SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
. Ik gebruik deze site als referentie, maar er zijn er genoeg wie de 9 / 10 stadiums beschrijven;quote:Op zaterdag 17 juni 2023 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is toch wel een stevige aanwijzing in de richting van genocide...
Voor genocide moet je de intentie hebben om een volk te vernietigen. Dat is het belangrijkste criterium. Dat is heel lastig te bewijzen. Want 'gewoon' een bloedige veroveringsoorlog voeren is onvoldoende. Maar juist dit soort dingen, het onmogelijk maken om voort te planten zonder dat er enige andere verklaring voor is zijn stevige aanwijzingen.Zeker als het geen incident is maar op grotere schaal gebeurt.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 23:56 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik gebruik deze site als referentie, maar er zijn er genoeg wie de 9 / 10 stadiums beschrijven;
1. CLASSIFICATIE: Alle culturen hebben categorien om mensen te onderscheiden in “wij en zij” op grond van etniciteit, ras, godsdienst of nationaliteit: Duitser en Jood, Hutu en Tutsi. Bipolaire samenlevingen die geen gemengde categorien kennen, zoals Rwanda en Burundi, hebben de grootste kans op genocide.
had mijn post niet goed geplakt, en dus aangepast.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 23:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor genocide moet je de intentie hebben om een volk te vernietigen. Dat is het belangrijkste criterium. Dat is heel lastig te bewijzen. Want 'gewoon' een bloedige veroveringsoorlog voeren is onvoldoende. Maar juist dit soort dingen, het onmogelijk maken om voort te planten zonder dat er enige andere verklaring voor is zijn stevige aanwijzingen.Zeker als het geen incident is maar op grotere schaal gebeurt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Artikel gelezen dankzij de link van @Hatseflats22 maar de rillingen lopen over je rug als je het leest.quote:
Remote Anti-Armor Mine Systemquote:
Ja.quote:Op zondag 18 juni 2023 00:25 schreef Discombobulate het volgende:
Het lijkt er toch op dat Rusland aardig wat geleerd heeft en competent tegenstand biedt. Hoe lang duurt zo'n offensief gemiddeld? Wanneer moeten we echt iets anders zien? Twee weken?
Wat hebben ze geleerd? Kuilen graven? Welk bericht doet je inzien dat ze tactische meesters zijn?quote:Op zondag 18 juni 2023 00:25 schreef Discombobulate het volgende:
Het lijkt er toch op dat Rusland aardig wat geleerd heeft en competent tegenstand biedt. Hoe lang duurt zo'n offensief gemiddeld? Wanneer moeten we echt iets anders zien? Twee weken?
Een offensief duurt gemiddeld 6 maanden, wat zegt dat jou? Zijn ze op schema of valt het tegen?quote:Op zondag 18 juni 2023 00:25 schreef Discombobulate het volgende:
Oekraine heeft al vaak genoeg aangegeven dat het offensief maanden gaat duren. Ook dat er veel mensen zullen sterven. Maar dat uiteindelijk de doelen behaald zullen worden.quote:Op zondag 18 juni 2023 00:25 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe lang duurt het Russische offensief? 18 maanden?quote:Op zondag 18 juni 2023 00:25 schreef Discombobulate het volgende:
Heb je dit ook ooit afgevraagd over de russische invasie die nu al 16 maanden duurt? Quote bitte ja.quote:Op zondag 18 juni 2023 00:25 schreef Discombobulate het volgende:
In Normandi duurde het zes weken voordat er een doorbraak was. El Alamein een week of drie -vier dacht ik. Stalingrad 5 maanden.quote:Op zondag 18 juni 2023 00:25 schreef Discombobulate het volgende:
Drie dagen.quote:Op zondag 18 juni 2023 00:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe lang duurt het Russische offensief? 18 maanden?
Jij gaf het een maand.quote:Op zondag 18 juni 2023 01:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
In Normandi duurde het zes weken voordat er een doorbraak was. El Alamein een week of drie -vier dacht ik. Stalingrad 5 maanden.
Kan nog steeds. Ze zijn op meerdere plekken bezig. Maar het kan ook langer duren.quote:
Het duurt al 476 dagen drie dagen.quote:
Wat?quote:Op zondag 18 juni 2023 01:03 schreef oheng het volgende:
[..]
Heb je dit ook ooit afgevraagd over de russische invasie die nu al 16 maanden duurt? Quote bitte ja.
Je krijgt wel pluspunten voor deze poging tot concern trolling.
Hoe zit het nu eigenlijk met jou claim dat de helft van de Leopards vernietigd waren? Je liep wat te brallen over een artikel op Forbes zonder een directe link te geven. Tot nu toe was het enige wat er duidelijk uit werd is dat jij moeite hebt met begrijpend lezen.quote:
Vraag mij af of Oekrane ooit nog een schone grond verklaring kan afgeven. De milieu schade is enormquote:
Als Rusland de oorlog verloren heeft kunnen we Ukrainse grond vervangen door Russische.quote:Op zondag 18 juni 2023 05:24 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Vraag mij af of Oekrane ooit nog een schone grond verklaring kan afgeven. De milieu schade is enorm
Maakt niet uit het betreft wel een bekentenis.quote:Op zondag 18 juni 2023 03:05 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Lol, en opeens haalt Putin een zogenaamde vredesovereenkomst uit zijn kont die volgens hem door de vredesonderhandelaars van Oekrane ondertekend waren. En dat dit de reden is dat Rusland zich uit Kiev terug trok vorig jaar.
Wat een clown. Alles om maar meer landen achter zich te krijgen met hun zo genaamde vredesmissies waarin Rusland wint.
[ twitter ]
Een bekentenis voor het kidnappen van kinderen uit Oekrane met een bullshit reden.
Die is nog smeriger waarschijnlijk. Aangezien Russen over het algemeen nergens mee zitten en hun vuiligheid overal lozen. Zelfs een rat zal zijn nest niet bevuilen, maar Russen..quote:Op zondag 18 juni 2023 06:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als Rusland de oorlog verloren heeft kunnen we Ukrainse grond vervangen door Russische.
Daar komen de Russen nu ook achter.quote:Op zondag 18 juni 2023 05:24 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Vraag mij af of Oekrane ooit nog een schone grond verklaring kan afgeven. De milieu schade is enorm
Wat interessant zou zijn als iemand een overzichtje had van het gemiddelde aan materiaal/artillerie wat kapot gaat ten opzichte van personeel. De absolute aantallen zeggen niks maar er zou wel een trend te zien moeten zijn waar het Oekrains leger precies mee bezig is. Hoeveel meer artillerie vernietigen ze nu ten opzichte van de strijd om Bakhmut bijvoorbeeld?quote:
Iets minder lol: er zijn veel te veel mensen die dit geloven en nu Oekrane beschuldigen van het onnodig verlengen van de oorlog. Van die primitievelingen die denken Kyiv=Oekrane en totaal niet inzien dat er ondertussen in heel wat andere plaatsen ontvoerd, verkracht, gemarteld, gevochten en gemoord werd. Niet weten of gemakshalve vergeten dat gewone burgerauto’s door tanks doorzeefd werden.quote:Op zondag 18 juni 2023 03:05 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Lol, en opeens haalt Putin een zogenaamde vredesovereenkomst uit zijn kont die volgens hem door de vredesonderhandelaars van Oekrane ondertekend waren. En dat dit de reden is dat Rusland zich uit Kiev terug trok vorig jaar.
Wat een clown. Alles om maar meer landen achter zich te krijgen met hun zo genaamde vredesmissies waarin Rusland wint.
Een bekentenis voor het kidnappen van kinderen uit Oekrane met een bullshit reden.
https://russiaslosses.netlify.app/quote:Op zondag 18 juni 2023 08:46 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wat interessant zou zijn als iemand een overzichtje had van het gemiddelde aan materiaal/artillerie wat kapot gaat ten opzichte van personeel. De absolute aantallen zeggen niks maar er zou wel een trend te zien moeten zijn waar het Oekrains leger precies mee bezig is. Hoeveel meer artillerie vernietigen ze nu ten opzichte van de strijd om Bakhmut bijvoorbeeld?
Slechte grafieken. Loopt sowieso 6 weken achter en veel lijntjes lijken niet te kloppen (soms 500 artillerie op een dag bijvoorbeeld).quote:
Had niet gezien dat er data mist. Ik gok dat er bij Twitter weer iets stuk is of is uitgeschakeld. Onderaan staan de linkjes naar de KI tweets. Geen idee hoe ze de data overnemen, maar volgens mij doet Musk moeilijk over dit soort dingen.quote:Op zondag 18 juni 2023 09:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Slechte grafieken. Loopt sowieso 6 weken achter en veel lijntjes lijken niet te kloppen (soms 500 artillerie op een dag bijvoorbeeld).
Moet wel een betere site zijn toch?
Story time.quote:Op zondag 18 juni 2023 07:39 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Die is nog smeriger waarschijnlijk. Aangezien Russen over het algemeen nergens mee zitten en hun vuiligheid overal lozen. Zelfs een rat zal zijn nest niet bevuilen, maar Russen..
Zonder visuele bevestiging van meerderen kan je dit soort "bronnen" gerust met een kilo zou nemen. Dit soort claims van beide partijen trouwens. Als ze iets van waarde neerhalen hebben ze vast wel een filmpjequote:
https://www.oryxspioenkop(...)nting-equipment.htmlquote:Op zondag 18 juni 2023 09:45 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Zonder visuele bevestiging van meerderen kan je dit soort "bronnen" gerust met een kilo zou nemen. Dit soort claims van beide partijen trouwens. Als ze iets van waarde neerhalen hebben ze vast wel een filmpje
Kan, maar hoeft niet. Als er een (middel-)lange afstandsraket is gebruikt en de helikopters vlogen achter de Russische linies kan het lastig worden het te filmen.quote:Op zondag 18 juni 2023 09:45 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Zonder visuele bevestiging van meerderen kan je dit soort "bronnen" gerust met een kilo zou nemen. Dit soort claims van beide partijen trouwens. Als ze iets van waarde neerhalen hebben ze vast wel een filmpje
KA-52 is de nieuwste van 8 maart zo te zien?quote:Op zondag 18 juni 2023 09:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
https://www.oryxspioenkop(...)nting-equipment.html
Staat vast hier wel of, let op je kan nog wel eens rsi krijgen van het scrollen.
Kan nog zijn dat de site nog moet worden gepdate.quote:Op zondag 18 juni 2023 09:52 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
KA-52 is de nieuwste van 8 maart zo te zien?
Deep fakequote:
"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 18 juni 2023 10:40 schreef Korenfok het volgende:
Nederland wordt steeds vaker door russische trols, genoemd als groot plotter tegen rusland en front van CIA:Ruzzia stronk maar ook zielig slachtoffer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."
Then the 2014 Maidan coup. The NED (a US CIA front) fomented the coup that resulted in hundreds if not thousands of ethnic-Russians being murdered by Kiev Fascists. Then 8 years of Kiev shelling the Donbas (Russians). 2 Minsk accords that even Angela Merkel admits were just scams offered up so the West (USA actually) could build up the Ukraine military."
Lees meer en meer complotachtige extreem rechtse theorieen, over nederland (Let wel in buitenlandse site's). Worden Baudet en zijn clubbie straks de joden voor Nazi groep (een groepje joden die nationalistisch waren begin jaren 30 en de nazi's steunde).
Mafketels.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Tja, wij zijn niet zo blij met de Russen, gezien hun opstelling bij de afhandeling van MH17.quote:Op zondag 18 juni 2023 10:55 schreef Ulx het volgende:
Rusland is dus boos op Nederland, blijkbaar waarderen ze niet dat we zo'n 90 tanks voor Oekrane hebben geritseld, Duitsland dwongen de PZH2000 te leveren en die door Nederland genitieerde levering van F-16's zal ook minder nutteloos en ongevaarlijk zijn dan ze beweren . Ok. Fuck them. Pech voor ze.
Leveren we toch nog meer? Their tears taste delicious. Laat ze maar gillen dat ze zulke zielige slachtoffers zijn. Boeiend.
.
Dat zie ik als een compliment. Doen we kennelijk toch iets goed.quote:Op zondag 18 juni 2023 10:40 schreef Korenfok het volgende:
Nederland wordt steeds vaker door russische trols, genoemd als groot plotter tegen rusland en front van CIA:
Nederland wordt steeds vaker door russische trols, genoemd als groot plotter tegen rusland en front van CIA:Die lui weten het verschil niet eens tussen Nazis en Joden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."
Then the 2014 Maidan coup. The NED (a US CIA front) fomented the coup that resulted in hundreds if not thousands of ethnic-Russians being murdered by Kiev Fascists. Then 8 years of Kiev shelling the Donbas (Russians). 2 Minsk accords that even Angela Merkel admits were just scams offered up so the West (USA actually) could build up the Ukraine military."
Lees meer en meer complotachtige extreem rechtse theorieen, over nederland (Let wel in buitenlandse site's). Worden Baudet en zijn clubbie straks de joden voor Nazi groep (een groepje joden die nationalistisch waren begin jaren 30 en de nazi's steunde).
En zoals wat hier boven al gemeld word hoe harder die lui jammeren.
Hoe meer ik hoop op nog meer steun voor Oekrane.Er staat nog een vraag voor u open!!
quote:Op zondag 18 juni 2023 11:04 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Vooral die in Rykove lijkt echt een voltreffer te zijn. Meerdere uren enorme secundaire explosies![]()
De strijd aan de frontlinie gaat nog niet denderend, maar van dit soort berichten word ik dan wel weer hoopvol, gewoon langzaam slopen van de logistiek en dan proberen door te breken.
Wat betekent dit concreetquote:Depots at the division and army level according to Ukrainians.
Ja ja, ik weet dat er ook Russen zijn die anders zijn.quote:Op zondag 18 juni 2023 09:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Story time.
Afgelopen week kwam ik wat eerder thuis als gebruikelijk.
En er was een meisje wat heen en weer liep bij een van de leeg staande appartementen van het complex.
Aangezien er veel buitenlandse studenten wonen sprak ik haar aan in het Engels.
En ze vertelde me dat ze wachtte op een afspraak voor een bezichtiging.
En dat ze net wat te laat was, ze had een telefoon nummer maar deze klopte niet.
Ze ging even bij mij op bankje zitten en ik bood haar een kopje koffie aan.
Ik merkte wel dat ze enorm zenuwachtig was, ze zag namelijk een grote sticker (ik support Ukraine) op mijn raam.
Ik merkte al redelijk snel dat ze zich niet helemaal op haar gemak voelde en de reden kwam ik al snel achter ze was Russisch en was dus in 2020 naar Nederland gekomen.
En ze dacht dat ik dus best boos zou worden omdat ze Russisch was.
Heb der even gerust gesteld maar ik was toch wel benieuwd want zoveel Russen ken ik niet.
Ze vertelde me dat ze uit Moskou kwam en dat ze zelf dus wel aan de kant stond van Oekrane en die reden werd al heel snel duidelijk.
Ze vertelde me dat haar vriend uit Kiev kwam en paar jaar geleden al hier heen was gekomen om te studeren.
We hebben even gezellig gebabbeld.
Maar natuurlijk kwam het topic naar boven.
Deze verschrikkelijke oorlog.
Ze vertelde dat ze vorig jaar nog even terug was geweest naar Moskou en dat er in een jaar tijd enorm veel was veranderd ze voelde zich er totaal niet thuis meer en het voelde alsof iedereen elkaar in de gaten hield en ze merkt ook dat wat we hier allemaal voor lief hebben in Europa daar gewoon totaal niet meer aan de orde is.
Vooral door de vele sancties die het land nu treft.
Toen ik vroeg hoe haar ouders er tegenover stonden dat ze dus een relatie had met iemand uit Oekrane vertelde ze dat ze dit niet aan hun had verteld.
De reden hiervan is simpel ze had geen idee hoe haar ouders zouden reageren, ook deed ze dat om hun zelf te beschermen.
Ze vroeg zich echt af wat er met de familie zou kunnen gebeuren als hij dochter in Nederland woont en een relatie heeft met iemand uit Oekrane.
Ze was blij verrast dat hier zoveel verschillende culturen wonen.
En hoe we met elkaar overweg gaan.
Toen werd ze terug gebeld om de afspraak te verzetten voor de bezichtiging.
https://en.wikipedia.org/(...)usso-Ukrainian_War#Nquote:Op zondag 18 juni 2023 11:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar die quote van een pagina terug, waar komt die vandaan? I
Dat er hl veel opgeslagen was.quote:
Ik las dat UA ook relatief grote hoeveelheden SOF vanuit Kherson de Dnepr heeft overgezet. die hele oostflank ligt open nu het daar vol water staat.quote:
Gewoon terug naar Moskou sturen. Haar gebeurd toch niets.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:39 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja ja, ik weet dat er ook Russen zijn die anders zijn.
Misschien moeten we als goedmakertje wat spul geven om die brug op te blazen.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tja, wij zijn niet zo blij met de Russen, gezien hun opstelling bij de afhandeling van MH17.
Maar die quote van een pagina terug, waar komt die vandaan? Ik kan mij niet herinneren dat we ons heel erg actief anti Rusland opgesteld hebben nadat ze de Krim binnen waren gevallen. Sterker nog, die takkebrug staat er alleen maar omdat een NL bedrijf de apparatuur heeft geleverd om de heipalen in de grond te krijgen.
Dat gaat niet meer. Putin moet gestopt worden. Ook al woonden er alleen maar Moskovieten daar, dan nog moet het allemaal terugveroverd worden. Om geopolitieke redenen. En daar heeft Putin zelf voor gezorgd.quote:
Wij hebben die brug gebouwd, dus moeten we hem ook afbreken.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tja, wij zijn niet zo blij met de Russen, gezien hun opstelling bij de afhandeling van MH17.
Maar die quote van een pagina terug, waar komt die vandaan? Ik kan mij niet herinneren dat we ons heel erg actief anti Rusland opgesteld hebben nadat ze de Krim binnen waren gevallen. Sterker nog, die takkebrug staat er alleen maar omdat een NL bedrijf de apparatuur heeft geleverd om de heipalen in de grond te krijgen.
Bovendien klopt verder niets van de context van de video.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat gaat niet meer. Putin moet gestopt worden. Ook al woonden er alleen maar Moskovieten daar, dan nog moet het allemaal terugveroverd worden. Om geopolitieke redenen. En daar heeft Putin zelf voor gezorgd.
Ik doelde op deze quote:quote:Op zondag 18 juni 2023 11:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)usso-Ukrainian_War#N
https://www.oryxspioenkop(...)s-deliveries-to.html (mist wat recentelijke zaken)
En dat we als eerste westerse land aangaven F16's te willen doneren en daarom begonnen zijn met trainen van piloten zal Poetin ook niet waarderen.
Nederland wordt steeds vaker door russische trols, genoemd als groot plotter tegen rusland en front van CIA:En dan met name wat er onder die spoiler staat zonder duidelijke bronvermelding (of telde de "Foxnews?" Als bronvermelding?)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."
Dat is gewoon de bullshitbrandslang. Wilde je zoeken naar "een kern van waarheid" om "de argumenten van beide partijen" te kunnen beoordelen? Dat is zinloos bij Russen.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik doelde op deze quote:
[..]
En dan met name wat er onder die spoiler staat zonder duidelijke bronvermelding (of telde de "Foxnews?" Als bronvermelding?)
Bugatti's zijn toch wel aardig? Ok, oorspronkelijk een Duits merk, maar dat was het maar een paar jaar.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:30 schreef quirina het volgende:
[..]
Als Franse tanks kwalitatief net zo zijn als Franse auto’s….
Een leger en divisie zijn organisatorische grootheden, net als brigades en bataljons. Ze passen in elkaar: een divisie bestaat uit meerdere brigades, een brigade bestaat uit meerdere bataljons. Je krijgt een boompje van groot naar klein:quote:
Het is nu weer van Volkswagenquote:Op zondag 18 juni 2023 13:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bugatti's zijn toch wel aardig? Ok, oorspronkelijk een Duits merk, maar dat was het maar een paar jaar.
Nope, is 2 jaar geleden overgenomen door Rimac. Maar goed, offtopic enzo.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is nu weer van Volkswagen
Wat heeft Chelsea met Oekrane te maken?quote:Op zondag 18 juni 2023 14:14 schreef Starhopper het volgende:
Russen zijn niet te vertrouwen.
[ twitter ]
Die Franse tanks hebben extra grote spiegels zodat je het front goed kan zien.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:30 schreef quirina het volgende:
[..]
Als Franse tanks kwalitatief net zo zijn als Franse auto’s….
Vanwege de sancties heeft hij de club verkocht. Hij beloofde met dat geld hulp te geven aan Oekrane.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wat heeft Chelsea met Oekrane te maken?
quote:Op zondag 18 juni 2023 14:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wat heeft Chelsea met Oekrane te maken?
quote:Abramovich was forced to sell Chelsea last year, knowing he was to be sanctioned. American billionaire Todd Boehly paid 2.5bn for the club, and after transaction-related expenses, 2.3bn was left. At the time of the sale, Abramovich's press office said he 'wanted the proceeds to be transferred to a charitable foundation for the needs of the victims on both sides of the conflict between Russia and Ukraine.'
The 2.3bn remains in a frozen UK bank account belonging to Fordstam, a company controlled by Abramovich, with the Foreign Office yet to give the green light for the money to be transferred.
Rules surrounding the release of the money allow for it to be transferred solely to Ukrainian humanitarian causes.
Maar Oekraners zijn de echte nazi's hoorquote:Op zondag 18 juni 2023 14:36 schreef Slayage het volgende:
Vroeg me al af wat voor een vlag dat was [ twitter ]
Nederland wordt steeds vaker door russische trols, genoemd als groot plotter tegen rusland en front van CIA:Dat is niet raar met de Bilderberg club en de hoofdstad van de Cabal hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."
Lees meer en meer complotachtige extreem rechtse theorieen, over nederland (Let wel in buitenlandse site's). Worden Baudet en zijn clubbie straks de joden voor Nazi groep (een groepje joden die nationalistisch waren begin jaren 30 en de nazi's steunde).1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Gewoon zeggen dat het voor de getroffen mensen in bezet Oekrane is. Dat zijn toch Russen? Of niet soms?quote:Op zondag 18 juni 2023 14:14 schreef Starhopper het volgende:
Russen zijn niet te vertrouwen.
[ twitter ]
Hoe ziet zoiets eruit, zodra er een gebied is veroverd worden er direct opslagplaatsen en reparatie centra daar geplaatst?quote:Op zondag 18 juni 2023 14:22 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
"If we delay the cleanup any longer, then the Ukrainians will bring in such a number of personnel and equipment that the settlement will have to be abandoned."
Ze heeft een Oekraense vriend plus ze heeft nu een paar jaar in Nederland gewoond en gestudeerd.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:03 schreef quirina het volgende:
[..]
Gewoon terug naar Moskou sturen. Haar gebeurd toch niets.
Aub die gast hier niet meer posten..quote:
Ik denk eerder zorgen dat eventuele gevaren geminimaliseerd worden. Als je veel spionnen rond laat lopen dan komen de Russen binnen de korste keren weer terug. Ook misschien het achtergebleven munitie veiligstellen? Anders weten de Russen misschien waar het ligt en bombarderen zij dat juist.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hoe ziet zoiets eruit, zodra er een gebied is veroverd worden er direct opslagplaatsen en reparatie centra daar geplaatst?
Zie je wel. Zweden zit achter deze oorlog. Niet de VS, niet NAVO. Zweden. Nils Fucking Holgersson.quote:
Waar de Duitsers faalden gaan wij met dat Potemkinrijk korte metten maken.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is niet raar met de Bilderberg club en de hoofdstad van de Cabal hier
143 miljoen mensen over 1 kam scheren, je doet het goedquote:Op zondag 18 juni 2023 13:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is gewoon de bullshitbrandslang. Wilde je zoeken naar "een kern van waarheid" om "de argumenten van beide partijen" te kunnen beoordelen? Dat is zinloos bij Russen.
Mja, ATP GeoPolitics doet betere dagelijkse map updates, zonder popi jopi conclusies te trekken, ondanks dat hij openlijk pro Oekraine is (zouden meer warmappers moeten doen: kleur bekennen).quote:Op zondag 18 juni 2023 14:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
Aub die gast hier niet meer posten..
