Ja of gewoon soldaten die zich nonchalant gedragen. Sommige dragen ook geen helm, roken maar wat. Denk dat het vooral schort aan discipline.quote:Op maandag 19 juni 2023 11:24 schreef ExTec het volgende:
Nog meer uitstekend uitgeruste orcs. Maar misschien zijn het wel rus seals![]()
[ twitter ]
Moderne tanks niet, maar tegen licht gepantserde APCs/MRAPs kan het nog wel.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:18 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat ding is ontworpen in 1941, zou dat nog wat uitrichten tegen moderne tanks?
Als je als centraal Aziaat nog steeds in Rusland vertoeft, dan vraag je erom als kanonnenvoer ingezet te wordenquote:Op maandag 19 juni 2023 11:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Mass arrest foreigners in Russia
https://twitter.com/markito0171/status/1670673644429922304
Splitsecond andere/verkeerde kant opkijken en de ander heeft jou te grazen. Scheelt dan net dat de tegenstander inderdaad blijkbaar niet verwachtte dat hun vijand erin zat.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:10 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]Close combat in de greppel, NSFW
Holy fuck.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:10 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]Close combat in de greppel, NSFW
Ik hoorde op de veldheren podcast dat n van de grootste voordelen van de UA is dat hun westerse materiaal veel betere optics heeft dan de Russen, inclusief nachtzicht apparatuur, en daarom hun offensieve acties vaak 's nachts beginnen. De Russen kunnen daar vooralsnog totaal niet mee uit de voeten.quote:
Zag de nodige nachtelijke drone grenade drops voorbijkomen ook.quote:Op maandag 19 juni 2023 12:46 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik hoorde op de veldheren podcast dat n van de grootste voordelen van de UA is dat hun westerse materiaal veel betere optics heeft dan de Russen, inclusief nachtzicht apparatuur, en daarom hun offensieve acties vaak 's nachts beginnen. De Russen kunnen daar vooralsnog totaal niet mee uit de voeten.
quote:Op maandag 19 juni 2023 13:54 schreef Slayage het volgende:
Wat zijn de Russen toch voorspelbaar![]()
[ twitter ]
Onzin gebaseerd op verkeerde interpretatie van de originele bron (geheime dienst Estonia). Het is duidelijk te zien dat Oekraine geen operationele pauze heeft.quote:Op maandag 19 juni 2023 11:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nos.nl/l/2479463#UPDATE-container-70117493
Iemand de mogelijke pauze al benoemd?
Er is hier niet echt goed en fout denk ik. Het is evident dat military procurement vanuit bijvoorbeeld Zuid Korea een risico vormt (zie bijvoorbeeld hun huidige moeilijkheden met het direct leveren aan Oekrane en de workarounds die nu bedacht worden, maar kijk ook op de kaart en bedenk wat er qua supply lines gebeurd als we in oorlog komen met China of Rusland). Tegelijkertijd heeft Zuid Korea een grote defensie industrie en kunnen ze snel tegen een goede prijs grote hoeveelheden leveren, dat is ook wat waard.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:02 schreef Slayage het volgende:
The French being French.
Thread
[ twitter ]
Iedere rus weet dat cholera verspreidt wordt door muskieten, en zeker absoluut niet door een tekort aan schoon drinkwater, omdat je logistieke lijnen in puin liggen.quote:Op maandag 19 juni 2023 13:54 schreef Slayage het volgende:
Wat zijn de Russen toch voorspelbaar![]()
[ twitter ]
Ik zou ook zeggen: een mix.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:10 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Er is hier niet echt goed en fout denk ik. Het is evident dat military procurement vanuit bijvoorbeeld Zuid Korea een risico vormt (zie bijvoorbeeld hun huidige moeilijkheden met het direct leveren aan Oekrane en de workarounds die nu bedacht worden, maar kijk ook op de kaart en bedenk wat er qua supply lines gebeurd als we in oorlog komen met China of Rusland). Tegelijkertijd heeft Zuid Korea een grote defensie industrie en kunnen ze snel tegen een goede prijs grote hoeveelheden leveren, dat is ook wat waard.
Een mix is het beste, en ik denk dat je uiteindelijk niet ontkomt aan het nu vanuit buiten Europa kopen. Het is ook zaak dat we als continent onszelf kunnen gaan bedruipen. Allianties zijn leuk maar Trump heeft laten zien dat je nergens op kan rekenen.
Je hebt gelijk hoor, maar e.e.a. is moeilijk te bekijken zonder te zien dat macron gewoon probeert de diensten te slijten van zijn defensie industrie. En da's een defensie industrie die globaal niet super-hoog aangeschreven staat.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:10 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Er is hier niet echt goed en fout denk ik. Het is evident dat military procurement vanuit bijvoorbeeld Zuid Korea een risico vormt (zie bijvoorbeeld hun huidige moeilijkheden met het direct leveren aan Oekrane en de workarounds die nu bedacht worden, maar kijk ook op de kaart en bedenk wat er qua supply lines gebeurd als we in oorlog komen met China of Rusland). Tegelijkertijd heeft Zuid Korea een grote defensie industrie en kunnen ze snel tegen een goede prijs grote hoeveelheden leveren, dat is ook wat waard.
Een mix is het beste, en ik denk dat je uiteindelijk niet ontkomt aan het nu vanuit buiten Europa kopen. Het is ook zaak dat we als continent onszelf kunnen gaan bedruipen. Allianties zijn leuk maar Trump heeft laten zien dat je nergens op kan rekenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |