Oh dat vind ik een mooie manier om te gedenken. En ik vind het onvoorstelbaar dat je dit soort dingen gaat vernielen.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De glasplaten met namen staan/stonden in het Wilhelminabos nabij Dronten, waar door de nabestaanden voor elke overledene ook een boom geplant is.
Het is een gedenkplaats en ik weet elk door ons geplant boompje (soms inmiddels al flinke bomen) terug te vinden. We kwamen er soms op de gedenkdagen die het KWF er jaarlijks organiseerde…
Het zal waarschijnlijk niet persoonlijk bedoeld zijn, maar dat iemand de herinnering aan zoveel overledenen vernield maakt me letterlijk kotsmisselijk.
Ik hoop dat de plek in ere hersteld wordt, desnoods uitgevoerd in staal of zo.
Zoals het was:
[ afbeelding ]
De airco staat nu al weer een paar dagen niet aan, omdat het inmiddels 's nachts wel weer goed afkoelt dus dan zijn er ook wel wat koelere plekken voor hem te vinden. Maar in hun voornaamste verblijfsruimte werd het vorig weekeind wel opeens heel warm. En verder ook overal in huis. En dan helpt die airco wel goed en best snel. Nu zijn ze een heel groot deel van hun vacht aan het kwijtraken in heel hoog tempo (vandaar ook het overgeven, haarballen). En de symptomen waren wel heel opvallend hoor. Hij was van het ene op het andere moment enorm suf en at niet (terwijl hij normaal enorm obsessief is op voedertijden). Dat duurde ongeveer 24 uur. En toen ik 'm met een vochtig doekje op zijn buik ging koelen werd het snel wat beter. Ik heb ook een koelmatje gekocht toen maar daar hebben ze geen interesse in of ze snappen het niet.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:26 schreef vlindertje89 het volgende:
@:yinu merk je inderdaad duidelijk verschil nu met airco? Wat goed dat je zo alert was op de symptomen! En goed bezig met het opbouwen van wandelingen etc, gemiddeld 9km per dag vind ik echt veel al! Dat haal ik bij lange na niet, haha.
Haha, ik heb vorig jaar ook koelmatje gekocht en als echte katten gingen ze er doodleuk naast liggen op de vloerquote:Op maandag 19 juni 2023 22:36 schreef yinu het volgende:
[..]
De airco staat nu al weer een paar dagen niet aan, omdat het inmiddels 's nachts wel weer goed afkoelt dus dan zijn er ook wel wat koelere plekken voor hem te vinden. Maar in hun voornaamste verblijfsruimte werd het vorig weekeind wel opeens heel warm. En verder ook overal in huis. En dan helpt die airco wel goed en best snel. Nu zijn ze een heel groot deel van hun vacht aan het kwijtraken in heel hoog tempo (vandaar ook het overgeven, haarballen). En de symptomen waren wel heel opvallend hoor. Hij was van het ene op het andere moment enorm suf en at niet (terwijl hij normaal enorm obsessief is op voedertijden). Dat duurde ongeveer 24 uur. En toen ik 'm met een vochtig doekje op zijn buik ging koelen werd het snel wat beter. Ik heb ook een koelmatje gekocht toen maar daar hebben ze geen interesse in of ze snappen het niet.
Hoe dan?quote:Op maandag 19 juni 2023 21:56 schreef MadMaster het volgende:
Ik lees net dit bericht, nadat mijn zus mij informeerde:
[..]
https://www.hartvannederl(...)volledig-vernield-in
Van diverse naasten en bekenden van ons stonden de namen in die glasplaten gegraveerd.
Walgelijk, welke debiel haalt zoiets in z'n hoofd?![]()
Mooiquote:Op maandag 19 juni 2023 22:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De glasplaten met namen staan/stonden in het Wilhelminabos nabij Dronten, waar door de nabestaanden voor elke overledene ook een boom geplant is.
Het is een gedenkplaats en ik weet elk door ons geplant boompje (soms inmiddels al flinke bomen) terug te vinden. We kwamen er soms op de gedenkdagen die het KWF er jaarlijks organiseerde…
Het zal waarschijnlijk niet persoonlijk bedoeld zijn, maar dat iemand de herinnering aan zoveel overledenen vernield maakt me letterlijk kotsmisselijk.
Zoals het was:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zondag 18 juni 2023 18:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Want dat kan niet ofzo?
Als de bewoners zelf of buren/voorbijgangers hebben gezien dat de brand bij de warmtepomp begonnen is en toen naar binnen is geslagen kan dat m.i. prima namelijk.
quote:De brand waardoor acht woningen in
Arnhem onbewoonbaar raakten,is in een
keuken ontstaan.Die conclusie trekt de
brandweer na gesprekken met de bewoners
van het huis waar de brand ontstond en
het analyseren van beeldmateriaal.
Hoe de brand precies kon ontstaan,is
door de hevigheid niet meer te zeggen,
hoorden de bewoners op een drukbezochte
informatiebijeenkomst.
Het kostte de brandweer veel moeite om
het vuur onder controle te krijgen,
omdat de daken van het hele huizenblok
bedekt waren met zonnepanelen,wat het
bluswerk bemoeilijkte.Pas na elf uur
blussen was de brand onder controle.
Ik merk bij mijne, die normaal echt niet van mn schoot af te slaan zijn, ook duidelijk wel verschil. Ze komen wel altijd in mn buurt liggen, maar niet meer zo vaak echt op schoot. Wel tegen me aan, of vlakbij. Ik ben nu stuk meer in slaapkamer dan normaal, en normaal mogen ze daar niet in, maar dat heb ik nu overdag als ik er zelf ook ben even losgelaten. Als ik de deur nog dicht heb, liggen ze wel op deze verdieping, en als ik m open heb liggen ze eigenlijk vrijwel de hele tijd in de vensterbank of naast me. En beneden liggen ze veel meer op de grond ook, die is ook relatief koel.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bij poes die nooit verhaart haalde ik er vandaag ook de matten af![]()
Houden ze elkaar qua planning op de hoogte of zo?![]()
Hier is en blijft het grootste probleem toch echt dat schootje liggen heerlijk is, maar na een kwartier toch wel weer klaar want WARM *kat op bank leuning of grond ploft*
Koelmatjes worden hier ook niet gesnapt.
He wat sneuquote:Op maandag 19 juni 2023 22:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mooi![]()
Zulke vernielingen zijn echt niet te begrijpen… zo nutteloos.
Het stelen van koperen en bronzen beelden op begraafplaatsen is al verachtelijk, maar daar lijkt in ieder geval een soort van ‘logica’ (gratis geld) achter te zitten. Maar dit? Vernielen om het vernielen, terwijl je best weet dat hier verdriet, herinneringen en verhalen achter zitten… bah![]()
Intussen is het wel echt zomer…
Het is deze. Hij moet inderdaad met een slang naar buiten en er zit zo'n raamafdichtsetdinges bij met klittenband. Hij is enorm, tamelijk lomp, kan niet in een hoekje staan want die slang die eruit komt is heel dik en laat zich niet in de hoek zetten, en hij maakt nogal herrie (maar het kan erger). Kortom, voor noodgevallen.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha, ik heb vorig jaar ook koelmatje gekocht en als echte katten gingen ze er doodleuk naast liggen op de vloerhet is inderdaad weer wat minder heet in de avond/nacht, ik merk het hier ook enorm aan de temperatuur binnen. En dat klinkt inderdaad wel echt als duidelijke tekenen, fijn dat het wel ook zo snel al hielp met vochtig doekje! Wel benieuwd welke airco je hebt en of die ook naar buiten een slang moet of niet, ik zat namelijk voor mezelf ook al even te kijken.. kan vrij slecht tegen de hitte en alleen al een koelere slaapkamer voor normale nachten zou al heel fijn zijn als er weer van die plaknachten komen.
Die van mij zijn inderdaad ook echt enorm aan het verharen nu, als ik ze aai komt er meteen een handvol haren af. De haarballen vallen tot nu toe mee, ik geef ze paar keer per week klein beetje haarballen pasta, misschien helpt dat voor jouwe ook? Ik heb de gimcat malt soft extra, ze vinden het heerlijk ook, komen meteen aanrennen als ik de tube pak.
Ja dit. Met 2 poes sterk op schoot.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bij poes die nooit verhaart haalde ik er vandaag ook de matten af![]()
Houden ze elkaar qua planning op de hoogte of zo?![]()
Hier is en blijft het grootste probleem toch echt dat schootje liggen heerlijk is, maar na een kwartier toch wel weer klaar want WARM *kat op bank leuning of grond ploft*
Koelmatjes worden hier ook niet gesnapt.
quote:Op maandag 19 juni 2023 22:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mooi![]()
Zulke vernielingen zijn echt niet te begrijpen… zo nutteloos.
Het stelen van koperen en bronzen beelden op begraafplaatsen is al verachtelijk, maar daar lijkt in ieder geval een soort van ‘logica’ (gratis geld) achter te zitten. Maar dit? Vernielen om het vernielen, terwijl je best weet dat hier verdriet, herinneringen en verhalen achter zitten… bah![]()
Intussen is het wel echt zomer…Ach, dat is toch droevig allemaal. En vreselijk, het voorbeeld dat je noemt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Thanks voor het linkje!quote:Op maandag 19 juni 2023 23:03 schreef yinu het volgende:
[..]
Het is deze. Hij moet inderdaad met een slang naar buiten en er zit zo'n raamafdichtsetdinges bij met klittenband. Hij is enorm, tamelijk lomp, kan niet in een hoekje staan want die slang die eruit komt is heel dik en laat zich niet in de hoek zetten, en hij maakt nogal herrie (maar het kan erger). Kortom, voor noodgevallen.
Mijne lusten GEEN haarbalpasta. Ik herhaal. GEEN HAARBALPASTAZe lopen echt verontwaardigd weg als ik dat onder hun neus houd. Ik heb al diverse merken geprobeerd. Soms valt het mee, dan nemen ze een likje, maar dan is dat na een paar dagen ook weer voorbij.
[..]
Ja dit. Met 2 poes sterk op schoot.
[..]
Ach, dat is toch droevig allemaal. En vreselijk, het voorbeeld dat je noemt.
Hahaha ik zou dat echt niet op het aanrecht kunnen laten liggen. De kieskeurige-kattenbak-maar-alles-vreter kat is nogal op eten gericht en als ik dat zou laten liggen, vind ik die volledig afgekloven terug de volgende ochtendquote:Op maandag 19 juni 2023 23:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Elin baalt dat ze niet zelf de dop van de haarbalpasta kan krijgen. De tube ligt op een aanrecht en ‘s nachts springt ze erop en likt ze eraan in de hoop dat er nog wat aan zit.
@:vlindertje89 is een plafondventilator een idee? Dat heb ik in mijn slaapkamer. De grote airco heb ik in huis nog niet aangehad, dat doe ik alleen wanneer het erg vochtig is of boven de 26 gr.
Dit is nooit persoonlijk.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zoals het was:
[ afbeelding ]
Heet ie Baby?quote:Op maandag 19 juni 2023 23:03 schreef yinu het volgende:
[..]
Het is deze. Hij moet inderdaad met een slang naar buiten en er zit zo'n raamafdichtsetdinges bij met klittenband. Hij is enorm, tamelijk lomp, kan niet in een hoekje staan want die slang die eruit komt is heel dik en laat zich niet in de hoek zetten, en hij maakt nogal herrie (maar het kan erger). Kortom, voor noodgevallen.
Allerminstquote:
Nee ik vind dat juist heel validerend.quote:
Jep. Wij geven veel dingen namen (Wim het wasrekje, we hebben een schapenvacht die Dorothee heet, etc.). En de airco heet inderdaad Baby, om die reden.quote:
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:18 schreef yinu het volgende:
[..]
Jep. Wij geven veel dingen namen (Wim het wasrekje, we hebben een schapenvacht die Dorothee heet, etc.). En de airco heet inderdaad Baby, om die reden.
@:vlindertje89, ik lees voor kortdurende medicatie ook geen bijsluiter tenzij er echt opmerkelijke situaties ontstaan. De meeste ernstige bijwerkingen merk je écht wel, een beetje extra alertheid is daarbij in het algemeen niet zo erg. En minder ernstige dingen vallen dan in de categorie: zolang het middel niet erger is dan de kwaal… moet je ze maar voor lief nemen.
Voel je het nu nog steeds? Ik herken het wel ja, dat je dingen denkt te voelen omdat je er juist bang voor bent dat het gebeurt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 07:36 schreef vlindertje89 het volgende:
![]()
Had gister de hele dag dat ik op mn armen en benen afwisselend beetje gek gevoel had (soms beetje tintelen, soms beetje koud gevoel of juist beetje branderig) en in bed wat buikpijn, dus ik lag weer lekker te piekeren in bed. Dat huidgevoel is een bijwerking waarover je moet bellen, maar ik twijfel dan weer, want het is niet heel extreem en voel ik het niet gewoon omdat ik bang ben voor bijwerkingen en dus heel alert ben? Die kans acht ik vrij groot. Angstreacties is ook een mogelijke bijwerking overigens. Overdag kan ik dat dan allemaal wel relativeren, in de avond wat lastiger.
Dus maar tot 2u boekje gelezen tot ik zo moe was dat ik direct in slaap kon vallen bij wegleggen ereader. Wel in één ruk doorgeslapen tot kwartiertje geleden, dat is dan weer fijn.
Precies. Als ik in bed lig en ik voel mijn hart kloppen, dan worden het vanzelf ook hartkloppingen en zoquote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:05 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Voel je het nu nog steeds? Ik herken het wel ja, dat je dingen denkt te voelen omdat je er juist bang voor bent dat het gebeurt.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]onze robotstofzuiger heet Björn omdat mijn zoon de robotmaaier van mijn ouders Benny had genoemd
Dat heb ik ook. Ik denk ook dat ik ooit ga sterven aan een hartkwaal.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Precies. Als ik in bed lig en ik voel mijn hart kloppen, dan worden het vanzelf ook hartkloppingen en zo
Dat is wel redelijk snel gedaan dan. Gun je ze niet een meer pijnlijkere dood?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:57 schreef Kreator het volgende:
"oh haha, nee ik ben niet op het kantoor waar jij 1:15uur naartoe bent gereden omdat we daar een afspraak hadden. haha. Ben ik slecht in hoor, afspraken."
...dit soort collega's. Nekschot.
dit soort collega's, kotsquote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:57 schreef Kreator het volgende:
"oh haha, nee ik ben niet op het kantoor waar jij 1:15uur naartoe bent gereden omdat we daar een afspraak hadden. haha. Ben ik slecht in hoor, afspraken."
...dit soort collega's. Nekschot.