Kan die kop niet meer zien.
Zweden is eeuwenlang de wapenleverancier van Europa geweest. Dit is niks nieuws voor zequote:Op zondag 18 juni 2023 15:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zie je wel. Zweden zit achter deze oorlog. Niet de VS, niet NAVO. Zweden. Nils Fucking Holgersson.
1000 CV90s, wowquote:Op zondag 18 juni 2023 15:22 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
MoDs of ?????? have signed a declaration on cooperation in procurement and operation of CV90 IFVs.
?? is buying 246, ?? 152, and ?? wants 1000 of them after receiving 50 from ??. Part of the manufacturing will take place in ??.
Omdat de Russen geld nodig hebbenquote:
Toch maar wat Apaches dus naar Oekrane. Die Ka-52 zijn lastig.quote:Op zondag 18 juni 2023 15:25 schreef Slayage het volgende:
Ka-52 strike op kirpi
https://twitter.com/BarracudaVol1/status/1670413073545412614?s=20
quote:Op zondag 18 juni 2023 15:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zie je wel. Zweden zit achter deze oorlog. Niet de VS, niet NAVO. Zweden. Nils Fucking Holgersson.
Ik vind het nu even niet terug, maar Oekrane heeft na de vernieling van de Kachovkadam aangegeven de watertoevoer van de dammen stroomopwaarts zoveel mogelijk te beperken om de schade van de overstromingen stroomafwaarts zo laag mogelijk te houden.quote:Op zondag 18 juni 2023 16:24 schreef michaelmoore het volgende:
[ twitter ]
ik denk dat Ukraine de Dnjepr geblocked hebben hogerop
lokaliseren van Russische munitiedepots is eenvoudig voor Ukraine als alles aangevoerd en afgevoerd moet worden met trucks naar de mini-depots van de legeronderdelenquote:Op zondag 18 juni 2023 15:52 schreef oheng het volgende:
[..]
Mja, ATP GeoPolitics doet betere dagelijkse map updates, zonder popi jopi conclusies te trekken, ondanks dat hij openlijk pro Oekraine is (zouden meer warmappers moeten doen: kleur bekennen).
Update van vandaag:
Ik zou er graag aan toe willen voegen dat de russen met hun rug tegen de zee vechten. Hun mogelijkheden om aanvoerlijnen te verbergen is zeer, zeer beperkt.
Dus kan men nu met de tanks oversteken naar de KRIMquote:Op zondag 18 juni 2023 16:42 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik vind het nu even niet terug, maar Oekrane heeft na de vernieling van de Kachovkadam aangegeven de watertoevoer van de dammen stroomopwaarts zoveel mogelijk te beperken om de schade van de overstromingen stroomafwaarts zo laag mogelijk te houden.
Fijn dat er fatsoenlijke Russen zijn, maar zo'n internationale student is waarschijnlijk niet representatief voor haar landgenoten. Ik heb veel citytrips gedaan, kwam in hostels studenten uit allerlei landen tegen en dat waren altijd progressieve en kosmopolitische mensen.quote:Op zondag 18 juni 2023 09:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Story time.
Afgelopen week kwam ik wat eerder thuis als gebruikelijk.
En er was een meisje wat heen en weer liep bij een van de leeg staande appartementen van het complex.
Aangezien er veel buitenlandse studenten wonen sprak ik haar aan in het Engels.
En ze vertelde me dat ze wachtte op een afspraak voor een bezichtiging.
En dat ze net wat te laat was, ze had een telefoon nummer maar deze klopte niet.
Ze ging even bij mij op bankje zitten en ik bood haar een kopje koffie aan.
Ik merkte wel dat ze enorm zenuwachtig was, ze zag namelijk een grote sticker (ik support Ukraine) op mijn raam.
Ik merkte al redelijk snel dat ze zich niet helemaal op haar gemak voelde en de reden kwam ik al snel achter ze was Russisch en was dus in 2020 naar Nederland gekomen.
En ze dacht dat ik dus best boos zou worden omdat ze Russisch was.
Heb der even gerust gesteld maar ik was toch wel benieuwd want zoveel Russen ken ik niet.
Ze vertelde me dat ze uit Moskou kwam en dat ze zelf dus wel aan de kant stond van Oekrane en die reden werd al heel snel duidelijk.
Ze vertelde me dat haar vriend uit Kiev kwam en paar jaar geleden al hier heen was gekomen om te studeren.
We hebben even gezellig gebabbeld.
Maar natuurlijk kwam het topic naar boven.
Deze verschrikkelijke oorlog.
Ze vertelde dat ze vorig jaar nog even terug was geweest naar Moskou en dat er in een jaar tijd enorm veel was veranderd ze voelde zich er totaal niet thuis meer en het voelde alsof iedereen elkaar in de gaten hield en ze merkt ook dat wat we hier allemaal voor lief hebben in Europa daar gewoon totaal niet meer aan de orde is.
Vooral door de vele sancties die het land nu treft.
Toen ik vroeg hoe haar ouders er tegenover stonden dat ze dus een relatie had met iemand uit Oekrane vertelde ze dat ze dit niet aan hun had verteld.
De reden hiervan is simpel ze had geen idee hoe haar ouders zouden reageren, ook deed ze dat om hun zelf te beschermen.
Ze vroeg zich echt af wat er met de familie zou kunnen gebeuren als hij dochter in Nederland woont en een relatie heeft met iemand uit Oekrane.
Ze was blij verrast dat hier zoveel verschillende culturen wonen.
En hoe we met elkaar overweg gaan.
Toen werd ze terug gebeld om de afspraak te verzetten voor de bezichtiging.
Ze sprak beter Engels dan ik.quote:Op zondag 18 juni 2023 16:56 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Fijn dat er fatsoenlijke Russen zijn, maar zo'n internationale student is waarschijnlijk niet representatief voor haar landgenoten. Ik heb veel citytrips gedaan, kwam in hostels studenten uit allerlei landen tegen en dat waren altijd progressieve en kosmopolitische mensen.
Viel me bijvoorbeeld op dat die Duitse en Franse studenten zonder uitzondering vloeiend Engels spreken... de meeste Duitsers en Fransen spreken geen woord over de grens.
Toch zijn dat soort mensen geen enkele reden om de Russen enig mededogen te tonen.quote:Op zondag 18 juni 2023 17:08 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ze sprak beter Engels dan ik.
Plus ze valt wel in het rijtje dat veel intelligentere Russen het land uit gaan/gingen.
Ze kwam hier om aan de technische Universiteit te studeren.
Had het ook even over haar studie gehad.
https://www.utwente.nl/on(...)-design-engineering/
Dat soort dingen trekt heel veel buitenlandse studenten aan.
Hier in het appartementen complex zitten zo'n 10+ verschillende nationaliteiten.
was gister al goed zichtbaar op een kaart, grote stukken beginnen droog te vallen. En Rusland heeft daar uiteraard minimale verdedigingslijnen gebouwd. Misschien dat Oekraine nu water niveau laag probeert te houden om het helemaal op te laten drogen?quote:Op zondag 18 juni 2023 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dus kan men nu met de tanks oversteken naar de KRIM
ja wie het gedaan heeft , heeft het gedaan ,quote:Op zondag 18 juni 2023 17:24 schreef ETA het volgende:
[..]
was gister al goed zichtbaar op een kaart, grote stukken beginnen droog te vallen. En Rusland heeft daar uiteraard minimale verdedigingslijnen gebouwd. Misschien dat Oekraine nu water niveau laag probeert te houden om het helemaal op te laten drogen?
Dam opblazen zou dan een historische blunder zijn van Rusland als Oekraine hierlangs de lijnen doorbreekt.
Net aan de overkant van de kerncentrale, ten zuiden van Nikopoi begint het droog te vallen. Op papier wandel je zo via de achterdeur Melitopol binnen. Praktijk zal wel iets lastiger zijnquote:Op zondag 18 juni 2023 17:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja wie het gedaan heeft , heeft het gedaan ,
maar dat de verdediging daar een stuk minder is dat geloof ik
Lijkt me niet dat de bodem van een stuwmeer na een paar weken begaanbaar is nee. Zal vast bestaan uit heel diepe lagen slib en modder.quote:Op zondag 18 juni 2023 17:32 schreef ETA het volgende:
[..]
Net aan de overkant van de kerncentrale, ten zuiden van Nikopoi begint het droog te vallen. Op papier wandel je zo via de achterdeur Melitopol binnen. Praktijk zal wel iets lastiger zijn
Ik neem aan dat zowel Rusland en Oekraine dit al lang hebben onderzocht en daarop actie hebben ondernomen. Misschien is het grote moeras en helemaal niet mogelijk om daar met zwaar materieel over te steken, we gaan het zien....
[ afbeelding ]
daar kun je platen opleggen hequote:Op zondag 18 juni 2023 17:35 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat de bodem van een stuwmeer na een paar weken begaanbaar is nee. Zal vast bestaan uit heel diepe lagen slib en modder.
Het is ook een hele mooie open vlakte waar je alles van kilometers ver kunt zien aankomen. Daarbij zal het nog wel drassig zijn wat de snelheid er uit haalt voor alles wat er door heen wil gaan. Een beetje goedgeplaatste artillerie zou helemaal los kunnen gaan en daarbij het terrein compleet omwoelen waardoor je geen kamt meer op kunt.quote:Op zondag 18 juni 2023 17:32 schreef ETA het volgende:
[..]
Net aan de overkant van de kerncentrale, ten zuiden van Nikopoi begint het droog te vallen. Op papier wandel je zo via de achterdeur Melitopol binnen. Praktijk zal wel iets lastiger zijn
Ik neem aan dat zowel Rusland en Oekraine dit al lang hebben onderzocht en daarop actie hebben ondernomen. Misschien is het grote moeras en helemaal niet mogelijk om daar met zwaar materieel over te steken, we gaan het zien....
[ afbeelding ]
Het is idd spijtig, voorheen klikte ik nog wel vaak op de vele linkjes die hij hier poste, ook als het me 1-2-3 niks zei, maar daar maar mee opgehouden omdat ik geen trek heb in tankie gelul.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
Aub die gast hier niet meer posten..
Kan die kop niet meer zien.
1000 rijplatenquote:Op zondag 18 juni 2023 17:42 schreef BEFEM het volgende:
Mannetjes zouden er wel overheen kunnen gaan, lekker wadlopen.
En dan achter de linies rustig aan spotten voor de storm shadows
Geef je ze nog een blinddoek mee? Of denk je dat ze niet gespot worden?quote:Op zondag 18 juni 2023 17:42 schreef BEFEM het volgende:
Mannetjes zouden er wel overheen kunnen gaan, lekker wadlopen.
En dan achter de linies rustig aan spotten voor de storm shadows
Het is 100 km breed ofzo, individuele gevallen kunnen vast wel ergens oversteken s nachts. Je moet niet met tientallen tegelijk doen uiteraard.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Geef je ze nog een blinddoek mee? Of denk je dat ze niet gespot worden?
Gelukkig werk ik 14km van Belgiequote:Op zondag 18 juni 2023 16:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omdat de Russen geld nodig hebben
en ze alles aan India verkopen voor Rupies en de Indiers verkopen het aan europa voor euro
maar volgende week gaat de BTW er weer op met 21% , komt er 14 cent bij
Eens hoor..quote:Op zondag 18 juni 2023 17:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Toch zijn dat soort mensen geen enkele reden om de Russen enig mededogen te tonen.
Een grote meerderheid verpest het voor een minuscule minderheid. De Tsjechische President had gelijk. Russen in Europa horen op een bijzondere veiligheidslijst te staan omdat ze in buitengewoon veel gevallen als marionet worden gebruikt om het Russische vergif te verspreiden.
Ze hebben een behoorlijk aantal mobiele bruggen.quote:Op zondag 18 juni 2023 17:35 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat de bodem van een stuwmeer na een paar weken begaanbaar is nee. Zal vast bestaan uit heel diepe lagen slib en modder.
De daadwerkelijke rivier is maar heel smal. Dat laat deze goed zien, zo rond het eind. Zie je sling-slangerig de rivier zoals die van nature loopt.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ze hebben een behoorlijk aantal mobiele bruggen.
Dat en metalen platen.
Zou nog best eens kunnen werken.
Volgens dezelfde lui heeft Rusland ook nagenoeg onbeperkte middelen. Dus ja, Oekraine kan het toch niet winnen. Rusland is immers onoverwinnelijk en Poetin, die kan geen gezichtsverlies lijden he. Dus we hebben geen keuze!quote:Op zondag 18 juni 2023 19:32 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Kijk, dit is goed nieuws. Vooral voor al die lui die zeggen Rusland en Poetin niet te mogen MAAAAARRRRRR vinden dat Oekrane snel vrede moet sluiten omdat ze zo vreselijk bezorgd zijn over hun arme soldaten die de dood in worden gejaagd. NEE DUS! Hoe heerlijk moeten die het niet vinden dat onze westerse donaties helpen het leven van hun soldaten te redden. Geen zorgen meer over het welzijn der Oekraense soldaten. We zouden nog veel meer moeten leveren. zullen ze denken, opdat er nog veel meer in leven blijven.
Of niet soms?
De voorwaarden zullen voor China ongetwijfeld goed zijnquote:Op zondag 18 juni 2023 20:00 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dan moet Rusland voortaan alleen maar in China gaan kopen. Benieuwd of Xi ze goede voorwaarden geeft. Maar waarom zou hij dat eigenlijk doen? Het is niet dat Rusland veel keus heeft.
quote:
Ja, verkeerd gedacht. Maar nu zal Rusland nieuwe plekken moeten vinden. Maar dat valt op, Rusland is denk ik niet in staat om zo maar ergens een munitiedump bouwen zonder dat Oekrane het te weten komt.quote:Op zondag 18 juni 2023 20:50 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die Chechen dachten een lekker veilig baantje te hebben als bewaker van een ammo dump heel ver van het front.
De VS zal je bedoelen. De keyholes zullen dat gebied vaak scannen.quote:Op zondag 18 juni 2023 20:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, verkeerd gedacht. Maar nu zal Rusland nieuwe plekken moeten vinden. Maar dat valt op, Rusland is denk ik niet in staat om zo maar ergens een munitiedump bouwen zonder dat Oekrane het te weten komt.
Of gewoon omwonenden. In- en uitladen gaat ook opvallen.quote:Op zondag 18 juni 2023 21:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De VS zal je bedoelen. De keyholes zullen dat gebied vaak scannen.
Geen idee.quote:Op zondag 18 juni 2023 21:17 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_president_vladimir/
Waarom zijn Putin's wangen zo dik opeens? Dat ziet er niet goed uit. Of lijkt het maar zo?
Tegen het einde van de Tweede Wereldoorlog waren veel nazi's ook constant bezopen. Je moet wat als je je realiseert dat het mis is gegaan en het leven dat je had kapot gaat.quote:Op zondag 18 juni 2023 21:20 schreef Delenlill het volgende:
[..]
2 flessen wijn per persoon lol. Allemaal alcoholisten daar.
De bemanning kan in de slappe lach raken en een greppel inrijden?quote:Op zondag 18 juni 2023 22:18 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat ding is ontworpen in 1941, zou dat nog wat uitrichten tegen moderne tanks?
Als je op dertig meter afstand een schot lost en een Leo2 raakt is er een goede kans dat je de aandacht van de bemanning trekt. Misschien maken die dan van de schrik een fout en rijden een sloot in.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:18 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nee. Misschien kan ie een M113 hebben.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:18 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De naam Pfantzer anklopf gert is helaas al gereserveerd voor de .50.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je op dertig meter afstand een schot lost en een Leo2 raakt is er een goede kans dat je de aandacht van de bemanning trekt. Misschien maken die dan van de schrik een fout en rijden een sloot in.
Hoewel de kans dat je een salvo van de 7.62 om je oren krijgt ook aanwezig is.
Kan alleen met zoiets in gedachtenquote:Op zondag 18 juni 2023 22:18 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Pistool wat die anime gebruikt werd heette "Tr klopfer"quote:De naam Pfantzer anklopf gert is helaas al gereserveerd voor de .50.
deze jongen Tekhov Aivengoquote:
Altijd al zo nu ie wat ouder is.quote:Op zondag 18 juni 2023 21:17 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_president_vladimir/
Waarom zijn Putin's wangen zo dik opeens? Dat ziet er niet goed uit. Of lijkt het maar zo?
Poetin drinkt trouwens geen alcohol. Fyi.quote:
Hitler ook niet.quote:Op maandag 19 juni 2023 00:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Poetin drinkt trouwens geen alcohol. Fyi.
Poetin heeft twee dagen geleden gezegd dat Oekraine praktisch al is gedemilitariseerd en niet veel meer voorstelt.quote:Op zondag 18 juni 2023 23:52 schreef kevinrsd het volgende:
Vanavond weer 4 Putin's, 100 kinzhals, 40 ammunitie dumps, 500 tanks en 3000 soldaten vernietigd. Stond op twitter met een kruisje erdoorheen van het ministerie van defensie van oekraine.
Kan me voorstellen dat hij graag dat beeld cultiveert, ja.quote:Op maandag 19 juni 2023 00:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Poetin drinkt trouwens geen alcohol. Fyi.
Dus de Russen zijn begonnen met armoedige Isis praktijkenquote:
In november is de vorige deputy commandant k al gesneuveld.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bryansk en Kursk in Rusland liggen trouwens ook onder vuur.
quote:Op maandag 19 juni 2023 00:52 schreef oheng het volgende:
[..]
In november is de vorige deputy commandant k al gesneuveld.
Even een interessant logistiek feitje. Verschillende russische bronnen melden een acuut water tekort op meerdere fronten. Zoals deze zeer goed ingelichte russische journaliste.
Vertaling:Het schijt schijnen ze ook te hebben. Geen drinkwater, wel het schijt. Gaat echt top. Binnen de kortste keren geen fatsoenlijk functionerende units meer overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bryansk en Kursk in Rusland liggen trouwens ook onder vuur.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Beter dat ie in het open veld is geklapt.....quote:
Best dichtbij de lui die de RPG afschoten, vraag me af of die er allemaal ongeschonden vanaf kwamen.quote:
Nu je het zegt.... Afgezien van de drukgolf zie je een stoot aan brokstukken de bosrand in vliegen.....quote:Op maandag 19 juni 2023 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Best dichtbij de lui die de RPG afschoten, vraag me af of die er allemaal ongeschonden vanaf kwamen.
Met zo'n grote knal lijkt me hersenletsel alleen al door de schokgolf waarschijnlijk.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Best dichtbij de lui die de RPG afschoten, vraag me af of die er allemaal ongeschonden vanaf kwamen.
Slecht bemande loopgraaf, dus. Als een paar meter verder mensen zich gewoon kunnen laten zakken en daarna iedereen kunnen afknallen.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:10 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]Close combat in de greppel, NSFW
Navy Seals in Vietnam: "Hold my beer"quote:Op maandag 19 juni 2023 09:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Slecht bemande loopgraaf, dus. Als een paar meter verder mensen zich gewoon kunnen laten zakken en daarna iedereen kunnen afknallen.
En de laatste orc heeft een spijkerbroek en gympen aan. Goeie uitrusting.
quote:Op maandag 19 juni 2023 09:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Navy Seals in Vietnam: "Hold my beer"
[ afbeelding ]
Goeie ze mogen dan al blij zijn als ze met gescheurde trommelvlies weglopen.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wow.. en ook bizar dat we tegenwoordig zulke snuff movies open en bloot op Twitter hebben.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:10 schreef Slayage het volgende:
quote:Op maandag 19 juni 2023 09:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Slecht bemande loopgraaf, dus. Als een paar meter verder mensen zich gewoon kunnen laten zakken en daarna iedereen kunnen afknallen.
En de laatste orc heeft een spijkerbroek en gympen aan. Goeie uitrusting.
Poef, dat zijn de echte gevechten! Respect.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:10 schreef Slayage het volgende:
?quote:Op maandag 19 juni 2023 10:57 schreef Nober het volgende:
Nog even en we kunnen de taken van de Oekranerse broeders overnemen voor #onzeoorlog
[ twitter ]
Normaal gesproken zijn dit soort beelden niet openlijk te zien. Vreemdquote:Op maandag 19 juni 2023 10:18 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wow.. en ook bizar dat we tegenwoordig zulke snuff movies open en bloot op Twitter hebben.
Ja of gewoon soldaten die zich nonchalant gedragen. Sommige dragen ook geen helm, roken maar wat. Denk dat het vooral schort aan discipline.quote:Op maandag 19 juni 2023 11:24 schreef ExTec het volgende:
Nog meer uitstekend uitgeruste orcs. Maar misschien zijn het wel rus seals![]()
[ twitter ]
Moderne tanks niet, maar tegen licht gepantserde APCs/MRAPs kan het nog wel.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:18 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Als je als centraal Aziaat nog steeds in Rusland vertoeft, dan vraag je erom als kanonnenvoer ingezet te wordenquote:Op maandag 19 juni 2023 11:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Mass arrest foreigners in Russia
https://twitter.com/markito0171/status/1670673644429922304
Splitsecond andere/verkeerde kant opkijken en de ander heeft jou te grazen. Scheelt dan net dat de tegenstander inderdaad blijkbaar niet verwachtte dat hun vijand erin zat.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:10 schreef Slayage het volgende:
Holy fuck.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:10 schreef Slayage het volgende:
Ik hoorde op de veldheren podcast dat n van de grootste voordelen van de UA is dat hun westerse materiaal veel betere optics heeft dan de Russen, inclusief nachtzicht apparatuur, en daarom hun offensieve acties vaak 's nachts beginnen. De Russen kunnen daar vooralsnog totaal niet mee uit de voeten.quote:
Zag de nodige nachtelijke drone grenade drops voorbijkomen ook.quote:Op maandag 19 juni 2023 12:46 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik hoorde op de veldheren podcast dat n van de grootste voordelen van de UA is dat hun westerse materiaal veel betere optics heeft dan de Russen, inclusief nachtzicht apparatuur, en daarom hun offensieve acties vaak 's nachts beginnen. De Russen kunnen daar vooralsnog totaal niet mee uit de voeten.
quote:Op maandag 19 juni 2023 13:54 schreef Slayage het volgende:
Wat zijn de Russen toch voorspelbaar![]()
[ twitter ]
Onzin gebaseerd op verkeerde interpretatie van de originele bron (geheime dienst Estonia). Het is duidelijk te zien dat Oekraine geen operationele pauze heeft.quote:Op maandag 19 juni 2023 11:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nos.nl/l/2479463#UPDATE-container-70117493
Iemand de mogelijke pauze al benoemd?
Er is hier niet echt goed en fout denk ik. Het is evident dat military procurement vanuit bijvoorbeeld Zuid Korea een risico vormt (zie bijvoorbeeld hun huidige moeilijkheden met het direct leveren aan Oekrane en de workarounds die nu bedacht worden, maar kijk ook op de kaart en bedenk wat er qua supply lines gebeurd als we in oorlog komen met China of Rusland). Tegelijkertijd heeft Zuid Korea een grote defensie industrie en kunnen ze snel tegen een goede prijs grote hoeveelheden leveren, dat is ook wat waard.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:02 schreef Slayage het volgende:
The French being French.
Thread
[ twitter ]
Iedere rus weet dat cholera verspreidt wordt door muskieten, en zeker absoluut niet door een tekort aan schoon drinkwater, omdat je logistieke lijnen in puin liggen.quote:Op maandag 19 juni 2023 13:54 schreef Slayage het volgende:
Wat zijn de Russen toch voorspelbaar![]()
[ twitter ]
Ik zou ook zeggen: een mix.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:10 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Er is hier niet echt goed en fout denk ik. Het is evident dat military procurement vanuit bijvoorbeeld Zuid Korea een risico vormt (zie bijvoorbeeld hun huidige moeilijkheden met het direct leveren aan Oekrane en de workarounds die nu bedacht worden, maar kijk ook op de kaart en bedenk wat er qua supply lines gebeurd als we in oorlog komen met China of Rusland). Tegelijkertijd heeft Zuid Korea een grote defensie industrie en kunnen ze snel tegen een goede prijs grote hoeveelheden leveren, dat is ook wat waard.
Een mix is het beste, en ik denk dat je uiteindelijk niet ontkomt aan het nu vanuit buiten Europa kopen. Het is ook zaak dat we als continent onszelf kunnen gaan bedruipen. Allianties zijn leuk maar Trump heeft laten zien dat je nergens op kan rekenen.
Je hebt gelijk hoor, maar e.e.a. is moeilijk te bekijken zonder te zien dat macron gewoon probeert de diensten te slijten van zijn defensie industrie. En da's een defensie industrie die globaal niet super-hoog aangeschreven staat.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:10 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Er is hier niet echt goed en fout denk ik. Het is evident dat military procurement vanuit bijvoorbeeld Zuid Korea een risico vormt (zie bijvoorbeeld hun huidige moeilijkheden met het direct leveren aan Oekrane en de workarounds die nu bedacht worden, maar kijk ook op de kaart en bedenk wat er qua supply lines gebeurd als we in oorlog komen met China of Rusland). Tegelijkertijd heeft Zuid Korea een grote defensie industrie en kunnen ze snel tegen een goede prijs grote hoeveelheden leveren, dat is ook wat waard.
Een mix is het beste, en ik denk dat je uiteindelijk niet ontkomt aan het nu vanuit buiten Europa kopen. Het is ook zaak dat we als continent onszelf kunnen gaan bedruipen. Allianties zijn leuk maar Trump heeft laten zien dat je nergens op kan rekenen.
9gag ging vroeger over domme memes maar kennelijk is dat anders tegenwoordigquote:Op maandag 19 juni 2023 14:34 schreef over_hedge het volgende:
https://9gag.com/gag/aMEXgNR
zieke beelden
Daar is idd weinig van over. Vooral politiek gedoe met af een toe een grappige memequote:Op maandag 19 juni 2023 14:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
9gag ging vroeger over domme memes maar kennelijk is dat anders tegenwoordig
Dat doen ze ook regelmatig op Ehv. Toen ik daar in de buurt op kantoor zat kwamen ze maandelijks echt achterlijk laag over vliegen. Mijn collega had zijn kantoor zo, dat het leek alsof het ding bij hem naar binnen vloogquote:Op maandag 19 juni 2023 10:57 schreef Nober het volgende:
Nog even en we kunnen de taken van de Oekranerse broeders overnemen voor #onzeoorlog
[ twitter ]
quote:Op maandag 19 juni 2023 14:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Daar is idd weinig van over. Vooral politiek gedoe met af een toe een grappige meme
Dit zitten nu vooral op Incel fora denk ik.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Daar is idd weinig van over. Vooral politiek gedoe met af een toe een grappige meme
Ok, valt wel tegen dat de nos het meldt dan..quote:Op maandag 19 juni 2023 13:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Onzin gebaseerd op verkeerde interpretatie van de originele bron (geheime dienst Estonia). Het is duidelijk te zien dat Oekraine geen operationele pauze heeft.
Scherp!quote:
quote:Op maandag 19 juni 2023 13:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Onzin gebaseerd op verkeerde interpretatie van de originele bron (geheime dienst Estonia). Het is duidelijk te zien dat Oekraine geen operationele pauze heeft.
NOSquote:De Amerikaanse denktank Institute for the Study of War (ISW) schijft in zijn laatste update over de oorlog dat Oekrane mogelijk een pauze in het tegenoffensief heeft ingelast. Dat zou blijken uit de schaal waarmee aanvallen worden ingezet en de plaatsen waar dat gebeurt. Het grootste deel van de beschikbare troepen is nog altijd niet in actie gekomen, schrijft het ISW. Het instituut wijst erop dat het inlassen van pauzes bij dit soort grootschalige offensieven heel gewoon is en dat het zeker niet wil zeggen dat het al voorbij is.
Tja ze nemen klakkeloos over van ISW, en die maakt ook zeer geregeld kleine en grote missers.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ok, valt wel tegen dat de nos het meldt dan..
Die vocalen herkent iedereen van mijn leeftijd wel denk ik.quote:
Ah ja. Kan natuurlijk gebeuren. Doorgaans levert de NOS niet echt nieuws, maar wat ze melden is doorgaans wel gecheckt.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:09 schreef oheng het volgende:
[..]
Tja ze nemen klakkeloos over van ISW, en die maakt ook zeer geregeld kleine en grote missers.
ISW is vooral handig vanwege hun bronvermelding.
Het lastigste is denk ik niet dat we dingen niet kunnen maken (misschien inderdaad met uitzondering van raketten, hoewel daar ook wel het een en ander voorhanden is) maar hoe de productiecapaciteit zo in te richten dat er snel opgeschaald kan worden. Je wil iets van een basis productie die op korte termijn x10 of x20 moet kunnen verhoogd, dat gaat niet op de huidige just in time manier van werken.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:25 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik zou ook zeggen: een mix.
Ook kijken waar de sterke punten zitten in de Europese defensie-industrie. Tanks, howitzers, en bijbhorende munitie, luchtafweer, zouden best Europees kunnen zijn. Raketten, weet niet, heb idee dat Amerikanen daar beter in zijn.
Daarbij, we zien ook gewoon dat het hebben van munitie, en het hebben van oude meuk handig kan zijn. Maar misschien is deze oorlog dan ook wel uniek omdat er gebrek aan manschappen dit keer geen probleem is.
Lastig om voor te bereiden om een volgende confrontatie, ervaring van de vorige kan zomaar tegen je werken.
80% van de content op de hoofdpagina zijn mensen die op verschillende manieren doodgaan, racisme en haat tegen de regenboog mensen. Het zit nog in m'n vaste ritme uit de domme meems tijd, maar tegenwoordig is het depri.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
9gag ging vroeger over domme memes maar kennelijk is dat anders tegenwoordig
Is ook een kwestie van willen. Je kan natuurlijk bestaande bedrijven betrekken. Deal dat, zeg de EU, een productielijn financiert, om deze, in geval van nood, te kunnen vorderen voor het oorlogsapparaat.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:19 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Het lastigste is denk ik niet dat we dingen niet kunnen maken (misschien inderdaad met uitzondering van raketten, hoewel daar ook wel het een en ander voorhanden is) maar hoe de productiecapaciteit zo in te richten dat er snel opgeschaald kan worden. Je wil iets van een basis productie die op korte termijn x10 of x20 moet kunnen verhoogd, dat gaat niet op de huidige just in time manier van werken.
Volgens mij bestaat de site voornamelijk uit inmiddels volwassen mensen die zijn blijven hangen en is er nauwelijks nieuwe aanwas. Die hebben natuurlijk andere interesses gekregen dan alleen maar memes.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
80% van de content op de hoofdpagina zijn mensen die op verschillende manieren doodgaan, racisme en haat tegen de regenboog mensen. Het zit nog in m'n vaste ritme uit de domme meems tijd, maar tegenwoordig is het depri.
De AI van die game is wel erg slecht. Die NPCs lopen gewoon als kippen zonder kop richting de speler.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:34 schreef over_hedge het volgende:
zieke beelden
Ik ben ook een boomer aan het worden.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat de site voornamelijk uit inmiddels volwassen mensen die zijn blijven hangen en is er nauwelijks nieuwe aanwas. Die hebben natuurlijk andere interesses gekregen dan alleen maar memes.
Deze beelden komen overigens vanuit de stad Pyatkhyatky die gisteren officieel is bevrijdt door Oekraine.'quote:Op maandag 19 juni 2023 14:34 schreef over_hedge het volgende:
zieke beelden
Iedereen op FOK!quote:Op maandag 19 juni 2023 15:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben ook een boomer aan het worden.
Zoals ik zei, bewuste keuzes van Rusland om al voor elke meter te vechten bij de eerste dorpjes ipv de eerste echte verdedigingslinie. Of die keuze op de lange termijn een goede is moet nog blijken.quote:
wtfquote:Op maandag 19 juni 2023 14:34 schreef over_hedge het volgende:
zieke beelden
Ja je bent vast een enorm goede generaal in command and conquer generals maar in het eggie werkt het toch net even anders.quote:
Nee hij is van het type 'nou dit gaat nergens heen, gauw praten en stoppen zodat Rusland de bezette gebieden mag houden'.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je speelt iets te veel Call of Duty
In de vorige eeuw noemden we dat soort gasten NSB'ers. Of op zijn minst een vijfde colonne.quote:Op maandag 19 juni 2023 16:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nee hij is van het type 'nou dit gaat nergens heen, gauw praten en stoppen zodat Rusland de bezette gebieden mag houden'.
Met de traditionele lada-foto. Had beter thuis kunnen blijven, net als de rest van de Russen.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:40 schreef skysherrif het volgende:
Je ziet hier namelijk in de video van de bevrijding van Pyatkhyatky de Oekraiense soldaten op een vlag staan van Ossetie..
[ twitter ]
hier het bericht van het verloren Ossetische Battalion
[ afbeelding ]
De Chinese staat bewapend de Russen niet.....doen Chinese "privaatbedrijven" gewoon. Feitelijk breekt China dus niet zijn woord.quote:
WTF.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:00 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dit zitten nu vooral op Incel fora denk ik.
Ik keek voor de lol in het verleden ook wel eens op incels.me (of whatever, zal nu wel veranderd zijn). Tot vorig jaar ergens. Toen zag ik daar topics waarin video's werden gepost waar Oekrainse vrouwen werden verkracht (en daar lacherig over werd gedaan), heel erg ziek. Was toen de ellende in Irpin/Bucha enz plaatsvond.
Ik lees niks over corruptie in Oekrane in dat berichtje eigenlijk?quote:Op maandag 19 juni 2023 16:31 schreef xzaz het volgende:
[..]
Corruptie in Oekraine... wie had dat verwacht.
Je reageert op een oerdomme trol.quote:Op maandag 19 juni 2023 16:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik lees niks over corruptie in Oekrane in dat berichtje eigenlijk?
Sowieso moet je nooit geloven wat een staat zegt. Chinese drones zijn er ook al volop.quote:Op maandag 19 juni 2023 16:34 schreef Aloulu het volgende:
[..]
De Chinese staat bewapend de Russen niet.....doen Chinese "privaatbedrijven" gewoon. Feitelijk breekt China dus niet zijn woord.
Absoluut, het kan ook wel maar dan moet er nog wel echt in de mindset wat veranderen. Als ik bijvoorbeeld de VVD’er Ruben Brekelmans hoorde die vorige week bij boekestein en de wijk zat (afl 9 juni) dan zijn we daar nog lang niet.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Is ook een kwestie van willen. Je kan natuurlijk bestaande bedrijven betrekken. Deal dat, zeg de EU, een productielijn financiert, om deze, in geval van nood, te kunnen vorderen voor het oorlogsapparaat.
Ik noem maar wat, maar als je echt wil dat je zelf goed kan reageren op situaties moet je wat creatiever worden.
Wow indrukwekkende beelden zo van 1st person en echt.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:10 schreef Slayage het volgende:
Ik denk dat dit de echte reden is voor het ietwat voortijdige "grond offensief" van Oekraine: het blootleggen van logistieke lijnen, om ze zodoende onder druk te zetten.quote:
Dat is wel laag ja. Stelletje valsspelers.quote:Op maandag 19 juni 2023 17:12 schreef Slayage het volgende:
Ja maar de ukronazis hadden toch een pauze ingelast?![]()
[ twitter ]
Ik denk dat het ene het andere niet uit sluit. Het kan best zijn dat Oekraine een pauze heeft ingelast wat betreft het doorbreken van Russische linies. Dat betekend natuurlijk niet dat ze gestopt zijn met het beschieten van Russische doelen.quote:Op maandag 19 juni 2023 17:12 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Pauze?quote:Op maandag 19 juni 2023 17:12 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Bericht uur geleden van Populair Russisch TG kanaal 'Two Majors'quote:"Regiment 1430, together with companies of the 291st regiment, have been fighting hard in the morning in the direction of Rabotino. There are losses. The enemy is pressing, ours are holding on.
Somewhere I had to roll back to regroup and counterattack (we can’t say for sure). The situation is difficult, but the guys are fighting with all their might. Akhmat-Vostok is fighting in the neighborhood, they also have a very difficult time.
Our aviation is actively working out: both attack aircraft and helicopters.
Kwam vandaag zon bericht langsquote:
quote:
quote:Het is goed mogelijk dat de Oekraense strijdkrachten hun offensief tijdelijk hebben stopgezet. Dat schrijft het Institute of the Study of War (ISW) in haar dagelijkse analyse. Het is nodig om de tactieken te heroverwegen.
Die theorie komt onder meer van de inlichtingendiensten van Estland, die drie dagen geleden al zei de zeven komende dagen geen offensief meer te verwachten. Het ISW telt daarbij op dat Oekrane de sterkste manschappen nog achter de hand heeft, en dat die nog altijd niet zijn ingezet.
https://www.ad.nl/buitenl(...)roverwegen~a2b2b3a0/
Dit vind ik echt zo kut aan deze topicreeks hequote:Op maandag 19 juni 2023 16:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
In de vorige eeuw noemden we dat soort gasten NSB'ers. Of op zijn minst een vijfde colonne.
In Born staat een autofabriek, waar veel te dure auto's gefabriceerd werden waar bovendien niemand meer op zit te wachten, zo meteen stil. De Europese autoindustrie is op sterven na dood, dus Nedcar kan prima omgebouwd worden om componenten of (sub)samenstellingen voor defensieovertuigen te gaan produceren.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Is ook een kwestie van willen. Je kan natuurlijk bestaande bedrijven betrekken. Deal dat, zeg de EU, een productielijn financiert, om deze, in geval van nood, te kunnen vorderen voor het oorlogsapparaat.
Ik noem maar wat, maar als je echt wil dat je zelf goed kan reageren op situaties moet je wat creatiever worden.
Het lijkt me ook vooral iets voor de Europese politiek.quote:Op maandag 19 juni 2023 16:46 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Absoluut, het kan ook wel maar dan moet er nog wel echt in de mindset wat veranderen. Als ik bijvoorbeeld de VVD’er Ruben Brekelmans hoorde die vorige week bij boekestein en de wijk zat (afl 9 juni) dan zijn we daar nog lang niet.
Tja je kan vanalles verzinnen. Het grootste punt is dat, zodra we weer 20 jaar vrede hebben gehad, de boel wordt wegbezuinigd en niet meer nodig wordt geacht.quote:Op maandag 19 juni 2023 18:00 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In Born staat een autofabriek, waar veel te dure auto's gefabriceerd werden waar bovendien niemand meer op zit te wachten, zo meteen stil. De Europese autoindustrie is op sterven na dood, dus Nedcar kan prima omgebouwd worden om componenten of (sub)samenstellingen voor defensieovertuigen te gaan produceren.
Ik heb de NOS al jaren geleden afgeschreven. Nieuws voor kleuters en bejaarden. Als een correspondent het op het 8uur journaal nog steeds heeft over Hie-mar, als ie het High Mobility Artillery Rocket System bedoeld, dan ligt het niveau bedroevend laag. Behalve als het over voetbal of Den Haag gaat hebben intelligente mensen niets te zoeken bij de NOS.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ok, valt wel tegen dat de nos het meldt dan..
Kan iemand dat commentaar vertalen? Ik hoor iets over "Frans" en "tank" en "HiMARS", maar verder gaat mijn Russisch niet.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:34 schreef Slayage het volgende:
Zagen gisteren de eerste AMX bij de Oekraeners en vandaag zien we er 1 bij de Russen[ twitter ]
“Russen kunnen de kolere krijgen!”quote:Op maandag 19 juni 2023 18:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Het leek zo’n goed idee…
Net Enschede.quote:
Chinese bedrijven en banken doen geen zaken met Russen omdat ze doodsbang zijn voor westerse sancties. Als de Chinese overheid iets wil, zullen ze het echt zelf moeten doen.quote:Op maandag 19 juni 2023 16:34 schreef Aloulu het volgende:
[..]
De Chinese staat bewapend de Russen niet.....doen Chinese "privaatbedrijven" gewoon. Feitelijk breekt China dus niet zijn woord.
Vandaar al die Chinese drones in handen van de Russen...quote:Op maandag 19 juni 2023 19:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Chinese bedrijven en banken doen geen zaken met Russen omdat ze doodsbang zijn voor westerse sancties. Als de Chinese overheid iets wil, zullen ze het echt zelf moeten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |