abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209558664
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209559166
Even opgezocht, die wijk (de laagbouw) is in 2016-2017 volledig gerenoveerd. Denk dat het bouwjaar midden/eind jaren 60 is
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 18 juni 2023 @ 20:21:51 #3
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209559205
Zo. Rondje Nederland verder. nooit geweten dat we zoveel stoplichting helling-op hebben in NL…..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 18 juni 2023 @ 20:32:35 #4
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209559429
Beterschap Vlinder!

Fietsie, hoe is het om op dit soort dagen een motorpak aan te hebben?
Spoilers!
pi_209559649
De miniplasjes had ik ook niet eens. Alleen buikpijn en rugpijn en sinds vanavond koorts en rillingen erbij. Wel blij dat ik toch gewoon heb gebeld. Heb een ander soort ab gekregen dan ik eerder kreeg, ciprofloxacine. Zie online dat ze dat in principe geven als eerste keus ab niet werkt of als ze vermoeden dat het ook in nierbekken zit, en bij nierbekkenontsteking staat koorts, koude rillingen en pijn in rug of zij. Dus vermoed daarom voor zekerheid meteen deze.

Ik ga zo maar mn eerste dosis nemen en dan maar vroeg mn bed in.

@fietsie ben idd ook benieuwd naar de vraag van Lucky. Lijkt me heel plakkerig/benauwd met dit weer, maar misschien heb ik dat helemaal verkeerd!
pi_209559748
Wij kijken Labyrinth.
Fascinerend :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 18 juni 2023 @ 20:52:21 #7
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209559788
Uit het Arnhem brand topic.
Foto's van de renovatie van een paar jaar geleden,

Dakisolatie die doorloopt zo te zien, zo kan de brand zich verplaatsen en door de zonnepanelen is het slecht te blussen. Kut situatie dus
  zondag 18 juni 2023 @ 20:57:16 #8
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209559892
Top. Zulke platen liggen hier ook onder de panelen.

Edit: wel anders afgewerkt bovenop.
Spoilers!
pi_209559905
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 20:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Uit het Arnhem brand topic.
Foto's van de renovatie van een paar jaar geleden,
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dakisolatie die doorloopt zo te zien, zo kan de brand zich verplaatsen en door de zonnepanelen is het slecht te blussen. Kut situatie dus
Het is geen wijk waar mensen oververzekerd zijn. Weet dat daar ook wel statushouders wonen, die zijn al eens huis en haard kwijtgeraakt.
  zondag 18 juni 2023 @ 21:00:02 #10
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209559944
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 20:44 schreef vlindertje89 het volgende:
De miniplasjes had ik ook niet eens. Alleen buikpijn en rugpijn en sinds vanavond koorts en rillingen erbij. Wel blij dat ik toch gewoon heb gebeld. Heb een ander soort ab gekregen dan ik eerder kreeg, ciprofloxacine. Zie online dat ze dat in principe geven als eerste keus ab niet werkt of als ze vermoeden dat het ook in nierbekken zit, en bij nierbekkenontsteking staat koorts, koude rillingen en pijn in rug of zij. Dus vermoed daarom voor zekerheid meteen deze.

Hopelijk geen nier- of galstenen o.i.d.
Sterkte…
pi_209560097
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 20:44 schreef vlindertje89 het volgende:

@:fietsie ben idd ook benieuwd naar de vraag van Lucky. Lijkt me heel plakkerig/benauwd met dit weer, maar misschien heb ik dat helemaal verkeerd!
Is dat AB voor 10 dagen? Die heb ik toen gehad na 3x gewone AB, ook vanwege die verdenking. Hoop o voor je dat het dat niet is
  zondag 18 juni 2023 @ 21:10:46 #12
63722 z80
I fink you freaky
pi_209560114
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 20:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Top. Zulke platen liggen hier ook onder de panelen.

Edit: wel anders afgewerkt bovenop.
De platen zelf zijn het probleem niet. Het probleem is dat er geen brandscheiding tussen de woningen/platen zit.
Bij een vrijstaande woning, als het brand, blijft het bij 1 woning. Heel vervelen. Zonder correcte brandscheiding zoals hier gaat het hele blok.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 18 juni 2023 @ 21:15:32 #13
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209560187
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:10 schreef z80 het volgende:

[..]
De platen zelf zijn het probleem niet. Het probleem is dat er geen brandscheiding tussen de woningen/platen zit.
Bij een vrijstaande woning, als het brand, blijft het bij 1 woning. Heel vervelen. Zonder correcte brandscheiding zoals hier gaat het hele blok.
Ah, op die manier.

Verschrikkelijk voor die mensen zeg.

Ik had hier een snuggere actie net. Een uur geleden begonnen zich hier werkauto's voor de deur te verzamelen. Waterbedrijf, graafmachine, etc. 5 Minuten geleden bedacht ik pas om te checken of er storing is. Ja dus. Ik heb maar wat flessen water getapt voor de zekerheid.

Ik zal me morgen eens aanmelden voor de sms-service bij storingen.
Spoilers!
pi_209560219
Pfff ze zijn begonnen met het slopen van een paar huizen. Nachtmerrie dit.
  zondag 18 juni 2023 @ 21:18:44 #15
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209560243
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 20:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Beterschap Vlinder!

Fietsie, hoe is het om op dit soort dagen een motorpak aan te hebben?
Als je je houdt aan de wetenschap erachter prima comfortabel :)

Alleen bij het -aantrekken- kun je jezelf compleet opbranden, dat moet met veel beleid.
Ik ben lid van een forum waar een onderzoek gedeeld werd over verdamping en de effecten van stromende lucht langs huid.

Conclusie was: vocht transporterend lang ondergoed onder een Motorpak en de ritsen daarvan dicht minimaliseert onnodige warmte productie, overmatige vocht verdamping en daarmee het gevoel oververhit raken.
Mijn pak heeft daarnaast doorwaai ritsen op de borst en bovenbenen als je stop-stop-stoplicht-brug-oversteekpad moet doen.
Ook onder de helm dus een bivakmuts!

Wat wel warm wordt: alles bij motorblok en uitlaat dus onderbenen en rechter voet.

En je moet dus wijselijk geen routes nemen waar je om de haverklap stil staat ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door fietsie op 18-06-2023 21:33:10 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 18 juni 2023 @ 21:32:06 #16
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209560472
Met dit weer ging ik er ook graag op uit met m’n Vespa maar zelfs die snorfietsen hebben nu een helmplicht :') :D
Géén Oostenrijkse schilder
  zondag 18 juni 2023 @ 21:32:59 #17
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209560504
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:18 schreef fietsie het volgende:

[..]

Alleen bij het -aantrekken- kun je jezelf compleet opbranden, dat moet met veel beleid.
Ik ben lid van een forum waar een onderzoek gedeeld werd over verdamping en de effecten van stromende lucht langs huid.

Conclusie was: vocht transporterend lang ondergoed onder een Motorpak en de ritsen daarvan dicht minimaliseert onnodige warmte productie, overmatige vocht verdamping en daarmee het gevoel oververhit raken.
Mijn pak heeft daarnaast doorwaai ritsen op de borst en bovenbenen als je stop-stop-stoplicht-brug-oversteekpad moet doen.

Wat wel warm wordt: alles bij motorblok en uitlaat dus onderbenen en rechter voet.

En je moet dus wijselijk geen routes nemen waar je om de haverklap stil staat ;)
Dat klinkt alsof er in elk geval wat aan te doen is om het mee te laten vallen :)
Spoilers!
  zondag 18 juni 2023 @ 21:33:13 #18
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209560506
Heeft iemand hier overigens een voedselallergie/intolerantie?
pi_209560512
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:18 schreef fietsie het volgende:

[..]

En een tip van een kennis. Die was un zuid Frankrijk geweest en nam op te terugweg een paar kaasjes mee, onder het motorpak….die kon hij weggooien 😂

Weer een NL alert, brand is onder controle, na 10 uur
  zondag 18 juni 2023 @ 21:34:15 #20
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209560526
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat klinkt alsof er in elk geval wat aan te doen is om het mee te laten vallen :)
Jup. Alleen moeten de fototoestellen wel ver uit de buurt blijven wanneer je alleen die onderlaag aan hebt :P

(Ik heb een witte warmtetransporterende "legging" en een Aziatisch aandoend langemouwen shirt in China-blauw enz enz. )
pi_209560590
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Is dat AB voor 10 dagen? Die heb ik toen gehad na 3x gewone AB, ook vanwege die verdenking. Hoop o voor je dat het dat niet is
Nee, 7 dagen.
Ik nam net even snel de bijsluiter door en schrok daar wel wat van. Behoorlijk veel en ernstige mogelijke bijwerkingen, en oa 'wees voorzichtig met dit middel bij' en dan bij kopje hartproblemen 'als u vrouw bent of als u al ouder bent'.
En mogelijke bijwerkingen psychotische klachten incl zelfmoordgedachten of pogingen en nog allerlei enge shit.
In de richtlijn huisartsen staat ook dat in principe kweek moet worden opgezet bij gebruik v dit middel en als gevoelig blijkt voor amoxicilline of een andere dan overwegen daar naar over te stappen want minder breed en minder bijwerkingen. Dus heb in de app van mn huisarts alvast een bericht gestuurd naar de assistente dat ik graag overleg heb met arts of dit idd best passende is en zo ja of urine dan meteen op kweek kan worden gezet, want ik voel me hier toch ook niet helemaal fijn bij..

@fietsie interessant om te lezen!
pi_209560678
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff ze zijn begonnen met het slopen van een paar huizen. Nachtmerrie dit.
Wat een ellende!

Het huis naast ons studentenhuis in de fik, ‘s morgens om 5 uur. Bij 10o graden vorst.
Brandweer inderdaad controleren, dat de dakbalken niet doorsmeulden.
Wij zijn wel een week bij elkaar in de buurt gebleven.
De bewoners waren Alles kwijt.

Beterschap Vlinder 💐
  zondag 18 juni 2023 @ 21:41:50 #23
63722 z80
I fink you freaky
pi_209560702
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:33 schreef Alexandrian het volgende:
Ja. Een bepaald koemelkeiwit. Maar ik eet daar wel omheen.
En als het heel lekker is, dan maar een paar dagen extra zware hooikoorts klachten.
pi_209560738
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:37 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Nee, 7 dagen.
Ik nam net even snel de bijsluiter door en schrok daar wel wat van. Behoorlijk veel en ernstige mogelijke bijwerkingen, en oa 'wees voorzichtig met dit middel bij' en dan bij kopje hartproblemen 'als u vrouw bent of als u al ouder bent'.
En mogelijke bijwerkingen psychotische klachten incl zelfmoordgedachten of pogingen en nog allerlei enge shit.
In de richtlijn huisartsen staat ook dat in principe kweek moet worden opgezet bij gebruik v dit middel en als gevoelig blijkt voor amoxicilline of een andere dan overwegen daar naar over te stappen want minder breed en minder bijwerkingen. Dus heb in de app van mn huisarts alvast een bericht gestuurd naar de assistente dat ik graag overleg heb met arts of dit idd best passende is en zo ja of urine dan meteen op kweek kan worden gezet, want ik voel me hier toch ook niet helemaal fijn bij..

@:fietsie interessant om te lezen!
Je ziet weer spoken denk ik? En wat moeten ze nu doen dan, kuur beginnen is afmaken toch?
  zondag 18 juni 2023 @ 21:43:57 #25
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209560739
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:33 schreef Alexandrian het volgende:
Ja, lactose en bepaalde fructanen (ui en knoflook).

Waarom vraag je dat?
Spoilers!
  zondag 18 juni 2023 @ 21:45:20 #26
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209560761
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:43 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Je ziet weer spoken denk ik? En wat moeten ze nu doen dan, kuur beginnen is afmaken toch?
Loop jij er in het dagelijks leven weleens tegenaan dat mensen vinden dat je weinig empathie hebt?

Knurft.
Spoilers!
  zondag 18 juni 2023 @ 21:46:06 #27
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209560773
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:34 schreef fietsie het volgende:

[..]
Jup. Alleen moeten de fototoestellen wel ver uit de buurt blijven wanneer je alleen die onderlaag aan hebt :P

(Ik heb een witte warmtetransporterende "legging" en een Aziatisch aandoend langemouwen shirt in China-blauw enz enz. )
Charmant :Y
Spoilers!
pi_209560808
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Loop jij er in het dagelijks leven weleens tegenaan dat mensen vinden dat je weinig empathie hebt?

Knurft.
Jawel maar het is wel weer opvallend of misschien juist niet? dat bij een zeer veel gebruikt medicijn vlindertje zaken als zelfmoordgedachten uit de bijsluiter haalt en hier weet neer te pennen.
  zondag 18 juni 2023 @ 21:51:37 #29
63722 z80
I fink you freaky
pi_209560868
quote:

[..]

Knurft.
Stop eens met voeren van de trol.

En verder. Bedtijd. Max is weer binnen. Albon driver of de day. En verdient.
  zondag 18 juni 2023 @ 21:52:29 #30
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209560939
quote:
7s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:52 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Na 'Jawel' ben ik gestopt met lezen…
Ben je niet echt denk ik? Ik wens vlindertje uiteraard beterschap en hoop dat het hiermee snel over is en ik gun haar minder twijfels!
pi_209560979
quote:

[..]

Knurft.
_O_
  zondag 18 juni 2023 @ 22:03:08 #33
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209561087
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:48 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Jawel maar het is wel weer opvallend of misschien juist niet? dat bij een zeer veel gebruikt medicijn vlindertje zaken als zelfmoordgedachten uit de bijsluiter haalt en hier weet neer te pennen.
Fijn dat jij dit in elk geval kwijt bent hoor. Goed gedaan knul.
Spoilers!
pi_209561134
Er staat specifiek dat dit middel pas ingezet wordt ofwel bij niet werken eerste en tweede keus ab's, want veel meer en heftigere bijwerkingen, ofwel bij vermoeden nierbekkenontsteking, en dat in dat geval urine op kweek gezet moet worden om te bepalen welke bacterie en gevoelig voor welke ab's, en als dan gevoelig voor eerste of tweede keus ab daar dan op over te schakelen.

Dat kweken is dus niet gebeurd, dus wil ik graag dat dat alsnog gebeurt.

En ja, ik scan altijd even de bijsluiter door, en als daar dan in staat dat je extra voorzichtig met het middel moet zijn als u.. en dan bij 'hartproblemen heeft; u moet extra voorzichtig zijn als..' staat 'u een vrouw bent', en er staat vervolgens bij 'als u dit middel neemt' dat je de eerste keer dat je het middel neemt je psychische reacties kan krijgen en 'In zeldzame gevallen kan een
depressie of psychose zich ontwikkelen tot gedachten over zelfmoord, zelfmoordpogingen of een geslaagde
zelfmoord.', en hypoglykemie, en bij plotseling ernstige pijn in buik/borstkas/rug direct bellen want mogelijke aorta aneurysma of aorta dissectie..
En dingen over zenuwschade (die blijvend kan zijn als je blijft slikken), leverbeschadiging, langdurige tot invaliditeit leidende en mogelijk blijvende ernstige bijwerkingen. En dan bij het daadwerkelijke stukje bijwerkingen bij minder dan 1 op de 1000 ook een hele rij over psychische symptomen incl (geslaagde) zelfmoord, ontstekingen, allergische reacties, veranderende bloedwaarden, problemen met zicht, verwijding van bloedvaten..

Tja, dan vind ik dat niet heel fijn, nee. Ik woon ook alleen he, dus als ik bv hypoglykemie krijg dan is er niemand die dat door heeft.

Ook omdat niet is uitgelegd waarom dit middel en ook niet dat ik urinekweek moet laten doen bij eigen ha om te kijken of ik over zou kunnen op minder heftig middel.

[ Bericht 12% gewijzigd door vlindertje89 op 18-06-2023 22:12:54 ]
pi_209561166
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Er staat specifiek dat dit middel pas ingezet wordt ofwel bij niet werken eerste en tweede keus ab's, want veel meer en heftigere bijwerkingen, ofwel bij vermoeden nierbekkenontsteking, en dat in dat geval urine op kweek gezet moet worden om te bepalen welke bacterie en gevoelig voor welke ab's, en als dan gevoelig voor eerste of tweede keus ab daar dan op over te schakelen.

En ja, ik scan altijd even de bijsluiter door, en als daar dan in staat dat je extra voorzichtig met het middel moet zijn als u.. en dan bij 'hartproblemen heeft; u moet extra voorzichtig zijn als..' staat 'u een vrouw bent', en er staat vervolgens bij 'als u dit middel neemt' dat je de eerste keer dat je het middel neemt je psychische reacties kan krijgen en 'In zeldzame gevallen kan een
depressie of psychose zich ontwikkelen tot gedachten over zelfmoord, zelfmoordpogingen of een geslaagde
zelfmoord.'. En dingen over zenuwschade (die blijvend kan zijn als je blijft slikken), leverbeschadiging, langdurige tot invaliditeit leidende en mogelijk blijvende
Je hoeft je niet te verdedigen of zaken uit te leggen.
De meer empathische users hier snappen je.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_209561204
quote:

zelfmoord.'. En dingen over zenuwschade (die blijvend kan zijn als je blijft slikken), leverbeschadiging, langdurige tot invaliditeit leidende en mogelijk blijvende
misschien doen ze dat op de kweek zetten minder snel in het weekend? goed om even na te vragen morgen bij de dokter!
pi_209561214
quote:

Wat Cat ook al zegt. Jij hoeft het. Iet uit te leggen. Het is alleen maar verstandig dat je het doorleest. Ik ben daar vaak te slordig in en lees het veel later door wanneer er toch iets opspeelt
  zondag 18 juni 2023 @ 22:12:36 #38
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209561255
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je hoeft je niet te verdedigen of zaken uit te leggen.
De meer empathische users hier snappen je.
Dit inderdaad. Het is logisch dat je schrikt van zo'n bijsluiter als je je snel zorgen maakt om je gezondheid. En als je ziek bent, zoals nu, sta je in het algemeen wat minder sterk in je schoenen. Ik snap de zorgen helemaal.
Spoilers!
pi_209561260
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:10 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
misschien doen ze dat op de kweek zetten minder snel in het weekend? goed om even na te vragen morgen bij de dokter!
Kijk jou eens 180 graden draaien :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 18 juni 2023 @ 22:12:54 #40
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209561262
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja, lactose en bepaalde fructanen (ui en knoflook).

Waarom vraag je dat?
Ik herinner me dat m’n ouders mij als kind stimuleerde om melk te drinken maar ik gewoon echt niet tegen die geur kon en een keer zelfs heb moeten overgeven na overmatig melk drinken.

Ik moest hier aan denken omdat ik dus bezig ben met vasten en hoewel ik zichtbaar heel wat ben afgevallen nog steeds wel een klein buikje heb. Ik vroeg me af of dat wellicht het gevolg is van inflammation/bloating of gewoon puur die laatste kilo’s aan stubborn fat die bij mannen pas als laatst weg gaan.
  zondag 18 juni 2023 @ 22:14:13 #41
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209561286
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:41 schreef z80 het volgende:

[..]
Ja. Een bepaald koemelkeiwit. Maar ik eet daar wel omheen.
En als het heel lekker is, dan maar een paar dagen extra zware hooikoorts klachten.
Op welke leeftijd zijn jullie hier achter gekomen? Zou het kunnen dat ik hier al die tijd mee rond heb gelopen zonder te beseffen dat het aan een voedselallergie/intoleratie lag?
pi_209561347
Ik drukte te snel op versturen en maakte de post nog even af. Ik vind het fijn dat een paar mensen het begrijpen :) O+

Mijn ouders belden me net en zeiden toen ik aangaf het wel beetje spannend te vinden meteen 'ja paracetamol heeft ook bijwerkingen' en mn buurvrouwen zeiden precies hetzelfde. En ik begrijp wel dat ze dat doen om me gerust te stellen, maar ik heb in de bijsluiter van paracetamol nog nooit zien staan dat je er een delier van kan krijgen of psychotisch van kan worden of een hypoglykemie van kan krijgen of een van de 5 andere dingen waar bij staat dat het fataal kan zijn, of dat je extra voorzichtig moet zijn ermee als je een vrouw bent. Dus ik voel me ook een beetje niet serieus genomen. Het is niet alsof het alleen gaat om dingen als diarree of misselijkheid ofzo..

En ja, de huisarts heeft het voorgeschreven, maar was ook beetje aan het dubben welke enzo. En de apotheek heeft het meegegeven, dus het zal wel niet heel gevaarlijk zijn. Hoewel er in de bijsluiter staat dat risico op aorta aneurysma of dissectie mogelijk groter is bij gebruik systemische corticosteroïden, en in het systeem vd apotheek staat dat ik dagelijks een corticosteroïden neusspray gebruik. Daar ben ik een tijdje geleden mee gestopt, maar dat weten zij niet.. dus mn vertrouwen in 'goed gecheckt' is dan wel iets lager. Jet zit me gewoon net niet helemaal lekker, dus fijn dat ik huisarts ass vast berichtje kan sturen, en hopelijk belt ze me voor de tweede dosis even terug.

En dan nu hopelijk snel in slaap vallen en niet meer nadenken tot morgenochtend :)

[ Bericht 15% gewijzigd door vlindertje89 op 18-06-2023 22:34:10 ]
  zondag 18 juni 2023 @ 22:22:10 #43
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209561425
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:12 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Ik herinner me dat m’n ouders mij als kind stimuleerde om melk te drinken maar ik gewoon echt niet tegen die geur kon en een keer zelfs heb moeten overgeven na overmatig melk drinken.

Ik moest hier aan denken omdat ik dus bezig ben met vasten en hoewel ik zichtbaar heel wat ben afgevallen nog steeds wel een klein buikje heb. Ik vroeg me af of dat wellicht het gevolg is van inflammation/bloating of gewoon puur die laatste kilo’s aan stubborn fat die bij mannen pas als laatst weg gaan.
Als je een intolerantie voor iets hebt, word je er ziek van als je het eet. Bloating/inflammation voel je echt wel, geloof me.

Ik kreeg mijn intoleranties na een darmontsteking op mijn 34e.
Spoilers!
pi_209561438
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Als je een intolerantie voor iets hebt, word je er ziek van als je het eet. Bloating/inflammation voel je echt wel, geloof me.
Ja, dit is ook mijn ervaring.
pi_209561516
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik kreeg mijn intoleranties na een darmontsteking op mijn 34e.
Yep. Hier zo’n 3 uur na het eten van iets vissigs.
  zondag 18 juni 2023 @ 23:05:56 #46
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209561874
We hebben inderdaad geen water. Als je de wc doortrekt zonder dat er water in het reservoir zit, klinkt het een paar minuten alsof er een zombie aan het kotsen is.
Spoilers!
pi_209561913
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 23:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben inderdaad geen water. Als je de wc doortrekt zonder dat er water in het reservoir zit, klinkt het een paar minuten alsof er een zombie aan het kotsen is.
Da’s lastig. Staat op de site aangegeven wat de verwachte eindtijd is?
  zondag 18 juni 2023 @ 23:15:38 #48
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209561948
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 23:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da’s lastig. Staat op de site aangegeven wat de verwachte eindtijd is?
23.30, dus bijna als het goed is. Ik hoop vooral dat ik vannacht niet uit automatisme het toilet doortrek :D
Spoilers!
pi_209562010
Dat is irritant zeg Lucky! Hopelijk is er vanaf 23.30 inderdaad gewoon weer water en kan je de wc weer doortrekken :)

Hier regent het! En echt hard ook. Begin vd avond al wat mini spettertjes voor vijf minuten, maar nu regent het behoorlijk door. Zal mn grasveld blij mee zijn :)

Ik heb bijsluiter nog even een keer echt goed doorgelezen ipv gescand en Lareb bekeken, en voel me er inmiddels iets geruster over (Lareb is wat minder onheilspellend en bijsluiter als alles goed doorlees ook bij veel dingen wel van als dit neem dan meteen contact op met arts, maar ook sommige dingen die vooral vaak voorkomen bij.. en dan iets wat niet op mij van toepassing is, of waarbij je dan eerst wel bepaalde symptomen krijgt waarover je moet overleggen en niet meteen in coma ligt of zo. Dus dat is fijn. Wil nog steeds wel kweekje laten doen want volgens richtlijn, maar ben iig iets minder onrustig nu. Nu alleen nog in slaap vallen ;)
pi_209562073
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 23:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat is irritant zeg Lucky! Hopelijk is er vanaf 23.30 inderdaad gewoon weer water en kan je de wc weer doortrekken :)

Hier regent het! En echt hard ook. Begin vd avond al wat mini spettertjes voor vijf minuten, maar nu regent het behoorlijk door. Zal mn grasveld blij mee zijn :)

Ik heb bijsluiter nog even een keer echt goed doorgelezen ipv gescand en Lareb bekeken, en voel me er inmiddels iets geruster over (Lareb is wat minder onheilspellend en bijsluiter als alles goed doorlees ook bij veel dingen wel van als dit neem dan meteen contact op met arts, maar ook sommige dingen die vooral vaak voorkomen bij.. en dan iets wat niet op mij van toepassing is, of waarbij je dan eerst wel bepaalde symptomen krijgt waarover je moet overleggen en niet meteen in coma ligt of zo. Dus dat is fijn. Wil nog steeds wel kweekje laten doen want volgens richtlijn, maar ben iig iets minder onrustig nu. Nu alleen nog in slaap vallen ;)
Fijn dat je wat gerustgesteld bent. En die kweek is sowieso verstandig. Er zijn 2 kweken voor zover ik weet. 1 diet de huisarts en duurt dacht ik 24 uur en 1 gaat naar het lab en duurt 5-7 dagen en daar halen ze dus meer uit. De uroloog kon daar uithalen dat mijn blaasontstekingen vrijwel zeker leeftijd gerelateerd waren.

Heb hier alle deuren open staan en hoor zwaar materieel langsrijden, een paar brandweerwagens rijden terug naar de kazerne (ik woon in het midden tussen kazerne en brandlocatie)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')