Dus iemand (of meerdere iemanden) is daar doelbewust naar toe gegaan, met iets van een hamer/voorwerp om die prachtige glazen panelen bedoeld als herdenking voor overleden mensen te vernielen. Wat verdrietig dat we dat soort mensen in onze samenleving hebben. Komt ook niet meer goed met zo iemand. Nul empathie. Nul hersencellen. We zouden toch niet overal camera's moeten hebben omdat dit soort sneue figuren bestaan?quote:Op maandag 19 juni 2023 22:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zoals het was:
[ afbeelding ]
Om je laatste vraag te beantwoorden, kennelijk moet dat wel...quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dus iemand (of meerdere iemanden) is daar doelbewust naar toe gegaan, met iets van een hamer/voorwerp om die prachtige glazen panelen bedoeld als herdenking voor overleden mensen te vernielen. Wat verdrietig dat we dat soort mensen in onze samenleving hebben. Komt ook niet meer goed met zo iemand. Nul empathie. Nul hersencellen. We zouden toch niet overal camera's moeten hebben omdat dit soort sneue figuren bestaan?
Hierom zou ik er niet eens veel bezwaar tegen hebben. Dit nu, laatst een kindergrafje, andere monumentenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Om je laatste vraag te beantwoorden, kennelijk moet dat wel...
Sowieso vind ik dat we wat kwistiger mogen zijn met het nekschotquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:14 schreef sigme het volgende:
Echt waar? Een compleet spionage-apparaat optuigen vanwege gebroken glas?
Zullen we dan ook maar nekschotten invoeren voor de personen die betrapt worden? Anders is het helemaal zo'n slechte investering. Zeker aangezien er werkelijk niets goeds kan zijn bij deze kwaadaardige duivels.
Dan wel graag op basis van (verwacht) maatschappelijk rendement. Dikkerds, uitkeringstrekkers, rokers, veroordeelden, dropouts en andere uitvreters van de maatschappij. Hoppa. Opgeruimd staat netjes.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Sowieso vind ik dat we wat kwistiger mogen zijn met het nekschot
Ooo heeerlak! Ik meld mij vast aanquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan wel graag op basis van (verwacht) maatschappelijk rendement. Dikkerds, uitkeringstrekkers, rokers, veroordeelden, dropouts en andere uitvreters van de maatschappij. Hoppa. Opgeruimd staat netjes.
Doe mij maar als eerste dan, dan is er in ieder geval nog iemand om mijn troep op te ruimenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan wel graag op basis van (verwacht) maatschappelijk rendement. Dikkerds, uitkeringstrekkers, rokers, veroordeelden, dropouts en andere uitvreters van de maatschappij. Hoppa. Opgeruimd staat netjes.
Dodelijke lasers vanuit de camera'squote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:14 schreef sigme het volgende:
Zullen we dan ook maar nekschotten invoeren voor de personen die betrapt worden? Anders is het helemaal zo'n slechte investering. Zeker aangezien er werkelijk niets goeds kan zijn bij deze kwaadaardige duivels.
Je vergeet de collega van @Kreatorquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Valt die niet al onder andere uitvreters?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je vergeet de collega van @:Kreator
Tot in de jaren 30 een zeer bon ton manier om tegen de maatschappij aan te kijken. Steriliseren die hap. We leren op school allemaal over de Holocaust, maar over Eugenetica, mja, lastigquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:17 schreef sigme het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eugeneticaquote:Bijna alle niet-katholieke westerse naties namen tot op zekere hoogte eugenetische wetten aan, met uitzondering van onder meer Groot-Brittannië en Nederland. In Latijns-Amerika waren eugenetische wetten er vaak op gericht arme, zwarte of inheemse delen van de bevolking te steriliseren. Dit gebeurde onder andere in Peru, Brazilië, Argentinië en de Dominicaanse Republiek. Ook in de Mexicaanse deelstaat Veracruz werd een sterilisatiewet doorgevoerd, maar daar is voor zover is na te gaan nooit iemand gesteriliseerd.
In Zweden werden onder dwang 62.000 onderontwikkelde vrouwen uit arme (vaak niet-Zweedse) bevolkingsgroepen gesteriliseerd in een periode van veertig jaar. Soortgelijke dingen gebeurden met geestelijk gehandicapt verklaarde mensen in Canada, Australië, Noorwegen, Finland, Estland, Zwitserland en IJsland. In Singapore werd een bescheiden vorm van positieve eugenetica uitgevoerd door het aanmoedigen van huwelijken tussen hoog opgeleide mensen in de hoop dat dit zou leiden tot slimmere kinderen.
In deze tijden werd eugenetica door velen gezien als wetenschappelijk en vooruitstrevend.
Sociaal punten systeem zoals in China? Huiver. Wat in Black Mirror nog dystopie was is daar nu realiteit lijkt het.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:37 schreef Isabeau het volgende:
We zouden toch niet overal camera's moeten hebben omdat dit soort sneue figuren bestaan?
Nachtmerrie scenarioquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Sociaal punten systeem zoals in China? Huiver. Wat in Black Mirror nog dystopie was is daar nu realiteit lijkt het.
Als je maar aso genoeg bent kom je met heel veel wegquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die vandalen zijn doorgaans geen kippen waar je vele tienduizenden euroos van kunt plukken...
Doen welgestelde mensen niet aan vandalisme?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die vandalen zijn doorgaans geen kippen waar je vele tienduizenden euroos van kunt plukken...
… chronisch zieken (kosten alleen maar geld en dragen toch niets bij), bejaarden (die gaan toch dood), en mensen met een IQ lager dan 120 (duh)…quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Hear hearquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Sowieso vind ik dat we wat kwistiger mogen zijn met het nekschot
Iedereen gaat dood, dus waarom niet gewoon meteen alles platgooienquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:44 schreef yinu het volgende:
[..]
… chronisch zieken (kosten alleen maar geld en dragen toch niets bij), bejaarden (die gaan toch dood), en mensen met een IQ lager dan 120 (duh)…
Oh en lelijke mensen. Sowieso. En mensen die er verkeerd over denken.
Waarover?
Dat merk je nog wel.
Oh. 4 vinkjes voor mij. Kut.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Is ook veel duurzamer voor onze planeetquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:45 schreef Troel het volgende:
Iedereen gaat dood, dus waarom niet gewoon meteen alles platgooien
Dit is gewoon heel lastig. Wel interessant om te lezen dat de prikpil die ik jaren heb gehad zo'n leuke bijwerking heeft (in een familie waar dementie al een ding isquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
MBT Sterilisatie
Als ik dit lees begrijp ik de problematiek, maar huiver toch
https://richtlijnendataba(...)et_downsyndroom.html
Dus kom maar met dat nekschot, heb ik dat probleem ook niet meerquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit is gewoon heel lastig. Wel interessant om te lezen dat de prikpil die ik jaren heb gehad zo'n leuke bijwerking heeft (in een familie waar dementie al een ding is)
Misschien kunnen we een soort reservaat maken met exemplarische exemplaren, de veelvinkers. Ter lering en afschrikking. Mag jij daarinquote:
Van een kale kip kun je niet plukken...quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nachtmerrie scenarioEn ik ben ook helemaal niet voor overal camera's ophangen, dat moeten we ook niet willen en er zijn er al zoveel. Teveel misschien. Maar het hufterproof maken van werkelijk waar alles kost ook geld (en het vervangen/repareren van alle vernielingen). Nekschot en gevangenisstraf zijn nèt wat overdreven, maar de kosten verhalen op de vandalen lijkt mij een wijze les.
Dit klinkt als een prima idee. Wordt er alcohol geschonken?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Misschien kunnen we een soort reservaat maken met exemplarische exemplaren, de veelvinkers. Ter lering en afschrikking. Mag jij daarin
Zelfmoord is de enige morele keuzequote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is ook veel duurzamer voor onze planeet
Ik heb mijzelf niet aan het lijstje toegevoegd omdat het voor mij niet uitmaakt welke zaterdag het zou worden. Maar ik ga ijs & weder dienende wel erheen hoorquote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:02 schreef Morgane89 het volgende:
CUL / CUL Slowchat BBQ meet bij L_S
Ik mis nog best wat vaste SC-gasten...durven jullie niet?
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:46 schreef Isabeau het volgende:
Kijk ons eens gezamenlijk de wereldproblemen oplossen
Op grote schaal, die verschuilen zich alleen achter een bedrijfsnaam een economisch verdienmodel. De Unilevers, Tatasteels en Shells enzo….quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Doen welgestelde mensen niet aan vandalisme?Is daar onderzoek naar gedaan?
QFTquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ooo heeerlak! Ik meld mij vast aan
Hoe dan?quote:
QFTquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ooo heeerlak! Ik meld mij vast aan
Mogen we dan wel aapies kijken?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Misschien kunnen we een soort reservaat maken met exemplarische exemplaren, de veelvinkers. Ter lering en afschrikking. Mag jij daarin
Ik ben niet per definitie pro-camera toezicht, maar een beter alternatief weet ik nu even niet te verzinnen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:14 schreef sigme het volgende:
Alleen voor getrainde gebruikers.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit klinkt als een prima idee. Wordt er alcohol geschonken?
Wanneer ben je getraind? Ik vraag dit voor een vriendquote:
Ik ben die dag helaas op de uitvaart van DP.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:02 schreef Morgane89 het volgende:
CUL / CUL Slowchat BBQ meet bij L_S
Ik mis nog best wat vaste SC-gasten...durven jullie niet?
Ik ben keigoed in professionele afstand houden. Wat je zegt, het is mijn werk. Je kunt het je niet veroorloven mensen te dichtbij te laten komen. Vind ik dan. Want dan vallen verliezen zwaar.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
He wat sneuhoe trek jij dat emotioneel gezien? Lijkt me best wel zwaar. Is natuurlijk je werk, dus je zal het meer gewend zijn dan andere mensen, maar alsnog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik hoop V te zien voor mijn uitvaart. Tijd dat ze weer eens in mn stad een vergadering verzint.
Wij zijn toch jouw prioquote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ben die dag helaas op de uitvaart van DP.
Of het vieren van haar leven, als ze toch geen nekschot krijgt.
Geen meeter, te weinig tijd voor mezelf, al niet genoeg ruimte voor mijn prio's.
Jij kunt het altijd zo heerlijk kaderenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:17 schreef sigme het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ben keigoed in professionele afstand houden. Wat je zegt, het is mijn werk. Je kunt het je niet veroorloven mensen te dichtbij te laten komen. Vind ik dan. Want dan vallen verliezen zwaar.
Elke maand nemen we wel afscheid van iemand. Het feit dat ik het nu noem geeft natuurlijk wel aan dat het iets meer met me ‘doet’ . Omdat aantallen.
Niet iedere cliënt ken je ook even goed of heb je een even goede klik mee. Sommigen blijven in de gedachten hangen, anderen zijn er weer snel uit verdwenen.Doe je goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En herkenbaar vanuit mijn verpleeghuis verleden.
En nu ook, nu ik voor oncologen werk.
quote:
Doet me aan mijn ex denken, die wilde ook de hele avond dansen, hupsen en springen. Noemde hem Tiggerquote:
¯\_(ツ)_/¯quote:
Ik weet het, jij weet het, naasten weten dat vaak niet. En hoeven het ook niet te weten. Want ook met afstand zijn we prima betrokken.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:41 schreef Vanyel het volgende:
@:cat-astrophe het lijkt me ook niet meer dan logisch dat in dit werk (en alle zorgshit) ook een disbalans is in persoonlijke hechting. Jij hebt x# cliënten, de ander heeft maar een of enkele zorgverleners met wie allerlei persoonlijke en/ of intieme zaken worden gedeeld. Priveleven, zorgen, problemen van de zorgverlener zijn dan zelden een onderwerp. Volgt uit dat de cliënt meer binding ervaart met de zorgverlener, die voornamelijk komt geven zonder te nemen, dan andersom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |