmiddag al bezig om enkele zonnepanelen van het dak te verwijderen.
Oh bah @:vlindertje89 Hopelijk kan je snel geholpen worden en is het ook snel over
Ellende zeg. Maakt het blussen erg moeilijk. Maar dat zo door kan slaan naar de buren. Doet me denken aan die flat in Engeland een paar jaar terug.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat de brandweer het moeilijk heeft met het blussen van de brand, komt voornamelijk door de zonnepanelen die daar op het dak liggen, zo meldt woordvoerder van de Veiligheidsregio Gelderland-Midden, Marco Misset. "De zonnepanelen liggen als een soort paraplu over het dak en de brand woedt onder die paraplu. Er kan geen water bijkomen." Daarom was de brandweer vanmiddag al bezig om enkele zonnepanelen van het dak te verwijderen.
Oh bah @:vlindertje89 Hopelijk kan je snel geholpen worden en is het ook snel over
Panelen zijn zonder brandscheiding als 1 grote plaat gelegd. En vlak tegen de pannen aan om windvang te voorkomen. Lekker goedkoop. En ziet er strak uit.quote:
Ja, ik denk dat dit in het vervolg niet meer zo gedaan zal wordenquote:Op zondag 18 juni 2023 19:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ellende zeg. Maakt het blussen erg moeilijk. Maar dat zo door kan slaan naar de buren. Doet me denken aan die flat in Engeland een paar jaar terug.
Dit, en kijken naar of de scheiding tussen de huizen goed brandveilig is.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Panelen zijn zonder brandscheiding als 1 grote plaat gelegd. En vlak tegen de pannen aan om windvang te voorkomen. Lekker goedkoop. En ziet er strak uit.
Tijd dat er regels komen dat de brandscheiding gelden tot en met de laatste laag. En niet onder de pannen ophoud.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |