abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209565074
Heel veel sterkte vandaag @Lucky_Strike :*

En ik heb geen idee hoe het hier dan is @Kreator , vermoed wel wat minder bloemen en de rivieren zullen mogelijk wat lager staan. We merken nu al dat de temperaturen beginnen op te lopen. (Woensdag 34 graden voorspeld)
In de Dolomieten begonnen in september de bomen wel al heel mooi te verkleuren O+

@Tele6 :X van die blaren.
En of het gezond is of niet… ik denk het niet per se :D , (kamp van Koningsbrugge gaat ook niet over gezondheid) maar je lichaam kan best af en toe wat hebben, zeker als het zo getraind is als de jouwe. Hooguit de volgende keer zelf wat met drank met ORS verzorgen, maar dat had je denk ik al bedacht ;) oh en accepteren dat warmte invloed heeft op het lijf en snelheid, dus dat 5 uur voor nu ook helemaal prima is.

En natuurlijk kan er iets gebeuren waardoor je onwel wordt. Maar de meeste sporters/hikers/etc krijgen gelukkig geen hartstilstand, zelfs niet in de warmte :) (het is een risico, uiteraard. Zoals wel meer dingen in het leven die we doen omdat we het leuk/lekker vinden, ondanks dat we weten dat het een kortdurend of zelfs langdurig effect heeft op ons lijf. )

@vlindertje89 fijn dat je weer wat bent gerustgesteld. De werkwijze van je huisarts vind bijzonder, niet zozeer vanwege de mogelijke bijwerkingen, maar wel met het oog op resistentie. (Beetje een ergernis wel, in mijn beroep worden we gelimiteerd in wat we mogen gebruiken - en er zijn ook AB gewoon verboden met voor onze patiënten dus geen therapie als gevolg, om het voor mensen te kunnen behouden - en dan lees ik dat er bij jou niet eens een kweek wordt ingezet en wel gelijk een tweede keuze AB….. |:( goed dat je daar achteraan gaat! )

Qua bijwerkingen: misschien voor een volgende keer (ik hoop het niet) het toch meer als de wetenschapper in je proberen te benaderen? Die kant van je kan volgens mij prima rationeel bekijken :) Je hebt het over ‘in zeldzame gevallen’ en ‘minder dan 1 op 1000’.
Dat zijn heel kleine kansen, waarom zou jij daar (veel) hoger risico op lopen? 50% van de wereldbevolking is vrouw, en een middel dat gelijk -pak m beet- 20, 40 of 90% van z’n vrouwelijke gebruikers zou omleggen, zou echt niet op de markt komen (tenzij je zonder sowieso dood zou gaan misschien ) ;)
En de spray was je al mee gestopt. En dan nog is het geen gegeven dat je direct met een aneurysma eindigt, of gelijk doorschiet naar zelfmoord. Laten we eerst eens beginnen met een beetje somberder zijn, om iets te noemen. Die kans is veel groter, dat je wel wat ongemak hebt maar er niet zieker van wordt dan voor de kwaal waarvoor je het slikt :)

Elk middel kan bijwerkingen hebben, dus ze moeten ze vermelden, hoe klein de kans ook. En ik begrijp je bezorgdheid wel, maar ik wil hem niet voeden :*
pi_209565076
Werken dus verder niks gelezen piepeltjes :W :*
pi_209565078
Zo, dat was weer mijn moeke post voor vandaag :+

Zo eens mijn bikini induiken. Vandaag weer een lui dagje. Vervelend 8-)
  maandag 19 juni 2023 @ 10:41:13 #104
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209565114
Ondertussen heb ik een luxe probleem, om moet beslissen wat ik hiermee ga doen:

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_209565121
Wauw @Tele6 _O_ en Auw @Tele6 Tape plakken op iets open? Apart wel.

Dat lijkt me best lastig inderdaad @Lucky_Strike Ik hoef weliswaar niet te werken, maar zit ook niet om de hoek om even langs te komen.
Wat fijn wel dat de operatie geslaagd is. Nu herstellen en weer gaan leven.

Sterkte met de kies @MadMaster Hopelijk kan je snel bij een tandarts terecht.

En wat @Lonaa zegt, ongetraind zulke dingen doen is natuurlijk enorm stom, dat moet je opbouwen. Het is alleen zo klote dat opbouwen langzaam gaat maar zodra je stopt om wat voor reden dan ook, het afbouwen in een enorm snel tempo gaat. Wanneer ik bedenk wat ik bij fysiofitness allemaal kon voordat lijf ellende begon en nu, da's om te huilen.

Heb je nog wat kunnen slapen @vlindertje89 ?

Verstandige post weer van @Candaasje

Heb vannacht prima geslapen en werd zelfs wakker op de "zere" schouder. Maar weer een rare (vervelende droom). Ik was op vakantie in een huis met heel veel andere mensen. Maar dat huis had geen toilet en buiten was verboden. Er was wel een klein ander huisje waar een wc was, maar dan moest je springen want de ingang was een meter hoog en was maar 10 cm breed. Was zo blij met m'n eigen wc _O-

Beste handig, bestel je kattenvoer en kattengrit, komt het met 2 verschillende bezorgers. Eén geeft aan tussen 11-13.30 en de ander tussen 13.00-18.00. Nou maar hopen dat de tweede vroeg komt, kan ik nog even fietsen of zo.
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 19 juni 2023 @ 10:48:46 #106
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209565170
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:42 schreef Kaatje1 het volgende:

Sterkte met de kies @:MadMaster Hopelijk kan je snel bij een tandarts terecht.
Woensdagochtend vroeg kan ik bij de tandarts terecht.
Ondanks de berichten dat het tandartsbezoek wegens de hoge kosten terug schijnt te lopen, was eerder niet mogelijk. Tot woensdag dus maar wennen aan de vlijmscherpe randen van de afgebroken kies. De oorzaak was overigens een niespartij, waarbij ik iets te hard mijn kiezen op elkaar zette… :')
  maandag 19 juni 2023 @ 10:49:46 #107
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_209565178
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:48 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ondanks de berichten dat het tandartsbezoek wegens de hoge kosten terug schijnt te lopen, was eerder niet mogelijk. Tot woensdag dus maar wennen aan de vlijmscherpe randen van de afgebroken kies. De oorzaak was overigens een niespartij, waarbij ik iets te hard mijn kiezen op elkaar zette… :')
Ach, ik raakte ooit een halve kies kwijt op een tosti |:(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209565194
Sjeun kado van universum. Ben begonnen met dn lijn, maar dit weekend een weekend waarbij ik vond dat de gelegenheid een yoghurtloosweekend rechtvaardigde. Wel mindful geweest ipv werkelijk alles maar in mn kanaal, maaar toooooch. Nu 2 ons lichter dan vrijdagochtend. Niet verdiend, wel blij met de motivatie die het geeft weer netjes in het maandaggareel te stappen *O* nog 200 te gaan *O* :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 19 juni 2023 @ 10:52:31 #109
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209565200
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:49 schreef Troel het volgende:

[..]
Ach, ik raakte ooit een halve kies kwijt op een tosti |:(
Nootjes, broodje kroket, kauwgom, wijngum, ik heb al van alles als oorzaak van een afgebroken kies of een losgeraakte vulling/kroon gehad.
En vaak vlak voor een vakantie, waardoor je last minute nog ergens een afspraak moet zien te regelen.
Dit keer is dat gelukkig niet het geval…
  maandag 19 juni 2023 @ 10:52:54 #110
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209565206
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sjeun kado van universum. Ben begonnen met dn lijn, maar dit weekend een weekend waarbij ik vond dat de gelegenheid een yoghurtloosweekend rechtvaardigde. Wel mindful geweest ipv werkelijk alles maar in mn kanaal, maaar toooooch. Nu 2 ons lichter dan vrijdagochtend. Niet verdiend, wel blij met de motivatie die het geeft weer netjes in het maandaggareel te stappen *O* nog 200 te gaan *O* :')
2 ons vorige week en 2 ons deze week en je bent er dus? :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_209565229
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:48 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Bij mij brak een kies ooit eens af bij het eten van een aardbei. Appel, hard broodje zou ik nog snappen, maar een aardbei. Er zijn er te weinig tandartsen vandaar dat ze het zo druk hebben. Als ik iets heb kan ik gelukkig vrijwel altijd om 10.30 terecht (en meestal is hij het eens met mijn diagnose _O- )
  maandag 19 juni 2023 @ 11:01:58 #112
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209565283
Iemand verstand van vers geplukte artisjokken?
pi_209565314
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:01 schreef fietsie het volgende:
Ik heb ze wel gegeten, maar door iemand anders gekookt. Met een lekker zurig sausje erbij om de bladen in te dippen

En een tip https://www.flyingfoodie.(...)n-in-de-instant-pot/
  maandag 19 juni 2023 @ 11:17:19 #114
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209565422
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb ze wel gegeten, maar door iemand anders gekookt. Met een lekker zurig sausje erbij om de bladen in te dippen

En een tip https://www.flyingfoodie.(...)n-in-de-instant-pot/
Thnx; ik moet ook nog even bedenken of ik m warm wil of als salade bedenk ik me nu..
pi_209565448
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:17 schreef fietsie het volgende:

[..]
Thnx; ik moet ook nog even bedenken of ik m warm wil of als salade bedenk ik me nu..
wij aten dat altijd bij een borrel, samen met andere hapjes. Dus niet echt als maaltijd/bijgerecht.
pi_209565631
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:41 schreef fietsie het volgende:
Ondertussen heb ik een luxe probleem, om moet beslissen wat ik hiermee ga doen:

[ afbeelding ]
Die ken ik alleen uit blik of op de pizza *)

Mijn vraag: is het eigen kweek? Uit de kas of van de volle grond?
  maandag 19 juni 2023 @ 11:37:27 #117
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209565645
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:36 schreef AnneX het volgende:

[..]
Die ken ik alleen uit blik of op de pizza *)

Mijn vraag: is het eigen kweek? Uit de kas of van de volle grond?
Mijn moeder heeft ze in de kas staan, zijn planten van goed een meter diameter en anderhalve meter hoog
pi_209565671
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:37 schreef fietsie het volgende:

[..]
Mijn moeder heeft ze in de kas staan, zijn planten van goed een meter diameter en anderhalve meter hoog
Wow.
  maandag 19 juni 2023 @ 12:03:32 #119
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209565907
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:01 schreef fietsie het volgende:
Ik heb nu voor het eerst zo'n plant en nog lang geen bloem, ben wel benieuwd :D
pi_209566066
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:35 schreef Candaasje het volgende:
@:vlindertje89 fijn dat je weer wat bent gerustgesteld. De werkwijze van je huisarts vind bijzonder, niet zozeer vanwege de mogelijke bijwerkingen, maar wel met het oog op resistentie. (Beetje een ergernis wel, in mijn beroep worden we gelimiteerd in wat we mogen gebruiken - en er zijn ook AB gewoon verboden met voor onze patiënten dus geen therapie als gevolg, om het voor mensen te kunnen behouden - en dan lees ik dat er bij jou niet eens een kweek wordt ingezet en wel gelijk een tweede keuze AB….. |:( goed dat je daar achteraan gaat! )
Heb vanochtend even een ha van eigen praktijk gesproken. De ab die ik nu krijg is wel eerste keus bij vermoeden op weefselinvasie (bv nierbekkenontsteking) en ik had daar wel (alle) symptomen van (koorts, koude rillingen, pijn in rug of flank) dus dat maakt het logisch dat deze is voorgeschreven. En hij zei dat kweek wel in de standaard staat maar niet altijd gedaan wordt, en dat na eerste dosis nog kweken eigenlijk geen zin meer heeft (want grote kans op negatief omdat ab al aan het werk is). Dus ik moet deze kuur gewoon afmaken nu. En hij zei ook wel dat kans op ernstige bijwerkingen idd gewoon echt klein is, het wordt al 40 jaar voorgeschreven en hij heeft nog nooit iemand behandeld die een van de ernstige bijwerkingen kreeg.

quote:
Qua bijwerkingen: misschien voor een volgende keer (ik hoop het niet) het toch meer als de wetenschapper in je proberen te benaderen? Die kant van je kan volgens mij prima rationeel bekijken :) Je hebt het over ‘in zeldzame gevallen’ en ‘minder dan 1 op 1000’.
Dat zijn heel kleine kansen, waarom zou jij daar (veel) hoger risico op lopen? 50% van de wereldbevolking is vrouw, en een middel dat gelijk -pak m beet- 20, 40 of 90% van z’n vrouwelijke gebruikers zou omleggen, zou echt niet op de markt komen (tenzij je zonder sowieso dood zou gaan misschien ) ;)
En de spray was je al mee gestopt. En dan nog is het geen gegeven dat je direct met een aneurysma eindigt, of gelijk doorschiet naar zelfmoord. Laten we eerst eens beginnen met een beetje somberder zijn, om iets te noemen. Die kans is veel groter, dat je wel wat ongemak hebt maar er niet zieker van wordt dan voor de kwaal waarvoor je het slikt :)

Elk middel kan bijwerkingen hebben, dus ze moeten ze vermelden, hoe klein de kans ook. En ik begrijp je bezorgdheid wel, maar ik wil hem niet voeden :*
Ja, dat is idd een goede. En ik denk dat ik ook vooral niet meer in de avond, en al helemaal niet als ik me sowieso al beroerd voel, een bijsluiter moet lezen. Dan lijkt alles sowieso al erger. De buurvrouw zei ook nog, laat mij gewoon volgende keer de bijsluiter lezen. Dan kan zij of mij vertellen bij welke klachten ik echt direct aan de bel moet trekken, zonder alle enge shit erbij te zeggen, of dat ik haar zeg als ik ergens last van heb en zij dan kijkt of dat iets is waar ik wat mee moet of niet. Vond ik ook wel mooie oplossing :). En mag ook wel wat meer op mn gevoel vertrouwen, dat ik het heus weet als er écht iets mis is. Zowel bij de bronchitis als gisteren voelde ik het goed aan dat ik wel echt aan de bel moest trekken, dus bij echt ernstige bijwerkingen zou ik dat dan ook echt wel moeten kunnen aanvoelen.

En inderdaad, niet behandelen van een vermoedelijke nierbekkenontsteking is ook niet zonder gevaar :+ en helaas is kweek om evt over te kunnen stappen op eerstekeus ab als het daar gevoelig voor is dus volgens huisarts geen optie meer, dus het moet dan maar gewoon met deze kuur. Vooralsnog voel ik me met de ab en pcm ook vooral beter dan gister, koorts is al weg, dus dat is fijn.
pi_209566081
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 09:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Ach @:Lucky_Strike, dat lijkt me ook heel heftig om alleen te moeten doen :* Sterkte vandaag!

@:Tele6 :o wauw, wat een intense dag zo! Ik vind je een enorme bikkel dat je dat volhoudt zeg! En die blaren met tape erop klinken wel heel pijnlijk :{ . Ik stem ook voor Kamp van Koningsbrugge! Of eigenlijk dan Special Forces VIPS waar dit jaar schijnbaar ook niet-vips aan meedoen, die vind ik beter. Volgens mij zou je verdomd ver komen!
Niks ervan. Voor special forces heb je accounts nodig die ik niet heb.
Tele moet publiek bezit blijven :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209566084
Wat fijn dat je je wat beter voelt. Nu rustig aan blijven doen. En slim van de buurvrouw, in het vervolg gewoon de bijsluiter afgeven (en ook niet stiekem op google zoeken hoor).
pi_209566085
Toch de zon. En sjouwt weer kussens naar buiten en zet de parasol voor bescherming van de potplanten.
Eigenlijk zijn potplanten op het zuiden niet verstandig. Vraagt veel aandacht en water.

Een duidelijk verhaal voor hardlopers! https://www.nrc.nl/nieuws(...)tm_content=hardlopen
pi_209566112
Oh fijn dat je een verhelderend gesprek had met de huisarts @vlindertje89 !
Wat menselijke uitleg al scheelt in zorgen maken!

En dat de koorts al foetsie is.
pi_209566123
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 12:18 schreef AnneX het volgende:
Toch de zon. En sjouwt weer kussens naar buiten en zet de parasol voor bescherming van de potplanten.
Eigenlijk zijn potplanten op het zuiden niet verstandig. Vraagt veel aandacht en water.

Een duidelijk verhaal voor hardlopers! https://www.nrc.nl/nieuws(...)tm_content=hardlopen
Heb de boel ook weer dicht gedaan. Vanochtend was het best grauw en grijs (helaas niet de koelte die daar bij hoort) maar nu weer erg zonnig inderdaad.

Lees net dat er 4 huizen (van de 8) zijn gesloopt. Pfff Al je tastbare herinneringen (in mijn geval dingen/foto's van mijn ouders), spulletjes waar je voor gespaard hebt, waar je zo blij mee was. En voor statushouders, eindelijk weer een veilige plek die nu weer weg is. -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')