Woensdagochtend vroeg kan ik bij de tandarts terecht.quote:Op maandag 19 juni 2023 10:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Sterkte met de kies @:MadMaster Hopelijk kan je snel bij een tandarts terecht.
Ach, ik raakte ooit een halve kies kwijt op een tostiquote:Op maandag 19 juni 2023 10:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Woensdagochtend vroeg kan ik bij de tandarts terecht.
Ondanks de berichten dat het tandartsbezoek wegens de hoge kosten terug schijnt te lopen, was eerder niet mogelijk. Tot woensdag dus maar wennen aan de vlijmscherpe randen van de afgebroken kies. De oorzaak was overigens een niespartij, waarbij ik iets te hard mijn kiezen op elkaar zette…
Nootjes, broodje kroket, kauwgom, wijngum, ik heb al van alles als oorzaak van een afgebroken kies of een losgeraakte vulling/kroon gehad.quote:Op maandag 19 juni 2023 10:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Ach, ik raakte ooit een halve kies kwijt op een tosti
2 ons vorige week en 2 ons deze week en je bent er dus?quote:Op maandag 19 juni 2023 10:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sjeun kado van universum. Ben begonnen met dn lijn, maar dit weekend een weekend waarbij ik vond dat de gelegenheid een yoghurtloosweekend rechtvaardigde. Wel mindful geweest ipv werkelijk alles maar in mn kanaal, maaar toooooch. Nu 2 ons lichter dan vrijdagochtend. Niet verdiend, wel blij met de motivatie die het geeft weer netjes in het maandaggareel te stappennog 200 te gaan
![]()
Bij mij brak een kies ooit eens af bij het eten van een aardbei. Appel, hard broodje zou ik nog snappen, maar een aardbei. Er zijn er te weinig tandartsen vandaar dat ze het zo druk hebben. Als ik iets heb kan ik gelukkig vrijwel altijd om 10.30 terecht (en meestal is hij het eens met mijn diagnosequote:Op maandag 19 juni 2023 10:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Woensdagochtend vroeg kan ik bij de tandarts terecht.
Ondanks de berichten dat het tandartsbezoek wegens de hoge kosten terug schijnt te lopen, was eerder niet mogelijk. Tot woensdag dus maar wennen aan de vlijmscherpe randen van de afgebroken kies. De oorzaak was overigens een niespartij, waarbij ik iets te hard mijn kiezen op elkaar zette…
Ik heb ze wel gegeten, maar door iemand anders gekookt. Met een lekker zurig sausje erbij om de bladen in te dippenquote:Op maandag 19 juni 2023 11:01 schreef fietsie het volgende:
Iemand verstand van vers geplukte artisjokken?
Thnx; ik moet ook nog even bedenken of ik m warm wil of als salade bedenk ik me nu..quote:Op maandag 19 juni 2023 11:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb ze wel gegeten, maar door iemand anders gekookt. Met een lekker zurig sausje erbij om de bladen in te dippen
En een tip https://www.flyingfoodie.(...)n-in-de-instant-pot/
wij aten dat altijd bij een borrel, samen met andere hapjes. Dus niet echt als maaltijd/bijgerecht.quote:Op maandag 19 juni 2023 11:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Thnx; ik moet ook nog even bedenken of ik m warm wil of als salade bedenk ik me nu..
Die ken ik alleen uit blik of op de pizzaquote:Op maandag 19 juni 2023 10:41 schreef fietsie het volgende:
Ondertussen heb ik een luxe probleem, om moet beslissen wat ik hiermee ga doen:
[ afbeelding ]
Mijn moeder heeft ze in de kas staan, zijn planten van goed een meter diameter en anderhalve meter hoogquote:Op maandag 19 juni 2023 11:36 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die ken ik alleen uit blik of op de pizza![]()
Mijn vraag: is het eigen kweek? Uit de kas of van de volle grond?
Wow.quote:Op maandag 19 juni 2023 11:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft ze in de kas staan, zijn planten van goed een meter diameter en anderhalve meter hoog
Ik heb nu voor het eerst zo'n plant en nog lang geen bloem, ben wel benieuwdquote:Op maandag 19 juni 2023 11:01 schreef fietsie het volgende:
Iemand verstand van vers geplukte artisjokken?
Heb vanochtend even een ha van eigen praktijk gesproken. De ab die ik nu krijg is wel eerste keus bij vermoeden op weefselinvasie (bv nierbekkenontsteking) en ik had daar wel (alle) symptomen van (koorts, koude rillingen, pijn in rug of flank) dus dat maakt het logisch dat deze is voorgeschreven. En hij zei dat kweek wel in de standaard staat maar niet altijd gedaan wordt, en dat na eerste dosis nog kweken eigenlijk geen zin meer heeft (want grote kans op negatief omdat ab al aan het werk is). Dus ik moet deze kuur gewoon afmaken nu. En hij zei ook wel dat kans op ernstige bijwerkingen idd gewoon echt klein is, het wordt al 40 jaar voorgeschreven en hij heeft nog nooit iemand behandeld die een van de ernstige bijwerkingen kreeg.quote:Op maandag 19 juni 2023 10:35 schreef Candaasje het volgende:
@:vlindertje89 fijn dat je weer wat bent gerustgesteld. De werkwijze van je huisarts vind bijzonder, niet zozeer vanwege de mogelijke bijwerkingen, maar wel met het oog op resistentie. (Beetje een ergernis wel, in mijn beroep worden we gelimiteerd in wat we mogen gebruiken - en er zijn ook AB gewoon verboden met voor onze patiënten dus geen therapie als gevolg, om het voor mensen te kunnen behouden - en dan lees ik dat er bij jou niet eens een kweek wordt ingezet en wel gelijk een tweede keuze AB…..goed dat je daar achteraan gaat! )
Ja, dat is idd een goede. En ik denk dat ik ook vooral niet meer in de avond, en al helemaal niet als ik me sowieso al beroerd voel, een bijsluiter moet lezen. Dan lijkt alles sowieso al erger. De buurvrouw zei ook nog, laat mij gewoon volgende keer de bijsluiter lezen. Dan kan zij of mij vertellen bij welke klachten ik echt direct aan de bel moet trekken, zonder alle enge shit erbij te zeggen, of dat ik haar zeg als ik ergens last van heb en zij dan kijkt of dat iets is waar ik wat mee moet of niet. Vond ik ook wel mooie oplossingquote:Qua bijwerkingen: misschien voor een volgende keer (ik hoop het niet) het toch meer als de wetenschapper in je proberen te benaderen? Die kant van je kan volgens mij prima rationeel bekijkenJe hebt het over ‘in zeldzame gevallen’ en ‘minder dan 1 op 1000’.
Dat zijn heel kleine kansen, waarom zou jij daar (veel) hoger risico op lopen? 50% van de wereldbevolking is vrouw, en een middel dat gelijk -pak m beet- 20, 40 of 90% van z’n vrouwelijke gebruikers zou omleggen, zou echt niet op de markt komen (tenzij je zonder sowieso dood zou gaan misschien )
En de spray was je al mee gestopt. En dan nog is het geen gegeven dat je direct met een aneurysma eindigt, of gelijk doorschiet naar zelfmoord. Laten we eerst eens beginnen met een beetje somberder zijn, om iets te noemen. Die kans is veel groter, dat je wel wat ongemak hebt maar er niet zieker van wordt dan voor de kwaal waarvoor je het slikt![]()
Elk middel kan bijwerkingen hebben, dus ze moeten ze vermelden, hoe klein de kans ook. En ik begrijp je bezorgdheid wel, maar ik wil hem niet voeden
Niks ervan. Voor special forces heb je accounts nodig die ik niet heb.quote:Op maandag 19 juni 2023 09:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Ach @:Lucky_Strike, dat lijkt me ook heel heftig om alleen te moeten doenSterkte vandaag!
@:Tele6wauw, wat een intense dag zo! Ik vind je een enorme bikkel dat je dat volhoudt zeg! En die blaren met tape erop klinken wel heel pijnlijk
. Ik stem ook voor Kamp van Koningsbrugge! Of eigenlijk dan Special Forces VIPS waar dit jaar schijnbaar ook niet-vips aan meedoen, die vind ik beter. Volgens mij zou je verdomd ver komen!
Heb de boel ook weer dicht gedaan. Vanochtend was het best grauw en grijs (helaas niet de koelte die daar bij hoort) maar nu weer erg zonnig inderdaad.quote:Op maandag 19 juni 2023 12:18 schreef AnneX het volgende:
Toch de zon. En sjouwt weer kussens naar buiten en zet de parasol voor bescherming van de potplanten.
Eigenlijk zijn potplanten op het zuiden niet verstandig. Vraagt veel aandacht en water.
Een duidelijk verhaal voor hardlopers! https://www.nrc.nl/nieuws(...)tm_content=hardlopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |