Absoluut, het kan ook wel maar dan moet er nog wel echt in de mindset wat veranderen. Als ik bijvoorbeeld de VVD’er Ruben Brekelmans hoorde die vorige week bij boekestein en de wijk zat (afl 9 juni) dan zijn we daar nog lang niet.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Is ook een kwestie van willen. Je kan natuurlijk bestaande bedrijven betrekken. Deal dat, zeg de EU, een productielijn financiert, om deze, in geval van nood, te kunnen vorderen voor het oorlogsapparaat.
Ik noem maar wat, maar als je echt wil dat je zelf goed kan reageren op situaties moet je wat creatiever worden.
Wow indrukwekkende beelden zo van 1st person en echt.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:10 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]Close combat in de greppel, NSFW
Ik denk dat dit de echte reden is voor het ietwat voortijdige "grond offensief" van Oekraine: het blootleggen van logistieke lijnen, om ze zodoende onder druk te zetten.quote:
Dat is wel laag ja. Stelletje valsspelers.quote:Op maandag 19 juni 2023 17:12 schreef Slayage het volgende:
Ja maar de ukronazis hadden toch een pauze ingelast?![]()
[ twitter ]
Ik denk dat het ene het andere niet uit sluit. Het kan best zijn dat Oekraine een pauze heeft ingelast wat betreft het doorbreken van Russische linies. Dat betekend natuurlijk niet dat ze gestopt zijn met het beschieten van Russische doelen.quote:Op maandag 19 juni 2023 17:12 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Pauze?quote:Op maandag 19 juni 2023 17:12 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Bericht uur geleden van Populair Russisch TG kanaal 'Two Majors'quote:"Regiment 1430, together with companies of the 291st regiment, have been fighting hard in the morning in the direction of Rabotino. There are losses. The enemy is pressing, ours are holding on.
Somewhere I had to roll back to regroup and counterattack (we can’t say for sure). The situation is difficult, but the guys are fighting with all their might. Akhmat-Vostok is fighting in the neighborhood, they also have a very difficult time.
Our aviation is actively working out: both attack aircraft and helicopters.
Kwam vandaag zon bericht langsquote:
quote:
quote:Het is goed mogelijk dat de Oekraïense strijdkrachten hun offensief tijdelijk hebben stopgezet. Dat schrijft het Institute of the Study of War (ISW) in haar dagelijkse analyse. Het is nodig om de tactieken te heroverwegen.
Die theorie komt onder meer van de inlichtingendiensten van Estland, die drie dagen geleden al zei de zeven komende dagen geen offensief meer te verwachten. Het ISW telt daarbij op dat Oekraïne de sterkste manschappen nog achter de hand heeft, en dat die nog altijd niet zijn ingezet.
https://www.ad.nl/buitenl(...)roverwegen~a2b2b3a0/
Dit vind ik echt zo kut aan deze topicreeks hequote:Op maandag 19 juni 2023 16:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
In de vorige eeuw noemden we dat soort gasten NSB'ers. Of op zijn minst een vijfde colonne.
In Born staat een autofabriek, waar veel te dure auto's gefabriceerd werden waar bovendien niemand meer op zit te wachten, zo meteen stil. De Europese autoindustrie is op sterven na dood, dus Nedcar kan prima omgebouwd worden om componenten of (sub)samenstellingen voor defensieovertuigen te gaan produceren.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Is ook een kwestie van willen. Je kan natuurlijk bestaande bedrijven betrekken. Deal dat, zeg de EU, een productielijn financiert, om deze, in geval van nood, te kunnen vorderen voor het oorlogsapparaat.
Ik noem maar wat, maar als je echt wil dat je zelf goed kan reageren op situaties moet je wat creatiever worden.
Het lijkt me ook vooral iets voor de Europese politiek.quote:Op maandag 19 juni 2023 16:46 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Absoluut, het kan ook wel maar dan moet er nog wel echt in de mindset wat veranderen. Als ik bijvoorbeeld de VVD’er Ruben Brekelmans hoorde die vorige week bij boekestein en de wijk zat (afl 9 juni) dan zijn we daar nog lang niet.
Tja je kan vanalles verzinnen. Het grootste punt is dat, zodra we weer 20 jaar vrede hebben gehad, de boel wordt wegbezuinigd en niet meer nodig wordt geacht.quote:Op maandag 19 juni 2023 18:00 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In Born staat een autofabriek, waar veel te dure auto's gefabriceerd werden waar bovendien niemand meer op zit te wachten, zo meteen stil. De Europese autoindustrie is op sterven na dood, dus Nedcar kan prima omgebouwd worden om componenten of (sub)samenstellingen voor defensieovertuigen te gaan produceren.
Ik heb de NOS al jaren geleden afgeschreven. Nieuws voor kleuters en bejaarden. Als een correspondent het op het 8uur journaal nog steeds heeft over Hie-mar, als ie het High Mobility Artillery Rocket System bedoeld, dan ligt het niveau bedroevend laag. Behalve als het over voetbal of Den Haag gaat hebben intelligente mensen niets te zoeken bij de NOS.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ok, valt wel tegen dat de nos het meldt dan..
Kan iemand dat commentaar vertalen? Ik hoor iets over "Frans" en "tank" en "HiMARS", maar verder gaat mijn Russisch niet.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:34 schreef Slayage het volgende:
Zagen gisteren de eerste AMX bij de Oekraïeners en vandaag zien we er 1 bij de Russen[ twitter ]
“Russen kunnen de kolere krijgen!”quote:Op maandag 19 juni 2023 18:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Het leek zo’n goed idee…
Net Enschede.quote:
Chinese bedrijven en banken doen geen zaken met Russen omdat ze doodsbang zijn voor westerse sancties. Als de Chinese overheid iets wil, zullen ze het echt zelf moeten doen.quote:Op maandag 19 juni 2023 16:34 schreef Aloulu het volgende:
[..]
De Chinese staat bewapend de Russen niet.....doen Chinese "privaatbedrijven" gewoon. Feitelijk breekt China dus niet zijn woord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |